bas huijsmans Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 (bewerkt) @ElPrincipito Tips die ik heb waardoor ik merk dat ik saves langer vol houd zijn: - Op een lager niveau beginnen, omdat je anders snel in de sleur terecht komt dat je ieder jaar toch wel kampioen wordt - Zelf blijven scouten en de filters wellicht wat 'strenger' zetten zodat je door minder scoutingsrapporten hoeft te klikken - Een niet te grote selectie aanhouden. Elke positie dubbel bezetten en in elke linie een talentje zorgt voor minder werk en een betere 'klik' met je spelers - Alleen de echte pareltjes aantrekken en niet te veel talenten aantrekken zodat je je kan focussen op de ontwikkeling van een klein aantal spelers. Merkte zelf namelijk dat het niet meer uitmaakte welke van mijn 4 talentvolle buitenspelers goed werd, want eentje werd er toch wel goed en de rest kon ik met winst verkopen. - Staf wel zelf aannemen, maar contractverlengingen delegeren om daar weer tijd in te besparen. Vooral als je eenmaal een goede staf hebt, hoef je ook minder tijd te steken in het aannemen er van. - Zelf heb ik geen verstand van de trainingen dus dat delegeer ik en de individuele training doe ik wel zelf om de spelers in de juiste rol te trainen en te focussen op hun verbeterpunten - Er op een gegeven moment een challenge aan verbinden door bijv. alleen nog maar eigen jeugd te gebruiken, alleen maar spelers van eenzelfde nationaliteit aan te trekken, bepaalde records willen verbreken 26 oktober 2023 bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanderus Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 11 uur geleden zei Brackie: Heenronde van het eerste seizoen met Anderlecht is achter de rug. Na een dramatische start, heb ik het dan toch op de rails gekregen, met dank aan Dolberg (13g, 2a) en Hazard (5g, 7a). Voorlopige tweede plaats dus halfweg. Nog twee spelers laten gaan en twee andere gehaald. Sekigawa is een centrale verdediger, Ouédraogo is ondertussen wel gekend vermoed ik. Mooi dat je de negatieve spiraal zo hebt weten om te draaien. Ik ben net ook begonnen met een carriere met RSCA. Ik heb mezelf wel opgelegd, gezien het gezinsleven, maar 1 avond in de week te spelen (tenzij de vrouw van huis is). Ik ga dus voor een traag maar duurzaam game. Hoe staat je ploeg? De spoeling achteraan is inderdaad heel dun, daar ben ik ook op zoek naar versterkingen. Verder is het enigszins zonde dat Kana een seizoen is uitgeleend en is het aftellen naar de terugkomst van Verschaeren. Ik speel 41221 waarbij ik denk dat dit de basis wordt: Schmeichel - Augustinsson/vertonghen/debast/Patris - Delaney/Rits/Leoni-Hazard/Dolberg/Dreyer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 1 uur geleden zei ElPrincipito: Mannen, Even een vraag, hopelijk kunnen jullie helpen of jullie zienswijze delen. Telkens na 3/4 seizoenen houd voor mij een game wel op. Waarom? Het gaat te goed of het kost teveel tijd om alles nog in te stellen. Ik doe altijd veel zelf, scoutingsopdrachten, individuele trainingen, staf aannemen en contracten onderhouden etc. Hoe doen jullie dit? Geven jullie de scoutingsopdrachten uit handen? Geven jullie de individuele trainingen aan de coach van betreffende teams? Je hebt dan het risico dat ze niet op een positie trainen die zich conformeert aan jouw tactiek lijkt me. Wellicht een 'moeilijkere' savegame beginnen waardoor de uitdaging na 3/4 seizoenen nog aanwezig is? Zoals Bas al aangeeft, misschien een minder groot talentenpool aantrekken zodat het overzichtelijker blijft en hierdoor hoef je ook minder contracten te verlengen. Sowieso zou ik dat aspect gewoon wel zelf blijven doen omdat de AI anders te veel bonussen verstrekt in een contract wat uiteindelijk veel meer kost dan een hoger basissalaris (alle bonussen met een x-bedrag per gespeelde wedstrijd, clean sheet, etc haal ik er altijd gelijk uit maar daardoor willen ze natuurlijk een iets hoger salaris ontvangen). Zo blijven de uitgaven ook overzichtelijker. Daarnaast misschien een leuke challenge toevoegen? Pokeplayer, Alliteratie, noem maar op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Win je de dubbel. Komt Philip, rookgordijn, Cocu even met zijn 47% winstpercentage de prijs wegkapen. Is goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 6 minuten geleden zei Gert: Win je de dubbel. Komt Philip, rookgordijn, Cocu even met zijn 47% winstpercentage de prijs wegkapen. Is goed. 47% van de wedstrijden met deze selectie is dan ook een niet te onderschatten prestatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheRealOne Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 1 uur geleden zei ElPrincipito: Mannen, Even een vraag, hopelijk kunnen jullie helpen of jullie zienswijze delen. Telkens na 3/4 seizoenen houd voor mij een game wel op. Waarom? Het gaat te goed of het kost teveel tijd om alles nog in te stellen. Ik doe altijd veel zelf, scoutingsopdrachten, individuele trainingen, staf aannemen en contracten onderhouden etc. Hoe doen jullie dit? Geven jullie de scoutingsopdrachten uit handen? Geven jullie de individuele trainingen aan de coach van betreffende teams? Je hebt dan het risico dat ze niet op een positie trainen die zich conformeert aan jouw tactiek lijkt me. Het leukste voor FM (voor mij) is het scouten van spelers en ze te ontwikkelen, doorverkopen en het hele proces te herhalen. Ik delegeer zowat alles aan m'n staf (ook scouting). Het enige wat ik zelf doe is de individuele training van sommige spelers waarbij ik een bepaalde visie voor ogen heb, en het afgaan van bepaalde landen/clubs bij de intake van nieuwe jeugdspelers (naast het zoeken van spelers dmv filters). Ik bekijk de eerste paar wedstrijden van het seizoen, zodat ik eventueel wat tactische aanpassingen kan doen. Zodra ik vertrouwen in de tactiek heb gebruik ik een instant result skin. Sommige grote of belangrijke wedstrijden speel ik tussendoor ook zelf. Op deze manier raak ik ook minder snel verveeld in een save. Ook al gaat het goed en win ik het grootste gedeelte van al de wedstrijden, dan haal ik alsnog het plezier uit het ontwikkelen van spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 17 minuten geleden zei timpy00: 47% van de wedstrijden met deze selectie is dan ook een niet te onderschatten prestatie. Ik heb 91% met een selectie dat momenteel 17e staat!!!1111 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 1 minuut geleden zei Gert: Ik heb 91% met een selectie dat momenteel 17e staat!!!1111 We gaan de komende maanden bekijken of dat iets over jou zegt of over Maurice Steijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 6 minuten geleden zei timpy00: We gaan de komende maanden bekijken of dat iets over jou zegt of over Maurice Steijn. Ik denk en hoop dat je gelijk hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Een andere vraag. Logo en face packs voor FM24. Welke downloaden jullie hiervoor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 1 minuut geleden zei Gert: Een andere vraag. Logo en face packs voor FM24. Welke downloaden jullie hiervoor? Metallic logos & Cut-out faces, beiden te vinden op sortitoutsi en zijn beiden het compleetst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 2 uur geleden zei ElPrincipito: Mannen, Even een vraag, hopelijk kunnen jullie helpen of jullie zienswijze delen. Telkens na 3/4 seizoenen houd voor mij een game wel op. Waarom? Het gaat te goed of het kost teveel tijd om alles nog in te stellen. Ik doe altijd veel zelf, scoutingsopdrachten, individuele trainingen, staf aannemen en contracten onderhouden etc. Hoe doen jullie dit? Geven jullie de scoutingsopdrachten uit handen? Geven jullie de individuele trainingen aan de coach van betreffende teams? Je hebt dan het risico dat ze niet op een positie trainen die zich conformeert aan jouw tactiek lijkt me. Misschien tijd om dan van club te veranderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 4 minuten geleden zei Steels: Metallic logos & Cut-out faces, beiden te vinden op sortitoutsi en zijn beiden het compleetst! Thanks ga ik daarvoor nu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Heeft iemand al zijn savegame van fm23 meegenomen naar de bèta van fm24? Zoja, hoe beviel dit? Ik heb namelijk een savegame met FC Groningen in fm23 die nog best wat uitdaging biedt, maar ben ook wel benieuwd naar fm 24. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Zojuist zei FCGPeter: Heeft iemand al zijn savegame van fm23 meegenomen naar de bèta van fm24? Zoja, hoe beviel dit? Ik heb namelijk een savegame met FC Groningen in fm23 die nog best wat uitdaging biedt, maar ben ook wel benieuwd naar fm 24. Ik heb zelfs mijn San Marino game meegenomen, dus met extra competitiebestanden ingeladen. Fluitje van een cent, kost eigenlijk geen extra tijd en je kan gewoon verder waar je gebleven bent. Heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Gisteren eindelijk een beetje wat resultaten gepakt met Ajax. Nu in de winterstop nog 3e, maar vertrouwen in 2e plek. De Steven Bergs mogen hun heil ergens anders zoeken. Krijg er samen toch bijna 50 mil voor. Maarja zat er net lekker in en toen moest iemand gaan 'slapen', omdat het 'al kwart over 1 is' 🙄 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 4 minuten geleden zei FCGPeter: Heeft iemand al zijn savegame van fm23 meegenomen naar de bèta van fm24? Zoja, hoe beviel dit? Ik heb namelijk een savegame met FC Groningen in fm23 die nog best wat uitdaging biedt, maar ben ook wel benieuwd naar fm 24. Net als Neva ook mijn oude save meegenomen met extra bestande, Montenegro in mijn geval. Het gaat inderdaad onwijs makkelijk. Twee keer klikken en je kunt het spel starten. Helemaal prima dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 5 minuten geleden zei Stefan.: Gisteren eindelijk een beetje wat resultaten gepakt met Ajax. Nu in de winterstop nog 3e, maar vertrouwen in 2e plek. De Steven Bergs mogen hun heil ergens anders zoeken. Krijg er samen toch bijna 50 mil voor. Maarja zat er net lekker in en toen moest iemand gaan 'slapen', omdat het 'al kwart over 1 is' 🙄 Wajoooooooooooooo. Dikke nettie. Had eigenlijk met Eagles weer moeten meedoen. Ga vanavond ook starten met de game. Lekker man. Zit binnenkort een maand in het buitenland. Dus laptoppie mee en veel FM knallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 9 minuten geleden zei Stefan.: Gisteren eindelijk een beetje wat resultaten gepakt met Ajax. Nu in de winterstop nog 3e, maar vertrouwen in 2e plek. De Steven Bergs mogen hun heil ergens anders zoeken. Krijg er samen toch bijna 50 mil voor. Maarja zat er net lekker in en toen moest iemand gaan 'slapen', omdat het 'al kwart over 1 is' 🙄 Ik hanteerde jouw tactiek, stoppen als de resultaten bij je tegenstander goed gaan. Overigens hier 6 uit 6 in de CL, loot ik alsnog Arsenal Maja Manchester ook 2 keer verslagen dus alles is mogelijk. En stop met eens met cheaten in transferwaarde, dankjewel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 11 minuten geleden zei Stefan.: Gisteren eindelijk een beetje wat resultaten gepakt met Ajax. Nu in de winterstop nog 3e, maar vertrouwen in 2e plek. De Steven Bergs mogen hun heil ergens anders zoeken. Krijg er samen toch bijna 50 mil voor. Maarja zat er net lekker in en toen moest iemand gaan 'slapen', omdat het 'al kwart over 1 is' 🙄 Peanuts man, Hier winterstop seizoen 2 Sosa naar de zandbak gedirigeerd voor 48,5 miljoen. Weg ermee. Mikautadze ook foetsie voor een miljoentje of 10. Prima. Jeugd is nog steeds wel bangelijk goed in FM he, qua ajax? Misehouy, Unuvar, Vos. Ze kunnen in principe allemaal direct mee. Butera ook een aanradertje trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 21 uur geleden zei SantiagoMunez: Uit interesse - wat zou voor jullie een reden zijn om nog niet aan een main save te beginnen? De databases zijn nog niet up-to-date. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 21 uur geleden zei SantiagoMunez: Uit interesse - wat zou voor jullie een reden zijn om nog niet aan een main save te beginnen? Ik wil in Bosnië starten dus heb een custom database nodig die pas gemaakt kunnen worden na de fulltime release. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 2 uur geleden zei TheRealOne: Het leukste voor FM (voor mij) is het scouten van spelers en ze te ontwikkelen, doorverkopen en het hele proces te herhalen. Ik delegeer zowat alles aan m'n staf (ook scouting). Het enige wat ik zelf doe is de individuele training van sommige spelers waarbij ik een bepaalde visie voor ogen heb, en het afgaan van bepaalde landen/clubs bij de intake van nieuwe jeugdspelers (naast het zoeken van spelers dmv filters). Ik bekijk de eerste paar wedstrijden van het seizoen, zodat ik eventueel wat tactische aanpassingen kan doen. Zodra ik vertrouwen in de tactiek heb gebruik ik een instant result skin. Sommige grote of belangrijke wedstrijden speel ik tussendoor ook zelf. Op deze manier raak ik ook minder snel verveeld in een save. Ook al gaat het goed en win ik het grootste gedeelte van al de wedstrijden, dan haal ik alsnog het plezier uit het ontwikkelen van spelers. Bedankt! Goed om te lezen, daar zitten prima tips bij. Zo’n instant result skin, bestaat dat pas net of heb je die ook gewoon voor FM20? Nou, ik wacht op FM24, dus ik zal nu eens in Chili/Peru starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheRealOne Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 13 minuten geleden zei ElPrincipito: Bedankt! Goed om te lezen, daar zitten prima tips bij. Zo’n instant result skin, bestaat dat pas net of heb je die ook gewoon voor FM20? Nou, ik wacht op FM24, dus ik zal nu eens in Chili/Peru starten. Die instant result skins zijn er toch al even, volgens mij had ik die in FM20 ook al. Ik heb altijd gewoon de Wannachup Instant Result skin gebruikt. Gewoon de base skin met een instant result knopje d'r bij. Ik geloof dat de Zealand skin die ik in FM22 (geloof ik) had, toen ook een instant result knopje bevatte. 37 minuten geleden zei Mordurette: Ik wil in Bosnië starten dus heb een custom database nodig die pas gemaakt kunnen worden na de fulltime release. Daar wil ik dit jaar ook nog eens een game starten Komen altijd hele leuke newgens vandaan. En dan meteen combineren met het nationaal elftal. Vorig jaar met Noorwegen gedaan (wel wat simpeler dan Bosnië lijkt me), en dat beviel me wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Kon het niet laten. Toch maar een Journey/Pentagon gestart en hopelijk pak ik dan nog wat andere challenges (Alliteratie, Pokeplayer) mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten