PJHoutman Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Update: Het debuutseizoen in Senegal bij Diambars was een groot succes; we wonnen de beker, eindigden tweede in de competitie en haalden de tweede ronde van de Afrikaanse Confederations Cup. Toch heb ik de club na één jaar vaarwel gezegd door financiële problemen - door het ontbreken van een nulletje in de prijzengeldverdeling kregen we een stuk minder geld dan de ploegen onder ons. Ondanks de successen op het veld trokken we maar weinig toeschouwers, maar door de zeer uitgebreide jeugdacademie leden we maandelijks zware verliezen. Het onttronen van topclub Génération Foot zou lastig worden met de huidige selectie, en ik wilde niet gedwongen worden gaandeweg het seizoen expres te verliezen om zo derde te eindigen voor meer centen. Dus ontslag genomen en na twee weken een nieuwe baan gevonden. We stappen over naar het Marokkaanse tweede niveau. Qua spelersmateriaal een stapje terug, maar met meer groeimogelijkheden voor zowel club als manager. Als ik naam kan maken bij middenmoter Wydad Fès dan liggen de grote clubs hier voor het oprapen. Ook kan het leren van het Arabisch geen kwaad als ik eventueel zou willen overstappen naar Algerije, Tunesië of Egypte, ook stuk voor stuk grote competities. De faciliteiten zijn erg matig, maar dat scheelt dan weer flink in de uitgaven. Hoewel de spelers minder zijn dan bij Diambars staat er toch een goede selectie op poten. We hebben twee uitstekende spitsen, een solide verdediging en enkele jonge talenten die klaargestoomd kunnen worden voor de basis. De club staat op dit moment elfde en is nagenoeg zeker van handhaving, dus die jeugdproducten kunnen gelijk voor de Atlas-leeuwen gegooid worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari GERT LIENSTRA - SANT JOSE- JUNI T/M OKTOBER 2028 Weg uit Japan en weer veel zin om in een nieuw omgeving opnieuw te bouwen brengt me alweer een half jaar verder. Nooit echt in de MLS verdiept, dus al die regels waren wel lastig. Maar ik denk het nu een beetje te snappen. Benieuwd of dat klopt aan het einde vh jaar en ik echt een mooi team kan bouwen. Maar over het huidige team ook geen klachten, want het gaat zeer voorspoedig. We hebben zelfs al een eerste prijs in de pocket. Toen ik tekende toen stonden we 8e. Eigenlijk al een prima plek. En ik was mijn carriere begonnen in de J3 in Japan, dus het kwaliteit van de spelers hier is echt dikke prima. Voel me soms een kind in de snoepwinkel. Maar besloot toch niet al te veel te veranderen. Kocht 2 jongens en voor de rest ging ik het aankijken met de huidige selectie. Momenteel is dit mijn favoriete speler: Eerst speelden we enkele wedstrijden, waarna we de LeagueS Cup gingen spelen: En die wisten we zelfs te winnen. Loting niet ongunstig had ik het idee. Maar we rolden lekker van ronde naar ronde met een zeer onwachte eindwinst als beloning. Wel een lelijke beker overigens. Beetje over the top Amerikaans. Enfin. Erna nog wat wedstrijden in de MLS gespeeld wat de eindstand bracht op plek 5 in onze competitie. Playoffs dus als gevolg, wat ik nog moet gaan spelen. Weinig verwachtingen en druk, want de Leagues cup zege heeft ons al het volgende opgeleverd: Nu seizoen voltooien en dan een grote puzzel met die regels om een betere selectie samen te stellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari GERT LIENSTRA - SANT JOSE- OKTOBER 2028 T/M FEBRUARI 2029 Maar direct weer een update, want het is tot nu toe allemaal erg succesvol op het veld. Met het winnen van deze regio west playoffs wonnen we ook weer een beker: Mooie klassieke beker. Zou hem best zelf op de schoorsteenmantel zetten mocht ik een schoorsteenmantel hebben. Die eerste ronde was wel een achtbaan. Want die eerste pot ging volledig gelijk op en wonnen we dan met penalties. Die tweede tegen Portland daar waren we kansloos. Ookal werd het 2-3, daar was Portland wel echt de betere. En die 3e wedstrijd daar waren wij weer een stuk beter, maar zette we het niet om in een dikke zege, waarna we weer geluk hadden om na penalties te winnen. Of zoals Louis zou zeggen "goed op getraind boys!" Halve finale en finale daar zetten we onze vorm door. Gewoon een stuk beter. Finale bij rust al dik voor maar zoals je wel vaker ziet, dan liet de ploeg het in de 2e helft een beetje gaan. Daarna volgende de grote landelijke finale: Ook daar waren we gewoon op de afspraak. Weer een beker voor ons. DItmaal een kunstige met een soort sliert oid. Bit weird Kon allemaal niet op dus. Twee maanden erna dan de samenstelling van de nieuwe selectie. Wat een hel zeg. Die drafts en al die soorten contracten. Snap het nu eindelijk een beetje, maar ben er ook wel direct klaar mee met dit systeem van aankopen. Veel teveel regels. Daarom ook niet super veel veranderd. Wat gericht op posities wat aangetrokken en dit is nu de selectie: Dit zijn mijn belangrijkste aankopen: Verdedigende middenvelder die al eerder bij ons speelde. 20 voor vrije trappen, daar hoef je geen data Duitser voor te zijn om daar de meerwaarde van in te zien. Deze Benjamin die heb ik in een ruildeal weten te scoren. En deze Braziliaanse regen zet ik mooi achterin neer. Lekker als voetballende verdediger zal hij een toegevoegde waarde moeten blijken. Dit is het programma voor de komende weken: Al snel staat de Noord-Amerikaanse CL voor de deur. Cincinnati een goede ploeg, waar we onze borst tegen mogen natmaken. Deze week maar weer verder spelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari GERT LIENSTRA - SANT JOSE- FEBRUARI 2029 T/M MEI 2029 Mijn hele avontuur bij San Jose kon niet beter qua resultaten met als gevolg dat hier de CL ook in de pocket is. Alleen de kwartfinales waren wat moeizaam met die uitgoals, maar voor de rest ging het zeer voorspoedig. Finale eigenlijk ook wel vrij snel beslist. Competitie soms wel wat sparen om iedereen fit te hebben in de CL potten. Maar ook daar wel leuk aan het meedoen weer. We hebben gewoon een heerlijke aanvallende middenveld linie in ons 4-1-4-1. Vier cowboys hebben we daar zou Ten Hag zeggen. Ben dan nu ook wel direct weer opzoek naar een nieuw continent. Alleen had ik dan deze winter Brazilië en Argentinië toegevoegd, maar die worden pas het einde van dit jaar doorgevoerd. Daarom switch ik naar Europa en heb ik daar de Engelse, Duitse en Nederlandse competities aangeklikt. Zit nu in Mei en die komen dan Juni/Juli beschikbaar. Dan zal het daar azen worden op een club. Heb wel weer zin om echt wat te bouwen. MLS leuk om eens meegemaakt te hebben, maar voelt toch wel wat als een ander soort sport met die drafts en vele soorten contracten. Knap hoe FM dit in het spel heeft verwerkt, dat zeker. Maar nu nog maar MLS wedstrijden voltooien en hopen de komende maanden weer een andere club te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 2036/37 Wydad Fès - Marokko (Botola 2) Het eerste volledige seizoen met Wydad Fès zit erop en werd een glanzend succes. Dat we niets in te brengen zouden hebben tegen de gevallen grootmacht Tétouan was al vrij snel duidelijk, maar we toonden ons beter dan de concurrentie om de tweede plaats, waarmee promotie naar het hoogste niveau van Marokko een feit is. Met nog één wedstrijd te gaan maakte Jeunesse Soualem een slippertje en konden wij niet meer worden ingehaald, waarmee het onderlinge duel met de nummer drie op de slotdag plots van levensbelangrijke topper naar veredeld oefenduel ging. Ons B-elftal versloeg Soualem kinderlijk eenvoudig met 1-3, om nog wat extra zout in de wonde te wrijven. Toch zat er nog een klein smetje op de slotwedstrijd; onze topspits Sofiane Filali zag een goal afgekeurd worden en loopt daardoor de topscorerstitel in de competitie mis. Veteraan Momodou Bojang scoorde op de laatste speeldag tweemaal en had minder minuten nodig voor zijn 22 treffers. Ook wist geen van onze spelers het Team van het Jaar te halen. Opvallend gezien onze promotie en ons sterke spel. Maar een team van blijkbaar niet bijzondere spelers laten promoveren, dat kan alleen als je een hele grote bent. Dus dat de prijs voor Manager van het Jaar naar mij ging, was dan weer zeer verdiend. Nu is de vraag of ik bij de tweede club van Fès blijf. De selectie is ok, maar ook niet geweldig. Twee van onze beste spelers van het seizoen zijn op huur van onze moederclub - een band die gezien onze promotie waarschijnlijk afgesneden gaat worden. Handhaving zal flinke investeringen en vooral zorgvuldige planning en scouting vereisen, en wat schiet ik daar nu helemaal mee op in mijn jacht naar de CAF Champions League? Met een aflopend contract, een Duolingocursus Arabisch en een groeiende reputatie in Afrika na twee uitstekende seizoenen in respectievelijk Senegal en Marokko verwacht ik wel een stap naar een betere ploeg te kunnen maken. Misschien zelfs wel naar een van de toppers in Noord-Afrika. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Transfer 2037 - Moghreb Atletico Tétouan Redelijk onverwacht een overstap gemaakt naar Atletico Tétouan. Precies, de ploeg die afgelopen seizoen de vloer aanveegde met de Botola 2. Daar vertrok trainer Emeka Obioma naar de Libische topploeg Al-Ahli Tripoli, waarmee deze functie onverwacht vrijkwam. Waarom deze stap 'zijwaarts', terwijl ik net zei te hopen op een topper? Omdat MA Tétouan alle voorwaarden heeft om op vrij korte termijn uit te groeien tot een toonaangevend ploeg in Marokko. Een selectie met veel 18- en 19-jarige talenten, een flinke zak geld te besteden (vier miljoen transferbudget) en betere faciliteiten dan nagenoeg alle andere Marokkaanse ploegen. Ik denk dat we ons met wat goede gerichte investeringen kunnen voegen bij de top-drie (Wydad Casablanca, Raja Casablanca en FAR Rabat). Vanaf daar is het nog maar een korte stap naar de Afrikaanse top, die ik hier ook denk te kunnen aanvallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari De Champions League is binnen. In dit geval de OFC. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 januari Share Geplaatst 15 januari GERT LIENSTRA - SAN JOSE - MEI2029 T/M OKTOBER 2029 Hier nog een periode doorgespeeld met San Jose. In Juni en Juli kwamen de Nederlandse, Engelse, Duitse en Italiaanse competitie erbij. Maar het duurde toch wat maanden voordat er vacatures vrij kwamen. In Augustus merkte ik dat mijn interesse in San Jose steeds verder afnam. Ik had echter al alles gewonnen wat er te winnen viel. Voor de challenge moet ik gewoon nu door naar een nieuw continent en tegelijkertijd voelt het ook wel klote om dan bij San Jose door te modderen met niet de juiste aandacht. Ik besloot daarom in Augustus ontslag te nemen en liet de club met de volgende stand achter in de MLS: Die playoffs zijn dus al binnen en voor de rest is het de beurt aan een ander. Weken erna kwam er maar niks vrij totdat er eind september koppen gingen rollen in de Engelse Championship. Hierdoor kon ik sollicitaties doen bij Luton, QPR en Watford. Op gesprek gegaan bij Luton en dat ging wel goed. Alleen kwam kort erna QPR en Watford vrij. En ging ik mijn pijlen richten op Watford. Dit lijkt me toch de club met het meeste potentieel om weer de weg omhoog te vinden. Dus gesolliciteerd en de baan is voor mij: Ga nog niet denken aan CL winst Eerst maar het komende seizoen minimaal in de middenmoot eindigen. En dan bouwen aan een mooi team zonder al te veel gekke regels zoals in de MLS. Zin in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari (bewerkt) 2037-38 Moghreb Atletico Tétouan Ups en downs in het eerste seizoen bij Atletico Tétouan. We stonden lang in de top-vijf, maar door blessures bij bepalende spelers en een zwaar programma in de staart van het seizoen gleden we nog af naar de achtste plek. Dat is nog steeds het linkerrijtje, dus tevreden ben ik zeker, maar het had een stuk mooier gekund. Het is wel duidelijk dat de grootmachten uit Casablanca echt met kop en schouders boven de rest van de competitie uitsteken. Wydad was nagenoeg onverslaanbaar, hun enige nederlaag kwam tegen stadgenoot Raja. Hoewel wij redelijk wat doelpunten moesten slikken tegen de topploegen (8 tegen Wydad, 6 tegen Raja), zijn we toch zesde in de ranglijst minste tegengoals. We speelden dan ook relatief vaak gelijk met lage cijfers. Mijn vorige club Wydad Fès had overigens weinig te zoeken op dit niveau en gaat direct weer terug naar de Botola 2. Qua spel ging het best okay. Veel balbezit en we presteerden onder ons xG. Daarom heb ik in de winterstop een nieuwe speler aangetrokken. Oude bekende Alfred Kébé komt transfervrij over van Diambars FC uit Senegal, waar ik hem voor het eerst liet ruiken aan het profvoetbal. De ondertussen 20-jarige spits had in de eerste weken wat blessures, maar kwam uiteindelijk toch tot 6 goals in 10 wedstrijden. Ook is Kébé ondertussen opgeroepen voor Senegal, waarmee hij op het WK actief was. Dat ging niet van een leien dakje; drie nederlagen tegen België, Ierland en Iran. De spits is dus snel weer thuis. Hij werd eerder dit jaar wel uitgeroepen tot een van de 50 grootste talenten van de wereld. En dat voor een gratis gehaalde speler. Speler van het seizoen werd Mohammed Mhannaoui. De middenvelder werd voor 40k verlost van een reserverol bij Wydad Casablanca en maakte indruk door in zijn openingswedstrijd een hattrick te scoren vanaf centraal middenveld. Ook Mhannaoui had met blessureleed te maken, waardoor hij uiteindelijk een derde van het seizoen zou missen. Als hij en Kébé fit blijven, dan zie ik ons komend seizoen een aardige stap maken. Het is wel duidelijk dat de verdediging het pijnpunt is. Helaas kunnen we maar vier buitenlanders gebruiken per wedstrijd - we zitten met Fuentes, Kpérédja, Kébé en reservemiddenvelder Kalu op dit moment aan onze taks. De goede Marokkaanse verdedigers zijn erg duur en Marokkanen uit de Europese competities willen niet komen. Het is dus zaak ergens een buitenkansje of een huurtalent te vinden. Voor komend seizoen is het opnieuw de doelstelling om het linkerrijtje te halen. Het bestuur wil top-acht, ik wil zelf proberen wat dichter bij de eerste vier te sluipen. Om dat te bereiken worden onze trainingsfaciliteiten verbeterd en heb ik net op veel punten de technische staf omgegooid. 16 januari bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari 2038-39 Moghreb Atletico Tétouan (eerste seizoenshelft) Een mini-update halverwege. Het gaat ons voor de wind in de competitie. Acht wedstrijden op rij gewonnen en elf op rij ongeslagen, waarmee we onverwacht meedoen in de titelstrijd. Dat ligt vooral aan Wydad Casablanca, dat zelf vooral een stuk minder is dan vorige seizoenen. Realistisch gezien lijkt een plaats bij de eerste zes nagenoeg zeker, ook als de machine na de winterstop zou stokken. Dat is trouwens niet geheel onwaarschijnlijk. Eén van de voornaamste redenen dat we het zo goed doen is Alfred Kébé. De Senegalees moest vorig jaar, mede door blessures, nog even opstarten. Maar nu het beest eenmaal los is...twintig goals in veertien wedstrijden. Helaas denk ik niet dat we hem na de winterstop nog in de gelederen zullen hebben. Hij wilde alleen tekenen als hij een vertrekclausule van €800,000 zou krijgen. Dat bedrag is hij dubbel en dwars waard, en de groten der aarde (en Al-Jazira) azen nu op de nog altijd maar 20-jarige topscorer. Ik ga proberen hem te verkopen voor €750,000 + 50% van de transferrechten ipv een platte €800,000, maar dat hij gaat vertrekken lijkt wel overduidelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari 2/5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Even jouw posts terug gelezen @PJHoutman, leuke save man! Tof om te volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari 1 uur geleden zei De Raam: Even jouw posts terug gelezen @PJHoutman, leuke save man! Tof om te volgen Thanks! Vind het ook leuker dan verwacht. Had verwacht dat je met een klein beetje reputatie (ik kwam met 30% rep naar Afrika) gelijk bij de toppers zou kunnen binnenlopen, dat was bij vorige edities wel vaak zo. Maar nu heb ik het idee dat de aanloop langer is, wat de save wmb leuker maakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari 19 minuten geleden zei PJHoutman: Thanks! Vind het ook leuker dan verwacht. Had verwacht dat je met een klein beetje reputatie (ik kwam met 30% rep naar Afrika) gelijk bij de toppers zou kunnen binnenlopen, dat was bij vorige edities wel vaak zo. Maar nu heb ik het idee dat de aanloop langer is, wat de save wmb leuker maakt. Ik blijf zelf altijd bij 1 club en dan verlies je inderdaad wel eens de interesse. Moet ook echt een keer een challenge zoals deze gaan doen! Het is inderdaad leuker als je jezelf echt een weg omhoog moet werken. Je hebt zo toch al enkele leuke clubs onder je hoede gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari (bewerkt) 2038-39 Moghreb Atletico Tétouan Eén doelpuntje. Eén doelpuntje kwamen we tekort om ons ten koste van Raja Casablanca op doelsaldo te plaatsen voor de Afrikaanse Champions League. Toch kan ik niet anders dan tevreden zijn met de ontwikkeling die we hebben doorgemaakt. Het gat met Wydad en Raja Casablanca is geslonken van respectievelijk 36 en 26 punten naar 6 en 0. Daarnaast hebben we flinke afstand genomen van de rest van de competitie. Het blijven de wedstrijden tegen de top-zes die ons de kop kosten. Van de negen keer dat we puntverlies leden was dat acht keer tegen de directe concurrenten. Tegen Wydad en Raja speelden we thuis gelijk en waren we uit kansloos; respectievelijk 1-3 en 1-5. Ook speelden we twee keer gelijk tegen FUS Rabat, een stugge ploeg die er maar weinig tegen kreeg. Extra zuur waren de wedstrijden tegen RS Berkane. De eerste keer, vroeg in het seizoen, kregen we op eigen veld met 1-4 klop. Toen we uit met dezelfde cijfers aan de leiding gingen, verspeelden we die voorsprong en werd het in de 95e minuut nog 4-4. Gezien de krachtsverhoudingen verloren we daar vijf dure punten in de titelstrijd. Dat verdedigen ons sterkste punt niet is, blijkt ook wel uit ons elftal van het jaar. Geen enkele achterhoedespeler kwam boven de 7. Maar uiteindelijk komen de fans naar het stadion om doelpunten te zien, en die kregen ze. Verder zat het met de ontwikkeling dit seizoen erg goed. De as van ons team is nog erg jong; Kébé, Bouchta, Moumni, Yakhlef, Laksir en Falatt zijn allemaal 20 of jonger en hebben nog flink groeipotentieel. Falatt is ondertussen voor het eerst opgeroepen voor het Marokkaans elftal, dus op doel zit het wel goed. Nu die laatste linie nog... Het scoren ging ons makkelijk af en dat lag natuurlijk vooral aan Alfred Kébé. Ondanks de vertrekclausule en de interesse van grote ploegen werd er geen bod uitgebracht, en dus bleef hij ook na de winterstop scoren. Kébé legde er dit seizoen 40 in het netje uit 28 wedstrijden - net iets meer dan 50% van onze doelpuntenproductie. We kunnen wel concluderen dat hij iets te goed is voor de competitie. Ik heb geprobeerd zijn contract op te waarderen zodat we van de afkoopsom afkunnen of die kunnen verhogen, maar Kebé heeft geen enkele interesse om te blijven - en terecht natuurlijk. Spoiler Het is veelzeggend hoe belangrijk Kébé voor ons is dat hij als enige van onze spelers in het team van het jaar werd geselecteerd. Ook werd hij Talent van het Jaar; de prijs voor Speler van het Jaar ging echter aan zijn neus voorbij. Die was voor de niet te stuiten Imad Razzi van Wydad Casablanca. Al bij al ziet het er goed uit. De financiën blijven op orde, de bepalende spelers liggen lang vast en hebben op Kébé na geen vertrekclausules. De gaten in het team worden opgevuld met transfers van grote talenten (Herrera, Rachade) die zich hopelijk gaan doorontwikkelen naar het niveau dat benodigd is om dit jaar of volgend jaar de strijd met Wydad écht aan te gaan. 18 januari bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Mooie stap komend seizoen hopelijk die volgende stap zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari (bewerkt) GERT LIENSTRA WATFORD OKTOBER 2029 - DECEMBER 2029 Watford dus momenteel. Wat maanden verder, dus tijd om een korte update te geven. Het is nieuwjaarsdag 2030. Ik nam het dus in oktober over en toen stonden we (uit mijn hoofd) 18e. Veel te laag voor Watford, want de prognose was 5e. Betekend dus dat we een goede club zijn met kwalitatief goede spelers. En dat bleek ook wel, want ik kreeg ze al direct vrij aardig aan het voetballen deze maanden: De playoff plaatsen zijn wel een serieus doel geworden dit seizoen. Grootste euvel is eigenlijk dat hier een soort Sven Mislintat heeft gezeten: We hebben bijvoorbeeld maar 1 linksback. En ook op de AML is het magertjes. Eigenlijk is onze linkerflank maar zo zo. Het materiaal dat we hebben is voldoende hoor, maar mijn linksback heeft alles moeten spelen deze maanden. Daarom ook maar direct gaan scouten voor een nieuwe linksback en die voor 11 miljoen gevonden in Spanje: Voor de rest kan ik me deze januari gaan uitleven en zal ik vooral gaan zoeken naar een extra centrale verdediger en een AML. Uitgaande transfers wil ik ook realiseren. Vooral op de AMC positie hebben we wat teveel poppetjes, welke op de salarispost drukken. Dit wil ik wel wat verantwoorder gaan inrichten. Genoeg nog te doen de komende periode 19 januari bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 januari Share Geplaatst 20 januari (bewerkt) 2039-40 Moghreb Atletico Tétouan Kampioenen! En relatief eenvoudig ook. Dankzij wat gerichte aankopen en wat investeringen in de breedte lukte het ons ook in een zeer hectisch schema constant te blijven. Onze basisspelers bleven, mede door de betere roulatie, fit op de belangrijke momenten. Tegen Wydad snoepten we zowel uit als thuis een 1-0 zege mee, beide keren dankzij Mohammed Mhannaoui. Die zes punten bleken het beslissende verschil. We namen dit seizoen best wel een gok. Ik had het idee dat er wat te halen viel, maar dat kon alleen als we flink zouden uitgeven aan zowel transfers als salarissen. Liepen we de titel mis, dan zou het zomaar eens een financiële strop kunnen worden. We begonnen het seizoen met meer dan 5 miljoen in de plus en doken uiteindelijk net onder het miljoen. Althans, voor het prijzengeld binnenkwam. De duurste van die aankopen was Salah Badaoui. Vorig jaar nog op huurbasis van Raja Casablanca, zag ik in de explosieve maar technische rechtsbuiten dé perfecte flankspeler voor ons controlerende systeem. Daar bleek ik gelijk in te krijgen, want Badaoui was betrokken bij 23 goals. Dat kostte ons wel bijna drie miljoen, allerlei bonussen meegerekend. Maar Badaoui is pas 23 jaar en kans ons nog jaren dragen. Ook Hicham Rachane mocht wat kosten. De centrale verdediger groeide geruisloos uit tot basisspeler en lijkt net als Badaoui een mooie toekomst tegemoet te gaan. Daartegenover stond, niet geheel onverwacht, het vertrek van Alfred Kébé. De spits werd via zijn clausule opgepikt door het Saoedische Al-Khaleej, waar hij 12 keer scoorde in 27 wedstrijden. Ook verdient hij daar nu 1,3 miljoen per maand, meer dan honderd keer zoveel als hij bij ons binnenharkte. Daar viel geen doelpuntenclausule tegenop te bieden. Naast Rachane stonden nog drie van onze spelers in het Team van het Jaar. Keeper Falatt ontpopte zich tot vaste waarde bij Marokko, en middenvelders Ali Moumni en Adam Boutayeb waren week in, week uit bepalend. Ook kreeg ik zelf de terechte waardering voor deze stunt; mijn derde verkiezing tot Manager van het Jaar. Het bijspijkeren van de defensie heeft zijn vruchten afgeworpen. Alleen Bahssou viel net onder de 7, verder haalde iedereen dit jaar een ruime voldoende. In de beker sneuvelden we in de halve finale. We gaven daags na de titel een 2-0 voorsprong weg tegen FAR Rabat, mogelijk door iets te veel thee bij de huldiging. In de Confederations Cup sneuvelden we, na twee walkovers in de voorrondes, in de groepsfase. We eindigden derde achter MC Alger en Cape Town City. Volgend jaar mogen we het voor het eerst in de Champions League proberen. Ik ben benieuwd naar de krachtsverhoudingen, vooral met de Egyptische en Tunesische ploegen, die de laatste jaren patent op de trofee lijken te hebben. De laatste Marokkaanse zege dateert van 2022, tijd voor een nieuwe regel op de beker. Maar het leukste nieuwtje is een binnenkomende transfer. Bethuel Kaltack, wonderkind bij mijn ploeg uit Vanuatu, komt transfervrij over naar Tétouan. Of hij echt goed genoeg is voor de basis valt nog te bezien, maar ik wilde hem gewoon hebben. 20 januari bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sliepy Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Hier ook weer een paar seizoenen erop zitten. Na de Afrikaanse CL winst met Sundowns naar Mexico getrokken waar we kans kregen bij Toluca. In het eerste seizoen via de play-offs de Eindfase kunnen winnen wat plaatsing voor de CL opleverde. Met een paar aankopen een prima team kunnen neerzetten waarmee we in het tweede seizoen de Noord Amerikaanse CL hebben gewonnen. Smaakmaker was onze aankoop die we hebben meegenomen van de Sundowns. Zowel in de halve finale als in de finale penalty's nodig gehad tegen andere Mexicaanse teams die met afstand de sterkste teams hebben in deze regio. Heb na de CL-winst ontslag genomen en wat Europese competities ingeladen. Benieuwd waar we weer terecht gaan komen. Met nog twee continenten te gaan zijn we goed op weg met deze challenge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari (bewerkt) GERT LIENSTRA WATFORD JANUARI 2030 - MEI 2030 Hier zit het eerste seizoen bij Watford er alweer op. Stonden in de winterstop al er prima voor en 1 wedstrijd voor het einde ging het een spannende slotdag worden: Zelf tegen nummer 4 Forrest: Het ging niet gemakkelijk, maar met deze zege worden we tweede en promoveren. Dit hieronder waren de resultaten van de afgelopen maanden. Het liep lang niet altijd gemakkelijk. Norwich was dus al uit zicht dus eigenlijk ging de focus volledig op minimaal het behalen van de playoffs. Moet dan ook eerlijk zijn dat ik het wel getroffen heb met Watford. Gewoon een goed ontwikkelde club. Eerste elftal met bruikbare spelers. Niet in balans en zonder jeugd. Maar wat ik wel had daar moest ik ook wel minimaal playoffs mee halen. Dat het ook direct plek twee is geworden dat had ik dan weer niet voorzien. In de afgelopen maanden werd ondertussen ook de club overgenomen. Helaas zonder financieel voordeel: Selectie ziet er op de slotdag als volgt uit: In de winter transferwindow dus wel enkele spelers erbij kunnen halen. Regen Alfred op de linksback positie was goed gescout. Zijn assists vielen wel wat tegen, maar verdedigend was het dik in orde. Centraal achterin zocht ik zelf naar een voetballende verdediger (verdedigen). Scouting rapporten kwamen niet direct jongens uit die voldeden hieraan. Zelf gezocht op de stats die bijdeze rol past en daar kwam Nathaniel Philips naar voren. Vanaf dag 1 speelde hij zich in de basis. Wel op leeftijd al, dus gaan even zien hoe we het centrum volgend seizoen inrichten. De klapper was het aantrekken van McTominay. Buitenkansje zou Overmars zeggen. Leek me een ideale balafpakker, die ook nog wat opbouwend zou kunnen toevoegen. Helaas geraakte hij 1 maand geleden ernstig geblesseerd aan zijn kruisbanden. Geen idee hoe hij terugkomt. Van Feyenoord kochten we Delano van der Heijden. Mooie technische voetballer met matige fysieke kwaliteiten. Leek me een mooie toevoeging op de linker hangende vleugel positie. En ten slotte wilde ik er graag ook een pure afmaker in de spits bij, die kon duelleren om de spits positie met ons al aanwezige talent Foley. Ook deze speler kwam uit de Eredivisie en wel van Almere City, namelijk spits Nemec. Denk je dat dit een Kroaat oid is, maar het is een Nederlander. Nu de club inrichten om niet in de problemen te geraken in de Premier League. 23 januari bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari 2/5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Leuk om al die activiteit in dit topic te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari (bewerkt) GERT LIENSTRA WATFORD MEI 2030 - SEPTEMBER 2030 Welkom in de Premier League! Dat valt nog niet mee zo. Waar we voor Championship begrippen een goede club waren met prima faciliteiten, daar zijn we in de Premier League met commerciële inkomsten en financiële middelen nog maar een klein duimpje. Om meteen naar Liverpool te moeten wens je natuurlijk niemand toe op zo'n eerste dag. Omdat we niet enorm veel middelen hebben besloot ik om krenterig te zijn op de transfermarkt. Eerst een half jaar aarden en dan eventueel in de winterstop dan nogwel wat erbij halen. Zoals je ziet heb ik best wat uitgaande huurdeals gesloten. Soms wel pijnlijk voor wat jongens die vorig jaar nog basisklanten waren, zoals onze Jamaicaanse keeper. Maar op belangrijke positie wilde ik gewoon upgraden. En om hem dan op de bank te zetten, dat leek me geen goed idee. Dan zouden we scheve ontevreden gezichten krijgen. Dan maar de veilige weg en dat gezicht maar een jaartje naar een andere stad sturen. Inkomende transfer ben ik wel over te spreken. Sulc is een aanvallende middenvelder, waar onze scouting dolenthousiast over is. Adrianinho is een talentvolle regen op de linksback positie. Martinelli en Lara twee nog jonge keeper. De tweede is een regen en de eerste gewoon een echte speler, die nu deze wedstrijden de kans krijgt. Maar Lara acht ik wel talentvoller dus geen idee wie die strijd zal winnen. Beyer moet onze Duitse rots in de branding zijn achterin. Grootverdiener, dus laat me niet in de steek. Belloumi een heerlijke technische vleugelspeler (op papier iig) en op de slotdag hebben we nog Chukwu gestrikt voor de toekomst. Welke we direct uitlenen. Dit is een spits. Selectie is nu als volgt: Zoals je ziet komen er wat sterkhouders bijna terug van blessures. Mikken op de middenmoot. Here we go. 26 januari bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ghalbakh Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari heel leuk om alle verhalen te lezen op dit forum, Ik ben zelf helaas wat minder snel door de seizoenen aan het gaan door weinig tijd.... Ik heb eindelijk weer een seizoen afgerond en wat een succesvol seizoen bleek het. Dankzij een geweldige eindspurt weten we directe plaatsing voor de J1 te bewerkstelligen. tegen alle verwachtingen in aangezien we vooraf werden gezien als 1 van de zwakste teams. Ook heb ik weer een aantal trainerscursussen mogen doen waardoor ik nu bijna klaar ben met de continentale A. dat gaat dus ook lekker. Nu hopen op een goede transferperiode om me te wapenen voor de J1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari (bewerkt) GERT LIENSTRA WATFORD SEPTEMBER 2030 - MEI 2031 Het eerste seizoen in de Premier League zit erop en ik kijk tevreden terug. Het is wel een seizoen met twee gezichten geworden. Eerste half jaar was enorm stroef en ik stelde me als doel om evenveel punten te behalen als dat we wedstrijden spelen. En dan hopen dat je je precies veilig speelde. Tot januari ging het ook volgens dat schema: In de winterstop weer wat mooie spelers kunnen aantrekken. Zal verderop deze update wat screens droppen van spelers die me kunnen bekoren. Vanaf Januari liep het ineens als een trein: Met zelf enkele uitschieters waarbij we 5 keer wisten te scoren. Met name de 1-5 zege tegen United was genieten. Wel speelden we hierdoor al vrij snel nergens meer om, maar met voorkomen van degradatie als doelstelling was dit wel lekker. Opvallend was wel dat het nog vrij lang duurde voordat mijn aflopende contract werd verlengd. Ondertussen kwamen er toch best mooie clubs voorbij die me op gesprek vroegen. O.a. Maar ook Newcastle dat naar me vroeg. Toch besloot ik te blijven en kwam dat nieuwe contractaanbod in Maart: Zoals je ziet zijn de ambities niet heel hoog. Komende jaren is het voldoende om degradatie te ontlopen Dat moet lukken. Slotdag was ook wel bijzonder. Typisch Spurs die dan zelf verliest, waardoor ze weer eens een prijs mislopen: Met als gevolg dat Liverpool met het kampioenschap er vandoor ging. En wij een meer dan verdienstelijke 8e plek wisten te bemachtigen. Gat met United en Arsenal was heel lang heel groot. Maar dat hebben we toch nog bijna weten te dichten. Dan is momenteel dit mijn team: Dan nog wat screens van jongens waar ik blij mee ben Ten eerste deze 2 spelers afkomstig van Spurs. Transfervrij opgepikt. Onderstaande Fransman haalde ik eigenlijk voor de rechtervleugel, terwijl ik wist dat het eigenlijk een spits is van origine. Maar toen scoren moeilijk leek zette ik hem alsnog in de spits en dat pakte hij goed op. Dit talent kocht ik in de winterstop. Langzaam klaarstomen voor een basisplek de komende jaren. En dit is wel de grootste klapper die we maakten. Scouting kwam met deze Roemeen aanzetten. Uiteraard geen seconde getwijfeld en meteen basismateriaal. Wel zo nu en dan wat dagen eruit met hamstringklachten. Explosief figuur dus. Echt elke wedstrijd genieten van deze man, Eerste jaar Premier League zit erop en wil zelf komende seizoen echt richten op rechter rijtje met een nog sterkere selectie. 1 februari bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten