Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei MisterX:

Dat zou kunnen, maar dat zou betekenen dat ik als nummer 16 het ticket krijg van nummer 14... want pas op die plek heb je er recht op. 

Ik bungel nog ergens rond de 30ste plek ;c Maar blijkbaar heeft FM geluisterd want wordt steeds de CL uit geknikkerd maar pak de punten in de EL. Alleen het geld is minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei sennid:

Ik bungel nog ergens rond de 30ste plek  Maar blijkbaar heeft FM geluisterd want wordt steeds de CL uit geknikkerd maar pak de punten in de EL. Alleen het geld is minder.

Haha, CL geld in playoffs word pas leuk. Gewoon 10 mln, omdat je aan een ronde hebt deelgenomen :-D

Ik heb ondertussen ook al mijn eerste speler voor meer dan 10 mln verkocht. Volgende mijlpaal wordt 25 mln ofzo (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

halllo allemaal.

ik ben ook een building a nation begonnen met sirens in malta heb net het derde seizoen afgesloten en dacht laat ik ook is mijn resultaten gaan plaatsen ben hier niet zo goed in maar ga me best doen.

heb in het derde seizoen wel weer de beker voor de tweede keer achter elkaar gewonnen,kampioensschap heb ik verknald helaas.zal ook even de coefficienten lijst plaatsen

allemaal een hele fijne jaarswisseling en een gelukkig en gezond 2024 zien elkaar in 2024.

Schermafbeelding 2023-12-30 163915.png

Schermafbeelding 2023-12-31 162655.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei sennid:

image.thumb.png.3192dc2d3d5f1fb20117c6154e553378.png

Iemand dit eerder gezien? Dat betekent dat er een hoop geld binnenkomt voor de andere clubs 

Tegenwoordig groeit TV geld ook mee. Afgelopen jaren waren de bedragen al wel fors bij jou, maar nu worden ze nog hoger. Afgelopen jaar was er al 210 mln. verdeeld he? Ik weet niet of je dat gemerkt hebt?

Het zijn best flinke bedragen, maar dit is natuurlijk wel voor de hele divisie. Dat gaat van 13 mln. naar 17 mln. Vergelijk die bedragen eens met wat clubs in de Premier League bijvoorbeeld ontvangen... Dan is er best een lange weg te gaan... 

Mijn database heeft trouwens een iets anders ingebouwd systeem waarbij het TV geld op basis van reputatie gaat. En als dus de reputatie omhoog gaat, dan gaat het TV geld ook mee omhoog. Ik begon denk ik op jaarlijks iets van 150k ofzo en zit nu denk ik op jaarlijks 1.5 mln vanuit de competitie. Maar dat komt wel omdat ik verreweg het sterkste teams ben met de hoogste reputatie. De rest krijgt daarom ook een stuk minder nog.

Maar ja, daarom doneer ik dus jaarlijks wat geld aan de rest van de clubs :D 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei MisterX:

Tegenwoordig groeit TV geld ook mee. Afgelopen jaren waren de bedragen al wel fors bij jou, maar nu worden ze nog hoger. Afgelopen jaar was er al 210 mln. verdeeld he? Ik weet niet of je dat gemerkt hebt?

image.png.be3c8497dfc842f5148f4dffaa1c63d6.png

Nee ;c

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei sennid:

image.png.be3c8497dfc842f5148f4dffaa1c63d6.png

Nee 

Oh, dat is vreemd, want zo lijkt het wel te staan op de afbeelding.

In een testrun van mijn database had ik trouwens bij een van de runs ook iets vreemd. Rond 2040 ging het TV geld van bijna niets naar 100 miljoen ofzo. In die testrun waren een paar clubs maar pro, maar na dat eerste jaar was iedereen opeens pro en had iedereen opeens 100 mln. op de bank staan ;e

Bij de andere testruns gebeurde dat niet. Dus ik hoop maar dat zoiets een bug is, want als we opeens 100M TV geld per jaar gaan krijgen, dan gaat het financieel opeens wel heel hard... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MisterX:

In een testrun van mijn database had ik trouwens bij een van de runs ook iets vreemd. Rond 2040 ging het TV geld van bijna niets naar 100 miljoen ofzo. In die testrun waren een paar clubs maar pro, maar na dat eerste jaar was iedereen opeens pro en had iedereen opeens 100 mln. op de bank staan ;e

Bij de andere testruns gebeurde dat niet. Dus ik hoop maar dat zoiets een bug is, want als we opeens 100M TV geld per jaar gaan krijgen, dan gaat het financieel opeens wel heel hard... 

Nu krijgen alle clubs ongeveer 15 miljoen per jaar dus ik hoef ze niet meer te sponsoren met transfers. Dat betekent dat de clubs met geld gaan smijten in transfers/faciliteiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei sennid:

Nu krijgen alle clubs ongeveer 15 miljoen per jaar dus ik hoef ze niet meer te sponsoren met transfers. Dat betekent dat de clubs met geld gaan smijten in transfers/faciliteiten.

Dat hoop je... Bij mij hebben clubs al een tijdje een transferbudget van meer dan een miljoen, maar transfers boven de 10k komen nog steeds maar weinig voor.

image.png.6bc2dee963816aa04314634b3ce8155d.png

Dit is van Cosmos. Die trekken alleen transfervrije spelers aan tot nuu toe. Terwijl ze na mijn donatie zelfs voor 5,5 mln. uit zouden mogen geven.

Ik heb wel het idee dat er door de clubs geld wordt gestoken in faciliteiten. Folgore heeft zelfs nu het grootste stadion van het land (groter dan het nationale stadion). Ik hoop dat wij toch ook ons eigen stadion gaan krijgen binnenkort... Nu zelfs de uitbreiding is gecanceld spelen we nog steeds in het kleinste stadion van het land. Ik wacht alleen met opnieuw vragen totdat ik een nieuw stadion bij het bestuur kan aanvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei sennid:

image.thumb.png.e3d10476f3cc3673d7ef30c1f9e2bdf9.png

ondertussen gaan wij verder met verbouwen  Bestuur komt er nu steeds zelf mee.

Wel grappig om te zien dat wij op verschillende vlakken verder zijn en op andere weer niet @MisterX

Ik denk dat ik op de meeste vlakken voor loopt (zeker als je natuurlijk het vergelijkt op hetzelfde ingame tijdstip), maar mijn stadion is inderdaad nog steeds een groot fiasco :-D

Hoe gaat het bij jou met andere clubs in Europa? Bereiken die wel eens een hoofdtoernooi? Of liggen die er nog steeds uit in de voorrondes? 

Edit:

image.thumb.png.1714cc906585c8d3a10fd8d2cfb6e214.png

Deze gast van 23 jaar zou best interesse hebben om naar mijn team te komen. Chelsea vraagt alleen 41 mln. En het salaris is 4x zo hoog als de huidige grootverdienr :-D

Deze gast wil na een seizoen natuurlijk meteen weg. En ik weet nu al dat ik never nooit 41 mln. voor hem ga ontvangen als hij in San Marino speelt.

Ik kwam deze speler tegen als aanbevolen speler op deadline day. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

In een testrun van mijn database had ik trouwens bij een van de runs ook iets vreemd. Rond 2040 ging het TV geld van bijna niets naar 100 miljoen ofzo. In die testrun waren een paar clubs maar pro, maar na dat eerste jaar was iedereen opeens pro en had iedereen opeens 100 mln. op de bank staan 

497af5894b639505a4c3535c3869dddd.png

Iets vergelijkbaars is mij dus ook gebeurd. Inmiddels dusdanig explosief gestegen dat andere clubs nu financieel onafhankelijk zijn. Was er in eerste instantie niet blij mee maar ik was al te ver om overnieuw te beginnen

Clubs doen er bijna niets mee overigens, dus je hoeft andere clubs echt geen tientallen miljoenen te geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei sennid:

image.png.12b2af7a09df56c9cb99de581334fad9.png

Het is niet veel maar de clubs gaan langzaam wat met geld strooien.

Voor een serieuze transfer heb ik nog nooit meer dan 70k betaald :-D

Dan bedoel ik dus exclusief die idiote transfers van mij om andere clubs geld te geven.

Tre Fiori heeft al eens 600k betaald voor een speler. Dus die hebben eigenlijk het record bij mij in handen. Dat ben ik dus geen eens :t:

Ik ben meer van uitgaande transfers. Ik heb net voor het eerst mee gedaan aan deadline day. Het ging opeens hard:

image.png.d01c4e001366edc7d20b50741bf0c56d.png

Zo'n beetje allen hebben een 50% doorverkoopclausule en gaan dus hopelijk nog wel meer opleveren.

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MisterX:

Voor een serieuze transfer heb ik nog nooit meer dan 70k betaald :-D

Dan bedoel ik dus exclusief die idiote transfers van mij om andere clubs geld te geven.

Tre Fiori heeft al eens 600k betaald voor een speler. Dus die hebben eigenlijk het record bij mij in handen. Dat ben ik dus geen eens :t:

image.thumb.png.f57d90d7c16c457c785263429da7bf05.png

Eindelijk wedstrijden met mogelijkheden! Zou dit dan de eerste keer worden dat we verder komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei sennid:

image.thumb.png.f57d90d7c16c457c785263429da7bf05.png

Eindelijk wedstrijden met mogelijkheden! Zou dit dan de eerste keer worden dat we verder komen?

In de tijd dat ik 2 dagen verder ben, ben jij 2 jaar verder volgens mij :-D

Ik had mijn vorige post nog even bewerkt, ik denk dat je dit toevoeging heb gemist. Ik heb lekker weten te verkopen deze transferperiode :D

Hoe gaat het met de verkoop van jouw spelers? Levert dat ook al iets op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MisterX:

In de tijd dat ik 2 dagen verder ben, ben jij 2 jaar verder volgens mij 

Ik had mijn vorige post nog even bewerkt, ik denk dat je dit toevoeging heb gemist. Ik heb lekker weten te verkopen deze transferperiode 

Hoe gaat het met de verkoop van jouw spelers? Levert dat ook al iets op?

image.thumb.png.7ace2d4f894b81d878c9401d59428894.png

Mijn eerste echte grote uitgaande transfer. Gekocht voor 26K, verkocht voor 6 miljoen + 30% verkoop percentage. Heeft 2 invalbeurten gehad in CL en daarvoor jaar verhuurd :D Heeft dus geen competitie debuut gemaakt. dat is pas lekker verkopen.

De rest zit onder de 1 miljoen maar allemaal met doorverkooppercentages.

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een CL wedstrijden heb ik dit seizoen tot nu toe. Beginnen met een 0-7 overwinning tegen Olympiakos en net uit tegen Ajax veel beter zijn maar toch verlies (2-1 vs xG 0.99-2.28, inclusief 2 keer de lat in de laatte 5 minuten). Later meer! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei sennid:

Mijn eerste echte grote uitgaande transfer. Gekocht voor 26K, verkocht voor 6 miljoen + 30% verkoop percentage. Heeft 2 invalbeurten gehad in CL en daarvoor jaar verhuurd :D Heeft dus geen competitie debuut gemaakt. dat is pas lekker verkopen.

De rest zit onder de 1 miljoen maar allemaal met doorverkooppercentages.

Wel een lekker spelertje zeg. Ik verkoop mijn spelers in het eerste niet meer voor onder de 1 mln. Sterker nog: Als je naar de lijstje van deadline day kijk, dan zie je een paar groter transfers. Alleen de allergrootste stond in de basis. De rest heeft hooguit een paar invalbeurten gehad, als ze al zo ver kwamen.

Deze zomer ben ik tot de 25 mln. opbrengst aan verkopen gekomen. En daar bovenop komt vast nog wat extra geld door doorverkooppercentages die ik bij dit soort grote transfers er altijd aan toevoeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brera_Strumica_logo.png.8dfd3199f598bb95681cbe2c798a80f3.png.cb354623c116eff91a8b68e021deb78d.png

Seizoen 2031/2032

We begonnen op plek 25 en er zou een redelijk jaar weg gaan vallen. Het was dus belangrijk om te presteren. De teams die dit moesten gaan doen voor ons waren ook geen verrassende teams. Struga (4e), Makedonija GjP (3e) en Skhupi (2e) gingen samen met mij Europa in.

Struga

Instromend in de tweede voorronde wachtte meteen een lastige loting voor Struga. FC Midtjylland was namelijk de tegenstander. Thuis werd er 2-2 gespeeld, toch een redelijke prestatie. In de uitwedstrijd stond deze stand ook op het scorebord na 90 minuten. In de verlenging gebeurde niets en daarom ging het beslist worden door het nemen van strafschoppen. Dit deed Struga beter en zij gingen dus door naar de derde voorronde. Hierin moesten ze zien af te rekenen met Aktobe uit Kazachstan. In de uitwedstrijd werd het 1-1 en thuis wist Struga de Kazachen te verslaan met 1-0 en dan ben je ineens nog maar 1 ronde verwijderd van de groepsfase. Lugano was de tegenstander in deze ronde. Deze waren nog een maat te groot en de Zwitsers wisten twee keer met 2-0 te winnen en Struga is uitgeschakeld na een keurig campagne.

image.thumb.png.cb06d59d32d302765c9ab9e7b8360f1a.png

Makedonija GjP

Dan een team dat minder Europese ervaring heeft, maar vorig jaar al op de rand van de groepsfase stond. In de Playoff ronde was OB toen te sterk. Voordat zij weer in die ronde komen, moeten ze twee andere rondes overleven. In de tweede voorronde begon Makedonija met een dubbele overwinning tegen Dila Gori. Thuis werd het 3-1 en uit 4-1. Maccabi Haifa kwam daarna uit de koker. Thuis wist Makedonija weer te stunten en wonnen ze met 3-1 van de Israeliers. Uit werd het spannend toen er 2-1 voor Maccabi op het scorebord stond, maar hier bleef het ook bij. Makedonija staat weer in de Playoff ronde van de Conference League. Hierin was Maribor de tegenstander. Helaas wist Maribor ook twee keer te winnen van Makdonija en wordt Makedonija uitgeschakeld naar weer een goede campagne.

image.thumb.png.e9e6dbbe2210d084c63cbf61c5893502.png

Skhupi

Dan het team waar ik toch eigenlijk altijd wel het meeste van verwacht: Skhupi. Beginnend in de eerste voorronde van de Europa League. Tobol Kostanay uit Kazachstan is hierin de tegenstander. In twee spectaculaire wedstrijden weet Skhupi twee keer te winnen. 4-6 in Kazachstan en 4-2 in Noord-Macedonië. In de volgende ronde wacht CFR Cluj uit Roemenië. Deze waren twee keer te sterk door met 0-1 en met 2-0 te winnen. Gelukkig heeft Skhupi nog een escape richting de derde voorronde van de Conference League. De loting hier was ongunstig aangezien ze het tegen Dinamo Tbilisi moesten opnemen. Uit werd er met 1-1 gelijk gespeeld, maar helaas verloor Skhupi met 1-2 thuis en vliegen ze er dus uit. Ook 6 wedstrijden gespeeld en 2x gewonnen en een gelijkspelletje dus ook een redelijke campagne voor Skhupi.

image.thumb.png.19397892cc1ec5bdabb4710ef9a7c404.png

AP Brera Strumica

Dan door naar mijn campagne. Vorig jaar op een paar puntjes de tussenronde niet gehaald in de groepsfase en dit jaar is het doel dus om de groepsfase door te komen. Daarvoor moeten we eerst de groepsfase halen. Wij begonnen in de tweede voorronde van de Champions League. Hierin wonnen we met 4-0 en 2-0 van Farul Constanta. In de derde voorronde speelde we thuis eerst gelijk tegen Hammerby om vervolgens met 2-0 te winnen in Zweden. In de playoff ronde wonnen we weer met 4-0 en 2-0 en dit keer tegen Astana.

image.thumb.png.7eeda2e1c28b9f50d9b5c51b531a0940.png

In de groepsfase hadden we een redelijke loting. We begonnen uit bij Nice waar wij 3-3 speelden. Daarna mochten wij uit naar Shakhtar die wij met 2-0 versloegen. Na 2 wedstrijden op 4 punten staan is wel een ideale start om door te kunnen gaan. Hierna komen echter pas de kanonnen. Ook de derde wedstrijd speelden we uit en dit keer was Bayern Munchen de tegenstander. Hier verloren wij met 0-2. Ook thuis tegen Dortmund konden wij geen resultaat behalen en verloren we met 1-4. De volgende wedstrijd was er eentje in Madrid en wel tegen Real Madrid. Hier werden we afgedroogd en gingen we met 6-0 onderuit. Met nog 3 wedstrijden te gaan stonden we dus nog steeds op 4 punten. Thuis tegen Feyenoord wisten we wel weer een resultaat te behalen door met 3-1 te winnen. Met 7 punten ben je er echter nog niet. Thuis tegen Liverpool of Celtic moest er dus nog gepresteerd worden. Liverpool was toch nog iets beter en wist mij met 0-1 te verslaan dus kwam alles neer op de wedstrijd tegen Celtic. Met een puntje was ik zeer waarschijnlijk door, maar waren we wel afhankelijk van het resultaat van Feyenoord bij Dortmund. Dit was niet meer relevant doordat ik zelf al met 3-0 wist te winnen van Celtic en wij dus voor de eerste keer overwinteren in de Champions League. In Knockout Play off lootten wij Liverpool weer. Thuis verloren we met 2-3 en ook uit wisten wij niet te stunten en verloren wij met 4-1. Exit Europa, maar met een prima campagne.

image.thumb.png.295736980a92fc6bb6ad8b5c8ac78884.png

Coëfficiëntenranglijst

Met deze prestaties spelen wij 7.375 punten bij elkaar. Een record voor Noord-Macedonië. Echter verdween er ook een redelijk jaar met 5.750 punten waardoor wij 1.625 punten stijgen. Dit levert ook een stijging op van 1 plekje op de coëfficiëntenranglijst waardoor wij 24e komen te staan. Polen, Zweden en Roemenië hebben namelijk ook een erg goed jaar gehad. Doelstelling voor mij is in ieder geval om weer een vergelijkbaar jaar te draaien. De overige teams moeten het toch ook een keertje laten zien en een betere kwalificatiesessie neer zetten zodat we met 2 team de groepsfase in kunnen gaan. Zelf proberen om iets meer bij elkaar te spelen door alles in de voorronde te winnen. We starten nu ook weer in de eerste voorronde ipv in de tweede. Ook proberen om iets meer gelijk te spelen ipv te verliezen in de leaguefase. We hebben namelijk meer van dit soort seizoenen nodig qua punten om echt te kunnen gaan stijgen.

image.thumb.png.070575d8d4092132b6306c46433fe2f6.png

Europese deelnemers Noord-Macedonië

Dan misschien we de grootste verrassing van het seizoen. Alle drie de teams die in het afgelopen jaar Europees gespeeld hebben, hebben het voor elkaar te krijgen om zich niet weer te plaatsen. KF Skhendija wordt namelijk vierdek, Rabotnicki Skopje wordt derde en Gostivari wordt tweede en gaat dus de Europa League in. In ben bang voor een matig jaar van deze teams aangezien ze gewoon nog geen Europese ervaring hebben en dus niet geplaatst zullen zijn voor de lotingen. Struga en Skhuppi eindigen op plek 5 en plek 6 en grijpen dus net naast een ticket. Dit blijkt ook wel uit de lotingen, want Skhendija heeft Viktoria Plzen geloot, Skopje gaat tegen de winnaar van Puskas Akademia en Apollon Limassol spelen en Gostivari moet af te zien rekenen met Molde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit seizoen wordt niet een nieuw recordseizoen. Europees loopt het veel minder dan gehoopt en in de competitie heb ik weer eens verloren.

2 uur geleden zei sennid:

image.png.79610b7024a1bf21a29983f83ade2523.png

Stadion tot de max uitgebouwd. Nu nog wachten tot minimaal 2056 voor nieuw stadion :D

En ik zit nog steeds met 350 :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.311034cf7b3eb068ee6ce30d7d51f886.png

;e

Ik ben bang dat ze willen dat ik eerst mijn eigen stadion tot de max uitbreid en dat die vol moet zitten, voordat ze overstag willen ofzo :5

Edit:

image.png.cb204153f4286a6c1493e1c895b06c13.png

Voor een nieuw stadion zijn er niet genoeg fans, vinden ze. Maar een voor stadionuitbreiding wel. Dus dit gaat hem komende zomer worden. Mits de gemeente natuurlijk akkoord gaat, want daar ging het de vorige keer bij een uitbreiding fout :5

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites