neva Gepost February 1 Share Gepost February 1 (edited) Tsja. Uiteindelijk had ik er slechts 21 jaar voor nodig.   Gek genoeg was dit mijn tweede prijs met de club. Veertien jaar eerder wonnen we de 2. Bundesliga. Verder grepen we altijd overal net naast en waren ook de andere promoties op basis van tweede plaatsen. Wat het wel mooi maakt is dat dit jaar ook voor het eerst mijn jeugdteam de UEFA Youth League won. Ze waren al regelmatig de beste van Duitsland, maar deze prijs wonnen ze nog nooit. Nu dus wel.   Niet alleen 0 voor de transferspending, maar er waren natuurlijk helemaal geen transfers. Om daar nu een screen van de te maken over 21 seizoenen...  Kan hoor, als men het wil.  Het team zelf is niet eens heel goed. Ik zat te twijfelen om naar de CA/PA te kijken, misschien doe ik dat straks nog even, maar ik denk dat deze vrij laag ligt. En dat toont ook aan wáár de game de mist in gaat, want ik heb me vanaf 2039/40 vooral gericht op de fysieke attributen van spelers en daar bij de ontwikkeling in training zelfs technische eigenschappen voor laten verwaarlozen. En zo kom je dus als Champions League winnaars het veld af, met basisspelers zoals deze:   En je ziet dan ook dat de resultaten vanaf 2040 gewoon stabieler zijn:   Én dat ik defensiever ben gaan spelen. Want uiteindelijk was dit de winnende tactiek die ik in 99% van de wedstrijden gebruikte:   Alleen de laatste wedstrijd van het laatste Bundesligaseizoen en de onderlinge wedstrijden tegen Pepijn Lijnders (die verloor ik namelijk steeds) heb ik 4-2-4 gespeeld.  Pfoe. Toch even de CA/PA er bij gepakt. Valt niet mee zeg:  Edited February 1 by neva CA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krabby Gepost February 1 Share Gepost February 1 1 uur geleden zei neva: Tsja. Uiteindelijk had ik er slechts 21 jaar voor nodig.   Gek genoeg was dit mijn tweede prijs met de club. Veertien jaar eerder wonnen we de 2. Bundesliga. Verder grepen we altijd overal net naast en waren ook de andere promoties op basis van tweede plaatsen. Wat het wel mooi maakt is dat dit jaar ook voor het eerst mijn jeugdteam de UEFA Youth League won. Ze waren al regelmatig de beste van Duitsland, maar deze prijs wonnen ze nog nooit. Nu dus wel.   Niet alleen 0 voor de transferspending, maar er waren natuurlijk helemaal geen transfers. Om daar nu een screen van de te maken over 21 seizoenen...  Kan hoor, als men het wil.  Het team zelf is niet eens heel goed. Ik zat te twijfelen om naar de CA/PA te kijken, misschien doe ik dat straks nog even, maar ik denk dat deze vrij laag ligt. En dat toont ook aan wáár de game de mist in gaat, want ik heb me vanaf 2039/40 vooral gericht op de fysieke attributen van spelers en daar bij de ontwikkeling in training zelfs technische eigenschappen voor laten verwaarlozen. En zo kom je dus als Champions League winnaars het veld af, met basisspelers zoals deze:   En je ziet dan ook dat de resultaten vanaf 2040 gewoon stabieler zijn:   Én dat ik defensiever ben gaan spelen. Want uiteindelijk was dit de winnende tactiek die ik in 99% van de wedstrijden gebruikte:   Alleen de laatste wedstrijd van het laatste Bundesligaseizoen en de onderlinge wedstrijden tegen Pepijn Lijnders (die verloor ik namelijk steeds) heb ik 4-2-4 gespeeld.  Pfoe. Toch even de CA/PA er bij gepakt. Valt niet mee zeg:  Wat een prestatie zeg. Chapeau! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost February 1 Share Gepost February 1 Let's go   Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reibleetsak Gepost February 2 Share Gepost February 2 Op 1-2-2025 om 09:46 zei znight: Dankjewel voor de link. Ik heb inderdaad niet de optie om het te vragen. Had inderdaad gelezen dat het met het bestuur te maken heeft. Vind het wel een beetje een dealbreaker omdat je dit zelf niet in de hand hebt, maar goed, niks aan te doen. Ik heb overigens zelf hetzelfde probleem. Kan ook geen upgrade van mijn (youth) facilities aanvragen:   Status van de faciliteiten van de club:  @neva Gefeliciteerd! Wat een prestatie. Interessante tactiek ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost February 4 Share Gepost February 4 Mijn vorige update was nadat het seizoen 2071/2072 was afgerond. Inmiddels is het seizoen 2076/2077 afgerond en zijn we dus 5 jaar verder. Er is flink wat gebeurd kan ik je vertellen. Het seizoen 2072/2073 was een lastige. Door het doorselecteren leverden we op de korte termijn wat niveau in. Waar we het voorgaande jaren nog 7e en 10e eindigden werden we dit seizoen 14e en hadden wij slechts 4 punten meer dan de nummer 16. Maar dat het doorselecteren toch een succes was merkten we het jaar hierop.  In het jaar 2073/2074 wisten wij namelijk een erg sterk seizoen af te leveren. De jonge spelers van een jaar of 18/19 wisten zich naar het niveau van de derde liga te ontwikkelen en wisten zich zelfs op het tweede niveau prima staande te houden. Het resultaat was dan ook een 4e plek, waarop wij op 1 punt geen play off plek voor promotie wisten te behalen. Niets aan de hand natuurlijk, want nu al promoveren zou echt wel te vroeg zijn. Dat dacht ik in het seizoen 2074/2075 ook, maar iedereen ontwikkelde zich steeds maar verder. Het resultaat? Een eerste plek met 68 punten en zo werden wij kampioen op het tweede niveau en promoveerden wij dus naar het hoogste niveau. Een klein beetje paniek kreeg ik toen wel, want mijn team was nog steeds dramatisch voor het hoogste niveau. Maar ja je weet nooit wat er kan gebeuren.  En er kan veel gebeuren in een eerste seizoen op het hoogste niveau. Na vier wedstrijden stonden wij namelijk op 9 punten. Een prima start als je het mij vraagt. Dat er hierna werd verloren van AVS SAD en Academica de Coimbra was geen probleem, want dit zijn natuurlijk twee oude liefdes. Wel werd er in die eerste vier wedstrijden van Porto gewonnen. We gingen door met onze wedstrijden en verloren werd er eigenlijk bijna niet. Er werd ook nog eens meer gewonnen dan verloren en zo bleven wij heerlijk bovenin mee doen. Spelers bleven zich ontwikkelen en we bleven eigenlijk op dezelfde voet doorgaan. Af en toe zat er een nederlaag tussen, maar om ons heen deed iedereen dat eigenlijk wel. Nadat wij in 9 wedstrijden tussen februari en maart een keer gelijk speelden en 1x verloren stonden wij ineens met een aantal punten los van de nummer twee op de koppositie. Deze vorm konden wij aan het einde niet helemaal vast houden, maar dat was ook helemaal niet nodig want na een nederlaag en twee overwinningen konden wij ineens kampioen worden in de uitwedstrijd tegen Alverca SAD. Nadat wij hier in minuut 87 op een 0-1 voorsprong kwamen, bleek dit ineens heel realistisch. Toen Alverca SAD in de 91e minuut nog gelijkmaakte was wel een smetje op deze wedstrijd, maar dan konden wij het de wedstrijd erna thuis afmaken tegen Boavista. Dit was totdat de berichten kwamen dat Sporting Lissabon had verloren en zo werden wij alsnog kampioen in ons eerste seizoen op het hoogste niveau.  Dit was natuurlijk totaal onverwachts en met een puntentotaal van 69 punten zou je normaal gesproken ook geen kampioen worden natuurlijk, maar als de anderen het af laten weten, moet je daar alsnog van profiteren. Maar het belangrijkste aan dit seizoen was eigenlijk het financiële aspect. Door het kampioenschap kwalificeerden wij ons voor de CL en zo hadden wij eindelijk geld om de faciliteiten te upgraden. Dit is inmiddels 1x afgerond en is een nieuwe uitbreiding bezig. De faciliteiten op dit moment zien er zo uit:  In de zomer verloren wij wel onze spits en beste speler Rivelino. Chelsea bood 11 miljoen op hem en met een doorverkooppercentage van 40% van de winst op de volgende transfer hoop ik in de toekomst nog eens voor hem te kunnen cashen. Ik had hem er graag bij gehouden maar dit was simpelweg niet te weigeren op dit moment. Zie hier ook een screentje van Igor Rivelino. Met deze transferwaarde kan ik haast niet wachten totdat er interesse in hem gaat ontstaan:  Naast het verlies van Rivelino kregen wij ook nog het nieuws dat de Speler van het Seizoen zijn enkel brak en dus de eerste seizoenshelft zou missen. Wij gingen dus een zwaarder seizoen tegemoet. Dit bleek ook wel uit de resultaten. Wij startten moeizaam met een dubbel speelschema voor de CL. Rond november hadden wij dan eindelijk wat vorm te pakken en konden wij wat stijgen op de ranglijst. Gelukkig maar want ik was al bang om tegen degradatie te moeten gaan strijden. Tot en met januari bleef het wisselvallig, maar toen wij geen CL wedstrijden meer hoefden te spelen (we behaalden 4 punten in de CL), stegen de prestaties en zetten we een flinke reeks neer met 5 overwinningen op rij. We konden eventueel nog weer Europees voetbal gaan behalen, maar de vorm konden we niet volhouden in de reeks van 7 wedstrijden hierna, met onder andere Vitoria de Setubal (6e), Braga (7e), Sporting (5e), Vizela (8e) en Boavista (1e), wisten wij 'maar' 8 punten te behalen. We hadden alles in principe in eigen hand, maar dit waren gewoon allemaal fifty fifty wedstrijden. Zo eindigen wij ons tweede seizoen, als verdedigend landskampioen, op een 10e plek. Wel eindigden wij maar 5 punten achter de nummer 5 dus hadden wij wel echt een kans om Europees voetbal te behalen hoor. Ik ben vooral blij dat het verschil met de nummer 16 maar liefst 22 punten is. Wel opvallend dat het verschil met de koploper en mij maar 13 punten is.   Volgend seizoen dus geen dubbel programma met Europees voetbal. Ik ben benieuwd hoe wij het nu gaan doen met alle spelers die weer een seizoen verder zijn in hun ontwikkeling. Wel echt opvallend dat er dit seizoen dus een team kampioen wordt met slechts 63 punten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reibleetsak Gepost February 6 Share Gepost February 6 Â Best een prima bedrag, al zeg ik het zelf. Â Â Nu hopen dat het bestuur weer eens een keer mee gaat werken en wat upgrades aan de faciliteiten toe laat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost February 9 Share Gepost February 9 @bas huijsmans 150 punten alsjeblieft voor mijn prestatie met Duisburg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reibleetsak Gepost February 21 Share Gepost February 21 (edited) Eindelijk! Totaal onverwacht kampioen geworden. Volgend seizoen eindelijk de CL in. Edited February 22 by reibleetsak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost February 21 Share Gepost February 21 Nou inmiddels alweer aardig wat jaartjes doorgespeeld weer. De laatste update bevatte het seizoen 2076/2077 en inmiddels is het seizoen 2081/2082 afgerond. Na een 10e plek eindigden wij in het jaar 77/78 hoger op een 8e plek met 52 punten. Twee punten meer dan het jaar ervoor. In de Taça wisten wij geen potten te breken met het behalen van een achtste finale. In de Allianz Cup wisten wij de twee voorrondes te overleven en in de derde ronde, wat een poulefase is met 3 teams, eindigden wij boven Salguerios en Benfica. In de halve finale wisten wij AVS SAD uit te schakelen en zo konden wij proberen onze tweede prijs in de wacht te slepen. Oude liefde Académica Coimbra was de laatste horde. Deze horde bleek een taaie want na 90 en 120 minuten stond er nog een 1-1 stand op het bord. In de penaltyreeks wisten wij het hoofd goed koel te houden en zo wonnen wij onze tweede prijs bij FC Lixa.  Het jaar erop, het seizoen 78/79, eindigden wij op een 9e plek met 47 punten. Wel haalden wij de finale van de Taça. Helaas was Académica Coimbra met 4-2 te sterk in deze ontmoeten. Een kleine terugslag in competitie verband, maar we blijken toch stabiel te worden en kunnen stunten tegen iedereen. In de Allianz Cup was het dit jaar een beetje teleurstellend. De eerste voorronde overleefden wij door AVS SAD uit te schakelen. In de tweede voorronde won Boavista met strafschoppen van ons en zo haalden wij als titelverdediger de groepsfase/derde ronde niet eens.  Het motto 'Een stapje terug doen om er vervolgens twee vooruit te zetten' kwam terug in het seizoen 79/80. Dit seizoen eindigden we namelijk op een keurige 4e plek en dit betekende dat wij weer Europees gingen spelen en dat wel in de Europa League. In de Taça was het uitermate teleurstellend aangezien wij door União de Santarém werden uitgeschakeld in de vierde ronde. Door de 9e plek moesten wij weer in de voorrondes van de Allianz Cup aantreden en in de voorrondes wisten wij Mortágua en Chaves te verslaan. In de groepsfase behaalden wij slechts 1 puntje en zo werden wij hier uitgeschakeld.  In de Taça bewezen wij het jaar erop, het seizoen 80/81, dat die uitschakeling een incident was want wij bereikten de halve finale weer. De latere winnaar Alverca SAD schakelde ons hier uit. Wederom eindigden wij op een 4e plek in de competitie. In de Europa League deden wij het best aardig. Het was een soort alles of niets want we wonnen 4 wedstrijden en wij verloren er vier. Hiermee eindigden wij op een 14e plek in de League Phase. In de tussenronde kwam Ajax uit de koker en dit wonnen wij vrij eenvoudig met 2-0 over de wedstrijden. Bij de laatste 16 wisten wij een 1-0 thuisoverwinning niet over de streep te trekken. Ondanks een vroege 0-1 verloren wij met 3-1 op Tenerife en was het exit Europa. Doordat Alverca SAD de beker won mochten wij ons gaan opmaken voor een seizoen in de Conference League. Het dubbele programma was toch wel jammer dit seizoen want wij eindigden slechts 10 puntjes achter de kampioen en 9 puntjes achter de nummer 2. Een stiekem kampioenschap of het behalen van CL voetbal was anders misschien wel mogelijk geweest dit seizoen. Wij verloren na de uitschakeling in Europa en de Taça namelijk nog maar 1x. In de Allianz Cup kwamen wij wederom niet verder dan de derde ronde/groepsfase.  Dan het seizoen 81/82. Dit jaar dus weer een dubbel programma en dat blijft lastig voor mijn selectie. Wij wisten dan ook geen hoge ogen te gooien met een 6e plek. Met 11 nederlagen hadden wij ook niet recht op meer dan dat. Door de vierde plek in de competitie het afgelopen seizoen mochten wij in de Allianz Cup weer in de derde ronde/groepsfase instromen. Hierin haalden wij in een poule met Sporting CP en Belenenses alleen een gelijkspelletje tegen Sporting CP. Hadden wij gewonnen van Belenenses datn waren wij waarschijnlijk door gegaan. Geen probleem want dit is toch maar een tweede beker. In de Taça deden wij het beduidend beter. Wij schakelden Oliveira do Hospital, Boavista, Chaves en Leixões uit en zo mochten wij ons opmaken voor een tweede Taça de Portugal finale. Wederom stapten wij niet als winnaar van het veld. Vizela was met 3-2 te sterk en zo wisten wij deze prijs weer niet te veroveren. In de Conference League deden wij het ook uitstekend. Door met 11-0 van Musan Salama te winnen en FK Vojvodina met 5-3 te verslaan bereikten wij de groepsfase. Hierin eindigden wij 3e met 5 overwinningen en 1 gelijkspel en zo konden wij de tussenronde overslaan. Qua loting zat het bij de laatste 16 niet tegen aangezien wij tegen Lokomotiva lootte. Een 3-1 over 2 wedstrijden zorgde ervoro dat wij doorgingen. In de Kwartfinale waren wij met 4-1 te sterk voor Alavés en in de halve finale wachtte Fortuna Düsseldorf op ons. Wij waren wederom de betere en zo kwalificeerden wij ons na een 3-2 overwinning voor de finale. Hierin wachtte Auxerre op ons. Onze spelers stapten het veld op met een vertrouwen waar je jaloers op kan zijn, want wij rolden Auxerre met maar liefst 5-1 op en zo winnen wij de Conference League in het jaar 2081/2082! Onze derde prijs bij deze club.  Dan ontbreken er eigenlijk nog twee prijzen in deze challenge voor mij. De Taça de Portugal, deze gaat vanzelf wel een keertje komen, en dan natuurlijk nog de CL voor mij. Mijn spelers hebben zich echt keurig ontwikkelt en qua breedte worden wij steeds beter. Hopelijk kunnen wij nu een keer een dubbel programma volhouden en op deze manier ons weer kwalificeren voor de CL. Hierin zijn de coëfficienten ook wel echt belangrijk, want er gaan steeds maar 2 teams de CL in en dit is wel vervelend. Je moet gewoon een goed seizoen draaien in de competitie om de CL te halen en het is en blijft gewoon wisselvallig bij mij. We gaan kijken wat de komende seizoenen ons brengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reibleetsak Gepost February 22 Share Gepost February 22 @bas huijsmans leuk om te lezen. Heb je een screentje van je beste/favoriete speler(s)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost February 22 Share Gepost February 22 De beste speler die door is gekomen is, nu al, deze jongen. Vorig jaar doorgestroomd uit de jeugd. Nu nog steeds slechts 16 jaar. Heeft helaas wel een ontsnappingsclausule in zijn contract van 13 miljoen. Die moet ik er dus wel echt direct uit kunnen halen als hij professioneel wordt.  Het is verder eigenlijk nog niet zo denderend. Het zijn allemaal een beetje subtop spelers die doorstromen. Eduardo Costa speelt inmiddels al heel lang op het middenveld.  Joao Fachada kan zich hopelijk ook goed ontwikkelen zodat die de verdediging kan organiseren samen met José Lopes  Deze speler, Sana Silva, had een clausule in zijn contract die getriggerd werd als die 10 wedstrijden zou spelen en wij niet zouden degraderen, maar die clausule triggerde dus nooit en zo is die transfervrij de deur uit gegaan. Dat was wel heel kut. Hij wou zijn contract niet meer verlengen dus ik had er nog geld voor kunnen vangen. Niet dat geld het probleem is eigenlijk.  Het heeft heeeeeeeel lang geduurd voordat ik eindelijk een normale keeper kreeg, die heb ik nu gelukkig wel. Met 22 jaar kan hij zich ook nog prima verder ontwikkelen gok ik zo  Ten slotte nog deze gast. Speelt nu niet bij de minste club. Na 3 seizoenen bij mij heb ik hem voor 42,5 miljoen (afkoopsom) verkocht aan Crystal Palace. Was wel even zo'n verkoop die nodig was om verder te groeien en dat zie ik nu ook wel lukken. Ik heb ook wel het geluk dat er op een of andere manier elke youth intake wel een goede rechtsback in zit hahah  Want dit is nu mijn huidige rechtsback. Met Sana Silva, Duarte en deze mag ik daar niet echt over klagen qua niveau van de spelers.  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost February 24 Share Gepost February 24 Op 22-2-2025 om 11:08 zei bas huijsmans: De beste speler die door is gekomen is, nu al, deze jongen. Vorig jaar doorgestroomd uit de jeugd. Nu nog steeds slechts 16 jaar. Heeft helaas wel een ontsnappingsclausule in zijn contract van 13 miljoen. Die moet ik er dus wel echt direct uit kunnen halen als hij professioneel wordt.  Het is verder eigenlijk nog niet zo denderend. Het zijn allemaal een beetje subtop spelers die doorstromen. Eduardo Costa speelt inmiddels al heel lang op het middenveld.  Joao Fachada kan zich hopelijk ook goed ontwikkelen zodat die de verdediging kan organiseren samen met José Lopes  Deze speler, Sana Silva, had een clausule in zijn contract die getriggerd werd als die 10 wedstrijden zou spelen en wij niet zouden degraderen, maar die clausule triggerde dus nooit en zo is die transfervrij de deur uit gegaan. Dat was wel heel kut. Hij wou zijn contract niet meer verlengen dus ik had er nog geld voor kunnen vangen. Niet dat geld het probleem is eigenlijk.  Het heeft heeeeeeeel lang geduurd voordat ik eindelijk een normale keeper kreeg, die heb ik nu gelukkig wel. Met 22 jaar kan hij zich ook nog prima verder ontwikkelen gok ik zo  Ten slotte nog deze gast. Speelt nu niet bij de minste club. Na 3 seizoenen bij mij heb ik hem voor 42,5 miljoen (afkoopsom) verkocht aan Crystal Palace. Was wel even zo'n verkoop die nodig was om verder te groeien en dat zie ik nu ook wel lukken. Ik heb ook wel het geluk dat er op een of andere manier elke youth intake wel een goede rechtsback in zit hahah  Want dit is nu mijn huidige rechtsback. Met Sana Silva, Duarte en deze mag ik daar niet echt over klagen qua niveau van de spelers.   Van alle landen waar ik deze challenge gedaan heb, was Portugal by far het land waar gemiddeld genomen de beste spelers door kwamen. Kan geluk zijn natuurlijk, maar daar kreeg ik bijna elk jaar wel 1/2 potentiele internationals in de intake op een gegeven moment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reibleetsak Gepost February 28 Share Gepost February 28 Â We komen in de buurt! Â Overigens is de Aziatische Champions League niet te vergelijken met de Europese. Om dat te illustreren een screentje van onze resultaten in de groepsfase: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts