Thomassje123 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Seizoen 53: De voorrondes Tre Penne Tre Penne begon nog wel sterk aan de voorronde van de Champions League. In eigen huis wordt er met 1-0 gewonnen van Bodo/Glimt. Helaas ging het in de uitwedstrijd behoorlijk mis. Weliswaar na verlengingen maar met 4-1 wordt er toch wel ruim verloren helaas. Europa Leauge dus voor Tre Penne Faetano Faetano werd verrassend derde en gaat naar de Europa League. Ze spelen geen voorronde en gaan meteen naar de groepsfase. Dit vond ik verrassend maar Faetano was stiekem al een heel stuk verder dan ik dacht Juvenes Dogana Veel belangrijker is de voorronde van de Conference League. Te beginnen met Juvenes Dogana dat zich vanuit de tweede kwalificatieronde zich moest zien te plaatsen voor de groepsfase. Dat ging al bijna meteen mis. In eigen huis wordt er verloren van Kalmar, een tegenstander waarvan ze moeten winnen. In Zweden gebeurt dat gelukkig wel. Juvenes Dogana wint daar met 0-2 en gaat door. Gelukkig ging het tegen Ujpest al iets makkelijker. Ze wonnen in eigen huis en in Hongarije bleef het bij 0-0. Dan moeten ze tegen Montpellier, een zware loting. Ik had er niet veel vertrouwen in maar Juvenes speelde wel gelijk daar in Frankrijk. Helaas stelde Montpellier orde op zaken in San Marino en won het daar met 0-2. Hiermee gaat Juvenes Dogana helaas niet naar de Conference League Cailungo Alle druk nu dus op Cailungo en gelukkig stelden ze niet teleur. Dat kun je gerust zeggen als ze alle 4 wedstrijden winnen. Zowel Ferencvaros als Cluj bleken geen probleem te zijn. Daarmee gaat Cailungo naar de groepsfase. Zo hebben we dit jaar ook weer 4 van de 5 clubs actief in Europa Lotingen Folgore De voorgaande seizoenen hebben we elke keer heel gunstig geloot. Maar in het leven kun je niet altijd 6 gooien. Dit jaar kennen we een loeizware loting. Een poule des doods misschien? Ik denk dat je dat gerust kunt zeggen. Wij in pot 2 en PSV en Benfica uit pot 3 en 4, dat kon een stuk makkelijker. Groepswinnaar worden is dus niet als vanzelfsprekend dit jaar. Ik denk dat Inter zelfs een stuk verder is dan ons. Het kan wel eens een spannende groepsfase worden Tre Penne Tre Penne speelt in de Europa League en kent ook een pittige loting. Via een team rapport kan ik alle teams naast elkaar leggen en alle 4 clubs liggen dicht bij elkaar. Moeilijk te zeggen dus hoe deze groep gaat lopen. Tre Penne kan zomaar laatste worden maar ook zich plaatsen voor de volgende ronde. Laten we er blanco in gaan en we zien wel hoe het gaat lopen Faetano Faetano kent ook een zware groep maar zij hebben nog niet zo veel ervaring in Europa. Dat ze dan in een moeilijke groep komen is dan niet gek. Het is moeilijk te voorspellen hoe het gaat eindigen. Misschien dat ze derde kunnen worden maar ik weet niet of dat dan ten koste moet gaan van Trabzonspor of Rode Ster. Het zal wel moeilijk worden voor Faetano om hier wat uit te halen Cailungo Cailungo heeft wel al iets meer ervaring in Europa. Als je dit ziet moeten ze in ieder geval winnen van Vllaznia uit Albanië. Dan zal het gaan tussen Sturm Graz en Cailungo om wie tweede gaat worden gok ik zo. Hopelijk lukt het ze. Derde worden hebben ze niets aan, ze moeten tweede worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Ijsland 2025-2026 Heerlijk die korte competities. We vliegen er door heen Akranes Ja, dit is redelijk janken. Niet dat het in deze fase van de game heel erg uit maakt allemaal, maar Akranes mocht europa in omdat ze de beker wonnen, terwijl ze dit jaar degradeerden. Vlogen er direct kansloos uit Breidablik Doen wat ze moeten doen, maar Goteborg is dan nog wel een stapje te ver, hoewel ze goed tegenstand bieden. IBV Hetzelfde verhaal eingelijk als Breidablik. Redden het op penalty's net niet Vikingur Ditmaal een betere loting. Wat heet: We weten het zelfs tegen een Hongaarse en Griekse club te bolwerken. Hierdoor mogen we het tegen Maccabi gaan proberen om de groepsfase van de CL binnen te halen en daarmee de zilvervloot. Dat lukt ons, waardoor we 15 miljoen mogen bijschrijven. Dat word nog gekker, want we spelen 2 keer gelijk, wat ook weer 2 miljoen oplevert. De wedstrijd tegen PSG laat wel zien dat we nog niet klaar zijn voor het echte werk: We hebben veel spelers die die wedstrijd niet fit zijn en krijgen dan ook gigantisch op de kont. Lijst Plek 29 is het devies, een winst van 1 plek. Dit zal de aankomende tijd wel een beetje onze plek blijven gok ik. Dan komt de transferperiode en we halen bijna een geheel nieuw team. We halen overal de betere Ijslandse spelers weg. Good old Julius Magnusson ( oud Heerenveen) komt terug, maar ook grote talenten als Tomas Johannesson en Reuell Walters (Arsenal) komen ons versterken. Als klapper op de vuurpijl weten we ook Hlynsson bij Ajax los te weken. Maar de echte klappers komen daarna: Onze scout komt aanzetten met Badiola, die gratis wordt overgenomen van Huracan in Spanje. Hierna komt Gzim Ndoj, een Albanese Ijslander over van HK voor 85.000. Kijk en huiver naar deze talenten: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Badiolaaaaaaaa Wat een heerlijke naam ook @Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 1 uur geleden zei ReneLeBlanc: Badiolaaaaaaaa Wat een heerlijke naam ook @Elsjorro1990 Hahah heerlijk he? We hebben er wel maar heel kort plezier van gehad: Wou na 1 seizoen al niet meer verlengen en had nog een 2-jarig contract. Vond ik dit wel een bedrag waarvoor ik akkoord wou gaan, met 50% doorverkoop. Het feit dat alle grootmachten tegen elkaar aan het opbieden waren ( Het begon met 250k) zegt me overigens wel dat we hier een pareltje laten lopen. Maar goed, 12,5 miljoen is 50% van ons banksaldo en die doorverkoop zou ook nog wel eens zinvol kunnen blijken. En hij maakt het seizoen bij ons af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 12 minuten geleden zei Elsjorro1990: Hahah heerlijk he? We hebben er wel maar heel kort plezier van gehad: Wou na 1 seizoen al niet meer verlengen en had nog een 2-jarig contract. Vond ik dit wel een bedrag waarvoor ik akkoord wou gaan, met 50% doorverkoop. Het feit dat alle grootmachten tegen elkaar aan het opbieden waren ( Het begon met 250k) zegt me overigens wel dat we hier een pareltje laten lopen. Maar goed, 12,5 miljoen is 50% van ons banksaldo en die doorverkoop zou ook nog wel eens zinvol kunnen blijken. En hij maakt het seizoen bij ons af. Ja was te verwachten natuurlijk, maar dit schaft weer ruimte om meer van dit soort jongens aan te trekken. Zet die scouts maar aant werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 35 minuten geleden zei Elsjorro1990: Hahah heerlijk he? We hebben er wel maar heel kort plezier van gehad: Wou na 1 seizoen al niet meer verlengen en had nog een 2-jarig contract. Vond ik dit wel een bedrag waarvoor ik akkoord wou gaan, met 50% doorverkoop. Het feit dat alle grootmachten tegen elkaar aan het opbieden waren ( Het begon met 250k) zegt me overigens wel dat we hier een pareltje laten lopen. Maar goed, 12,5 miljoen is 50% van ons banksaldo en die doorverkoop zou ook nog wel eens zinvol kunnen blijken. En hij maakt het seizoen bij ons af. Nu al dit soort bedragen?! Ik ben na 10 jaar en CL winst blij als ik dit bedrag misschien net haal... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 1 uur geleden zei MisterX: Nu al dit soort bedragen?! Ik ben na 10 jaar en CL winst blij als ik dit bedrag misschien net haal... Wat mijn vermoeden bevestigd dat dit wel eens een heel groot talent kan zijn. Toegegeven: De beginbiedingen waren 250k. Uiteindelijk bleef ik afwijzen en vanaf 3,6 miljoen ben ik gaan accepteren. Maar elke keer nadat ik geaccepteerd had, kwam er via een andere grootmacht ( United, PSG, Juventus, ga zo maar door) een nieuw bod binnen, die ik dan vervolgens onderhandelde naar meer, zeg 5 miljoen en dan accepteerde. Vervolgens annuleerde ik het eerder geaccepteerde bod. Dit is door gegaan totdat ik dit bedrag kreeg. Tegelijkertijd had ik een geaccepteerd bod van Juventus liggen van 9 miljoen, die ik dus weer afwees. Daar is het bij gebleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 1 uur geleden zei ReneLeBlanc: Ja was te verwachten natuurlijk, maar dit schaft weer ruimte om meer van dit soort jongens aan te trekken. Zet die scouts maar aant werk U vraagt, wij draaien: Gratis overgenomen van wederom Huracan, maar deze keer de Argentijnse versie van Huracan en niet de spaanse: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Dat lijkt wel redelijk snel, maar in Slovenie heb ik oa een bedrag van 44 miljoen afgewezen op een talent, dat in het 8e seizoen. Maar Slovenie is qua reputatie natuurlijk al wat hoger, net zoals IJsland. Dus eigenlijk zou je het moeten vergelijken vanaf het moment dat je club / San Marino competitie hetzelfde startpunt heeft. Bod kwam trouwen van Lech trouwens, dus niet eens van een topclub. Ik speel met FM23, maar daar kan ik de transferwaarde wel redelijk makkelijk opkrikken door die steeds aan te passen tot de speler net niet ontevreden is. Als je dat een paar keer doet in een transferperiode gaat het snel. Die speler van 44 miljoen heb ik nu al op 62 miljoen staan geloof ik. Eigenlijk hoop ik deze alsnog wel te verkopen, want het is niet eens mijn grootste talent. Alleen goede en directe vervangers halen is nog lastig ivm salarisbeperkingen (die heb ik dus nog wel). Talenten halen kan zeker, maar dan gaat de kwaliteit van mijn team even achteruit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari (bewerkt) @ReneLeBlanc Godver: Nu wil die natuurlijk verlengen, tegen een clausule van 400k. Dikke kakzooi. Edit: Nu gaat die naar AC Milaan voor 10 miljoen en 45% doorverkoop, en we mogen hem nog een seizoen huren. Prima. 11 januari bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Wat mijn vermoeden bevestigd dat dit wel eens een heel groot talent kan zijn. Toegegeven: De beginbiedingen waren 250k. Uiteindelijk bleef ik afwijzen en vanaf 3,6 miljoen ben ik gaan accepteren. Maar elke keer nadat ik geaccepteerd had, kwam er via een andere grootmacht ( United, PSG, Juventus, ga zo maar door) een nieuw bod binnen, die ik dan vervolgens onderhandelde naar meer, zeg 5 miljoen en dan accepteerde. Vervolgens annuleerde ik het eerder geaccepteerde bod. Dit is door gegaan totdat ik dit bedrag kreeg. Tegelijkertijd had ik een geaccepteerd bod van Juventus liggen van 9 miljoen, die ik dus weer afwees. Daar is het bij gebleven. Hoe je beschrijft is ook wel een beetje de manier waarop ik het aanpak, maar dit soort hoge bedragen zijn echt wel een uitzondering voor mij. Spelers voor meer dan 5 mln. verkopen was echt een uitzondering. Boven de 10 mln bijna onmogelijk. In 10 jaar tijd heb ik 1 speler voor net iets boven de 10 mln. weten te verkopen. Dat was in de zomerstop. In december van dat jaar won die speler de Europese Golden Boy award. Dat geeft wel aan hoe goed hij was... Nu in de huidige transferperiode lijkt het allemaal net wat los te komen. De biedingen zijn allemaal een stukje hoger en het transferrecord is verbroken met 12,75 mln. voor een minder goede speler als het vorige record. Na 10 jaar (en waarschijnlijk vooral na een CL-winst) beginnen clubs eindelijk een beetje zinvolle biedingen te maken in mijn optiek... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Mijn eerste grote transfer was pas in seizoen 17 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari (bewerkt) 4 minuten geleden zei Thomassje123: Mijn eerste grote transfer was pas in seizoen 17 Met een beetje geluk ga ik dit seizoen over de 40 mln. transferinkomsten Dat is 1 boven de 10 mln, 1 net er onder en veel kleintjes. Ik zou al niet meer weten wat ik zou moeten met al mijn geld. Ik heb wel een tip voor mijn bestuur: Spoiler Bouw een eigen stadion... 11 januari bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 3 uur geleden zei MisterX: Bouw een eigen stadion... Krijg jij ook altijd dit bericht of staat er wat anders? Want bij mij geven ze wel aan dat ik kans maak als ik een goede zaak maak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 11 minuten geleden zei bas huijsmans: Krijg jij ook altijd dit bericht of staat er wat anders? Want bij mij geven ze wel aan dat ik kans maak als ik een goede zaak maak Stadion kopen willen ze niet. Zie ze niet als iets nuttigs ofzo (weet precieze reden niet meer). Uitbreidingen worden iedere keer door de gemeente geblokkeerd (geven geen vergunning), maar bestuur wil het wel. Voor een nieuw stadion vinden ze dat we te weinig supporters hebben. Als gevolg zitten we nog steeds met een stadion van 350 man, terwijl we Europees on het nationale stadion spelen en dan structureel de 5500 eigenlijk zo goed als altijd uitverkopen... Welke CL winnaar speelt er nog meer in een stadion voor 350 man? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 6 minuten geleden zei MisterX: Stadion kopen willen ze niet. Zie ze niet als iets nuttigs ofzo (weet precieze reden niet meer). Uitbreidingen worden iedere keer door de gemeente geblokkeerd (geven geen vergunning), maar bestuur wil het wel. Voor een nieuw stadion vinden ze dat we te weinig supporters hebben. Als gevolg zitten we nog steeds met een stadion van 350 man, terwijl we Europees on het nationale stadion spelen en dan structureel de 5500 eigenlijk zo goed als altijd uitverkopen... Welke CL winnaar speelt er nog meer in een stadion voor 350 man? Ik bedoel meer dat zinnetje: However, despite the board's initial rejection etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari 3 minuten geleden zei bas huijsmans: Ik bedoel meer dat zinnetje: However, despite the board's initial rejection etc Ja, dat krijg ik ook, maar dat biedt geen soelaas. Het maakt niet uit wat ik dan als reden geef, meteen na de eerste opmerking weigeren ze al. Meestal kun je wel een paar antwoorden voordat ze alsnog toehappen of weigeren, maar nu al meteen bij de eerste reactie kappen ze de hele discussie steeds af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Seizoen 53: De groepsfase Folgore Zei ik groep des doods? Daar was eigenlijk geen sprake van. PSV en Benfica waren niet zo goed als ik dacht. Of zijn wij en Inter gewoon zo sterk? Ik denk dat laatste. We kenden beiden geen problemen met Benfica en PSV, kijk maar naar de doelsaldo's. Dus het ging tussen ons zelf. In eigen huis wonnen we met 1-0 maar in Italië gingen we met 3-0 hard onderuit. Ik heb het al eerder gezegd, Inter is gewoon verder dan ons. Op onderling resultaat worden we dus geen groepswinnaar. Dat is zeldzaam, dat gebeurt echt niet vaak Tre Penne Voor Tre Penne verwachtte ik een moeilijke groep maar wauw. Tre Penne heeft het uitstekend gedaan en is met 14 punten groepswinnaar geworden. Dit had ik echt niet verwacht. Er werd gelijk gespeeld uit bij Rangers en bij Vitesse en de rest werd allemaal gewonnen. Tre Penne pakt zo veel punten voor ons en overwintert ook in de Europa League Faetano Ik had dit niet verwacht in deze groep. Ik dacht dat Salzburg eenvoudig door de groep zou wandelen en dat de andere 3 clubs gingen vechten om de tweede en derde plaats. Maar dat liep dus heel anders. De thuiswedstrijd tegen Salzburg is cruciaal gebleken. Faetano won die met 2-0. In Oostenrijk bleef het gelijk. Faetano speelde thuis tegen Trabzonspor ook nog gelijk en dat maakt het verschil met Salzburg. Faetano wordt 3e en Salzburg verrassend 4e. Faetano overwintert dus verder in de Conference League Cailungo Dan als laatste kijken we naar Cailingo dat tweede moet worden om door te gaan. Het begon al teleurstellend met een gelijkspel tegen Vllaznia. In dit stadium mag dat echt niet gebeuren. Het ging zoals voorspeld tussen Cailungo en Sturm Graz. Helaas liep het niet goed af voor Cailungo. En dat terwijl Cailungo met 2-4 won in de Kuip. Helaas was dat niet genoeg want onderling tegen Sturm Graz was het gewoon niet goed genoeg. De laatste wedstrijd was ook allesbeslissend. Sturm Graz - Cailungo. Een gelijkspel was al genoeg voor Cailungo maar helaas verloren ze Coëfficiënten na groepsfase We lijken deze update slecht te eindigen maar ik wil hem juist goed eindigen. We hebben 10,400 punten bij elkaar gespeeld na de groepsfase en dat is prima. Dat moet met 5 clubs in Europa ook de norm zijn wil je vooruit kijken. We beginnen Nederland in het vizier te krijgen en we zitten ook nog eens vlak achter Portugal. Misschien kunnen we nu al stijgen en dan moet het mooiste nog komen als onze 2 slechte jaren weg vallen. De toekomst ziet er rooskleurig uit Lotingen Folgore - Manchester United Faetano - Sevilla *Tre Penne heeft een bye We zijn dit jaar geen groepswinnaar geworden en dat wordt meteen keihard afgestraft. We moeten namelijk spelen tegen Manchester United, de huidige nummer 1 op de club coëfficiëntenlijst. Het is niet ondenkbaar dat we die verliezen. Wat ook niet ondenkbaar is, is dat Faetano gaat verliezen van Sevilla. Het seizoen kan dus ook ineens plots in mineur eindigen We zitten heel vlak achter Portugal maar Portugal heeft nog wel 5 clubs actief in Europa. Hun voorbij gaan lijkt dus een lastig verhaal te worden. Waar we wel naar kunnen kijken is Duitsland. Ik heb het al vaker gezegd maar Duitsland is echt niet zo goed in deze save. Ze hebben nog maar 1 ploeg over en dat is FC Bayern in de Champions League. Ik hoop dat Ajax ze uitschakelt, dan is Duitsland in ieder geval weg. Vitesse moet spelen tegen Manchester City dus die gaan er waarschijnlijk ook uit. Het is wederom een interessant seizoen die alle kanten op kan gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 14 uur geleden zei Thomassje123: Mijn eerste grote transfer was pas in seizoen 17 Ik gok ook dat een en ander met reputatie te maken heeft. Ik weet niet hoe het met de clubs uit San Marino zit, Maar Vikingur heeft natuurlijk best wel een aardige reputatie meen ik. Overigens hier ook een nieuw stadion @MisterX 10k plekken. Valt me niks tegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Ik gok ook dat een en ander met reputatie te maken heeft. Ik weet niet hoe het met de clubs uit San Marino zit, Maar Vikingur heeft natuurlijk best wel een aardige reputatie meen ik. Overigens hier ook een nieuw stadion @MisterX 10k plekken. Valt me niks tegen. Ik begon inderdaad met 0,5 ster reputatie en de game gaf zelfs aan dat de reputatie in de eerste paar jaren alleen maar daalde... Na 9,5 jaar stond ik op iets van 1,5 ster reputatie. Door een toch wel redelijk onverwachtste CL winst sta ik nu op 3,5 ster. Nu zijn de waardes ook opeens fors gestegen. Talenten die afvallen tijdens het door selecteren kan ik nu opeens voor een miljoen of zelfs meer verkopen. Ik heb er al meerdere voor rond de 2-5 mln. verkocht. Terwijl dat soort bedragen eerder eigenlijk alleen voorbehouden waren voor talentvolle spelers die al een vaste plek in het eerste hadden. Dus ja, reputatie is zeker een grote factor, maar het blijft heel krom, zeker in de eerste jaren: Dan heb je tientallen miljoenen op de bank staan, en dan gaat je topspeler klagen omdat je een bod op hem van 50k hebt geweigerd. Alsof een club die zo bulkt van het geld zijn beste speler voor 50k gaat verkopen... Om een beetje impact te hebben op de balans vraag je dan al snel mijloenen, want dat had zo'n speler toch opgeleverd als hij bij een andere club speelde... Gelukkig lijkt me reputatie nu eindelijk een beetje op het niveau te zijn dat ik deftig spelers kan verkopen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari (bewerkt) Ik ben tegen de Chinese muur aangelopen. Elk jaar win ik de competitie maar Europees steeds hetzelfde liedje. Kan net meekomen dat ik de play-offs haal maar daarna is het al snel klaar. Oja en deze club is de tweede die een groepsfase haalt. Dus iemand nog tips om de saaie seizoenen te doorbreken? 12 januari bewerkt door sennid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 1 uur geleden zei sennid: Ik ben tegen de Chinese muur aangelopen. Elk jaar win ik de competitie maar Europees steeds hetzelfde liedje. Kan net meekomen dat ik de play-offs haal maar daarna is het al snel klaar. Oja en deze club is de tweede die een groepsfase haalt. Dus iemand nog tips om de saaie seizoenen te doorbreken? Doorzetten! Er komt een punt dat je een keer een lekkere run pakt, je reputatie nog verder groeit, en je daarmee net die betere spelers binnen haalt. Ik probeer ook gewoon voor decent money de talenten op een gegeven moment bij de clubs in de competitie op te halen. Niet dat het erg veel helpt, maar alle kleine beetjes helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari (bewerkt) Land: Slovenie Club: Bravo Seizoen: 2029/2030 Bravo Een topseizoen! In de competitiefase van de CL ging het gewoon aardig zoals de vorige twee seizoenen en in de voorronde hadden we het zelfs even moeilijk, maar in de tweede fase wisten we nog een extra stap te zetten. We behaalden de halve finales tegen PSG en thuis tegen PSG waren we zelfs beter, maar Mbappe was gewoon te goed. Olimpija We waren met Bravo niet de enige club die het goed deden in Europa. Onze aartsrivaal Olimpija deed het ook prima. Ze haalden de 8e finales: Maribor Zij wisten geen bijzondere resultaten te boeken. In de voorronde lagen ze eruit en ik had echt wel op meer gehoopt. Koper Van de vierde club had ik niet per se veel verwacht en ze presteerden dan ook niet boven verwachting. Ook kwamen ze niet verder dan 4 wedstrijden in de voorronde. Andere zaken Volgend seizoen mogen Olimpija, Mura en Maribor het proberen en daar ben ik wel tevreden mee. Totaal hebben we dit seizoen 6 spelers uitgeleend aan clubs uit eigen competitie, dus dat valt nog wat tegen. We hebben wel veel spelers uitgeleend elders en daar zien we gelukkig wel wat groei van talent. Hopelijk willen een aantal daarvan ook binnen Slovenie uitgeleend worden komend seizoen. We gaan in de komende weken ook zeker wat geld overmaken naar de clubs die Europa gaan spelen Coefficientenlijst Uiteraard was dit seizoen een record, by far. Maar onze directe concurrent Kroatie doet het zelfs nog iets beter. Wel goed om te zien is dat top 10 landen Oostenrijk en Polen een matig seizoen hebben gedraaid. Na volgend seizoen zal er wel een 5e Sloveense club in Europa erbij komen en tevens een 2e club uitkomen in de voorronde van de Champions League. 12 januari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 2 uur geleden zei sennid: Ik ben tegen de Chinese muur aangelopen. Elk jaar win ik de competitie maar Europees steeds hetzelfde liedje. Kan net meekomen dat ik de play-offs haal maar daarna is het al snel klaar. Als je het goed doet, dan kun je grote talenten best voor lange tijd aan je binden en die willen op jonge leeftijd best nog wel komen. Zo kun je best een goed team op de been brengen. En dan hoop je ondertussen dat de rest van de divisie ook mee gaat groeien. Dat laatste is voor mij vooral het probleem. Heel sporadisch haalt een ander team de groepsfase van de conference league, maar de rest ligt er in de voorrondes gewoon steeds uit. Dat is mijn grootste probleem op dit moment. Vooral omdat ik het idee heb dat de spelers in mijn jeugdteam vaak al te goed zijn en niet naar de rest van de divisie willen, waardoor ze alleen door buitenlandse clubs gehuurd willen worden. Al heb ik volgens mij ondertussen al wel een speler of 25 uitgeleend. Dus langzaam aan neemt dat aantal toe. Het is alleen wel zo dat de spelers die ik 5 jaar geleden ofzo voor het eerst uitgeleend heb en nog steeds uitgeleend zijn echt te slecht zijn, maar nog wel steeds keyplayers voor de andere topteams... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari (bewerkt) Voor mij is de grootste winst een combinatie van betere spelers halen en (veel) talent halen. En zodra talent in de buurt komt van betere spelers, die in de basis zetten (vanuitgaande dat PA beter is dan oudere garde). En van talent bijzonder vaak de contracten verlengen om ze binnen te houden, die vragen over het algemeen nog steeds veel minder geld dan ervaren goede spelers. Bij een paar enkelingen die wel eens weg willen direct toehappen als ze weer blij zijn. 12 januari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten