timpy00 Gepost September 25, 2024 Share Gepost September 25, 2024 Komt goed je hebt er vast aan geroken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost September 25, 2024 Share Gepost September 25, 2024 1 uur geleden zei timpy00: Komt goed je hebt er vast aan geroken.  En een bak geld Kon eindelijk vele contracten verlengenen en de spelers geven wat ze wilden. Echt elke week kwam er weer eentje zeuren dat die een beter contract wilde   Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de Premier league aan ga kunnen de komende jaren en dat het spelplezier blijft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost November 25, 2024 Share Gepost November 25, 2024 Nu de journeyman wat begint te vervelen, tussendoor maar weer een Youth Only opgepakt.  Deze keer in Wales, met Rhyl 1879 oid. Geinig man, lekker snelle seizoentjes. Zit alweer in 2031. De eerste decent intakes komen zo langzamerhand door. Maar TNS is wel next level nog steeds. Tot nu toe een 3e plek als hoogste plek.  Kijken of we zsm professioneel kunnen worden. Dacht dat die grens op 3 miljoen ligt, dus Europees maar eens een keer wat klaar spelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srangaman Gepost November 26, 2024 Share Gepost November 26, 2024 Ook maar weer eens een FM-save gestart. Proberen om drie challenges in een te doen:  - Geef de jeugd een kans - Building a nation - Groot klein land  Ik begin in Bulgarije, na een volledig seizoen op vakantie waren er vier ploegen gepromoveerd naar het tweede niveau. Uiteraard nemen we het laagst voorspelde team:   Vitosha Bistritsa gaat in de (verre) toekomst dus de Champions League winnen. Na dat bereikt te hebben wil ik vervolgens ook nog het WK winnen met Bulgarije en de eerste plaats op de coëfficientenlijst halen. Inmiddels zitten we halverwege het eerste seizoen en doen we prima mee in de competitie:   In de beker versloegen we Slavia Sofia in de 1e ronde, dat uitkomt op het hoogste niveau. In de tweede ronde verloren we echter van laagvlieger Strumska Slava. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srangaman Gepost November 27, 2024 Share Gepost November 27, 2024 Eerste seizoen zit erop, en wat voor eentje. Op de laatste speeldag klommen we naar de derde plek, waardoor we in de play-offs tegen Beroe mochten spelen. Na een eerste helft waarin we onder druk stonden, kreeg Beroe vlak na rust een rode kaart. We namen het heft in handen, scoorden ietwat gelukkig de 2-1 en kwamen niet meer in de problemen: promotie!    Komend seizoen wordt het echter wel een pittige uitdaging. Hoewel de jeugdinstroom prima was voor ons niveau, is dat nog lang niet goed genoeg voor het hoogste niveau. Hieronder een aantal screentjes van de beste spelers uit de jeugdinstroom.  Spoiler     Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srangaman Gepost November 27, 2024 Share Gepost November 27, 2024 Iemand die weet of ik hier iets aan kan doen? Had verzoek gedaan om faciliteiten te verbeteren. Wilden ze niet, maar na belofte om jeugdspelers op te stellen wilden ze dat wel doen. Aangezien er spelers van 15, 16 jaar in de basis spelen leek me dat geen probleem. Nu kreeg ik na het seizoen, waarin ik me handhaafde op het hoogste niveau, dit bericht: Â Â En een screenshotje van het aantal wedstrijden dat jeugdspelers hebben gespeeld: Â Â Heel vreemd. Kan ik hier nog wat aan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost December 2, 2024 Share Gepost December 2, 2024 We zijn aanbeland in 2039 inmiddels!  Lekker door knallen die korte seizoenen in Wales.  In 2039 lukt het ons voor het eerst om TNS van de troon te stoten. Ongenaakbaar waren ze, onder aanleiding van een spits die elk jaar meer doelpunten maakt dan dat die wedstrijden speelt. Die had een iets minder seizoen, dus konden we het plekkie pakken.  Het jaar daarop halen we ook de groepsfase van de CL, dus nu gaat het echt beginnen. We kunnen dat laatste stapje zetten in de accomodaties e.d. en hopelijk komen de toppertjes nu binnen lopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA1986 Gepost December 3, 2024 Share Gepost December 3, 2024 @Srangaman, nee kun je denk ik niets meer aan doen. Ik lees ook de engelse versie van deze challenge op het SI forum, daar is deze al vaak voorbij gekomen. Maar deze belofte schijnt niet te werken, dus nooit beloven is het advies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost December 9, 2024 Share Gepost December 9, 2024 (edited) Ik ben van plan om misschien ook een game te starten. Even van anders dan building a nation in san Marino. Wil starten in Frankrijk, welke competities kan ik het beste selecteren hiervoor? Of juist handig om alleen frankrijk te doen? Â Â Edited December 9, 2024 by erik9 Andere land gekozen om te starten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost December 10, 2024 Share Gepost December 10, 2024 18 uur geleden zei erik9: Ik ben van plan om misschien ook een game te starten. Even van anders dan building a nation in san Marino. Wil starten in Frankrijk, welke competities kan ik het beste selecteren hiervoor? Of juist handig om alleen frankrijk te doen? Â Â Eerste jaar kun je prima alleen Frankrijk doen. Van het moment dat je op het hoogste niveau speelt zou ik wat extra landen inladen om iets meer (uitgaande) transferactiviteit te krijgen en ook met het oog op Europese wedstrijden dat de competitie van de tegenstanders zoveel mogelijk ingeladen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost December 10, 2024 Share Gepost December 10, 2024 Bedankt voor de tip. Heb dit inderdaad gedaan. Â Ben gestart 4e niveau van Frankrijk met ac arles avignon. Â stuk lastiger dan gehoopt. Na 7 wedstrijden wachten we nog op onze eerste overwinning, met als dieptepunt een 7-2 verlies van een team die voorafgaand onder ons zou eindigen.. hierdoor wel wat veranderd, krijg nu stuk minder tegengoals. 3x gelijkgespeeld, 4x verloren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost December 10, 2024 Share Gepost December 10, 2024 1e seizoen gespeeld. Helaas degradatie. Dat betekent dat deze game voorbij is. Ga het maar eens ergens anders proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 20, 2024 Share Gepost December 20, 2024 Deze challenge eens gaan proberen. FC Lixa is de club die het met mij aandurft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 21, 2024 Share Gepost December 21, 2024 Inmiddels twee seizoenen verder. Twee keer mezelf op de laatste speeldag veilig gespeeld. Wel boeken we progressie want ik pak 9 punten meer dan vorig seizoen. Â Ook hebben we redelijk geluk met de intakes. We hebbe namelijk redelijk wat bruikbare spelers gekregen. Volgens mij is het altijd wel redelijk afwachten hoe goed ze nou echt zijn en hoe goed ze kunnen worden. De faciliteiten zijn namelijk nog niet erg denderend dus de groei van de spelers valt mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 New season, same old. Weer op plekkie 9 geëindigd. Wel weer met meer punten dan de 28 van vorig seizoen. Eduardo Cabral, de spits die aardig wat potentie leek te hebben wou zijn contract niet verlengen dus moesten we het met John Jacobs in de spits doen. Geen onaardige spits voor mijn selectie, maar toch een niveautje minder. Nu gaan na dit seizoen mijn beste middenvelder en mijn beste centrale verdediger op dezelfde manier weg. Mijn spelers blijven een waarde van 0 euro hebben dus dat is wel vervelend. Ben er nu achter gekomen dat ik de spelers beter onder een Youth Contract kan houden dan ze een part time contract aan te bieden. Youth contracten zijn namelijk voor 4 a 5 jaar en een part time contract maar voor 1 jaar. Hopelijk kan ik de kern de komende jaren langer bij elkaar houden en kunnen we daarmee het stapje naar boven zetten. Het positieve aan dit seizoen is denk ik het doelsaldo van -1. Vorig seizoen was dit -10, het seizoen ervoor -8 en in mijn eerste seizoen -23. Vooral is het fijn dat ik nu duidelijk meer doelpunten maak. Mijn teampje begint denk ik naar het juiste niveau te groeien.  Van deze selectie gaan dus Joao Malva en Nuno Henrique vertrekken. Vooral die laatste is wel een beetje zorgelijk aangezien ik geen goede CV's klaar heb staan nog. Voor Malva heb ik met Rafael Reis al een toekomstig vervanger klaar staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 Zoals wel vaker was het afgelopen seizoen weer een lekker wisselvallig seizoen. Het verschil tussen de basisspelers (Goed of leidend voor het 4e niveau) en de wissels (Leidend voor het 5e niveau of standaard voor het 4e) is vrij groot en met de jonge leeftijden zijn de spelers natuurlijk niet zo constant. Rond de winterstop stonden wij dan ook rond plek 3. Alles zat echter wel dicht bij elkaar. In de maand januari mochten wij aantreden tegen de nummers 1, 2, 4 en 5 van de ranglijst. De resultaten waren niet heel goed, maar we werden nergens werggespeeld. Dat was eigenlijk al winst ten opzichte van de vorige seizoenen. In de 8 wedstrijden hierna lieten wij zien dat de vorm er wel was. In deze wedstrijden werd slechts 1x verloren en de rest werd in winst omgezet. Omdat alles dicht op elkaar stond bleven wij met deze reeks maar stijgen en verder inlopen op de top 2 en was dit de eindstand van de competitie:  Zo mochten wij voor de tweede keer in 4 jaar tijd mee doen aan de play offs om promotie. Hier worden de nummers 1 en 2 van de 4 groepen van het vierde niveau in poules van 4 geloot. Hierin mocht ik het opnemen tegen Moreirense, Leça en Maria da Fonte. Twee keer tegen elkaar en de eerste twee promoveren naar het derde niveau. Voorafgaand de laatste speeldag had Moreirense 8 punten, Maria da Fonte en ik 7 punten en Leça stond op 6 punten. De eerste wedstrijd had Maria da Fonte mij verslagen en die stond dus boven mij op basis daarvan. Wij mochten tegen elkaar. Wat een kraker was dit. Ik kwam vroeg op voorsprong en kwam zo virtueel op een promotieplek. Maria da Fonte reageerde snel en maakte in minuut 11 al gelijk. In de 37e minuut kreeg ik een penalty en nam ik de voorsprong waarna vlak voor rust Maria da Fonte de gelijkmaker maakte. Vlak na rust kwam ik weer voor door een penalty en dit wist ik langer vol te houden. Toch maakte Maria da Fonte in de 67e minuut weer gelijk. Dit bleef lang zo want kansen waren er niet veel aan beide kanten. Ik ging steeds aanvallender spelen door meer risico te nemen, want op het andere veld stond het ook vanaf minuut 7 al 1-1. Daar veranderde maar niets en ik bleef virtueel maar op die 3e positie staan. Tot minuut 89. Mijn 15 jarige middenvelder. De highlight begint met mijn keeper die de bal vast heeft en hem naar voren schiet. De bal komt net zo snel weer terug en komt bij een speler van Maria da Fonte die hem links op het veld vrij heeft. Hij stuurt de spits diep en deze ontvangt de bal in de 16 bij de achterlijn. Mijn CV zit kort en pakt de bal af en mijn rechtsback ziet mijn rechter CAM vrijstaan. Nog 1 kans op een counter. Hij dribbelt een meter of 20 kapt af en geeft de bal naast hem mee aan mijn CDM met de schitterende naam Eusébio. Deze steekt aan de rechterkant van het veld de middellijn over en ziet de 15 jarige Almendra vrij staan centraal op het veld. Almendra ontvangt de bal zo'n 40 meter van de goal, maar het staat voorin wel ineens 4 tegen 3. De verdedigers van Maria da Fonte staan op de zestienmeterlijn gepositioneerd en stappen niet uit. Op een meter of 30 denkt Almendra ineens: Laat ik schieten. Op dat moment vervloek ik hem want dit is uit te spelen. Pas dan zie ik de bal vliegen. Die bal vliegt wel heel lekker naar de kruising. Hij knal tegen de lat aan, het geluid dat je dan absoluut niet wilt horen, maar hij stuitert niet terug. De bal stuitert naar beneden en hij vliegt er in! Wij winnen met 4-3 en door het 1-1 gelijkspel op het andere veld eindigen wij eerste in de groep en promoveren wij! Eindelijk uit die verdomde 4e klasse van Portugal.  Resultaat: Wij mogen ook nog tegen de winnaar van de andere promotiegroep spelen voor het kampioenschap. In deze wedstrijd komen wij halverwege de eerste helft achter en vlak na rust wordt het ook nog 2-0. Hierna verandert het spelbeeld en dringen wij aan. Wij komen nog tot een aansluitingstreffer, maar meer zit er niet in. Oliveira do Hospital wordt kampioen. Het belangrijkste is dat wij promoveren en dat wij een professionele status krijgen. Spelers willen hun contracten verlengen en krijgen ineens een transferwaarde. Ik kan eindelijk geld gaan verdienen aan spelers en hopelijk hiermee ook buiten het veld stappen zetten. De Youth Recruitment is al top, maar de faciliteiten blijven flink achter op dit moment nog. Hopelijk kan ik deze op de korte termijn ook eens verbeteren zodat mijn spelers zich ook beter gaan ontwikkelen. Nu ontwikkelen ze bijna alleen nog als ze echt daadwerkelijk wedstrijden spelen. Wissels boeken bijna geen progressie en hierdoor ontstaan er altijd grote verschillen in de selectie. Wel ontwikkelen spelers die wel spelen zich prima.  Het aankomende seizoen gaat sowieso een lastig seizoen worden, maar het voordeel nu is dat een degradatie niet catastrofaal hoeft te zijn, want het vierde niveau is wel speelbaar. Hopelijk kunnen we wat meer geld verdienen nu en kan het financieel wat beter worden. Op dit moment houd ik het hoofd boven water door, op elk moment dat maar kan, oefenwedstrijden uit in te plannen tegen grotere teams zodat ik daar geld voor krijg. Voordeel nu is dat ook dat grotere teams tegen mij willen oefenen. Zo heb ik net ruim 100k gekregen door een oefenwedstrijdje tegen Vitoria de Setubal te spelen. De spelers die het dit seizoen moeten doen zijn, hopelijk, de volgende:  Om wat verdere context te geven. Spelers met 2 sterren zijn ongeveer van het standaard niveau voor de 4e divisie. Spelers van 2,5 sterren zijn zo van het niveau bovenkant 4e divisie. Spelers met 3 sterren hebben een niveau onderin de 3e divisie en vanaf 3,5 en hoger zijn ze van prima niveau voor de 3e divisie. Oftewel op sommige posities zitten we wel goed (zo heb ik 3 rechtsbacks van een prima niveau. Eusébio heb ik daarom omgetraind tot CDM), maar op andere posities zitten we al magertjes en kunnen we dus ook niet echt blessures opvangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
znight Gepost January 10 Share Gepost January 10 Ik ben al een tijdje bezig met deze challenge. Real Bedford is de gelukkige club geworden. Nu zit ik een aantal jaar in de Premier League, dus hopelijk gaan we ons ooit meten met de grote jongens. (gat is groot qua kwaliteit) Â Nu heb ik wel 1 vraag / bug: Ik kan mijn jeugd faciliteiten niet upgraden. Deze blijven hangen op 4 sterren. (16/20) Hebben hier meer mensen last van? Ik heb het idee dat ik zo nooit de beste jeugdopleiding / spelers ga krijgen. Is er ook een oplossing? Op internet vind ik veel, maar geen oplossing. Ik heb het idee dat dit gewoon een bug is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen. Gepost January 10 Share Gepost January 10 11 minuten geleden zei znight: Ik ben al een tijdje bezig met deze challenge. Real Bedford is de gelukkige club geworden. Nu zit ik een aantal jaar in de Premier League, dus hopelijk gaan we ons ooit meten met de grote jongens. (gat is groot qua kwaliteit)  Nu heb ik wel 1 vraag / bug: Ik kan mijn jeugd faciliteiten niet upgraden. Deze blijven hangen op 4 sterren. (16/20) Hebben hier meer mensen last van? Ik heb het idee dat ik zo nooit de beste jeugdopleiding / spelers ga krijgen. Is er ook een oplossing? Op internet vind ik veel, maar geen oplossing. Ik heb het idee dat dit gewoon een bug is. Ik gok dat je trainingscomplex op max zit? Indien dat het geval is is het simpelweg afwachten tot die een downgrade krijgt. In de meeste gevallen kan je dan een upgrade voor het jeugdcomplex vragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
znight Gepost January 12 Share Gepost January 12 Op 10-1-2025 om 11:32 zei Jeroen.: Ik gok dat je trainingscomplex op max zit? Indien dat het geval is is het simpelweg afwachten tot die een downgrade krijgt. In de meeste gevallen kan je dan een upgrade voor het jeugdcomplex vragen. Ja klopt, de rest zit op max. Dan gaan we dat eens afwachten en kijken of de optie dan beschikbaar wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts