Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden zei MarcFR:

Feyenoord en Ajax gaan nog wel enigszins idd. Bij Feyenoord vind ik Semedo, McKennie en Talisca niet realistisch. Oblyakov, Pineda, Navarro en Namaso vreemd.

Oosterwolde, Hannibal en Gulliksen dan wel weer zeer toffe transfers

Of het niet realistisch of vreemd is, vind ik ook wel erg afhankelijk hoe ze zijn aangetrokken. Als ze transfervrij zijn gekomen of als ze op het tweede plan geraakt waren bij hun club waardoor ze voor een prikkie op te halen zijn, dan kan ik er nog prima in komen. Ook als je kijkt naar het salaris bijv. van de 4 'vreemde' transfers die je noemt, komt dat wel overeen met de opbouw van de selectie.

Ik denk dat het voor de top 6/7 voetbalcompetities in Europa best wel realistische selecties zijn. Voor een selectie in Nederland is het inderdaad net iets minder realistisch omdat wij in Nederland vaak veel jongere spelers hebben dan elders, maar denk dat dat ook lastig te introduceren is in FM voor SI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bas huijsmans:

Voor een selectie in Nederland is het inderdaad net iets minder realistisch omdat wij in Nederland vaak veel jongere spelers hebben dan elders, maar denk dat dat ook lastig te introduceren is in FM voor SI

Je hebt toch transfer voorkeuren als dat het bestuur graag wil dat je spelers onder de 23 jaar aantrekt ofzo? Of juist dat je spelers uit eigen jeugd wilt opleiden. Dat soort zaken. Met dit soort zaken is vast e.e.a. te sturen. Dat gebeurt toch ook in data packs die sommige maken en gebruiken? Als fans het met de editor kunnen, dan zou SI het ook moeten kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei quertius:

Het mag inderdaad wat vaker gebeuren tov vorig jaar, ik nam nooit een doelman mee op de bank om die reden, nu zal je al eigenlijk verplicht zijn eentje mee te nemen want nu weet je dat het kan gebeuren. Mag inderdaad nog wel bijgeschroefd worden imo

Ik heb het nu nog maar 1 keer gehad in anderhalf seizoen.

Dus voorlopig nog steeds geen doelman op de bank bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dit een domme vraag is, dus daarvoor alvast sorry, maar: als ik nu FM aanschaf op een Mac, kan ik hem later ook gewoon spelen op een Windows toch? Dat er een verschil is tussen een key voor Mac en een key voor Windows brengt me enige verwarring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Arles:

Ik denk dat dit een domme vraag is, dus daarvoor alvast sorry, maar: als ik nu FM aanschaf op een Mac, kan ik hem later ook gewoon spelen op een Windows toch? Dat er een verschil is tussen een key voor Mac en een key voor Windows brengt me enige verwarring. 

Ik weet het niet zeker maar denk het wel, een save file blijft normaliter het zelfde format dus zolang je die overzet lijkt het me geen probleem.

Als je het echt zeker wilt weten, stuur me dan gerust een save file vanop je Mac, dan zal ik kijken of hij hem pakt op Windows maar ik denk dat dat geen probleem zal geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-10-2023 om 14:21 zei ElPrincipito:

Mannen, 

Hoe kan ik zien of een speler überhaupt op een positie kan spelen als ik wissel tijdens een wedstrijd? Ik had bij FM20 een soort kleur waarin ik dat kon zien; die mis ik nu en ik kan het niet vinden. Hier staat bijvoorbeeld een rechtsbuiten rechtsback; hoe kan ik dat zien? 

Schermafbeelding2023-10-31om14_18_50.png.114a9a76cf62b9a988e9665a10ee2a99.png

Als je deze skin even download heb je 1. een mooiere FM en 2. de kleurindicatie terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Titan:

Iemand die al met nationale ploegen bezig is? Zo ja, hoe bevalt dat en zijn er verbeteringen ten opzichte van FM23?

Ik ben t/m het WK van 2026 bondscoach geweest met Portugal en daarna Frankrijk. Ik merk geen verschil. Enige verschil (al weet ik niet of dat hiervoor al was) dat veel jeugdige spelers met een dubbel paspoort kwamen aankloppen dat ze benaderd waren door bijvoorbeeld Algerije en Marokko om voor hen uit te komen en wat ik eraan ging doen om ervoor te zorgen dat ze voor Frankrijk zouden gaan kiezen. De mogelijke opties die ik vervolgens kreeg waren hetzelfde als je zelf iemand wil overhalen om voor een land uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Mordurette:

Ik ben t/m het WK van 2026 bondscoach geweest met Portugal en daarna Frankrijk. Ik merk geen verschil. Enige verschil (al weet ik niet of dat hiervoor al was) dat veel jeugdige spelers met een dubbel paspoort kwamen aankloppen dat ze benaderd waren door bijvoorbeeld Algerije en Marokko om voor hen uit te komen en wat ik eraan ging doen om ervoor te zorgen dat ze voor Frankrijk zouden gaan kiezen. De mogelijke opties die ik vervolgens kreeg waren hetzelfde als je zelf iemand wil overhalen om voor een land uit te komen.

Dat is er dus niets veranderd :D . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Arles:

Als je via Steam speelt kan je gewoon switchen. Sterker nog als je de game in the cloud bewaart en op beiden het spel installeert kan je op beiden spelen. 

Het spel geeft zelfs een waarschuwing als je spel niet in the cloud opgeslagen wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Mordurette:

Wat doe ik verkeerd? Wat zie ik over het hoofd? :classic_mellow:

7dc5a77ebc6d7b20944bf2e3e6200e1e.png

fd6012bfeffca972c7e89a4dd012e35f.png

Ik kan niet verder naar de wedstrijd... Maar heb werkelijk geen idee wat ik fout doe.

Haha wow - ze zijn allemaal ook beschikbaar? Ik weet dat de foutmelding daarvoor dan anders zou moeten zijn, maar toch.

Even een dagje op vakantie dan maar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rykjvk1:

Haha wow - ze zijn allemaal ook beschikbaar? Ik weet dat de foutmelding daarvoor dan anders zou moeten zijn, maar toch.

Even een dagje op vakantie dan maar? 

Ja indien het echt niet lukt probeer ik dat wel maar ik snap er niks van. Zover ik weet is iedereen beschikbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Mordurette:

Ja indien het echt niet lukt probeer ik dat wel maar ik snap er niks van. Zover ik weet is iedereen beschikbaar. 

En als je de snelle opstelling knop gebruikt van de assistent? Misschien pakt die dat wel als goede opstelling en dan kan je de wedstrijd zelf nog spelen.

Mocht je de opstelling met de knop 'Beste opstelling' gedaan hebben, dan kan het ook zijn dat er verhuurde spelers in de opstelling staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Mordurette:

Wat doe ik verkeerd? Wat zie ik over het hoofd? :classic_mellow:

7dc5a77ebc6d7b20944bf2e3e6200e1e.png

fd6012bfeffca972c7e89a4dd012e35f.png

Ik kan niet verder naar de wedstrijd... Maar heb werkelijk geen idee wat ik fout doe.

Nou? Ben je er al achter wat het probleem kan zijn? Ik zou het ook niet weten namelijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etryn:

Top, bedankt. 

Ik ga me er maandagavond over buigen. Heb je zelf ook logo- en facepacks welke je, net als deze skin kunt aanbevelen?

Op Sortitoutsi staat de FMV Logos Megapack. Google die en je zit gebakken. Facepacks gebruik ik zelf niet, maar die kun je daar ook ongetwijfeld vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites