Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #45

Bogatyr

Aanbevolen berichten

Gefeliciteerd Mark en Boga! Mooie gedeelde winnaar op deze manier. Boga ook weer bedankt voor de organisatie. Strak tempo ook weer!

Zelf eens iets anders ingestuurd en tot het einde meegedaan in de subtop. Dat is ook wel eens leuk. Top 5 is voor het eerst sinds m'n comeback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De commentaar die ik gaf aan de landen (+ punten)

PUNTEN:

Libanon - 12 
(dit is duidelijk Ivago, zo herkenbaar lol. Al kan het ook nog Grote Ree zijn. Maakt niet uit, is precies voor mij gemaakt. Comfortmuziek, instalove)
Verenigde Staten - 10
(the fuck is dit, had eerst iets van "van alle nummers die ik tot dusver heb gehoord, ligt dit me het minst", maar tijdens het luisteren ben ik van mening veranderd. Het ligt me duidelijk wel. Echt top. Leuke ontdekking. Instrumenteel ijzersterk. Misschien wel de ontdekking van deze editie)
Chili - 8
(erg goed ook dit, Chiemel? Instrumenteel bijzonder goed en aangenaam om naar te luisteren)
Turkije - 7
(nog niet geluisterd van Altin Gün, wel al van gehoord. Aangename kennismaking, instrumenteel vrij chill voor mij)
Australië - 6
(Artieste ligt me en kende ik ook al, maar het nummer zelf nog niet. Maar goed nummer opnieuw, al kan Hatchie eigenlijk nog wel beter)
Nederland - 5
(Tof indiepop nummertje. Warm en zoet/"sappig" nummertje)
Oostenrijk - 4
(Tof nummertje, het elektronische randje zorgt ervoor dat het bovenaan de rest van de pak terechtkomt. Goede flow, leuk. Deed niet mee aan editie 7, maar ik ga het toch lager zetten omdat het al eens eerder is ingestuurd. Vooral omdat er toch wel wat concurrentie is.
Nigeria - 3
(Voorbeeld van een goed popnummer, goed refreintje, maar een beetje braafjes en voorspelbaar. Blijft wel voldoende hangen)
Zwitserland - 2
(ok denk ik. Net voldoende voor enkele punten omdat het instrumenteel wel wat te bieden heeft. Ook nog wel vrij catchy)
Denemarken - 1
(ok, stereotiep maar de percussie ligt me hier. Dat zorgt nog net voor een puntje hier.)

RESERVES IN VOLGORDE:
Engeland
(best een goed modern soulnummer. Jammer genoeg is de concurrentie vrij goed, dus valt deze (net) buiten de punten. Ook beetje te veel Adele van de aldi-gevoel qua stem, een stemgeluid dat me ook niet 100% ligt, maar er zit wel wat schwung in op instrumenteel vlak).
Finland
(Niet mijn genre, maar eigenlijk best wel goed. Ook hier geen punten door net te veel concurrentie).
Noorwegen
(ok, niet slecht, maar misschien niet helemaal mijn ding en gaat een beetje te veel aan me voorbij, ook wat voorspelbaar. Ik kan de kwaliteit wel zien, maar het ligt me gewoon niet voldoende om in de punten te vallen)
Duitsland 
(ok maar beetje stereotiep)
België
(ok)
Frankrijk 
(ok)
Nieuw Zeeland (vanaf hier niet echt mijn ding meer)
Zuid-Afrika
Griekenland 
Zweden
Albanie 
China 
Namibie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites