Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei LouisPSV:

Samen met ChatGPT mijn save opgebouwd. Heb gevraagd 9 willekeurige landen uit te kiezen uit de standaard speelbare landen in Europa. Daaruit kwamen: Ierland, Portugal, Italië, Litouwen, Spanje, Schotland, Noorwegen, Oekraine en Finland. Vervolgens uit die 9 landen weer 1 land laten kiezen en daar kwam Finland uit. Ik ben dus een save begonnen in Finland en heb daar uit Ilves gekozen.

De bedoeling is om een carriere op te bouwen met 0 ervaring en 0 diplomas en ik mag alleen in deze 9 landen coachen. Het uiteindelijke doel is om de Champions League te winnen.

Tot dusver gaat het niet slecht:

image.png.b167abc0d9025de3c32055eac69df128.png

Wat een super tof idee om een save te starten! Doe mij maar taggen als je wat meer voortgang deelt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar hebben we nog 4 deelnemers aan de CL maar volgend seizoen staan we weer op de 7e plek op de ranglijst. Heb het idee dat Lech Poznan, Legia Warschau en Widzew Lodz goed mee kunnen in Europa maar dat de rest nog tekort komt. Zelfs met overwintering van 3 teams in de CL verliezen we punten tov onze concurrentie omdat we in de EL en ECL helemaal niks bereiken.

image.thumb.png.443aeef43bb00bc370e6cbf08043f35a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ReneLeBlanc:

@Urbeto nog even een reactie op jou, want wie vraagt moet ook antwoorden.  Canhoto mag direct aansluiten bij mij.   Wat een leipe transfer is dat, voor dat bedrag. Je noemt jezelf best wel een aardige scout, nu denk ik dat ik daar ook wel wat van kan. Wat is je geheim? Wat zijn je scoutingsinstructies ed? 

Mijn 'geheim' is eigenlijk dat ik het meeste plezier haal uit alles zelf doen. Ik speur zelf clubs in de uithoeken van de wereld af. Ik bekijk nationale jeugdelftallen en let op hoe ze presteren op jeugdtoernooien. Door nationale jeugdelftallen constant in de gaten te houden heb ik de indruk dat ik veel talent 1. In een vroeg stadium ontdek en 2. Goed in kaart te hebben wie eventueel bepaalde posities op kunnen gaan vullen bij mijn elftal. Het volgen van die jeugdtoernooien is bijvoorbeeld hoe ik Canhoto op het spoor kwam: hij had een zeer degelijke gemiddelde beoordeling op een jeugd EK. 

Ik stuur scouts ook wel op pad naar diverse regio's hoor (heb geen FM bij de hand dus de precieze instructies heb ik even niet), maar vind het tevens prettig om m'n eigen haviksoog te gebruiken. Dit alles is echter wel heel tijdrovend en daarom laat ik landen waar je doorgaans de hoofdprijs voor talent betaald (Frankrijk, Engeland, Duitsland etc.) vaak wat links liggen. Want zeg nu zelf, een CV uit Soedan is toch veel vetter dan een Fransman uit de jeugd van PSG? 

Nu begrijp je ook waarom ik er in een hele editie FM24 niet heel veel meer dan 10 seizoenen doorheen krijg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bas huijsmans:

Eerst dit maar eens proberen. Heb ik nog even de tijd om te gaan bedenken wat ik wil doen

image.thumb.png.412531df63aeea2478c491f13078c2a8.png

Leuk feitje over deze club is dat deze club afgesplitst is in 2023 van een andere club. Dat weet ik omdat ik er toevallig met mijn Portugese collega over de Portugese competitie had en deze club niet kende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei sennid:

Leuk feitje over deze club is dat deze club afgesplitst is in 2023 van een andere club. Dat weet ik omdat ik er toevallig met mijn Portugese collega over de Portugese competitie had en deze club niet kende.

Ik las het inderdaad net toevallig ook toen ik wat achtergrond informatie wou gaan zoeken. Totdat ik er jaren tegen speelde kende ik de club namelijk ook totaal niet. UD Vilafranquense laat dan wel een belletje rinkelen. Maar dat komt dan ook vooral omdat ik dat altijd ene vrij lastige naam vond haha

39 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Sad

Eerst deze ploeg even kampioen maken en dan hoop ik dat Braga tussendoor een keertje degradeert. Die eindigen al wel een paar jaartjes op het randje. Bij een kampioenschap hier, neem ik denk ik ook direct ontslag haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik las het inderdaad net toevallig ook toen ik wat achtergrond informatie wou gaan zoeken. Totdat ik er jaren tegen speelde kende ik de club namelijk ook totaal niet. UD Vilafranquense laat dan wel een belletje rinkelen. Maar dat komt dan ook vooral omdat ik dat altijd ene vrij lastige naam vond haha

Eerst deze ploeg even kampioen maken en dan hoop ik dat Braga tussendoor een keertje degradeert. Die eindigen al wel een paar jaartjes op het randje. Bij een kampioenschap hier, neem ik denk ik ook direct ontslag haha

Ik maakte gewoon een slechte woordgrap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In vliegtuig fm23 mobiel met Inter gespeeld. Calhanoglu voor miljoen of 30 verkocht,Darmian voor 10 en pareltje Moussa Diaby gekocht voor 60 miljoen. Hij is dubbel en dwars waard. Itt op pc versie kan ik hier wel loan players terug halen,heb oa Van Heusden,Pinamonti en Carboni teruggehaald. We staan ruim bovenaan en in cl poule met Frankfurt,PSV en Sevilla ongeslagen door gegaan als nummer 1. Helaas wacht Liverpool bij laatste 16. Lukaku gaat super hard en Mkhitaryan ook absurd goed maar Martinez en Bastoni vallen helaas tegen. Heel mooi en fijn 1-4 winnnen bij Ac Milan en 0-3 bij Bologna, helaas wel verloren 3-0 bij Atalanta en Sassuolo 1-0.

Screenshot_20241006-103105.png

Screenshot_20241006-091506.png

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

EDIT: Iets ging verkeerd met m'n screenshots:

In ieder geval een heerlijke save met Ilves tot nu toe en kampioen geworden:

image.png.cab7fcdf41642926ed2fee561b7c2f50.png

En een mooi talent binnen gekregen via de jeugdopleiding:

image.thumb.png.f3723a6a0116837a6937666bfa6c10b1.png

bewerkt door LouisPSV
Link naar opmerking