timpy00 Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 3: Meest trots in deze FM ben ik op deze speler, Saul Guerrero. Zelf opgeleid in Andorra bij Santa Coloma en wist uiteindelijk zelfs de beste speler ter wereld te worden. Tevens een Andorrees paspoort maar kon hem helaas niet overtuigen uit te komen voor Andorra. Dat had mij enorm kunnen helpen met het nationale elftal. Maar erg mooi om te zien dat je dit soort spelers kunt voortbrengen bij een club uit Andorra. Leverde mij ooit de mooie transfersom van 90 miljoen op wat zeker in die tijd echt een bizar bedrag was voor een speler uit Andorra. Opdracht 4: https://manutd.nl/finale-benelux-kampioenschap-football-manager-timpy00-vs-rfa/ Voor een deel uit zelfverheerlijking. Maar het NK was erg leuk om te spelen, persoonlijk erg blij dat ik de finale heb mogen behalen. Het was tevens erg leuk om aan de organisatiekant van het toernooi te zitten en de vele positieve reacties te zien van de andere deelnemers. Waarom dit artikel? Omdat het verloop van de finale ik graag vergeet haha. Tot hier ging alles crescendo. Veder blijven de tips van MU altijd leuk om te lezen, zeker wanneer je nog wat inspiratie nodig hebt voor een club of een verbetering aan je club/spel. @Fantasy jij dekt jezelf toch niet in omdat je het morgen vergeet omdat je dan heel de dag de BETA aan het beuken bent he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 19 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2023 4 minuten geleden zei timpy00: @Fantasy jij dekt jezelf toch niet in omdat je het morgen vergeet omdat je dan heel de dag de BETA aan het beuken bent he. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik FM24 nog geen eens besteld heb Dus nee, helaas niet haha! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 https://manutd.nl/fm-100-jaar-later-eredivisie/ Ik post net bij toeval al in het frontpage artikelen topic dat ik dit zo'n vet artikel vond. Ik lees maar zelden artikelen door de ietwat moeizame zichtbaarheid op het forum zelf, maar heb er net met veel plezier ingezeten. Of nouja, dat wil zeggen in hoeverre je plezier kan halen uit zo'n duidelijke Ajax-dominantie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 28 minuten geleden zei Elsjorro1990: Sto(r)m is dat he? Ik herinner me deze speler nog als de dag van gisteren. Ik ook, Bart Storm die ging als een ware storm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 4 - Deel de link van het artikel dat je voor het laatst hebt gelezen op de website. Het mag ook een link zijn naar het tofste artikel dat je het afgelopen jaar gelezen hebt. Ik - en vooral ook onze site staff - ben/is benieuwd wat je van dat artikel vond! https://manutd.nl/fmu-podcast-s03e45-managen-in-obscure-landen/ Ik kon mij eigenlijk niet voorstellen ooit een podcast te luisteren over FM. Aangezien ik vooral muziek luister en normaliter alleen de Dick voor mekaar opzet en verder niets. Door de titel over obscure landen toch eens een poging gewaagd en als ik nu met rijden staat de FMUPodcast gewoon in mijn playlist. Het voelt toch alsof je met lotgenoten in de woonkamer zit en het is toch fijner om af en toe realiseren dat je niet alleen bent als FM-nerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 (bewerkt) Opdracht 4: https://manutd.nl/mus-hulpgids-een-elftal-snelle-tips-om-het-beste-uit-je-opleiding-te-halen/ Niet geheel on toevallig met mijn voorliefde voor jeugd. Ik moet zeggen dat ik het artikel misschien inhoudelijk iets te weinig informatie vond bevatten. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over " het proberen spelers te ontwikkelen met modelprof" maar er wordt niet uitgelegd hoe je dit beïnvloed. 19 oktober 2023 bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 (bewerkt) Opdracht 3: Ik zou eigenlijk mijn FM21 Cork City UCL carriere willen posten. Eigenlijk wel het meeste waar ik trots op ben, maar er is iets anders waaar ik ongelofelijk trots op ben en dat is mijn voormalige speler Patrick Dvorak. Ik kocht hem jaren geleden, en kocht daarbij ook een andere hele goede Carrilero. Deze twee zette ik naast elkaar en ze speelden 15-17 jaar voor Cork City. Je zou zeggen dat ze de K2 waren van Cork City maar dan op het middenveld. Één van de spelers waar ik het meeste heb geïnvesteerd. Energie, geld, aandacht, loyaliteit. Het werd ook echter tijd om afscheid van Dvorak te nemen, want op zijn 35e kon die niet fysiek niet meekomen, en hij kostte mij 24m per jaar. Twee jaar later is hij met pensioen gegaan. Zes UCL titels gewonnen. Meeste dan iemand ooit heeft gewonnen in mijn save. Een ware legende. Blij dat ik zijn stats en alles heb opgeslagen. Citaat Opdracht 4. https://manutd.nl/club-van-de-week-wuppertaler-sv/ Stelde nog voor om de Wuppertaler Railway in het artikel op te nemen. Deze is in 1905 gebouwd. Is een omgekeerde hangende trein. Toentertijd de eerste. Dat het in 1905 al mogelijk was. Citaat 19 oktober 2023 bewerkt door Rinus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Laatste die ik heb gelezen is deze: https://manutd.nl/mus-hulpgids-een-elftal-snelle-tips-om-het-beste-uit-je-opleiding-te-halen/ Viel eerlijk gezegd een klein beetje tegen, heel kort en generiek, al snap ik dat lijstjes gewoon goed werken. Mijn favo is de uitgebreide versie van bovenstaande, al waren er toentertijd wel wat correcties en aanvullingen nodig van een expert https://www.google.com/amp/s/manutd.nl/grote-talenten-uit-eigen-jeugd-voortbrengen/%3famp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Via Google kwam ik op deze vanochtend: https://manutd.nl/de-beste-jeugdopleiding-van-colombia/ Een pareltje van mijn goede vriend Marcel (of is het toch Peter). Zijn allemaal erg handige gidsjes. Colombia is natuurlijk de heilige graal van scouting in FM. De juiste clubs afneuzen hebben me weer 4 talentjes opgeleverd en in tegenstelling tot Argentinië, Brazilië Of Mexico betaal je niet de hoofdprijs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 1 Eigenlijk het eerste DBT topic. Toen er nog een vedettedeel was, toen was deze bewaard. Kon je echt nog de beginjaren teruglezen en grappig om te zien hoe een ieder toen in het leven stond. Maar nu is dit mijn keuze: Altijd een fijne uitlaatklep om hier even te lezen en eigen zorgen over ons Ajax kwijt te kunnen. Helemaal lekker tijdens transferjostie tijd. Opdracht 2 Een vervelende nederlaag in de halve finale van de CL. Enkele jaren de CL gewonnen, dus dit viel tegen. Ergens wel weer een trigger om nog weer een seizoen door te gaan en revanche te nemen. Maar zoals je ziet is het 2054 en is het ook wel eens tijd om met FM 24 te beginnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 19 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2023 4 minuten geleden zei Gert: Opdracht 1 Eigenlijk het eerste DBT topic. Toen er nog een vedettedeel was, toen was deze bewaard. Kon je echt nog de beginjaren teruglezen en grappig om te zien hoe een ieder toen in het leven stond. Maar nu is dit mijn keuze: Altijd een fijne uitlaatklep om hier even te lezen en eigen zorgen over ons Ajax kwijt te kunnen. Helemaal lekker tijdens transferjostie tijd. Opdracht 2 Een vervelende nederlaag in de halve finale van de CL. Enkele jaren de CL gewonnen, dus dit viel tegen. Ergens wel weer een trigger om nog weer een seizoen door te gaan en revanche te nemen. Maar zoals je ziet is het 2054 en is het ook wel eens tijd om met FM 24 te beginnen Die twee tellen niet meer mee, maar je bent nog (ruim) op tijd voor opdracht 3 & 4 Moet je daar alleen wel even een antwoord op geven nog hier! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 https://manutd.nl/fm-100-jaar-later-eredivisie/ Dit vond ik echt een leuk artikel. Net als alle voorgaande artikels in deze reeks. Ik vind het zeer prettig geschreven en er wordt leuke informatie gegeven. Ik speel zelf graag ook lange games omdat er dan een heel nieuwe realiteit ontstaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 3 - Post een screen van een FM-resultaat waar je het meest trots op bent inclusief een (kleine) toelichting. Toch wel de eerste CL overwinning in seizoen 18 met Brera. Denk ook echt dat dit de eerste CL is die ik gepakt heb in enkele jaren FM. Nooit echt hele lange saves gehad de afgelopen versies of in een land begonnen waar ik het niet voor elkaar kreeg. Wellicht was ik ook gewoon niet goed genoeg. Moet het toch eens voor elkaar gaan krijgen dat ik halve finales ga winnen in FM24 want dat is toch vaak het eindpunt. Opdracht 4 - Deel de link van het artikel dat je voor het laatst hebt gelezen op de website. Het mag ook een link zijn naar het tofste artikel dat je het afgelopen jaar gelezen hebt. Ik - en vooral ook onze site staff - ben/is benieuwd wat je van dat artikel vond! https://manutd.nl/mu-legt-uit-help-mijn-tactiek-werkt-niet-meer/ Niet de laatste die ik gelezen heb, maar wel de interessantste eigenlijk. Hoe details een tactiek kunnen maken of breken. Waar ik vooral wat aan gehad heb is dat het vaak ook is om verder te kijken in jouw tactiek waarom een speler niet helemaal functioneert in plaats van de speler te vervangen. Toch een veel goedkopere oplossing dan een nieuwe speler kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 3; Meteen in het 1ste seizoen een 1ste Europees succes weten te boeken. Ik speelde in het begin van deze save een 3-tal seizoenen zonder echte spits, want Hans Vanaken moest ik ergens kwijt geraken en die posteerde ik door zijn lengte als doelgerichte aanvaller. Inmiddels zitten we in het seizoen 2033 - 2034. Wellicht het laatste seizoen van deze save door FM24 en zijn we 8 Europese titels rijker. (WK en Europese Supercups niet meegerekend). Nog maar 5 Belgische titels verwijderd van recordhouder RSC Anderlecht. Die zullen we dus helaas niet inhalen in FM23. Opdracht 4: https://manutd.nl/de-keuzes-van-mu-vijf-save-suggesties-voor-fm24/ Dit is het laatste dat ik heb gelezen en dit soort artikelen vind ik altijd wel leuk om te lezen. Net zoals ik graag tijdens de podcast luister naar verhalen van je eigen save of als het over een thema gaat waar Clubs worden besproken die interessant zijn voor een save. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 4 uur geleden zei Fantasy: Die twee tellen niet meer mee, maar je bent nog (ruim) op tijd voor opdracht 3 & 4 Moet je daar alleen wel even een antwoord op geven nog hier! Wordt onder iedereen die een opdracht inlevert verloot of onder iedereen die alle opdrachten doet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 (bewerkt) Opdracht 3 - Post een screen van een FM-resultaat waar je het meest trots op bent inclusief een (kleine) toelichting. Ik heb weinig screentjes meer. Ik heb wat in mijn novelle lopen struinen naar iets wat interessant is om te melden. Ik heb geen screentjes meer met een CL winst oid (die ik het liefst had willen delen). Dan maar overwinteren met een club uit Oostenrijk. Uiteindelijk wel uitgeschakeld door Benfica. Opdracht 4 - Deel de link van het artikel dat je voor het laatst hebt gelezen op de website. Het mag ook een link zijn naar het tofste artikel dat je het afgelopen jaar gelezen hebt. Ik - en vooral ook onze site staff - ben/is benieuwd wat je van dat artikel vond! https://manutd.nl/de-betaversie-van-fm24-is-speelbaar/ Even op de site gekeken en het meest recente artikel gekozen. Dit is wel meteen goed nieuws voor een iedereen: De betaversie is al beschikbaar voor wie de game al hebben. 41 minuten geleden zei timpy00: Wordt onder iedereen die een opdracht inlevert verloot of onder iedereen die alle opdrachten doet? Ik ga er eigenlijk vanuit dat iedere succesvolle opdracht een lootje oplevert, dus meer opdrachten doen = hogere kans op de prijs. De staf zou dat moeten bevestigen. 19 oktober 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 (bewerkt) Opdracht 3 - Post een screen van een FM-resultaat waar je het meest trots op bent inclusief een (kleine) toelichting. Hier ging ik wel heel lekker op. Had al wel vrede met een gelijkspelletje, maar een hattrickje van mijn nieuwe spits was fijn. Opdracht 4 - Deel de link van het artikel dat je voor het laatst hebt gelezen op de website. Het mag ook een link zijn naar het tofste artikel dat je het afgelopen jaar gelezen hebt. Ik - en vooral ook onze site staff - ben/is benieuwd wat je van dat artikel vond! Dat is deze: https://manutd.nl/mu-legt-uit-de-technisch-directeur/ Ik snap zelf geen reet van de toegevoegde waarvan de TD en het was fijn dat dit artikel dat bevestigde. 19 oktober 2023 bewerkt door Bolderbast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 3 Dit is in FM21 waarbij ik de Liechtenstein Challenge voltooid heb. Op een warme zomerdag in Japan, in het jaar 2034, werd de WK finale gespeeld tussen Servië en Liechtenstein. Beide landen verwacht je niet echt in zo'n finale, maar voor ons is er maar één ding dat telt, de overwinning. Het winnende doelpunt wordt gescoord uit een hoekschop, centrale verdediger Domínguez kopt ons naar de winst. Ik heb nog nooit zo hard gejuicht als bij deze wedstrijd. Puur vanwege deze savegame heb ik FM22 niet aangeschaft omdat ik absoluut de challenge wilde voltooien. Zo'n savegame als deze maakt FM voor mij echt legendarisch. Opdracht 4 https://manutd.nl/usertactiek-gekke-albanezen/ Ik heb wat inspiratie gehaald uit die Gekke Albanezen tactiek van de estafette. Uiteindelijk wel wat leuke resultaten mee behaald (zeker Europees). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 19 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2023 1 uur geleden zei timpy00: Wordt onder iedereen die een opdracht inlevert verloot of onder iedereen die alle opdrachten doet? Doe je zes opdrachten, komt er er zes keer een balletje met jouw naam in de grote grabbelton. Doe je één opdracht mee, komt er één balletje met jouw naam in de grabbelton. Hoe vaker je een opdracht/vraag beantwoord, hoe groter de kans dat je wint Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 4 https://manutd.nl/fm-100-jaar-later-laliga/?amp Ik vond deze serie leuk om te volgen. Ik heb deze eruit gepakt, wegens de comeback van Malaga aan de Spaanse top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 19 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2023 Opdracht 5 - Laat weten wat je graag in toekomstige versies van FM zou willen zien qua verandering ten opzichte van huidige en/of voorgaande edities van Football Manager. (Deadline: vrijdag 20 oktober, 23:59 uur) Opdracht 6 - Deel een screen van jouw allerbeste newgen speler in FM ooit. Waarom was hij de allerbeste? (Deadline: vrijdag 20 oktober, 23:59 uur) Op zaterdag 21 oktober 2023 zal ik de winnaar van deze winactie bekend maken, welke van Lazy naderhand z.s.m. een key zal ontvangen om met FM24 aan de slag te gaan! Zodra deze bij ons binnen is, ontvang je hem zo snel als mogelijk. Een paar dagen eerder dan gepland dus met de laatste opdrachten, maar we houden het tempo er lekker in zo nu iedereen die FM24 al heeft aangeschaft zo lekker bezig is in de bèta Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 (bewerkt) Opdracht 5 - Ik zou heel graag willen, misschien kan het al met FM25, dat newgens's gezichten gegenereerd worden door de AI. Niet die lelijke 3D gezichten, maar zoals Newgan. Geeft echt een hele immersieboost voor langetermijn spellen. Ik kan echt niet meer zonder. Opdracht 6 - Deel een screen van jouw allerbeste newgen speler in FM ooit. Waarom was hij de allerbeste? Kom ik toch weer terug op Dvorak. Presteerde altijd goed. Hield van grote wedstrijden. Nooit lang geblesseerd. Hij is HET voor mij geweest in mijn save. Natuurlijk heb ik honderden spelers zien komen en gaan, maar voor mij was hij het. Je had hem moeten zien op zijn hoogtepunt. 19 oktober 2023 bewerkt door Rinus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Opdracht 4 https://manutd.nl/nieuwe-features-kwaliteitsupgrades/ Was toevallig al aan het struinen voor de nieuwe game, en of al dan niet de moeite waard zou zijn. Opdracht 5 Onderhandelen over sponsorcontracten en andere ommerciële deals. Opdracht 6 Citaat Lange tijd geleden speelde ik met Spakenburg en haalde ik deze Braziliaanse jeugdinternational binnen, toch wel leuk. Beetje samba daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Opdracht 5 Het lijkt me tof om te kunnen starten bij een jeugdteam. Als je het goed doet, kun je bijvoorbeeld naar een hoger jeugdteam van een andere of dezelfde club. Of uiteraard naar een eerste elftal. Tevens lijkt het me tof als je dan bij ontslag tijdelijk de zeggenschap krijgt over het eerste elftal. Opdracht 6: Haalde hem op jonge leeftijd naar Lyon voor de lieve som van bijna 90 miljoen. Ik vreesde even voor een mislukking, want het ging erg moeizaam in het begin. Maar al snel groeide hij uit tot een grootheid. Mede vanwege zijn hoge transfersom(bedragen boven de 200 miljoen werden genoemd) en zijn hoge salaris, is hij nooit naar een andere club gegaan. Wat hem ook tof maakt is dat hij tevens een Kazak is en in Kazachstan is geboren. Intussen ben ik al weer even weg bij Lyon, maar ik kijk regelmatig nog hoe het met hem gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Ik pas, heb hem zelf al gekocht en gun iemand anders de winst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten