Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

FERENCVAROS REBUILDING A HUNGARIAN FALLEN GIANT

vekie71

Recommended Posts

image.png.5058ea2e1fa9512cee008d10fdce9310.png

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-05-143800.png

Waarom deze save begonnen zullen vele afvragen ?? Wel verschillende redenen, degene die mij goed kennen zullen zeggen , doet hij elk seizoen wel. Inderdaad, de oorsprong ligt aan een citytrip die ik lang geleden heb gedaan in Boedapest, een van mijn leukste reizen ooit, wss mijn beste reis als vrijgezel. Daar dan het stadium bezocht van Fradi en was vetknocht aan deze gepassioneerde oude reus in opbouw. 

1. wat zijn mijn doelen ?

Wel heb een korte termijn en lange termijn strategie uitgedacht.

1. korte termijn, zo snel mogelijk groepsfase CL halen en elk jaar kampioen spelen met erg dominant voetbal. Dit door een oude 433 onder het stof te halen en met kort simple combinatiespel.

2. lange termijn, meedoen voor de CL. Zoveel mogelijk top Hongaarse spelers behouden en komen aan een 60/40 ratio in de kern van Hongaarse spelers en 30/70 met eigen spelers van de jeugd.

2. Strategie

Dit door 1 taktiek te maken , die door heel de club te laten spelen en bekend te maken. Coaches en asst manager te zoeken die deze verkiezen, scouts over heel de wereld te sturen en zo snel mogelijk de infrastructuur en jeugdwerking op te bouwen.

3. Extra challenge voor mezelf

Mits ik in IRL een scout ben, heb ik me voor genomen enkele spelers zelf ook via Wyscout te beoordelen voor ik ze echt aankoop in het spel. Dit dan voor Hongaarse spelers in het buitenland.

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-05-143820.png

Schermafbeelding-2023-10-05-143841.png

Edited by vekie71

Leuke uitdaging in een competitie die je hier niet al te vaak ziet voorbij komen. Succes!

PS: Let misschien wat op de gekozen font (waarom zo groot en vetgedrukt?), dat kan sommige potentiële lezers misschien afschrikken. Probeer ook misschien je update even na te lezen alvorens ze te posten. Er staan nog een aantal grammatica en spellingsfouten in, en sommige lezers zijn daar ook iets gevoeliger voor. :) 

image.png.5058ea2e1fa9512cee008d10fdce9310.png

Fradi krantje update 1 seizoen 1 2022-23 - Augustus /December

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-03-165301.png

Competitie - Gaat lekker , effe serieuze misstap begaan maar mooi hersteld en gestopt met 7 zeges op rij. En wat me voo blij stemt is dat ik het met al enkele jeugdspelers kan doen. Heb een goeden 433 met korte combinaties gemaakt en gebruik makend van de ruimte door ons midden blok. Ook de ddirecte concurrent/vijand mooi en makkelijk verslagen. Soms waren er matchen waar de tegenstander nog geen 0.25 expected goals haalde en wij boven de 3 waren. Al 10 punten los dus de jeugd zal volop kansen blijven krijgen........

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-03-135427.png

Champions league  Tegen alle verwachtingen in, ook van eigen bestuur, hebben we ons geplaats voor het kampioenenbal , zelfs de groepfase gehaald. Daarim kregen we 2 kleppers met Napoli en City en Salzburg als 3e. Verwachte afgangen en 0 punten maar ervaring rijker en vooral centjes binnen volgend seizoen . Smaakt naar meer , wat ook in planning staat minumum om  de 2  seizoenen en binnen 5 jaar elk seizoen groepsfase halen.

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-03-165324.png

transfers  Alles heel rustig gebleven, enkel Hongaars talent gaan halen en direct uitgeleend. Enkele minder goden uitgeleend of verkcoht en zo kern wat opgekuist en doorgeselecteerd. Plannen voor wintermercato, enkel VR zoeken mits beide weg willen en mogen, indien niet topper gevonden haal ik 16 jarig talent naar A-kern. En al goed beginnen vorm krijgen voor volgend seizoen.

Strategie  vooral doorselecteren in de staf, iedereen op 1 lijn krijgen ivm 433 en betere jeugdcoaches vinden. de doorstroming is nog een ramp zag ik al met enkel E voor incoming youth prospects .....

image.png.ed7cc56ae6bdcf1a70899fba2d9bc984.png

Kampioen Kampioen

Zoals we hoopten en verwachten werden we easy kampioen, in het begin wat gestruikeld met 3 nederlagen maar eens we juiste taktiek gevonden hadden en juiste evenwicht in team ging het wel heel vlot. Zelfs met 2 of 3 eigen jeugdproducten in de basis en een enorme blessure last hielden we stand en wonnen bijna alles. Denk ook wel dat de Cl ons punten heeft gekost, wat te verwachten was..... En dan moeten we nog de bekerfinale spelen, en nog 7 matchen ook. Zal met heel veel jeugd zijn dus.

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-09-155153.png

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-09-155206.png

Schermafbeelding-2023-10-09-210059.png

Wat zijn de toekomst plannen 

Wel ik ga zelf meer in handen nemen zoals de scouting, waar daar komt wel heel weinig nuttig uit.

Ook ga ik op zoek naar  betere coaches en hoop de jeugdopleiding te kunnen opwaarderen.

Kwestie taktiek blijf ik bij men succesvolle 433 enkel europees ga ik met 2 dmc spelen en 1 mc, iets meer zekerheid inbrengen.

wat zijn de doelen 

Uiteraard terug kampioen en nu gaan we proberen zonder nederlaag, europees weer de CL groepsfase halen en nu niet puntenloos afgaan . En verder de club jeugdwerking verbeteren en jeugd de kans te geven . En meer Hongaarse spelers .

In men volgende update zal ik men beste jeugdspelers tonen en men reeds gelukte transfers.

image.png.b82b012a7991178899bdd13722434604.png

End off season review

Al bij al een zeer geslaagd seizoen gehad in de schitterende stad Boedapest. Fradi gaf me veel voldoening van mijn job als manager en had veel plezier in de stad en ontmoette echt wel een pareltje van een vrouw..... Fotos volgen later -spoiler !!!

1. sportief 

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-15-221600.png

Kampioen , bekerwinnaar en groepsfase CL gehaald wat kan men nog meer wensen in zijn 1e seizoen bij Ferencvaros . Wel punten halen in de CL, geen verliesmatch in competitie en alle derby's winnen. Ok het zijn er wat met Febrecen en MTK Boekapest en Puskas academy en niet te vergeten de grote rivaal Ujpest ! Maar toch een dikke 8/10 daar gehaald.

Men tactiek op tijd veranderd en bijgeschaafd, deze 433 met inside wingers en breed gaande middenvelders liep echt van het begin goed. Créerde veel kansen, gaf niet al te veel weg en iedereen bleef groeien. Eigen jeugd speelkansen kunnen geven, en meer als ik had verhoopt. Door grote blessurelast moest ik wel enkele snotneuzen oppikken uit de academie maar ze deden het beter dan ik ooit had kunnen hopen. Vooral Barath blijkt een topper in wording..... zie spoiler

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-15-221729.png

2. Uitbreiding club 

Daar ligt het knelpunt dit seizoen een beetje, heb allerlei kleine verbeteringen gevraagd zoals 

- betere jeugdscouting 

- meer salaris voor scouts

- meer coaches voor 1e

en telkens werd het een nee, enkel kreeg ik 1 scout meer. En kon ik wel wereldwijd scouten. Maar daar kwam weinig goeds van vond ik zelf en mits ik meer Hongaarse spelers wou halen ook beetje nutteloos. Misschien na een 2e successeizoen krijg ik meer gedaan, vooral de jeugdwerking moet beter en dringend, men youth intake was dramatisch met slechts 1 3star player, grrrrrrr

3. spelerskern en transfer

Spoiler

Schermafbeelding-2023-10-15-221633.png

Wel ere kwamen een paar suprises uit onze hogen hoed, kwamen goed van pas. En vooral ook jonge spelers die het zeer goed deden, dus kwestie transfers was het vooral zoeken naar een VR en VC. En dan als surplusjes enkele talenten zoeken en hongaarse toppers in het buitenland. Wat me al redelijk gelukt was. Plotseling kreeg ik 10mil ter beschikking dus kon wat doorduwen, wel kreeg ik rond maart-april verschrikkelijk veel aanbiedingen uit Arabische kant en MLS clubs maar geen enkel voor mijn vaste waarden of toppers. Gelukkig maar.......

Volgende update men transferbeleid uitgelicht. En meer toelichting over men taktiek en enkele spelers

10713974-10204354555456281-8763691595351