Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Op 4-11-2024 om 10:09 zei SantiagoMunez:

Ik ben benieuwd naar jullie inzichten met betrekking tot mijn save!

We zijn vorig jaar - met een flinke dosis geluk - gepromoveerd naar de 2. Bundesliga. Veel spelers vertrokken en we moesten het vooral met transfervrije jeugdspelers doen. We hebben veruit het laagste salarishuis (de helft van #17 en maar liefst 13x lager dan die van de top-3) en worden verwacht laatste te worden. Normaliter word ik daar niet nerveus van op FM.

In de praktijk blijkt echter dat het in de 2. Bundesliga anders is. Na 14 wedstrijden hebben we er twee gewonnen, zes gelijk gespeeld en zes verloren. Veelal met een minimaal verschil, maar toch - we hebben het zwaar. 

Ik speel in een 3421 met twee DM’s en twee AM’s in een tactiek die vooral gericht is op balbezit. We creëren bijzonder weinig en de beperkte hoeveelheid kansen die we tegen krijgen leveren vrijwel altijd een tegendoelpunt op.

Concreet: moet ik het - ondanks het kwaliteitsverschil - gewoon ‘durven’ om aanvallender te spelen en druk te zetten? Bijvoorbeeld in een 433 of 4231 met een standaard ‘gegenpress’ tactiek?

Het antwoord op mijn eigen vraag: ja. Na de winterstop overgestapt naar een standaard 4231 ‘gegenpress’ tactiek en 25 punten uit 9 wedstrijden gehaald. Kortom: we zijn veilig voor nog een jaartje 2. Bundesliga! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tweede volledige seizoen attribuutloos afgesloten. Een uitstekende eindsprint wordt helaas niet beloond met Europees voetbal. Wel prachtig om te zien dat mijn oude clubbies samen om het kampioenschap hebben gestreden. Vitoria de Setubal geeft het wel volledig weg trouwens, maar AVS SAD wordt voor het eerst kampioen van Portugal. Het zou leuk zijn als die beide ploegen ervoor kunnen zorgen dat een van de drie traditionele ploegen kan aftakelen.

image.thumb.png.d71d9f884af4e5f382210ea6632cf223.png

Dit was tevens ook mijn laatste seizoen dat ik met deze skin gespeeld heb. Het is een leuke uitdaging, maar ik vind het toch minder leuk dan het spelen op een 'normale' manier. De afgelopen seizoenen gingen ook echt minder snel dan dat ik normaal speel omdat ik er gewoon iets minder plezier uit haal. Op naar het kampioenschap met Académica Coimbra!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frustratie hier, mijn club is 3 seizoenen geleden overgenomen door een zakenmagnaat en er werd veel geld in de club gepompt waarbij ik ook niet gekeken heb naar de loonlast die fel omhoog is gegaan, maar nu met de FFP zit ik met de gebakken peren, er word te veel verlies geleden. Ik heb dit seizoen voor meer dan 10 miljoen euro moeten verkopen en een zwaar contract moeten laten gaan en nu na het niet behalen van CL voetbal ga ik nog meer moeten bezuinigen. Zit nu in oktober 2027 en ik heb mijn beste spits Zola die uit de eigen jeugdopleiding komt moeten verkopen voor 25 miljoen om toch maar de FFP te gaan halen op het einde van het seizoen. Ik verwacht als Zola in januari naar Brentford gaat dat de FFP wel gehaald zal worden. Vooral Duran heeft nog een heel zwaar contract, ik ga hem volgende zomer ook proberen te verkopen.

24dbdbe73a8c5b7d9055d0cd76febef7.png

c8e2f072584c7708e2f87d498a945db9.png

46139ea847151c25aa2b3558912452c1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei glennix:

Frustratie hier, mijn club is 3 seizoenen geleden overgenomen door een zakenmagnaat en er werd veel geld in de club gepompt waarbij ik ook niet gekeken heb naar de loonlast die fel omhoog is gegaan, maar nu met de FFP zit ik met de gebakken peren, er word te veel verlies geleden. Ik heb dit seizoen voor meer dan 10 miljoen euro moeten verkopen en een zwaar contract moeten laten gaan en nu na het niet behalen van CL voetbal ga ik nog meer moeten bezuinigen. Zit nu in oktober 2027 en ik heb mijn beste spits Zola die uit de eigen jeugdopleiding komt moeten verkopen voor 25 miljoen om toch maar de FFP te gaan halen op het einde van het seizoen. Ik verwacht als Zola in januari naar Brentford gaat dat de FFP wel gehaald zal worden. Vooral Duran heeft nog een heel zwaar contract, ik ga hem volgende zomer ook proberen te verkopen.

Leuk zo'n overname om vervolgens weer terug bij af te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei glennix:

Houd wel in het achterhoofd dat je aan het einde van het seizoen nog prijzengeld van Europees voetbal krijgt he. Die waarschuwing voor FFP krijg je al heel snel, kreeg hem ook in mijn Building a Nation, maar uiteindelijk haalde ik het altijd makkelijker zonder spelers te hoeven te verkopen.

Je staat op dit moment namelijk nog op meer dan 50 miljoen winst

Link naar opmerking
Deel via andere websites