Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei bas huijsmans:

Op dit moment sta je op 104 miljoen winst, maar de verwachting is dat je verlies gaat draaien over de heel periode

FFP is toch over 3 jaar? Van die periode is nu dus 2,5 jaar voorbij, dus dat staat bij huidig? Dat staat op 104 mln. Dat zou best kunnen kloppen.

En dan bij verwachting staat de verwachting van de game aan het einde van dit seizoen? Verwacht de game dan serieus dat ik over het laatste half jaar een verlies ga maken van meer dan 100 mln? ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei MisterX:

En dan bij verwachting staat de verwachting van de game aan het einde van dit seizoen? Verwacht de game dan serieus dat ik over het laatste half jaar een verlies ga maken van meer dan 100 mln? ;e

Maak je winst per maand zonder prijzengeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6c1235ad5757a86c5dbe31f0b5d3ac4d.png

Prijzengeld is niet meegerekend. Ik zit in hetzelfde schuitje en ik maak me geen zorgen omdat het prijzengeld dit wel goed maakt

757f9d76be0468eaa7300bc6072a4fdd.png

@MisterX Schuif deze eens helemaal naar links en kijk wat er gebeurt met de verwachting ;) 

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei bas huijsmans:

Maak je winst per maand zonder prijzengeld?

Mijn totale kosten* zijn op jaarbasis nog geen eens 100 miljoen. Dus zelfs zonder enige inkomsten ga ik nooit aan die 100 miljoen verlies komen in het resterende deel van het jaar. 

* exclusief transferkosten

7 minuten geleden zei Thomassje123:

@MisterX Schuif deze eens helemaal naar links en kijk wat er gebeurt met de verwachting  

De cijfers veranderen dan wel. Ik kan 130 miljoen transferbudget ofzo inleveren, en de FFP gaat dan met zo'n 35 miljoen omhoog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MisterX:

Mijn totale kosten* zijn op jaarbasis nog geen eens 100 miljoen. Dus zelfs zonder enige inkomsten ga ik nooit aan die 100 miljoen verlies komen in het resterende deel van het jaar. 

* exclusief transferkosten

De cijfers veranderen dan wel. Ik kan 130 miljoen transferbudget ofzo inleveren, en de FFP gaat dan met zo'n 35 miljoen omhoog...

Precies dus als je in zo'n situatie komt schuif je die gewoon helemaal naar links

1f62a41233ab044a77888b0e1270e0fa.png

Kijk maar, bij mij is die nu ineens groen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.c8011378adf9297561d4a17430be76f1.png

Van nooit een speler in de NXGN lijst naar meteen winnen :mrgy:

Wel een beetje jammer dat de nummer 1 nog te slecht is om in mijn eerste elftal te spelen en daarom verhuurd is, terwijl nummer 38 op de lijst gewoon een basisspeler bij mij is... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn Geef de jeugd een kans afgerond en in dezelfde game ben ik overgestapt naar Noord-Ierland die nu 32e staan op de ranglijst. Lisburn Distillery op het derde niveau wilde mijn diensten wel hebben, dus ook dit avontuur gaan we ook aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-1-2024 om 21:21 zei MisterX:

FFP rules:

image.png.39985f33e0f959fa3886d9008be59212.png

Ik snap hier nooit wat van. Nu zit ik op 104 mln, maar aan het einde van het seizoen is het negatief geworden?! 

Mijn winst is met zo'n 30 mln toegenomen. Vervolgens krijg ik het bericht dat ik 152 mln. winst ben uitgekomen. Ik vraag me echt af waarom de game eerst dacht dat ik wel eventjes 150 mln meer verlies zou maken. Die voorspelling slaat echt nergens op :-D

Ik heb dit seizoen de kwartet al binnen. En dan heb ik het WK clubs nog voor de  boeg :< 

Ondertussen word ik al gezien als een van de grootste clubs ter wereld met 4,5 ster reputatie :< 

De rest zit alleen nog steeds op max 1 ster, een enkeling heeft 'al' de omschrijving van nationale bekendheid. De rest is alleen regionaal of lokaal bekend. Of nog slechter :-D

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Djordison:

Ik heb mijn Geef de jeugd een kans afgerond en in dezelfde game ben ik overgestapt naar Noord-Ierland die nu 32e staan op de ranglijst. Lisburn Distillery op het derde niveau wilde mijn diensten wel hebben, dus ook dit avontuur gaan we ook aan.

Succes!

2 minuten geleden zei MisterX:

Mijn winst is met zo'n 30 mln toegenomen. Vervolgens krijg ik het bericht dat ik 152 mln. winst ben uitgekomen. Ik vraag me echt af waarom de game eerst dacht dat ik wel eventjes 150 mln meer verlies zou maken. Die voorspelling slaat echt nergens op 

Slaat ook nergens op, dat heb ik elk jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het ook alweer met de tickets;

• Als je de CL wint? Krijgt je land dan een extra ticket?
  • De verliezende finalist kwalificeert zich automatisch voor EL, is dat ook een extra ticket?
  • Als je de EL wint? Krijgt je land dan een extra (CL) ticket?
  • Als je de ConfL wint? Krijgt je land dan een extra (EL) ticket?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Chiemel:

Hoe zit het ook alweer met de tickets;

• Als je de CL wint? Krijgt je land dan een extra ticket?
  • De verliezende finalist kwalificeert zich automatisch voor EL, is dat ook een extra ticket?
  • Als je de EL wint? Krijgt je land dan een extra (CL) ticket?
  • Als je de ConfL wint? Krijgt je land dan een extra (EL) ticket?

Volgens mij is het alleen een extra ticket als je niet via de reguliere weg een vergelijkbaar ticket hebt afgedwongen. Stel je eindigt 8e in de competitie en grijpt dus naast alle tickets, maar je wint wel de CL, dan mag je alsnog CL gaan spelen, zonder dat dat ten koste gaat van de andere clubs. 

Toen ik de CL won, kregen we geen extra ticket daarvoor. Het enige wat anders was, was dat we de voorrondes over mochten slaan. Toevallig dit seizoen voor een tweede keer de CL gewonnen (zonder maar 1 keer puntverlies te lijden _O_) en ook deze keer resulteert dat niet in een extra ticket voor een San Marinese club. We gaan we voor (volgens mij) het eerst naar 5 clubs in Europa, maar dat komt door de stijging op de ranking, niet omdat we de CL wonnen.

Toen ik de CL verloor, had ik me al geplaatst voor de voorrondes van de CL, dus ik kreeg geen EL ticket. Dat was ook geen ticket die naar een andere club in mijn land ging.

EL en ConfL zijn nog niet gewonnen door een club uit San Marino.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Volgens mij is het alleen een extra ticket als je niet via de reguliere weg een vergelijkbaar ticket hebt afgedwongen. Stel je eindigt 8e in de competitie en grijpt dus naast alle tickets, maar je wint wel de CL, dan mag je alsnog CL gaan spelen, zonder dat dat ten koste gaat van de andere clubs. 

Toen ik de CL won, kregen we geen extra ticket daarvoor. Het enige wat anders was, was dat we de voorrondes over mochten slaan. Toevallig dit seizoen voor een tweede keer de CL gewonnen (zonder maar 1 keer puntverlies te lijden _O_) en ook deze keer resulteert dat niet in een extra ticket voor een San Marinese club. We gaan we voor (volgens mij) het eerst naar 5 clubs in Europa, maar dat komt door de stijging op de ranking, niet omdat we de CL wonnen.

Toen ik de CL verloor, had ik me al geplaatst voor de voorrondes van de CL, dus ik kreeg geen EL ticket. Dat was ook geen ticket die naar een andere club in mijn land ging.

EL en ConfL zijn nog niet gewonnen door een club uit San Marino.

Hmm. Ik zag bij mij (FM23..) dat Bayern vorig seizoen de CL had gewonnen en dat Duitsland dit seizoen 5 clubs in de competitiefase van de CL had. Maar dan is die 5e club misschien de EL winnaar, zou ook nog kunnen..

Heb nu zelf nog een CL-finale te gaan, dus 1 van mijn vragen krijg ik sowieso beantwoord :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei MisterX:

Is het niet zo dat de twee best presterende landen ook een extra CL ticket krijgen? Zoiets kan dan ook nog de reden zijn voor een extra ticket. 

Ahh ja, dat zou een logische verklaring kunnen zijn. Duitsland was daarin tweede geworden :)

FM doet nog zijn best om blessures bij te veroorzaken met 5 wedstrijden in 11 dagen vooraf de CL finale;

image.thumb.png.5d819bbc38b1b2ad238c7437cd1061b0.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

FM doet nog zijn best om blessures bij te veroorzaken met 5 wedstrijden in 11 dagen vooraf de CL finale;

Ik heb het tegenovergestelde. Ik heb 2-3 weken geen wedstrijden, dus ik heb oefenwedstrijden nodig om mijn spelers wedstrijdfit te houden. Dit jaar was er eigenlijk helemaal niemand die wilde, dus ik heb maar oefenpotjes binnen mijn club zelf moeten spelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens het idee dat ik veel te hard ben geskyrocket vergeleken met de rest van de clubs. Door het verhuren van spelers probeer ik het algemeen niveau van de hele divisie omhoog te krijgen. De grote talenten kan ik geen eens echt stellen binnen San Marino, die clubs zijn gewoon niet geïnteresseerd, waarschijnlijk omdat de speler geen interesse heeft. De slechte talenten kan ik misschien net bij de top 5 stallen. Dus de rest van de teams die Europees spelen hebben nog wel een bulk aan huurspelers van mij. Maar de rest van de clubs die hebben eigenlijk nooit interesse in mijn spelers...

In totaal heb ik nog wel een speler of 30 denk ik verhuurd, maar ik had ondertussen toch wel op meer gehoord, en dan ook bij meer verschillende clubs. Hoe gaat dit proces bij jullie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei MisterX:

Ik heb trouwens het idee dat ik veel te hard ben geskyrocket vergeleken met de rest van de clubs. Door het verhuren van spelers probeer ik het algemeen niveau van de hele divisie omhoog te krijgen. De grote talenten kan ik geen eens echt stellen binnen San Marino, die clubs zijn gewoon niet geïnteresseerd, waarschijnlijk omdat de speler geen interesse heeft. De slechte talenten kan ik misschien net bij de top 5 stallen. Dus de rest van de teams die Europees spelen hebben nog wel een bulk aan huurspelers van mij. Maar de rest van de clubs die hebben eigenlijk nooit interesse in mijn spelers...

In totaal heb ik nog wel een speler of 30 denk ik verhuurd, maar ik had ondertussen toch wel op meer gehoord, en dan ook bij meer verschillende clubs. Hoe gaat dit proces bij jullie? 

Het lukt mij ook niet om veel spelers binnenlands te verhuren. Dat ligt volgens mij niet aan de clubs zelf, maar omdat de spelers hun kwaliteit/reputatie te hoog is ten opzichte van de clubs. Wat kan helpen is minder goede spelers aan te trekken die nog wel een versterking zijn voor de andere clubs. Dit is ook op basis van mijn ervaringen met één van mijn novelles. Wat ook kan helpen is wachten tot de trasnferdeadline, dan is er altijd ietjes meer mogelijk.

Had ook veel talent gehaald met de hoop daarvan veel te verhuren binnenlands. Maar uiteindelijk gaan de meeste naar Spanje en Kroatië en daarmee snij ik mezelf mogelijk in mijn eigen vingers (muv de spelers die basiswaardig terugkomen)

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 55: De voorrondes

Folgore & Faetano

We hebben de 6e plaats gepakt op de coëfficiëntenlijst en dat betekent dat we 2 clubs in de Champions League groepsfase hebben en eentje in de voorronde. Wij werden kampioen en Faetano was onze slachtoffer in de play-off finale. Wij gaan beiden dus direct naar de groepsfase van de Champions League

Tre Penne

41047e05307b4d2ba71b794254566cfe.png

Tre Penne trof het niet met de loting want ze moesten meteen tegen FC Bayern spelen. Maar ze gaven zeer goed partij. In eigen huis al 0-0 en in Duitsland slechts 1-0. Bayern won wel terecht maar als de 1-0 zo lang op het scorebord blijft staan kun je nog altijd verrassen. Helaas lukte het Tre Penne niet om te scoren en ze gaan dus naar de Europa League. En dat is eigenlijk ook helemaal prima

Cailungo

Cailungo gaat direct naar de groepsfase van de Europa League en hoeft dus geen voorrondes te spelen

Pennarossa

d72dc44a0541ed2f30f58d58ca18f5dd.png

Dan de belangrijkste voorrondes namelijk die van de Conference League. Het is een gegeven dat daar nou eenmaal de meeste coëfficiënten punten te behalen zijn. Pennarossa ging eigenlijk heel makkelijk door de voorrondes heen, tot de laatste wedstrijd. Thuis tegen CSKA Sofia winnen ze 2-0 en het lijkt goed te komen. Als je daar in Bulgarije al na 3 minuten 1-0 achter komt wordt het wel heel lastig. Pennarossa geeft het weg en moet penalty's nemen om het vege lijf te redden. Dat lukte gelukkig, schrik niet van de screen. Pennarossa won de penalty's en gaat naar de groepsfase

Murata

baca8ac52f157d5de9e6c9d68cd21c91.png

Murata kan het allemaal complementeren. Alle 6 ploegen in Europa, dan moet Murata alleen af zien te rekenen met Viktoria Plzen. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd en dat bleek ook wel. 210 minuten lang voetballen en nog steeds geen winnaar. Ook hier moesten strafschoppen het beslissen. Weer is de screen misleidend want Murata verloor de penalty's. Helaas moeten we het met 5 van de 6 clubs doen dit jaar

Lotingen

54f70a4cbbd4384e67cbdab54327b784.png

2f04e56f70db3931106561f1c92144f0.png

Deze 2 ploegen gaan het doen in de Champions League. Kun je zien dat Faetano in pot 4 zat? Wat een groep. Tegen FC Porto en Manchester United is het vermoedelijk een verloren zaak. Dan zullen we het moeten doen tegen Rode Ster maar ook de Servische ploeg is beter dan Faetano. Elk punt wat ze halen is meegenomen maar ik vermoed dat ze kansloos laatste zullen worden. Wij hebben een bijzondere groep. Niet zwaar maar ook niet licht. Een beetje vergelijkbaar met die van vorig jaar en toen gingen we hard onderuit en werden we slechts 3e. Dat verwacht ik dit seizoen niet maar het zijn wel allemaal potentiële uitglijders. Toch moeten wij zoals altijd voor groepswinst gaan

1ebec5028c9e99f0540e05cbb438c333.png

1e50d9117ebaa1e59d0a7f75b8aef868.png

Een treetje lager moet er dan wellicht wat meer mogelijk zijn. Beide ploegen hebben een beetje dezelfde soort loting. 2 moeilijke en 1 waarvan ze moeten winnen. Beide ploegen moeten toch wel minimaal 3e worden lijkt mij. Tre Penne moet toch kunnen winnen van Zilina en Cailungo van Lucerne. Of dat ook gebeurt moet nog blijken maar ik heb wel hoop op een paar punten voor deze 2 ploegen

531eb72f916409ce15f46f7d71e598c1.png

2cc0a37841832a2fbd5022f0091d8dfe.png

Van Pennarossa heb ik ook wel wat verwachtingen. Ze zitten in de groep bij Viktoria Plzen, Legia Warschau en Linfield. Dat zijn alle 3 niet bepaald topploegen. Niet dat Pennarossa dat wel is maar tegen alle 3 de tegenstanders valt wel wat te halen. Hopelijk kan Pennarossa heel wat punten voor ons gaan pakken

In de tussentijd is dit topic alleen maar drukker geworden en dat is natuurlijk hartstikke mooi. Als je specifiek mijn updates wilt volgen raad ik aan naar mijn novelle te gaan. Deze loopt nu gelijk met dit topic

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2032/2033 - Deel ll

Eerder plaatste ik al een tussentijdse update omdat ik toen al wist dat 3 van de 5 Sloveense clubs overwinterde. Zelf was ik de 4e club die erbij kwam.

Bravo

Zelf haalde ik voor het eerste de finale van de CL. We waren iets sterker, maar we wisten niet te scoren en Haaland wel. Los van de CL-finale kunnen wij ook nog winst boeken door het in de competitiefase het beter te doen en daarmee wat meer punten te sprokkelen. In de uitwedstrijd tegen Benfica stonden we trouwens bij rust 4-0 achter, dus het had veel minder kunnen aflopen.

image.thumb.png.ea68c18fcee4f889cb9dded8485604d7.png

Olijmpija

Dit is de club die na ons de hoogste reputatie heeft, bovendien zijn zij van de Sloveense clubs ook het meest actief op de transfermarkt. Zij wisten dus de competitiefase van de Conference League te overleven, maar daarna was het snel klaar. Met een club uit de Premier League als tegenstander hadden ze ook wat pech:

image.thumb.png.c24257a4c250b572ca3d7b958f345281.png

Maribor

De club moest 3 keer tegen het Poolse Slask voetballen en dat was 3 keer een nederlaag, hierdoor werden zij ook uitgeschakeld in de KO-fase:

image.thumb.png.6f87b70d1545b30d0284c3f549b56fe0.png

Domzale

De 5e club van Slovenie en de enige club die niet een competitiefase in Europa wist te halen.

image.thumb.png.d0e0fdc1f369c0fa40c40c3ae352e296.png

Mura

Dan nog het beste van het lijstje. De club plaatste zich via de voorrondes van de CL en EL uiteindelijk voor de Conference League. Gezien de uitslagen daar dikke prima. Ik had al eerder verklapt dat ze de halve finale wisten te halen. Dat bleek uiteindelijk ook het einde. Dat de finale bestond uit een Portugese en Nederlandse club is niet echt gunstig voor ons.

image.thumb.png.284b8b9f0c052827bcdbd0239f14ff5a.png

Coefficientenlijst

Ten opzichte van onze directe concurrentie maken wij een hele mooie stap, we slaan een gat met Kroatie en Turkije en Belgie had een minder jaar. Hierdoor komen we volgend seizoen op een eiland terecht, want het gat naar Nederland is nog erg groot. De top 7 scoort constant hoog en zie ik nog niet echt in hoe we de stap gaan maken om deze in te halen, dus nu gaan we denk ik een periode in van de langere adem. Over twee seizoen kunnen we wel in de buurt staan van Nederland, want dan vallen er twee sterke seizoenen van ze weg:

image.png.792a146afd7dbb7be9f82acd71fe3740.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Het lukt mij ook niet om veel spelers binnenlands te verhuren. Dat ligt volgens mij niet aan de clubs zelf, maar omdat de spelers hun kwaliteit/reputatie te hoog is ten opzichte van de clubs. Wat kan helpen is minder goede spelers aan te trekken die nog wel een versterking zijn voor de andere clubs. Dit is ook op basis van mijn ervaringen met één van mijn novelles. Wat ook kan helpen is wachten tot de trasnferdeadline, dan is er altijd ietjes meer mogelijk.

Had ook veel talent gehaald met de hoop daarvan veel te verhuren binnenlands. Maar uiteindelijk gaan de meeste naar Spanje en Kroatië en daarmee snij ik mezelf mogelijk in mijn eigen vingers (muv de spelers die basiswaardig terugkomen)

Volgens mij heb ik nu een hele generatie laten wegrotten in mijn jeugdteam/U23. Die krijgen nu wel allemaal een paspoort en zijn top voor het nationale team. Maar gaan dus nooit mijn eerste halen. Daarvoor had ik ze gewoon beter uit kunnen lenen aan andere clubs in het buitenland. Vooral clubs uit het land waar ze vandaan komen, hebben vaak interesse in de huur. Al zijn Nederlandse en Belgische clubs bij mij ook wel populair.

Ik vind het sowieso irritant dat als ik speler aanbied om te huren voor alleen binnenlandse clubs, dat er meteen een hele shitload aan buitenlands clubs aan komt kloppen. Ik bied de speler geen eens aan bij die clubs, dus waarom reageren ze dan?! Vervolgens zijn spelers dan ook nog eens beledigt als ik die buitenlandse voorstellen weiger... Ik hoop dat Sigames die bug snel gaat fixen, zodat als je spelers alleen aanbied bij binnenlandse clubs, je ook alleen maar reacties krijgt van binnenlandse clubs. Dat maakt het verhuren aan binnenlandse clubs sowieso nog vervelender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites