Urbeto Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Groep 3: Ed Sheeran - X 12 (+3) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 8 (+2) Luke Combs - Getting Old 5 (+1) Sigur Ros - Valtari 15 (+5) Gorillaz - Demon Days 10 Ferry Corsten - L.E.F. 5 Groep 4: Jungle - For Ever 3 (+2) Linkin Park - Meteora 12 Deftones - White Pony 5 (+1) Ben Howard - Every Kingdom 8 Eminem - The Eminem Show 15 (+3) Arctic Monkeys - AM 12 (+5) Groep 3 is vrij zwak wat mij betreft. Sigur Ros is wel goed, maar dit is niet eens zo'n bijzonder mooi album. Ed Sheeran is hier wel beter te pruimen dan op z'n recentere albums, maar het blijft doorsnee (emo)pop. De rest is imo gewoon nog veel minder aan. Groep 4 daarentegen is wel sterk. AM is natuurlijk het beste album van dit lijstje - ik weet dat smaken verschillen en dat is prima, maar geen punten geven aan AM hier vind ik wel opvallend - maar Eminem doet daar weinig voor onder. Jungle ken ik niet zo goed maar vond ik bij vlagen best lekker luisteren. Hetzelfde geldt voor Deftones, ondanks dat dat verder niet bepaald mijn genre is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 Groep 3: Ed Sheeran - X 13 (+1) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 11 (+3) Luke Combs - Getting Old Sigur Ros - Valtari 17 (+2) Gorillaz - Demon Days 15 (+5) Ferry Corsten - L.E.F. 5 Groep 4: Jungle - For Ever 8 (+5) Linkin Park - Meteora 14 (+2) Deftones - White Pony 5 Ben Howard - Every Kingdom 8 Eminem - The Eminem Show 16 (+1) Arctic Monkeys - AM 15 (+3) Zoals Urbeto zich niet kan voorstellen dat je AM geen punten geeft, kan ik me dat niet bij Demon Days. Een van de beste albums ooit imo. Van Sigur Ros is dit inderdaad niet een van de betere albums, ik heb meer met () en Ágaetis Byrjun Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 Groep 3: Ed Sheeran - X 18 (+5) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 14 (+3) Luke Combs - Getting Old 2 (+2) Sigur Ros - Valtari 17 (+2) Gorillaz - Demon Days 15 (+5) Ferry Corsten - L.E.F. 6 (+1) Ik kende de onderste 3 dus totaal niet. Allemaal niet mijn smaak als je het mij vraagt, dus maar voor de minst slechte gegaan. Groep 4: Jungle - For Ever 8 (+5) Linkin Park - Meteora 19 (+5) Deftones - White Pony 5 Ben Howard - Every Kingdom 10 (+2) Eminem - The Eminem Show 19 (3) Arctic Monkeys - AM 16 (+1) Tja, dit is wel een heel goede ronde. Met 3 goede albums in de top 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 Niet uit aanval maar interesse; wat waarderen jullie in de albums van Ben Howard en Gorillaz? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 (bewerkt) Groep 3: Ed Sheeran - X 18 De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 16 (+2) Luke Combs - Getting Old 2 Sigur Ros - Valtari 20 (+3) Gorillaz - Demon Days 20 (+5) Ferry Corsten - L.E.F. 7 (+1) Groep 4: Jungle - For Ever 10 (+2) Linkin Park - Meteora 19 (+1) Deftones - White Pony 5 Ben Howard - Every Kingdom 15 (+5) Eminem - The Eminem Show 19 Arctic Monkeys - AM 19 (+3) 25 oktober 2023 bewerkt door Tim' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 18 minuten geleden zei Tim': Groep 3: Ed Sheeran - X 18 De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 16 (+2) Luke Combs - Getting Old 2 Sigur Ros - Valtari 20 (+3) Gorillaz - Demon Days 15 (+5) Ferry Corsten - L.E.F. 7 (+1) Groep 4: Jungle - For Ever 10 (+2) Linkin Park - Meteora 19 (+1) Deftones - White Pony 5 Ben Howard - Every Kingdom 15 (+5) Eminem - The Eminem Show 19 Arctic Monkeys - AM 19 (+3) Je moet de punten voor Gorillaz er nog bij rekenen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 2 uur geleden zei Urbeto: Niet uit aanval maar interesse; wat waarderen jullie in de albums van Ben Howard en Gorillaz? De nummers zitten gewoon zeer goed in elkaar. Het is hip-hop maar zonder het bitches/money/stoerdoenerij gehalte, maar bovendien is het ook breder dan hip-hop. En ondanks dat het best wat verschillende kanten op gaat en met veel gastoptredens voelt het toch als 1 geheel. Bovendien heb ik sowieso een zwak voor Danger Mouse geproduceerde shit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 Groep 3: Ed Sheeran - X 19 (+1) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 18 (+2) Luke Combs - Getting Old 2 Sigur Ros - Valtari 23 (+3) Gorillaz - Demon Days 25 (+5) Ferry Corsten - L.E.F. 7 Groep 4: Jungle - For Ever 10 Linkin Park - Meteora 20 (+1) Deftones - White Pony 5 Ben Howard - Every Kingdom 18 (+3) Eminem - The Eminem Show 21 (+2) Arctic Monkeys - AM 24 (+5) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 26 oktober 2023 Groep 3: Ed Sheeran - X 21 (+2) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 21 (+3) Luke Combs - Getting Old 2 Sigur Ros - Valtari 24 (+1) Gorillaz - Demon Days 30 (+5) Ferry Corsten - L.E.F. 7 Groep 4: Jungle - For Ever 10 Linkin Park - Meteora 25 (+5) Deftones - White Pony 5 Ben Howard - Every Kingdom 19 (+1) Eminem - The Eminem Show 24 (+3) Arctic Monkeys - AM 26 (+2) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Groep 3: Ed Sheeran - X 23 (+2) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 24 (+3) Luke Combs - Getting Old 3 (+1) Sigur Ros - Valtari 24 Gorillaz - Demon Days 35 (+5) Ferry Corsten - L.E.F. 7 Groep 4: Jungle - For Ever 10 Linkin Park - Meteora 26 (+1) Deftones - White Pony 5 Ben Howard - Every Kingdom 21 (+2) Eminem - The Eminem Show 27 (+3) Arctic Monkeys - AM 31 (+5) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 27 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 27 oktober 2023 Ik ben nog niet thuis. Dus de stemming kan doorgaan tot morgenmiddag 1 uur voor degene die nog willen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Op 25-10-2023 om 09:14 zei Urbeto: Niet uit aanval maar interesse; wat waarderen jullie in de albums van Ben Howard en Gorillaz? Ben Howard geen kloot. Gorillaz dat ze durven breken met geijkte songstructuren en -conventies en gewoon lekker hun eigenzinnige ding doen. Vind lang niet alles goed maar that gotta count for something. De eenheidsworstmachine staat mij tegen en dan blij als die wordt doorbroken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Groep 3: Ed Sheeran - X 24 ( +1 ) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 24 Luke Combs - Getting Old 6 ( +3 ) Sigur Ros - Valtari 29 ( +5 ) Gorillaz - Demon Days 35 Ferry Corsten - L.E.F. 9 ( +2 ) Groep 4: Jungle - For Ever 11 ( +1 ) Linkin Park - Meteora 31 ( +5 ) Deftones - White Pony 7 ( +2 ) Ben Howard - Every Kingdom 21 Eminem - The Eminem Show 30 ( +3 ) Arctic Monkeys - AM 31 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 (bewerkt) Groep 3: Ed Sheeran - X 25 (+1) De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 29 (+5) Luke Combs - Getting Old 6 Sigur Ros - Valtari 27 (+2) Gorillaz - Demon Days 38 (+3) Ferry Corsten - L.E.F. 9 Groep 4: Jungle - For Ever 12 ( +1 ) Linkin Park - Meteora 34 ( +3 ) Deftones - White Pony 7 Ben Howard - Every Kingdom 21 Eminem - The Eminem Show 35 ( +5 ) Arctic Monkeys - AM 33 ( +2 ) Groep 3 een zeer matige groep. De Machine geen topalbum, maar beter te beluisteren dan de andere vier. Gorillaz is altijd lekker. Groep 4 zat wat meer niveau in. 29 oktober 2023 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 De lijnen waren toch al gesloten? Ik vraag dit voor de Arctic Monkeys Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Nee. Schijt aan deadlines Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 2 uur geleden zei Urbeto: De lijnen waren toch al gesloten? Ik vraag dit voor de Arctic Monkeys Eens haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Ik was nog vergeten te stemmen. Wellicht worden ze nog meegenomen, anders pech. Groep 3: Ed Sheeran - X 26 +1 De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 34 +5 Luke Combs - Getting Old 6 Sigur Ros - Valtari 29 +2 Gorillaz - Demon Days 41 +3 Ferry Corsten - L.E.F. 9 Groep 4: Jungle - For Ever 13 +1 Linkin Park - Meteora 34 Deftones - White Pony 7 Ben Howard - Every Kingdom 23 +2 Eminem - The Eminem Show 40 +5 Arctic Monkeys - AM 36 +3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 31 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 31 oktober 2023 Ja sorry mannen beetje drukke dagen achter de rug. Morgen wat meer tijd dan kan ik dit op de laptop even uitwerken en komt de nieuwe ronde online. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 november 2023 Auteur Share Geplaatst 1 november 2023 (bewerkt) We hebben weer twee groepen erop zitten. Onderstaand de resultaten. De albums die onderstreept zijn zien we terug in de volgende ronde. Voor de andere albums houdt het verhaal hier op. Groep 3: Gorillaz - Demon Days, 41 punten De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine, 34 punten Sigur Ros - Valtari, 33 punten Ed Sheeran - X, 26 punten Luke Combs - Getting Old, 11 punten Ferry Corsten - L.E.F., 9 punten Groep 4: Eminem - The Eminem Show, 40 punten Arctic Monkeys - AM, 36 punten Linkin Park - Meteora, 35 punten Ben Howard - Every Kingdom, 23 punten Jungle - For Ever, 13 punten Deftones - White Pony, 7 punten We gaan ook weer door met de volgende twee groepen. Daarvoor kan weer gestemd worden: Groep 5: Chris Stapleton - Traveller Avicii - Stories Green Day - American Idiot SZA - CTRL Spoiler Mijn favoriete R&B-plaat. Niet alleen sterke zangeres, maar ook bloedmooi. Op Doves In The Wind doet ook Kendrick Lamar zijn duit in het zakje. Heerlijke lyrics daar Tame Impala - Currents The National - High Violet Groep 6: Eddie Vedder - Into the Wild Charlie XCX - How I'm Feeling Now Spoiler Het ultieme lockdown album en wellicht het beste of meest toegankelijke hyperpopalbum. Ik ben niet echt een fan van Charli XCXs ander werk, op enkele uitzonderingen na. Maar dit album is eigenlijk het totaal tegenovergestelde, omdat dit één van de weinige albums is waar ik elk nummer - letterlijk elk nummer - béresterk vind. En dat doen heel weinig albums na - zeker in de moderne tijd dan nog met filler en interludes. Vrij kort album en lekkere flow. Je kan de nummers apart luisteren maar als album werkt het ook. Het is kort maar krachtig. Beste nummers: c2.0, party 4 you, claws, enemy en anthems Meest toegankelijke: Forever en Visions (laatste heeft meeste EDM invloed) Kanye West - The College Dropout Ed Sheeran - - Panic! At The Disco - A Fever You Can't Sweat Out James Blunt - Back to Bedlam Deadline 8 november, 13.00 uur. @Laki @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Chiemel @chrisje1993 @Djordison @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @KayDeManaager @Keko @Lakigigar@Platina32 @Roprop @Tim' @Titan @Urbeto @Vreven @xanderoo 1 november 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Voor wat het waard is, bij groep 5 is de artiest SZA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Oh, ronde gemist. Ik had er eventueel voor kunnen zorgen dat Sigur Ros wel was doorgegaan. Mijn eigen keuze Jungle was kansloos zo te zien, dus daar had ik geen verschil kunnen maken. Blijft wel een aanradertje hoor. Chris Stapleton - Traveller Avicii - Stories 1 Green Day - American Idiot 2 CTRL - SZA Tame Impala - Currents 5 The National - High Violet 3 Eddie Vedder - Into the Wild 5 Charlie XCX - How I'm Feeling Now Kanye West - The College Dropout 3 Ed Sheeran - - 1 Panic! At The Disco - A Fever You Can't Sweat Out 2 James Blunt - Back to Bedlam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 november 2023 Auteur Share Geplaatst 1 november 2023 12 minuten geleden zei Erwin.: Voor wat het waard is, bij groep 5 is de artiest SZA Aangepast in de post. Als jullie het ook omdraaien in de stand dan komt het helemaal goed. Jij kan vast raden welk album ik sowieso moet luisteren voor ik punten kan geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Groep 5: Chris Stapleton - Traveller 1 (+1) Avicii - Stories 4 (+3) Green Day - American Idiot 7 (+5) SZA - CTRL Tame Impala - Currents 5 The National - High Violet 5 (+2) Voor mij een wat lastige groep, want veel sprak mij niet echt aan. American Idiot op 1. Persoonlijk, vind ik het een goed album en nummers, zoals American Idiot, zijn nog zeer representatief voor deze tijd. Aviicii scoort bij mij altijd goed. Daarna is het echt gunnen voor de punten. Groep 6: Eddie Vedder - Into the Wild 5 Charlie XCX - How I'm Feeling Now 5 (+5) Kanye West - The College Dropout 6 (+3) Ed Sheeran - - 1 Panic! At The Disco - A Fever You Can't Sweat Out 4 (+2) James Blunt - Back to Bedlam 1 (+1) Ik weet niet wie Charlie XCX heeft ingestuurd, maar ik kan mij volledig vinden in de omschrijving die is gegeven. Luister dit album vaak en deze unieke stijl spreekt mij aan. Ben sowieso fan van haar muziek. De heer West mag mentaal wat problemen hebben, maar dit is echt een top album. Panic! At The Disco teert wel erg op één nummer, maar het album spreekt mij aan. Tot slot krijgt de man, die volgens velen de meest irritante nummer heeft gemaakt, ook een punt. Het lijkt erop dat ik in deze groep wel val voor de nummers die ik vroeger vaak op de radio hoorde. Eddie Vedder is niet mijn stijl en Ed Sheeran is prima, maar geen punten waard in deze groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 11 uur geleden zei FMNOOB: Ik weet niet wie Charlie XCX heeft ingestuurd, maar ik kan mij volledig vinden in de omschrijving die is gegeven. Luister dit album vaak en deze unieke stijl spreekt mij aan. Ben sowieso fan van haar muziek. Heb ik ingestuurd, blij dat je het ook kan appreciëren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten