Chiemel Gepost January 2 Share Gepost January 2 (edited) Die Afrikanen maar als mentor gebruiken  Heb zelf niet eens gekeken welke landen eventueel als deel van EU worden gezien bij Slovenie. Mogelijk gemiste kans. Competitiegenoten halen inmiddels redelijk wat uit Zuid-Amerika, maar daar mogen we er max 3 van opstellen.  Edited January 2 by Chiemel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost January 2 Share Gepost January 2 (edited) 19 minuten geleden zei Chiemel: Die Afrikanen maar als mentor gebruiken  Heb zelf niet eens gekeken welke landen eventueel als deel van EU worden gezien bij Slovenie. Mogelijk gemiste kans. Competitiegenoten halen inmiddels redelijk wat uit Zuid-Amerika, maar daar mogen we er max 3 van opstellen.  Hoeveel jaar voor neutralisatie? Indien het maar een jaar of 3 is, dan kun je er best een paar halen als ze nog 18 zijn. Zeker als je een wereldwijde topclub bent geworden, duurt het vaak enkele jaren voordat doorbreken. In die periode hebben ze mogelijk hun Sloveense nationaliteit behaald, waardoor het probleem zich automatisch oplost.  Zelfde geldt natuurlijk als je dit soort spelers uitleent aan andere clubs in Slovenië. Na een aantal jaar is het probleem met die speler voorbij. Als het echt een topper is, dan wegen de baten wel op tegenover de lasten.  In mijn game kwam ik trouwens veel goede Spanjaarden tegen. Geen idee of dat toeval was of niet, maar uiteindelijk had ik zelfs in mijn San Marino game iets van 5 Spanjaarden die in het Spaanse nationale team speelde. Geen idee of er altijd zoveel toppers uit Spanje komen. Dat is sowieso EU, dus die kun je sowieso gebruiken. Edited January 2 by MisterX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 2 Share Gepost January 2 1 uur geleden zei MisterX:  Hoeveel jaar voor neutralisatie? Indien het maar een jaar of 3 is, dan kun je er best een paar halen als ze nog 18 zijn. Zeker als je een wereldwijde topclub bent geworden, duurt het vaak enkele jaren voordat doorbreken. In die periode hebben ze mogelijk hun Sloveense nationaliteit behaald, waardoor het probleem zich automatisch oplost.  Zelfde geldt natuurlijk als je dit soort spelers uitleent aan andere clubs in Slovenië. Na een aantal jaar is het probleem met die speler voorbij. Als het echt een topper is, dan wegen de baten wel op tegenover de lasten.  In mijn game kwam ik trouwens veel goede Spanjaarden tegen. Geen idee of dat toeval was of niet, maar uiteindelijk had ik zelfs in mijn San Marino game iets van 5 Spanjaarden die in het Spaanse nationale team speelde. Geen idee of er altijd zoveel toppers uit Spanje komen. Dat is sowieso EU, dus die kun je sowieso gebruiken.  Neutraliseren is 5 jaar, dus gebeurt sporadisch maar ligt niet mijn focus. Verder zie ik nu even dat alle EU-landen en ''free trade EU associations'' onder EU-spelers vallen. Weet zo niet wat er allemaal onder die laatste categorie valt, maar geen Afrikanen vermoed ik.  Spanje is een makkelijke visvijver hier inderdaad ook. Veel talent en veel met een lage afkoopsom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost January 2 Share Gepost January 2 3 minuten geleden zei Chiemel:  Neutraliseren is 5 jaar, dus gebeurt sporadisch maar ligt niet mijn focus. Verder zie ik nu even dat alle EU-landen en ''free trade EU associations'' onder EU-spelers vallen. Weet zo niet wat er allemaal onder die laatste categorie valt, maar geen Afrikanen vermoed ik.  Spanje is een makkelijke visvijver hier inderdaad ook. Veel talent en veel met een lage afkoopsom.  Kun je niet op de 'free trade EU associations' klikken om te zien wie daar onder vallen? Ik vermoed dat het hier gaat om landen als IJsland, Noorwegen, Zwitserland, ... die geen lid zijn van de EU, maar wel met veel zaken mee doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 2 Share Gepost January 2 16 minuten geleden zei MisterX:  Kun je niet op de 'free trade EU associations' klikken om te zien wie daar onder vallen? Ik vermoed dat het hier gaat om landen als IJsland, Noorwegen, Zwitserland, ... die geen lid zijn van de EU, maar wel met veel zaken mee doen. Nope. Maar ok.  Upcoming, CL + EL en ConF.. Geen idee of we echt nog een kans maken dit seizoen al en of dit gunstige lotingen zijn, want clubs loten clubs uit eigen land..    Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 2 Share Gepost January 2 (edited) Club:Â Bravo (Slovenie) Seizoen:Â 2056/57 Â Het seizoen zit er dan op. Zijn we er? Nee nog niet, maar komend seizoen zou het kunnen gebeuren. Dus ik wil ervoor zorgen dat ik er alles aan gedaan heb. Afgelopen seizoen waren er nog twee Engelse ploegen die finales wisten te halen, maar geen wist er een te winnen en dat scheelt weer. Onze resultaten: Â Bravo: CL winst Mura: Halve finales CL Domzale: Halve finales EL (uitgeschakeld door West Ham :( ) Maribor: Kwartfinales CL (uitgeschakeld door Mura) Olimpija: 8e finales CL Tabor: 8e finales CL Koper: Kwarfinales Conf Rudar: KO-fase ELÂ Â Â Nog zo'n verschil komend seizoen en we kunnen het halen. Belgie had ook een geweldig seizoen trouwens. Â Â Blijkbaar is ons sponsergeld ook ergens in de afgelopen weken omhoog geschoten met +50M. Want bij een van de vorige posts van dit seizoen nog was het 37M Â Edited January 2 by Chiemel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mannie510 Gepost January 5 Share Gepost January 5 zo seizoen 26-27 zit erop helaas de titel niet geprolongeerd op 1 punt was echt niet nodig geweest,helaas de beker ook niet gepakt in de halve finale uitgeschakeld .nu maar weer verder met het team versterken en flink wat spelers gaan uitlenen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 7 Share Gepost January 7 Zomertransferperiode van hopelijk mijn laatste seizoen zit erop. Alle 7 andere clubs wel wat kunnen versterken, maar altijd minder dan je hoopt. Misschien vooral goed geweest in het tegenhouden van uitgaande transfers bij die clubs door flink over te bieden en last minute de transfers te annuleren. Wel met name de 4e en 5e club die de CL ingaan versterkt, dus dat is interessant. De nummer 7 en 8 van de competitie vooral financieel versterkt. Â Laatste seizoen, here we come. Als we het niet redden, sowieso de vraag of ik gewoon verder ga of kies voor een FM dip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost January 7 Share Gepost January 7 Succes chiemel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 7 Share Gepost January 7 Speelronde 1 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) We zijn weer dichterbij gekropen. Van de Engelse ploegen was het alleen Man City die wist te winnen, helaas wel tegen het Sloveense Maribor. De verrassende thuisnederland van Man Utd tegen Dinamo Zagreb komt als een geschenk uit de hemel. Mura wist knap te winnen van concurrent Chelsea en Olimpija mag ook best trost zijn met een puntje uit bij Barcelona. Celje wist voor het eerst in 15 jaar een Europese wedstrijd te winnen.  Engeland (89.396 | + 3.143)  CL A. Madrid - Arsenal 3-1 Newcastle - Porto 2-2 Man City - Maribor 4-2 Mura - Chelsea 1-0  EL Man Utd - Dinamo 0-1 Lyon - West Ham 1-0  CoL Geen wedstrijden deze week  Slovenie (89.018) | +4.000)  CL Bravo - PSG 3-1 Mura - Chelsea 1-0 Man City - Maribor 4-2 Inter - Tabor 2-0 Barcelona - Olimpija 0-0  EL Napoli - Domzale 1-1 Celje - Basel 2-0  CoL Geen wedstrijden deze week Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 7 Share Gepost January 7 Speelronde 2 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) We zijn officieel voorbij Engeland in de tussenstand, maar uiteraard telt alleen einde van het seizoen. Naast dat Arsenal en Chelsea dik winnen, krijgen we gelukkig hulp van Real Madrid, Porto en met name Galatasaray. Van onze ploegen stelt alleen Maribor een beetje teleur, zij staan nog op 0 punten, maar hebben wel hun moeilijkste uitwedstrijden achter de rug. Â Engeland (90.539 | + 4.286) Â CL Arsenal - Trabzonspor 5-0 Newcastle - Porto 2-2 Real Madrid - Man City 2-0 Chelsea - Ajax 4-0 Â EL Man Utd - Leipzig 1-0 West Ham - Rapid 2-0 Â CoL Liverpool - Galatasaray 1-2 Â Slovenie (90.643) | +5.625) Â CL Bravo - A. Madrid 2-0 Mura - Anderlecht 2-1 Real Sociedad - Maribor 2-1 Tabor - Vitoria 4-1 Olimpija - Astana 5-0 Â EL Domzale - Qarabag 3-0 Olympiakos - Celje 2-2 Â CoL Koper - Leverkusen 2-0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost January 7 Share Gepost January 7 3 uur geleden zei Chiemel: kies voor een FM dip. Kiezen voor een FM dip? Hoe doe je dat dan weer? Â Kiezen voor een FM pauze dat kan wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 7 Share Gepost January 7 Speelronde 3 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) Laat ik voorop stellen dat deze updates per speelronde even voor deze keer zijn, niet voor altijd. Hopelijk hebben jullie er geen last van. Ook de laatste update van vandaag, de baas is thuis. Het was wederom een gunstige ronde voor ons! Zeker geen perfecte ronde, want 4 van onze ploegen weten niet te winnen. Maar Engeland laat ook weer steken vallen in de CL. We hadden ook weer een onderlinge strijd, maar dat de nummer 7 van Slovenie even wint van Man Utd is iets te veel dromen.  Engeland (91.682 | + 5.429)  CL Salzburg - Arsenal 1-0 Newcastle - Inter 0-1 Man City - Juventus 2-2 Vitoria - Chelsea 1-1  EL Celje - Man Utd 1-3 Vitoria - West Ham 0-5  CoL Sheriff - Liverpool 0-2  Slovenie (91.893) | +6.875)  CL Rangers - Bravo 0-4 Trabzonspor - Mura 1-1 Maribor - Barcelona 0-0 Tabor - Porto 2-1 Olimpija - Rennes 1-0  EL Domzale - Lazio 1-0 Celje - Man Utd 1-3  CoL Austria Vienna - Koper 1-0  @bas huijsmans voorlopig geen dip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen. Gepost January 7 Share Gepost January 7 Als je dit vol kan houden zou het wel heel mooi zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 Speelronde 4 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) Wederom een gunstige ronde, het eerdere gat van +0.211 wordt vergroot naar +0.283. 6 van de 8 Sloveense ploegen weten te winnen en wij doen ons ding door uit tegen Arsenal te winnen. Wat in principe gunstig is, is dat ik zelf ook nog tegen Newcastle en Chelsea moet. Newcastle valt lekker tegen, zij haalden nog maar 1 punt in 4 wedstrijden en verloren thuis tegen Rangers.  Engeland (93.110 | + 6.857)  CL Arsenal - Bravo 1-4 Newcastle - Rangers 0-1 Man City - Lech 4-0 Salzburg - Chelsea 1-2  EL CSKA Sofia - Man Utd 0-4 Kopenhagen - West Ham 0-2  CoL Liverpool - Dinamo Kiev 2-1  Slovenie (93.393 | +8.375)  CL Arsenal - Bravo 1-4 Feyenoord - Mura 1-0 Maribor - AS Roma 2-0 Tabor - PSG 1-0 Olimpija - Benfica 0-2  EL Leixoes - Domzale 0-1 Lokomotiva - Celje 0-2  CoL Koper - Maccabi 2-0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 (edited) Speelronde 5 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) Wederom een gunstige ronde, het gat wordt weer groter! Nu na 5 speelrondes hebben behalve Newcastle nog een grote kans op de volgende ronde. Genoeg ploegen zijn daar ook nog niet zeker van, dus er is nog wel veel onzekerheid. Tabor verliest helaas tegen directe concurrent Arsenal. Â Engeland (93.967 | + 7.714) Â CL Arsenal - Tabor 2-0 Barcelona - Newcastle 1-0 Sporting - Man City 0-0 Chelsea - Bravo 1-4 Â EL Lazio - Man Utd 1-1 West Ham - Napoli 2-0 Â CoL Liverpool - ZTE 1-2 Â Slovenie (94.518 | +9.500 Â CL Chelsea - Bravo 1-4 Sociedad - Mura 1-0 Maribor - Rennes 1-0 Arsenal - Tabor 2-0 Porto - Olimpija 1-1 Â EL KuPS - Domzale 0-2 Neftci - Celje 2-1 Â CoL Valur - Koper 1-5 Edited January 8 by Chiemel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 Laatste rondes 2057 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) Weer goed, weer goed. Wij winnen van Newcastle, dat was wellicht de belangrijkste. Domzale is de enige Sloveense club die verliest. De Conference League had hun laatste twee competitierondes voor de winterstop. Koper komt hier goed doorheen en plaatsen zich rechtstreeks voor de 8e finales. Verder staan bij de andere ploegen die positie en punten erachter. Hierbij lijken Maribor en Chelsea in de gevarenzone te zitten, maar hebben ook beide nog wat makkelijkere wedstrijden te gaan. Ik verwacht daarom dat alle ploegen behalve Newcastle minimaal een ronde verdergaan. Â Engeland (95.682 | + 9.420) Â CL Rangers - Arsenal 0-3 (17e | 9 punten) Newcastle - Bravo 0-2 (35e | 1 punt) Man City - Benfica 2-0 (8e | 11 punten) Inter - Chelsea 3-0 (25e | 7 punten) Â EL Lokomotiva - Man Utd 1-4 (3e | 13 punten) Farul - West Ham 1-2 (1e | 15 punten) Â CoL Trvana - Liverpool 0-2Â (7e | 12 punten) Shamrock Rovers - Liverpool 0-2 Â Slovenie (96.268 | +11.250) Â CL Newcastle- Bravo 0-2 (1e | 18 punten) A. Madrid- Mura 0-2 (13e | 10 punten) Maribor - Bayern 1-1 (20e | 8 punten) Astana - Tabor 0-2 (6e | 12 punten) Lech - Olimpija 0-1 (9e | 11 punten) Â EL Fenerbahce - Domzale 3-2 (6e | 13 punten) Celje - CSKA Sofia 2-1 (14e | 10 punten) Â CoL Koper - AEK 2-1 (4e | 13 punten) Malmo - Koper 2-2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 Speelronde 7 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) We zitten middenin de winterstop en hebben we nog 4 toppers kunnen verkopen aan Olimpija (2x), Mura en Maribor. Ook zijn we druk bezig met het tegenhouden van uitgaande transfers door over te bieden en belachelijke star play contracten aan te bieden (en de delayen). We moeten deze ronde wel een klein stapje achteruit doen, maar staan nog wel voor op Engeland. Maribor en Chelsea zijn nog niet zeker van een volgende ronde, de rest vrij zeker van wel. Newcastle was al uitgeschakeld. Als ik kijk naar de laatste rondes van de competitiefases, hebben de Sloveense clubs een behoorlijk moeilijk programma. Met Chelsea - Tabor en Mura - Arsenal staan er ook krakers op het programma.  Engeland (96.967 | + 10.714)  CL Arsenal - Anderlecht 3-2 Rennes - Newcastle 2-2 Feyenoord - Man City 1-0 Chelsea - Hajduk 3-1  EL Man Utd - Neftci 2-0 West Ham - Estoril 3-0  CoL -  Slovenie (97.393 | +12.375)  CL Bravo - Trabzonspor 5-0 Mura - Rode Ster 1-0 Genk - Maribor 3-3 Tabor - Ajax 0-0 Olimpija - Inter 2-2  EL Domzale - Slask 3-0 A. Bilbao - Celje 1-0  CoL - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 (edited) Speelronde 8 - Coefficientenupdate (totaal komend seizoen| totaal na deze speelronde) En dan doen Mura en Tabor wat ze moeten doen, door twee Engelse teams te verslaan. Hierdoor valt Mura ook net binnen de top 8, helaas valt Tabor er net buiten (9e). Hierna is het gat opeens meer dan 1 hele punt verschil. Januarui is nu voorbij, de Sloveense clubs kunnen nog wel blijven kopen tot 16 februari (maar niet inschrijven voor Europees voetbal). Man Utd en West Ham in de Europa League maken ik mij nog wel wat zorgen over, hopelijk loten deze elkaar zo snel mogelijk.  Engeland  CL Mura - Arsenal 2-0 (14e) AS Roma - Newcastle 0-1 (33e) Rode Ster - Man City 0-0 (13e) Chelsea - Tabor 0-1 (22e)  EL Man Utd - Olympiakos 5-1 (3e) West Ham - Ferencvaros 2-0 (1e)  CoL -  Slovenie  CL Bravo - Porto 5-0 (1e) Mura - Arsenal 2-0 (8e) Shakthar - Maribor 0-2 (15e) Chelsea - Tabor 0-1 (9e) PSG - Olimpija 5-1 (16e)  EL Domzale - Zeinsjki 1-0 (6e) Celje - Leipzig (16e)  CoL -  Edited January 8 by Chiemel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 Tussenrondes Niet alle clubs komen in actie, dus dit geeft niet het hele plaatje. Het is vooral belangrijk hoeveel clubs erover blijven na deze ronde per land. In de Champions League vallen Arsenal en Chelsea af, dus daar maken we veruit de grootste klapper. We hebben nog wat buffer, die we waarschijnlijk nodig gaan hebben voor de EL en CoL.  Engeland (101.252 | +15.000) Slovenie (102.643 | +17.625)  Uitslagen & Programma CL   Uitslagen & Programma EL    Programma CoL  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost January 8 Share Gepost January 8 Wat een spam hier van Chiemel  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 16 minuten geleden zei MisterX: Wat een spam hier van Chiemel  Sorry, laatste seizoen (denk ik)  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordurette Gepost January 8 Share Gepost January 8 Het ziet er steeds beter uit  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost January 8 Share Gepost January 8 1 uur geleden zei Chiemel: Sorry, laatste seizoen (denk ik)  Haha, dat weet ik wel  Vandaar ook de  op het einde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost January 8 Share Gepost January 8 (edited) Club : Bravo (Slovenie) Seizoen: 2057/58  Slotakkoord - 8e finales en daarna  CL - 8e finales  CL - Kwartfinales Spoiler   CL - Halve finales Spoiler   CL - Finale Spoiler  EL - 8e finales  EL - Kwartfinales Spoiler  EL - Halve finales Spoiler  EL - Finale Spoiler   CoL - 8e finales  CoL - Kwartfinales Spoiler  CoL - Halve finales Spoiler  CoL - Finale Spoiler  Dit geeft de volgende uitslag..  Spoiler Waar ik uiteraard blij mee ben en ook blij dat ik er vanaf ben . Wie weet kom ik nog met een soort van samenvatting..    Edited January 8 by Chiemel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts