De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Mijn Sporting CP save maar weer eens geladen vandaag. Daar had ik na acht seizoenen de Champions League gewonnen met een volledig zelf-opgeleide selectie. Zat een beetje rond te kijken en zag dat PSV, Ajax en Vitesse vrij zijn in de Eredivisie. Lijkt me leuk om in deze save een overstap te gaan maken, nu is alleen de vraag; voor welke club gaan we? PSV en vooral Feyenoord maken de laatste jaren de dienst uit in Nederland. Ajax presteert eigenlijk vanaf het begin van deze save al ondermaats en eindigen veelal op de derde plaats. Vitesse werd afgelopen seizoen vierde en lijkt me een leukere uitdaging. Alex Pastoor is daar met pensioen gegaan. De jaren hiervoor werden zij vierde, vijfde, zesde en tiende en wonnen in 2027 de beker. Zijn dus nog steeds nooit kampioen van Nederland gewonnen. Anderzijds lijk het me ook wel leuk om Ajax terug te brengen door het gebruik van de jeugdopleiding. Er zijn al wel aardig wat talenten aanwezig, dus het zou vooral ontwikkelen zijn. Ajax heeft wel de oudste selectie en er is echt een rebuild nodig. PSV lijkt het minste budget te hebben maar speelt komend seizoen Champions League dus daar zouden we snel wat kunnen opbouwen. Wel het minste uitdaging dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Vitesse of Ajax zou ik doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 19 minuten geleden zei rich ruzzian: Vitesse of Ajax zou ik doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 8 minuten geleden zei De Raam: je bent al wat verder in je save natuurlijk, maar hebben ze nog wat bekende namen in de selectie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Ajax had wel gepast in je eigen opleidingen tactiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 17 minuten geleden zei Oerlie: je bent al wat verder in je save natuurlijk, maar hebben ze nog wat bekende namen in de selectie? 3 minuten geleden zei Lensherr: Ajax had wel gepast in je eigen opleidingen tactiek. Vitesse op zich ook wel, beschikken over aardige faciliteiten dus daar kunnen we ook wel wat mee. Verder is Nederland natuurlijk ook wel leuk om elders over de wereld newgens weg te halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 15 minuten geleden zei De Raam: Verder is Nederland natuurlijk ook wel leuk om elders over de wereld newgens weg te halen Is er een groot verschil tussen België en Nederland qua regels. Ik heb nog nooit in Nederland gecoacht in FM eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 6 minuten geleden zei Laki: Is er een groot verschil tussen België en Nederland qua regels. Ik heb nog nooit in Nederland gecoacht in FM eigenlijk. Er zijn geen regels in Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 15 minuten geleden zei Mordurette: Er zijn geen regels in Nederland. Anarchie! Maar meestal zijn het de Europese regels die lastiger zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 3e prijs binnen. Ook nog finale Copa Libertadores 1e seizoen. Flamengo.. Pittig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 40 minuten geleden zei Laki: Anarchie! Maar meestal zijn het de Europese regels die lastiger zijn. Ja het zijn dan vooral de HG regels voor de Europese wedstrijden waar je op moet letten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 41 minuten geleden zei Laki: Anarchie! Maar meestal zijn het de Europese regels die lastiger zijn. Klopt, maar ondervind daar nog geen problemen. Zitten een paar HG spelers bij de selectie en ik heb er meteen enkele laten doorstromen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei (bewerkt) Denk dat ik een nieuwe save ga doen. De journeyman is een beetje verkloot en is denk ik ook niets voor mij. En het is niet dat het zo moeilijk is ook, ik heb al drie sterren. Mijn tweede club was Granada, mijn vierde Panathinaikos, dat zijn eigenlijk al grote namen. Voor de uitdaging moet je het eigenlijk ook al niet doen. Het grote probleem is het iedere keer weer inwerken in een nieuwe ploeg (niet dat je verplicht bent, en ben misschien wat te agressief geweest met het zoeken naar een nieuwe ploeg) en vaak ook op momenten die niet ideaal zijn zoals middenin een seizoen. En dat het laden van zoveel competities het spel vrij traag maakt. En dat je minder controle of keuze hebt over welke ploeg je managet, ook al heb je een redelijke goede reputatie, maar ik vind het redelijk random om te zien welke ploegen me niet willen en welke dan wel weer (Granada na 1 jaar Orebro in Zweedse 2e klasse vond ik heel snel...), maar veel ploegen van vergelijkbaar niveau of zelfs kleiner die me totaal niet willen. Enige dat ik mij afvraag als jullie een nieuwe save starten, doen jullie de manager dan sunday league of internationaal profvoetballer. En met alle coaching badges of zonder? Ik weet niet of het maxxen van uw manager als cheaten wordt gezien of niet? Al vind ik de mechanics rond uw coaching diploma's halen ook maar dom eigenlijk. 7 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 4 minuten geleden zei Laki: Denk dat ik een nieuwe save ga doen. De journeyman is een beetje verkloot en is denk ik ook niets voor mij. En het is niet dat het zo moeilijk is ook, ik heb al drie sterren. Mijn tweede club was Granada, mijn vierde Panathinaikos, dat zijn eigenlijk al grote namen. Voor de uitdaging moet je het eigenlijk ook al niet doen. Het grote probleem is het iedere keer weer inwerken in een nieuwe ploeg (niet dat je verplicht bent, en ben misschien wat te agressief geweest met het zoeken naar een nieuwe ploeg) en vaak ook op momenten die niet ideaal zijn zoals middenin een seizoen. En dat het laden van zoveel competities het spel vrij traag maakt. En dat je minder controle of keuze hebt over welke ploeg je managet, ook al heb je een redelijke goede reputatie, maar ik vind het redelijk random om te zien welke ploegen me niet willen en welke dan wel weer (Granada na 1 jaar Orebro in Zweedse 2e klasse vond ik heel snel...), maar veel ploegen van vergelijkbaar niveau of zelfs kleiner die me totaal niet willen. Enige dat ik mij afvraag als jullie een nieuwe save starten, doen jullie de manager dan sunday league of internationaal profvoetballer. En met alle coaching badges of zonder? Ik weet niet of het maxxen van uw manager als cheaten wordt gezien of niet? Al vind ik de mechanics rond uw coaching diploma's halen ook maar dom eigenlijk. Die manager ervaring en coaching badges zijn eigenlijk alleen echt relevant als je (ooit) wilt club hoppen. Als je zelf een club kiest voor je save staat ook vaak het vinkje aan dat het je coach level spiegelt aan de club die je kiest. Het is niet zo dat je met alles max ook automatisch beter presteert. Die levels zijn echt alleen maar van belang als je wilt solliciteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 19 minuten geleden zei Michaelinho*: Het is niet zo dat je met alles max ook automatisch beter presteert. Die levels zijn echt alleen maar van belang als je wilt solliciteren. Volgens mij helpt het zeker in de kleedkamer hoor Spelers zullen minder snel muiten en gaan eerder akkoord als je tegen ze in gaat. Met 0 ervaring dreig je de kleedkamer eerder te verliezen dus is zeker niet alleen maar van belang bij het solliciteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 15 minuten geleden zei De Raam: Volgens mij helpt het zeker in de kleedkamer hoor Spelers zullen minder snel muiten en gaan eerder akkoord als je tegen ze in gaat. Met 0 ervaring dreig je de kleedkamer eerder te verliezen dus is zeker niet alleen maar van belang bij het solliciteren. Ja eens, daar heb je gelijk in. Bedoelde meer dat het niet direct van invloed is op je prestaties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Ik doe m'n diploma's vaak net 1 of 2 onder wat het spel adviseert zodat je jezelf toch nog iets kan verbeteren. Probeer mezelf toch vaak meer te richten op het mentale dan het fysieke omdat je daar toch trainers voor kan aanstellen en zoals Daniel al zei, voor de kleedkamer is dat toch echt wel heel belangrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei (bewerkt) De reputatie helpt ook enorm bij zoals gezegd het solliciteren maar ook bij hoe de spelers uw werk als manager apprecieren. Daar had ik in de journeyman biJ Granada een heel seizoen lang miserie mee. En ook bij Panathinaikos was dat zo. Maar dat is dan vergeleken met de reputatie van de spelers. Bij Zilina had ik vooral de jeugd laten spelen en die hebben zelf nog amper een naam gemaakt, dus daar was het vrij eenvoudig om de steun van de kleedkamer te hebben. Het meest rechtse dan dus. Tweede factor waarop je invloed hebt is de persoonlijke relatie met uw spelers, als je bijvoorbeeld iedereen complimenten geeft wanneer ze een goede wedstrijd spelen of goed trainen elke week, dan krijg je een persoonlijke band met de spelers en gaat dat balkje groener worden. Club atmosphere is vooral afhankelijk van uw vorm, teamtoespraken en hoe gelukkig de spelers zijn. Dingen als (wil weggaan omdat club gedegradeerd is, denkt bepaalde linie is niet sterk genoeg, verkent opties aan einde van contract, etc) komen hier terug. Team Cohesion is eerder te beinvloeden met de training in de kalender door bijvoorbeeld sessies in te plannen voor tactical of community outreach, dat soort dingen die team cohesion verbeteren. Dat kun je op uw tactiekscherm ook zien met bijvoorbeeld de linken die tussen de spelers gelegd worden. Als die drie balkjes allemaal groen zijn ga je gewoon continu overperformen. Terwijl als het rood is zal het veel moeilijker, bijna onmogelijk om het echt goed te doen. Dus het speelt wel degelijk van belang. Ik zeg niet voor niets dat FM soms aanvoelt als een (sport)Psychology Manager. Bij Zilina was alle drie zeer groen, op het einde van het seizoen club atmosphere bijna volledig ingekleurd met groen met een excellent erbij. Als het goed gaat, gaat het goed natuurlijk. Dan speel je op een wolk en versla je ook tegenstanders die normaal beter zijn dan u omdat iedereen boven zijn kunnen speelt. Er stond bij "We currently have 90 players at the club who are happy". Nu bij een journeyman na een seizoen of 4-5 heb je toch al de reputatie wat een gemaxte manager (internationaal profvoetballer of wereldvoetballer met alle diploma's) zal hebben aan het begin van uw carrière. Uw stats zullen wel nog altijd minder zijn. 7 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenW-92 Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 22 uur geleden zei JeroenW-92: Ik ben in mijn Journeyman save aangekomen op het 3e niveau in Spanje (Primera Federación - Grupo II), maar ik loop tegen het probleem aan met inschrijven van spelers. Ik moest eerst wat spelers kwijt raken om salaris budget vrij te maken en dat is vlak voor het einde van de transferperiode gelukt. Nu wil ik nieuwe (betere) huurspelers inschrijven, maar ik kan geen rugnummers meer selecteren voor de inschrijving. Is er een manier waarop ik spelers kan uitschrijven om zo ruimte te maken voor mijn nieuwe spelers? Note: sommige van deze spelers hebben overigens al wel wat wedstrijden gespeeld of een invalbeurt gehad. Maar ook een speler die in het B-team zit en dus totaal geen plek moet hebben in mijn A-selectie. Iemand een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 2 minuten geleden zei JeroenW-92: Iemand een idee? Zit je niet gewoon buiten de registratieperiode? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei (bewerkt) En ook als je begint met laagste is het het best om al uw punten in te zetten op adaptability omdat je dat niet kan omhoog doen. De rest kan wel omhoog, al weet ik niet altijd hoe en waarom. Mijn manager had 1 in alles behalve adaptability wat een 7 had. Maar het is ook niet zo een belangrijke stat omdat het enkel bepaalt denk ik hoe snel je een job kan krijgen in een ander land. Voor hierboven dit... geen idee waar het aan ligt. Maximum squad size of 24 players wel... dus zit je misschien al niet aan 24? @JeroenW-92 EDIT: Je kan niet uitschrijven, ja geen idee wat het probleem is. Ik zie dit ook wel staan Maar dat zal wel het probleem niet zijn? 7 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei De Europese klassieker staat ook weer op het programma Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Een klein beetje een panic buy gedaan door deze jongeman op deadline day van Internazionale over te kopen voor 8,5 miljoen. Een goedkope spits achter de hand dacht ik, en als het niet wat wordt heeft hij in ieder geval niet de wereld gekost... In de eerste wedstrijd dat hij bij de selectie zat, stonden we na 70 minuten 1-1 en leek het me wijs om een verse spits in te brengen. Dat liep goed af! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenW-92 Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 21 minuten geleden zei Laki: En ook als je begint met laagste is het het best om al uw punten in te zetten op adaptability omdat je dat niet kan omhoog doen. De rest kan wel omhoog, al weet ik niet altijd hoe en waarom. Mijn manager had 1 in alles behalve adaptability wat een 7 had. Maar het is ook niet zo een belangrijke stat omdat het enkel bepaalt denk ik hoe snel je een job kan krijgen in een ander land. Voor hierboven dit... geen idee waar het aan ligt. Maximum squad size of 24 players wel... dus zit je misschien al niet aan 24? @JeroenW-92 EDIT: Je kan niet uitschrijven, ja geen idee wat het probleem is. Ik zie dit ook wel staan Maar dat zal wel het probleem niet zijn? Indd het uitschrijven is het probleem. Ik had al spelers ingeschreven, maar die wil ik er nu graag uit halen om ruimte te maken voor nieuwe spelers. Maar dit kan dus helaas niet? Dank iig voor de reacties, ik was hier al een klein beetje bang voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Prima begin bij Vitesse! Er zit wel muziek in dit elftal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten