Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die al de perfecte trainingsschema's hebben gevonden? Voorheen waren er schema's waarbij je spelers flink groeiden maar ook tevreden waren met de trainingen. Mij valt op dat ze altijd maar aan het klagen zijn en daardoor minder gaan presteren.

Meer mensen die hier last van hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei roeliho:

Zijn er mensen die al de perfecte trainingsschema's hebben gevonden? Voorheen waren er schema's waarbij je spelers flink groeiden maar ook tevreden waren met de trainingen. Mij valt op dat ze altijd maar aan het klagen zijn en daardoor minder gaan presteren.

Ik heb hier ook last van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.ec863b9e9b963d03a9ae7b50d92d4ff0.png

Blijkbaar verbreek ik het aantal doelpunten in CL van 1 team?!

En blijkbaar had ik dit record al in eigen handen?! 

Hoe kan het überhaupt dat ik dit record in handen heb? Is dit niet een record voor de topclubs die tot aan de file rijken?! 

Het erge is dat ik gewoon nog 5 wedstrijden mag gaan spelen in de groepsfase en dus gewoon nog meer kan scoren :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei roeliho:

De groei die spelers hadden in fm23 en lager, kan je niet meer verwachten. In FM24 heeft SI iets toegevoegd qua ontwikkeling, de zgn. late-bloomers; spelers die doorgaan met ontwikkelen op latere leeftijd. Elke keer als "de code gekraakt" wordt in FM met iets, dan verandert SI het meestal in de volgende FM. 

Persoonlijk heb ik geen last van klagers. Hooguit als ik 2 wedstrijden per week heb, want dan train je veel minder, dan mist er iemand tactical defending (of zoiets) als training. Dat kan je eventueel voorkomen door spelers individueel te rusten ipv als compleet team dmv het traingsschema.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.2b54bbec99bde33caa365b03dd2313f8.png

Het gaat langzaam aan goed komen met zelf opgeleide spelers. In ieder geval voor mijzelf. Bij de rest wil het nog niet echt vlotten.

Betekent ook dat ik niet meer beperkt ben tot 17 spelers inschrijven in Europa, omdat ik geen home grown spelers had. Voor andere teams in de competitie blijft dat nog wel een dingetje. Ze halen trouwens ook iets te veel spelers uit het buitenland die snel weer weg gaan, waardoor er echt bijna geen zelf opgeleide spelers meer zijn op het hoogste niveau... 

Hopelijk gaat dat wel iets veranderen als straks meer clubs prof worden en niet meer gebonden zijn aan amateurcontracten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei roeliho:

Ik heb er ook veel last van, bederft echt het spelplezier. Niet dat ze enorm hard hoeven groeien, helemaal niet. Maar een seizoen vol wedstrijden op het juiste niveau, juiste positie en met impact zou je verwachten minstens een groei in attributen te zien. 

Enfin, je kan eens de novelle lezen van @De Raam, die gaat daar heel diep op in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 12/20/2023 at 1:03 PM, Rob1981 said:

Ik ben net een save begonnen met Arsenal maar krijg in de eerste transferperiode geen speler verkocht. Geen idee waarom niet, maar is wel frustrerend hoor. Iemand nog tips?

Iemand die mij tips kan geven hoe ik wellicht spelers sneller kan verkopen? Het gaat voor geen meter in die eerste periode terwijl er wel een paar spelers zijn waar ik graag vanaf zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.dc7bb7dc713cb03688569ce2c2a5c503.png

Ik heb een jeugdspeler (niet uit eigen jeugd, maar wel in U19 team - 18 jaar - gratis aan getrokken) die zijn contract niet meer wil verlengen. Contract loopt tot einde van het seizoen en het is nu winterstop. Dus ik probeer er nog een leuke deal uit te slepen. Een contract van nog maar een half jaar en spelend in San Marino is niet bepaald de ideale situatie om er veel geld uit te halen. Zelfs voor de grootste talenten kan ik maar een paar ton krijgen.

Vervolgens is er dus interesse van de volgende clubs in de speler:

image.png.93d1a9daa1891e67622dbfc8d1a8639d.png

Kan dus bijna niets anders of hij moet wel een hoge potentie hebben. Toch jammer dat hij niet bij onze club wil blijven dan. Grote kans dat het een groot talent is.

Boden die ik nu heb, zijn 50% van een volgende transfer fee en een oefenwedstrijd. Ik vermoed zomaar dat die dingen mij meer op leveren dan een transfer som op dit moment. Als de speler echt een groot talent is en straks miljoenen waard is, krijg ik bij een transfer of veel geld, of ik kan een keer de clausule verkopen.

Enig dilemma dat ik nog heb: Zal ik gewoon alle boden accepteren? Of zou ik een volgende club voor hem uit moeten kiezen, zodat hij eigenlijk zo goed als zeker naar die club gaat verkassen. Ik denk dat de transferwaardes in Engeland wel het hoogste zullen zijn. 

Edit: Ik zie nu dat ik in sommige gevallen zelfs nog kan onderhandelen. Misschien kan ik er nog wel een bedrag per nu uit weten te slepen. In Engeland krijgt hij waarschijnlijk alleen geen werkvergunning, lijkt het. Dus ze moeten zo'n ESC plek voor hem gaan gebruiken.

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rrrood:

@MisterX gewoon alles accepteren met % volgende transfer en hopen dat je hem nog kwijt raakt met enig vooruitzicht op vergoeding.

Ik kan natuurlijk door bewust maar een paar clubs te accepteren wel een beetje sturen of hij uiteindelijk nog geld op gaat leveren. Als ik bijvoorbeeld zou denken dat Engelse clubs de grootste kans geven op het hoogste bedrag, dan zou ik ook alleen die clubs kunnen accepteren.

De speler zelf zou trouwens naar Everton willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Ik weet niet of dat een ja of een nee is?

Nee maar serieus Marcel, is toch belachelijk je nu pas Oranje Internationals hebt...

Hoe dan?!

Nee, wilde alleen de dochter van Winter laten zien ;).

Nou, de reden is eenvoudig. Mijn spelers zijn niet goed genoeg. Haen en Brittijn zijn prima talenten, maar echt niet goed genoeg voor Oranje. Wel een regen gehad die het tot international schopte, maar die kwam niet uit de Achterhoek. Verder zitten er niet bijzonder veel talentvolle Achterhoekers in de game. Kremers is een fijne keeper, maar moet ook hopen op een blessure van Verbruggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites