Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Estafette] 5 op reis

Nom de Guerre

Aanbevolen berichten

image.png.f93bb8b1e78a849a4c45e31de44b4a49.png

Ik ben nu al het één en het ander gewoon op Football Manager qua kwaliteit in een team, maar wat Guido hier samengesteld heeft bij Adalah is toch wel bewonderingswaardig te noemen. Met name de twee spitsen hebben ons eigenhandig vier prijzen opgeleverd. Jorge Aponza en Chris Pancho, remember the name. Eerst en vooral ging het in de competitie wat minder, mede door het Aziatische avontuur. Uiteindelijk toch nog ruim genoeg kampioen gespeeld.

image.thumb.png.8b9e9a263b0241a09f5aaa73aa89ad8a.png

image.thumb.png.4da05921142dffdca99c8911eb632bf9.png

image.thumb.png.3f08b004ff7134e3823350a27d034c00.png

Ook de Kings Cup was een kolfje naar de hand van de troepen van Kinkladze. Een klinkende 4-0 overwinning in de finale tegen Al Ahli. Een foutloos parcours deze editie.

image.thumb.png.918944423995b1920fa629874c7769ab.png

In de Aziatische Champions League kwamen we eerste twee competitiegenoten tegen. Tegen Al Ahli ging het iets stroever, maar in de ronde daarna tegen de Hilali wonnen we overtuigend met in totaal 5-1. Daarna wachtte een topclub uit de VAE, waar we vlot mee afrekende. In de finale stond BG Pathum United op ons te wachten. Niet echt een club waar ikzelf al van gehoord had, maar aan onderschatting doen we nooit. In die finale speel je een heen en terug wedstrijd en die beide wedstrijden werden met sprekend gemak gewonnen. Aangezien we de supercup ook wonnen, winnen we de quadrupel in Saoedi-Arabië en kunnen we wel zeggen dat we dit landje hebben uitgespeeld. Nu op naar een nieuwe uitdaging. Maar dit keer mag Guido kiezen waar we naartoe trekken! :)

image.thumb.jpeg.27a2b3c614c86c7cb341e1dbb51651d1.jpeg

image.thumb.png.4a8440fb86787a84fb16833c3bf16dbf.png

@Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1@Thierryvane @ReneLeBlanc @Satioz @keano77@rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png

Voor de tweede keer in onze save staan we op dit kruispunt. We hebben net de Champions League van Azië veroverd, maar gaan we door? Zien we de lol in van Al-Adalah, de nobele ridders van de oase? Of vervloeken we het grote oliegeld, dat het voetbal in een verstikkende wurggreep heeft? 

Bij Skënderbeu was het anders. We hebben die club vanuit de tweede divisie van Albanië in een indrukwekkend tempo naar de top van Europa gekatapulteerd, maar op een gegeven moment waren het eigenlijk alleen de Europese duels die een uitdaging vormden. De spanning in de eigen competitie was weg, dus de beslissing om te vertrekken was eenvoudig.

Bij Al-Adalah liggen de kaarten anders. In de nationale competitie krijgen we beduidend meer tegengas, maar aan de andere kant wisten we de Champions League bij de eerste poging al te winnen. Er zit simpelweg te veel geld in de competitie. Als je dan als menselijke manager die haast onovertroffen financiële middelen goed inzet, dan heb je ineens spelers als Pancho en Aponza rondlopen. Is dat dan een uitdaging voor onze vaardigheden?

We waren er vrij snel uit dat we verder wilden kijken. Saoedi-Arabië trok ons niet, het grote geld was too much, andere uitdagingen lonkten. De Copa Libertadores bijvoorbeeld, of het land van de rijzende zon...

In eerste instantie gingen we grasduinen in Ecuador. Independiente Del Valle was het seizoen slecht gestart en de manager stond onder druk. Een mooie club, gezegend met een fantastische jeugdopleiding. Echter, de club had ook een geduldige voorzitter en als er iets is dat ontbreekt in onze pentaposse van managers, dan is het wel geduld.

Paraguay werd overwogen. Sol de América werd zelfs concreet. Een prachtige en pretentieuze naam natuurlijk. De zon van Amerika, het stralend middelpunt van het Zuid-Amerikaanse voetbalfirmament. In naam alleen uiteraard, maar het zou mooi zijn om die droom werkelijkheid te maken. En toch was de klik er niet, we konden ons niet zover krijgen om het aanbod te accepteren. Dat andere land bleef ons trekken; Japan.

In eerste instantie doken we in de lagere regionen. Fukushima was een optie, maar de mogelijkheid om extra ledematen te kweken aldaar werd uiteindelijk afgeschoten, vanwege de esthetische implicaties. Veertien Mie was een optie, maar na zorgvuldige overweging werd ook dit voorstel afgewezen. Veertien is minderjarig en dat is fout. Kijk Desley Ubbink, zo doe je dat.

Uiteindelijk vonden we een J-League 1 club met potentie en eentje die qua naam past bij ons thema: Kashiwa Reysol. Reysol is een portmanteau van de Spaanse woorden koning en zon. Mooi he? De zonnekoningen uit Kashiwa zijn onze nieuwe werkgevers.

@Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 @Thierryvane @ReneLeBlanc @Satioz @keano77 @rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD @Christiano

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22a095e950c564413d9fba8529495057.png

Op het moment dat ik de teugels in handen kreeg bij Kashiwa Reysol stond de ploeg op een troosteloze zeventiende plek in de J-League 1; de landstitel was uit zicht en in één van de twee bekertoernooien was de ploeg uitgeschakeld door een ploeg uit de J-League 2. Het verjagen van het rondwarende degradatiespook was de voornaamste prioriteit, maar ook op financieel gebied moest er schoon schip worden gemaakt. Toch waren het niet enkel bedreigingen die op de loer lagen, er lagen ook kansen. 

De jeugdopleiding van deze Zonnekoningen is best goed. Hoewel er een hoop uitvreters in het eerste rondliepen, was er ook het nodige talent aanwezig in de jeugdploegen. Aangezien we toch schoon schip moesten maken, ben ik begonnen met de halve ploeg in de uitverkoop te gooien. Zo goed konden ze niet zijn, aangezien de ploeg op degraderen stond toen ik werd aangesteld. Dan maar de eigen jeugd een kans geven, een paar gerichte aankopen doen en de tactiek omgooien.

1eb1f476748879e6e5aaf9d7118bacdb.png 

Deze exodus leverde ons financieel gezien iets meer speelruimte op. Daarnaast werden we er op sportief gebied natuurlijk beter van. Een leuk weetje, spelers uit diverse Zuid-Oost Aziatische landen tellen in Japan niet als buitenlanders. Denk onder meer aan Thailand, Vietnam en Cambodja. Dan maak je daar, waar mogelijk, ook een beetje gebruik van.

2472bf32039719b73847ce2d1eb2cfd5.png

Een nieuwe club verdient ook een nieuwe speelstijl. Aangezien we niet zo gek veel goeie centrumverdedigers hadden en wel veel degelijke middenvelders ben ik voor een aanvallende 4-4-2 gegaan; of een 4-2-4 als je dat een leukere omschrijving vindt. Voorin is Soly onze grote nieuwe man, van Generation Foot uit Senegal. Nishida is eigen kweek, een snelle kleine aanvaller. Op de vleugels is het zoeken. Nawa is eigenlijk een invaller, terwijl Inoue weg mag. Het liefst zou ik elke wedstrijd de Thaise nieuweling Namwiset op links zetten en dan Nawa naar rechts halen. Mateus en Ishida zijn voorlopig eerste keuze als blok voor de verdediging, maar Séte, Naitô en Kamon zitten niet ver van dat niveau verwijderd. Achterin is Kamikawa ons cornerkanon en Sánchez onomstreden als linksback. Funke en Williamis hebben een goed seizoen gedraaid, maar zijn niet onvervangbaar. Tóth was de beste doelman die we hadden, maar er komt al een betere doelman komend seizoen.

Heel belangrijk trouwens... In de youth intake zaten twee superspelertjes. 

9af9f1ca0dc9ccc988c395eeff18ec13.png

635847ebac2c2a6f920e8807fa253621.png 

We moeten eens kijken of we die mannen komend jaar een kansje kunnen geven in het eerste. 

Qua prestaties mag ik niet klagen, veelal overwinningen.

75da834cfe5d27fcfe22ca2a9ccbe257.png

In de competitie wisten we het maximale d'r uit te halen; een tweede plek. In de Emperor Cup legden we beslag op de eerste plek, waarbij we dus ook aanstaand kampioen FC Tokyo een pak slaag gaven.

aa1d64e053d6b30a1c6d11d8b80521b3.png

Speciale mention voor Kamikawa, ons nieuwe cornerkanon. Hoti 2.0.

@Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 @Thierryvane @ReneLeBlanc @Satioz @keano77 @rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD @Christiano

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo terug van weggeweest. De laatste keer dat ik speelde zaten we nog in Albanië en sloot ik af met de beker met de grote oren en nu vind ik mezelf terug in Japan. Een land waar ik nog nooit geweest ben zowel fysiek als met FM. Ik weet vrijwel niets van deze competitie laat staan van het reglement en om geen Guidootje te doen (Sorry @Nom de Guerre) besloot ik maar niet teveel buitenlanders aan te trekken en me te richten op de Japanse markt. 

Er zijn veel transfers geweest zowel inkomend als uitgaande. Om jullie niet helemaal te versuffen met ellenlang gelul over nieuwe spelers zal ik de belangrijkste er even uit lichten. De reus van Kopavogur kwam voor een bedrag van 50k over van Breidablik UBK. Met zijn 204 cm natuurlijk heerlijk om tussen de palen te posteren. Seiya Saito kwam voor een bedrag van 1,5 miljoen over van Montedio Yamagata. Kan zowel centraal achterin als op de VM positie en zal een grote rol gaan spelen op de laatstgenoemde positie.

De duurste transfer was die van Shin'ya Hirao. Er werd in totaal een bedrag betaald van 3,5 miljoen maar ik verwacht dat hij deze centen meer dan waard gaat zijn. Nog maar 17 jaar oud maar oh zo veel potentie. :< Amine Fernandez, een 18-jarige Belg, is een linksback die ook heel goed centraal achterin uit de voeten kan. Is transfervrij overgenomen en is dus echt een steal te noemen. De laatste naam die ik nog wil uitlichten is die van Yasuhiro Goto. Een 19-jarige spits die voor 1,7 miljoen is overgenomen van Shimizu S-Pulse. Deze snelle beweeglijke spits zal een basisplaats voorin krijgen naast onze Senegalese superspits. :<  

Spoiler

image.thumb.png.50301a5ba65e75a11e0541066ea13f44.png

image.thumb.png.374778b1c5bcfdfe2ff5fd4fc190deff.png

image.thumb.png.6515652b70868e8992358a66e2b5c88e.png

image.thumb.png.567c24f28eb1dd650891a3051f3b7da8.png

image.thumb.png.5d03000210679f13436555258eac78a7.png

Ik mocht het seizoen beginnen met een wedstrijd voor de Japanse Super Cup die naar de indrukwekkende naam Fuji Xerox Super Cup luistert. Tegenstander is de regerend kampioen FC Tokyo. Waar ik nog midden in de transitie zat van mijn elftal wisten we Tokyo volledig te overklassen. Grote man aan onze zijde is onze Senegalese superspits Siny Mbaye Soly. :< Wat een heerlijke naam ook.  

image.thumb.png.b61273abe8c96ff62b9dece71ed2b979.png

Dan de competitie. Guido heeft een aardige bodem gelegd qua tactiek gezien, voor mij was het alleen nog maar een kwestie van zijn goede werk voortzetten. Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar gezien de resultaten in de eerste seizoenshelft durf ik wel te zeggen dat ik meer kan dan een beetje scouten. We wonnen zeventien van de negentien wedstrijden, speelde er twee gelijk en verloren dus helemaal niets. Smaakmakers zijn Siny Mbaye Soly, Wanwichit Namwiset, Hibiki Kamikawa en Yasuhiro Goto.

image.png.40a4049b568366b75921408a3e510600.png

Dat resulteert in de volgende tussenstand. FC Tokyo is de weg kwijt met hun zesde plek. Ook andere grote namen als Urawa Red Diamonds en Kawasaki Frontale hebben het niet. Zelf staan we 12 punten los en kan er al gedroomd worden over een kampioenschap. :D 

image.thumb.png.67c0cc4f7410b196f9e8a131801c0efd.png 

Oh en ps. Hoti 2.0 leverde ons 13 doelpunten in 19 wedstrijden. _O_ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben had ruzie met de Japanse J-League in de zin dat hij de neppe clubnamen had. Om de vaart toch een beetje d'r in te houden, mocht ik als pinchhitter komen opdraven. @ReneLeBlanc had de zaak voorbereid, ik mocht de landstitel binnenhalen. Qua transfers heb ik dan ook verrekt weinig gedaan, afgezien van een paar verkopen en twee noodgedwongen aankopen. Of ja, één noodgedwongen aankoop en de andere aankoop was noodgedwongen in de zin dat het een koopje was en we die kans nooit meer gekregen hadden in de toekomst. Dat telt ook als noodgedwongen. Don't judge me.

e9ebb3ea50cfd1b3c34c5e8ca3c407b3.png

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe geweldig ik Carioca vond als rechtsback, zeker als je hem voor 13k binnenhaalt. Toen Internacional hem na een half jaar wilde overnemen voor 2,1 miljoen, was dat een no-brainer. Zo'n gigantische winst in minder dan een half jaar is gewoon gouden handel. Zakaria Abubakar kwam als vervanger binnen uit Ghana. Een upgrade als speler, al was de prijs er ook naar. Nakamura stond op onze keuzelijst en mocht vertrekken, dus haalde ik hem binnen en verkocht ik met Köse een andere rechtsbuiten. 

Dan kom je bij de competitie uit. We stonden al een straatlengte voor op de rest en die voorsprong kwam geen moment in gevaar. We hebben ergens een keer gelijkgespeeld, omdat we drie wedstrijden in een week hadden en ik simpelweg te weinig fitte spelers had om er iets van te maken, maar verder was het easy sailing all the way.

370e33f427c4ede47ac6b5acf333cf38.png

Afgetekend heet zoiets. Met overmacht kampioen geworden. Naast de J-League waren er ook een paar bekertoernooien waarin we actief waren. Zowel de Emperor's Cup als de J-League Cup werden aan de inmiddels gestaag groeiende prijzenkast toegevoegd. Volgens mij hebben ze in Japan ook IKEA, dus we hebben een materiaalman op weg gestuurd voor een nieuwe prijzenkast.

0d9bbc33dfffbf3c76c33de94a7a934a.png

3697f48a38a614e2df7e2d775d607b1d.png 

Daarnaast kwamen we uit in de groepsfase van de Aziatische Champions League. Die hebben we natuurlijk al eens gewonnen met Al-Adalah, maar waarom zou je het niet nog een keer mogen doen, maar dan met een andere club? In de groepsfase plaatst alleen de groepswinnaar zich, maar dit was eigenlijk nooit een probleem.

35cec25b37f556f9e1556134f9712993.png 

De kampioen van Thailand, Buriram United, sputterde nog een beetje tegen, maar Dalian Shide uit China en Ryomyong uit Noord-Korea waren simpelweg een maatje te klein. Even voor de cijferfetisjisten, Buriram eindigde dus met 10 punten op de tweede plek en daar walsten we met 6-1 en 7-0 overheen. Dan heb je een beetje een idee van de krachtsverhoudingen. 

Ging het dan allemaal van een leien dakje? Nope. Ishida en Soly liggen allebei nog een half jaar in de lappenmand, respectievelijk met een gebroken been en een gescheurde kruisband. Aan de andere kant betekent dit wel de definitieve doorbraak van onze talenten Kobayashi en Nishikawa. 

10eba9de0a259c172cab23ca96a23bf0.png 

Voor de liefhebbers, de harde cijfers. Spelers screenshot ik op verzoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites