FMNOOB Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april En 1,5 jaar later CL nummer 4! Europa zal de volgende klus worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april GERT LIENSTRA WATFORD MEI 2036 - NOVEMBER 2036 Ontslag genomen, omdat clubs er niet uitkwamen en dus heel snel in Brazilië aan de slag gegaan: Hier echt weer plezier gekregen in de savegame en de ploeg direct aan het swingen gekregen: Nam het over toen de ploeg op een 5e plek stond met wat wedstrijden meer gespeeld dan wat omringende ploegen. En we hebben eigenlijk tot het einde meegedaan om het kampioenschap. Waar degradatie ontlopen het doel was. Zelf geen aankopen gedaan, maar wat jongens uit het 2e elftal doorgeschoven. Een enkele huurdeal gedaan om een extra AMC te hebben. Paar potten voor het einde raakte onze keeper weken geblesseerd en vanaf dat moment kwamen er ook wat nederlagen. Maar overall echt voor mijn doen een heerlijk seizoen gedraaid. Volgend seizoen dan in de CL spelen mag ik aannemen en ook zelf gaan bouwen aan een team. Leuk allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april (bewerkt) GERT LIENSTRA WATFORD NOVEMBER 2036 - OKTOBER 2037 Heb de smaak wel te pakken en ben daarom alweer een seizoen verder. Aan de ene kant gaat het gemakkelijk. Weer een tweede plaats in de competitie en tot de halve finale gekomen in de Zuid-Amerikaanse CL. Oa Boca verslagen na een interessant gevecht. Maar aan de andere kant is het toch wel lastig om echt een mooi team te bouwen wat sterk genoeg is in de breedte. We zijn een kleine club. Afgelopen zomer kreeg ik de melding dat de reputatie was gegroeid, maar in de ranglijst stonden we op de 30-40 plek van Brazilië Zuid-Amerika. Wel echt opvallend lage reputatie voor een club in de hoogste divisie. Benieuwd hoe dat na dit seizoen zal zijn. Merk dat vooral vanwege die reputatie het niet altijd makkelijk is om het team goed te versterken. Gerichte aankopen doen zal dan ook komend seizoen belangrijk zijn. Aangevuld met talenten die we al bij de club zelf hebben opgeleid. Met deze mix wil ik volgend seizoen een poging wagen om kampioen te worden. Met hopelijk de CL als toetje Edit: Heb nogmaals gekeken en het ging om reputatie in Zuid-Amerika en niet alleen Brazilië. Dus dat valt nog enigzins mee als ik het terugkijk 22 april bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april GERT LIENSTRA WATFORD OKTOBER 2037 - November 2038 En weer een seizoen verder. Een heerlijk seizoen moet ik zeggen. Goede selectie kunnen bouwen met enkele cowboys in aanvallend opzicht: Met als resultaat een bekerwinst, 2e plek in de competitie en het belangrijkste de Zuid-Amerikaanse CL winst door met 3-1 te winnen van Riverplate! 4/5 CL's zijn nu binnen. Zuid-Afrika met de volgende bestemming wezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april GERT LIENSTRA SEKHUKHUNE UTD November 2038 - Mei 2039 Begin maart kwam de nieuwe uitdaging op mijn pad. Een club die in 2020 is opgericht pas, wat ook weleens geinig is. Seizoen in Zuid-Afrika al lang op gang. Een smalle selectie waarmee ik het seizoen moest afmaken. Toch was het nog wel leuk die laatste serie potten waar weinig te halen leek te zijn. Want we behaalden de finale van de beker, welke we helaas verloren na een erg lange penalty serie. In de competitie nog 12e geworden zoals je ziet. Voor de rest begint het nu pas echt voor me in Zuid-Afrika. Want ik mag voor het eerst speler aan- en verkopen. En dat is zeker nodig. Leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 mei Share Geplaatst 3 mei (bewerkt) GERT LIENSTRA SEKHUKHUNE UTD Mei 2039 - Mei 2040 Heb mijn eerste volledige seizoen in Zuid-Afrika erop zitten. Spannend tot het einde zoals je ziet. Maar het tweede worden op doelsaldo voelt minder zuur dan het lijkt. Zelf gewoon te vaak in de eerste seizoenshelft gelijk gespeeld. Team nog veelal in opbouw in de eerste weken. Als je dan op het laatst met 4 ploegen op elkaar staat en je dan tweede wordt achter gewoon een heel goed elftal, dan heb ik daar voor nu zeker vrede mee. Volgens mij gaan we nu CL spelen en met het gegeven dat we dit jaar maar 2 maal in de competitie verloren biedt dat zeker al direct perspectief. Wat overigens wel irritant is, dat is het steeds terugkomende gerucht dat we worden overgenomen. Hierdoor zijn het afgelopen seizoen best wat periode geweest waardoor er een transferverbod is. Waarna er geen nieuwe eigenaar kwam. Nu einde seizoen ook weer, waardoor ik nu dus niet direct mijn team weer verder kan versterken. 3 mei bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei GERT LIENSTRA SEKHUKHUNE UTD Mei 2040 - Mei 2041 Het enorme avontuur zit erop. Ik heb de 5 CL's gewonnen door de Afrikaanse CL te winnen. Ik vond het een heerlijke challange om te doen. Leuk om in al die verschillende voetbalculturen te spelen en wegwijs te worden in competities die ik niet altijd eerder heb gespeeld in FM. @19CH98 5/5 CL voltooid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 9 juni Share Geplaatst 9 juni Dit is CL nummer 5. Was aan het wachten op een leuke club in Europa, maar ik zag dat de titelverdediger van Afrika een nieuwe coach zocht. Deze kans liet ik niet liggen. Kwam halverwege het seizoen binnen. Nu alleen Europa nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 9 juni Share Geplaatst 9 juni Werkloos gestart en in mijn 1e seizoen in de DR Congo kampioen en de beker gepakt.. dit betekent dat we in de CAF Champions League uitkomen volgend seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 22 juni Share Geplaatst 22 juni Mijn game ook weer opgepakt en nu bezig met Juventus om de laatste CL te gaan pakken. Dat moet nummer zes gaan worden. Later meer... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 22 juni Share Geplaatst 22 juni Dit is nummer 6! Ajax had een betere ploeg dan ik van te voren had verwacht en na een grote schoonmaak was dit het resultaat. Al ontliep ik gelukkig de grote favorieten zoals Madrid, Barca, PSG en City. Spoiler Biografie Spoiler Chaotische carrière-overzicht Spoiler Overzicht alle continentale clubprijzen: Naast de Hexagon had ik mezelf als doel gesteld dat mijn personage geen Engels mocht leren. Hierdoor kon ik in Europa niet de Engelse competitie inladen. Dat is gelukt: Kortom, missie geslaagd en 125 punten rijker @Titan. Nu nog die Hexagon voor landenteams. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 29 juni Share Geplaatst 29 juni @Titan Ook deze punten mogen meegenomen worden. Het een heel mooi avontuur. Je kan ook alles nalezen in mijn novelle Verover de wereld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 14 augustus Share Geplaatst 14 augustus 2041-42 Moghreb Atletico Tétouan Na een real life FM-sabbatical van ongeveer zes maanden zijn we weer terug op het Marokkaanse nest. Daar zijn in het vijfde seizoen bij Atletico Tétouan voor de derde keer op rij kampioen geworden van de Botola 1. Wel met een laagterecord qua punten, slechts 68 tegenover de 71 en 73 van afgelopen seizoenen. Toch was ook dit jaar de voorsprong ruim: FUS Rabat klopte de traditionele top-twee uit Casablanca, die tegenvielen. Recordkampioen Wydad bleef steken op een vierde plaats, 14 punten achter ons. De andere competities gingen dit jaar wederom niet van een leien dakje. In de beker dolven we al in de derde ronde het onderspit door een nederlaag tegen datzelfde FUS Rabat. In de Champions League was de eerste kwalificatieronde traditioneel een makkie. Tegen Ramblers Windhoek uit Namibië wonnen we met 4-1 en 7-1, maar in de tweede kwalificatieronde ging het mis. We troffen ASEC Mimosas uit Ivoorkust, een van de beste clubs van Afrika. We hielden het over twee wedstrijden op twee keer 1-1, tot de 94e minuut van de terugwedstrijd, waarin de Ivorianen toesloegen en ons een vroege continentale exit bezorgden. Lichte pleister op de wonde is dat ASEC de Champions League won, en we dus kunnen zeggen dat we lang meekwamen tegen de eindwinnaar. Ondanks de resultaten leek het team sterker dan vorig jaar. Praktisch alle basisspelers bleven, alleen spelmaker Ahmed Abdessamad vertrok. Vervanger Moha deed hem echter bijna direct vergeten, en is ondertussen ook basisspeler in het Marokkaans elftal. Blessures teisterden ons elftal veelvoudig, vooral op de rechterflank, waar zowel Salah Badaoui en grootverdiener Abdessamad Abroun regelmatig wedstrijden misten. Dat gaf echter wel kansen voor Tarik Chakroun. De 16-jarige rechtsbuiten toonde zich niet bang en maakte vanaf het begin indruk. Hij eindigt het seizoen met 7 goals uit 16 wedstrijden. Hoewel we 81 keer scoorden was het onze verdediger die het Team van het Jaar domineerde. Zowel keeper plus achterste vier kwamen van ons, waarbij aangetekend moet worden dat Achraf Benchekroun dit jaar vooral excelleerde in het stoppen van penalties, iets wat de rating vaak flink omhoogkrikt. Ook Moha, Talent van het Jaar, en Badaoui krijgen een plaatsje in de seizoenself. Speler van het Jaar Zakaria Grada, transfervrij overgekomen van Raja Casablanca ontbreekt echter. De schaduwspits speelde dit jaar vooral op de nummer tien-positie, en daar passen ze in Marokko het team niet voor aan. Ook prijkt er weer een prijs voor Manager van het Jaar op de schoorsteenmantel, de vijfde die Severo di Luca heeft weten te vergaren. Financieel kunnen we praktisch hetzelfde verhaaltje neer kunnen plempen als vorig jaar. Er zijn simpelweg te weinig inkomsten om mee te blijven doen zonder spelers te verkopen, dus ook deze zomer moeten we weer kijken naar de positie van basisspelers. Abroun staat bovenaan het lijstje - hoewel de rechtsbuiten nog altijd de beste speler in het elftal is, stapelde hij dit seizoen blessure op blessure. Met zijn salaris drukt hij zwaar op onze begroting, en dus wil ik de 20-jarige international graag slijten. Het kapitaal staat op het veld, met zo'n 5 a 6 spelers die flinke bedragen kunnen opleveren, maar als we de CL willen winnen kunnen we niet iedereen van de hand doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus (bewerkt) 2042-43 Moghreb Atletico Tétouan En weer een seizoen achter de kiezen. Ook deze keer prijken we na 30 wedstrijden bovenaan de Marokkaanse eredivisie, de vierde keer op rij alweer. Tevreden? Soort van. We hebben ons recordaantal punten - en goals - binnen, maar het ging moeizaam en we lieten zeker in het slot van de competitie veel punten liggen. Gezien de transfers, die later nog voorbij komen, deden we het echter prima. Wederom een slecht seizoen voor Wydad en Raja Casablanca, dit keer waren het Fès en Khouribga die de rol van titelkandidaat speelden. De beker is onze traditionele bananenschil en ook dit jaar gingen we weer vroeg onderuit. Een nederlaag bij eerstedivisionist Olympique de Marrakech was teleurstellend, temeer omdat we grotendeels onze basiself opstelden. Daartegenover stond onze meest succesvolle campagne in de Champions League tot nu toe. In de groep wonnen we alles, en dankzij een gelijkmaker in de blessuretijd dwongen we penalties af in de kwartfinale. Die wonnen we, waarna we in de halve finale wederom ons Waterloo vonden tegen ASEC Mimosas, dat sowieso al beter was maar ook het geluk had ons te treffen terwijl we in een vormcrisis zaten. De beste elf ziet er dit jaar weer wat anders uit; er ontbreken een paar namen, waarvan de meeste ons gaandeweg het seizoen hebben verlaten. In hun plaats is de tweede garde gepromoveerd, terwijl er ook twee nieuwkomers prijken: nummer tien Sabir El Aqmari, de vervanger van Speler van het Jaar Grada, en Rayan Kessab, een belachelijk talentvolle 18-jarige, wiens contract bij Berrechid afloopt en hopelijk permanent naar ons komt, hoewel er ook kapers op de kust zijn uit Europese competities. We deden het dit seizoen ok, maar geen enkele speler stak er met kop en schouders bovenuit. In het Team van het Jaar zijn we met vier spelers vertegenwoordigd - hoewel Benchekroun transfervrij vertrekt en zijn positie na de winterstop kwijtraakte. Onze topscorer Mohammed Al-Ajnaf valt net buiten de boot in de spitsposities. Door een administratieve fout werd de prijs voor Manager van het Jaar uitgereikt aan Youssef Gharb van MAS Fès. De transfers en financiën dan. Zoals benoemd zijn er wat spelers vertrokken. Speler van het jaar Zakaria Grada vertrok voor 3M naar Qatar, en kreeg een dag later navolging van Ali Moumni (2.8M). Abdessamad Abroun, onze beste maar ook meest blessuregevoelige speler, werd voor 2M naar Amerika verscheept. Amine Mhannaoui, centrale verdediger en aanvoerder, had zijn plateau wel bereikt en werd voor 700K verkocht. Als laatste nam Gaston Herrera een 'buitenlander' plaats in in onze selectie met bijbehorend salaris, maar we hadden ondertussen een betere rechtsback, waardoor de Uruguayaan mocht vertrekken. Dat leidde tot een wat gezondere salarishuishouding en bankbalans. Lang zal die niet standhouden zonder verkopen, maar ook nu staan er weer veel waardevolle spelers op de velden. Met een beetje geluk kunnen we binnenkort zelfs het stadion uitbreiden. Ik zeg wel 'we', maar ik vraag me af of een stap naar Egypte, of misschien zelfs wel dat vervloekte ASEC Mimosas, nodig is om een betere kans op de CL-winst te hebben. Mijn contract loopt deze zomer af, dus ik ga eerst eens goed rondkijken voor ik me ergens aan verbind. EDIT: Oh, twee gamedays nadat ik dit post hoor ik dat het bestuur inderdaad plannen heeft voor een nieuw stadion. 17 augustus bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 augustus Share Geplaatst 20 augustus 2043-44 Moghreb Atletico Tétouan En dat is víjf. Onze dominantie van het Marokkaanse voetballandschap gaat onverminderd door. Dit seizoen schieten we iedereen aan flarden. We zijn het eerste team in de geschiedenis van de Botola 1 dat meer dan 100 goals aantikt. En de marge was niet klein ook; de teller blijft steken bij 111 treffers, net iets minder dan 4 per wedstrijd. Ook evenaren we het puntenrecord allertijden (79) met Wydad Casablanca. Vooral daardoor komt MAS Fès dit seizoen een stuk minder dicht bij ons in de buurt. In de beker hadden we voor de verandering een relatief lange campagne. Dat kwam niet in het minst omdat we drie keer op rij tegen amateurclubs lootten, waarna we in de kwartfinale afrekenden met FUS Rabat. We strandden bij de laatste vier, waar MC Oujda ons na strafschoppen klopte. In de Champions League ging het dan juist weer minder vlot dan vorig jaar. Na twee eenvoudige kwalificatieronden hielden we aan de eerste drie wedstrijden van de poule we slechts één punt over. Dat kwam mede doordat we tegen Kaiser Chiefs en ES Tunis zes basisspelers misten die waren opgeroepen voor het Marokkaans Elftal. Onze b-ploeg streed dapper, maar verloor twee keer nipt (1-2, 0-1). We namen op beide ploegen nog revanche (respectievelijk 4-1 en 1-0), maar omdat we tegen Asante Kotoko niet verder kwamen dan twee gelijke spelen (3-3, 2-2) was de groepsfase het eindstation. Dit jaar speelde het hele team geweldig. Dat leverde meerdere individuele prijzen op. Sabir El Aqmari was vooral in de eerste seizoenshelft op schot en kroont zich daarmee tot topscorer van de competitie, maar ook tot Speler van het Jaar. Verrassend wel, want onze rechtsbuiten Salah Badaoui zette als eerste een average rating van boven de 8 neer over een heel seizoen. Maar waarschijnlijk heeft Badaoui net te weinig wedstrijden (20) gespeeld om in aanmerking te komen. Dat komt mede doordaat zijn concurrent, Tarik Chakroun, een toptalent is en daar ook de prijs voor heeft gewonnen. De 18-jarige blijft indruk maken en gaat een grote toekomst tegemoet. De prijs voor trainer van het jaar ging voor de vierde keer in vijf seizoenen naar mij. De financiën staan in het groen, al lekken we zo'n €700.000 per jaar. We moeten jaar op jaar de toppers blijven verkopen om aan de goede kant van de balans te blijven, en met onze successen en groeiende reputatie willen spelers ook steeds hogere salarissen. Goede spelers binden wordt dus lastiger en lastiger, terwijl twee tegenvallende jeugdlichtingen op rij betekenen dat ook aanvullen van onderuit niet meer mogelijk is. Door de buitenlander-regels zijn we gedwongen te kijken naar Marokkaanse spelers, maar de talentvolle spelers uit Europa willen niet komen, en onze concurrenten zitten logischerwijs hoog in de boom. Zodoende denk ik dat Atletico Tétouan op een breekpunt is aangekomen. We zijn niet goed genoeg, of althans niet zoveel beter dan de rest, dat we een grote kans hebben om de Champions League te winnen. Daarom heb ik besloten dat dit mijn laatste seizoen in geweest. Een nieuwe club dient zich nog niet direct aan, maar er zijn ontwikkelingen gaande in Egypte waardoor ik hoop heb daar op relatief korte termijn mijn geluk te kunnen beproeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 augustus Share Geplaatst 22 augustus (bewerkt) 2044-45 Arab Contractors De eerste overstap naar Egypte was een 'proof of concept' aan de Egyptische top. Arab Contractors, ook wel Al-Mokawloon, stond halverwege laatste in de Premier League. Dat is veel te laag voor een traditionele subtopper, waar Mohamed Salah zijn carrière begon. Na een goede serie - van de eerste tien wedstrijden verloren we er maar één - waarin we onder andere topclub Ismaily met 2-0 versloegen, eindigde we 12e met een ruime voorsprong op de degradatieplekken. In de beker waren we al uitgeschakeld voor ik kwam - een nederlaag op strafschoppen tegen eerstedivisionist Al-Ittihad was de laatste druppel voor de vorige trainer. Toch moesten we veel rouleren, want de regels in de Egyptische Premier League betekenen dat een speler na het verzamelen van slechts twee gele kaarten geschorst is. Zodoende halen maar weinig spelers een hoog aantal wedstrijden - zelfs keeper Nkosinathi September moest een match toekijken. Reda Kandel kon zich als centrale verdediger goed staande houden en eindigt het seizoen met 36 wedstrijden inclusief de beker. Maar weinig spelers in dit elftal kunnen mee in de subtop. Ahmed, Mahmoud en Saleh wel, maar dat drietal wil vertrekken. Financieel is het niet onaantrekkelijk om te verkopen, omdat we ook in het salarisbudget tegen het plafond aanzitten. Dat betekent echter wel dat we dit elftal helemaal opnieuw op moeten bouwen, maar uiteindelijk is dit slechts een tussenstap richting Zamalek of Al-Ahly. Dus twijfel ik nog; kies ik voor verkopen en herinvesteren, of hou ik de toppers binnenboord? 28 augustus bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 25 augustus Share Geplaatst 25 augustus 2045-46 Arab Contractors Vijfdubbelpost, maar volgens mij ben ik de enige die deze challenge nog doet Het tweede seizoen in Egypte ging weer wat beter dan het eerste. We werden zesde. Droog in het linkerrijtje zou je zeggen, maar we haalde nog bijna de Africaanse Confederation Cup. Omdat Ismaily die competitie won hoefde alleen Zamalek nog de Champions League te winnen om Egypte volgend jaar zes continentale plaatsen te geven. Helaas ging de kampioen op strafschoppen onderuit tegen Kaizer Chiefs en missen we volgend jaar een extra inkomstenbron. Zamalek en Al-Ahly zijn ver buiten bereik, maar de hoop blijft dat één van hun trainers binnenkort het succes incasht voor een stap naar een betere competitie. In de beker zetten we onszelf ook uitstekend in de kijker. Een probleemloze run naar de halve finale, waarin we onder andere afrekenden met Ismaily, maar in de halve eindstrijd ging het mis tegen Zamalek. We stonden best goed, maar een rode kaart vlak voor rust gaf het toch al sterke Zamalek de ruimte die ze nodig hadden, waarna we met 0-2 het schip in gingen. We waren dit seizoen vooral afhankelijk van onze vijf middenvelders. Ramadan en Mahmoud waren wat wisselvallig maar scoorden belangrijke treffers, terwijl spelmaker Alaa Ahmed en buitenspeler Saleh vooral bijdroegen met assists. Spits Nasiru Bentil was tot en met november uitgeschakeld maar was na zijn terugkeer niet meer uit het elftal weg te denken. Hij vertrekt desondanks toch, want de 33-jarige Ghanees heeft een aflopend contract en telt als een van onze buitenlandse spelers. Ik denk dat ik wat beters kan vinden, dus ga ik deze zomer de markt afstruinen. Individuele prijzen ontbraken dit jaar - extra zuur was dat de trainer van Tersana de prijs voor Manager van het Jaar kreeg. Dat terwijl mijn team op alle vlakken beter presteerde. Het is wel duidelijk dat de corruptie in Egypte welig tiert. Het zal nog niet zo makkelijk zijn om de markt op te gaan, want de club heeft weliswaar een relatief ruim salarisbudget, maar het transferbudget staat slechts op €40,000. Omdat veel bepalende spelers deze zomer waarschijnlijk transfervrij vertrekken vraag ik me af hoe haalbaar het is die allemaal één op één te vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 28 augustus Share Geplaatst 28 augustus (bewerkt) 2046-47 Arab Contractors Na twee-en-een-half seizoen komt er een einde aan mijn dienstverband bij Al-Mokawloon, maar daar straks meer over. Eerst nog even vertellen hoe we deze voetbaljaargang zijn geëindigd. Het seizoen begon uitstekend, en hoewel we in de wedstrijden tegen Zamalek en Al-Ahly kansloos waren, wisten we tot januari praktisch alle andere wedstrijden te winnen. Dat had een keurige vierde plek op de ranglijst tot gevolg, maar in de tweede seizoenshelft kwam de klad erin. Het gebrek aan breedte in de selectie, gekoppeld aan de absurde regels waarin twee gele kaarten een schorsing is, zorgde dat we regelmatig spelers moesten opstellen die niets in het profvoetbal te zoeken hadden. We liepen tegen 18 keer puntenverlies op, veel te veel om mee te kunnen doen om een plek bij de top-drie, laat staan de titel. In de beker ging het wel goed, en Severo di Luca sluit zijn periode bij Al-Kowahloon dan ook af met een prijs. Dankzij een goal vlak voor tijd van sterspeler Alaa Ahmed grepen we de beker, pas onze tweede bekerwinst in Afrika. Het was trouwens de eerste beker voor onze club sinds 2004, dus we mogen wel van een mooie prestatie spreken. Van stabiliteit viel dit seizoen eigenlijk niet te spreken. Mahmoud en toptalent Salama deden het uitstekend en ook Ahmed was regelmatig belangrijk, maar de echte goede prestaties ontbraken. Nominaties voor het Team van het Jaar of de Speler van het Jaar zaten er dan ook niet in, en ook de prijs voor Manager van het Jaar ging ondanks de bekerstunt aan mijn neus voorbij. De financiën zijn amper verbeterd, maar heel relevant is dat niet meer. Ik stap namelijk over naar Zamalek, waar oud-Spartaan Abdou Harraoui na vijf seizoenen, twee gewonnen Champions Leagues en drie landstitels de deur achter zich dichttrekt. Een mooie kans voor ons om die vermaledijde hoofdprijs, die ons al zo lang heeft ontwijkt, nu eindelijk eens binnen te slepen! Ook maakte ik dit jaar mijn eerste stappen op het internationaal toneel. Eerst was er het Afrikaans Kampioenschap met Nigeria onder 20, waar we roemloos laatste eindigden in een groep des doods met Ghana, Algerije en Egypte. Ondanks deze miskleun kreeg ik een aanbod om trainer van Zuid-Korea te worden! Een succesvolle start met een 0-0 gelijkspel tegen Nieuw-Zeeland en een ruime zege op Kyrgyzië leek de opmaat voor een mooie campagne met de Taeguk Warriors, maar Zamalek stond erop dat ik mijn dubbelfunctie liet varen. En zo laat ik Zuid-Korea na slechts twee wedstrijden al weer achter me. 28 augustus bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 september Share Geplaatst 5 september Op 9-5-2024 om 21:20 zei Gert: GERT LIENSTRA SEKHUKHUNE UTD Mei 2040 - Mei 2041 Het enorme avontuur zit erop. Ik heb de 5 CL's gewonnen door de Afrikaanse CL te winnen. Ik vond het een heerlijke challange om te doen. Leuk om in al die verschillende voetbalculturen te spelen en wegwijs te worden in competities die ik niet altijd eerder heb gespeeld in FM. @19CH98 5/5 CL voltooid @Titan ik had chris hier wel getagged, maar jou niet. Mogen deze punten nog toegekend worden? Tnx! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Seizoen 2028-2029 Jubilo Iwata - Asian Champions League De eerste is binnen. Werkloos begonnen, gesolliciteerd bij YSCC. Ik had gehoopt met deze club uiteindelijk de CL te pakken, een paar promoties te behalen, et cetera. Uiteindelijk vertrokken omdat telkens de beste spelers voor lage transfersommen werden verkocht door het bestuur. Ik heb ze wel op een automatische promotieplaats achtergelaten, die ze uiteindelijk ook in de wacht hebben weten te slepen. Daarna gesolliciteerd bij en benaderd door Jubilo Iwata, die net gedegradeerd waren uit J-League 1 en veel goede jeugdspelers in de gelederen hadden, die ook al flink wat minuten maakten in het eerste elftal. Fast forward een paar seizoenen: Om vervolgens de eerste Champions League af te kunnen vinken. Asian Champions League is binnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst gisteren om 10:25 Share Geplaatst gisteren om 10:25 (bewerkt) De leukste game van het jaar weer geopend, nu op jacht naar de Pentagon en/of Hexagon. Kleine issue met Nieuw-Zeeland, dus geen idee of Oceanië lukt. Misschien via Fiji ofzo. Met Fjordager reeds de Champions League gewonnen, enkele maanden geleden. Geen directe screen, dus even zo het bewijs: Spoiler Zojuist Afrika afgetikt: Terugkomend op 'misschien Fiji ofzo'. Kort na de start van het nieuwe seizoen in Kenia kwamen er twee posities vrij op Fiji. Rewa had heel lang bovenaan gestaan, tot het in de laatste vijf speelrondes zeven punten verspeelde en het kampioenschap aan Ba moest laten, dan vijftien uit vijftien pakte. Dat kostte de manager de kop. Erg fijn voor mij, want de nummer 2 van Fiji mag ook naar de OFC Champions League. Even een paar Afrikanen en een verdwaalde Surinamer halen en gaannnn. gisteren om 15:53 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten