Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] The San Marino project

Thomassje123

Aanbevolen berichten

Hele lange update deze keer, 1 volledig seizoen in 1 update. Daarom even in een spoiler gezet

Spoiler

Seizoen 50

Voorronde + Loting

We beginnen deze update met de enige club die een voorronde moest spelen. Ook dit seizoen hebben we 4 clubs die zich automatisch hebben geplaatst voor de Champions League en 2 clubs die zich hebben geplaatst voor de Europa League. Dit jaar was het Domagnano dat het mocht proberen, je weet wel die club die er voor zorgde dat we geen kampioen werden 2 seizoenen geleden. Eens kijken hoe ze het hebben gedaan

3230bf8214d346a8295eaa2f04a3833e.png

Domagnano heeft geloot tegen Lokomotiva uit Kroatië. Dat kon slechter ben je geneigd te denken want ik weet zeker dat Domagnano niet geplaatst was. De eerste wedstrijd was thuis. De 305 toeschouwers werden niet echt op hun wenken bediend. Geen goals in San Marino. In Kroatië wel maar helaas niet voor Domagnano. Ze verloren daar met 2-0 en zo hebben we weer geen club in de Conference League dit jaar

Lotingen

0e112820227b7bdecdb4cd267cbec5d5.png

1765c082a89f5e325fe762550bf3f775.png

Ik val maar meteen met de deur in huis. Ik ben NIET blij met de teams in de Champions League. Cailungo en Faetano komen hier voor echt te kort. San Giovanni hoort er wel thuis. Het ziet er voor zowel Cailungo en Faetano heel slecht uit, ik vind ze beiden kansloos. Elk punt dat ze pakken is meegenomen maar ik vrees voor 0 punten voor beide ploegen. Voor San Giovanni lijkt er echter wel wat mogelijk. Benevento en Galatasaray, dat kon voor Champions League begrippen bijna niet beter. Dortmund complementeert de groep. Ik zie San Giovanni wel 3e worden. Misschien zelfs 2e, we zullen het zien. Wij zelf hebben wederom Real Madrid geloot. Je zou bijna aan warme balletjes gaan denken, hoe vaak we die wel niet tegen komen. Marseille is de club uit pot 3 en Steua Boekarest (FCSB) is de club uit pot 4. Marseille kan wel eens een vervelende tegenstander zijn maar we zouden wel door moeten gaan. Steaua lijkt de vreemde eend in de bijt maar je moet er nog maar wel van zien te winnen

1e39b5e09453308479d4d9b589f901ae.png

5f4a2b3b5ed957e34a4c05d815f7f267.png

Dan gaan we naar een niveautje lager, hier horen we al wat meer thuis. We moeten het nu doen met Murata en Juvenes Dogana. Tre Fiori en Tre Penne hebben beiden geen Europees voetbal gehaald en dat is een flinke hap in onze kwaliteit weg. Juvenes Dogana heeft gelukkig wel de nodige Europese ervaring. Ze zitten in de groep bij Shamrock Rovers en Aberdeen. Eigenlijk verwacht ik wel dat Juvenes Dogana minimaal 3e wordt. Ze zullen wel moeten, want in ons eentje kunnen we maar weinig punten bij elkaar krijgen. Ook de loting van Murata was niet slecht maar Murata is nog niet zo heel ver eigenlijk. Ik hoop dat ze wat punten kunnen pakken tegen Malmo FF en Celtic en dan zien we wel hoe ver ze komen. Tegen Sevilla acht ik ze wel vrij kansloos

706c8ec3a939f7f241c2625f2ffb3e77.png

In de Conference League hebben we dit jaar geen clubs helaas. Domagnano wist de voorrondes niet door te komen

Groepsfase

Folgore

17a77cf29f67000a4e61d3977ba96734.png

Ik begin bij mijzelf. Wij kenden een lastige groepsfase dit jaar. Marseille was beter dan ik eigenlijk had verwacht. Zoals je ziet zijn zij samen met ons door en Real Madrid pist naast de pot. Maar het scheelde niet veel of we waren geen groepswinnaar geworden. We speelden gelijk thuis tegen Real Madrid en verloren zelfs bij Marseille. Het leek er op dat we tweede gingen worden maar in de laatste wedstrijd was het Real Madrid dat in de 90+1e minuut op 1-1 kwam daar in Frankrijk. Daardoor werden wij op onderling resultaat groepswinnaar. Real Madrid moet zelfs naar de Europa League

Faetano

84bb4648c5b14dbe4aedec251cdf52a3.png

Faetano moest uitvechten met Young Boys wie er derde ging worden want het was al snel duidelijk dat Barcelona en City eenvoudig door gingen. Faetano speelde 2 keer gelijk tegen Young Boys, 1-1 en 0-0. Helaas redt Faetano het niet op doelsaldo

Cailungo

a02fcf671ef6b104d122eec68de31b83.png

Van Cailingo had ik geen grote verwachtingen en terecht, de andere 3 clubs waren gewoon veel beter. Alles werd dan ook verloren

San Giovanni

bde3b75a67425d9ded2195b5a2bb2159.png

Van San Giovanni heb ik wel de nodige verwachtingen, dit is een gunstige loting. San Giovanni begon ook best goed. Wel werd er verloren uit bij Benevento maar Galatasaray werd verslagen in eigen huis. San Giovanni lijkt best derde te kunnen gaan worden maar helaas gaat het toch mis. Ze speelden nog gelijk tegen Benevento in de laatste wedstrijd daar waar er gewonnen had moeten worden. Helaas gaat Galatasaray naar de Europa League. 1-0 om 2-0 dus hun onderlinge resultaat was beter. San Giovanni wordt laatste en dat is eigenlijk wel een beetje teleurstellend

Murata

a471f5852c33462b39d5e9e99664a969.png

We gaan een treetje lager naar de Europa League. Murata zit in de groep bij Celtic, Malmo en Sevilla. Kunnen zij dan wel 3e worden en overwinteren? Het begon al met een thuisnederlaag tegen Malmo en daarmee lijkt het al direct een moeilijk verhaal te worden. Uit bij Sevilla wordt dan wel met 2-2 gelijk gespeeld, dat is dan wel weer lekker. Maar tegen Celtic gaat het 2 keer mis en het lijkt ook voor Murata een kansloos verhaal te worden. In de laatste wedstrijd kon het nog maar dan moest er gewonnen worden bij Malmo. Dat gebeurde niet, het bleef daar bij 0-0. Ook Murata is uitgeschakeld

Juvenes Dogana

1be7ca68371001b8ff9e01c36cf3082d.png

Onze laatste hoop is dan gevestigd op Juvenes Dogana, die moeten toch wel wat kunnen in Europa? Zeker met deze groep. In de tweede wedstrijd ging het echter al volledig mis. Er werd met 0-3 verloren in eigen huis van Shamrock Rovers. Ik wist echt niet wat ik zag. Ook van Aberdeen werd er over 2 wedstrijden niet gewonnen, 1-1 en een 2-1 nederlaag. In de laatste wedstrijd wordt dan nog wel gelijk gespeeld tegen Juventus maar het was allemaal al gespeeld. Een uiterst teleurstellende vertoning van Juvenes Dogana, ook zij zijn uitgeschakeld

Coëfficiënten

827e69c7c8e18164434ca0ba603b35d3.png

5,643 punten na de groepsfase, dat is echt historisch laag. Tot overmaat van ramp zijn ook nog eens ALLE andere ploegen uitgeschakeld, wij zijn als enige over. We vallen als een baksteen. Portugal en Nederland gaan ons 100% zeker voorbij. Daarmee gaan we zakken naar de 8e plaats

Rest van het seizoen

50fd00656f5680bfcdf125970996728e.png

Het kan mij allemaal geen reet meer schelen dit seizoen. Ik wil dit horrorseizoen zo snel mogelijk afsluiten en weer door. 'gelukkig' hebben we geen 4 clubs meer in de Champions League. Aankomend seizoen zijn dit er 2 in de groepsfase en 1 in de voorronde. Het moet de start zijn van een frisse wind en we moeten weer gaan klimmen. 

Maar eerst even hoe het ons is vergaan in de knock-out fase. We hadden als eerste Benevento geloot en die waren geen enkel probleem voor ons. Thuis werd er met 2-0 gewonnen van Chelsea en dat gaven wij niet meer weg in Engeland. Over weggeven gesproken. Tegen Inter kwamen we 1-2 voor om vervolgens 3-2 te verliezen. Daar gaven we het wel weg. In eigen huis konden we dat niet rechtzetten. Het bleef teleurstellend bij 0-0, we konden amper kansen creëren. Daarmee is dit seizoen eindelijk klaar. Ik kan niet wachten om deze af te sluiten en volgend seizoen weer te gaan knallen

Coëfficiënten eindstand

a2092143f92442371b409a326ab4864a.png

Uithuilen en opnieuw beginnen. Ik denk dat we dit seizoen moeten gaan zien als een reset. Iets minder Champions League plekken en ik kan alvast verklappen dat we San Giovanni en Tre Fiori in de Conference League hebben. De voorrondes moeten nog gespeeld worden als ik deze update maak maar die 2 moeten daar toch best ver kunnen komen. 

Het voelt wel als een soort opnieuw beginnen. Als we nu 5 seizoenen achter elkaar goede resultaten kunnen boeken met zijn allen dan zie ik ons die 4e plaats wel weer terug pakken en dan zien we wel weer hoe het dan gaat. 

b3eacb792f00195c358f91bfb9488fd4.png

Om dit verschrikkelijke seizoen nog maar eens samen te vatten. Voor het eerst sinds een jaar of 20 (!!) zijn we niet meer de grootste club van Europa. Manchester United is nu de grootste club van Europa. Het is niet eens dat wij het slecht hebben gedaan de afgelopen seizoenen maar United deed het net ietsje beter

6297e3f2fe44967acece938dc404b6c3.png

Manchester United won 4x (!!) achter elkaar de Champions League en daarmee staan ze gewoon terecht 1e op de coëfficiëntenlijst. Nogmaals, niet dat wij het zo slecht deden maar United is echt ongekend bezig

Daarmee sluit ik in 1 update dit seizoen af. Tot de volgende

Een rampseizoen, gauw door!

@Djurovski Het kan nog erger

@delichris Ja, we waren echt nog niet klaar voor die tweede plek

@keano77  @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @ElMarcos 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei delichris:

Wat zonde dat je zo'n horror seizoen hebt gehad.

Het seizoen zelf zal inderdaad horror geweest zijn, maar denk dat het enkel positief is voor de ontwikkeling van San Marino als voetballand. Het geeft de andere teams de kans om een tweede adem te vinden in hun ontwikkeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 51: De voorrondes

Folgore & Juvenes Dogana

Ik begin deze update bij onszelf en Juvenes Dogana. Daarmee ben ik snel klaar. We spelen beiden namelijk geen voorronde en gaan meteen door naar de Champions League groepsfase

Virtus

7600886adbc568095948fba4e2b61853.png

Virtus moest wel voorrondes gaan spelen. Dat is opzich niet erg, ze zijn nog niet klaar voor de Champions League. Toch had ik tegen Rangers wel op iets meer gehoopt. In eigen huis bleven ze steken op 1-1. In Schotland ging Virtus onderuit en ze waren meteen klaar. Virtus gaat naar de Europa League en eerlijk gezegd heb ik ze ook liever daar dan in de Champions League

Murata

Met Murata ben ik ook wel snel klaar. Ook zij spelen geen voorrondes. Murata stroomt meteen in de groepsfase van de Europa League in

Tre Fiori

1b076615795a71f618689dcc699efcd9.png

Maar nu het belangrijkste, de voorrondes van de Conference League. Dit maakt of breekt het seizoen. We hebben daar nu 2 clubs in, als die zich beiden kwalificeren voor de groepsfase dan kunnen we echt grootse stappen maken. Te beginnen bij Tre Fiori. Tre Fiori heeft wel vaker furore gemaakt in Europa en ze speelden tegen Banik Ostrava. Dit zijn tegenstanders die onze landgenoten kunnen en misschien wel kunnen en moeten verslaan. Dat gebeurde ook en ook nog eens vrij eenvoudig. Dat is al 1 club in de Conference League

San Giovanni

28a4a8aad804c1d0d434481a63f20c51.png

Als laatste kijken wij naar San Giovanni. San Giovanni heeft de finale van de Conference League wel eens gehaald. De verwachtingen waren dus erg hoog. Niet onterecht want San Giovanni ging freewheelend de voorrondes door. Alles werd gewonnen.

Daar mee hebben we nu 6 clubs in Europa. 2 in de Champions League, 2 in de Europa League en 2 in de Conference League, mooi verdeeld zo. Tijd om veel punten te pakken dit jaar!!

Lotingen

37be3088386def1c9fa968831db50dc7.png

c314ae0bcc88aa5ab2a5255ee238da21.png

Wij zelf hebben heel gunstig geloot. In de Champions League mag je nooit zeggen dat het een makkie is maar dit komt er wel dicht in de buurt. Je mag van ons verwachten dat we groepswinnaar worden. Misschien mag je zelfs 18 uit 6 verwachten voor ons. Juvenes Dogana staat in een fraai rijtje maar eigenlijk lijkt het voor ze wel kansloos. Barcelona en Dortmund zouden normaal gesproken makkelijk moeten winnen van Juvenes. Dan zal Juvenes het moeten doen tegen Celtic, hopelijk kunnen ze 3e worden maar ik heb er een hard hoofd in

15ce2a1fb2a075cfc989b02187170f3e.png

ae8d2bffffef7bed38e73db19cfb72eb.png

2 clubs in de Europa League dus. Ik begin bij Virtus. Virtus heeft zwaar geloot, het zijn alle 3 moeilijke clubs. Vooral Benfica en AS Monaco maar Slavia Praag schat ik ook wat hoger in dan Virtus. Hopelijk kan Virtus verrassen, alles wat ze mee pakken is meegenomen. Murata heeft het wel een heel stuk beter getroffen. Niet met Chelsea uiteraard maar loten tegen Antwerp en Shamrock Rovers, dat kon zeker slechter in de Europa League. Laten we hopen dat ze in ieder geval 3e kunnen worden

c121b36a15c4cca15522ac248875f5a8.png

c9cd1828056e6e83de58525d8219334e.png

Is het te zien dat dit de Conference League is? Ik denk het wel. Als je kijkt naar de tegenstanders verwacht ik dat zowel Tre Fiori als San Giovanni veel punten gaan pakken. Beide teams hebben een groep waarin ze in ieder geval door moeten. Hopelijk kunnen ze doen wat ze moeten doen. Als ze allebei door gaan kunnen we wel eens een geweldig jaar tegemoet gaan

@delichris Helaas wel. We moeten het zien als een reset van vanaf nu weer veel punten pakken

@DemoN De reputaties zijn al vrij hoog en de teams verbeteren zich alleen maar verder. Hopelijk kunnen we de komende seizoenen verdere stappen maken

@keano77  @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @ElMarcos  @Djurovski @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 51: De groepsfase

c508b16dd9e8f1488409fb52a5e1d15c.png

Folgore

27b60f10089889c6cdd332cfa1da8ad3.png

Ik zei het al in de vorige update, misschien mag je van ons wel verwachten dat we 18 punten pakken in deze groep. Dat is dan ook exact wat we gedaan hebben. Zeer overtuigend en zonder tegendoelpunten. Zo hebben wij het maximale aantal punten gepakt tot dusver in Europa

Juvenes Dogana

ab6036548e4310ccdc1d08ca8001231f.png

Wat ik zei over de groep van Juvenes Dogana klopte ook, dit was echt te hoog gegrepen voor ze. Het begon al met een thuisnederlaag tegen Celtic. In de laatste wedstrijd in Celtic wordt er wel gewonnen. Die wedstrijd ging al nergens om maar het is voor de coëfficiënten is het wel even lekker om op de valreep toch nog 0,333 punt de pakken

3c4ead7d6e04b71eb2db7bfbf7a4e4cd.png

Virtus

02cbd76626e499ff48d29238089cd494.png

Van Virtus had ik erg lage verwachtingen. Niet dat Virtus nou echt zo slecht is maar omdat de andere clubs gewoon een stuk beter zijn. En zo geschiedde het ook. Na 4 wedstrijden 0 punten en zo goed als uitgeschakeld. In de 5e wedstrijd wordt er wel met 4-3 gewonnen van Slavia Praag. Virtus is dan nog niet eens uitgeschakeld maar ze moeten dan winnen uit bij AS Monaco. Het bleef daar bij 0-0. Niet dat Virtus kansrijk was, ze werden namelijk helemaal weggespeeld daar. Maar de 0-0 is ook niet genoeg en Virtus is nu uitgeschakeld

Murata

d492ef0d5f3ac67b5261df173300b577.png

Bij Murata zag ik al wat meer kansen. Zoals verwacht was Chelsea veel te goed in deze groep. Chelsea verloor verrassend van Shamrock Rovers, dat dan weer wel. Gevolgen voor Murata had dit niet. Het onderlinge resultaat tegen zowel Antwerp als Shamrock Rovers was beter en Murata wordt terecht 2e. Dat is wel enigszins verrassend want ik had ze de derde plek gegeven. Maar dit is ook prima, Murata pakt nog wat bonuspuntjes zo

3151a36b596ce31d34bafffa7e9e1968.png

San Giovanni

5e3945c7f2321059946b0e337d63ab84.png

Toen ik deze groep van San Giovanni zag dacht ik, yes! Dat dacht ik terecht want San Giovanni is met kop en schouders groepswinnaar geworden. Ze speelden 2 keer gelijk tegen Hammarby en van HJK en Osijek werd twee keer gewonnen

Tre Fiori

3b1dceeb081265696642e5427743b82b.png

Bij Tre Fiori ging het een heel stuk moeizamer. Desondanks hebben ze het wel makkelijk gered. Maar zoals gezegd niet zo eenvoudig als ik had gehoopt. Het begon al met een 1-4 thuisnederlaag tegen Beerschot VA, au. Maar Tre Fiori herpakte zich goed. Tegen Dinamo Tbilisi en BATE worden namelijk 4 punten gehaald. Dat was al voldoende om door te gaan. In de laatste wedstrijd won Tre Fiori uit bij Beerschot. Dat maakt dat ze eigenlijk alsnog ruim door zijn gegaan. Alleen niet als groepswinnaar, wel als nummer twee

Coëfficiëntenlijst

c2793a53812f5740b0f8180d6710a974.png

Wat een geweldig jaar was dit. We gaan met 11,250 punten uit de groepsfase. Aangezien we allemaal onze punten moesten delen door 6 was dit een zeer knappe prestatie. Daarnaast zijn ook 4 van de 6 clubs door!! Echt ongekend. 

Lotingen

04f5f69aff13384f083061dec1c42e8c.png

*San Giovanni heeft een bye

Pittige lotingen voor Murata en Tre Fiori. Murata lijkt sowieso kansloos en je bent toch geneigd te denken dat Tre Fiori in de Conference League makkelijker kon loten. Wij gaan zelf spelen tegen PSV en daar ben ik blij mee. Die moeten we winnen en we kunnen een directe concurrent uitschakelen. Niet dat we dit jaar Nederland voorbij zullen gaan maar in de toekomst is dat zeker iets om naar te kijken. Na 2 magere jaren hebben we nu dan ook weer frisse energie en zijn wij San Marino klaar voor de toekomst

4e6184fdb7277d117ea38ab280aaf75f.png

We staan nu in niemandsland op de coëfficiëntenlijst maar toch wil ik met een schuin oog naar Nederland kijken. Zij staan het dichtste bij als we naar boven kijken. Wij kunnen PSV uitschakelen en ik hoop dat Ajax en AZ er ook snel uit gaan. Verschil is wel groot dus ik verwacht niks. Wij kunnen wel met zijn allen zo veel mogelijk punten scoren dit seizoen

@delichris 4 van de 6 clubs door dus dat is inderdaad prima

@Djurovski Het is een heel mooi seizoen tot dusver!

@keano77  @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @ElMarcos  @Djurovski @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 51: Het vervolg

Folgore

83f104374a1400be9d0b2a46c546c6e7.png

Wij speelden in de knock-out fase tegen PSV. Normaliter mogen de Eindhovenaren geen probleem zijn en achteraf waren ze dat ook niet. Maar in het Philips Stadion hadden we het wel heel erg moeilijk. Het is dat we in de 71e minuut op een 0-1 voorsprong kwamen maar we waren gewoon gelijkwaardig. Na de 0-1 wisten wij de wedstrijd wel in handen te nemen. In de slotfase maken we zelfs nog 0-2. In ons huis had PSV niks te vertellen. 3-0 na 34 minuten en einde wedstrijd. We winnen uiteindelijk vrij eenvoudig

Murata

fb26aa4a48df78c8a9433a1bd2ba8b52.png

Tja, had je anders verwacht? Ik denk dat Spurs wel 1 van de zwaarste tegenstanders was voor Murata en er werd dan ook 2 keer kansloos verloren

Tre Fiori

f89330c075af38ca1809d630c16847fe.png

Ook Tre Fiori had het beter kunnen treffen in de Conference League. Helaas was Olympiakos te sterk. Tre Fiori verloor ook 2 keer dus geen punten namens hun

San Giovanni

e38c824da75aafe99f1bf32a868926a7.png

Dus moet San Giovanni de eer hoog zien te houden. Gelukkig kunnen wij San Marino ook nog goed loten. Het Noord-Macedonische Skendija HB kwam uit de koker. Je mag van San Giovanni verwachten dat ze daar van winnen en dat deden ze dan ook. 2x zelfs dus de volle buit. 2 San Marinese clubs nu in de kwartfinales, wij en San Giovanni

91e63b86aebd256f8b8a02717950c96c.png

PSV en Ajax verloren ook, gelukkig. Nu kunnen we misschien wat dichterbij Nederland kruipen. Niet dit seizoen overigens, wij zijn er ook 2 kwijt. Dus we zullen ongeacht 8e blijven.

63e1c58112646fcc60181bfb547a2539.png

Kwartfinale

Folgore

7356afc2c05af8f3e335d265952b77a7.png

Play-time is over. Tijd voor serieuze business. Liverpool is de tegenstander in de kwartfinale, een behoorlijk tegenstander. Liverpool heeft het ons vaak moeilijk gemaakt. De eerste wedstrijd was dit jaar thuis. We starten goed en na 17 minuten komen we 1-0 voor, geen vuiltje aan de lucht. Na een uur spelen krijgt Liverpool zelfs rood en daar moeten wij van profiteren. Liverpool kon alleen nog verdedigen en dat is best lastig om tegen te spelen. Gelukkig viel de 2-0 wel vanuit een strafschop maar eigenlijk had ik iets ruimer willen winnen tegen 10 man. Gelukkig kwam het ons niet duur te staan. Liverpool is wel iets beter maar we staan verdedigend uitstekend. Er waren dan ook weinig hoogtepunten. De wedstrijd eindigt op 0-0 en dat is voor ons uitstekend. Wij gaan namelijk door en in dit stadium van de Champions League is dat het enige dat telt

San Giovanni

639537b49cdf0efbaa244481492a29fc.png

San Giovanni ging het opnemen tegen Celta De Vigo uit Spanje. Niet makkelijk natuurlijk. Maar in eigen huis verrast San Giovanni. Onze landgenoten kwamen wel eerst op een 0-1 achterstand maar ze wisten het prima om te draaien. Een doelpunt in de 85e minuut maakte er zelfs 3-1 van. Dat is best comfortabel. Gelukkig kwam San Giovanni in Spanje vanuit een strafschop 0-1 voor. Celta gaat er vol voor en vindt ook nog 2 doelpunten. De tweede goal viel in de 75e minuut. Het was 15 minuten bibberen maar het lukte, het bleef bij die 2-1 en daardoor gaat San Giovanni over 2 wedstrijden door naar de halve finale

f8b7fd92e3b69a941f857e811294320a.png

Halve finale

Folgore

2893b450546b03c1e58ad5dede620207.png

In de halve finale spelen we tegen FC Bayern. En Bayern is echt niet zo goed. Bayern schakelde AC Milan en Dinamo Zagreb uit (ja echt waar). Zij zaten dus aan de makkelijke kant van het schema. Dat maakt ook dat we 2x eenvoudig wonnen. Het was echt zeer eenvoudig. In de thuiswedstrijd stond het na 4 minuten al 2-0. Meteen einde wedstrijd en Bayern kon daar niet van terug komen. Een monsterscore leek in de maak maar het bleef bij 3-0. Maar daarmee had ik al het idee dat het wel ruim voldoende was. In Duitsland komen we na 3 minuten al 0-1 voor en daarmee was het helemaal gedaan. Echt geen centje pijn, op naar de finale

San Giovanni

ae584e7ec04d0ce887f87545844925bb.png

Haalde San Giovanni ook de finale? Nee helaas, Marseille bleek te sterk. Wel 2 keer nipt. De 0-1 in San Marino viel pas in de 75e minuut, tot aan dat moment was het zeker nog spannend. Helaas komt San Giovanni te kort en halen ze de finale niet. Maar het halen van de halve finale was natuurlijk al enorm mooi

Finale

4236d349813ac7c219370996f37e75b4.png

In de finale van de Champions League gaan we spelen tegen Inter. Wij, Inter en Manchester United zijn de 3 grote clubs in Europa. Inter was ook degene die Manchester United uitschakelde. Het belooft dus een enorm spannende strijd te gaan worden

Coëfficiënten

9522994a81e9f8c7a285adb177d8a952.png

Ik ben vergeten een screen te maken dus ik heb een beetje moeten knippen, sorry als het er gek uit ziet. We hebben dit seizoen 15,083 punten gehaald en dat was broodnodig na de afgelopen 2 seizoenen. San Marino lijkt ook weer helemaal terug te zijn. We zijn de laatste 2 seizoenen hard gevallen en daardoor hebben we een flinke achterstand op de landen boven ons. Hopelijk is dit de start van een aantal goede seizoenen zodat we weer naar boven kunnen kijken. Ik ben benieuwd waar we staan als de seizoenen van 8,071 en 7,071 punten weg vallen. Voor nu moeten we met zijn allen elk seizoen zoveel mogelijk punten zien te pakken. Dan kunnen we misschien weer terug naar de 5e of misschien zelfs 4e plek

@delichris Helaas niet maar gelukkig was daar San Giovanni dat ver wist te komen

@Djurovski Inderdaad en ook een prima seizoen mede dankzij San Giovanni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ef4975bc0a925fa6dc8c96f3cde8e1d0.png

Champions League finale

c300ba8b041b1e127beb7b17598ca3eb.png

In de eerste minuut scoren, je kunt slechter beginnen aan een Champions League finale. Het was wel een gekke wedstrijd eigenlijk. Weinig kansen en toch 3-0 op het scorebord in de rust. Wij hadden 3 schoten, 3 op doel en ze waren alle 3 raak. Meer kun je je als manager niet wensen. Inter was niet eens slechter. In de tweede helft probeerde Inter het wel en ze verdienden ook meer. Maar Inter wist niet te scoren. In de blessuretijd wisten we er nog 2 te maken. De einduitslag is zeer pijnlijk voor Inter, het wordt namelijk 5-0. Geflatteerd maar zo gaat deze Champions League finale wel de geschiedenisboeken in

@delichris Beste seizoen ooit tot dusver!

@Djurovski Ik denk dat we die wel mooi hebben afgesloten :D 

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 52: De voorrondes

Murata

2f38868be305ab90f3235a297f363fa1.png

Murata ging als nummer 2 naar de voorronde van de Champions League en mocht dus proberen om zich voor de Champions League te plaatsen. Dan moesten ze eerst langs Young Boys. 1 van de betere tegenstanders die ze konden treffen. Alleen was Young Boys al een brug te ver. Dan verdien je het ook niet. Gelukkig voor ons gaat Murata wel in de Europa League spelen

Juvenes Dogana

19c650d933f14998d40ae84f09a35eef.png

Juvenes Dogana moet eerst nog een voorronde spelen. Of ze die winnen of verliezen maakt mij geen bal uit. Ook al verliezen ze, dan gaan ze alsnog naar de Conference League en daar kunnen ze veel punten pakken. Beide is dus prima. Juvenes Dogana won van Slovan Liberec en gaat dus in de Europa League spelen

Virtus

d7fdf08b02bbff9d357d2cbb6eb8f62f.png

Virtus had een hele lange weg te gaan naar de groepsfase. Toch versloegen ze Galway United en Stabaek vrij eenvoudig. Dan krijgen ze in de laatste kwalificatieronde het Spaanse Valladolid als opponent. Einde oefening zou je zeggen maar niets was minder waar. Virtus verrast en schakelt Valladolid uit. Daarmee gaan zij naar de groepsfase van de Conference League

Tre Penne

543eee8a96955687fcf8c1baa21323d0.png

Weer alle 5 clubs in Europa, dat zou toch geweldig zijn? Van Tre Penne verwacht ik dat ze het wel eens kunnen halen. Sabail uit Azerbeidzjan wordt eenvoudig opzij gezet. In de laatste kwalificatieronde geen gemakkelijke tegenstander. Santa Clara uit Portugal, dat kon echt beter. Dat bleek ook want Tre Penne kwam de Portugezen niet voorbij. Erg jammer maar we moeten het dit jaar met 4 van de 5 clubs doen in Europa

Lotingen

Folgore

faf1597b9c100043104a8fe381f0d557.png

Als winnaar van de Champions League afgelopen seizoen zaten we in pot 1 en dat is te zien aan de loting. Eigenlijk hebben we voor Champions League begrippen erg goed geloot. Eigenlijk moeten we hierin groepswinnaar worden. Misschien moeten we ook wederom voor 18 uit 6 gaan

Murata

b28967481f683043d93f643e4e5a0588.png

Murata zit in de Europa League en daar hoort voor ze geen gemakkelijke loting bij. Makkelijk wordt het zeker niet maar Murata kan wel 3e worden in deze groep. Vooral tegen Skendija HB moeten ze gewoon 2 keer winnen. Van Partizan en Galatasaray kan dat wel eens lastig gaan worden. Laten we hopen dat Murata zijn sportieve plicht doet en in ieder geval derde wordt

Juvenes Dogana

5d3515c016ff7c6263c020e7d8602540.png

Ook Juvenes Dogana speelt in de Europa League maar Juvenes heeft Europees ook veel meer ervaring dan Murata. Daarom heb ik er ook wel vertrouwen in dat Juvenes Dogana wat kan klaarspelen in deze groep. Vooral tegen Linfield moeten ze toch kunnen winnen? Dan worden ze in ieder geval derde. Juvenes Dogana, Young Boys en Kristiansund zullen met zijn drieën gelijkwaardig zijn. Deze groep kan dus wel alle kanten op

Virtus

596ff282762de977bb8226529c553290.png

Tot slot kijken we naar Virtus. Virtus staat laag geplaatst op de club coëfficiëntenlijst en dat zie je terug in de loting. Een groep bij AEK en Dinamo Kiev, erg pittig. Het is de Conference League dus ze moeten ook nog eens 2e worden om te overwinteren. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Alles was Virtus pakt is bonus hoewel ze tegen Osijek misschien wel kunnen winnen

@delichris Zijn harde cijfers ja

@Kyrill thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 52: De groepsfase

Folgore

faf727cc95cc44b0d639ec768dfd74b2.png

Vooraf is 18 uit 6 helemaal niet ondenkbaar. Helaas lukte dat net niet. In de laatste wedstrijd werd uit bij Lyon met 0-0 gelijk gespeeld. Verder deden we wel wat je van ons mag verwachten, we werden zeer eenvoudig groepswinnaar

Murata

3881a4173ccedbd6a19d0f60724ef94c.png

Voor Murata verwachtte ik een zeer moeilijke groepsfase. Ik had wel verwacht dat ze derde zouden worden maar Murata verrast vriend en vijand en ook mij. Murata begon met 8 punten uit de eerste 3 wedstrijden en dan hadden ze al 2 thuiswedstrijden gespeeld. Daarmee leek het er dus sterk op dat Murata 3e ging worden. Maar Murata won met 0-1 bij Galatasaray en verschaft zich zo een uitstekende uitgangspositie om zelfs deze groep te overleven. Tegen Skendija maakt Murata tot tweemaal toe geen fout daar waar Galatasaray en Partizan dat wel deden. Een gelijkspel in de laatste wedstrijd bij Partizan was voldoende om groepswinnaar te worden en dat had ik van te voren echt niet verwacht

Juvenes Dogana

91aac32da9304a4e42356077b9b24c28.png

Ook Juvenes Dogana had een wat makkelijkere groep kunnen krijgen maar ook Juvenes Dogana heeft goede resultaten geboekt. Met Linfield in de groep moesten ze gewoon 3e worden maar het werd meer. Van Young Boys werd in de eerste wedstrijd verloren maar dat werd goed gemaakt door een 0-1 overwinning tegen Kristiansund. Van Linfield wordt niet 2 keer gewonnen, in Noord-Ierland werd er namelijk verloren. Er was nog helemaal niks zeker in deze groep. De laatste 2 wedstrijden tegen Kristiansund en Young Boys eindigden allebei in 0-0. Dat was wel voldoende om 2e te worden en om door te gaan naar de volgende ronde

Virtus

6cbc0ab0445a57dcc4c50cb495f07a90.png

Tot slot kijken we nog naar Virtus waarvan ik niet veel verwachtte. Ze moesten 2e worden om te overwinteren in Europa, de derde plek was niet voldoende. Virtus deed het veel beter dan ik had verwacht, misschien moet ik onze landgenoten niet zo onderschatten. De eerste wedstrijd werd in eigen huis gelijk gespeeld tegen AEK maar vervolgens wordt er in Oekraïne gewonnen van Dinamo Kiev (2-3). Een groot resultaat. Tegen Osijek worden daarna 4 punten gehaald en Virtus staat keurig tweede. Thuis nam Dinamo Kiev wraak op Virtus door met 3-5 te winnen. Een gelijkspel is dan nodig in Griekenland. Dat lukte en dat was voldoende om verder te gaan in de Conference League.

Daarmee zijn alle 4 clubs door in Europa!

Coëfficiënten na groepsfase

f1c1238277733422d7d4169c446efc9f.png

San Marino is back!! 11,700 punten na de groepsfase, dat is erg veel. Daarmee kunnen we misschien de aansluiting weer vinden met de landen boven ons. We hebben vorig seizoen de juiste weg ingezet en we denderen onverminderd hard door

Lotingen

7b59b9ee8e8eb2165809f258c4e36db2.png

*Murata heeft een bye

Het is echt ongelofelijk maar we spelen weer tegen Real Madrid, dit is de zoveelste keer al. Als geplaatst team hadden we wat makkelijker kunnen loten. We moeten er dus voor zorgen dat we ze weer verslaan. Real Madrid zal net zo moe zijn van ons dan wij van hun. Juvenes Dogana en Virtus hebben ook zwaar geloot. Ze spelen tegen Atalanta en FC Koln. Dat kan wel eens klaar zijn voor die 2 clubs. 

b13602ad5a92c9cc28f0c7a3f5ffde26.png

Nederland en Portugal staan het dichtste bij ons maar hun voorbij gaan zal dit seizoen nog niet lukken. Toch houden we deze 2 landen in de gaten want we willen natuurlijk zo dichtbij mogelijk komen. Als onze seizoenen van 8,071 en 7,071 weg vallen kunnen we flinke stappen maken. Nederland en Portugal hebben beide 3 clubs nog actief in Europa. Ik waag me deze keer niet aan voorspellingen, we gaan zien wat er gebeurt

@Djurovski Niet pittig genoeg want alle clubs door :D 

@delichris @Kyrill Zeker, we zijn alle 4 door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 52: Het vervolg

Folgore

ad61fd7d311db18b364c04bb4db8c5c9.png

Tja, weer tegen Real Madrid. Dat lijkt moeilijk maar eigenlijk winnen we er tegenwoordig elke keer relatief makkelijk van. Ook in Spanje ging het weer van een leien dakje. We waren beter en komen 0-1 voor in de eerste helft. Maar in de tweede helft wordt Real wel steeds sterker en dat merken we ook in de wedstrijd. Het wordt 1-1 en dat was niet meer terecht. Uiteindelijk zijn we blij met 1-1 en dat zegt wel wat. Maar dat betekent nog wel een prima uitgangspositie. In eigen huis kenden we echt geen problemen met Real Madrid. Het was niet dat we veel kansen creëerden maar we waren wel beter dan Real en we lieten ze niet voetballen. We waren effectief met de kansen en dat maakt de 4-0 eindstand. Dat is misschien wat geflatteerd maar de overwinning is niet meer dan terecht. Op naar de volgende ronde

Murata

c19dbfbd3b1f7011c9100ae8647ddd55.png

Murata moest spelen tegen Feyenoord. Bij eventuele winst kunnen we een directe concurrent uitschakelen. Dat gebeurt ook! In De Kuip werd het slechts 2-1 en er is nog alles om voor te spelen. Het werd smullen voor de neutrale toeschouwer in San Marino. Kansen over en weer, doelpunten en veel spanning. Beide ploegen deden niet voor elkaar onder. Murata kwam 1-0 voor en een minuut later was het alweer 1-1. Dat zette de toon. Feyenoord kwam ook nog 1-2 voor en er leek niets te halen. Maar Murata draait de stand om zoals je ziet en na 90 minuten is het 3-2. Daarmee kwam er een verlenging. In deze verlenging werd er niet gescoord en de wedstrijd ging naar strafschoppen. Murata won en gaat door, Feyenoord blijft achter

Juvenes Dogana

184f1aa96b572a38f36fd1fa04831a81.png

Juvenes Dogana had een zware tegenstander met Atalanta maar ze maakten er toch nog een aardige partij van. In Italië werd het slechts 2-1 en dan kan het spoken in San Marino. Kijk maar naar Murata hier boven. In eigen huis is Juvenes Dogana zelfs ietsje beter maar ze creëren moeilijk kansen. Dat doet ze ook de das om, het was net te weinig. Juvenes weet niet te scoren en het blijft bij 0-0. Daarmee zijn ze uitgeschakeld

Virtus

8814f1ac94eb4172e8dfbc7addca9630.png

Virtus moest spelen tegen FC Koln. Dat lijkt heel moeilijk maar Duitsland is echt niet zo goed in deze save. In Duitsland wordt het 1-1 en Virtus heeft een goede uitgangspositie. In eigen huis is Virtus gewoon beter maar ze kijken wel lang tegen een 0-1 achterstand aan. Virtus doet er alles aan en met succes. In de 80e minuut werd het 1-1. Net als je je schrap gaat zetten voor de verlenging scoorde Virtus de winnende in de 89e minuut. Daarmee schakelt Virtus FC Koln uit

f88978c6f6b281d9caad7bbc098198e1.png

Als je van Koln kunt winnen kun je toch ook van Shamrock Rovers winnen? Dat bleek toch niet zo eenvoudig gedacht. In eigen huis verliest Virtus namelijk. Dat was terecht ook nog. Gelukkig maken ze dat in Ierland goed maar dat was met meer geluk dan wijsheid. 4 schoten op doel die wedstrijd maar wel 2 goals. Ze hielden de 0 en gaan daarmee door naar de kwartfinale

34c3a014e305014b063c861fb8b16eec.png

Zo, Portugal is in 1 klap alle clubs kwijt. Vooral de nederlaag van Benfica tegen Rode Ster is verrassend, ook de uitschakeling van FC Porto trouwens. Nederland deed het beter. Ajax verloor wel zoals verwacht van United en Feyenoord maakt geen fout tegen Basel

270d1465b4223793c368ff87b84c76f8.png

Vervolgens gaat Feyenoord wel onderuit tegen Murata maar dat wisten we natuurlijk al. PSV maakt geen fout tegen Fenerbahce. Het is nu 3 tegen 1, wij tegen Nederland

Coëfficiënten

b2969963b1df177e222501a25aa3d136.png 

We kruipen dichterbij en heel misschien kunnen we zelfs denken aan het passeren van Nederland en/of Portugal. Dan moeten Murata en Virtus wel de kwartfinale door komen en wij zelf natuurlijk ook. Maar dat we een heel goed seizoen doormaken staat wel buiten kijf

Kwartfinale

Folgore

076f16fc6e6b70a62f782160560db4de.png

In de kwartfinale is Dortmund onze tegenstander. Virtus schakelde al Koln uit en we kunnen een flinke dreun uitdelen aan Duitsland. Dat deden we ook, we hadden geen kind aan Dortmund. In eigen huis zijn we dit seizoen erg sterk en we winnen met 4-0 van ze. Dat was geflatteerd want Dortmund was eigenlijk helemaal niet slecht. Daarmee is aan alle spanning eigenlijk al een einde gemaakt. Na een half uur maken we in Duitsland 0-1 en daarmee is het helemaal gebeurd. We winnen daar met 0-2

Murata

19bd53f8d4c21296ff6d110e9210f5ec.png

Tegen Feyenoord is nog wel te verrassen maar tegen de Spurs lijkt dat mission impossible. Maar zo onmogelijk was het niet. In eigen huis won Murata van Tottenham. Wel zwaar onterecht maar hij telt. In Engeland stelde Spurs orde op zaken maar het won wel moeizaam met 2-0. De 2-0 viel ook uit een penalty. Murata heeft heel goed partij gegeven maar komt helaas te kort en dat is uiteraard geen schande

Virtus

4bb430b694e79dd3e7415ad9ee0fb36c.png

Virtus kende met AS Roma een moeilijke tegenstander. In eigen huis werd nog wel met 0-0 gelijk gespeeld maar in Italië was Roma veel te sterk. Daarmee is Virtus nu ook uitgeschakeld maar ze hebben het heel goed gedaan

0f04d3d195021df266f319ac854d4484.png

PSV biedt goed partij tegen Arsenal maar gaat na strafschoppen er wel uit. Daarmee zijn wij ineens als enige team over

Halve finale

20b9aa54073f6e9a06aef11c4dd9ce9a.png

In de halve finale een clash tussen 2 van de 3 grootste clubs in Europa. Folgore tegen Inter, een affiche om je vingers bij af te likken. De eerste wedstrijd speelden we thuis. Inter is echt geen makkelijke tegenstander en hoewel we wel iets beter waren hadden we het wel moeilijk tegen ze. Toch staan we na een uur spelen op een 2-0 voorsprong en dat is prima. Helaas komt Inter op 2-1 en dat vind ik eigenlijk niet genoeg voor de return. In blessuretijd maakten we 3-1, een goal die goud waard kan zijn. Nou, niet dus. Wij zijn sterk in eigen huis en Inter is op hun beurt ook weer heel sterk in hun eigen huis. Inter was gewoon beter. Na 50 minuten is de stand over 2 wedstrijden dan ook weer gelijk. Daarmee zag ik de bui al hangen want we waren niet goed genoeg in deze wedstrijd. In de verlenging komt er toch een winnaar en dat is Inter. Volledig terecht, we kwamen niet echt opdagen in deze wedstrijd. Geen finale en Champions League winst voor ons dus dit jaar

Coëfficiënten

Ik heb geen screen maar ons seizoen eindigt op 16,500 punten. Een record, volgens mij hadden we er nog nooit zo veel. Helaas was het niet genoeg om Nederland en/of Portugal voorbij te gaan. Maar we hijgen wel in hun nek

@Djurovski @Kyrill @delichris Nooit San Marino onderschatten :D Het was een geweldig seizoen met de andere clubs

Link naar opmerking
Deel via andere websites