bas huijsmans Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 4 minuten geleden zei Nom de Guerre: Mag je best om lachen, maar voorheen knalde ik er met gemak een artikel per week uit. Ik vind het fijn om dingen van me af te schrijven, alleen lukt me dat nu dus niet qua normale FM-content. Die novelle is een pure uitlaatklep. Oh ik lach er niet om. Het is meer een toevoeging met knipoog omdat het denk ik een vrij out of the box oplossing is en niet voor iedereen weggelegd is. Het schrijven van zo'n novelle als jij nu doet, is wel anders dan het schrijven van een FM Novelle. 2 minuten geleden zei De Raam: Weer eens ziek geweest en nog steeds niet helemaal fit. Kids vragen veel aandacht de laatste weken. De focus een beetje verloren en moeite om die terug te vinden. Zal het dan niet helpen om eerst weer ff helemaal fit te worden en het dan weer te proberen? Doordat je nu jezelf wilt bewijzen met het volhouden van een novelle, leg je jezelf ook wel druk op om te móeten schrijven. Probeer eens een ander spel te spelen totdat je fit bent en het weer gaat kriebelen. Of start toch wel een nieuwe save om even lekker op spatiebalk te rammen en niet met dingen om de save heen bezig te zijn. Echt een beetje ontspanning zoeken in het spelen van FM (ondanks dat je het liever niet als suggestie had) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 21 minuten geleden zei Nom de Guerre: Mag je best om lachen, maar voorheen knalde ik er met gemak een artikel per week uit. Ik vind het fijn om dingen van me af te schrijven, alleen lukt me dat nu dus niet qua normale FM-content. Die novelle is een pure uitlaatklep. Artikel per week is wel wat minder dan 4-5 novelle updates per dag @De Raam ik kan en wil alleen maar zeggen en meegeven, van mij mogen je novelle update's ook zkr wel 40% korter of meer, maar doe wat voor jou goed voelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 19 minuten geleden zei De Raam: Alles is welkom op dit punt, je maakt me wel nieuwsgierig! Laat anderen zes ofzo challenges voor je verzinnen, gooi ze in een poll en laat anderen bepalen wat je gaat doen. 20 minuten geleden zei De Raam: Niet schrijven is niet echt een optie. Ik heb, zoals je weet, moeite om dingen door te zetten of af te maken. Ik wilde mezelf dit jaar bewijzen dat ik één main save kan spelen en een novelle kan volhouden. Niet schrijven zou dan aanvoelen als falen. Op het moment dat je jezelf die druk gaat opleggen, is het een kwestie van tijd voordat het emmertje overloopt. Als ik een euro kreeg voor elk project dat ik niet heb afgemaakt, dan had ik mijn huis afbetaald hoor Probeer weg te blijven uit de hoek van "moeten", that roads leads to ruin. 21 minuten geleden zei De Raam: Dat werkt voor mij ook niet inderdaad. Ik heb ook moeite om iets anders te vinden. Heb verschillende andere games geprobeerd de afgelopen tijd, maar daar haal ik niet dezelfde voldoening uit. Ik heb het idee (geen idee hoe ) dat je veel voldoening haalt uit strategische planning en vervolgens zorgvuldig uitvoeren van je gemaakte plannen. Als het niet in FM is, probeer eens andere games die dezelfde vaardigheden testen. Hearts of Iron, of een snipergame, waarbij je niet als een malloot op alles knalt wat zich in je vizier begeeft, maar probeert ongezien te blijven. 24 minuten geleden zei De Raam: Dit, denk ik. Wil dus wel gewoon deze save blijven spelen met IDV, juist om mijzelf wat te bewijzen Ga voor side challenges. Casual stuff dat naast je main goals loopt. Poképlayeren, alliteratiespelers opstellen, of misschien wel iemand tot 1000 games & goals krijgen, de nieuwe Chilavert kweken, I don't know, opties zat 25 minuten geleden zei De Raam: Weer eens ziek geweest en nog steeds niet helemaal fit. Kids vragen veel aandacht de laatste weken. De focus een beetje verloren en moeite om die terug te vinden. Forceer het niet. 8 minuten geleden zei Kyrill: Artikel per week is wel wat minder dan 4-5 novelle updates per dag Ja, een artikel is beduidend lastiger om te schrijven, omdat je daar niet je creativiteit de vrije teugel kunt geven. Je hebt een onderwerp, een einddoel en je hebt duidelijke stappen die je moet zetten om dat doel te bereiken, waarbij je telkens in substappen uitlegt wat je doet en waarom, waar mensen op moeten letten en eventuele bedenkingen of observaties. Een novelle is lang leve de lol en we zien wel waar we uitkomen. 1500 woorden voor een novelle zijn peanuts, zeker als je novelle maar heel erg zijdelings met FM te maken heeft 20 minuten geleden zei bas huijsmans: Oh ik lach er niet om. Het is meer een toevoeging met knipoog omdat het denk ik een vrij out of the box oplossing is en niet voor iedereen weggelegd is. Het schrijven van zo'n novelle als jij nu doet, is wel anders dan het schrijven van een FM Novelle. Uitlaatklep dus. Gewoon je creativiteit de vrije teugel geven en je ziet wel waar je uitkomt. Met wat mentale gymnastiek krijg je alles aan elkaar geluld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Als dit op een echt WK zou gebeuren, dan gingen er koppen rollen bij thuiskomst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Ik heb eigenlijk al 3 seizoenen lang hetzelfde probleem. Elke kans die ik tegen krijg, hoe klein die ook is, vliegt er zowat in en zelf scoren lukt voor geen enkele meter. Alles vliegt eigenlijk over en naast. Zie de Xg Table bijv. van dit seizoen na 13 wedstrijden. Dit zegt natuurlijk niet alles, maar het verschil tussen plek 17 waar ik sta en qua spelbeeld waar ik hoor te staan plek 2 vind ik wel erg groot. Normaal zou ik zelf ook denken: Die ballen vliegen er vanzelf wel in, maar nu het al 3 seizoenen duurt ben ik wel benieuwd of iemand hier een tip voor heeft. In de afgelopen 5 wedstrijden heb ik 54 schoten van binnen de 16 gelost, dit heeft bijv. maar 3 goals opgeleverd. In de spoiler mijn tactiek die ik nu heb staan. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 2 uur geleden zei Dansmeister: Als ik het zo lees, zit het probleem niet in football manager. De game die jij speelt is niet een game waar je ontspanning uithaalt. Zeker niet omdat het je mainsave is. Je hebt het over 'moeten' en 'falen. Mijn advies @De Raam. Je zit niet helemaal lekker in je vel. Je hebt drukke tijden met de kids. Geniet vooral van het zonnetje. Ga andere dingen doen dan FM. Maak je niet druk over het 'moeten' oppakken. FM komt met de tijd wel weer. Focus nu lekker op je eigen en het leven. Paar potjes voetbal kijken, helpt stiekem erg goed om weer de echte zin in Football Manager te krijgen. Denk dat ik dit advies inderdaad moet aangrijpen. Leg mezelf inderdaad wel de druk op om deze save op mijn ideale manier te spelen. Ben ook echt aan het micro-managen, misschien moet ik dat eens een aantal seizoenen los laten en gewoon even genieten van het spel. Ik ga het 'moeten' inderdaad maar even loslaten. Bedankt voor dit inzicht, Dans 2 uur geleden zei bas huijsmans: Zal het dan niet helpen om eerst weer ff helemaal fit te worden en het dan weer te proberen? Doordat je nu jezelf wilt bewijzen met het volhouden van een novelle, leg je jezelf ook wel druk op om te móeten schrijven. Probeer eens een ander spel te spelen totdat je fit bent en het weer gaat kriebelen. Of start toch wel een nieuwe save om even lekker op spatiebalk te rammen en niet met dingen om de save heen bezig te zijn. Echt een beetje ontspanning zoeken in het spelen van FM (ondanks dat je het liever niet als suggestie had) Fit worden kan bij mij weken duren en ik heb FM toch wel nodig als ontsnapping aan de realiteit. Ik ga inderdaad het 'moeten' even los laten en een paar seizoenen gewoon spelen. Kijk wel hoe ik dat ga oplossen in m'n novelle. Bedankt voor de suggesties! 2 uur geleden zei Kyrill: Artikel per week is wel wat minder dan 4-5 novelle updates per dag @De Raam ik kan en wil alleen maar zeggen en meegeven, van mij mogen je novelle update's ook zkr wel 40% korter of meer, maar doe wat voor jou goed voelt. Weet ik, en gaat waarschijnlijk ook wel even gebeuren! 2 uur geleden zei Nom de Guerre: Laat anderen zes ofzo challenges voor je verzinnen, gooi ze in een poll en laat anderen bepalen wat je gaat doen. Op het moment dat je jezelf die druk gaat opleggen, is het een kwestie van tijd voordat het emmertje overloopt. Als ik een euro kreeg voor elk project dat ik niet heb afgemaakt, dan had ik mijn huis afbetaald hoor Probeer weg te blijven uit de hoek van "moeten", that roads leads to ruin. Ik heb het idee (geen idee hoe ) dat je veel voldoening haalt uit strategische planning en vervolgens zorgvuldig uitvoeren van je gemaakte plannen. Als het niet in FM is, probeer eens andere games die dezelfde vaardigheden testen. Hearts of Iron, of een snipergame, waarbij je niet als een malloot op alles knalt wat zich in je vizier begeeft, maar probeert ongezien te blijven. Ga voor side challenges. Casual stuff dat naast je main goals loopt. Poképlayeren, alliteratiespelers opstellen, of misschien wel iemand tot 1000 games & goals krijgen, de nieuwe Chilavert kweken, I don't know, opties zat Forceer het niet. Anderen laten bepalen wat ik moet doen ligt mij niet zo goed. Ik moet mezelf inderdaad geen druk opleggen om een spelletje op een bepaalde manier te spelen. Ik ga dat de komende tijd even loslaten en zie vervolgens wel hoe ik dat in de novelle ga oplossen. Jouw gevoel over mij klopt wel, ja. Een beetje doelloos rondlopen, wat bouwen of afschieten, vind ik niet zo leuk. Er moet wel over nagedacht worden, strategisch.. Bedankt voor de ideeën Guido! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Zo heerlijk gevoel als je keeper een penalty tegenhoud, geeft mij meer genoeg doening dan wannneer wij een goal scoren iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Je weet dat je heel ver in de save zit als 1 je assistent die bij je heeft gespeeld sinds de jeugd ineens ook al 68 jaar is Deze man is op 18 jarige leeftijd bij de club gekomen, eerst als voetballer en daarna als assistent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 6 minuten geleden zei Thomassje123: Je weet dat je heel ver in de save zit als 1 je assistent die bij je heeft gespeeld sinds de jeugd ineens ook al 68 jaar is Deze man is op 18 jarige leeftijd bij de club gekomen, eerst als voetballer en daarna als assistent Niet zo gek hé als je al in 2088 zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 1 minuut geleden zei Kyrill: Niet zo gek hé als je al in 2088 zit Zeker niet, maar dit was even zo'n besef momentje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april (bewerkt) 1 minuut geleden zei Thomassje123: Zeker niet, maar dit was even zo'n besef momentje Ja fair enough, eens. Hoe oud ben jij als manager inmiddels in 2088, als ik vragen mag? 94? 13 april bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 1 minuut geleden zei Kyrill: Ja fair enough, eens. Hoe oud ben jij al manager inmiddels in 2088, als ik vragen mag? 94? Bijna! 1 jaartje ouder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april (bewerkt) Geen verkeerde gratis transfer Kan ik deze transfers weer een beetje goedpraten: 13 april bewerkt door Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marvin Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Hij's goed hé? @Thierryvane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Na 3 seizoenen is het dan eindelijk zo ver. Eredivisie voor TOP! Wat een dramatische selectie heb je in seizoen 1 zeg. Het tweede seizoen de play offs wel behaald, maar hierin gaf ik het in de tweede wedstrijd tegen Roda helemaal weg. Het derde jaar begon echt matig omdat ik maar niet kon scoren. Een wisseling van tactiek deed wonderen. De derde periode was voor ons, maar we kwamen een paar punten te kort voor rechtstreekse promotie. In de nacompetitie stond er bijna geen maat op ons. Een gerouleerd elftal verloor van Roda maar voor de rest bleven we ongeslagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 2 uur geleden zei bas huijsmans: Na 3 seizoenen is het dan eindelijk zo ver. Eredivisie voor TOP! Wat een dramatische selectie heb je in seizoen 1 zeg. Het tweede seizoen de play offs wel behaald, maar hierin gaf ik het in de tweede wedstrijd tegen Roda helemaal weg. Het derde jaar begon echt matig omdat ik maar niet kon scoren. Een wisseling van tactiek deed wonderen. De derde periode was voor ons, maar we kwamen een paar punten te kort voor rechtstreekse promotie. In de nacompetitie stond er bijna geen maat op ons. Een gerouleerd elftal verloor van Roda maar voor de rest bleven we ongeslagen. Gefeliciteerd!! Mijn clubbie Roda maakte het je als enige club, nog best lastig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april @De Raam Ik snap je heel goed dat je die novelle echt wil blijven doen. Maar je kan een novelle ook afronden, en dan heb je em ook volgehouden. In mijn ogen heb je je novelle ook volgehouden, als je er een afsluitende update in zou doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MR-Badger Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april Eerste seizoen in Europa met Bursaspor. Ging goed tot de competitiefase Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SantiagoMunez Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april 10 uur geleden zei bas huijsmans: Na 3 seizoenen is het dan eindelijk zo ver. Eredivisie voor TOP! Wat een dramatische selectie heb je in seizoen 1 zeg. Het tweede seizoen de play offs wel behaald, maar hierin gaf ik het in de tweede wedstrijd tegen Roda helemaal weg. Het derde jaar begon echt matig omdat ik maar niet kon scoren. Een wisseling van tactiek deed wonderen. De derde periode was voor ons, maar we kwamen een paar punten te kort voor rechtstreekse promotie. In de nacompetitie stond er bijna geen maat op ons. Een gerouleerd elftal verloor van Roda maar voor de rest bleven we ongeslagen. Nice! Uit nieuwsgierigheid: welke tactische aanpassing heb je gedaan? Ik herken namelijk de uitdagingen met de xG-tabel bij een 433DM (stiekem nog altijd m’n favoriete basistactiek!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april Mannen, ik heb een vraag. Weten jullie natuurlijk. Mijn games, de managers, staan weergegeven in de erelijst. Kan ik die ook resetten? Dus opnieuw beginnen zonder die historie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april (bewerkt) 8 minuten geleden zei ElPrincipito: Mannen, ik heb een vraag. Weten jullie natuurlijk. Mijn games, de managers, staan weergegeven in de erelijst. Kan ik die ook resetten? Dus opnieuw beginnen zonder die historie? Yes! Even naar C:\Users\Public\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2024 Daar het bestand hall_of_fame.dat verwijderen en een nieuwe game starten. Niet op Mijn Documenten klikken, je moet echt naar de public folder. Oh, and tell me: Wat ga je doen? 14 april bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april 3 minuten geleden zei De Raam: Yes! Even naar C:\Users\Public\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2024 Daar het bestand hall_of_fame.dat verwijderen en een nieuwe game starten. Niet op Mijn Documenten klikken, je moet echt naar de public folder. Oh, and tell me: Wat ga je doen? Nog geen idee, kleine FM dip. Ik zit toch weer te denken aan Boca, om daar een stadion te krijgen vernoemd naar Fernando Gago. Dan door naar Noord-Amerika en er een hexagon van maken. Hoe gaat het bij jou? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april 23 minuten geleden zei De Raam: Yes! Even naar C:\Users\Public\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2024 Daar het bestand hall_of_fame.dat verwijderen en een nieuwe game starten. Niet op Mijn Documenten klikken, je moet echt naar de public folder. En ik maar denken dat ik de boel permanent had verpest door mijn FM23-save in te laden . Gelukkig weet ik nu de oplossing! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april 33 minuten geleden zei De Raam: Yes! Even naar C:\Users\Public\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2024 Daar het bestand hall_of_fame.dat verwijderen en een nieuwe game starten. Niet op Mijn Documenten klikken, je moet echt naar de public folder. Oh, and tell me: Wat ga je doen? Life saver voor mensen die estafettes spelen met een zeker Guido M. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten