Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] The San Marino project

Thomassje123

Aanbevolen berichten

Seizoen 34: De knock-out fase

1e knock-out fase

a5c993cbb738b822a27e83b368f888f3.png

AZ haalde de volgende ronde van de Champions League door verrassend te winnen van Real Madrid in Bernabeu. We moesten dus wel oppassen. Gelukkig laten wij ons niet zo snel verrassen en we lieten AZ geen kans. In het AFAS stadion waren we al een paar klasses beter en we winnen daar zakelijk en terecht met 0-2. In de thuiswedstrijd lieten we geen spaan heel van de Alkmaarders. De eerste aanval was nog voor AZ maar na 16 minuten staan wij wel al 3-0 voor. Uiteindelijk wordt het 6-0, AZ was geen partij voor ons

c1b43b5881938bf7d71a08a485b501e5.png

Servië en Turkije is waar we naar kijken dit jaar. Onder ons staan Oekraïne en België maar die lopen al zo veel punten voor dat die ons al 100% zeker gaan inhalen. Wij kunnen op onze beurt Servië en Turkije weer voorbij en daarmee dus 10e blijven. Servië raakt al meteen 2 clubs kwijt en dat is erg mooi. Fenerbahce heeft een bye en krijgt dus geen punten voor deze ronde. Helaas wint Partizan wel van Wolfsburg en dat is erg zonde anders waren de Serviërs al uitgespeeld

7eb2df6511b89982f70ea81857f33834.png

Partizan is heel sterk. Vorig seizoen haalden ze ook al de halve finale van de Europa League. Partizan was ook te sterk voor Dinamo Kiev. Gelukkig ging Celtic wel de bietenbrug op tegen Celtic

Coëfficiënten

f44e517383fc821112770cb66974a39c.png

Je ziet het hier. We zijn er nog lang niet. Oekraïne en België gaan ons voorbij dus we zullen het moeten uitvechten tegen Servië en Turkije. We hebben nog niet genoeg punten gehaald om ze in te halen. We zullen dus nog even aan de bak moeten

Kwartfinale

dbeca555d0f6fab0620fb36ca473802d.png

In de kwartfinale gingen we spelen tegen Liverpool. Uiteraard een zware tegenstander maar dat is natuurlijk logisch in de kwartfinale. Na de vorige loting mogen we ook niet klagen. De eerste wedstrijd speelden we op Anfield. Het was een gelijk opgaande wedstrijd totdat de openingsgoal wordt gescoord. Na een uur spelen komt Liverpool op 1-0 en 3 minuten later is het 2-0. Hoe geef je een wedstrijd weg? Het leek er dus op dat we met een moeilijke opdracht naar huis gingen. Toch werd het in de 90+1e minuut 2-1 en dat kan een wereld van verschil betekenen. In San Marino kwam Liverpool puur om de voorsprong te verdedigen. Nu is onze verdediging normaal gesproken ook prima in orde dus Liverpool werd niet gevaarlijk. Onze aanval echter laat dit seizoen veel steekjes vallen. We scoren erg moeizaam. Ook in deze wedstrijd lukte het ons amper om kansen te creëren. De tijd tikte voorbij en eigenlijk heeft een goal er voor ons geen moment in gezeten. Het bleef dan ook bij een bloedeloze 0-0 en dat betekende voor ons uitschakeling

b0b2679a7cf953957e76695ed2956ff1.png

We zijn uitgeschakeld maar laten we toch even kijken naar Partizan. Partizan won weer, ditmaal van Porto. Dat laat zien dat Partizan toch een behoorlijke club aan het worden is. FC Porto is namelijk ook geen kleintje. Door onze uitschakeling wordt het nu onmogelijk om Servië in te halen

Coëfficiënten

2297c9e37989ac6d29969d31f638db27.png

Helaas maar het moest een keer gebeuren. Het lukt ons niet om de 10e plaats vast te houden. Sterker nog, we zakken 2 plekken waardoor we nu 12e worden. Oekraïne en België gaan ons voorbij. We hadden moeten winnen van Liverpool, dat had een wereld van verschil gemaakt. Dan waren we Turkije namelijk voorbij gegaan en waren we nog steeds in strijd met Servië om de 10e plek. Nu zullen we een pas op de plaats moeten maken

190b87d46425ffcb43fbd0bbcdc771c2.png

@Kyrill @delichris Het was niet best allemaal dit jaar

Satioz @Dondirk   @keano77  @Boyzone  @DemoN @ElMarcos

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 35: De voorrondes

Virtus

e599e4947410040d8e97f2220beeac01.png

Virtus ging als nummer 5 naar de 2e voorronde van de Conference League en speelden tegen het Sloveense Bravo. Ik denk dat beide teams wel gelijkwaardig zijn. In Slovenië won Bravo al met 2-0. In San Marino stond Virtus na 20 minuten al 0-2 achter. Het was dus een kansloze zaak helaas

Tre Fiori

b1982a40e9910529815aad078236d644.png

Tre Fiori ging naar de play-off ronde van de Europa League en was al verzekerd van Europees voetbal. In Noorwegen bliezen ze Bodo/Glimt omver. Het werd maar liefst 1-5. In eigen huis een gelijkspel maar Tre Fiori gaat door naar de Europa League. Dat vind ik prima overigens, Tre Fiori hoort in de Europa League, ze zijn een erg goede club aan het worden

San Giovanni

48ffb46b0cd7d3898cc31d09c9c90879.png

Ook op San Giovanni staat er geen druk. Zij gaan sowieso Europa League spelen er van uitgaande dat ze de Champions League niet halen. Dat haalden ze ook niet, Besiktas was veel te sterk

Tre Penne

91d13757930a386b1f9f7f5bde81e78d.png

De club die ons seizoen wel eens kan maken of breken is Tre Penne. Tre Penne is misschien in staat om de Conference League te halen. Ze hadden al meteen een pittige loting met Steaua Boekarest. In Roemenië werd het 1-1 en dat is een mooie uitgangspositie. In eigen huis maakten ze het af met 2-0. Dan spelen ze in de laatste ronde tegen Jagiellonia en die zijn zeker niet beter dan Steaua. De groepsfase lonkte. Al helemaal na de 2-0 overwinning in eigen huis. Maar in Polen ging het finaal mis! Na 8 (!) minuten was de stand al weer 2-2 over 2 wedstrijden. De hele eerste wedstrijd was voor niets. Na een half uur spelen komen de Polen ook nog op een 3-0 voorsprong. Tre Penne heeft het helemaal uit handen gegeven. We hebben dit jaar dus naast ons 2 clubs in de Europa League en geen enkele in de Conference League

Lotingen

Folgore

7d58ae1dcee468fec666502206abd3d3.png

Ik begin met onze eigen loting. Wij zitten in de groep bij Inter, Rode Ster en Union Berlin. Alle teams naast elkaar leggend moeten wij in ieder geval door gaan naar de volgende ronde. Uiteraard gaan we zoals altijd voor groepswinst voor een geplaatste status in de eerste knock-out ronde

San Giovanni

9ccccfa4fbb7488895f15590d22a4bdb.png

San Giovanni heb ik eigenlijk nog liever in de Conference League. Er zit veel potentieel in de club maar ze zijn nog niet op Europa League niveau. Ze komen weer Besiktas tegen net zoals in de voorronde van de Champions League. Toen gingen ze twee keer kansloos onderuit. Punten moeten ze eventueel pakken tegen Slovan Bratislava en Celtic. Misschien kan San Giovanni voor een kleine verrassing zorgen en derde worden in de groep

Tre Fiori

77742882c96e92fbf9de42f1481f8a1e.png

Tre Fiori hoort al wel wat meer in de Europa League. Tre Fiori staat 109e op de club coëfficiënten en dat is relatief gezien al behoorlijk hoog. Een wat gunstigere loting is dan ook mogelijk. Tre Fiori zit in de groep bij Altach, Young Boys en Sparta Praag. En laten we eerlijk zijn; Dat kon zeker slechter! Vooral van Atach mag ik verwachten dat ze 2e keer winnen. Ik heb goede hoop dat Tre Fiori minimaal 3e kan worden in de groep. Ik zie Tre Fiori wel de nodige punten pakken in deze groep

@Kyrill Had er graag een aantal ingeleverd voor een overwinning tegen Liverpool

@delichris Gauw achter ons laten en doorgaan inderdaad. Laten we positief blijven, over 5 jaar zijn we dit seizoen weer kwijt

@ElMarcos Ik denk dat wij ons wel in de top hebben genesteld, de andere clubs mogen wel iets meer opschieten maar deze challenge vergt nou eenmaal veel geduld. Langzaam worden ze inderdaad wel beter ja

Satioz @Dondirk   @keano77  @Boyzone  @DemoN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 35: De groepsfase

San Giovanni

67ba6e349c9d155d497fca988e02f6c5.png

San Giovanni had ik dus liever in de Conference League gehad en ik had gelijk. Ze verloren wederom van Besiktas maar uit bij Slovan Bratislava pakten ze wel een punt. Dat was al prima. Ook tegen Celtic pakken ze in eigen huis een punt. In wedstrijd 5 staat de direct confrontatie met Slovan Bratislava op het programma. In eigen huis stonden ze na 15 minuten al 0-2 achter. Ze verloren en raakten hun goede uitgangspositie kwijt. Dan moeten ze winnen bij Besiktas en dat lukte uiteraard niet. En als dat lukte had Slovan gewonnen van Celtic dus ze waren sowieso al uitgeschakeld

Tre Fiori

050280d886c9294751e3c983a0bfa250.png

Van Tre Fiori verwachtte ik eigenlijk wel dat ze 3e gingen worden en gingen overwinteren. Dat liep toch ietsje anders. Ze begonnen meteen met de belangrijke wedstrijd uit tegen Altach. Die werd gewonnen dus daarmee was al een hele grote stap gezet naar de 3e plaats in de groep. Vervolgens verliezen ze thuis tegen Young Boys. Dan moeten ze 2 keer spelen tegen Sparta Praag. De eerste was thuis en die wonnen ze met 2-0. Daar was ik al heel blij mee en de derde plek was al zeker. Maar in Tsjechië won Tre Fiori ook. Niet alleen wonnen ze, ze deden dat overtuigend met 1-4! Dan gaat het niet meer om de derde plek maar zelfs om de 2e of 1e plek. De wedstrijd tegen Young Boys is daarin belangrijk. Tre Fiori won die ook. Groepswinst was een feit. Thuis tegen Altach moeten ze het dan ook af maken en dat doen ze. Die wordt ook gewonnen. Wel met maar 1-0 maar winst is winst. Zo pakt Tre Fiori 15 punten in de groep. Tre Fiori helpt ons dus goed op weg op de coëfficiëntenlijst

Folgore

67195990a3b49ed0f88574d1065ceb29.png

Tre Fiori kende dus een magistrale groepsfase maar ook wij kenden een uitstekende groepsfase. Wat heet: De volle 18 punten en geen enkel tegendoelpunt. De laatste wedstrijd uit bij Inter ging trouwens nog wel ergens om. Inter had een beter doelsaldo en we mochten dus niet verliezen daar in Italië. Dat deden we ook niet, we wonnen zelfs. Een geweldige teamgoal in de 65e minuut bracht ons de winst en dus de volle punten in de groepsfase

Coëfficiënten

61210f1b53e665ea567479e278deb851.png

8.200 punten hebben we bij elkaar gespeeld in de groepsfase! Dat is echt ongekend. Helaas voor ons kent Turkije ook een erg goed jaar waardoor we ze niet echt bij kunnen halen. 1 ding is wel zeker, we hoeven in ieder geval niet naar onder te kijken. Wel naar boven en wederom zijn het Servië en Turkije die onze grootste concurrenten zijn. Beide landen kennen ook een goed jaar dus we zijn weer met zijn drieën verwikkeld in een hevige maar mooie strijd

ad9e46aec6f072ec5f4b00be006b3ff8.png

Servië en Turkije kennen ook goede jaren en hebben allen 3 clubs die overwinterd zijn in Europa. Wij zijn ook nog met zijn tweeën. Wij hebben niet goed geloot en moeten het opnemen tegen City. Toch mag ik niet klagen want de lotingen van de vorige jaren waren wel gunstig. Dan moet je niet klagen als je wel een keer een sterke tegenstander krijgt. Tre Fiori heeft een bye in de eerste knock-out ronde. In de tweede knock-out ronde gaan ze spelen tegen Napoli verklap ik al vast

@delichris Dat heb je helemaal goed gedacht

@Kyrill Genoeg punten gepakt ja in de groepsfase

Satioz @Dondirk   @keano77  @Boyzone  @DemoN @ElMarcos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 35: Het vervolg

Knock-out fase

Tre Fiori

3f2a5838cdf94b34351819c1cf848911.png

Tre Fiori werd verrassend groepswinnaar en hoefde in de eerste knock-out ronde niet in actie te komen. In de tweede knock-out ronde moeten ze wel spelen, dat doen ze tegen Napoli. Een mooi beloning als groepswinnaar zijnde. Volledig sarcastisch dit want natuurlijk was Napoli een maat te groot

Folgore

ee258c5a8a1675df30a2582cd7cef091.png

Wij hadden ook geen gemakkelijke loting met Manchester City. We mogen echter niet klagen na de lotingen van de afgelopen seizoenen. In Engeland spelen we al een vrij aardige wedstrijd en laten we ons zeker niet onder sneeuwen. We verdedigden die wedstrijd vooral goed en hielden dan ook de 0. Dan is 1 goal genoeg om te winnen en dat deden we ook. Daarmee is het natuurlijk nog niet gedaan. In eigen huis kwamen we in de 9e minuut al 0-1 achter en we wisten dat we aan de bak moesten. Ondanks de vroege achterstand pakken we de wedstrijd wel steeds meer in handen. Dat levert de verdiende gelijkmaker op in de eerste helft. In de tweede helft is het spannend maar City creëert amper kansen. Het lukte ze dan ook niet om te scoren. Dat deden wij wel in blessuretijd waardoor we de volle buit pakten in deze ronde

26f1a12c6a545750dd0aa2d48e24b86b.png

Turkije en Servië strijden we mee dit jaar. Servië kende een zwakke knock-out fase want 2 van de 3 ploegen zijn er al uit. Bij Turkije gingen wel alle clubs door

2d4f919525c02f4b6b1b80d7f63b6611.png

Ook Partizan kon niet winnen van Celtic en daardoor is Servië al uitgeschakeld. Ook is er goed nieuws vanuit Turkije. Galatasaray en Fenerbahce verloren beiden en liggen er uit. Alleen Besiktas gaat wel door

Kwartfinale

c4848c0ab5163f685a5bb01b316c5403.png

In de kwartfinale speelden we tegen FC Bayern. Als je beide teams naast elkaar legt moeten wij eigenlijk relatief makkelijk winnen. Daar was in de thuiswedstrijd echt geen sprake van. We creëerden amper kansen en het was erg saai om naar te kijken. Een aantal neutrale toeschouwers zal wel in slaap zijn gevallen voor de tv. Er werd dan ook niet gescoord door beide ploegen en het bleef bij 0-0. Dat is in eigen huis natuurlijk uitermate teleurstellend. Dat moet anders in Duitsland. Die boodschap heb ik de spelers meegegeven en die hebben ze luid en duidelijk begrepen. Binnen 4 (!) minuten stonden we al 0-2 voor.  Zo begin je aan een wedstrijd. Bayern is daar natuurlijk van geschrokken. De Duitsers konden daar ook niet van terug komen ook doordat we goed verdedigden. In de tweede helft maken we er zelfs 0-3 van om het nog pijnlijker te maken

8188f24c63769af9aedc509d78d17a4f.png

Besiktas kon in de kwartfinale niet winnen van Celtic. De Schotten bewijzen ons een goede dienst dit jaar. Is het nog mogelijk om Turkije voorbij te gaan? Dat wordt lastig. Misschien als we alles winnen in de Champions League

Halve finale

9416e910ad1c9dcfaaa1490f51660eba.png

In de halve finale speelden we tegen Atletico Madrid. Atletico Madrid is een team dat het ons wel eens best lastig kan maken. Daar was in de thuiswedstrijd geen sprake van. In de 9e minuut komen we 1-0 voor en dan is het een stuk makkelijker voetballen. Hoewel de uitslag anders doet vermoeden waren we niet eens zo heel veel beter. Wel gingen we effectief met de kansen om. 5 schoten op doel hadden we nodig voor 3 doelpunten. We wonnen met 3-0 en dat moet toch wel voldoende zijn voor de return. In de return kwamen we na 5 minuten al 1-0 achter. Niet veel later missen wij een grote kans en dan weet ik eigenlijk wel hoe laat het is. Het is 1 van die wedstrijden waar je echt niks aan kunt doen dan met lede ogen aankijken hoe het mis ging. Atletico was niet eens zo heel goed maar wel effectief. Uit een xG van 0,4 scoorden ze 2 keer en ineens was het heel spannend. Wij speelden ook niet heel slecht maar creëerden amper kansen. Atletico ook niet echt maar ze komen wel op 3-0. De thuiswedstrijd was helemaal voor niets. Ik voelde het uit mijn handen glippen. Gelukkig redden we het wel tot aan de strafschoppen en dan blijft de kans toch altijd 50/50

3c603d68fa59e4621e4eea5e5171e650.png

Ook de penalty's kon ik alleen met lede ogen aanzien. Lachen als een boer met kiespijn, dat is de enige reactie hier op. Onze eerste penalty ging al mis maar Atletico miste ook een penalty tussendoor waardoor het naar shoot outs ging. Na 28 penalty's was het pas klaar. We hadden tot tweemaal de kans om te winnen na een gemiste strafschop van de Spanjaarden om vervolgens zelf ook te missen. De 28e penalty van ons gaat mis en zo gaan we er uit. En wat een klote manier is dit om er uit te gaan kan ik je zeggen!

Coëfficiënten

767d863ad1032417bd19cd14a50f4979.png

Kijkend naar het grote plaatje kunnen we best tevreden zijn over dit jaar. 10.000 punten hebben we bij elkaar gespeeld en dat was ook broodnodig na het slechte afgelopen seizoen. Helaas was het niet genoeg om Turkije voorbij te gaan. Ook Oekraïne lag binnen handbereik maar na de nederlaag tegen Atletico Madrid kunnen we dat vergeten. Wel gaan we Servië voorbij en gaan we naar de 11e plaats

@delichris Wij wel, Tre Fiori helaas niet

Satioz @Dondirk   @keano77  @Boyzone  @DemoN @ElMarcos @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2057/2058

Murata

8d5c0b9a99416b9c7cc2f18749dd37e9.png

Murata ging als nummer 5 Europa in. Ze worden steeds beter maar zijn eigenlijk nog niet goed genoeg om zich te kwalificeren voor een groepsfase. Toch deed Murata het beter dan verwacht dus het potentieel is er wel degelijk. Eerst werd Pyunik uit Armenië verslagen en vervolgens spelen ze knap 2 keer gelijk tegen Osijek. Helaas konden ze de penalty's niet winnen

Tre Fiori

560508be7fbe0d0560cc7e2fc1065fdc.png

Tre Fiori moest zich ook kwalificeren via de voorrondes van de Conference League. Maar Tre Fiori is kwalitatief erg goed en hebben een gunstige plek op de club coëfficiëntenlijst. Ze speelden tegen Farul Constanta en MIFK. Beide wonnen ze, tegen Farul wel wat moeizaam maar MIFK was absoluut geen probleem. Tre Fiori gaat naar de groepsfase van de Conference League

San Giovanni

569a01f8c3e058d0827484513fa733fd.png

Op San Giovanni stond geen druk, ze gingen sowieso al een groepsfase spelen. Het liefst heb ik ze eigenlijk in de Conference League. In de voorronde speelden ze tegen Slavia Praag, een team die wij een aantal jaar geleden nog wel eens in de Champions League tegen kwamen. San Giovanni won verrassend in Tsjechië en in eigen huis konden ze dat vast houden. Dat zegt toch wel wat dat San Giovanni Slavia Praag kan verslaan

Virtus

591ba7f45af043fe616c7c6dbd12abb2.png

Op Virtus staat wel de nodige druk want ze stromen in de 2e kwalificatieronde van de Champions League in. Dit komt doordat we afgelopen seizoen waren gezakt op de coëfficiëntenlijst. Plaatsing voor Europees voetbal was dus nog niet zeker. Ze troffen Viktoria Plzen aan in de Champions League voorronde en dat is een tegenstander die te verslaan is dacht ik. In Tsjechië werd het slechts 2-1 en dus alles om voor te spelen in eigen huis. Helaas konden ze het niet omdraaien. In de voorronde van de Europa League spelen ze dan tegen Rapid Wien. Ze waren er heel dichtbij en na penalty's gingen ze er toch uit. Erg zuur en het werd nog zuurder toen Benevento de tegenstander bleek in de laatste kwalificatieronde. Die verloren ze als vanzelfsprekend en daarmee is dit toch wel een behoorlijke knauw in onze missie

Lotingen

Folgore

6f4baded8432bc24656ed3ee8f5520dc.png

Ik begin met onze eigen loting. Paris Saint-Germain is de club uit pot 1 dit jaar. De andere 2 clubs zijn Red Bull Leipzig en FC Kopenhagen. Het zou geen probleem moeten zijn om deze groep door te komen.

San Giovanni

1878a3f7c0e4d3e6a09b363460e3753d.png

San Giovanni speelt in de Europa League en dan had de loting echt veel slechter gekund. San Giovanni moet minimaal derde worden om te overwinteren maar waarom zou dat niet kunnen? Tegen alle 3 clubs kan San Giovanni wel eens punten pakken. Dat wordt heel interessant om te zien

Tre Fiori

35ea6ce5b73ba3241e7533ff478c0069.png

Tre Fiori speelt in de Conference League en treffen daar uit pot 1 Athletic Bilbao. Lastig maar misschien kunnen ze daar tegen verrassen. De andere 2 clubs zijn Dun. Streda en Hajduk Split. Ik verwacht hier wel wat van Tre Fiori, hopelijk kunnen ze overwinteren

@Kyrill Wij zijn veel beter, was eigenlijk teleurgesteld dat het thuis maar 0-0 werd. Uit wel een uitstekende reactie van de spelers natuurlijk

@delichris Ja, die voelde ik wel even. Kan mij die wedstrijd nog herinneren alsof ik die gisteren heb gespeeld

Satioz @Dondirk   @keano77  @Boyzone  @DemoN @ElMarcos @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2057/2058: De groepsfase

Folgore

9b9c4bca34ad75f74ee04d6533bb3efa.png

Wij hebben maar 1 doel voor ogen en dat is groepswinnaar worden en zo zoveel mogelijk punten scoren voor de coëfficiëntenlijst. Ook dit seizoen waren we weer geslaagd in die missie. We speelden thuis teleurstellend gelijk tegen PSG daar waar we in Frankrijk wel wonnen. Tegen Kopenhagen en Leipzig hadden we helemaal geen problemen en gaan we dus met 16 punten door

Tre Fiori

b24f2a0a7d2f44a220f131fdbd38cb11.png

Van Tre Fiori heb ik tegenwoordig hoge verwachtingen in Europa en dat is niet voor niets. Dat lieten ze in deze groep ook maar weer eens zien. Ze begonnen met een zakelijke overwinning tegen Dun. Streda. De wedstrijden tegen Hajduk Split zijn vooral belangrijk. In Kroatië speelden ze nog gelijk nadat ze in de 90+5e minuut de 1-1 tegen kregen. In eigen huis wonnen ze wel. Ook wonnen ze in eigen huis van Bilbao en overwintering was dus al zeker. De laatste wedstrijd werd ook nog eens gewonnen. 13 punten pakt Tre Fiori en dat is natuurlijk prima

San Giovanni

b2f06caa16bbf94c09a66a5725af8fd0.png

San Giovanni deed tot het einde behoorlijk mee in deze groep. Gelijk tegen Maribor (uit) en ook gelijk tegen AZ. Van Malmo wisten ze zelfs te winnen. Het ging op de laatste speelronde aan komen en San Giovanni stond toen nog tweede. San Giovanni moest thuis tegen Maribor en Malmo uit tegen AZ. Een gelijkspel was al voldoende voor onze landgenoten. Maar het ging faliekant mis. Malmo won uit bij AZ dat dus niet zijn sportieve plicht deed. Bij San Giovanni - Maribor stond het 0-0. Tot aan de 90+5e minuut. Nee ik verzin dit niet. Maribor scoorde diep in blessuretijd en dompelt ons San Marinezen in diepe rouw. San Giovanni had de beste papieren om 2e te worden maar het horrorscenario ontvouwde zich. Door de goal diep in blessuretijd gaat Maribor over San Giovanni heen en wordt San Giovanni laatste. Hiermee zijn ze uitgeschakeld

Coëfficiënten na groepsfase

91a693fa2699222227268ec87b11c8cd.png

9,100 punten hebben we al bij elkaar gespeeld na de groepsfase. Dat is echt ongekend en sowieso een nieuwe record. San Giovanni is uitgeschakeld maar hebben wel degelijk mee geholpen met de nodige punten. Daarnaast gaan wij en Tre Fiori dus ook nog eens overwinteren. Het kan een heel mooi seizoen worden als we beide ver komen. Misschien zelfs 7e hoewel Nederland voorbij gaan wel heel moeilijk zal worden want de Hollanders hebben ook een uitstekend seizoen. We zullen vooral moeten kijken naar België en Turkije. Oekraïne gaan we sowieso al voorbij dus de 10e plek zullen we terug pakken

d11d3293a273ce785785113f6cd52272.png

Nederland en Turkije kennen ook geen slechte jaren met de nodige clubs nog in Europa actief. Alleen België heeft het moeilijk, zij hebben alleen AA Gent nog over dat tegen Rapid Wien gaat spelen. Laten we hopen op een vroege uitschakeling om zo België voorbij te gaan en 9e te worden.

Dan onze eigen lotingen. Wij gaan spelen tegen Napoli en dat is een relatief gunstige tegenstander. Je mag van ons verwachten dat we winnen maar we moeten ze natuurlijk niet onderschatten. Tre Fiori speelt tegen Fenerbahce en dat is een hele grote wedstrijd. Een clash tussen San Marino en Turkije, een wedstrijd die wel eens cruciaal kan gaan blijken in de race om plek 8

@delichris Heel dichtbij! In de 94e minuut zou San Giovanni nog overwinteren

@Kyrill We beginnen nu allemaal wel enorm te groeien ja!

@Dondirk   @keano77  @Boyzone  @DemoN @ElMarcos @Satioz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2057/2058: Het vervolg

Knock-out fase

2b23fc602f6ca3d4ae344165f1e90c44.png

Ik begin met onze eigen knock-out fase tegen Napoli. Uit zijn we erg effectief en staan we met de rust 0-2 voor zonder echt veel kansen te creëren. Napoli had wel wat mogelijkheden maar ook geen grote kansen en zo wonnen we 0-2. Kat in het bakkie zou je denken maar in eigen huis starten we niet scherp. Na 17 minuten kwamen we 0-1 achter en daarmee was het toch weer onnodig spannend. We waren in deze wedstrijd wel de betere maar het lukt ons niet om het doel te vinden. Het was uiteindelijk niet overtuigend genoeg. Ook komen we achterin niet meer in de problemen waardoor het 0-1 blijft en we in ieder geval wel door gaan. Maar het is wel uitermate teleurstellend. Elke overwinning in Europa telt

Tre Fiori

a63bc1c97435556070ae5644f4a34b85.png

Dan de o zo belangrijke wedstrijd van Tre Fiori tegen Fenerbahce. Beide teams naast elkaar leggend zijn de kansen 50/50 om door te gaan. In Turkije verloor Tre Fiori met 2-1 en dan is er natuurlijk nog van alles mogelijk. Helaas komen ze in eigen huis na 2 minuten al 0-1 achter waardoor het een hele moeilijke zaak werd. Tre Fiori kwam in minuut 68 op 1-1 en 1 goal is dan nog nodig. Helaas vonden ze die niet en is Tre Fiori uitgeschakeld en gaat concurrent Fenerbahce wel door

22880d72f469ca499b73dfb5393839bb.png

Wij zijn door maar het was wel moeizaam en Tre Fiori ligt er helaas uit. Turkije doet goede zaken want alle 3 clubs gingen door naar de 2e knock-out ronde. Daarmee lijkt Turkije wel weg te lopen van ons. Dat geldt ook voor Nederland, die kunnen we nu ook wel vergeten. Alleen uit België kwam er wel goed nieuws, AA Gent is uitgeschakeld en we gaan België voorbij. Daarmee is de 9e plaats al zeker

052982c30ad7ce3d885ed15f8834a9ce.png

Als het nu nog niet duidelijk is dat Turkije van ons weg loopt dan is het dat nu wel. Fenerbahce en Galatasaray zijn allebei door en Turkije voorbij gaan lijkt nu een utopie

Kwartfinale

0d3537d3a21e6cdf912926d543af3e06.png

In de kwartfinale spelen we tegen Atletico Madrid dat ons vorig seizoen op een hele knullige manier uitschakelde. Het is tijd voor revanche en met die boodschap stuurde ik de spelers het veld in. Het liep anders. Na 11 minuten komen we 0-1 achter en dan kunnen de Spanjaarden doen waar ze goed in zijn, verdedigen. Dat deden ze erg goed want we creëerden amper kansen. We eindigden met een xG van 0,66 en dat is in eigen huis onacceptabel. Dat we verliezen trouwens ook. Dan moeten we het in Spanje goed maken maar ook daar creëren we helemaal niets. Er waren vrijwel geen hoogtepunten en daarmee zijn we ook dit jaar uitgeschakeld door Atletico Madrid. En dat terwijl we beter dan ze zouden moeten zijn maar schijnbaar ligt hun speelstijl ons niet

e978a5ccdd0b83f9937887be71bb267c.png

Alsof het nog niet erg genoeg was gingen alle concurrenten door. Ook al waren wij door gegaan, waarschijnlijk hadden we Turkije niet ingehaald. Uiteindelijk worden de 9e en dat is ook prima. Het is ook een nieuwe hoogte, nog nooit eerder waren we 9e geweest.

Coëfficiënten

bad815645fc036687eb58cd118c67908.png

Je ziet het hier terug. Turkije staat nu toch ruim boven ons en staat verdiend 8e. Wij stijgen dus naar de 9e plaats, Oekraïne en België gaan we beide voorbij

fef558da41cf3a714d88b5f8ce527b47.png

@delichris We hebben met zijn allen heel veel punten gepakt inderdaad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2058/2059: De voorrondes

San Giovanni

5229e523b00aa8fc80ad1faabab66a2e.png

San Giovanni heb ik hoge verwachtingen van en hoge verwachtingen en uiterste teleurstelling gaan wel eens hand in hand samen. Dat was hier ook het geval. San Giovanni speelde tegen Pogon (Polen) en die horen ze te winnen. Maar dat deden ze niet. In eigen huis gingen ze heel teleurstellend onderuit en in Polen konden ze dat niet goed maken

Virtus

e272a7cfcec67b2a503f7eb9a7fd2fb7.png

Alle hoop is dan gevestigd op Virtus. Ook zij leken de bietenbrug op te gaan tegen een team waar ze makkelijk van horen te winnen. Ze hadden penalty's nodig om Siroki Brijeg uit Bosnië te verslaan. Maar door is door zullen we maar zeggen. Tegen Loko Plovdiv is het een stuk beter en ze gaan eenvoudig door. Helaas krijgen ze dan met Rangers een ongelukkige loting. In Schotland deed Virtus het nog niet onaardig met slechts een 3-2 verlies maar in eigen huis gingen ze erg hard onderuit. Helaas hebben we dan maar 3 clubs in Europa dit jaar

Tre Fiori

c393abe0ea1e7a521b81be1d15ed7cf5.png

Op Tre Fiori stond geen druk, ze gingen immers al Europa in. Met Westerlo hadden ze een goede loting en dat hebben ze te danken aan hun hoge plek op de club coëfficiëntenlijst. Westerlo werd dan ook 2 keer verslagen en dat lag ook in de lijn van de verwachtingen. Zo goed is Tre Fiori inmiddels geworden. 

Tre Penne

3829bce903147fd16577b3b2224d3b1d.png

Ook op Tre Penne stond geen druk. We verwachten toch niet dat ze de Champions League groepsfase halen en we wisten ook zeker dat ze naar de Europa League gingen. Toen de Dinamo Kiev lootten had ik wel het idee dat ze de Oekraïners konden pakken. Helaas lukte dat net niet

Folgore

Wij stromen direct in de groepsfase van de Champions League in en hoeven geen voorrondes te spelen

Lotingen

Folgore

0996586f26168787917df4951d3576ec.png

Ik begin met onze eigen loting. We komen weer Atletico Madrid tegen, deze keer in de groepsfase. Ik ga niet liegen, Atletico is wel een kleine angstgegner geworden dus het wordt wel tijd om daar mee af te rekenen. De andere ploegen zijn Red Bull Leipzig en Brest. Best heb ik nog niet eerder tegen gespeeld dus dat is wel leuk. Leipzig is een potentiële uitglijder dus daar moeten we wel echt voor oppassen

Tre Fiori

c7c99f78d990ea683117dd9ef00c9f32.png

Tre Fiori speelt dus in de Europa League en daarin kan de loting ook zeker slechter. Nogmaals, Tre Fiori heeft hun plek op de club coëfficiënten mee. Arsenal is de club uit pot 1 en daar van winnen zal erg lastig worden. Maar tegen Kilmarnock en Basel moet toch gewonnen kunnen worden? Ik mag zeker verwachten dat Tre Fiori minstens 3e gaat worden in deze groep

Tre Penne

79741a28faabb6a4340b960d8ebb9fd1.png

Voor Tre Penne geldt dat niet en ze hebben dan ook een loeizware loting in de Europa League. Misschien is de Europa League nog iets te hoog gegrepen voor Tre Penne. Laten we hopen dat ze in ieder ge

@delichris Ja inderdaad, was gewoon heel slecht tegen Atletico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2058/2059: De groepsfase

Folgore

25c2033b00e7a2e50ab86880169d6979.png

In de eerste wedstrijd speelden we meteen thuis tegen Atletico Madrid. Eindelijk lukte het ons om met de Spanjaarden af te rekenen. Maar het was uiterst moeizaam. Weinig kansen maar het lukte ons wel om een goal er in te prikken. We wonnen dus met 1-0. Vervolgens spelen we 3-3 gelijk uit bij Leipzig. Dat is niet des Folgore, ik ben dan ook ontzettend ontevreden over hoe we verdedigd hebben. De verdediging is met afstand onze beste linie dus 3 goals om de oren krijgen mag gewoon niet gebeuren. Tegen Brest komen we tweemaal niet in de problemen. We winnen met 0-4 en 3-0. De wedstrijd thuis tegen Leipzig is dan cruciaal, zeker met de uitwedstrijd tegen Atletico Madrid in het achterhoofd. We wonnen overtuigend. Na 24 minuten stond het al 3-0 en was het gespeeld. Het eindigt in 3-1. Bij Atletico Madrid gaan we dan ten onder, alweer.... Wederom een wedstrijd met weinig kansen. De speelstijl van Atletico ligt ons niet, dat is wel duidelijk. Wel worden we groepswinnaar

Tre Fiori

95d99da8137d80dc64af150aa1b7cc7c.png

Van Tre Fiori had ik wel wat verwachtingen in deze groep. Het begon uitstekend met een 4-2 overwinning tegen Kilmarnock. Zeer belangrijk voor in ieder geval die 3e plaats. Tegen Arsenal leggen ze het dan af en ook uit bij Basel wordt verloren. De thuiswedstrijd tegen Basel is dan uiterst belangrijk. Gelukkig won Tre Fiori die en daarmee hadden ze de derde plek eigenlijk wel al zo goed als zeker binnen. Kilmarnock won niet van Basel en na 5 wedstrijden was die 3e plek dan ook binnen. Maar goed ook want Kilmarnock won de laatste wedstrijd met maar liefst 6-1 van Tre Fiori, wat een offday moeten die gehad hebben. Gelukkig zonder gevolgen want Tre Fiori mag verder in de Conference League

Tre Penne

cb0bec47d1f742b7fe855ec04b7cf117.png

Van hoge verwachtingen naar lage verwachtingen. Maar je weet wat ze zeggen he, de bal is rond. Dit uitermate irritante cliché kwam wel uit in deze groep. Het begon al met de eerste 2 wedstrijden. Tre Penne won namelijk van zowel Besiktas als Salzburg, echt ongelooflijk. Zo staat Tre Penne samen met Benevento bovenaan. In eigen huis speelden ze 0-0 gelijk tegen de Italianen en dat was op dat moment al erg prima maar in Italië werd het ook 0-0 en zo leek Tre Penne op weg naar de volgende ronde. Dat leken ze niet alleen, dat waren ze ook. Ook de returns tegen Besiktas en Salzburg werden allebei gewonnen. Zo gaat Tre Penne als groepswinnaar door naar de 2e knock-out fase van de Europa League. Dat had je van te voren nou ook weer niet verwacht

Lotingen

c580ef8ad5beb3dcd2a7e657e7b0d52f.png

*Tre Penne heeft een bye

Wij gaan spelen tegen Napoli. Dit deden we ook vorig seizoen en we gingen door. Wel was dit erg moeizaam, oppassen geblazen dus. Tre Fiori speelt een kraker tegen Erzurumspor uit Turkije. Wij strijden met Turkije op de coëfficiëntenlijst dus deze wedstrijd gaat cruciaal worden. Tre Penne komt niet in actie, omdat zij groepswinnaar werden mochten zij een ronde overslaan. In de tweede knock-out ronde gaat Tre Penne spelen tegen Sevilla 

Coëfficiënten na de groepsfase

c564b37a8656734e02aefc2eb03bd264.png

Zo hebben we na de groepsfase al 8,400 punten bij elkaar gespeeld en dat is toch wel behoorlijk veel. Het is ook te zien op de lijst want we gaan virtueel Turkije voorbij. Daarom wordt die wedstrijd van Tre Fiori ook zo belangrijk. Als Tre Fiori wint ziet het er wel heel goed uit. Dit is het moment om de 8e plaats te gaan pakken

f2e84c09c7c7506dab1ea6c581ba3d45.png

Hier de andere lotingen. Galatasaray en Besiktas hebben ook allebei zware wedstrijden dus de kans dat we 8e worden is groot. Maar zelf moeten we het natuurlijk ook doen. Ook Nederland heb ik er bij gehaald. Die gaan we dit seizoen en volgend seizoen nog niet inhalen maar als ons jaar van 6,900 punten weg valt kunnen we Nederland misschien ook nog pakken. Dat zou wat zijn zeg

@ElMarcos Komt door de plek op de coëfficiënten, 3 clubs in Europa is haast een zekerheid. Dus we moeten zelfs voor 4 clubs gaan!

@delichris Ze konden slechter en we hebben het alle 3 uitstekend gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites