Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Club gezocht

Fantasy

Aanbevolen berichten

Op 22-10-2023 om 23:54 zei Arles:

Ik ben niet per se op zoek naar een club, maar naar een manager in wiens huid ik kan kruipen. Als geboren Ajacied jeuken mijn handen natuurlijk om de club weer op het rechte pad te krijgen, en ik wil dat doen met een echte clubman. Het enige wat ik niet wil, is dat het iemand is die in het spel al ergens anders werkt, zoals bijvoorbeeld een Wim Jonk bij Volendam. Ik dacht zelf aan John van ‘t Schip of Johnny Heitinga. Heeft iemand anders nog een leuke suggestie?

John van 't Schip lijkt dus een serieuze optie te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Comandante:

In fm23 een flinke dip gehad en nu wil een frisse start maken in fm 24. Nu twijfel ik tussen FC Groningen of ADO den haag. Welke team zouden jullie aanraden en waarom? 

Alvast bedankt! 

Wat wil je met de save bereiken? Heb je met één of beide clubs al een band? Mocht je snel naar de Eredivisie willen zou ik voor Groningen gaan, anders ADO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Mordurette:

Wat wil je met de save bereiken? Heb je met één of beide clubs al een band? Mocht je snel naar de Eredivisie willen zou ik voor Groningen gaan, anders ADO.

Nee heb totaal geen band met de clubs. Wil graag naam gaan maken met de club in Europa en vandaar uit verder of altijd bij de club blijven (zoals als mogelijk natuurlijk). Dus dan kom je denk snel uit bij ado.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-10-2023 om 20:52 zei Rykjvk1:

Clubs;

Sampdoria

Palermo

Parma

Notts County

Malaga

Nürnberg

Saint-Etienne

Bordeaux

Ik denk dat dit allemaal wel mooie en roemrijke clubs zijn die een aardige val doorgemaakt hebben in recente jaren. Malaga is een uitdaging die ik online nog niet veel mensen heb zien doen, dus dat is altijd leuk. Spelen nu natuurlijk ook op het derde niveau. Het tweede niveau bereiken zal niet zo heel moeilijk zijn denk ik, maar die stap naar La Liga is een flinke. Gelukkig liggen de faciliteiten er al. Andere interessante clubs op het derde niveau zijn wat mij betreft UD Melilla (gelegen op het Afrikaanse continent) en Real Murcia (enorm stadion en een enorme stad; die hoort toch wel een La Liga ploeg te herbergen). 

In Duitsland is Nürnberg een prachtige uitdaging, maar daar zijn er in Duitsland heel veel van. Wie is er niet opgegroeid met Kaiserslautern, Schalke 04, Hannover 96 en HSV 'gewoon' in de Bundesliga? Dit zijn stuk voor stuk mooie clubs. Zelf zou ik in Duitsland de 3. Liga ook niet zomaar voorbij lopen. Met Dynamo Dresden heb je een voormalig Oost-Duitse topclub die nooit aan het Bundesliga niveau heeft kunnen tippen maar daar qua achterban wel aanspraak op maakt. Arminia Bielefeld is misschien niet de meest interessante club qua karakter, maar na twee degradaties op rij is het een mooie uitdaging om de vrije val een halt toe te roepen. Tot slot staat MSV Duisburg in real life nu onderaan in de 3. Liga terwijl het in 1963 één van de oprichters van de Bundesliga was. Dat moet beter kunnen. 

Wat je ook kiest, het zal sowieso een interessante uitdaging worden.

4 uur geleden zei Comandante:

In fm23 een flinke dip gehad en nu wil een frisse start maken in fm 24. Nu twijfel ik tussen FC Groningen of ADO den haag. Welke team zouden jullie aanraden en waarom? :classic_smile:

Alvast bedankt! :classic_biggrin:

FC Groningen is de makkelijkste van de twee. Ik zou daarom ook voor ADO gaan, tenzij je eigenlijk gewoon snel uit het KKD moeras weg wilt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Urbeto:

Ik denk dat dit allemaal wel mooie en roemrijke clubs zijn die een aardige val doorgemaakt hebben in recente jaren. Malaga is een uitdaging die ik online nog niet veel mensen heb zien doen, dus dat is altijd leuk. Spelen nu natuurlijk ook op het derde niveau. Het tweede niveau bereiken zal niet zo heel moeilijk zijn denk ik, maar die stap naar La Liga is een flinke. Gelukkig liggen de faciliteiten er al. Andere interessante clubs op het derde niveau zijn wat mij betreft UD Melilla (gelegen op het Afrikaanse continent) en Real Murcia (enorm stadion en een enorme stad; die hoort toch wel een La Liga ploeg te herbergen). 

In Duitsland is Nürnberg een prachtige uitdaging, maar daar zijn er in Duitsland heel veel van. Wie is er niet opgegroeid met Kaiserslautern, Schalke 04, Hannover 96 en HSV 'gewoon' in de Bundesliga? Dit zijn stuk voor stuk mooie clubs. Zelf zou ik in Duitsland de 3. Liga ook niet zomaar voorbij lopen. Met Dynamo Dresden heb je een voormalig Oost-Duitse topclub die nooit aan het Bundesliga niveau heeft kunnen tippen maar daar qua achterban wel aanspraak op maakt. Arminia Bielefeld is misschien niet de meest interessante club qua karakter, maar na twee degradaties op rij is het een mooie uitdaging om de vrije val een halt toe te roepen. Tot slot staat MSV Duisburg in real life nu onderaan in de 3. Liga terwijl het in 1963 één van de oprichters van de Bundesliga was. Dat moet beter kunnen. 

Wat je ook kiest, het zal sowieso een interessante uitdaging worden.

FC Groningen is de makkelijkste van de twee. Ik zou daarom ook voor ADO gaan, tenzij je eigenlijk gewoon snel uit het KKD moeras weg wilt. 

Nee hoef niet persee snel weg uit de kkd. Wil bouwen aan een team en club. Dus kom ik denk toch snel bij ADO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Fantasy:

M'n eerste beta save zit er inmiddels wel bijna op met NEC, dus nu is het tijd voor een beta save #2. Een club in Europa die in de Conference League of Europa League (voorrondes) speelt graag; kom maar door met de ideeën  

Sparta Praag. Maak me trots.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Fantasy:

M'n eerste beta save zit er inmiddels wel bijna op met NEC, dus nu is het tijd voor een beta save #2. Een club in Europa die in de Conference League of Europa League (voorrondes) speelt graag; kom maar door met de ideeën  

FC Basel. Staat in het echt op een laatste plek en heeft toch wel enkele leuke spelertjes rondlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Fantasy:

M'n eerste beta save zit er inmiddels wel bijna op met NEC, dus nu is het tijd voor een beta save #2. Een club in Europa die in de Conference League of Europa League (voorrondes) speelt graag; kom maar door met de ideeën :D 

Wellicht even kijken in Polen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fantasy:

M'n eerste beta save zit er inmiddels wel bijna op met NEC, dus nu is het tijd voor een beta save #2. Een club in Europa die in de Conference League of Europa League (voorrondes) speelt graag; kom maar door met de ideeën :D 

Al eens aan AZ gedacht;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Fantasy:

Haha vanzelfsprekend, maar wil nu wel iets anders dan NL proberen na m'n NEC-avontuur  

Even gegoogeld wie er eigenlijk aan de kwalificatierondes beginnen en ik wil graag Arouca voorstellen. Portugese competitie is uitdagend zat met die grote ploegen terwijl Arouca zelf niet een heel bijzondere ploeg is. Hearts is in Schotland een ploeg die in een vergelijkbare positie zit. Misschien is 1 van die 2 een optie voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fantasy:

Hebben we voor niets een podcast op zitten nemen? :classic_blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Fantasy:

NK Maribor. Lekker je ploeg om good old Josip Ilicic heenbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Fantasy:

Ik moet die aflevering nog terugluisteren denk ik. Is er een samenvatting ergens misschien? :D 

Die kan ik wel even geven. Hieronder de clubs die besproken zijn. Wat wij er vanaf wisten en over te melden hadden ehb ik even tussen haakjes gezet.

Breidablik (leuk team)

Fiorentina (Leuk team)

FK TSC Backa Topola (Leuk team)

Rakow Czestochowa (Leuk team)

FCSB (Leuk team)

Aston Villa (Leuk team)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In afwachting op de full release heb ik inmiddels een shortlist van clubs waarvan ik er 1 wil gaan managen:

SPAL (Italië)
Malaga (Spanje)
Deportivo (Spanje)
Hamilton Academical (Schotland)
Imabari (Japan)
Admira Wacker (Oostenrijk)
Baník Ostrava (Tsjechië)
Cukaricki (Servië)

Probleem is alleen dat hoe langer ik er over na denk, hoe meer clubs er bij komen. :classic_rolleyes:

Ondanks dat houd ik me aanbevolen als iemand nog meer tips heeft voor clubs met een redelijke jeugdopleiding die of in een kleinere competitie spelen(zoals bijvoorbeeld Baník Ostrava uit bovenstaand lijstje) of een club uit één van de lagere divisies van een groter land (zoals Malaga bijvoorbeeld).

Misschien dat ik ze dan maandagavond in een random name picker gooi en met dat team ga beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei reibleetsak:

In afwachting op de full release heb ik inmiddels een shortlist van clubs waarvan ik er 1 wil gaan managen:

SPAL (Italië)
Malaga (Spanje)
Deportivo (Spanje)
Hamilton Academical (Schotland)
Imabari (Japan)
Admira Wacker (Oostenrijk)
Baník Ostrava (Tsjechië)
Cukaricki (Servië)

Probleem is alleen dat hoe langer ik er over na denk, hoe meer clubs er bij komen. :classic_rolleyes:

Ondanks dat houd ik me aanbevolen als iemand nog meer tips heeft voor clubs met een redelijke jeugdopleiding die of in een kleinere competitie spelen(zoals bijvoorbeeld Baník Ostrava uit bovenstaand lijstje) of een club uit één van de lagere divisies van een groter land (zoals Malaga bijvoorbeeld).

Misschien dat ik ze dan maandagavond in een random name picker gooi en met dat team ga beginnen.

Ik kan de Tsjechische competitie alleen maar aanbevelen. Ik heb er meer dan tien jaar gezeten met Sparta Praag en Banik Ostrava heeft altijd wel een goed team + goede jeugd gehad. Ook redelijk weinig regels omtrent de competitie dus altijd fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites