timpy00 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 (bewerkt) Jaren geleden werden er regelmatig een soort toernooitjes gehouden waarbij uiteindelijk een winnaar van een bepaalde categorie naar voren kwam. Het lijkt mij leuk om dit weer proberen op te pakken. De allereerste categorie: Beste album van de 21 eeuw. De afbakening hiervan lijkt me simpel het album moet officieel zijn uitgebracht in deze eeuw. Hoe gaan we te werk? Iedereen mag meedoen en nomineert maximaal 5 albums (mag van dezelfde artiest zijn). Het is leuk om een begeleidende tekst bij je nominaties te plaatsen, eventueel ingegoten met de albumhoes of wat aan re raden nummers. Afhankelijk van het aantal inzendingen beginnen we in de eerste ronde in een poulefase waarbij iedereen punten mag verdelen. Ook leden die geen albums hebben genomineerd mogen hierbij stemmen. Na de poulefase gaan we verder in een K.O. systeem dus gaat ieder album met de meeste stemmen door naar de volgende ronde. Wees respectvol naar elkaar, iedereen heeft een ander smaak, hierop hoeven we elkaar niet te beledigen. Mocht ik hiermee een ander topic over het hoofd hebben gezien dan hoor ik het graag. Anders lijkt het me een leuk format om met elkaar te kijken welk album wij het beste vinden, hierna volgen natuurlijk weer andere categorieën. De nominaties mogen per pm naar mij. Ik zal hier een lijstje bijhouden welke albums reeds genomineerd zijn. Deadline voor nomineren ligt op 11-10-2023 23.59 uur of als we het aantal van 96 nominaties hebben behaald. Genomineerde albums: Macklemore & Ryan Lewis - The Heist Twenty One Pilots - Blurryface Twenty One Pilots - Trench Panic! At The Disco - A Fever You Can't Sweat Out Keane - Hopes And Fears The Strokes - Is This It? Arctic Monkeys - AM AURORA - All My Demons Greeting Me As A Friend (Deluxe) Avicii - True Muse - Absolution Rammstein - Mutter Rammstein - Liebe ist für alle da Dropkick Murphy's - The Warrior Code Dropkick Murphy's - Signed and Sealed in Blood Nightwish - Endless Forms Most Beautiful Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium Arctic Monkeys - What people say I am, That's what I'm not Chris Stapleton - Traveller De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine Eminem – The Marshall Matters LP Black Eyed Peas – The E.N.D. Shaggy – Hot Shot James Blunt – Back to Bedlam Metallica – Hardwired… To Self-Destruct Avicii - Stories Avicii - Tim Ed Sheeran - X Coldplay - A Rush of Blood To The Head Sik Sonic - An Evening With Silk Sonic Blink 182 - Blink 182 (Untitled) Lana Del Rey - Born to Die Green Day - American Idiot Eminem - The Eminem Show Evanescence - Fallen U2 - Songs of Surrender Luke Combs - Getting Old Ed Sheeran - - Avenged Sevenfold - Life Is But A Dream Kimbra - A Reckoning Daft Punk - Random Access Memories Tom Odell - Long Way Down Arcade Fire - Neon Bible The War on Drugs - Lost in a Dream Michael Kiwanuka - Love & Hate CTRL - SZA Proof of Youth - The Go!Team Slowdive - Slowdive Interpol - Turn On the Bright Lights Subsonic Eye - Dive Into The National - Boxer Sigur Ros - Valtari Bon Iver - For Emma, Forever Ago Arcade Fire - Funeral Ben Howard - Every Kingdom Alt J - An Awesome Wave The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement Tame Impala - Currents Editors - The Weight of Your Love Gorillaz - Demon Days Sufjan Stevens - Come On! Feel The Illinoise Sufjan Stevens - Carrie & Lowell Gregory Alan Isakov with the Colorado Symphony Joanna Newson - Ys Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly Spinvis - Spinvis Kanye West - The College Dropout Daft Punk - Discovery Madvillain - Madvillainy Deftones - White Pony Portishead - Third At the Drive-In - Relationship of Command Sweet Trip - Velocity : Design : Comfort FKA twigs - LP1 Charli XCX - how i'm feeling now yeule - Serotonin II Björk - Vespertine Linkin Park - Hybrid Theory Linkin Park - Meteora Paramore - Riot! Armin van Buuren - Image Ferry Corsten - L.E.F. Grandaddy - The Sophtware Slump D'Angelo - Voodoo The National - High Violet M83 - Hurry Up, We're Dreaming (2011) Jungle - For Ever (2018) Hans Zimmer - Interstellar (2020) The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017 Eddie Vedder - Into the Wild (2007) 12 oktober 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Heb ook even vijf albums aangeleverd, al hadden dat er natuurlijk veel meer kunnen zijn. Ben benieuwd welke albums het verder tot de uiteindelijke verkiezing gaan schoppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 9 oktober 2023 @Laki@Fantasy @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djordison @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @KayDeManaager @Keko @Lakigigar@Platina32 @Roprop @Tim' @Titan @Urbeto @Vreven @xanderoo Even wat tags eruit, laat ook even weten als jullie het idee niks vinden. We hebben inmiddels 15 albums. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Volgens mij heeft @Djurovski zijn lijstje al aangeleverd . Ik ga deze week ook wat insturen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 4 minuten geleden zei Titan: Volgens mij heeft @Djurovski zijn lijstje al aangeleverd . Die is vrij makkelijk te identificeren ja haha Mijne heb je binnen @timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Ik hoef eigenlijk niets meer te nomineren, want de beste staat er al tussen. Toch heb ik er voor de vorm 5 ingestuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 1 uur geleden zei Titan: Volgens mij heeft @Djurovski zijn lijstje al aangeleverd . Ik ga deze week ook wat insturen! Mijn naam is haas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Dank voor de mention! Voor mij is dit een te grote tijdsinvestering wat betreft het stemmen (wil toch een heel album geluisterd hebben om er een goed oordeel over te vellen). En aangezien ik ook nog de MU Top2000 heb liggen en ik daar al veel te lang niet meer naar heb omgekeken, geef ik daar prio aan nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Zojuist 5 albums ingestuurd met album foto's, wat liedjes namen erbij en meer ingestuurd naar Timpy00. Heb er zin in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Zelfs ik heb wat ingestuurd Leuk initiatief weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Dit is een schier onmogelijke opdracht. Maar ik ga me er ook eens aan wagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Ik doe ook mee. Er moet toch een beetje kwaliteit in die lijst albums komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Nou, ik zal wederom proberen jullie wat smaak bij te brengen Guitig initiatief! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 Leuk! Ik zal vanmiddag even kijken of deze lijst nog aangevuld kan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 (bewerkt) Ik ga ook meedoen, maar ik ga ook al meteen zeggen, van die 39 albums heb ik er maar ongeveer vijf van beluisterd dus ik weet niet of ik echt ga kunnen bijdragen aan het tournament. Het is toch niet echt mijn genre in de vele gevallen. Maar ik zal mijn plicht doen, en er vijf insturen. Vijf zijn er heel weinig, ik ga er dus uitnemen die wat mij betreft niet mogen ontbreken of persoonlijke favorieten waarvan ik misschien hoop dat er iets tussen zit dat een ontdekking kan zijn voor bepaalden. Ik ga wel geen obscure dingen insturen. Het zullen albums zijn die op RYM alleszins gewaardeerd worden en gekend zijn. Ik denk wel dat de albums die ik zal insturen het wel niet lang zullen uitzingen 10 oktober 2023 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 11 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 11 oktober 2023 @Laki@Fantasy @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djordison @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @KayDeManaager @Keko @Lakigigar@Platina32 @Roprop @Tim' @Titan @Urbeto @Vreven @xanderoo Ik heb even deze mentionlijst aangehouden. De lijst met albums is ook weer up to date. Tot vanavond 23.59 uur vanavond kunnen er nog nieuwe albums op de lijst worden gezet en dan kunnen we daarna beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Ik zie dat Love and Hate van Kiwanuka er tweemaal in staat, maar dat ga je vast nog filteren . Leuke lijst al tot nu toe, paar albums ga ik zeker of voor het eerst luisteren of herluisteren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 11 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 11 oktober 2023 2 minuten geleden zei Titan: Ik zie dat Love and Hate van Kiwanuka er tweemaal in staat, maar dat ga je vast nog filteren . Leuke lijst al tot nu toe, paar albums ga ik zeker of voor het eerst luisteren of herluisteren! Staat er maar een keer in hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Ik heb niet gestemd hoor, wil je me uit deze mentionlijst halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 11 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 11 oktober 2023 7 minuten geleden zei KayDeManaager: Ik heb niet gestemd hoor, wil je me uit deze mentionlijst halen? Jahoor, al hoef je niet te nomineren om straks je stem uit te mogen brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Ingestuurd. Mis nog wel wat albums, dus kan nog wel meer insturen als jullie willen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Nah, sla deze over. Ben wel voor 2023 aan het bijhouden wat ik allemaal heb geluisterd, dus richting einde jaar kan ik daar wel een mooie ranking voor maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Wel grappig dat iemand Subsonic Eye heeft ingestuurd (ik kan al raden wie). Twee groepen/artiesten uit Singapore bij de genomineerden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Toch al enkele fijne albums ingezonden, valt me goed mee. Als we nu nog dat country debacle van een Stapleton er snel uit krijgen ben ik helemaal blij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 12 oktober 2023 (bewerkt) We gaan beginnen aan de 1e ronde. We hebben uiteindelijk 89 deelnemers. Deze zijn verdeeld in 16 groepen. We hebben 9 groepen van 6 deelnemers, en 7 groepen van 5 deelnemers. Stemmen: Iedereen mag stemmen ook mensen die geen albums hebben genomineerd Iedereen mag de volgende punten verdelen wanneer hij stemt: 5, 3, 2 en 1 punt. De punten worden als volgt toegewezen in het topic: Album B 10 punten (+5) Album A 8 punten Album C 6 punten (+3) Album E 3 punten (+2) Album D 1 punt (+1) Hierbij wordt de stand altijd zo neergezet op volgorde van puntentotaal. De aantallen tussenhaakjes is wat de deelnemer aan punten uitreikt. Het totaal is al inclusief de punten die door een deelnemer worden uitgereikt. Per groep gaan uiteindelijk de nummers 1 en 2 door naar de volgende ronde. We stemmen op twee groepen tegelijkertijd Eventuele informatie die ik meegekregen heb van deelnemers die een album hebben genomineerd staan in de spoiler Ronde 1 is de ronde om kennis te maken met de albums, deel dan ook zeker nog je meningen, tips en dergelijke in het topic. Groep 1: Daft Punk - Discovery Hans Zimmer - Interstellar The War on Drugs - Lost in a Dream Avicii - Tim Dropkick Murphy's - The Warrior Code Spoiler beste nummers the green field of France. Im shipping up to boston U2 - Songs of Surrender Groep 2: Twenty One Pilots - Trench Spoiler Trench is het eerstvolgende album op het wereldwijde succesalbum Blurryface. Een mooie mix van stijlen op dit album, van rap invloeden tot disco en R&B. Goede teksten die een goed verhaal vertellen van het begin van het album tot het einde. Laat jezelf meenemen zou ik zeggen. Voor ieder wat wils het album begint met een stevig nummer 'Jumpsuit' en eindigt heel rustig met de ballad 'Leave the City' Shaggy - Hot Shot Lana Del Rey - Born To Die The National - Boxer Spoiler Boxer uit 2007/2008 is voor mij het album, mijn liefde in hun aangewakkerd heeft. Ik heb ze inmiddels 7 keer live gezien en hiermee begon het allemaal. Nummer als Fake Empire super mooi, Ada en oa bijvoorbeeld nog Squalor Victoria die ik meer dan duizend keer heb geluisterd. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly Armin van Buuren - Image Stand: (dit lijstje kopieren voor de stand en je punten toe te voegen) Groep 1: Daft Punk - Discovery Hans Zimmer - Interstellar The War on Drugs - Lost in a Dream Avicii - Tim Dropkick Murphy's - The Warrior Code U2 - Song of Surrender Groep 2: Twenty One Pilots - Trench Shaggy - Hot Shot Lana Del Rey - Born To Die The National - Boxer Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly Armin van Buuren - Image Deadline: 20-10-2023 21.00 uur Veel luisterplezier. Eventuele vragen, opmerkingen en discussie is natuurlijk vrij in het topic. En deel vooral je meningen @Laki@Fantasy @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djordison @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @KayDeManaager @Keko @Lakigigar@Platina32 @Roprop @Tim' @Titan @Urbeto @Vreven @xanderoo 12 oktober 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten