Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] The San Marino project

Thomassje123

Aanbevolen berichten

Gefeliciteerd met de cl winst, de andere teams maken ook leuk progressie met spelers! Leuk om te zien.

Ik nu 9e seizoen, en heb lichte hoop eindelijk cl te gaan halen, afgelopen seizoen met veel geluk kwartfinale Europa leauge gehaald, uitgeschakeld door Liverpool die natuurlijk veel te goed is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 59: De voorrondes

Folgore en Murata

Wij en Murata zullen geen voorrondes spelen. Wij spelen allebei direct in de groepsfase. Murata als kampioen van San Marino en wij als de Champions League winnaars

San Giovanni

38724e6e078cd1c44650b2706ac0bb12.png

Het zou mij niet eens verbazen in dit stadium van de save dat een San Marinese club zich via de voorrondes kwalificeert voor de Champions League. San Giovanni speelde als eerst tegen Young Boys. Ik viel bijna letterlijk van mijn stoel bij het zien van de eerste uitslag, 1-6 in Zwitserland. Duidelijke en harde cijfers. In eigen huis kwamen ze niet verder dan 1-1 maar ze gaan wel door naar de laatste voorronde. Daar spelen ze tegen Lyon en ze hadden het nog bijna gered ook. Dat zegt wel wat dat San Giovanni zo dichtbij een resultaat is tegen een club als Lyon. In Frankrijk speelden ze 1-1 gelijk maar in eigen huis konden ze het helaas niet af maken. In de 87e minuut werd het 0-1 voor Lyon dus het is ook daadwerkelijk een hele spannende wedstrijd geweest. San Giovanni gaat nu naar de Europa League en dat is natuurlijk ook niet erg

Cosmos

0c2da796aa0488fe56046e820378eb36.png

Cosmos ging als nummer 12 naar de voorronde van de Conference League. Daar was ik niet heel blij mee want Cosmos is hier niet klaar voor. Ze versloegen Tre Penne in de play-offs en het is wel heel duidelijk dat ik liever Tre Penne hier had gezien. Ze hoefden maar 1 voorronde door zien te komen. Dan moet de loting een beetje mee zitten en die loting was tegen Zulte Waregem. Veel grijze spelers daar dus geen flauw idee hoe goed ze zijn. Helaas redde Cosmos het niet en dat was ook volgens de verwachting. Ze maakten er wel een wedstrijd van. 0-2 verlies in eigen huis en in België redden ze het niet. Cosmos kwam in de 86e minuut op 0-1, helaas te laat om er nog wat uit te halen maar ze winnen wel. Dat is nog wel even lekker

Cailungo

cb244e3a05dd540d2abd12b35fdefe07.png

Dus alle druk op Cailungo want die moeten zich echt kwalificeren. Ik kan het er lang over hebben maar ze hebben zich heel eenvoudig geplaatst voor de groepsfase. Alleen een gelijkspel tegen Mouscron maar verder alles gewonnen. Klasse Cailungo!

Lotingen

Folgore

2eb3cbd7c41cf4ccdf49bb090fb5f069.png

Onze loting was vrij standaard. Helaas treffen we wel Liverpool uit pot 2 en met hun gaan we waarschijnlijk uit maken wie groepswinnaar wordt. Met Salzburg en Villarreal hebben we niet supersterke tegenstanders maar het zijn wel potentiële uitglijders

Murata

ef6298238701336cb57ccb3a1ee5969d.png

Murata heeft heel zwaar geloot. Dat is ergens wel logisch in pot 4 maar deze is echt heel zwaar. Niet alleen zitten ze in de groep bij het gevreesde Inter maar ook bij Bayern en Benfica. Murata zal echt op hun best moeten zijn om hier wat uit te halen. Ze zullen dan 3e moeten worden ten opzichte van Benfica lijkt mij

San Giovanni

e433e5bafdbdd8c31b297c091ae60f2b.png

Voor San Giovanni is de loting al een stuk beter. Van FC Zurich en Brondby IF verwacht ik toch wel dat ze winnen. Het jammere is wel dat ze ook Chelsea er bij hebben. San Giovanni moet minstens 3e worden en ik verwacht eigenlijk wel dat dit wel lukt. Hopelijk kunnen ze flink wat punten pakken ook voor San Marino

Cailungo

a89829a9dd7d85fd5d84ca37f9ee2d73.png

Tot slot Cailungo en dan zijn we al weer klaar. Dat scheelt nogal, 4 clubs in Europa in plaats van 7. Cailungo heeft een loting waar ik mijn vinger niet heel erg op kan leggen. Geen tegenstanders waarvan ik zeg, dat is 100% winst maar Cailungo kan ze echt alle 4 hebben. Cailungo moet 2e worden om door te gaan. Dat kan lukken maar ik weet het niet. Hopelijk redden ze het en pakken ze veel punten voor ons

@erik9 Kwartfinale Europa League is al keurig hoor in seizoen 9. In de Europa League vallen ook genoeg punten te halen dus gewoon lekker doorgaan en je komt vanzelf die CL wel in

@Kyrill Thnx

@Djurovski Inderdaad! Dat was ook al weer even geleden

@ElMarcos We spelen daardoor volgend seizoen CL in plaats van EL dus ik denk het wel ja

@delichris Ik hoop het ook. We zakken wat op de coëfficiëntenlijst dus de andere clubs zullen lager instromen wat denk ik een voordeel is

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN   @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een loting voor murata, daar zou iedereen moeite mee hebben, hopelijk kunnen ze iets klaarspelen. Verder een loting met perspectief voor iedereen!

zelf had ik veel geluk in de Europa leauge, tussenronde st gallen geloot en ronde later Panathinaikos daarna Liverpool 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 59: De groepsfase

Folgore

7281a8b780aad1e17161216c1893b384.png

De groepsfase ging eigenlijk precies zoals verwacht. 2 clubs die strijden om groepswinst en 2 die ruim te kort komen. Wij worden groepswinnaar, dat kan ook niet anders want we wonnen alle wedstrijden. Ook 2 keer tegen Liverpool (0-3 en 1-0). 16 goals gescoord en geen enkele tegen. Zo hoort dat!!

Murata

176f49d751740552aff20594551c27c1.png

Murata had een hele zware groep en zoals verwacht ging het tussen Benfica en Murata om de derde plaats. Murata heeft een hele goede groepsfase gespeeld. Thuis tegen zowel Inter als Bayern werd het slechts 0-1, met iets meer geluk halen ze daar een resultaat tegen. Het ging dus tussen Murata en Benfica om de derde plaats. In Portugal werd het 0-0 en dat is natuurlijk prima. In speelronde 5 is Murata - Benfica allesbeslissend. Bij winst is Murata sowieso 3e op onderling resultaat. Murata wint! 1-0 in de 80e minuut en gejuich in Murata maar ook in Serravalle waar wij wonen. Murata wordt derde en gaat overwinteren in de Europa League. Dat is een gigantische stap in de goede richting

San Giovanni

ed4019e7b538b6e8b62c187277877ae7.png

San Giovanni had het veel moeilijker dan ik had verwacht. Er werd 2 keer verloren van Chelsea maar dat is niks geks. Maar ook tegen Zurich en Brondby hadden ze het heel moeilijk. San Giovanni pakte maar 5 punten in deze groep en dat is wel heel weinig. Het is dat San Giovanni in de laatste speelronde won van Zurich en daardoor op onderlinge resultaat 3e werd. Ze gaan verder in de Conference League maar deze groepsfase vind ik wel een beetje teleurstellend

Cailungo

f4f8ce49c0dd468abdd297e002c2d26b.png

Voor Cailungo is de derde plaats niet genoeg, zij moeten 2e worden. Cailungo begon heel sterk aan de groepsfase. Winst tegen Hartberg (thuis) en Zulte Waregem (uit). Helaas verliest Cailungo dan 2 keer tegen Besiktas en dan wordt de groep toch nog spannend. Thuis kan Cailungo het af maken tegen Zulte Waregem maar de wedstrijd eindigt in 0-0. Dan moet Cailungo winnen van Hartberg (uit) en ik kan alvast verklappen dat Zulte Waregem won van Besiktas. Gelukkig wint Cailungo ook met 0-1 daar in Oostenrijk. Dat had nog wel wat voeten in aarde, pas in de 89e minuut scoorde Cailungo. Zo gaan ze op het nippertje toch nog door

Coëfficiënten na groepsfase

f479d2c928eec2346cd2ecd7f161e9c9.png

Dat is een gek gezicht, 10e staan. De middenmoot om het zo maar even te noemen is echter heel groot. Enkele goede seizoenen achter elkaar en je stijgt weer makkelijk. Tot dusver kennen we ook een uitstekend seizoen dit jaar. 9,700 punten hebben we bij elkaar gespeeld in de groepsfase. Dat is behoorlijk veel. Het maakt ook dat we waarschijnlijk een beetje kunnen klimmen. Zoals het er nu voor staat gaan wij Portugal in ieder geval voorbij. Portugal kent met 5,500 punten uit de groepsfase een rampjaar voor hun doen. Verder zitten we heel kort op Turkije en met 4 club door in Europa zouden wij die strijd wel eens kunnen gaan winnen. Een kijken naar de lotingen

Lotingen

5222070bc5ebf97e1d94e31fcaff460a.png

Yes! Eindelijk een keer fatsoenlijke lotingen. Het zou mij niet eens verbazen dat we alle 4 door gaan. Sterker nog: In deze fase moeten we dat misschien zelfs gaan eisen!

3200c5b8510c3c66dc5505c94e25a273.png

0255c7997b23d8fc6b2add376d7a62e1.png

Wij zijn niet de enige die het goed hebben gedaan, andere landen hebben ook nog de nodige clubs over. Ik kan er nog weinig over zeggen. We gaan na deze knock-out rondes wel even kijken wat er nog over is en wat we nog kunnen halen dit jaar

@delichris @ElMarcos @erik9 @Djurovski Alle 4 door :D Zelfs Murata

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN   @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 59: Knock-out rondes

Folgore

1a6673db918cf48050f8a987adbb616b.png

Ajax kwam uit de koker. Dat is een gunstige tegenstander maar Ajax moet je echt niet onderschatten. Ajax haalde vorig seizoen zelfs de finale waar ze na penalty's pas onderuit gingen tegen Inter. Ajax had afgelopen seizoen zomaar onze tegenstander kunnen zijn in de finale. Ondanks dit alles zouden wij beter moeten zijn. In de Johan Cruijff Arena waren we ook beter. Toch gaat Ajax er met de winst vandoor, tja wat heb je er dan aan dat je beter was? Ajax had maar 1 schot op doel nodig om te winnen. Wij scoorden niet en dan verlies je. In eigen huis moeten we dat goed maken en ik voelde wel enigszins wat druk. Ajax begon ook niet slecht aan de wedstrijd maar we namen wel snel de overhand. In de 18e minuut maken we 1-0 en die wordt afgekeurd. Wordt het dan zo'n avond? Gelukkig niet, in de rust staan we namelijk met 2-0 voor. We voetballen goed en geven onszelf ook wat we verdienen. In de tweede helft was het wel een klein beetje spannend maar Ajax creëerde amper kansen. Pas in de 88e minuut beslissen we de wedstrijd. We gaan door, over 2 wedstrijden ook dik verdiend

Murata

d0eb8dcc8fb8533d6af828e54f0b166f.png

Van Murata heb ik hoge verwachtingen. Als je derde kunt worden in zo'n zware Champions League groep kun je ook best ver komen in de Europa League. Dan moet Murata afrekenen met Brondby. In eigen huis winnen ze. Wel slechts met 1-0 en daar hadden ze meer moeten scoren. Dat kwam ze duur te staan in Denemarken. Murata en Brondby waren in evenwicht maar in de slotfase scoorde Brondby 2 keer. De winnende viel in de 90+2e minuut. Erg zuur en Murata is uitgeschakeld. Daar had ik geen rekening mee gehouden, ik had echt verwacht dat Murata ver zou komen

San Giovanni

6515f4beef1425acfbd9a143b2412a06.png

San Giovanni speelt tegen het Finse HJK en dat moet gewoon gewonnen worden. San Giovanni wint in eigen huis met 2-0. San Giovanni was zeer dominant en had meer moeten scoren. In Finland kwamen ze op voorsprong en alles leek prima in orde. Maar de wedstrijd werd toch spannender dan nodig. San Giovanni verloor met 3-2 en gelukkig duurde de wedstrijd niet lang meer na de winnende van HJK anders werd het misschien nog penibel. San Giovanni gaat wel door. Tegen Zarya Lugansk maken ze geen enkele fout. Ze zijn beter en wonnen 2 keer. Zo doet San Giovanni wat het moet doen en ze zitten in de kwartfinale

Cailungo

f27775b2a0b345c70ba8c3d588e98d04.png

Cailungo speelt tegen het Zweedse AIK Solna. Als je beide teams naast elkaar legt moet Cailungo eigenlijk winnen. Maar dat gebeurt niet. Cailungo was over 2 wedstrijden veel beter maar zoals je wel vaker ziet telt dat in Europese uitwedstrijden niet. Cailungo miste veel te veel kansen daar waar AIK dat juist niet deed. Zo gaan AIK dus door en niet Cailungo. 

Zo gaan er maar 2 van de 4 clubs door maar dit hadden er 4 uit 4 moeten zijn. Erg teleurstellend dat Murata en Cailungo het niet gehaald hebben

de530f5db1ac927ea8da767fdcf8bedc.png

e46386a66bb55e24407c4904019e938d.png

2e knock-out fase 

cfe951fd2d3fca252a923ca5b06160cd.png

Nederland is uitgeschakeld en ook de andere landen raken veel clubs kwijt. Wij hadden echt gigantische stappen kunnen maken als Murata en Cailungo ook door waren gegaan maar het mocht helaas niet zo zijn. Wij en San Giovanni gaan verder in de kwartfinale

Coëfficiënten

12acd7f29b378d36759d063f7f874f2a.png

Valt er nog wat te halen voor ons dit jaar? Portugal gingen wij al voorbij en het lijkt er zeer sterk op dat we Turkije ook voorbij gaan. Alleen Besiktas kan Turkije nog redden. Daarmee lijken de mogelijkheden dit seizoen wel klaar maar we gaan hoogst waarschijnlijk 2 plekken stijgen, dat is wel erg lekker. We kunnen weer omhoog kijken in plaats van omlaag. Die felbegeerde 4e plek is overigens nu nog wel ver weg, Duitsland heeft vooralsnog een aardige voorsprong

Kwartfinale

Lotingen

733e2ee8cf82650743d77b0dc20c6e5d.png

Wij gaan spelen tegen Paris SG en San Giovanni gaat spelen tegen RC Genk

Folgore

afee0049ffe3380bfc78dd747ccf676d.png

Om te voorkomen dat deze update wel heel erg lang wordt ga ik hem hier afkappen. Hierboven de lotingen voor de kwartfinale. Wij zijn het enige land met nog 2 clubs over. Wij gaan spelen tegen Paris SG en San Giovanni speelt tegen RC Genk. Beide haalbare tegenstanders voor ons. Laten we ook hopen dat Sevilla van Besiktas wint, dan gaan we Turkije zeker voorbij

@ElMarcos We zullen nu weer vooral naar boven kijken

@Kyrill Niet voor lang meer!

@delichris Ik had echt verwacht dat ze alle 4 door zouden gaan dus Murata en Cailungo kwijt raken was wel erg klote. Gelukkig kunnen we op de lijst der lijsten weer naar boven kijken

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN   @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski @Kyrill @erik9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 59: Het vervolg

Folgore

5456f220fa664d8c1d1c72b1a1bf6c20.png

In de kwartfinale moesten we dus tegen Paris SG. Voorafgaand dacht ik, dat halen we wel. Maar Paris heeft het ons een stuk lastiger gemaakt dan ik van te voren had verwacht. PSG kwam in Frankrijk op voorsprong en was daar in de eerste helft echt veel beter dan ons. We werden eigenlijk overklast. In de rust werd ik dan ook heel boos en dat had het gewenste effect. Eindelijk begonnen de spelers zich te gedragen naar de beste club van Europa. De wedstrijd draaide om en we maakten verdiend de 1-1. Bij die 1-1 bleef het. Achteraf ook een terechte uitslag. Thuis moeten we ze dan verslaan. We starten goed, na 3 minuten al 1-0. Geen vuiltje aan de lucht maar meteen na rust werd het 1-1. Wordt niet gemakzuchtig zei ik ze nog. We moesten dus in de achtervolging want we willen echt geen verlenging en penalty's hier. Die verlenging kwam er wel, teleurstellend. Gelukkig scoorden we in die verlenging wel 2-1 dus strafschoppen nemen werd ons bespaard. Op naar de halve finale

San Giovanni

5c285a702c564a0cf804f3cc415fe521.png

San Giovanni speelde tegen RC Genk. Dit leken mij 2 gelijkwaardig teams. De eerste wedstrijd speelde San Giovanni thuis. Beide ploegen waren in evenwicht en het leek 2-2 te gaan worden. Helaas maken de Belgen in de 89e minuut de 2-3 daar waar een gelijkspel meer op zijn plaats was geweest. In België gaat het ook gelijk op maar beide ploegen weten niet te scoren. Dat is natuurlijk in het voordeel van RC Genk dat dus door die goal in de 89e minuut naar de halve finale gaat

44d653080abde76c92a7d946a61bdb90.png

Nederland, Portugal en Frankrijk uitgeschakeld. Zo dat ruimt mooi op. Alleen Portugal blijft over maar die gingen we al voorbij. Helaas won Besiktas van Sevilla dus we zijn nog niet helemaal van de Turken af. Gelukkig is de voorsprong best groot maar ik denk niet dat ze ons voorbij zullen gaan op het nippertje

Halve finale

1f5f77e8cc6bcbf5f89f325406bb8088.png

In de halve finale is Liverpool de tegenstander. De voorbereiding was al direct niet lekker. 5 spelers geblesseerd. Toch wordt er in eigen huis gewonnen maar het was nipt en niet echt verdiend. Die blessures zouden ons parten spelen in Engeland. Liverpool was daar veel beter tegen mijn gehavend team en in de tweede helft werd het 1-0. Rond de 80e minuut raakte een speler van mij geblesseerd en ik had geen wisselmogelijkheden meer. Ik voelde de bui al hangen, ik heb te veel ervaring hier mee inmiddels. De 90e minuut begint met een hoogtepunt die voor ons lijkt te zijn. Schijn bedriegt, het werd een hoogtepunt voor Liverpool en ze scoorden. Lachend accepteerde ik mijn lot, hier is weinig aan te doen. Ik denk dat we de verlengingen ook niet hadden overleefd. Het houdt helaas op in de halve finale

29521210536c5ba21adf6579f686ac89.png

Gelukkig gaat Besiktas ook onderuit tegen Torino en daarmee is het zeker, Turkije is geen dreiging meer voor ons. Porto gaat wel door maar die boeit eigenlijk niet, die gingen we al voorbij. Porto gaat de finale winnen van FC Kopenhagen in de Europa League

Coëfficiënten

c02a8822269488ea771889884e5e6110.png

En hier de bevestiging. Turkije en Portugal gaan we allebei voorbij. Hiermee zullen we stijgen naar de 8e plaats. We eindigen dit seizoen met 13,500 en dat is een mooi aantal. Ik blijf er echter bij dat dit meer had moeten zijn. Murata en Cailungo hadden hun 1e knock-out ronde moeten overleven

Club Coëfficiënten

5452330f155e2eccc1e9a23a332465fc.png

Tot slot nog deze, we staan eindelijk weer 1e op de club coëfficiënten en zijn hiermee dus weer officieel de beste club van Europa. Het was even geleden dat we 1e stonden, deze zijn we lang kwijt geweest

@ElMarcos Hadden grotere stappen moeten maken, op dit punt moeten we meer eisen van de andere clubs

@erik9 Dat was wel erg teleurstellend, gelukkig maakte San Giovanni het nog een beetje goed

@Kyrill 13,500 punten is niet slecht maar als we verder willen moeten we er meer pakken per seizoen

@delichris Je had gelijk

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN   @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski @Kyrill @erik9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietwat snel na de vorige update maar ik plaats hem gewoon :D 

Seizoen 60 special: Hoe goed zijn de andere clubs

We staan aan de rand van seizoen 60 en het jaar 2081/2082 gaat beginnen. Een mooi moment om eens te kijken naar de andere clubs. Hoe goed zijn zij eigenlijk? 

In deze challenge staan wij er niet alleen voor, we zijn afhankelijk van de andere clubs. In het verleden hebben 2 clubs al de finale van de Conference League gehaald, dit waren Tre Fiori en San Giovanni. Helaas verloren ze beide finales. Het wordt weer een keer tijd dat een andere club een finale haalt. Is die kans aanwezig? Ik denk het wel, de andere clubs zijn echt sterk geworden. Kijk maar eens in de spoiler hieronder. Belangrijk om te weten, de spelers worden afgewogen tegen mijn spelers bij 1 van de beste clubs van Europa.

Spoiler

d02eb3c8a7841accf9c4a262874012eb.png

abd7fd2474a5f97a5cb23cd7f2cccab0.png

3c957200e0cff9c20cab58f58a789dc9.png

73b65ebb1ad92f1a56255202621b33dd.png

cddaf677b479118e35db7a69ceb92c44.png

f09d5c82bbf1a75f46d50a5bfa5cd223.png

231c29511ff1e133980d8e1e892caa98.png

Er is een mooie toekomst in San Marino. Het lukt steeds makkelijker om spelers te verhuren en de andere clubs nemen die spelers ook vaak over. Dat maakt dat de andere teams nu ook heel sterk zijn. We hebben het al gemerkt in de competitie daar waar we laatst geen kampioen zijn geworden. Met de play-offs aan het einde zal dat vast wel eens vaker voor komen. En dat vind ik alleen maar goed. Wij worden niet slechter, de andere clubs worden beter. Hopelijk gaan ze ook snel Europees succes boeken

@delichris Ik hoop het ook

@ElMarcos Dat kan zomaar ineens heel snel veranderen. Kijk maar eens naar de andere clubs hierboven en hoe dicht het bij elkaar staat

@Kyrill We kunnen weer omhoog kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites