Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic tactieken

Fantasy

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei EssDee:

Ik ben een beetje aan het testen met mijn tactiek, om een variant achter de hand te hebben.

Standaard speel ik een 4-2-3-1 met de 2 pivots in de CM zone ipv de DM-zone.

Daarnaast, omdat ik over veel goede CM en DM's beschik, ben ik aan het zoeken naar een 4-3-3 tactiek.

Voorlopig kom ik op volgende uit:

IF(a)-AF(a)-W(s)

CM(a)-AP(s)

DM(s)

WB(s)-CD(d)-CD(d)-IFB(d)

Maar ik vind dat ik te weinig aanvallende slagkracht heb. Met een 4-2-3-1 heb je altijd je aanvallende middenvelder die in de rug van je spits zit en voor aanwezigheid in de box zorgt. Bij mijn 4-3-3 heb ik dat veel te weinig. Als dan mijn spits afgedekt is, heeft de verdediging van de tegenstand het te gemakkelijk.

Is de 4-2-3-1 nog steeds de META, of kan ik mijn 4-3-3 nog tweaken?

Ik beschik over2 goede linksachters, de ene beter als wingback, de andere beter als CWB of IWB. Op rechts heb ik een goede rechtsachter die ook centraal kan. Verder heb ik 4 goede spelers die in de balans liggen en alle 4 uit de voeten kunnen op de CM(a) en AP(s) posities in die CM-zone.

In de combinatie tussen een mezella , dynamische middenvelder en een aanvallende back had ik voldoende slagkracht in een 433

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei FlyD:

Dat is afhankelijk van de rest van je opstelling/rollen/team instructies,...

Kun je wat meer info geven?

Sk (at)

WB (su), BPD (de), BPD (de), WB (su)

CM (su), BWM (su)

IF (at), AM (su), IW (su)

AF (at)

Backs en wingers houden het veld breed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Rrrood:

Nee 

Bepaalde rollen voor een centrale verdediger heb je niet op PS5 zoals close down less. Ook zie ik op Youtube op videos van HoodGaming & GYRFM dat als mensen kritiek hebben op hen tactiek dat zij vragen of ze op PC spelen of console.

bewerkt door FM-GANG24
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei FM-GANG24:

Bepaalde rollen voor een centrale verdediger heb je niet op PS5 zoals close down less. Ook zie ik op Youtube op videos van HoodGaming & GYRFM dat als mensen kritiek hebben op hen tactiek dat zij vragen of ze op PC spelen of console.

Close down less is geen rol. Het is een instructie. Sommige rollen hebben deze instructie "hardcoded" in de rol, soms moet je dit handmatig toevoegen, maar meestal zorgt de team-instructie voor een minimale standaard (voor pressing bijvoorbeeld) en kan je dit met PIs verfijnen. 

Edit: Enige wat je kan doen (mits je je eigen tactiek zelf maakt) is, voordat je je Line of Engagement (LoE) en triger press toevoegt, is eerst Persoonlijke Instructies (PI) toevoegen aan spelers en daarna pas Team Instructies (TI) en de rest.

bewerkt door Rrrood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rrrood:
1 uur geleden zei Rrrood:

Close down less is geen rol. Het is een instructie. Sommige rollen hebben deze instructie "hardcoded" in de rol, soms moet je dit handmatig toevoegen, maar meestal zorgt de team-instructie voor een minimale standaard (voor pressing bijvoorbeeld) en kan je dit met PIs verfijnen. 

Edit: Enige wat je kan doen (mits je je eigen tactiek zelf maakt) is, voordat je je Line of Engagement (LoE) en triger press toevoegt, is eerst Persoonlijke Instructies (PI) toevoegen aan spelers en daarna pas Team Instructies (TI) en de rest.

Op BPD waarmee op Youtube gespeeld wordt in een tactiek heeft de instructie close down less, maar deze kan je op PS5 niet instellen.

bewerkt door FM-GANG24
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het al gevonden op een ander filmpje, hierin legt hij uit waar je het kan vinden. Als je trigger press op less often klikt krijg je close down less als instructie. 

Twijfel nog wel steeds of een tactiek op de PC even goed werkt als op de PS5 aangezien er ook speciale tactieken worden gemaakt voor consoles, maar komen we snel achter. Thanks voor je hulp iniedergeval!

image.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites