sennid Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Gaat nog heel zwaar worden om kampioen te worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei (bewerkt) 1 uur geleden zei sennid: Gaat nog heel zwaar worden om kampioen te worden Met wat is Hereford qua kwaliteit te vergelijken? Ze wonnen de Champions League maar eindigen twee jaar later 14e, dus kwaliteitswijs waar zouden ze eigenlijk moeten eindigen? (season preview, media prediction, reputatie in engeland). Voor het overige, echt amper verandering blijkbaar in de Premier League, kon even goed dit jaar ook deze uitslag zijn. 6 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei 1 uur geleden zei Laki: Met wat is Hereford qua kwaliteit te vergelijken? Ze wonnen de Champions League maar eindigen twee jaar later 14e, dus kwaliteitswijs waar zouden ze eigenlijk moeten eindigen? (season preview, media prediction, reputatie in engeland). Voor het overige, echt amper verandering blijkbaar in de Premier League, kon even goed dit jaar ook deze uitslag zijn. Hereford kan echt wel meedoen voor Europese plekken. En dat ze 14de zijn geëindigd komt omdat hun trainer 4-4-2 speelt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei (bewerkt) 21 minuten geleden zei sennid: Hereford kan echt wel meedoen voor Europese plekken. En dat ze 14de zijn geëindigd komt omdat hun trainer 4-4-2 speelt Waarom is 4-4-2 zo slecht eindelijk? Ik denk wel niet dat ik ooit al 4-4-2 heb gebruikt in FM Deze FM de volgende formaties al gebruikt 5-2-1-2 (met vleugelverdedigers en DMs), 5-2-2-1 (opnieuw vleugelverdedigers en DMs), 3-4-2-1, 3-4-1-2 (allebei met defensive wingers) en de meer klassieker 4-2-1-2-1 of 4-2-2-1-2. Of 4-1-2-2-1 en 4-1-2-1-2. Ik denk quasi het enige constante in al mijn formaties is dat ik altijd DMs gebruik. Omdat de 4-2-3-1 (met 2 CMs) bijvoorbeeld gewoon te aanvallend is, en te kwetsbaar is. Wel echt nog geen idee wat werkt bij de lagere klasses. Ik heb een tactiek die bij behoorlijk goede teams het wel vrij goed doet. Of als je één van de betere teams bent of subtopper. Maar echt lagere klasses geen idee van wat werkt. Met Brighton won ik Europa league op 3-4-2-1 (2 cams, 2 vleugelverdedigers, 2 DMs). Zilina was vnl. 4-2-1-2-1 (met wingers), en op eind v/h seizoen door blessures 4-2-3-1 (2 DMs, 2 wingers, 1 CAM). Opstellingen hangt ook wat af van wat er in je club zit, want veel formaties kunnen werken als je gericht aankoopt met de juiste stats (denk ik). Met kleinere ploegen heb je niet altijd die luxe. 6 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Binnengeraakt biJ Tromso, en registratieproblemen zal ik hier wel niet hebben want de jeugd is goed. Ik kan hier echt wel iets leuks mee creëren. Niveau ligt ook allemaal dicht op elkaar, moet wel dit seizoen afwerken nog en sta 14e, dus in degradatiegevaar. Valerenga won 2 jaar geleden voor het eerst sinds 2005 de titel. Kristiansund won vorig jaar voor eerste keer titel, nu Lillestrom mogelijk op weg naar de titel voor de eerste sinds 1989 Tromso nog nooit de titel gewonnen, dus dat wordt dan de uitdaging. Een seizoen in Noorwegen ook vrij chill op basis van mijn ervaring uit de 2e klasse, zelfs tegenover Zweden, omdat je nooit twee speeldagen in 1 week hebt, tenzij Europees of beker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei 3 uur geleden zei Laki: Voor het overige, echt amper verandering blijkbaar in de Premier League, kon even goed dit jaar ook deze uitslag zijn. Everton 4e en verder Norwich, Sunderland, Hereford, Reading en Cardiff in de PL.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei (bewerkt) 1 seizoen gesimuleerd, gestart in de Regionalliga Tirol en kampioen geworden met Wacker innsbruck. In het 2e seizoen in de regionalliga West opnieuw kampioen. Volgend seizoen starten in de Admiral 2 liga daar zal het niet zo gemakkelijk gaan verwacht ik. 6 mei bewerkt door Copywriter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei (bewerkt) 56 minuten geleden zei Steels: Everton 4e en verder Norwich, Sunderland, Hereford, Reading en Cardiff in de PL.. Valt nog behoorlijk mee hé. En Hereford is de player natuurlijk. Verder maar vier nieuwe teams, allemaal ploegen die we gezien hebben deze eeuw in de premier league. En Everton was 10-20 jaar geleden ook wel een subtopper met momenten. Als we Hereford negeren heb ik wel raardere dingen gezien in FM. 6 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenW-92 Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Ik ben in mijn Journeyman save aangekomen op het 3e niveau in Spanje (Primera Federación - Grupo II), maar ik loop tegen het probleem aan met inschrijven van spelers. Ik moest eerst wat spelers kwijt raken om salaris budget vrij te maken en dat is vlak voor het einde van de transferperiode gelukt. Nu wil ik nieuwe (betere) huurspelers inschrijven, maar ik kan geen rugnummers meer selecteren voor de inschrijving. Is er een manier waarop ik spelers kan uitschrijven om zo ruimte te maken voor mijn nieuwe spelers? Note: sommige van deze spelers hebben overigens al wel wat wedstrijden gespeeld of een invalbeurt gehad. Maar ook een speler die in het B-team zit en dus totaal geen plek moet hebben in mijn A-selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glennix Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Na werkloos begonnen te zijn en 4 (redelijk positieve) seizoenen bij KV Mechelen gezeten te hebben was ik al even aan het kijken om een stap omhoog te kunnen zetten als manager. Begin seizoen 5 zag ik dat Brentford zonder manager zat en ze hadden ook interesse in mij en na het succesvolle sollicitatiegesprek was ik aangenomen bij Brentford in de PL. Ze stonden 17de bij aankomst en we waren 8 speeldagen ver. Na een vrij goede start ging het snel bergafwaarts met de prestaties, heb zeker 4 verschillende tactieken geprobeerd doorheen het seizoen maar het sloeg echt niet aan. Uiteindelijk stonden we 2 speeldagen voor het einde op een zeer teleurstellende 18de plaats. Dan weer een andere tactiek geprobeerd en met een 7 op 9 toch nog 17de geëindigd en het behoud afgedwongen. Nu zit ik in seizoen 2028-2029 en heb ik de tactiek weer aangepast en spelen we minder aanvallend en meer ondersteunend en hebben we een goede start gemaakt. De doelstelling vanuit het bestuur is de middenmoot. Ik heb grote kuis gehouden en van een overvolle kern naar een kleinere maar beter uitgebalanceerde spelerskern gegaan. Heb zin in het vervolg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SantiagoMunez Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei @glennixHoe speel je nu? En welke spelers heb je nog? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glennix Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei (bewerkt) 55 minuten geleden zei SantiagoMunez: @glennixHoe speel je nu? En welke spelers heb je nog? Ik speel nu met deze 4-2-4 die ik een klein beetje heb aangepast, vooral de 2 backs die minder aanvallend spelen dan de originele tactiek van @Rossini' die je hier op het forum kan vinden. Hieronder ook mijn beste 11. Toney wou niet bijtekenen en is spijtig genoeg transfervrij vertrokken. Kern Brentford 2028-2029: Transfers die ik gedaan heb: Inkomend: Regens die gehaald zijn en het vermelden waard zijn: EDIT: op transferdeadline day nog het volgende talent gehaald voor 13 miljoen euro: Ik had hem al even op mijn lijstje staan maar ik heb hem niet echt nodig in mijn huidige tactiek maar ik kon dit buitenkansje niet laten liggen. 6 mei bewerkt door glennix Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glennix Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Stroeykens is in mijn game ook erg goed geworden, speelt bij mij als diepe spits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Voor de fans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei (bewerkt) Soms toch echt het gevoel dat het in plaats van Football Manager Psychology Manager is Een beetje het nadeel ook van journeymans. Moeilijk om je in een club in te werken, meestal heeft de club interne problemen, of komt de vacature vrij door een degradatie ofzo (waardoor veel spelers weg willen). Je hebt toch altijd een overgangsperiode nodig en eigenlijk moet je jezelf die tijd gunnen, want... anders is het echt niet te doen. Gelukkig heb ik een half seizoen hiervoor ingecalculeerd. 7 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei (bewerkt) Doet deugd als je een penalty binnentrapt in 90+6, zeker als dit de stand is met nog drie wedstrijden te gaan. De speler had hem nog bijna gemist, via de deklat maar net over de lijn. Ik doe het niet eens zo slecht, nu 10 wedstrijden gespeeld dus 15 op 30... Maar als de rest rondom u ook plots begint te winnen wordt het moeilijk. Brann doet beter met 16 op 30 bijvoorbeeld. Zwaar schema ook nog verder... Moet nog uit naar nummer 1, thuis tegen nummer 2 en dan nog naar Brann die in goede vorm is. Op papier zou ik wel moeten de degradatie play-off moeten kunnen winnen mocht ik daar in belanden. Er is meer werk nodig aan dit team dan ik eigenlijk dacht. Dus het is de zaak van de winter te halen met deze ploeg, als ik degradeer zoek ik een nieuwe ploeg... 7 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei (bewerkt) 13 uur geleden zei glennix: Ik had hem al even op mijn lijstje staan maar ik heb hem niet echt nodig in mijn huidige tactiek maar ik kon dit buitenkansje niet laten liggen. Volgens mij kun je die rustig omtrainen naar de positie op een van de flanken. Ik had dan voorlopig eerst ingezet op zijn snelheid, die moet nog wel een eind omhoog kunnen en het makkelijkst te trainen op jonge leeftijd. 7 mei bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Stank voor dank om uw ploeg te redden Heb juist gewonnen tegen Valerenga en Bodo/Glimt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 10 minuten geleden zei Laki: Heb juist gewonnen tegen Valerenga en Bodo/Glimt... Je wordt dan ook niet ontslagen omdat de prestaties slecht zijn, maar omdat je waarschijnlijk te veel aan het solliciteren bent bij andere clubs als ik dit bericht zo zie. Ik weet niet hoe lang je er zat en hoe veel je gesolliciteerd hebt, maar dat is denk ik wel wat om in het achterhoofd mee te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 2 minuten geleden zei bas huijsmans: Je wordt dan ook niet ontslagen omdat de prestaties slecht zijn, maar omdat je waarschijnlijk te veel aan het solliciteren bent bij andere clubs als ik dit bericht zo zie. Ik weet niet hoe lang je er zat en hoe veel je gesolliciteerd hebt, maar dat is denk ik wel wat om in het achterhoofd mee te nemen. 3 maand. En maar 1 club waar ik bij solliciteerde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 4 minuten geleden zei Laki: 3 maand. En maar 1 club waar ik bij solliciteerde. Misschien dat het in het spel dan minder realistisch gemaakt kan worden omdat het een spelletje is. Maar als je net 3 maanden ergens werkt en alweer aan het solliciteren bent, kan ik wel begrijpen dat je als werkgever denkt: Fuck deze dude haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei (bewerkt) 4 minuten geleden zei bas huijsmans: Misschien dat het in het spel dan minder realistisch gemaakt kan worden omdat het een spelletje is. Maar als je net 3 maanden ergens werkt en alweer aan het solliciteren bent, kan ik wel begrijpen dat je als werkgever denkt: Fuck deze dude haha Ik weet gewoon niet hoe je anders een nieuwe club vindt. Want als ik ontslag neem denk ik dat mijn reputatie een klap krijgt (en ontslagen worden duidelijk ook). Maar geheadhunt worden gebeurt ook nooit, terwijl ik nu toch al een behoorlijke reputatie zou moeten hebben. Ik vind dat andere clubs te passief is, zelfs al met mijn reputatie om disloyaal te zijn en veel van club te veranderen. Maar ook met de waive club compensatie clausule word ik nooit gevraagd terwijl ik bij een club zit. En als je gewoon uw contract laat uitlopen en niet verlengd, dan ben je verbonden aan de club via een maandcontract en blijf je bij die club. En als je tijdens dat je bij een club zit een andere zoekt neemt het bestuur u dat ook kwalijk. Ik pols graag eens om te kijken wat mogelijk is, zelfs al was dat in dit geval een kans van 5%. Maar ja... 7 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei 2 minuten geleden zei Laki: Ik weet gewoon niet hoe je anders een nieuwe club vindt. Want als ik ontslag neem denk ik dat mijn reputatie een klap krijgt (en ontslagen worden duidelijk ook). Maar geheadhunt worden gebeurt ook nooit, terwijl ik nu toch al een behoorlijke reputatie zou moeten hebben. Ik vind dat andere clubs te passief is, zelfs al met mijn reputatie om disloyaal te zijn en veel van club te veranderen. Maar ook met de waive club compensatie clausule word ik nooit gevraagd terwijl ik bij een club zit. En als je gewoon uw contract laat uitlopen en niet verlengd, dan ben je verbonden aan de club via een maandcontract en blijf je bij die club. En als je tijdens dat je bij een club zit een andere zoekt neemt het bestuur u dat ook kwalijk. Ik pols graag eens om te kijken wat mogelijk is, zelfs al was dat in dit geval een kans van 5%. Maar ja... Ik denk dat je niet na 3 maanden al verder moet gaan kijken. Hoe ik altijd een journeyman gespeeld heb is om wel 2 à 3 seizoenen bij een club te blijven en dan te kijken of je weer een stapje kan maken. Als je, je contract laat aflopen en dan ontslag neemt, gaat dat denk ik niet ten koste van je reputatie. Als je net een contract getekend hebt, dan hebben andere clubs ook nog niet zo heel snel interesse in je omdat je pas net bij een club zit en er dus een grotere afkoopsom betaald moet worden. Ik weet niet hoeveel seizoenen je inmiddels onderweg bent en hoe vaak je al van club veranderd bent? Ik zou gewoon eerst even een jaar/seizoen bij een club afmaken als je daar terecht komt en daarna pas verder te kijken. Prijzen winnen is volgens mij altijd het belangrijkste om je reputatie te verhogen. Focus op korte termijn succes bij je clubs en laat na 1 of twee jaar gewoon je contract aflopen. Het is dan belangrijk om wel even officieel ontslag te nemen bij je club zodat je niet op maand tot maand basis blijft. Dan gewoon weer kijken of er een interessante vacature vrij komt. Kijk hierbij goed naar het aantal sterren wat jij als reputatie hebt en wat voor reputatie de club heeft. Misschien werkt het wel goed om bij iets grotere clubs qua reputatie te solliciteren om je reputatie te verhogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei @Laki ben jij de Lakigigar ofzo van een paar jaar terug? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 mei Share Geplaatst 7 mei Zojuist zei Keeza: @Laki ben jij de Lakigigar ofzo van een paar jaar terug? ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten