Gert Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari Nog een klein staartje: "Zoals we al wisten.." Nou ik had niks door hoor Europees voetbal een dikke bonus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari (bewerkt) 2040-41 Moghreb Atletico Tétouan Het tweede kampioenschap op rij is binnen. Hoewel we hier en daar wat steekjes lieten vallen (van de zeven wedstrijden waar we punten lieten liggen gebeurde dat vijf keer door tegengoals na de 85e minuut) was er ook dit jaar sprake van een eenvoudige titel. Het verschil met de grootmachten uit Casablance was comfortabel, mede omdat we ongeslagen bleven in de onderlinge confrontaties. Minder leuk was het voor mijn voormalig werkgever Wydad Fès; de ploeg degradeert roemloos van het hoogste niveau. In de competitie ging het ons voor de wind, in de beker was de derde ronde het eindstation. We kwamen tegen Wydad Casablanca na twee minuten achter en konden het ondanks onze dominantie niet rechtzetten; een 0-1 nederlaag dus. Ook in de Champions League ging het moeizaam. We kwamen eenvoudig door de kwalificiaties, met een 18-0 (13-0, 5-0) overwinning op Renaissance N'Djamena uit Tsjaad en een 6-0 (4-0, 2-0) winst op Recreativo Libolo uit Angola. In de groepsfase kregen we echter een horrorloting met drie Afrikaanse grootmachten; Al-Ahly, CR Bélouizdad en Kaizer Chiefs. We hadden niets in te brengen tegen die teams en eindigden de groep dan ook met slechts één lullig puntje. Het ontbreekt in de selectie aan echte toppers, zeker voor het niveau van de CL. Er is sprake van een sterke en brede selectie, maar we missen spelers die in dit soort wedstrijden het verschil kunnen maken. Ook slikken we relatief veel goals, maar dat ligt aan onze aanvallende speelstijl en het gebrek aan een goede keeper. Rachid Falatt vertrok in de zomer voor bijna zes miljoen naar Saoedi-Arabië. Het bestuur gaf me geen kans het bod af te wijzen of te heronderhandelen, waarmee halsoverkop een vervanger moest worden aangetrokken. Achraf Benchekroun, transfervrij vertrokken bij Union Saint-Gilloise, bleek geen schot in de roos. Wel tevreden ben ik over Bethuel Kaltack, die na Alfred Kébé de tweede speler is die ik in deze save bij twee clubs onder mijn hoede heb. De Vanuatuaan speelde dit seizoen vooral als balafpakker maar kwam ook centraal achterin tot zijn recht. De boomlange Kaltack bleek een wapen in standaardsituaties en trof in de competitie maar liefst acht keer doel uit corners. Daarmee scoorde hij één seizoen al meer goals dan hij in negen seizoenen bij Teouma Academy deed. Geen enkele van onze spelers werd genomineerd voor de prijs van Speler van het Jaar, wel hebben we het Talent van het Jaar in huis. Nieuwkomer Abdessamad Abroun was in 18 wedstrijden vanaf de rechterflank goed voor 9 goals en 4 assists en kan volgend seizoen te strijd aangaan met Salah Badaoui. Abroun ontbreekt wel in het Team van het Jaar, maar toch zijn we daar goed vertegenwoordigd. Zes spelers werden verkozen, waaronder Kaltack. Qua Trainer van het Jaar kon natuurlijk niemand om mij heen, dus ging die prijs voor het tweede jaar op rij ook naar huize Di Luca. Financieel zitten we krap. Het geld dat we kregen voor Falatt hebben we geherinvesteerd in drie spelers (waaronder Tarfi en Abroun), maar het is wel duidelijk dat we per maand veel te weinig binnenkrijgen. Zelfs als we al onze spelers en staf geen cent zouden betalen en ook de bonussen zouden inhouden, zouden we nog verlies maken. Grootste boosdoener hierin is het stadion, dat wekelijks vol zit maar slechts plaats biedt aan 15.000 man. Een uitbreiding zou nuttig zijn, maar dan zullen we het geld ergens anders vandaan moeten halen. Dat zou bijvoorbeeld kunnen komen uit spelersverkopen. Er is interesse voor meerdere basisspelers en de investeringen die we deden met het geld van Falatt zouden zich zeker moeten terugbetalen. Maar willen we de CL winnen, dan moeten dat soort spelers juist blijven en doorgroeien. Een moeilijke spagaat tekent zich af voor de komende seizoenen. Over de transfers ben ik desondanks tevreden. Moha kwam pas in de winter over maar kan volgend jaar rekenen op een basisplaats, de andere aankopen zijn grotendeels uitgegroeid tot vaste basiskrachten. Alleen backup Arkine werd weinig gebruikt. 1 februari bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari 3/5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ghalbakh Geplaatst 4 februari Share Geplaatst 4 februari Het eerste seizoen in de J1 zit erop. En voor een debuurjaar ben ik niet ontevreden. Na een geweldig begin waarin we na 20 wedstrijden op de 3e plek stonden raakten we helaas ons colombiaanse wonderkind kwijt. voor 10 miljoen + 5 miljoen aan bonussen vertrok hij halverwege het seizoen naar PSG. Op dat moment was hij als rechtsback topscorer van de competitie en stond bovenaan de lijst met assists. Je kan dus zeggen dat hij iets te goed was voor de japanse league en we mogen blij zijn dat we 9 maanden van hem hebben mogen genieten. Na zijn vertrek kregen we het een stuk lastiger in de competitie en uiteindelijk zijn we geëindigd op een nette 9e plek We hebben voor komend seizoen wel 8 miljoen in de transferpot dus ik hoop een paar mooie versterkingen te halen om komend seizoen voor cl voetbal te gaan. Ik denk dat dit ook de club is waar ik de CL mee wil winnen. Dit zal alleen niet gemakkelijk zijn, De Saudische ploegen zijn zeer dominant. Al Hilal heeft nu 4x op rij de CL gewonnen met onder andere een 35 jarige Salah die 9,75 miljoen per maand verdient. Wel heb ik voor komend seizoen al een aantal talentvolle japanners vastgelegd om te zorgen dat ik niet in de problemen kom met de buitenlandersregels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Mooie smak geld idd. Hoe werd je back topscoorder? Nam hij ook penalty's? Iig wel bijzonder knap Lekker dat je zoveel geld kunt investeren in je ploeg. Succes in je 2e seizoen J1! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ghalbakh Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari 10 uur geleden zei Gert: Mooie smak geld idd. Hoe werd je back topscoorder? Nam hij ook penalty's? Iig wel bijzonder knap Lekker dat je zoveel geld kunt investeren in je ploeg. Succes in je 2e seizoen J1! Nee hij nam niet eens de pingels. Ik geloof dat hij er wel 1 vrije trap in heeft geschoten. Maar verder was het gewoon een kwestie van een opkomende back die 2 man voorbij loopt. Vanaf de zijkant de 16 meter in dribbelt en hem diagonaal in de lange hoek pegelt. Zoals ik zei. Hij was gewoon te goed voor de league. En nu is het inderdaad zaak om een mooie ploeg samen te stellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sliepy Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari We zijn weer een aantal jaar verder, na ontslag te hebben genomen bij Toluca een half jaar op vakantie gegaan om in januari weer op zoek te gaan naar een nieuwe job. Tot mijn verrassing was de nummer 2 van het Championship vrij, na de sollicitatie aangenomen en zo konden we aan de slag in Engeland. Het seizoen in de Championship uitgespeeld en geëindigd op de plek waar we binnenkwamen, de tweede plek. Genoeg voor promotie naar de Premier League. Eerste seizoen in de Premier League ging het boven verwachting goed en werd gelijk Europees voetbal behaald. Er zat al aardig wat talent bij Middlesbrough en met wat aankopen ( onder andere twee spelers die ik zowel bij Sundowns en Toluca had ) ging het dus best goed. In de bekers snel uitgeschakeld, mede door het gebrek aan kwaliteit in de breedte van de selectie. Het volgende seizoen ging echt geweldig, met een paar versterkingen werden we vooral in de breedte een stuk sterker en konden we het in alle competities goed en lang volhouden. Lang bovenaan gestaan, helaas op doelsaldo net geen kampioen geworden. In de laatste wedstrijden verloren van Sheffield en gelijk gespeeld tegen Wolves en Brighton. Erg zonde. Wel werd de League Cup en de Europa League gewonnen, een erg succesvol seizoen. Komend seiz oen mogen we het gaan proberen in de Champions League, erg benieuwd hoe dat zal gaan verlopen. In ieder geval al een spits gehaald die ze op dat niveau wel binnen moet kunnen schieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 15 februari Share Geplaatst 15 februari (bewerkt) 4/5 15 februari bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 februari Share Geplaatst 15 februari GERT LIENSTRA WATFORD MEI 2031 - MEI 2032 Seizoentje verder weer. Eigenlijk een kleurloos seizoen in de BPL. Best ver voor het einde van de competitie in niemandsland. Wel een leuk team nog hoor en bouwen gewoon mooi door. Wil in elk continent met 1 club de prijs pakken en proberen niet te switchen van club. Maar merk dat het wel aan lange weg te gaan is voor me. J1 en MLS was duidelijk andere koek, dan met Watford wat voorstellen in de BPL. Maar blijf vertrouwen houden in het proces Europees ging het gemakkelijker en ik was ready om die eerste Europese prijs binnen te hengelen. Maar het mocht niet zo zijn. Leuke finale, maar een zuur einde na penatlies. Binnenlandse bekers, daar ging het in de FA Cup nog het beste. Halve finale tegen Spurs was het eindstation. Kijken of we volgend seizoen voor de Europese plekken kunnen spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Aardig wat prijzen al weten te pakken nu Zuid-Amerika zien te veroveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari (bewerkt) Eindelijk een start gemaakt met de Hexagon. Ik had weer last van dat in Nieuw-Zeeland de ploegen met de hoogste reputatie worden gekozen voor de CL i.p.v. de competitie. Hierdoor besloten om in Tahiti te beginnen. Ik had het geluk dat As Piraé blijkbaar in de CL mocht beginnen en ik kon meteen strijden voor die prijs. Met nog veel goede veteranen in het elftal had ik een redelijke kans. Groepsfase een makkie, maar daarna meteen de twee beste ploegen. Die wonder boven wonder overleefd en dan is de finale wat minder stressen. Dus met wat geluk mijn eerste CL in mijn eerste seizoen, maar dit is pas de start van mijn Hexagon. De club weigert mij op te leiden en daardoor ben ik bang dat ik weer veel moet grinden om een hogere status te krijgen. De CL is binnen, dus de druk ligt eraf in Oceanië. Focus ligt op Azië of Afrika om een nieuwe club te zoeken. Waarschijnlijk wordt ik wel een keer bondscoach en gaat mijn reputatie dan wel weer omhoog. 26 februari bewerkt door FMNOOB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari @FMNOOB Weke database heb jij dan? Ik heb zelf in Nieuw Zeeland gewerkt en ik werd kampioen mocht daardoor de CL in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari 15 minuten geleden zei delichris: @FMNOOB Weke database heb jij dan? Ik heb zelf in Nieuw Zeeland gewerkt en ik werd kampioen mocht daardoor de CL in. Megapack van FMInside, maar met een andere database had ik dat probleem ook al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari 46 minuten geleden zei FMNOOB: Megapack van FMInside, maar met een andere database had ik dat probleem ook al. Vreemd. Ik heb die van Timo en die werkt dus wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart GERT LIENSTRA WATFORD MEI 2032 - MEI 2033 Wat minder veel gespeeld de afgelopen tijd, maar nu dan toch weer een seizoen verder geraakt. Dit seizoen mijn beste speler kwijtgeraakt aan Barca: Wel een mooi bedrag natuurlijk. Gelukkig hebben we nog voldoende talent in de ploeg. Waaronder een Japanse spits die ik eerder kocht en als pure afmaker mooie stappen maakt: Hij had een periode heimwee, maar daarvoor haalde ik een landgenoot bij de ploeg. Alles om in deze jongen te investeren. En het betaald zich nu wel uit. Een derde plek is boven mijn verwachting qua resultaat. Beetje vreemd seizoen met topploegen die ook veel punten verspeelden. Voor het eerst de Europese CL in. Mooie stap gezet hiermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Een beetje mijn plezier teruggevonden in de Hexagon. Ik had in het begin het geluk dat ik in Oceanië blijkbaar een topclub had gepakt. Nadeel was wel, dat ik geen opleiding daar kon volgen. Uiteindelijk naar Armed Forces in Maleisië gegaan dat een halve ster reputatie had, maar ik kon mezelf wel bijscholen. Kampioen/promotie en zelfs één van de bekers gewonnen, omdat de topploegen geen aandacht aan deze prijs schenken. Inmiddels bij Kedah beland bij een topploeg in dit land. Mijn reputatiesprong komt vooral van het jobhoppen op landenniveau. 5 landen in amper twee jaar tijd is veel, maar zeer makkelijk in FM. Met het winnen van de Azië Cup wel een mooie prijs binnen. Kan proberen overstappen naar Australië of Zuid-Korea, maar ik twijfel nog. Wil de Golf Cup winnen en die ook van mijn lijst afvinken. Ingame amper 4 jaar bezig, maar al 7 landen kunnen afstrepen. Dit kan nog weleens een interessante Hexagon worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart GERT LIENSTRA WATFORD MEI 2033 - MEI 2034 Het was hier een top seizoen. Voor het eerst kampioen geworden van Engeland: In de CL was het ook een mooie campagne: O.a. Real Madrid over de knie gelegd. De halve finale was dan Barca de sterkere van ons twee. Maar we zijn wel stapje voor stapje een Europese topploeg aan het worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart 5/5 @19CH98 deze is binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 23 maart Share Geplaatst 23 maart Spoiler 2/6 De tweede CL is binnen! Ik had in de finale wel geluk dat de clubs uit Saudi-Arabië aan het falen waren, waardoor de tegenstand minder was dan verwacht. Voor de rest gaat het zeer prima. Bijna het hoogste diploma binnen en reputatie is nu 4 sterren. Ik ga Azië verlaten voor Brazilië of Mexico. Het WK is binnenkort, dus ik verwacht ook een nieuw land als avontuur. Ik kan niet wachten! Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Spoiler Hupsakee, een halfjaar verder en de volgende CL is binnen. Denk dat ik nog een seizoen blijf om Portugees te leren. Heb deze prijs wel gewonnen, maar wil kijken of ik meer prijzen kan winnen met deze ploeg. Of stiekem blijven kijken naar de goede club in Mexico of Zuid-Afrika en mijn derde CL binnen een jaar tijd winnen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Ondertussen is de Copa Libertadores ook binnen gehaald en zit ik nu in Amerika bij Atlanta United. Hopelijk kan ik volgend seizoen daar de CL pakken en dan blijft alleen de Europese CL over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april GERT LIENSTRA WATFORD MEI 2034 - APRIL 2034 Het is April en het seizoen is helaas over. Na penals eruit tegen Bayern voelt vervelend. Dit jaar ook veel jongens die een verbeterd contract wilden en wat ik ook heb gegeven. Dus het salarishuis klapt bijna uit elkaar. Dit seizoen maar met tegenzin tot een goed einde brengen, zodat we iig CL weten te halen en dan volgend seizoen met goede moed toch weer een poging wagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april GERT LIENSTRA WATFORD APRIL 2035 -MEI 2036 Het is ons eindelijk gelukt. Vorig jaar na penals eruit in de kwartfinale tegen Bayern. Jaar ervoor in de halve finale eruit tegen Barca. Maar dit jaar waren we Europees dan de beste: Veel jonge talenten die bij ons zijn uitgegroeid tot Europese toppers: Ik ga deze selectie wel missen. Echt een mooi team gebouwd. In Engeland dit jaar wel helaas 2e geworden na City. Maar ook daar zijn we echt een topploeg die voor niemand onder hoeft te doen. Strijden in de CL met daarnaast de competitie, daar waren we in de breedte gewoon niet sterk genoeg. Heb bewust zelfs een zooi jonge gasten die de kwaliteiten niet hadden gebruikt in enkele potten nationaal. Dit alles om met een fitte selectie die CL potten te spelen. Heb nu 3 contintentale CL's gewonnen. Volgende halte zal ergens in Zuid-Amerika gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april Lekker Gert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 18 uur geleden zei Dansmeister: Lekker Gert. Cafe discooo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten