Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic challenges

19CH98

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien wel herkennen is dat ik op zoek ben naar een mooie ploeg/club waar ik een "building a nation" kan opbouwen zoals Liechtenstein, of Azerbeidzjan o.i.d. 

Daarnaast tips qua doorzetten enzo zijn ook welkom.

bewerkt door keano77
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei keano77:

Zoals jullie misschien wel herkennen is dat ik op zoek ben naar een mooie ploeg/club waar ik een "building a nation" kan opbouwen zoals Liechtenstein, of Azerbeidzjan o.i.d. 

In het Building a Nation topic staan een flink aantal opties voor mogelijke landen waar je kan starten. Daar staan ook de regels (al zijn deze wellicht enigszins verouderd) met betrekking tot het selecteren van spelers. 

Zelf spreken de Faeröer eilanden mij enorm aan. Kijkend naar de standen in de EK kwalificatie groepen is Letland misschien wel een goede keuze. Deze competitie zit volgens mij standaard in FM tegenwoordig dus dan zou je over een paar dagen al kunnen beginnen.

Tips voor volhouden heb ik niet echt behalve gewoon doen en elk succesje, hoe klein dan ook, vieren. Misschien dat de meer ervaren Building a nation spelers zoals @Thomassje123, @Titan en @neva je daar meer over kunnen vertellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei keano77:

16 minuten geleden zei 19CH98:

In het Building a Nation topic staan een flink aantal opties voor mogelijke landen waar je kan starten. Daar staan ook de regels (al zijn deze wellicht enigszins verouderd) met betrekking tot het selecteren van spelers. 

Zelf spreken de Faeröer eilanden mij enorm aan. Kijkend naar de standen in de EK kwalificatie groepen is Letland misschien wel een goede keuze. Deze competitie zit volgens mij standaard in FM tegenwoordig dus dan zou je over een paar dagen al kunnen beginnen.

Tips voor volhouden heb ik niet echt behalve gewoon doen en elk succesje, hoe klein dan ook, vieren. Misschien dat de meer ervaren Building a nation spelers zoals @Thomassje123, @Titan en @neva je daar meer over kunnen vertellen. 

Mijn Folgore save is puur grinden, je moet er van houden (en dat doe ik). Anders zou ik wat hoger beginnen of gewoon met Nederland ofzo 1e proberen te worden. Ook dat laatste is al moeilijk genoeg hoor, daarvoor hoef je echt niet helemaal onderaan te beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij heeft geholpen om het vol te houden, zijn de 'fun challenges' tussendoor. Alle nationaliteiten een keer voorbij laten komen, een satellietclub aan succes helpen, de alliteratiechallenge, focussen op een gigantisch aantal doelpunten van één speler. Veel is mogelijk, omdat er een moment komt waarop je oppermachtig bent in de competitie, een moment dat minstens tien jaar duurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor @19CH98 en andere stafleden/ MU-leden. Ik had een idee voor een nieuwe challenge:

Elke wereldreiziger merkt het met FM. Je leert gemakkelijk een nieuwe taal. Ik wil hier graag een challenge van maken; De Talenknobbel-challenge (betere naam mag altijd!). Hiervoor heb ik FM23 even doorgelopen en heb hier een Excel-bestand van gemaakt. 

Het lijkt min of meer op de Poképlayer Challenge. Volg als coach zoveel mogelijk taalcursussen!

Ik heb alvast een opzet gemaakt. Tabblad 2 moet de puntenlijst worden en tabblad 3 is voor de tips. De continenten zijn gewoon de voetbalbonden in FM, dus er zit wat verschil in met de geografische continenten. 

Bij de tips zie je in elk continent welke talen je daar kan leren. Dit kan nog aangevuld worden op clubbasis in bepaalde gevallen. In Zuid-Afrika en Indonesië maakt het weleens uit in welke regio je speelt. 

Je kunt natuurlijk een flinke start maken door als nationaliteit IJslands en N-Macedonisch te selecteren, maar het kan tegenwerken als je een regionale taal wil leren. (Misschien starttalen niet mee laten tellen?)

Wat vinden jullie van dit idee?

talenknobbel.xlsx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideetje. Niet echt nieuw, het is al eerder een weekchallenge geweest en heeft een link met mijn novelle, in de hoek van satellietclubs. Zelf ben ik niet echt van de weekchallenges, maar van de langere durende challenges.

• Als je de challenge zo simpel mogelijk wil houden, wat zou kunnen is. Zoveel mogelijk landen verzamelen in satellietclubs (alle landen is wel onmogelijk doordat het maximum tegelijk rond de 13 lijkt te liggen en je ongeveer per kalenderjaar er 2 a 3 kan aanvragen/vervangen)
  • Stapje verder zou dan dat je satellietclubs zoveel mogelijk prijzen pakken en dat je daar punten voor krijgt

Ander ideetje die dit triggert is:

• Aan zoveel mogelijk landen/clubs spelers verhuren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan de waardering van de challenges her bekeken worden? De alliteratie challenge is meer waard dan de journeyman bijvoorbeeld. Lijkt me niet per se kloppend.

Ook is de alliteratie bijna hetzelfde als de pokeplayer, terwijl die qua moeilijkheid wel tandje hoger ligt toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei De Raam:

Ik wil ook enkele challenges doen als side saves, welke zijn eventueel goed te combineren?

Ik denk dat een journeyman het beste met veel challenges gecombineerd kan worden. De Pentagon/hentagon is hier sowieso makkelijk in te verwerken. Daarnaast kan je in een journeyman de alliteratie en de poképlayer bij houden.

Ik weet niet precies hoe het zit met eventueel een KKD uitdaging als je al verder in een save bent (@19CH98) , maar mocht dat geoorloofd zijn dan kan je tijdens je Journeyman aan het begin van een nieuw seizoen bij een KKD club instappen en vanaf dan alleen nog meer Nederbelgen gebruiken om de CL te winnen. Stapje erger door er een Nationalist challenge van te maken. 

Building a nation en Great [klein land] challenge is ook een combi die vaak gedaan wordt. In principe kan je met een KKD Challenge tegelijkertijd ook de building a nation aan te gaan met Nederland, volgens de regels zou dit namelijk ook mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

Kan de waardering van de challenges her bekeken worden? De alliteratie challenge is meer waard dan de journeyman bijvoorbeeld. Lijkt me niet per se kloppend.

Ook is de alliteratie bijna hetzelfde als de pokeplayer, terwijl die qua moeilijkheid wel tandje hoger ligt toch.

Ik heb het even overlegd en we zijn het ermee eens dat er een herwaardering van de uitdagingen moet komen. Je kan er dus vanuit gaan dat er een deze dagen een nieuwe puntentelling volgt. Uiterlijk voor de full game release.

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik denk dat een journeyman het beste met veel challenges gecombineerd kan worden. De Pentagon/hentagon is hier sowieso makkelijk in te verwerken. Daarnaast kan je in een journeyman de alliteratie en de poképlayer bij houden.

Ik weet niet precies hoe het zit met eventueel een KKD uitdaging als je al verder in een save bent (@19CH98) , maar mocht dat geoorloofd zijn dan kan je tijdens je Journeyman aan het begin van een nieuw seizoen bij een KKD club instappen en vanaf dan alleen nog meer Nederbelgen gebruiken om de CL te winnen. Stapje erger door er een Nationalist challenge van te maken. 

Building a nation en Great [klein land] challenge is ook een combi die vaak gedaan wordt. In principe kan je met een KKD Challenge tegelijkertijd ook de building a nation aan te gaan met Nederland, volgens de regels zou dit namelijk ook mogen.

Een KKD uitdaging mag je zeker starten verder in je savegame. 

1 uur geleden zei chrisje1993:

Als je je save van FM23 meeneemt naar FM24 mag je die dan ook meenemen in de challenges van FM24?

Ook hier gaan we nog even in overleg over. Je hoort zsm terug van mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei chrisje1993:

Als je je save van FM23 meeneemt naar FM24 mag je die dan ook meenemen in de challenges van FM24?

We hebben overlegd en het meenemen van savegames is toegestaan! Daarbij wel de kanttekening dat je een bepaalde uitdaging maar 1x per savegame mee mag laten tellen. Je kan dus niet de journeyman claimen in FM23, je save meenemen naar FM24 en daar opnieuw de journeyman claimen. Als je die in Fm24 ook wilt hebben zou je dus een nieuwe save moeten starten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideetje voor een nieuwe challenge. Waarschijnlijk hebben sommigen hem wel eens gezien of van gehoord, maar de Sir Alex Ferguson Challenge oftewel de SAF Challenge.

The SAF Challenge

Bij deze challenge ga je op vakantie tot 6 november en neem je de club over die een na laatste staat in de Premier League. De dag dat SAF instapte bij Manchester United. Het doel van deze challenge is om het succes van SAF te herhalen door bij een club te blijven en deze naar grote hoogtes te doen stijgen.

Doelstellingen van de Challenge: (Met een suggestie voor eventuele punten voor de HAF erbij)

• Speel jezelf veilig in seizoen 1. Lukt dit niet dan is de challenge mislukt (10 punten)
  • Win een nationale beker in 4 seizoenen - Ferguson won zijn eerste in 1989/90 (20punten)
  • Win de competitie in 7 seizoenen - Ferguson won zijn eerste titel in 1992/93 (30 punten)
  • Win een dubbel in 8 seizoenen - Fergie won zijn eerste dubbel in 1993/94 (50 punten)
  • Win een treble in 13 seizoenen - Ferguson won zijn eerste treble in 1998/99 (100 punten)

Enkele regels waar je je aan moet houden:

1. Maximaal 8 spelers aantrekken per seizoen. Ferguson heeft nooit meer dan 8 spelers in een seizoen aangetrokken
  2. Speel altijd met een speler geproduceerd in jouw eigen opleiding in de basis 11. Als je geen beschikking hebt over spelers die aan deze status voldoen in je eerste selectie dan mag je hiermee wachten tot 1 januari om er dan een aan te trekken. Om hier wel direct aan te voldoen kan je natuurlijk ook een jeugdspeler overhevelen, maar dit is geen vereiste
  3. Je mag geen transfers doen met jouw grootste rivaal. In het geval van SAF was dit Liverpool. Om de uitdaging groter te maken kan je hier Manchester City ook aan toevoegen.
  4. Internationaal management is niet toegestaan tijdens de challenge (wat mij betreft geen harde eis)

Daarnaast stond Ferguson bekend om het ontwikkelen en gebruiken van eigen jeugd, de befaamde Class of 92. Streef er dus ook altijd naar om een team te hebben dat qua kern bestaat uit eigen jeugd producten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Kunnen we de Rogério Céni challenge en Ronald Koeman Challenge weer terugbrengen? En de Centurion Challenge?

Er zullen de komende periode maandelijks nieuwe challenges bijkomen. Als we nu alles al droppen gaan we te hard moeten nadenken voor nieuwe challenges :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-10-2023 om 15:29 zei bas huijsmans:

Wat mij betreft wel, de echte uitdaging zit bij de top 4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals eerder al door mij aangegeven hebben wij van de staf gekeken naar een herverdeling van de punten. Hieronder is de nieuwe versie. Deze zal natuurlijk ook in het overzichtstopic geplaatst worden en gaat gelden vanaf FM24. Dan zijn jullie bij deze weer op de hoogte!

• Geef de jeugd een kans: 150 punten onveranderd

• Great [klein land] challenge:
FIFA World Ranking 150 t/m 210: 300 punten was 150
FIFA World Ranking 100 t/m 149: 200 punten was 100
FIFA World Ranking 75 t/m 99: 150 punten was 75

• Journeyman challenge: 100 punten onveranderd

• Pentagon challenge: 125 punten was 100
Hexagon: +25 punten onveranderd

• Big Brother challenge: 100 punten onveranderd

• Nationalist challenge: 100 punten was 75

• Bottom at Christmas: 50/25/10 punten onveranderd

• Poképlayerchallenge: variabel met max. 150 onveranderd

• Building a Nation challenge: 150/200/300 onveranderd

• Uitdaging van de maand: onveranderd
Beginner: 10 punten
Gevorderd: 25 punten
Expert: 50 punten
Bij meerdere levels binnen één uitdaging geldt het puntenaantal van het hoogst behaalde level.

• KKD uitdaging:10/25/50 punten onveranderd

• Alliteratie uitdaging: 1 per letter, 3 voor X en Q en verdubbeling voor complete set. halvering tov nu.

NB: Steam prestaties zijn ook onveranderd.

bewerkt door 19CH98
Link naar opmerking
Deel via andere websites