Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic tactieken

Fantasy

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Kyrill:

Geen dank, jij bedankt bro. Wat voor jou minste moeite is/en jij het liefst hebt, ik vind alles prima

De urgentie is minder nodig,  ik had 5 duels om mijn baan te redden het was na 3/5 al gelukt.

Dit is nu mijn main taktiek en formatie:

maintaktiekscree.png.cee5a9b64a6b14ca68fb43914e1e4da5.png

Wat is de logica achter je rollen? BWM-D en L-D komen in dezelfde zone terecht en terwijl het dan logisch zou zijn dat aan de kant van de libero een IFB-D staat, staat ie net aan de andere kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Steels:

Wat is de logica achter je rollen? BWM-D en L-D komen in dezelfde zone terecht en terwijl het dan logisch zou zijn dat aan de kant van de libero een IFB-D staat, staat ie net aan de andere kant.

Logica er achter is, heel het forum roept je niet teveel playmakers moet hebben..... Libero mag, hoeft geen libero te zijn. En zoveel rollen op deep playing playmaker, Ball Winning Midfielder en Anchor Back na, zijn er niet echt. Ik lever al sterren in, in CA door met DM te spelen ipv tweede CM... Als ook nog eens BMW weghaal, maak ik van 4 ster mid den 2-2,5 ster CA middenvelder, dat is wel enorme downgrade :sorry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kyrill:

Logica er achter is, heel het forum roept je niet teveel playmakers moet hebben..... Libero mag, hoeft geen libero te zijn. En zoveel rollen op deep playing playmaker, Ball Winning Midfielder en Anchor Back na, zijn er niet echt. Ik lever al sterren in, in CA door met DM te spelen ipv tweede CM... Als ook nog eens BMW weghaal, maak ik van 4 ster mid den 2-2,5 ster CA middenvelder, dat is wel enorme downgrade 

Snap je heus wel maar niet alles draait rond sterrenratings ;) Zeker niet als het aankomt op tactieken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Steels:

De Libero schuift gewoon in om een partnership met de BWM te vormen, kan prima hoor. Of de Libero trekt naar rechts, of de BWM zal dat doen. Evenals de IFB aan de andere kant, die 'drukt' gewoon de BPD naar links om de plek van de Libero over te nemen. Dat is het mooie aan die nieuwe rotaties ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Kyrill:

Logica er achter is, heel het forum roept je niet teveel playmakers moet hebben..... Libero mag, hoeft geen libero te zijn. En zoveel rollen op deep playing playmaker, Ball Winning Midfielder en Anchor Back na, zijn er niet echt. Ik lever al sterren in, in CA door met DM te spelen ipv tweede CM... Als ook nog eens BMW weghaal, maak ik van 4 ster mid den 2-2,5 ster CA middenvelder, dat is wel enorme downgrade 

Die sterren geven weer hoe goed FM denkt dat die speler, op basis van zijn attributen, die rol kan bespelen. Moet je echt niet teveel naar kijken, Karel. FM heeft het namelijk weleens flink mis wat dit betreft.

Daarnaast eens met wat Guido hierboven zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei De Raam:

De Libero schuift gewoon in om een partnership met de BWM te vormen, kan prima hoor. Of de Libero trekt naar rechts, of de BWM zal dat doen. Evenals de IFB aan de andere kant, die 'drukt' gewoon de BPD naar links om de plek van de Libero over te nemen. Dat is het mooie aan die nieuwe rotaties

Heb je in de tactiek van  Karel dan niet een groter risico op links omdat de Libero en de Complete vleugelverdediger aan die kant staan? Dat er een gat ontstaat als je vroeg de bal kwijt raakt. Want er onstaan dan toch wel situaties dat de libero al in het middenveld staat, maar dat de back nog niet naar binnen geknepen is en de RCV dus ook nog op zijn positie staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei bas huijsmans:

Heb je in de tactiek van  Karel dan niet een groter risico op links omdat de Libero en de Complete vleugelverdediger aan die kant staan? Dat er een gat ontstaat als je vroeg de bal kwijt raakt. Want er onstaan dan toch wel situaties dat de libero al in het middenveld staat, maar dat de back nog niet naar binnen geknepen is en de RCV dus ook nog op zijn positie staat

Daar durf ik zo geen uitspraken over te doen omdat ik absoluut niet op deze manier speel. Misschien kan @Dansmeister die beantwoorden maar mijn gevoel zegt dat je hierin gelijk hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei bas huijsmans:

Er kan een gat ontstaan. Je kunt het risico nemen door dan bewust extra druk naar voren te geven. Als het je in de opbouw extra voordeel oplevert, dan is het een kosten-batenverhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Steels:

Ik hou wel van een beetje feedback, input en discussie rond een bepaald tactisch idee..

+ je weet ook dat ik nooit geen 10 wedstrijden ga spelen ;c

Ik zie wel mogelijkheden, maar veel hangt natuurlijk af van teaminstructies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei FlyD:

Ik zie wel mogelijkheden, maar veel hangt natuurlijk af van teaminstructies

Ik zou starten met 

• positive mentality
  • 1 tikje hoger tempo
  • play out from defense
  • be more expressive
  • counterpress
  • counter
  • distribute to centre/full backs
  • high press
  • 1 tikje higher defensive line
  • 1 tikje more urgent pressing
  • prevent short gk distribution
  • get stuck in

17 uur geleden zei Nom de Guerre:

Het idee is dan dat je treq het spel gaat maken? Wat moet die DLP dan gaan doen?

Ik verwacht goals & assists van mijn trequartista (genre Roberto Baggio) en mijn DLP is meer de man die de bal vanuit de defensie naar de trequartista/aanvallers moet zien te krijgen (genre Andrea Pirlo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Steels:

Ik verwacht goals & assists van mijn trequartista (genre Roberto Baggio) en mijn DLP is meer de man die de bal vanuit de defensie naar de trequartista/aanvallers moet zien te krijgen (genre Andrea Pirlo)

Kan, als je niet te hoog druk gaat zetten. 

Overigens, @Dansmeister

788be0d4ff83e6f30f042d4a8e2e1abf.png

Wat vind je van dit gedrocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Waarom mag ik niet hoog druk zetten? Ik weet dat mijn Treq wss niet zal druk zetten, maar waarom mogen de andere dat dan niet doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Steels:

Ik zou starten met 

• positive mentality
  • 1 tikje hoger tempo
  • play out from defense
  • be more expressive
  • counterpress
  • counter
  • distribute to centre/full backs
  • high press
  • 1 tikje higher defensive line
  • 1 tikje more urgent pressing
  • prevent short gk distribution
  • get stuck in

14 minuten geleden zei Steels:

En hoe zie je dan de rol van de TM? Want je wilt voetballend uitverdedigen via de DLP en dan door naar de TREQ, maar de TM is ook een balmagneet (voor lange ballen).

Met het zware drukzetten gaan er wel gaten vallen. 2 agressieve backs, een rondrennende BWM en BBM en een luie Treq.

8 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Overigens, @Dansmeister

788be0d4ff83e6f30f042d4a8e2e1abf.png

Wat vind je van dit gedrocht?

Een typische Guido tactiek. Eerst denk je wtf is dit, maar als je dan gedetailleerder gaat kijken is alles logisch en schuift het goed in mekaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei FlyD:

En hoe zie je dan de rol van de TM? Want je wilt voetballend uitverdedigen via de DLP en dan door naar de TREQ, maar de TM is ook een balmagneet (voor lange ballen).

Met het zware drukzetten gaan er wel gaten vallen. 2 agressieve backs, een rondrennende BWM en BBM en een luie Treq.

De TM kan voorzetten (van de fullbacks) afleggen aan de Treq & AF. Of zou je voor een andere rol naast de AF opteren?

19 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Waarom zou je hoog druk zetten als een speler in de as van het veld niet mee gaat doen?

Mss kan ik idd beter opteren voor een mid block..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand zoiets al eens geprobeerd? ;c

image.png.aaaa551ef438beb7d23c5d4d846f1bc8.png

Het idee hier is dat de Match Practice sessie nogal OP zou zijn, waardoor je deze normaal maar twee keer per week kan inplannen. Als je echter eerst drie wedstrijddagen invoert en vervolgens twee MP sessies, kom je in een week zonder wedstrijden op vijf MP sessies. Eens kijken wat dit gaat doen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei De Raam:

Iemand zoiets al eens geprobeerd? ;c

image.png.aaaa551ef438beb7d23c5d4d846f1bc8.png

Het idee hier is dat de Match Practice sessie nogal OP zou zijn, waardoor je deze normaal maar twee keer per week kan inplannen. Als je echter eerst drie wedstrijddagen invoert en vervolgens twee MP sessies, kom je in een week zonder wedstrijden op vijf MP sessies. Eens kijken wat dit gaat doen :D 

Ik denk dat je spelers dit niet zullen trekken :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites