Djurovski Gepost December 6, 2023 Share Gepost December 6, 2023 Zeer knap van Cailungo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 7, 2023 Author Share Gepost December 7, 2023 (edited) Seizoen 45: Het vervolg  Folgore   Dortmund was de tegenstander. Normaal moeten we makkelijk winnen maar ik kan mij ook nog wel de forse 4-0 nederlaag herinneren van een aantal jaar geleden. We moeten dus oppassen voor gemakzucht. We spelen tegen Dortmund niet slecht maar het is ook niet overtuigend, er werden gewoon te weinig kansen gecreëerd. We worden wel door de Duitsers in het zadel geholpen want in de 63e minuut kreeg een speler van Dortmund rood. Het duurde even maar in de 87e minuut profiteerden we daar van en maakten we eindelijk 0-1. Maar dat is niet de eindstand zoals je ziet. In blessuretijd komt Dortmund nog terug tot 1-1. Erg slordig zo tegen 10 man, eigenlijk gewoon slecht. Dat moet in eigen huis beter en dat ging in eigen huis ook beter. We hadden meteen het initiatief en nu duurde het een stuk minder lang voor we scoorden. In de 22e minuut openen we de score al. Voor rust maken we er nog 2-0 van. Eigenlijk was er geen vuiltje aan de lucht. Zeker niet als het ook nog eens 3-0 wordt. Uiteindelijk gaan we vrij eenvoudig door  Cailungo   Ik hoef hier niet een heel verhaal voor op te schrijven. De verwachting was dat Atletico Madrid te sterk was en dat waren ze ook. Cailungo verloor 2 keer kansloos  Tre Fiori   Hoe anders was dat bij Tre Fiori. Tre Fiori mocht de eerste ronde overslaan en treffen in de 2e knock-out ronde Wolfsburg. Vooraf leek dat een kansloze zaak maar niets was minder waar. Het begon al met een 1-1 gelijkspel in Duitsland. Dan is alles nog mogelijk in San Marino. Echter was het Wolfsburg dat het betere team was en aanspraak mocht maken op de overwinning. Maar dan moet je wel scoren en nou net dat lukte de Duitsers niet. De wedstrijd ging naar verlenging en Tre Fiori sloeg daar toe. 1-0 in de verlenging en daarmee door naar de kwartfinale!  Kwartfinale  Folgore   Nu komen we natuurlijk aan bij de serieuzere wedstrijden en Manchester United is altijd zeker een serieuze wedstrijd. Toch lieten wij onze klasse zien en Manchester United had in eigen stadion eigenlijk niets te vertellen. Slechts een xG van 0,53 valt er te noteren. Wij scoren overigens ook niet maar wonnen wel met 0-1. Een United speler scoorde een eigen doelpunt na een half uur spelen. Wel goedkoop maar ook zeker wel terecht. In eigen huis komen we als een diesel langzaam op gang maar we kwamen wel op gang. In de tweede helft pas, dat wel. Meteen na rust maken we 1-0 en dan gaat het behoorlijk hard. Na 66 minuten komen we op een 2-0 voorsprong en zo lijkt het allemaal wel gespeeld. Maar United kwam heel even terug. Heel even. Ze scoren 2-1 maar 2 minuten later is het al 3-1. Het is daarmee helemaal gespeeld. In de slotfase lopen we ook nog uit naar 5-1  Tre Fiori   In de kwartfinale moet Tre Fiori weer naar Duitsland. Ditmaal is Hoffenheim de tegenstander. Hoffenheim is wel van een iets groter kaliber dan Wolfsburg trouwens. Dat lieten ze zien in eigen huis, Hoffenheim was superieur. Desondanks scoren ze maar wel 1 goal waardoor Tre Fiori nog alle kansen heeft om terug te komen. En dat deden ze! Na 4 minuten kwam Tre Fiori al op 1-0 in eigen huis en dan gaat het natuurlijk spoken. Beide ploegen waren deze wedstrijd in evenwicht en het kon alle kanten op gaan. In de 60e minuut veranderde er iets, een speler van Hoffenheim kreeg rood. De wedstrijd bleef desondanks in evenwicht en leek naar verlengingen te gaan. Maar zo ver kwam het niet. In de 88e minuut kwam Tre Fiori op 2-0 en daarmee gaat het door naar de halve finale  Even een kijkje naar de andere landen. Portugal had alleen nog Vitoria De Guimaraes over maar die zijn nu uitgeschakeld door Juventus. Dat is mooi. Portugal is daarmee uitgeschakeld. Duitsland heeft ook niet veel clubs meer over. Wij en Tre Fiori hebben er immers 3 uitgeschakeld. Alleen Bayern is nog over in de halve finale. Dat is een flinke knauw naar de Duitsers. Wordt nog interessant over enkele jaren  Halve finale   Wij gaan lekker en in de halve finale komen we Inter tegen dat ook erg lekker gaat. Misschien zijn wij nu wel de 2 beste ploegen van Europa. We zijn aan elkaar gewaagd en dat was ook te zien. 2x 1-1. In San Marino waren wij iets beter en in Italië was Inter iets beter. Strafschoppen moeten de beslissing brengen. Die vallen vaak niet in ons voordeel en ook deze keer niet. We liggen er uit, geen finale dit jaar  Tre Fiori   Ook voor Tre Fiori zit het Europese avontuur er op. De stuntploeg kon niet stunten tegen Celta de Vigo dat echt gewoon veel beter was. Toch kunnen we erg tevreden zijn met Tre Fiori dit jaar  Gelukkig is Bayern nu ook uitgeschakeld  Coëfficiënten   Dat maakt dit de eindstand. 13,700 punten hebben we bij elkaar gespeeld dit seizoen en dat is natuurlijk meer dan keurig. Daarmee doen we nog steeds mee om plek 9 t/m 6. Volgend seizoen kan ook een mooi seizoen worden, we kruipen steeds dichter bij de andere landen. Het verschil met de nummer 6 is klein. Als we onze reeks zo door kunnen zetten kunnen we weer gaan stijgen!  @Kyrill Zeker @ElMarcos Nou... Tre Fiori heeft zeker wat laten zien! @delichris Wij hebben samen met Tre Fiori heel veel punten gepakt voor San Marino @Djurovski Dat hebben ze zeker goed gedaan maar kijk eens naar Tre Fiori dit jaar Dondirk  @keano77  @Boyzone  @DemoN @Satioz @Badmuts Edited December 7, 2023 by Thomassje123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost December 7, 2023 Share Gepost December 7, 2023 Toch zonde van die halve finale. Maar je doet weer mee om te stijgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost December 8, 2023 Share Gepost December 8, 2023 Jammer van je halve finale. Tre Fiore speelde een geweldig seizoen in Europa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost December 8, 2023 Share Gepost December 8, 2023 Helaas beide in de halve finale naar huis, maar door dit goede seizoen van niet alleen jou, maar ook Tre Fiore doe je ineens mee met de echte goede landen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 8, 2023 Author Share Gepost December 8, 2023 Seizoen 46: De voorrondes  Tre Fiori  Tre Fiori stroomt in de Europa League in. Tre Fiori hoeft geen voorrondes te spelen, ze gaan meteen naar de groepsfase  Tre Penne   Op Tre Penne staat geen druk. Ze moeten spelen tegen Sporting CP en dat kon wel wat makkelijker. Dat bleek ook wel want Tre Penne verloor 2 keer. Niet eens zo geheel kansloos maar ze verloren wel. Daardoor gaat Tre Penne naar de Europa League  Pennarossa   Pennarossa was de verrassing in de voorrondes dit seizoen. Zelf ben ik er niet blij mee want ik wil natuurlijk het liefst de top 5 in Europa hebben. Clubs als Juvenes Dogana, Cailungo en Virtus hebben het niet gehaald. In de eerste rondes was Pennarossa nog een geplaatst team wat ook wel te zien is aan de tegenstanders. NSI uit de Faeröer Eilanden en OFI uit Griekenland. Ten opzichte van San Marino is Griekenland niet zo goed. Pennarossa kwam dan ook beide voorrondes door. Maar dan krijg je in de laatste ronde een ongeplaatste status en dan kun je zomaar tegen AS Monaco moeten spelen. Zoals verwacht waren die wel een maatje te groot en gaat Pennarossa dus niet naar de groepsfase  San Giovanni   Wie is dan wel die 5e club in Europa? Dat is San Giovanni en daar was ik heel blij mee. San Giovanni is een behoorlijk goed team. Waar ik niet blij mee was, was met de loting. Ze moeten tegen Fenerbahce en dat is een zware tegenstander. Toch won San Giovanni zowaar 2 keer, zowel in eigen huis als in Turkije en dat is natuurlijk razend knap. Daarmee hebben we dit seizoen toch nog 4 clubs in Europa  Lotingen  Folgore   We hebben eigenlijk vrij eenvoudig geloot. Paris Saint-Germain is de grootste club maar zo goed zijn die nou ook weer niet. Dinamo Zagreb en Celtic mogen al helemaal geen probleem zijn. Ik neem met niets minder genoegen dan groepswinst in deze groep en eigenlijk wil ik ook minimaal 16 punten  Tre Fiori   Tre Fiori heeft het wat minder goed getroffen. Ze zullen sowieso 2x moeten winnen van Slovan Bratislava als ze iets willen in de groep. Ik verwacht dan ook wel dat ze minimaal 3e worden. Atalanta en Alaves zullen normaliter een stuk beter zijn hoewel het wel moeilijk in te schatten is hoe goed Alaves uit Spanje nou is. Ze zullen niet voor niks in de Europa League zitten denk ik dan maar  Tre Penne   Tre Penne treft het al iets beter. Alle 3 de tegenstanders lijken mij namelijk te verslaan. Ik mag toch wel verwachten dat Tre Penne sowieso 3e gaat worden in deze groep. Echter zal het mij ook niet verbazen als ze door gaan in de Europa League. Ik ben erg benieuwd en ik zie Tre Penne wel de nodige punten pakken  San Giovanni   Dan naar de club in de Conference League. Deze loting is belangrijk want doorgaans zitten hier wat makkelijkere tegenstanders en zullen veel punten te pakken moeten zijn. Deze groep is ook wel echt een Conference League groep met derderangs tegenstanders. Klinkt misschien denigrerend maar San Giovanni moet in deze groep gewoon door. Als ze niet door gaan hebben ze gefaald  @ElMarcos Als we dit nog een keer kunnen doen dan kunnen we wel heel ver komen ja, verschil wordt steeds kleiner @delichris @Djurovski Ja jammer maar het was echt een 50/50 wedstrijd, helaas valt het niet onze kant op Dondirk  @keano77  @Boyzone  @DemoN @Satioz @Badmuts @Kyrill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost December 8, 2023 Share Gepost December 8, 2023 Prima lotingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost December 8, 2023 Share Gepost December 8, 2023 Prima lotingen hoor op Tre Fiori na. Wat een gaaf logo heeft San Giovani Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost December 9, 2023 Share Gepost December 9, 2023 Goede lotingen en ik verwacht er minimaal drie teams die door gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 9, 2023 Author Share Gepost December 9, 2023 Seizoen 46: De groepsfase  Folgore   Ik wilde minimaal 16 punten en dat is gelukt. Het begon al meteen goed met een 0-1 overwinning tegen PSG. De moeilijkste wedstrijd was al gewonnen. Het gelijke spel was in eigen huis tegen PSG. Celtic en Dinamo waren zoals verwacht geen enkel probleem. Uiteindelijk ben ik nog ontevreden over dat gelijke spelletje in eigen huis. We hadden met 18 punten deze groep uit gemoeten  Tre Fiori   Ik zei al dat Tre Fiori 2 keer moest winnen van Slovan Bratislava? Helaas speelden ze in Slowakije 1-1 gelijk. Wel werd er gewonnen thuis van Alaves. Het was genoeg om 3e te worden en daarmee gaan ze verder naar de Conference League, ook helemaal prima  Tre Penne   Van Tre Penne verwachtte ik wel wat in deze groep en ze hebben het niet slecht gedaan met 8 punten. Ze winnen 2 keer van Shamrock Rovers en de 3e plaats is nooit in gevaar geweest. Op onderling resultaat legt Tre Penne het af tegen Dinamo Kiev en daarmee gaan ze niet verder in de Europa League maar in de Conference League. En dat is ook helemaal prima  San Giovanni   Ik had een grote mond over deze groep maar het ging toch een heel stuk moeizamer dan je zou verwachten. Het was een groep die heel dicht bij elkaar zat. De eerste 4 wedstrijden werden allemaal gelijk gespeeld maar er werd in deze groep sowieso heel veel gelijk gespeeld. Een overwinning is dan huge. En dat deed San Giovanni. De laatste 2 wedstrijden wonnen ze van Ferencvaros (thuis) en FC Sion (uit). Dat maakt dat ze groepswinnaar worden  Coëfficiëntenlijst  Helaas ben ik vergeten een screen te maken  Lotingen  *San Giovanni heeft een bye  Belangrijke lotingen. Tre Fiori speelt tegen FC Sion en die moeten te verslaan zijn, San Giovanni won er immers ook van. Tre Penne speelt tegen het Portugese Estrela De Amadora. Een directe clash tussen San Marino en Portugal. Het is heel belangrijk dat Tre Penne deze wint  Het is een flinke strijd dit jaar. Maar wij hebben zowaar een voordeel ten opzichte van de andere landen. Wij hebben 4 clubs in Europa daar waar België en Frankrijk er maar 3 hebben. Portugal heb ik overigens niet op de lijst staan, zij lopen nu nog te ver voor. We hebben ook nog eens gunstige lotingen bij dus dit is de kans om een flinke slag te slaan op de coëfficiëntenlijst  @delichris Alle 4 zelfs @Djurovski Tre Fiori had geen makkelijke loting maar ze zijn 3e geworden en dat is goed genoeg. Misschien dat ze ver kunnen komen in de Conference League @Kyrill Dat blijkt, alle 4 door! Dondirk  @keano77  @Boyzone  @DemoN @Satioz @Badmuts @ElMarcos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost December 9, 2023 Share Gepost December 9, 2023 Heerlijk dat alle ploegen door zijn. Dat had ik niet verwacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost December 9, 2023 Share Gepost December 9, 2023 Gaat lekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost December 9, 2023 Share Gepost December 9, 2023 Prima prestaties Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost December 11, 2023 Share Gepost December 11, 2023 Vier ploegen actief na de winter in Europa is zeer lekker! Hopelijk weten een aantal door te stoten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 11, 2023 Author Share Gepost December 11, 2023 Seizoen 46: De knock-outfase  Folgore   We gingen weer naar Engeland, jeej. Arsenal was de tegenstander. Normaliter moeten we deze winnen maar Engelse clubs zijn nooit te onderschatten. In Engeland was het een saaie wedstrijd met weinig kansen. Een strafschop zorgde dan ook voor het enige doelpunt in deze wedstrijd. Obregon faalde niet en zo wonnen we 0-1. In eigen huis hebben we het initiatief maar we creëren moeizaam kansen. Het bleef dan ook lang 0-0 en dan kan 1 counter van Arsenal al fataal zijn. Zo ver kwam het niet. Na een uur spelen kwam daar dan eindelijk de 1-0. Daarmee leek het wel in de tas want Arsenal creëerde gewoon niets. In de slotfase maken we 2-0 en zo halen we het maximale er uit voor de coëfficiënten punten  Tre Fiori   Tre Fiori dus tegen FC Sion. San Giovanni won er ook al van dus ik verwachtte niets minder dan plaatsing voor de volgende ronde. Dat lukte. In eigen huis werd er met 2-0 gewonnen. In Zwitserland heeft Tre Fiori het wel lastig maar ze komen na een uur spelen wel op 0-1. Daarmee lijkt het gespeeld maar in de 79e minuut werd het nog wel 1-1. Nog even billenknijpen maar het lukte, Tre Fiori gaat door   Daarna moet Tre Fiori spelen tegen Bayer Leverkusen. End of the road, dacht ik al wel. Maar Tre Fiori verbaast vriend en vijand door 2 keer te winnen van de Duitsers! Tre Fiori kon de Duitsers goed partij geven en was wel wat minder maar niet eens zo veel minder. Bij Leverkusen komen ze zelfs 0-1 voor maar zoals wel vaker komt de tegenstander terug tot 1-1. Dan kan er nog van alles gebeuren. Tre Fiori scoort in blessuretijd en neemt daarmee voor San Marino de volle buit mee. En ook niet onbelangrijk, gaan door naar de kwartfinale  Tre Penne   Deze is de belangrijkste, een wedstrijd tegen een club uit directe concurrent Portugal. In eigen huis vermorzelt Tre Penne de tegenstander met maar liefst 7-0. Een gigantische uitslag. Na een half uur spelen stond er al 6-0 op het scorebord. Geen centje pijn dus. In Portugal wordt er wel verloren en dat is erg zonde maar Tre Penne gaat natuurlijk wel overtuigend door   In de volgende ronde spelen ze tegen het Belgische Charlerloi, jawel, wederom een directe concurrent. Weer een belangrijke wedstrijd. In San Marino was het een geweldige wedstrijd voor de neutrale kijker want er waren veel kansen over en weer. Wel stond Tre Penne na 85 minuten 0-2 achter. In de slotfase bewerkstelligt Tre Penne een comeback en het eindigt in 2-2. Ook in België is het een wedstrijd met veel kansen over en weer. Tre Penne komt zelfs 0-1 voor. Helaas werd het in de 86e minuut 1-1. De wedstrijd ging naar verlenging. In de verlenging pakt Tre Penne rood en daarmee schiet het zichzelf behoorlijk in de voet. Dan valt er ook nog een tegengoal en is het klaar. Tre Penne haalt het net niet  San Giovanni   Maar we zijn nog niet klaar met deze update, wat een luxe. We hebben ook nog San Giovanni actief, ook in de Conference League. San Giovanni werd groepswinnaar en mocht de 1e knock-out ronde overslaan. Ze gaan spelen tegen Levante, wederom een ploeg die moeilijk in te schatten is. We gaan het zien. De eerste wedstrijd was in Spanje. Levante was in eigen huis veel beter. Toch was het pas in de 89e minuut dat de Spaanse ploeg won. Alles nog om voor te spelen in San Marino. In San Marino is alles al veel meer in evenwicht. Het was spannend en toen San Giovanni op 1-0 kwam al helemaal. Vlak voor rust wordt het zelfs 2-0. San Giovanni kan het niet volhouden en Levante komt terug. Ook deze wedstrijd ging naar verlengingen. Het is nog steeds een wedstrijd die beide kanten op kan maar helaas is het Levante dat scoort in de verlenging. Ook San Giovanni redt het net niet  Dan de andere uitslagen. Nederland heeft het moeilijk, 3 clubs er uit in de 1e knock-out ronde. Dat geeft een flinke knauw en kan wel eens grote gevolgen hebben voor ons kikkerlandje. Daarover later meer op de coëfficiëntenlijst. Alleen FC Groningen is over en dat is alleen omdat ze sowieso al door gingen. België blijft doordenderen. België zijn we nu wel definitief kwijt. Frankrijk kunnen we nog wel in de gaten houden maar het is best aannemelijk dat Monaco en Marseille ver gaan komen in Europa  Dat laatste wordt hier maar eens bevestigd, AS Monaco en Marseille zijn beide door. Ook bij België gaan er 2 door. Ik heb ze nog wel op de lijst staan maar België kunnen we voorlopig vergeten. FC Groningen wint wel van Molde en gaat door, we zijn nog niet helemaal van Nederland af. Verder hebben wij ook 2 clubs in de kwartfinale. We doen dus goede zaken dit jaar  Coëfficiënten   Ik kan mij voorstellen dat jullie nu heel nieuwsgierig zijn naar de stand op de coëfficiëntenlijst. En daar valt wat op. We zijn Nederland voorbij gestreefd! Jazeker. En met 2 tegen 1 is het aannemelijk dat we Nederland ook voorbij blijven. Tenzij FC Groningen verrast en heel ver komt. Kijkend naar boven is België gewoon heel ver weg, sterker nog. Die gaan de 4e plek pakken en dus 4 clubs in de Champions League krijgen. Duitsland en Frankrijk zijn nog wel in het vizier. Misschien niet voor dit seizoen maar zeker wel voor aankomend seizoen. De weg omhoog is in ieder geval nog steeds ingezet  Lotingen kwartfinale  2 clubs in de Europa, dat is luxe. Weer staat er een enorme clash op het programma. San Marino tegen Frankrijk, Tre Fiori tegen AS Monaco. Ik verwacht het niet maar als Tre Fiori deze wint en wij gaan ook door kunnen we de pijlen wel eens gaan richten op Frankrijk. Laten we eerst maar eens kijken of Tre Fiori kan winnen van Monaco. FC Groningen speelt overigens tegen Levante. En wie weet wordt Marseille nog uitgeschakeld maar ik verwacht dat eerlijk gezegd niet.   Ik vergeet het bijna te zeggen, zelf gaan wij weer naar Engeland. Ditmaal is Chelsea de tegenstander  @ElMarcos De andere ploegen hebben zich prima gemanifesteerd in de knock-out fase @Djurovski @Kyrill Het is een schitterend seizoen aan het worden voor San Marino @delichris Ik had het ergens wel gehoopt. Het laat zien hoe ver de andere San Marinese clubs nu zijn Dondirk  @keano77  @Boyzone  @DemoN @Satioz @Badmuts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost December 11, 2023 Share Gepost December 11, 2023 Gaat erg goed weer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost December 11, 2023 Share Gepost December 11, 2023 Je blijft zeker negende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost December 11, 2023 Share Gepost December 11, 2023 Groningen in Europa  Verder goed gestreden door de andere team en laten we hopen op een stunt tegen Monaco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost December 12, 2023 Share Gepost December 12, 2023 Dit gaat toch wel erg lekker qua resultaten in Europa, maar de landen om je heen blijven ook hun punten pakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 12, 2023 Author Share Gepost December 12, 2023 (edited) Seizoen 46: De kwartfinale  Folgore   Ik zeg je eerlijk, de Engelse tegenstanders komen mij nu wel mijn strot uit. Toch winnen we er doorgaans over 2 wedstrijden van dus dat biedt wel houvast. Maar in de uitwedstrijd hebben we het wel altijd moeilijk, zo nu ook. In Engeland gebeurde er in eerste instantie niet veel maar het venijn zat hem zeker in de staart. Na 87 minuten staat het namelijk 1-1, op dat moment een terechte uitslag. Maar Chelsea maakte in de 88e minuut 2-1. Ja kak. Maar het venijn staat zit dus in de staart want we maken nog 2-2 in blessuretijd. Daar bleef het niet bij. In de 90+3e minuut krijgen we ook nog eens een penalty. Daarmee winnen we zelfs. Dat moet pijn doen bij Chelsea. In eigen huis komen we na 4 minuten al 1-0 voor. Dan kunnen we lekker gaan verdedigen en dat kunnen we goed. Chelsea creëerde vrij weinig en in blessuretijd werd het ook nog eens 2-0. We winnen 2x en pakken dus wederom de volle buit!  Tre Fiori   Tre Fiori is er ook nog, zij speelden tegen AS Monaco. Een moeilijke tegenstander maar ze hebben Bayer Leverkusen ook al verslagen dus wie weet. In Frankrijk deed Tre Fiori het helemaal niet onaardig en er waren weinig kansen te noteren. Onze landgenoten kwamen 1-0 achter maar Tre Fiori kwam knap terug en het bleef bij 1-1. In San Marino is Monaco eigenlijk veel beter maar ze gaan heel slordig met de kansen om. Niet Monaco maar Tre Fiori kwam op een 1-0 voorsprong. Een verrassing leek in de maak maar Monaco kwam terug en terecht ook. Na 90 minuten was het 1-1 en we gaan naar verlengingen. Die zijn ons doorgaans niet goed gezind, kijk maar naar de vorige update. Maar deze keer eindelijk wel. Tre Fiori scoort na 93 minuten. Monaco moet meer risico nemen maar dat pakt voor de Fransen verkeerd uit. Tre Fiori scoorde nog een keer. Ze gingen effectief met de kansen om. Zo gaat Tre Fiori naar de halve finale van de Conference League. Ook schakelen ze nog eens een directe concurrent uit.  FC Groningen ligt er uit! Levante was te sterk. Daarmee zijn wij nu Nederland definitief voorbij. Tre Fiori wint van AS Monaco maar helaas gaat Marseille wel door. Ik heb hier een verrassing in de maak. Duitsland staat er nu bij. Waarom is dat? Nou dat ga ik je laten zien, het is iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden  Coëfficiënten   Ons seizoen is fenomenaal, 13,700 punten EN wij en Tre Fiori nog actief. Nederland zijn we definitief voorbij. Maar kijk eens naar Duitsland. Zonder het door te hebben heeft Duitsland een relatief slecht jaar en iedereen is al uitgeschakeld. Tot mijn eigen grote verbazing hebben wij meer punten dan Duitsland. Jaja, San Marino is groter dan Duitsland. Laat dat maar even binnen dringen. Ook is het gat met Frankrijk steeds kleiner aan het worden en ook Portugal is een land om in de gaten te houden. We halen volgend seizoen 5,5 punten op ze in. Dit jaar gaan we sowieso 2 plaatsen stijgen en we laten Nederland en Duitsland onder ons. Volgend seizoen kan ook heel interessant worden  Halve finale  Folgore   Weer spelen wij tegen Inter in de halve finale net zoals vorig seizoen. Toen gingen we onderuit op penalty's. Ik durf wel te stellen dat wij en Inter op dit moment de 2 beste ploegen van Europa zijn. Dan kan het alle kanten op natuurlijk. In Italië speelden we echt zo'n slechte eerste helft dat het waterflesje er zelfs aan te pas kwam. De spelers reageerden goed, 2 minuten in de tweede helft maken we de aansluitingstreffer. Maar dan zitten we weer te slapen en het is meteen 3-1. Er moest een tandje bij en gelukkig kwamen we ook steeds beter in de wedstrijd. 5 minuten voor tijd maken we 3-2 en het verschil is weer klein. Helaas konden we net niet dat kleine beetje doordrukken maar in eigen huis is dit nog wel recht te trekken. Beide ploegen waren weer in evenwicht. Toch kwam Inter weer op voorsprong en moesten wij weer in de achtervolging. We laten ons niet zomaar uit het veld slaan en na een uur spelen maken we gelijk. Dan zetten we alles op alles om er een verlenging uit te slepen en dat lukt. In de verlenging wordt er nog een keer gescoord. Helaas niet door ons, Inter maakt 2-2. Op dat moment voelde ik de bui al hangen, mijn spelers waren helemaal op. Het valt helaas niet onze kant op en we zijn uitgeschakeld  Tre Fiori   Ik weet het allemaal niet meer met Tre Fiori. Ze schakelen zo even Leverkusen en AS Monaco uit. Dan moet Levante geen probleem zijn maar vaak zijn dat juist de wedstrijden die je dan verliest. Tre Fiori niet, onze landgenoten denderen door. Levante wordt in eigen huis met 3-0 opzij gezet en Tre Fiori kan de finale ruiken. Levante probeerde het wel in Spanje maar kon niet scoren. Zo gaat Tre Fiori soeverein door en voor het eerst zit een andere San Marinese club in een Europese finale  Marseille is overigens nu ook uitgeschakeld, Spurs was te sterk  Conference League finale Tre Fiori   Er zit een San Marinese team in de finale van een Europees toernooi. Echter is het niet de club die je had verwacht. Maar Tre Fiori heeft gewoon de finale van de Conference League gehaald. Als je kijkt naar de eindstand zou je het niet denken maar er gebeurde wel het een en ander in deze wedstrijd. Laten we wel vooropstellen dat Udinese veel beter was in deze wedstrijd. Ze komen dan ook terecht 0-1 voor. Udinese creëert kansen maar gaat er wel slordig mee om. Tre Fiori lijkt tegen de verhoudingen in op gelijke hoogte te komen maar helaas, de VAR keurt hem af. Zo zuur, dat was wat geweest met 10 man. Maar Udinese is de winnaar en daar was niks op af te dingen  Coëfficiëntenlijst   Dat maakt dit de eindstand, we zijn Duitsland en Nederland voorbij gestreefd en staan weer 7e. Volgend seizoen wordt zeer interessant want we kunnen nog verder stijgen. Aan de start van aankomend seizoen staan we zelf virtueel 5e en het verschil met België is klein. Als we weer een goed jaar draaien is er veel mogelijk!  @ElMarcos Met 15,100 punten was dit met afstand ons beste seizoen ooit! De andere landen hebben ook veel punten gepakt maar de komende 2 jaar doen we gewoon mee om plek 9 t/m 5. Misschien kunnen we zelfs dromen van de 4e plaats @Djurovski Toch was ik blij dat Groningen er uit ging haha, is toch een concurrent van ons. Tre Fiori heeft gestunt tegen Monaco @delichris We zijn zelfs 7e geworden na dit seizoen en mogen nog verder omhoog kijken @Kyrill Dit was tot nu toe ons beste jaar ooit  @keano77  @Boyzone  @DemoN @Satioz @Badmuts @Dondirk Edited December 12, 2023 by Thomassje123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost December 12, 2023 Share Gepost December 12, 2023 Gaat lekkkker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost December 12, 2023 Share Gepost December 12, 2023 Een keurige zevende plek op deze lijst en met Duitsland een opvallende daler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost December 12, 2023 Share Gepost December 12, 2023 Een mooie zevende plek behaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost December 12, 2023 Share Gepost December 12, 2023 Zo dan dat is even lekker van Tre Fiori Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 13, 2023 Author Share Gepost December 13, 2023 Seizoen 47: De voorrondes  Tre Penne   Tre Penne kreeg meteen Borussia Dortmund voor de kiezen in de kwalificatieronde van de Champions League. Zoals verwacht was Dortmund gewoon veel te sterk. In eigen huis konden ze ook niet winnen helaas. 2x verlies en geen punten in het laatje. Wel door naar de Europa League  San Giovanni   San Giovanni speelde in hun kwalificatieronde voor de Europa League tegen Besiktas. Als San Giovanni had verloren had ik het niet eens erg gevonden. Maar San Giovanni won van Besiktas en gaat daardoor naar de groepsfase van de Europa League. Dat San Giovanni van Besiktas kan winnen zegt wel iets over de sterkte van de andere San Marinese clubs  Fiorentino   Bah, Fiorentino ging naar de voorrondes van de Conference League. Zij hebben daar niets te zoeken maar de nummer 12 (!) van afgelopen seizoen kan schijnbaar via de play-offs alsnog Europees voetbal halen. Fiorentino deed het veel beter dan ik had verwacht. Ze wonnen van Glentoran en wonnen daarna zelf uit bij Brondby. Vervolgens verkloten ze het enorm en gaan ze in eigen huis met 0-3 onderuit. Fiorentino is toch wel verder gekomen dan ik dacht  Cailungo   Dus is het heel belangrijk dat Cailungo zich wel plaatst voor de Conference League. Maar je ziet het, Cailungo stelde gigantisch teleur. Van het IJslandse FH werd niet gewonnen en dat is echt schandalig gewoon. Daarmee dit jaar slechts 3 clubs Europa  Tre Fiori  Tre Fiori haalde afgelopen seizoen nog de finale van de Conference League. Ik hoopte eigenlijk dat ze die zouden winnen want dan ging Tre Fiori Europa in. In de competitie hebben ze het niet gered. Ze lootten tegen Tre Penne. Erg ongelukkig want Tre Fiori en Tre Penne zijn nu de 2e en 3e ploeg van San Marino. Dat die 2 tegen elkaar moesten was erg vervelend. Geen Europees voetbal voor Tre Fiori dus en dat is een groot gemis. Uitgerekend nu we stappen kunnen maken richting de 5e plaats  Lotingen  Folgore  Eigenlijk een eenvoudige loting voor ons. Manchester City is zoals vanzelfsprekend niet makkelijk maar tegen Rangers en Basel mogen we echt niet in de problemen komen. In zo'n groep is minimaal 16 punten wel een vereiste. Dit seizoen al helemaal want we hebben maar 3 clubs actief in Europa  Tre Penne   Tre Penne heeft voor Europa League begrippen echt fantastisch geloot. PSV is een zware maar tegen Ararat-Armenia en Linfield mogen ze toch wel winnen. Tre Penne moet 3e worden in deze groep om te overwinteren en als dat niet gebeurt eet ik echt mijn schoen op  San Giovanni   San Giovanni heeft het wel een stuk zwaarder getroffen maar ze staan dan ook lager op de club coëfficiëntenlijst. De derde plek is voldoende in deze groep en laten we hopen dat dat San Giovanni in ieder geval lukt. Toch kunnen ze tegen Rode Ster best winnen en van Maribor al helemaal. Ik hoop toch echt dat San Giovanni tenminste 3e wordt in deze groep @Djurovski Ja heel lekker  @delichris Die hebben we eindelijk weer mooi terug gepakt ja @ElMarcos Ja, ineens stonden we boven ze  @Kyrill Afgelopen seizoen was fantastisch @keano77  @Boyzone  @DemoN @Satioz @Badmuts @Dondirk  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts