19CH98 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Uitdaging: Journeyman challenge Punten: 100 Eén van de meer bekendere en gespeelde uitdagingen in Football Manager is ongetwijfeld de journeyman. Waarom? Waarschijnlijk omdat dit nog het dichtst bij de realiteit komt voor ons als spelers. Vanuit je eigen, luie zetel weet je het altijd beter hoe een club moet spelen en zelfs in een stadion denkt iedereen dat hij het beter zal doen dan de coach die daadwerkelijk door de club in dienst is genomen. Het is dat hij de papieren heeft en jij niet, want anders... In de journeyman challenge start je als trainer zonder enige ervaring en zonder diploma's op zak. Je begint de game werkloos en stuurt zo veel mogelijk sollicitatiebrieven rond, in de hoop dat ergens een door iedereen vergeten club toehapt en jou de eerste stap naar wereldroem toespeelt. Het uiteindelijke doel van deze uitdaging is immers duidelijk: word de beste manager aller tijden. Bij aanvang van een game betekent dit dat je in de eregalerij Sir Alex Ferguson voorbij moet streven, maar afhankelijk van de tijdsspanne die deze uitdaging je kost, zou er zomaar eens een nieuwe nummer 1 kunnen verschijnen in het verloop van de game. Ook hem zal je dan voorbij moeten streven. Regels Start werkloos, zonder ervaring en zonder diploma's Gebruik geen in-game editor en speel geen wedstrijd opnieuw (ofwel: don't cheat) Je bent vrij om op elk gewenst moment te solliciteren bij andere club Ontslag is ontslag; ook dan moet je weer sollicitatiebrieven de digitale deur uit doen. Tips Bedenk bij het aanmaken van een game welke landen je er in het begin bij wil hebben. Op de hoogste niveaus van grote voetballanden ga je niet aan de bak komen. Lagere niveaus in bijvoorbeeld Scandinavië of Brazilië bieden meer kans, evenals de onbekende voetbalcompetities in onder andere Azië. Een nationaal team leiden, zorgt voor een reputatieboost, waardoor grotere clubs je sneller zullen vragen. Vraag jezelf echter eerst af hoe realistisch dit is. Deze uitdaging is te koppelen aan de pentagon/hexagon challenge (en misschien nog wel aan meer). In de eregalerij kun je je puntentotaal vinden, zodat je ziet hoeveel managerspunten je elk seizoen scoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Zijn er al mensen begonnen? Of is het beter te wachten tot de BETA versie achter de rug is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 1 uur geleden zei FCGPeter: Zijn er al mensen begonnen? Of is het beter te wachten tot de BETA versie achter de rug is? Ik begin hieraan na de bèta. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 (bewerkt) Ik ben toch maar begonnen, halverwege ingestapt bij een nietszeggende Zweedse ploeg, IFK Uppsala, maar direct gedegradeerd. Enige nuttige was het trainersdiploma wat ik behaald heb daar. Na afloop van dat seizoen weer druk gesolliciteerd en ben nu aan de slag bij Friska Viljor, ook in de Zweedse Tweede Divisie. Daar de hele winterstop kunnen sleutelen aan de selectie en nu goed begonnen aan de competitie. Geen idee hoelang ik dit vol ga houden, maar tot nu toe wel heel erg leuk. Heb alle speelbare competities ingeladen in : België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Polen en Zweden. En probeer ondertussen ook nog de Pokeplayer en Alliteratie challenge mee te smokkelen, maar dit is wel bijzaak. Is tot nu toe nog niks van gelukt, want ben slechts 13 wedstrijden aan het roer geweest bij mijn vorige club. Heb wel één speler meegenomen, dus kan straks al wel Zweden en Nigeria(als tweede nationaliteit) afvinken. 27 oktober 2023 bewerkt door FCGPeter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 (bewerkt) De eerste prijs is binnen. Ondertussen ook bezig met Trainer/Coach I, ook mijn contract verlengd. Mijn reputatie is nog niet om over naar huis te schrijven, dus één jaar langer bij Friska Viljor. Ook nog een talentje mogen verwelkomen uit de eigen jeugdopleiding, die sluit aan bij het eerste volgend jaar. 28 oktober 2023 bewerkt door FCGPeter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 (bewerkt) Ondertussen weer een seizoen achter de rug. Lekker bovenin meegedaan na de promotie, maar meedoen om de titel was te lastig. Mede ook omdat er teams in de competitie zitten die professioneel zijn, daar waar onze status ophoudt bij semi-professioneel. Wel de titel voor Manager van het Jaar gewonnen en ik mocht de alom bekende Rookie wedstrijd coachen voor team Noord. 8-2 gewonnen van Rookie All Star Zuid. Al wel bezig met Continentale B-licentie, dus dat schiet lekker op. Het bestuur wil me ook graag houden, dus het contract weer met een jaar verlengd. Niet veel later werd ik twee maal uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dit liep op niks uit. Dit vond ik toch wel interessant, dus ben zelf ook wat sollicitaties de deur uit gaan doen, maar nog zonder succes. Ik begin dus zo aan mijn derde jaar bij Friska Viljor. Ik merk aan mijn vorige carrières dat ik het heel leuk vind om een team van onderop steeds hoger te brengen, maar dat is nou net niet de bedoeling van deze challenge. 30 oktober 2023 bewerkt door FCGPeter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Hier ga ik hem combineren met pokeplayer/alliteratie/pentagon challenge. Begonnen in Zuid-Afrika, bij promovendus Milford FC terecht gekomen. Halverwege seizoen 2 promotie gemaakt door een transfer te maken naar Cape Town Spurs. In seizoen 3 inmiddels aanbeland en na tien wedstrijden fier bovenaan. Wel nog maar 1 diploma kunnen halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 2026 zit erop. Kampioen geworden van de Zweedse eerste divisie noord. Tijdens het seizoen weer meerdere gesprekken gehad met andere clubs, maar óf ik vond het niks óf ik werd niet aangenomen. Ik heb besloten mijn contract niet te verlengen aan het eind van het seizoen. Ondertussen een continentale B-licentie en aan het studeren voor de A-licentie. Daarnaast ook de competities in het VK ingeladen, neig ernaar om Scandinavië te verlaten, maar we zullen zien of er wat komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 (bewerkt) Vrij snel nadat ik mijn contract niet verlengd had in Zweden kwam Killmarnock met de kans om trainer te worden. Ze spelen in 2026 op het tweede niveau en de prognose is dat ze kampioen zouden worden dit seizoen. Nou... Dit was in begin december eigenlijk al vrij kansloos... Halverwege instappen in een seizoen is toch wel lastig, voor je helemaal je eigen team gevormd hebt. Bij aankomst was een kampioenschap eigenlijk al zover weg dat het enkel theoretisch nog mogelijk was. Ook waren we al voor de Viaplay Cup uitgeschakeld. Wel zaten we nog in de Schotse beker en de SPFL Trust Trophy (een beker voor teams die niet op het hoogste niveau uitkomen). Dit was de stand toen ik arriveerde Zoals je kan zien hebben we al 16 punten achterstand op Ross County. In de winterstop nog wel wat leenspelers kunnen halen, een nieuwe keeper en de meest bekende naam voor jullie was Lewis Fiorini die op dat moment geen club had. Mede door deze transfers hebben we de Trust Trophy kunnen winnen. In de beker kwamen we niet verder dan de kwart finale. In de competitie hebben we een tweede plaats weten te behalen, dit was echt het hoogst haalbare. Met terugwerkende kracht hadden we iedere wedstrijd moeten winnen en dan hadden we 4 punten voorsprong gehad op Ross County. Uiteindelijk de achterstand van 16 punten terug kunnen brengen naar 11. De Play-Offs staan nog voor de deur en ik heb na dit seizoen nog één jaar contract. Ik weet al wel dat Schotland niet het land is waar ik jarenlang wil vertoeven. 4 november 2023 bewerkt door FCGPeter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) De kop is er af. We zijn eind juli 2023 begonnen in Japan op het derde niveau, de J3 League bij FC Gifu. We troffen zo het team aan: En dit was het eindresultaat: Redelijk tevreden. Bewust nog niet echt transfers gedaan. Dus we hopen met wat versterkingen komen seizoen een stap te kunnen zetten richting de top van de competitie. Onderstaand nog de stand van de competitie over de helft van het seizoen dat ik de ploeg onder mijn leiding had. 9 november 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) Even weer een update. Met Kilmarnock de Viaplay Cup gewonnen, een nieuwe trainerscursus en weer wat Pokeplayers af kunnen strepen. Maar het was een beetje een uitzichtloze situatie, dus besloten om hier en daar te solliciteren. Uiteindelijk uitgekomen bijPeterborough, niet direct een stap vooruit, maar wel meedoen om het kampioenschap. Nu maar eens kijken of we er dit seizoen nog een kampioenschap uit kunnen slepen. 9 november 2023 bewerkt door FCGPeter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 november 2023 Share Geplaatst 12 november 2023 Hier kunnen jullie mijn voortgang volgen voor deze challenge. Als eerste ben ik neergestreken in de krochten van de Engelse voetbalpiramide. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 14 november 2023 Share Geplaatst 14 november 2023 (bewerkt) Seizoen 2024 Ons eerste volledige seizoen in Japan. En een zeer mooi seizoen. De titel weten te bemachtigen, daardoor de eerste puntjes voor de eregalerij binnen en promotie naar het tweede niveau. Ook een mooie run in de Japanse beker door de kwartfinale te behalen. Weer wat spelers vast weten te leggen voor komend seizoen, dus hopelijk weer een mooie injectie aan het team. Tevens bezig met de eerste trainersopleiding. 14 november 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Inmiddels ook begonnen. Ditmaal gestart in Zuid-Afrika: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Je krijgt toch alleen punten voor het winnen van prijzen? Hoog eindigen, maar naast zilverwerk grijpen, levert niets op toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 9 uur geleden zei MisterX: Je krijgt toch alleen punten voor het winnen van prijzen? Hoog eindigen, maar naast zilverwerk grijpen, levert niets op toch? Ja dat klopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 De eerste 10 punten zijn binnen. Nog maar 5501 te gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 (bewerkt) Seizoen 2025 We zijn weer een jaar verder. Eerste jaar op een hoger niveau. En wat een seizoen. Gelijk weer een titel kunnen toevoegen aan ons palmares en promotie naar het hoogste niveau de J1 League. Daarom op dit moment ook zeker de intentie om nog een jaar door te beuken met FC Gifu. Benieuwd of we komend seizoen gelijk een solide basis kunnen leggen op het hoogste niveau om zo snel mogelijk door te knallen naar de plekken voor de Aziatische Champions League. De bekertoernooien gingen minder maar dat werd compleet verbloemd door de fantastische prestaties in de competitie. Er zal wel flink gesleuteld moeten worden aan de selectie maar daar hebben we de hele winterperiode voor om ons voor te bereiden. 20 november 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 november 2023 Share Geplaatst 28 november 2023 (bewerkt) Seizoen 2026 Het eerste seizoen op het hoogste niveau. En een zeer goed seizoen. Uiteindelijk op de 6e plaats geëindigd. En daarmee voldoende perspectief om bij deze club door te gaan. Ik wil ook de Pentagon challenge oppakken, dus ik blijf hier tot ik de Aziatische CL heb gewonnen. Met vier plekken in die competitie hoop ik dit seizoen mijn selectie te versterken en komend seizoen ons te plaatsen voor de CL. 28 november 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 (bewerkt) Seizoen 2027 Ons tweede seizoen op het hoogste niveau en we hebben weer een stapje gezet. 14 punten meer dan vorig seizoen. Plaatsing voor de Aziatische CL. In beide bekertoernooien redelijk goede run gemaakt. Maar het allerbelangrijkste we gaan Aziatische CL spelen, en ons doel is die winnen en dan door naar een volgend continent. Benieuwd of we ons komend seizoen weer een beetje kunnen versterken en een volgende stap kunnen zetten. 4 december 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 (bewerkt) Seizoen 2028 Om bij het begin te beginnen, er vond een wisseling plaats. De trainer van topclub Kawasaki Frontale vertrok naar Saoedi-Arabie en ik kreeg het aanbod om de kampioen en regerend CL winnaar onder mijn hoede te nemen. Een en een is twee dus ik vertrok bij FC Gifu en ging naar de absolute topclub op jacht naar prijzen en voornamelijk de Aziatische Champions League. We begonnen op derde plaats helaas wel wat puntje achter de nummer 1 maar wel met een wedstrijd te goed. Gelukkig nog een lange weg te gaan en ook de tweede teams boven ons treffen we nog. Verder zaten we nog in alle nationale toernooien dus ook daar lagen nog voldoende kansen om prijzen te pakken. Dit lukte uiteindelijk perfect. Want alle nationale prijzen werden binnen gesleept. De Aziatische CL loopt over de seizoenen zoals wij die in Nederland gewend zijn, de Japanse competitie gaat echter over kalenderjaar. Dus enkel de groepsfase werd in dit seizoen afgewerkt. Alle wedstrijden werden gewonnen dus met veel vertrouwen door naar de volgende ronde. 13 december 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 (bewerkt) Seizoen 2029 en 2029/2030 Goed we gingen verder in Japan waar in het seizoen 2029 verder gingen met de volgende fase van de Aziatische Champions League. De CL liep fantastisch en uiteindelijk wisten we ook de finale te behalen. De finale verliep als volgt: De Aziatische CL was binnen. Hiermee konden we ook door naar een volgend continent daar we proberen de Pentagon challenge te koppelen. Verder begon het seizoen niet best in Japan, we verloren de strijd om de supercup we gingen in beide bekertoernooien in de kwartfinale en 2e ronde er uit. Met nog maar 6 wedstrijden te gaan en 12 punten voorsprong ging de titel waarschijnlijk naar ons. Maar we kregen de kans om te tekenen bij Pumas in Mexico. Een mooie kans in een competitie waar we een goede kans hebben op de Noord Amerikaanse CL. Dus zonder extra landstitel op zak vertrokken we richting Mexico waar we aan het einde instapte van de openingsfase van het seizoen. Door 11 punten in 5 wedstrijden wisten we ons nog net te plaatsen voor de play offs. Helaas verloren we uiteindelijk de finale anders hadden we meteen een titel op onze naam geschreven. De tweede seizoenshelft ging een stuk beter, we eindigde bovenaan in de stand en wonnen dit keer wel de landstitel. En kunnen ons komend seizoen gaan richten op de Noord Amerikaanse CL. 16 december 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Seizoen 2030/2031 Weer een seizoen erop. Teleurstellend seizoen de Noord Amerikaanse Champions League verloren we al in de tweede ronde. Nationaal wisten we wel twee prijzen te pakken maar verliepen de twee competities matig door tweemaal in de halve finale te verliezen. We zijn bezig met wat versterkingen voor komend seizoen om weer een gooi te doen naar de CL, want eerlijk gezegd bevalt Mexico me niet. Ben blij als ik er weg ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari (bewerkt) Seizoen 2031/2032 Weer een seizoen er op. Wisselvallig. De openingsfase wisten we te winnen waardoor we weer een titel kunnen toevoegen. Tevens werd tussendoor de Campeones beker gewonnen. De Leagues Cup en de tweede competitie verliepen teleurstellend. Maar de kers van het seizoen was het behalen van de Noord Amerikaanse Champions League. Hiermee vinken we Mexico af. Ik heb geen ontslag genomen maar ben wel goed in de gaten aan het houden om naar een nieuw continent te vertrekken. Wel ben ik inmiddels ook bondscoach van Marokko geworden om zo hopelijk wat extra prijzen en punten toe te voegen aan mijn palmares. 18 januari bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Helaas laatste drie seizoenen geen prijs, ondanks dat ik er steeds in de buurt zit. Hopelijk komende seizoen beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten