timpy00 Gepost September 25, 2024 Share Gepost September 25, 2024 Komt goed je hebt er vast aan geroken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost September 25, 2024 Share Gepost September 25, 2024 1 uur geleden zei timpy00: Komt goed je hebt er vast aan geroken.  En een bak geld Kon eindelijk vele contracten verlengenen en de spelers geven wat ze wilden. Echt elke week kwam er weer eentje zeuren dat die een beter contract wilde   Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de Premier league aan ga kunnen de komende jaren en dat het spelplezier blijft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost November 25, 2024 Share Gepost November 25, 2024 Nu de journeyman wat begint te vervelen, tussendoor maar weer een Youth Only opgepakt.  Deze keer in Wales, met Rhyl 1879 oid. Geinig man, lekker snelle seizoentjes. Zit alweer in 2031. De eerste decent intakes komen zo langzamerhand door. Maar TNS is wel next level nog steeds. Tot nu toe een 3e plek als hoogste plek.  Kijken of we zsm professioneel kunnen worden. Dacht dat die grens op 3 miljoen ligt, dus Europees maar eens een keer wat klaar spelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srangaman Gepost November 26, 2024 Share Gepost November 26, 2024 Ook maar weer eens een FM-save gestart. Proberen om drie challenges in een te doen:  - Geef de jeugd een kans - Building a nation - Groot klein land  Ik begin in Bulgarije, na een volledig seizoen op vakantie waren er vier ploegen gepromoveerd naar het tweede niveau. Uiteraard nemen we het laagst voorspelde team:   Vitosha Bistritsa gaat in de (verre) toekomst dus de Champions League winnen. Na dat bereikt te hebben wil ik vervolgens ook nog het WK winnen met Bulgarije en de eerste plaats op de coëfficientenlijst halen. Inmiddels zitten we halverwege het eerste seizoen en doen we prima mee in de competitie:   In de beker versloegen we Slavia Sofia in de 1e ronde, dat uitkomt op het hoogste niveau. In de tweede ronde verloren we echter van laagvlieger Strumska Slava. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srangaman Gepost November 27, 2024 Share Gepost November 27, 2024 Eerste seizoen zit erop, en wat voor eentje. Op de laatste speeldag klommen we naar de derde plek, waardoor we in de play-offs tegen Beroe mochten spelen. Na een eerste helft waarin we onder druk stonden, kreeg Beroe vlak na rust een rode kaart. We namen het heft in handen, scoorden ietwat gelukkig de 2-1 en kwamen niet meer in de problemen: promotie!    Komend seizoen wordt het echter wel een pittige uitdaging. Hoewel de jeugdinstroom prima was voor ons niveau, is dat nog lang niet goed genoeg voor het hoogste niveau. Hieronder een aantal screentjes van de beste spelers uit de jeugdinstroom.  Spoiler     Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srangaman Gepost November 27, 2024 Share Gepost November 27, 2024 Iemand die weet of ik hier iets aan kan doen? Had verzoek gedaan om faciliteiten te verbeteren. Wilden ze niet, maar na belofte om jeugdspelers op te stellen wilden ze dat wel doen. Aangezien er spelers van 15, 16 jaar in de basis spelen leek me dat geen probleem. Nu kreeg ik na het seizoen, waarin ik me handhaafde op het hoogste niveau, dit bericht: Â Â En een screenshotje van het aantal wedstrijden dat jeugdspelers hebben gespeeld: Â Â Heel vreemd. Kan ik hier nog wat aan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost December 2, 2024 Share Gepost December 2, 2024 We zijn aanbeland in 2039 inmiddels!  Lekker door knallen die korte seizoenen in Wales.  In 2039 lukt het ons voor het eerst om TNS van de troon te stoten. Ongenaakbaar waren ze, onder aanleiding van een spits die elk jaar meer doelpunten maakt dan dat die wedstrijden speelt. Die had een iets minder seizoen, dus konden we het plekkie pakken.  Het jaar daarop halen we ook de groepsfase van de CL, dus nu gaat het echt beginnen. We kunnen dat laatste stapje zetten in de accomodaties e.d. en hopelijk komen de toppertjes nu binnen lopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA1986 Gepost December 3, 2024 Share Gepost December 3, 2024 @Srangaman, nee kun je denk ik niets meer aan doen. Ik lees ook de engelse versie van deze challenge op het SI forum, daar is deze al vaak voorbij gekomen. Maar deze belofte schijnt niet te werken, dus nooit beloven is het advies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost December 9, 2024 Share Gepost December 9, 2024 (edited) Ik ben van plan om misschien ook een game te starten. Even van anders dan building a nation in san Marino. Wil starten in Frankrijk, welke competities kan ik het beste selecteren hiervoor? Of juist handig om alleen frankrijk te doen? Â Â Edited December 9, 2024 by erik9 Andere land gekozen om te starten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost December 10, 2024 Share Gepost December 10, 2024 18 uur geleden zei erik9: Ik ben van plan om misschien ook een game te starten. Even van anders dan building a nation in san Marino. Wil starten in Frankrijk, welke competities kan ik het beste selecteren hiervoor? Of juist handig om alleen frankrijk te doen? Â Â Eerste jaar kun je prima alleen Frankrijk doen. Van het moment dat je op het hoogste niveau speelt zou ik wat extra landen inladen om iets meer (uitgaande) transferactiviteit te krijgen en ook met het oog op Europese wedstrijden dat de competitie van de tegenstanders zoveel mogelijk ingeladen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost December 10, 2024 Share Gepost December 10, 2024 Bedankt voor de tip. Heb dit inderdaad gedaan. Â Ben gestart 4e niveau van Frankrijk met ac arles avignon. Â stuk lastiger dan gehoopt. Na 7 wedstrijden wachten we nog op onze eerste overwinning, met als dieptepunt een 7-2 verlies van een team die voorafgaand onder ons zou eindigen.. hierdoor wel wat veranderd, krijg nu stuk minder tegengoals. 3x gelijkgespeeld, 4x verloren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost December 10, 2024 Share Gepost December 10, 2024 1e seizoen gespeeld. Helaas degradatie. Dat betekent dat deze game voorbij is. Ga het maar eens ergens anders proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 20, 2024 Share Gepost December 20, 2024 Deze challenge eens gaan proberen. FC Lixa is de club die het met mij aandurft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 21, 2024 Share Gepost December 21, 2024 Inmiddels twee seizoenen verder. Twee keer mezelf op de laatste speeldag veilig gespeeld. Wel boeken we progressie want ik pak 9 punten meer dan vorig seizoen. Â Ook hebben we redelijk geluk met de intakes. We hebbe namelijk redelijk wat bruikbare spelers gekregen. Volgens mij is het altijd wel redelijk afwachten hoe goed ze nou echt zijn en hoe goed ze kunnen worden. De faciliteiten zijn namelijk nog niet erg denderend dus de groei van de spelers valt mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 New season, same old. Weer op plekkie 9 geëindigd. Wel weer met meer punten dan de 28 van vorig seizoen. Eduardo Cabral, de spits die aardig wat potentie leek te hebben wou zijn contract niet verlengen dus moesten we het met John Jacobs in de spits doen. Geen onaardige spits voor mijn selectie, maar toch een niveautje minder. Nu gaan na dit seizoen mijn beste middenvelder en mijn beste centrale verdediger op dezelfde manier weg. Mijn spelers blijven een waarde van 0 euro hebben dus dat is wel vervelend. Ben er nu achter gekomen dat ik de spelers beter onder een Youth Contract kan houden dan ze een part time contract aan te bieden. Youth contracten zijn namelijk voor 4 a 5 jaar en een part time contract maar voor 1 jaar. Hopelijk kan ik de kern de komende jaren langer bij elkaar houden en kunnen we daarmee het stapje naar boven zetten. Het positieve aan dit seizoen is denk ik het doelsaldo van -1. Vorig seizoen was dit -10, het seizoen ervoor -8 en in mijn eerste seizoen -23. Vooral is het fijn dat ik nu duidelijk meer doelpunten maak. Mijn teampje begint denk ik naar het juiste niveau te groeien.  Van deze selectie gaan dus Joao Malva en Nuno Henrique vertrekken. Vooral die laatste is wel een beetje zorgelijk aangezien ik geen goede CV's klaar heb staan nog. Voor Malva heb ik met Rafael Reis al een toekomstig vervanger klaar staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 Zoals wel vaker was het afgelopen seizoen weer een lekker wisselvallig seizoen. Het verschil tussen de basisspelers (Goed of leidend voor het 4e niveau) en de wissels (Leidend voor het 5e niveau of standaard voor het 4e) is vrij groot en met de jonge leeftijden zijn de spelers natuurlijk niet zo constant. Rond de winterstop stonden wij dan ook rond plek 3. Alles zat echter wel dicht bij elkaar. In de maand januari mochten wij aantreden tegen de nummers 1, 2, 4 en 5 van de ranglijst. De resultaten waren niet heel goed, maar we werden nergens werggespeeld. Dat was eigenlijk al winst ten opzichte van de vorige seizoenen. In de 8 wedstrijden hierna lieten wij zien dat de vorm er wel was. In deze wedstrijden werd slechts 1x verloren en de rest werd in winst omgezet. Omdat alles dicht op elkaar stond bleven wij met deze reeks maar stijgen en verder inlopen op de top 2 en was dit de eindstand van de competitie:  Zo mochten wij voor de tweede keer in 4 jaar tijd mee doen aan de play offs om promotie. Hier worden de nummers 1 en 2 van de 4 groepen van het vierde niveau in poules van 4 geloot. Hierin mocht ik het opnemen tegen Moreirense, Leça en Maria da Fonte. Twee keer tegen elkaar en de eerste twee promoveren naar het derde niveau. Voorafgaand de laatste speeldag had Moreirense 8 punten, Maria da Fonte en ik 7 punten en Leça stond op 6 punten. De eerste wedstrijd had Maria da Fonte mij verslagen en die stond dus boven mij op basis daarvan. Wij mochten tegen elkaar. Wat een kraker was dit. Ik kwam vroeg op voorsprong en kwam zo virtueel op een promotieplek. Maria da Fonte reageerde snel en maakte in minuut 11 al gelijk. In de 37e minuut kreeg ik een penalty en nam ik de voorsprong waarna vlak voor rust Maria da Fonte de gelijkmaker maakte. Vlak na rust kwam ik weer voor door een penalty en dit wist ik langer vol te houden. Toch maakte Maria da Fonte in de 67e minuut weer gelijk. Dit bleef lang zo want kansen waren er niet veel aan beide kanten. Ik ging steeds aanvallender spelen door meer risico te nemen, want op het andere veld stond het ook vanaf minuut 7 al 1-1. Daar veranderde maar niets en ik bleef virtueel maar op die 3e positie staan. Tot minuut 89. Mijn 15 jarige middenvelder. De highlight begint met mijn keeper die de bal vast heeft en hem naar voren schiet. De bal komt net zo snel weer terug en komt bij een speler van Maria da Fonte die hem links op het veld vrij heeft. Hij stuurt de spits diep en deze ontvangt de bal in de 16 bij de achterlijn. Mijn CV zit kort en pakt de bal af en mijn rechtsback ziet mijn rechter CAM vrijstaan. Nog 1 kans op een counter. Hij dribbelt een meter of 20 kapt af en geeft de bal naast hem mee aan mijn CDM met de schitterende naam Eusébio. Deze steekt aan de rechterkant van het veld de middellijn over en ziet de 15 jarige Almendra vrij staan centraal op het veld. Almendra ontvangt de bal zo'n 40 meter van de goal, maar het staat voorin wel ineens 4 tegen 3. De verdedigers van Maria da Fonte staan op de zestienmeterlijn gepositioneerd en stappen niet uit. Op een meter of 30 denkt Almendra ineens: Laat ik schieten. Op dat moment vervloek ik hem want dit is uit te spelen. Pas dan zie ik de bal vliegen. Die bal vliegt wel heel lekker naar de kruising. Hij knal tegen de lat aan, het geluid dat je dan absoluut niet wilt horen, maar hij stuitert niet terug. De bal stuitert naar beneden en hij vliegt er in! Wij winnen met 4-3 en door het 1-1 gelijkspel op het andere veld eindigen wij eerste in de groep en promoveren wij! Eindelijk uit die verdomde 4e klasse van Portugal.  Resultaat: Wij mogen ook nog tegen de winnaar van de andere promotiegroep spelen voor het kampioenschap. In deze wedstrijd komen wij halverwege de eerste helft achter en vlak na rust wordt het ook nog 2-0. Hierna verandert het spelbeeld en dringen wij aan. Wij komen nog tot een aansluitingstreffer, maar meer zit er niet in. Oliveira do Hospital wordt kampioen. Het belangrijkste is dat wij promoveren en dat wij een professionele status krijgen. Spelers willen hun contracten verlengen en krijgen ineens een transferwaarde. Ik kan eindelijk geld gaan verdienen aan spelers en hopelijk hiermee ook buiten het veld stappen zetten. De Youth Recruitment is al top, maar de faciliteiten blijven flink achter op dit moment nog. Hopelijk kan ik deze op de korte termijn ook eens verbeteren zodat mijn spelers zich ook beter gaan ontwikkelen. Nu ontwikkelen ze bijna alleen nog als ze echt daadwerkelijk wedstrijden spelen. Wissels boeken bijna geen progressie en hierdoor ontstaan er altijd grote verschillen in de selectie. Wel ontwikkelen spelers die wel spelen zich prima.  Het aankomende seizoen gaat sowieso een lastig seizoen worden, maar het voordeel nu is dat een degradatie niet catastrofaal hoeft te zijn, want het vierde niveau is wel speelbaar. Hopelijk kunnen we wat meer geld verdienen nu en kan het financieel wat beter worden. Op dit moment houd ik het hoofd boven water door, op elk moment dat maar kan, oefenwedstrijden uit in te plannen tegen grotere teams zodat ik daar geld voor krijg. Voordeel nu is dat ook dat grotere teams tegen mij willen oefenen. Zo heb ik net ruim 100k gekregen door een oefenwedstrijdje tegen Vitoria de Setubal te spelen. De spelers die het dit seizoen moeten doen zijn, hopelijk, de volgende:  Om wat verdere context te geven. Spelers met 2 sterren zijn ongeveer van het standaard niveau voor de 4e divisie. Spelers van 2,5 sterren zijn zo van het niveau bovenkant 4e divisie. Spelers met 3 sterren hebben een niveau onderin de 3e divisie en vanaf 3,5 en hoger zijn ze van prima niveau voor de 3e divisie. Oftewel op sommige posities zitten we wel goed (zo heb ik 3 rechtsbacks van een prima niveau. Eusébio heb ik daarom omgetraind tot CDM), maar op andere posities zitten we al magertjes en kunnen we dus ook niet echt blessures opvangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
znight Gepost January 10 Share Gepost January 10 Ik ben al een tijdje bezig met deze challenge. Real Bedford is de gelukkige club geworden. Nu zit ik een aantal jaar in de Premier League, dus hopelijk gaan we ons ooit meten met de grote jongens. (gat is groot qua kwaliteit) Â Nu heb ik wel 1 vraag / bug: Ik kan mijn jeugd faciliteiten niet upgraden. Deze blijven hangen op 4 sterren. (16/20) Hebben hier meer mensen last van? Ik heb het idee dat ik zo nooit de beste jeugdopleiding / spelers ga krijgen. Is er ook een oplossing? Op internet vind ik veel, maar geen oplossing. Ik heb het idee dat dit gewoon een bug is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen. Gepost January 10 Share Gepost January 10 11 minuten geleden zei znight: Ik ben al een tijdje bezig met deze challenge. Real Bedford is de gelukkige club geworden. Nu zit ik een aantal jaar in de Premier League, dus hopelijk gaan we ons ooit meten met de grote jongens. (gat is groot qua kwaliteit)  Nu heb ik wel 1 vraag / bug: Ik kan mijn jeugd faciliteiten niet upgraden. Deze blijven hangen op 4 sterren. (16/20) Hebben hier meer mensen last van? Ik heb het idee dat ik zo nooit de beste jeugdopleiding / spelers ga krijgen. Is er ook een oplossing? Op internet vind ik veel, maar geen oplossing. Ik heb het idee dat dit gewoon een bug is. Ik gok dat je trainingscomplex op max zit? Indien dat het geval is is het simpelweg afwachten tot die een downgrade krijgt. In de meeste gevallen kan je dan een upgrade voor het jeugdcomplex vragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
znight Gepost January 12 Share Gepost January 12 Op 10-1-2025 om 11:32 zei Jeroen.: Ik gok dat je trainingscomplex op max zit? Indien dat het geval is is het simpelweg afwachten tot die een downgrade krijgt. In de meeste gevallen kan je dan een upgrade voor het jeugdcomplex vragen. Ja klopt, de rest zit op max. Dan gaan we dat eens afwachten en kijken of de optie dan beschikbaar wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost January 24 Share Gepost January 24 Ik heb hier hetzelfde probleem helaas en heb hem in FM23 met San Marino ook al gehad. Uiteindelijk kon ik het na weet ik het hoe veel jaar ineens wel weer aanvragen, geen idee wat daar aan voorafging.  Anyway, hier is het MSV Duisburg geworden, n.a.v. een shirtje van Mystery United met de Kerst. En dus hebben we er in een maand tijd reeds zeventien seizoenen doorheen geklapt. Zeventien seizoenen zonder inkomende transfers, maar we wisten in seizoen 1 direct te promoveren (als promovendus dus) van 3. Liga naar 2. Bundesliga en dat scheelde al enorm.   En eigenlijk gaat het nu pas echt beginnen, want ik heb me zojuist voor het eerst geplaatst voor de Champions League, het absolute hoofddoel van deze save.   We hebben al wel eerder Europees gespeeld. Twee jaar terug vlogen we er in de halve finale van de Conference League uit en in hetzelfde toernooi was nu de kwartfinales het eindstation, nadat ik dacht met een volledig jeugdteam (maar dan jeugd-jeugd ) de return bij Lugano te kunnen spelen. Daar gingen we er na een 3-0 thuiszege met 4-0 af, dat was lullig, hehe. Maar wel de focus op de competitie kunnen leggen na dat moment en dat betaalt zich uit met een fraaie derde plek.  En dat gaan we doen met de volgende mannen:  In het doel hebben we Husic, de kapitein, heeft zojuist zijn zesde jaar als basisspeler afgerond. De eerste back-up heb ik dit jaar verkocht, dus we hebben nu een extreem jonge tweede doelman, maar die is beter dan de rest wat er nog rondloopt.    Spoiler Almir Husic (201 competitieduels)   Niklas Speckner (alleen 4 Conference League duels)  De meeste toppers spelen achterin en op het middenveld, maar we beginnen met de (wing)backs:  Spoiler Helge Wellers, heeft 138 competitieduels op z'n naam staan, maar dit seizoen was hij voor het eerst onbetwist basisspeler op links:  Die strijd heeft hij gewonnen van de veelzijdige Tomislav Pranjic, die ook op AML en als centrumverdediger uit de voeten kan en zodoende op 169 competitieduels staat:  Sebastian Dornisch staat op rechts. Hij kan op alle posities achterin en op de WB-posities uit de voeten, dus komt aan genoeg speeltijd en staat ook op 168 competitieduels inmiddels:   Ook op rechts staat mijn zoon. Voor het eerst in al die jaren CM/FM heb ik een zoon gekregen, daardoor wilde ik graag bondscoach van Oranje worden en deze Duits/Amerikaanse Nederlander heeft inmiddels ook vijf Bundesliga duels achter zijn naam staan. Jammer dat ie nog niet zo goed is, maar hij groeit (fysiek) flink en ik hoop dat z'n plafond nog niet bereikt is:   Centraal achterin staan multifunctionele klappers. De meesten kunnen als verdedigende middenvelder en/of als back uit de voeten. Ook hier ligt de focus op de fysieke kracht van de spelers:  Spoiler Cengiz Werner, staat ook op 168 duels. Persoonlijk favorietje dit.   Bojan Smiljkovic, kwam als 15 jarige in het spel en het was aftellen tot hij 16 werd en ik hem mocht opstellen. Wat een fenomenale spelers. Speelt als centrumverdediger, libero, defensieve middenvelder en als het moet rechterwingback. Staat reeds op 81 competitieduels. Twee interlands, die zijn verdiend, daar heb ik niets mee te maken gehad verder.   Dan de stuc die onze verdediging bijeenhoudt. Artur Sylwestrzak. Ontwikkelde ineens hard door na anderhalf jaar Poolse Ekstraklassa bij Pogon. Staat nu op 99 competitieduels voor ons. Topper. Kan ook eventueel als linker- of rechtervleugelverdediger uit de voeten.   Drazen Cozic, oudgediende. Staat op meer dan 300 competitieduels en dat is vooral te danken aan zijn veelzijdigheid. Al was hij ook lang basisspeler, tot onze Pool en het Duitse wonderkind binnen kwamen wandelen. Gaat zo ook uit z'n (te dure) contract lopen.   Dan Louis Ahlvers, beroepszeikerd. Was lang linksback, maar na de ontwikkeling van Pranjic en Wellers plus het feit dat ik echt met wingbacks ging spelen maakten het een makkelijke keuze om te richten op de positie van centrale verdediger. Ook al zo'n oudgediende, staat op 305 competitieduels.   Kilian Goy, onze Freddy Adu. Kwam vroeg de opleiding binnen, was erg talentvol, maar ontwikkelt zich totaal niet, wat ik ook probeer. Enige dat wél echt doorontwikkeld is zijn Jumping Reach - toen Goy 15 was stond dat op 12. Leuke back-up, kan ook op rechtshalf en als verdedigende middenvelder. Stormram, maar met 52 competitieduels valt z'n contributie zwaar tegen.   Lukas Maierstein, 19 jaar, boomlang en beresterk. Is niet goed genoeg, maar zit erbij voor als de tegenstander lange ballen gaat spelen (hallo Robin van Persie!). Geintje, daar kijk ik niet naar. Vooral omdat ik hoop heb dat hij nog verder ontwikkelt. Aantal jaar geleden werd ik veel geklopt in de lucht, dus daarom wat extra focus op Lukas, die nu op 15 competitieduels staat.   Middenvelders. Goh.  Spoiler Mateusz Prejs. De hoofdprejs. Wat een topper is dat. En ik zag het eerst niet in hem zitten, maar ik gaf hem noodgedwongen een kans op jonge leeftijd en hij bleef er eigenlijk altijd bij. Is een DM/M/AM, maar speelt vooral op DM. De teller staat op 181 competitieduels, maar als het aan mij ligt gaat hij ver over de 300 heen.   Joshua Krauß. Kwam op jonge leeftijd al bij het eerste en lang zag ik er een nieuwe Kimmich in (zelfde initialen). Is inmiddels een DRC/DM/MC, dus lekker breed inzetbaar. Helaas ontwikkelde hij nooit door en kreeg ik z'n persoonlijkheid niet omgekeerd. Is fysiek wel sterk, speelt ook erg veel, maar als iedereen fit is, is hij 12e man. Staat op 297 competitiewedstrijden voor ons.   Oskar Völker. Nog zo'n zeikerd. Was captain, maar heb dat bandje aan de keeper gegeven vorig jaar. Blijft zeuren en is nu ook weer ongelukkig. Wel een erg goede voetballer, fysiek prima en mentaal uitstekend. Technisch valt het tegen, maar dat doen ze allemaal. Staat ook op 233 competitiewedstrijden inmiddels, voornamelijk als basisspeler.   Luca Alm, rechtsbuiten die zich steeds meer richtte op de '8' positie en nu vooral daar staat. Razendsnel, longen als een paard en ook nog eens niet heel makkelijk van de bal te krijgen. Blijft gaan, maar wil wel weg. Uiteraard betaalt niemand 8,5 miljoen voor iemand met zo'n dik salaris, want technisch is het gewoon matig. Staat toch op 279 duels inmiddels.   Tim Dänzer, de jonge opvolger van Alm. Zelfde posities. Vergelijkbaar profiel. Is minder sterk, maar rent Alm er uit. Moet nog stappen maken, maar ruikt aan het eerste en naast veel Conference League en Bekerwedstrijden heeft hij nu 12 competitieduels in de benen.    Dan de voorhoede. Daar had ik er altijd drie, maar Schneider, de eerste Duitse international en onze absolute topspeler is vertrokken naar Köln. Was transfervrij, wilde zijn contract niet verlengen en speelde 284 competitieduels voor ons.  Spoiler Inmiddels hebben we daar Nicat, een Azerbeidzjaanse Duitser. Ahmadamov heet ie, met van die rare Azerbeidzjaanse a's. Daarom heeft ie een nickname, want het leidde af. Is van origine een AMC, maar speelde lange tijd als DLF in een tweespitsensysteem en heeft die rol dus aangeleerd. Staat op 117 duels, 36 goals en 13 assists. Niet slecht, maar kan nog beter. Was twee jaar geleden tweede in de NXTGen uitverkiezing.   En dan Marius Berghammer. Iemand die me eigenlijk altijd teleurstelt, maar toch veel speelt. Is te traag om dodelijk te zijn voor het doel, zeker ook aangezien hij vanuit de jeugd al doorkwam als een MR, AMR/L, S. Heeft 49 treffers gemaakt in 204 duels, dat is veel te mager. Ook slechts 17 assists. Vandaar dat ik een tijd zonder echte spits speelde.    Dus. Dat moest er even uit     Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost January 25 Share Gepost January 25 Potdomme. Begint nu toch te kriebelen om ook eens zo'n youth only aan te gaan hoor  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reibleetsak Gepost January 25 Share Gepost January 25 Op 10-1-2025 om 11:19 zei znight: Ik ben al een tijdje bezig met deze challenge. Real Bedford is de gelukkige club geworden. Nu zit ik een aantal jaar in de Premier League, dus hopelijk gaan we ons ooit meten met de grote jongens. (gat is groot qua kwaliteit)  Nu heb ik wel 1 vraag / bug: Ik kan mijn jeugd faciliteiten niet upgraden. Deze blijven hangen op 4 sterren. (16/20) Hebben hier meer mensen last van? Ik heb het idee dat ik zo nooit de beste jeugdopleiding / spelers ga krijgen. Is er ook een oplossing? Op internet vind ik veel, maar geen oplossing. Ik heb het idee dat dit gewoon een bug is. Heb je de optie niet om een upgrade te requesten? Dan kan het ook te maken hebben met de hidden attributes van je bestuur. Misschien al bij je bekend, maar hier kan je daar wat over lezen eventueel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost January 25 Share Gepost January 25 Inmiddels hier ook al weer een flinke tijd mee bezig. Het gaat toch net iets minder snel dat ik had verwacht want ik acteer nog steeds op het tweede niveau. Financieel blijft het echt behelpen zeg, daar wordt je bang van. Moet ieder seizoen de gehele voorbereiding oefenwedstrijden spelen tegen grote teams om iets van geld binnen te krijgen. Met deze potjes verdien ik over het gehele seizoen ongeveer €1 miljoen. Ook hebben we dit seizoen voor ongeveer €400K verkocht. Alsnog zorgt dit aan het einde van dit seizoen voor een verlies van €500K. Dat geeft denk ik wel aan hoe weinig geld ik voor de rest binnenkrijg. Mijn trainings- en jeugdfaciliteiten zijn dan ook nog niet tot nauwelijks geüpgraded. Wel heb ik prima jeugdcoaching en is er een enorm goede Youth Recruitment bij de club. Dit zorgt jaarlijks toch wel weer voor een goede Youth Intake. Het doorontwikkelen van spelers gaat wel enorm moeizaam door de slechte overige faciliteiten. Eigenlijk werkt alleen het spelen van wedstrijden mee aan de ontwikkeling. Daarnaast staan de spelers veel stil in hun ontwikkeling.  Maar genoeg daarover. Inmiddels net het seizoen 2071/2072 afgerond. We zijn nu 6 jaar verder na onze eerste promotie uit het vierde niveau van Portugal. Hierna wisten wij direct door te promoveren naar het tweede niveau. Dit was een flinke stap en we hadden dan ook twee zeer moeizame seizoenen in de Liga Portugal 2 SABSEG. Het eerste jaar wisten wij 14e te worden en dat betekende handhaving. Het tweede seizoen op het tweede niveau resulteerde in een 16e plek en waren wij veroordeeld tot de Play offs. Hier wisten wij niet te presteren en dit betekende na 2 seizoenen een degradatie. Dit seizoen werden er ook wat spelers verkocht doordat zij afkoopsommen hadden en dat het bestuur besloot om biedingen te accepteren die ze te goed vonden om te weigeren. Dus een stapje terug was ook wel prima als je het mij vraagt. Een stapje terug om er vervolgens 2 vooruit te zetten was het idee en wij zetten daad bij woord. Wij werden kampioen op het derde niveau en keerden zo weer terug naar het tweede Portugese niveau. Dat het stapje terug goed voor ons was bewezen wij in dat volgende seizoen (2070/2071). Wij eindigden namelijk op een keurige 7e plek met 53 putnen, slechts 7 punten minder dan de nummer 3, de plek die play offs voor promotie mag spelen. Wij hadden 19 punten meer dan de nummer 16 en dit was dus een top seizoen als je het mij vraagt.  Het seizoen op het derde niveau zorgde ervoor dat de jeugd iets meer richting het gewenste niveau kon groeien en dat resulsteerde dus in een 7e plek. Het afgelopen seizoen begonnen we wat minder aan de competitie maar met een uitstekende tweede seizoenshelft eingdigden wij weer keurig in de middenmooi. Dit jaar behaalden wij 46 punten en dat resulteerde in een 10e plek. Wel hadden wij dit jaar ook slechts 10 punten minder dan de nummer 3 en eindigden wij 11 punten boven de streep. Een prima stabilisatie van de prestaties. De komende jaren staan in het teken van langzaam doorgroeien naar de top van het tweede niveau.  Hoe ik dit wil gaan doen is om afscheid te gaan nemen van een groep spelers die al heel lang mee gaan, maar eigenlijk niet van het juiste niveau zijn. Dit is een groep spelers die nu tussen de 22 en 25 zijn, maar eigenlijk het niveau hebben van het derde niveau. Ik denk dat ik wat te lang heb gewacht met deze spelers richting de bank te sturen en spelers die onder de 20 zijn en veel meer potentie hebben voor de leeuwen te gooien. Zo heb ik de laatste twee maanden eigenlijk al met 5 spelers gespeeld die eigenlijk niet van het Liga Portugal 2 niveau zijn, maar wel flink wat potentie hebben. Dit zijn Alexandre Vidal, Prosper Appiah, Eduardo Costa, Fernando Teixeira en Joao Ferreira. Ook hebben Ricarco Camelo en Vitor Francisco ook al wat vlieguren mogen maken. Deze spelers gaan het komende seizoen dan ook gewoon weer veel speeltijd krijgen ten koste van de Alexandre Eusébio's, Fernando Gabriels en de Fernando Jorge Sols van deze wereld. Die zijn nu namelijk ook niet van het juiste niveau en deze zullen zich ook niet meer verder gaan ontwikkelen. Mocht er belangstelling voor deze spelers komen, dan mogen ze vertrekken en anders mogen ze lekker naast mij op het bankje blijven zitten. Vanaf 3 sterren zijn spelers trouwens ongeveer van het niveau Liga Portugal 2 of zijn het toppers voor de Liga 3.  Er is echter nog wel veel nodig voordat wij ons op het hoogste niveau kunnen gaan standhouden hoor. Maar we gaan gewoon stug door. Enkele seizoenen op dit niveau is absoluut geen probleem. Met de Instant Result knop gaat het seizoen namelijk lekker snel voorbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reibleetsak Gepost January 29 Share Gepost January 29 Veertien Mie 2035  Een tijdje geleden sinds de vorige update van deze save. Heeft een paar maanden stil gelegen, maar de afgelopen weken ben ik er weer mee bezig-  Inmiddels zijn we de afgelopen 3 seizoenen niet langer de gedoodverfde degredatie kandidaat meer. Helaas zijn we over een heel seizoen niet constant genoeg om in aanmerking te komen voor een play-plek voor de Aziatische Champions League. Of we zijn aan het begin van het seizoen goed en laten het dan in de 2e helft liggen of het is precies andersom.  Wel kan ik melden dat we inmiddels 1x de beker hebben gewonnen. Helaas geeft dit geen recht op een plek voor continentaal voetbal zoals in sommige andere landen wel het geval is:   Seizoen 2035  Inmiddels hebben we zelfs een aantal internationals geproduceerd. Helaas betekenen deze betere spelers ook meer onvrede. Ze willen namelijk allemaal vertrekken naar een grotere club.  Qua contracten probeer ik spelers zo lang mogelijk vast te leggen met een optie voor nog 3 jaar.  Nagi Toma 32A Wilde zijn contract niet verlengen en vertrekt nu transfervrij naar Al-Shabab. Heeft eigenlijk alles gespeeld sinds hij in de youth van 2032 binnen kwam(op schorsingen en blessures na).  Naoki Tahara 31A Prima spits voor dit niveau. Ligt nog vast t/m 2038, maar verlengen wil hij niet meer. Is ook ontevreden en de clubs die interesse hebben zijn ook niet de minste. Hopelijk kan ik hem nog een tijdje behouden.  Junya Masui 31B Nog een goede spits uit dezelfde lichting als Tahara. Speelt voornamelijk een een CM-AT rol omdat ik maar met 1 spits speel, maar dat doet hij over het algemeen goed. Contract t/m 2037 en een optie voor nog 3 jaar.  Rio Matsuzawa 30A Mijn belangrijkste speler. De enige speler die centraal op het middenveld uit de voeten kan die J1 League-niveau aan kan. Net als de rest is hij niet blij omdat, hij naar een meer ambitieuze club wil vertrekken. Ligt nog vast t/m 2038.  Hoe gaan jullie om met ontevreden spelers? Ik wil ook niet dat het de prestaties teveel gaat beïnvloeden, maar zonder deze spelers ben ik direct weer een degradatiekandidaat. Is gewoon negeren ook een optie?  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
znight Gepost February 1 Share Gepost February 1 Op 25-1-2025 om 12:43 zei reibleetsak: Heb je de optie niet om een upgrade te requesten? Dan kan het ook te maken hebben met de hidden attributes van je bestuur. Misschien al bij je bekend, maar hier kan je daar wat over lezen eventueel. Dankjewel voor de link. Ik heb inderdaad niet de optie om het te vragen. Had inderdaad gelezen dat het met het bestuur te maken heeft. Vind het wel een beetje een dealbreaker omdat je dit zelf niet in de hand hebt, maar goed, niks aan te doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts