Nom de Guerre Geplaatst 18 juni Share Geplaatst 18 juni Op 17-6-2024 om 13:11 zei Gert: Screentje vd aanvaller die dat verschil maakt? Net verkocht aan Chelsea en vervangen door dit beest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 juni Share Geplaatst 18 juni Dan nieuwe beest is de nieuwe dikke ronaldo zo te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 juni Share Geplaatst 18 juni Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 9 Best wat aankopen gedaan voor de toekomst. Jonge Duitsers met groeimogelijkheden. Competitie weer een plekje hoger dan vorig jaar. CL tot de 16e finale er tegen PSG uitgevlogen. Wel veel geld binnen kunnen harken door de CL campagne. Beker eruit tegen Bayern. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 juni Share Geplaatst 20 juni De eerste titel is een feit Europees ging het ook lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 22 juni Share Geplaatst 22 juni Mop mop, we gaan weer eens aan kop Een volledig Italiaanse selectie. Nou ja, op papier anyway. Elke speler beschikt over een Italiaans paspoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 24 juni Share Geplaatst 24 juni Hap hap, weer een kampioenschap. En weer een bekertje. Supercoppa! Europese Supercup! En Champions League. En dit is de equippe voor komend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 juni Share Geplaatst 24 juni Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 10 Kan niet toppen aan de man hierboven. Maar hier wel een succesje: Bekertje in de pocket. 2-1 zege tegen Dortmund. Competitie de 4e plek, dus weer CL voetbal. En weer financiën om te investeren in de selectie. Dit waren de transfer gedurende het afgelopen seizoen. Wel veel mutaties. Nog veel stappen te nemen tot we Wereldkampioen zijn. Maar kleine stapjes richting een kampioenschap worden gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 30 juni Share Geplaatst 30 juni Ik zal het seizoen niet in detail weergeven, enkel het hoogtepunt. @Titan, ik heb deze challenge gehaald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 30 juni Share Geplaatst 30 juni Dan doe je alles met Portugezen. Is het verkiezingsdag en wint de president een nieuwe termijn met een belofte om twee spelers te halen. Een Portugees, dus dat is van harte welkom (weet eigenlijk nog niet hoe goed die is) en een *piep* Fransman. Die gaat dus lekker zijn minuten maken in het tweede. Adieu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 30 juni Share Geplaatst 30 juni 8 minuten geleden zei bas huijsmans: Dan doe je alles met Portugezen. Is het verkiezingsdag en wint de president een nieuwe termijn met een belofte om twee spelers te halen. Een Portugees, dus dat is van harte welkom (weet eigenlijk nog niet hoe goed die is) en een *piep* Fransman. Die gaat dus lekker zijn minuten maken in het tweede. Adieu Heel nice. Nadat het bod was geaccepteerd en het contract ook geaccepteerd was, kon ik de deal gewoon zelf annuleren omdat ik hem moest bevestigen. Paniek om helemaal niets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 juli Share Geplaatst 2 juli Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 11 Supercup, beker en voor het eerst landskampioen. Top seizoen voor ons doen. Ook wel mooi dat we 2 jongens van de wonderkids lijst bezitten. Pool met 2e nationaliteit Duits die we van Bayern hebben gehaald. En een Duitse voorstopper die we uit het tweede elftal van Dortmund wegkochten. De toekomst lacht ons toe (hoop ik). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 juli Share Geplaatst 4 juli Lekker bezig, Gert! Een glaasje kölsch wegtikken lijkt me een mooie manier om dit te vieren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 4 juli Share Geplaatst 4 juli Inmiddels seizoen 3 bij Vitoria de Setubal er opzitten. Kampioenschap op het tweede niveau binnen en met weinig budget mogen we het op het hoogste niveau gaan proberen. De selectie die het dit seizoen gedaan heeft. Kevin Ibouka heeft als derde nationaliteit de Portugese. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 juli Share Geplaatst 15 juli Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 12 Dubbel in de pocket: CL wel overwinterd maar tegen Arsenal eruit :( Competitie ging lange tijd wat minder, maar na uitschakeling in de CL ging de focus op de competitie en wisten we op de slotdag toch nog kampioen te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 juli Share Geplaatst 15 juli 19 minuten geleden zei Gert: Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 12 Dubbel in de pocket: CL wel overwinterd maar tegen Arsenal eruit :( Competitie ging lange tijd wat minder, maar na uitschakeling in de CL ging de focus op de competitie en wisten we op de slotdag toch nog kampioen te worden. Hoppa! Nog eventjes doorbijten en je gaat ook Europees scoren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 31 juli Share Geplaatst 31 juli (bewerkt) Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 13 Werd een mooie strijd met RB om het kampioenschap, maar wij waren dan wel echt de betere uiteindelijk. Beker er al heel snel uit, wat wel een schande was. Maar de supercup dan wel weer een dikke 4-0 zege op Bayern. En het belangrijkste voor deze challenge: De CL reikten we dit maal behoorlijk ver. In de halve finale was Real te sterk. Maar we zetten nu dan echt stappen. 22 augustus bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 10 augustus Share Geplaatst 10 augustus Weer een seizoen afgerond. Allianz Cup en de Conference League in de wacht te slepen. In de competitie nog wel Best of the Rest met een 4e plek. Hopelijk kan ik komend seizoen wat investeren zodat ik kan groeien naar het niveau van de 'Grote drie'. De spelers die het gedaan hebben: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 augustus Share Geplaatst 22 augustus Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 14 @Titan en/of @19CH98 wil een van jullie aub mijn punten toekennen? Ik ben klaar met deze challenge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 23 augustus Share Geplaatst 23 augustus Nou nog niet zo ver als Gert, maar er wordt progressie geboekt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus Wederom weer een seizoen afgerond. Waar we vorig seizoen toch wel vrij verrassend kampioen werden, ging het dit seizoen vanaf het begin eigenlijk wat moeizamer. Vorig seizoen stonden wij na 8 wedstrijd op 24 punten en hoefden we het volledige seizoen niet op een andere club te jagen. We konden vrij spelen en dat resulteerde dus in een puntentotaal van 87 punten. Dit seizoen hadden wij na 8 wedstrijden 'slechts' 14 punten verzameld. Wel hadden wij in deze wedstrijden Sporting en Benfica al gehad. Op dat moment in de competitie hadden wij al een achterstand van 6 punten op Benfica. Over de rest van het seizoen gekeken wisten wij dit verschil ook nooit echt kleiner te maken. Een zwaarder dubbel programma door CL wedstrijden ten opzichte van Europa League wedstrijden vorig seizoen zorgde er ook voor dat het rouleren iets lastiger werd. Dit allemaal zorgde ervoor dat wij met 77 punten op een derde plek in de competitie eindigden. Een prima resultaat want het belangrijkste is om gewoon de CL miljoenen weer binnen te kunnen harken. Was er dan wel binnenlands succes te vieren? Dat was niet het geval in de Allianz Cup, want hier werden we met een volledig B-team na penalty's verslagen door FC Porto in de halve finale, maar wel in de Taça de Portugal. Na enkele gunstige lotingen in de vroege rondes, waarin wij Alvarenga en Sacavenense uitschakelden. hadden wij in de vijfde ronde penalty's nodig tegen competitiegenoot Arouca. In de zesde ronde werd tweede divisieclub Alverca SAD eenvoudig verslagen en zo stonden wij in de halve finale. Hierin versloegen wij Académico de Viseu over twee wedstrijden. Thuis werd er al met 3-0 verloren waardoor de return een formaliteit was. Dat het een formaliteit was, deed niets af aan het spektakel dat deze wedstrijd opleverde. In minuut 89 stonden wij nog met 1-3 voor, maar door 2 doelpunten van Viseu in dezelfde minuut gingen wij ineens de blessuretijd in met eeen 3-3 tussenstand. Bleef het hierbij? Nee natuurlijk niet in minuut 90+4 kwam Academico de Viseu ook nog eens op voorsprong, maar Gaspare Picone zette een minuut later de eindstand van 4-4 op het bord. Verlaat nooit eerder het stadion mensen! Dan de finale nog. Hierin troffen wij dan voor het eerst een topclub. FC Porto was de tegenstander. De ploeg die zich een week hiervoor nog op de valreep wist te plaatsen voor de CL en na een teleurstellend seizoen wel wat goed te maken had. De ploeg die ons na penalty's wist te verslaan in de halve finale van de Allianz Cup. De laatste reguliere overwinning van Porto op ons was echter in augustus 2031. Hierna speelden we nog 2x gelijk maar wist ik de overige 4 wedstrijden te winnen. Ik had er dus vertrouwen in. Dit vertrouwen werd na 4 minuten nog groter nadat Gustavo Ferreira ons op 0-1 zette. De overwinning kwam hierna eigenlijk niet in gevaar. Wij waren de betere ploeg en scoorden de 0-2. De aansluitingstreffer van Porto in de 60e minuut zorgde niet voor paniek en een kwartier later gooide Gustavo Sa de wedstrijd dan ook in het slot. De 1-3 was ook de eindstand en zo win ik voor het eerst de Taça de Portugal! Dan rest alleen nog het Europese avontuur. Misschien wel de grootste teleurstelling van het seizoen. Deze teleurstelling begon al door de loting. Wij mochten namelijk aantreden tegen 3 Premier League ploegen: Man City, Tottenham en Chelsea. Daarnaast wachtte ons ontmoetingen met Fiorentina, Club Brugge, Valencia, Marseille en Napoli. Ook niet de meest gunstige lotingen vooral omdat wij uit moesten tegen Valencia en Marseille. We begonnen nog goed met 4 punten (2-2 in Florence en 1-0 winst thuis tegen Club Brugge) uit de eerste twee wedstrijden. Hierna wisten wij geen punt te behalen tegen Valencia (A), Man City (H), Tottenham (H) en Marseille (A). Napoli werd thuis wel verslagen met 1-0 en zo stonden wij er met een 27e positie nog niet heel goed voor toen wij de laatste wedstrijd ingingen. Er lagen wel kansen want er stonden, vanaf plek 22 tot plek 28 genoeg ploegen op 7 punten. Wij moesten nog uit tegen Chelsea die ook op 7 punten stond. Met winst waren wij waarschijnlijk 'gewoon' door. Wij kwamen echter niet bij winst in de buurt. Na 3 minuten stonden wij al 1-0 achter, na 20 minuten schoot Chelsea voor de tweede keer en stond het 2-0. Na een half uur kwam Chelsea, met hun 3e schot van de wedstrijd, ook op 3-0 en was de achterstand niet meer te overkomen. Het kwartier na rust waren wij oprecht nog de betere ploeg, maar we wisten niet te scoren. Nadat wij rond het uur meer risico gingen nemen om er toch nog wat van te maken werd het vrij snel 4-0 en eindigde ons avontuur in de groepsfase van de CL. Dan nog even een overzicht van het team dat het dit seizoen gedaan heeft. De enige speler die hier ontbreekt is Guilherme Santos. Na zijn verkoop voor 20 miljoen in de zomer van 2032 kon ik hem in de afgelopen zomer huren. Hij raakte echter in de laatste wedstrijd seizoen geblesseerd voor 3 maanden en werd voortijdig teruggeroepen door Sevilla. Ik ben bang dat ik Gustavo Alves deze zomer kwijt ga raken. Hij heeft een afkoopsom van 30 miljoen in zijn contract staan en er is voldoende interesse in hem. Het geld heb ik wel nodig om mijn team te gaan versterken omdat ik het deze zomer met een transferbudget van 2.38 miljoen moet gaan doen. Er is nog wel wat versterking nodig om Europees de stappen te gaan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september Hoe zit het eigenlijk met deze challenge als er een jeugdspeler met een andere nationaliteit uit jouw eigen jeugd doorkomt? Mag je die wel gebruiken of is dat jammer maar helaas? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 5 oktober Share Geplaatst 5 oktober (bewerkt) Toevallig dat ik dit jaar de CL won en daarom direct in 2041 mocht deelnemen aan het WK voor clubteams. Het enige dat ik nog moest winnen met Vitoria de Setubal denk ik zo. Daarom bewust geen enkel speler nog verkocht en na elke wedstrijd iedereen voldoende rust gegeven. Het resultaat: Daarmee heb ik in principe deze challenge voltooid. Wel heb ik een jeugdspeler gebruikt die niet over de Portugese nationaliteit beschikte. Handerson, onze Braziliaanse Italiaan, zag namelijk geen heil in het aanvragen van de Portugese nationaliteit. Aangezien ik er toch veel plezier uithaal om dit soort talenten op te leiden heb ik hem gewoon gebruikt. Dus wellicht levert het me geen punten voor de Hall of Fame op, wel heerlijk om met alleen maar Portugezen het WK voor clubteams te winnen. Hierbij een screentje van de helden die het gedaan hebben: @Titan Even een tagje voor de zekerheid haha 14 oktober bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten