Djurovski Gepost July 6 Share Gepost July 6 Prima voorjaar idd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost July 8 Author Share Gepost July 8 Hoofdstuk 56: voorbereiden op de Tour Ik ben terug in koers. Ik rijd net als vele andere toppers de Dauphine, die met vele lastige ritten een goede voorbereiding vormt Etappe 1 Deze eerste etappe is gelijk een lastige. De kopgroep van 3 is ondanks dat gegeven natuurlijk kansloos. In de finale rijden er 5 man weg op de heuvels. Kjeld en ik zijn daar onderdeel van. Kjeld is natuurlijk rapper dan ik ben en wint. Ik word 2e en verlies zo enkel wat boni's. Etappe 2 De 4 renners voorop lijken niet echt kansrijk. Het wordt wederom een lastige finale, maar in de punch zit Kjeld te ver. Tobias Halland Johannessen is de rapste voor mij. Zo neem ik door de boni's de leiding over. Etappe 3 Na wat moeite rijden er 5 mannen weg. Op de slotheuvel bepalen we het tempo, waarna Milko heel even versnelt. Ik spring mee, Enric laat een gat vallen en wij zijn weg. Dat gat wordt niet meer gedicht en dus gaan Milko en ik sprinten om de zege. Ik ben wat frisser en ik weet zo eindelijk te winnen in deze Dauphine. Kort achter ons wordt Kjeld derde voor Thierry en Marco. Etappe 4 In deze saaie sprintrit gaat de zege naar Girmay. Verder zijn er geen bijzonderheden. Etappe 5 Vandaag hebben we aankomst bergop. Het wordt een waar slagveld. Hamed, ik en Uijtdebroeks rijden al vroeg op de klim weg. Hamed moet in de slotkilometer passen, terwijl de Belg het sprintje van mij weet te winnen. Zo behoud ik het geel en stijgen Hamed en Uijtebroeks naar de 2e en 3e in het klassement. Etappe 6 Op de Madeleine opent Marco al de aanval. Hij gaat op jacht naar de overgebleven vluchters. Hamed voelt zich niet zo goed als gister. Hij is een van de mensen die de rekening betaalt, maar in de afdaling wordt er niet door gereden. Wat gunstig is voor de overgebleven vluchters, Lesage en Rondel. Rondel pakt de rit voor zijn landgenoot. Daarachter neem ik nog wat tijd op alle concurrentie. Etappe 7 Vandaag is niet voor dr vlucht, want op de Bisanne komen 12 favorieten samen boven. Bovenop valt Milko aan, maar die staat ruim genoeg achter, dus ik ga er niet achteraan. Sky en andere renners ook niet. Thierry, die van uit de achtergrond, komt, zet zich dan voor zijn kopman op kop. Hij krijgt hulp van Enric. Op de slotbeklimming versnel ik, maar niemand kan mee. Zo raap ik Milko op en zegevier in deze rit! Etappe 8 In deze 8e etappe blijft McNulty de punchende Kjeld net voor. Daarachter volgt de andere vluchter, Rondel. Daarna volgen Bouvier en ik. Zo haal ik mijn eindzege dus binnen. Ruim achter ons komen de andere klassementsrenners. NK ITT Zonder goede benen kom ik tot de 5e tijd. De winst is er voor Kjeld, die een zeer goede tijdrit rijdt. NK weg We, Mike en ik, rijden op 90 km van de meet na de sterke kopgroep toe. Na een achtervolging van 20 km sluiten we aan. Vooraan lijken we gaan te gaan strijden om de zege. Op 13 km van de meet val ik aan, aangezien Mike de betere sprinter is. Er volgt geen reactie, ook niet van Menno (Huising). En dus ben ik weg. Daarachter klopt Menno Mike. Het peloton komt veel te laat. Ze sprinten op plaats 7, die naar Rick Pluimers gaat. Prestaties renners Stefano Demora Stefano leek lange tijd zonder zege na de Toue te gaan, maar op het Belgische kampioenschap stond hij daar. Hij was de rapste in de sprint. Lucho Escobar Lucho reed in Zwitserland als voorbereiding op de Tour, waar hij vooral knecht gaat zijn voor onder andere Bigot. Qua resultaten viel hij overigens niet op Leonardo Aparecido Leonardo begon wat moeizaam aan de Giro, maar naar het einde toe kwam hij goed opzetten. Eindwinnaar Pogacar stond al te ver voor, maar een tweede plaats in het eindklassement en een ritzege in de slottijdrit zullen toch deugd hebben gedaan. Júan Alblas Juan was ijzersterk in het voorjaar, maar in mei en juni boekte hij enkel een zege in Veenendaal. In Zwitserland werd hij overigens wel 11e in het algemeen klassement. Enrico Veloce Collina Voor de Giro wist Enrico zich tot winnaar van Eschborn Frankfurt te kronen. Daarna volgde successen in zijn Giro. Enrico pakte uit met 5 ritzeges en de puntentrui. Op weg na de Tour kwam hij overigens nog net tekort voor de Italiaanse tijdrittitel. Kjeld Kuiper Kjeld toonde zich in Dauphine, met 1 ritzege en de 2e plaats in het algemeen klassement. Daarna kwam hij ook nog tot de Nederlandse tijdrittitel. Een goede periode voor Kjeld dus. Jan Anton Pijl Jan Anton zat niet stil. Hij won in de Boucles de la Mayenne driemaal. Daarnaast won hij daar eveneens het eind- en puntenklassement. In België deed Jan Anton dat duntjes over. Hij lijkt dus zeker klaar voor de Tour. Milko Djurovski Milko wisselde in de Dauphine goede momenten af met slechte en werd zo slechts 6e in het eindklassement. Wel wist hij wederom de nationale dubbel te pakken. Stefan Perauer Stefan kende een ongekend goede start aan de Giro. Hij won namelijk 3 etappes op rij in de eerste week. Daarna zakte de Oostenrijker helemaal weg en zo werd hij 11e in het klassement. Na de Giro koerste Stefan in Zwitserland, maar daar maakte hij geen indruk. Wel won hij in eigen land nog de nationale titel (tijdrijden). Marco Bossi Marco reed redelijk in de Dauphine. Hij was redelijk constant en dat leverde een 4e plaats op in het eindklassement. Als er naast de constante prestaties nog wat hoogvorm komt, lijkt de Italiaan klaar voor de Tour. Thierry Spintor Na geknecht te hebben in de Dauphine dacht Thierry in Eritrea nationale titels te kunnen pakken, maar hij werd tweemaal 2e. Dat zal toch pijn gedaan hebben. Xabi Llorente Xabi lijkt echt helemaal klaar te zijn voor de Tour na 2 nationale titels. In zijn nationale trui zal hij in elk geval opvallen. Arber Doka Voor Arber zat er in de mei en juni geen zege in. Jammer voor hem. We zien hem, net als zijn ploeg, niet terug in de Tour. @chrisje1993 @Svenpunt @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Bedankt voor de reacties en de likes! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost July 8 Share Gepost July 8 Net buiten het podium in de Dauphiné, maar hopelijk inderdaad de topvorm straks in de Tour te pakken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost July 8 Share Gepost July 8 Prachtige Giro voor Enrico! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost July 8 Share Gepost July 8 Niet de beste Dauphine 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blom Gepost July 9 Share Gepost July 9 Lekkere dauphiné gereden achter de ongenaakbare Davies. Wel verrassend Nederlands tijdritkampioen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost July 9 Share Gepost July 9 Misschien een beetje een teleurstellende Tour de Suisse, maar de vorm in het voorjaar was natuurlijk ook ongekend. Met twee tijdritten en slechts 1 vlakke etappe in die ronde was het ook niet helemaal het parcour voor Juan heb ik het idee. Even wat rust pakken totdat de Tour gaat beginnen denk ik. Ben ook wel benieuwd wat voor resultaten Juan Alblas zou kunnen pakken als jij er zelf eens een jaar mee zou spelen haha 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost July 19 Author Share Gepost July 19 Hoofdstuk 57: de Tour De Tour staat op het punt van beginnen. Het is absoluut geen makkelijke Tour, maar dat maakt het juist leuker. Etappe 1 De eerste aanvaller van deze Tour heet Ulrich. Een bekende naam, maar geen familie van de Duitse wielrenner. Hij krijgt 8 mannen mee, waaronder Lenny Martinez. Geen van hen haalt het. Het wordt een zware rit, waarna ik mijn kans zie om de aanval te openen. Op de laatste beklimming val ik vlak voor de top aan. Niemand kan direct mee, Milko rijdt nog wel weg bij de andere favorieten, maar sluit niet meer aan. Zo win ik deze eerste rit van deze Tour solo! Wat een heerlijke start! Ook ben ik na vandaag nog 3 ritzeges van een bepaald record verwijderd. Etappe 2 4 renners vormen de vlucht in deze sprintrit. De winst gaat naar Juan, die Jan Anton en de Groote klopt. Adam wordt 10e. Etappe 3 Vandaag is er een nieuwe sprintkans. 2 renners kleuren de vroege vlucht in deze rit. In een chaotische sprint toont Enrico zich de snelste voor Jan Anton en Dehairs. Door deze uitslag neemt Jan Anton de leiding in het groen. Etappe 4 Deze 4e etappe is een serieuze bergrit. Een loodzware rit, die wel schade moet aanrichten. Er rijdt een sterke kopgroep weg, met van Eetvelt als grote dreiging. Het tempo ligt dus de hele dag hoog. Op 100 km van de meet bestaat het peloton nog maar uit 46 renners. De vluchters halen het niet. Ze worden halverwege de Col de la Loze gegrepen. Op die klim gaat alles in stukken. Op 9 km van de top zijn er nog 9 renners in de strijd. Een kilometer later ben ik alleen. Niemand kan mijn tempo volgen. Ik bouw een voorsprong van ongeveer 40 seconden op meerdere achtervolgers. Ik win de rit solo en kom zo op 32 ritzeges in de Tour te staan. Achter mij finishen Kjeld en Milko samen, waarna steeds meer klassementsrenners volgen. Etappe 5 Vandaag staat er een lastige tijdrit op het programma. Maar het is iets wat vele renners hoog in het klassement kunnen. Ik rijd een goede tijdrit, maar niet de beste van het veld. Die komt van Marco die met 8 seconden voorblijft. Achter ons volgen vele klassementsrenners dicht bij elkaar! Etappe 6 Deze zesde etappe is er eentje voor de rappe mannen. Winst is voor Juan, die Jan Anton en de Lie klopt. Etappe 7 In deze bergetappe rijden er 27 vluchters, met onder andere Adam, weg. CSC geeft zo nooit veel ruimte, waardoor er slecht 9 vluchters met 2 minuten aan de klim beginnen. En dus mogen de mannen van het klassement ook nog eens gaan strijden om de ritzege op Thyon 2000. Bouvier heeft een superdag en wint de rit. Zelf heb een oké dag en word ik 2e. Zo pak ik toch tijd op de echte concurrentie. Milko en Leandro verliezen veel tijd, waar Marco en Kjeld van profiteren. Etappe 8 Deze rit is voor de rappe mannen. Winst is ervoor Juan, die Stefano en Jakobsen klopt. Etappe 9 Deze negende etappe is alles behalve eenvoudig. Een grote groep rijdt weg, maar de mannen van Kjeld controleren al snel. In de afdaling van de Saisies vallen Milko en Xabi, maar zonder gevolg. Dat geldt niet voor Bouvier en Schmidt die wel uitvallen. Uiteindelijk gaan de klassementrenners ervoor rijden. Johannes trekt geweldig aan op de Plateau des Gliéres. Ik trek door en ga solo op jacht naar tijd- en ritwinst. Mijn gat wordt nooit groot, maar ik win de rit wel. Nog 1 zege te gaan dus. Achter mij nemen Pidcock en Juan overigens boni's weg. Eerste rustdag Ik sta mooi bovenaan, maar de Tour is nog niet beslist. Op de eerste rustdag komt onder andere mijn vriendin, Eva, langs. Zij richt zich ook op haar Tour, die op het korte termijn ook zal beginnen. Etappe 10 Wederom een vlakke rit. Hopelijk kan Adam, of Jasper, winnen. Maar dat is niet het geval. Winst is er weer voor Juan, die de Vos en Jan Anton klopt. Etappe 11 Deze bergetappe is zeker een interessante. Er is geen aankomst bergop, maar juist beneden. En dat na 2 keer de Ventoux. De vlucht van 16 man is op de eerste keer Ventoux al gegrepen en zo lijken de favorieten erom te gaan rijden. Bij de tweede keer Ventoux zijn er 4 renners even sterk. Marco (als eerste boven), ik, Cross en Leo. Daarachter volgen Milko, Xabi, Kjeld en Uijtdebroeks. Het is uiteindelijk Cross die de sprint voor mij, Marco en Leo wint. Zo haal ik vandaag net niet mijn 34e. Jammer, maar er zijn nog genoeg kansen deze ,Tour. Etappe 12 Vandaag kan wel eens een interessante rit worden, door waaiers. Maar die komen er niet. En zo wint Juan weer, ditmaal voor de Lie. Etappe 13 Deze ritten kunnen we eigenlijk net zo goed op papier af doen. Juan wint toch wel. En dat is ook zo, dit keer voor Jan Anton en Stefano. Wederom rijden andere teams hem gewoon naar de meet. Ongelofelijk. Etappe 14 In deze rit sturen we Hamed en Adam mee in een vlucht van 12 renners. Zij blijven vooruit, maar helaas kunnen ze niet winnen. De ritzege gaat Strand Hagenes. Adam en Hamed hadden de aanval gemist, waardoor ze niet mee konden sprinten om de winst. Zonde. Etappe 15 In deze rit naar Andorra kan niemand nog schuilen. Al snel lijkt duidelijk dat de 17 vluchters gaan strijden om de ritwinst. Namens ons zitten Hamed, Ben en Adam mee. De eerste 2 kunnen meestrijden om de rit. Ze zijn samen de 2 sterkste in de vlucht. Ben is vandaag net wat sterker dan Hamed en wint zo deze 15e rit. Bij de klassementsrenners baart deze rit een muis. Tweede rustdag Op de rustdag is de stemming binnen ons team zeer goed. We staan er goed voor in het klassement en winnen ook nog eens ritten. Dat is precies wat we willen. Etappe 16 Deze rit is een pittige. Eentje waar ik naar uitgekeken heb, maar er zullen renners zijn die er enorm tegenop zien. 14 mannen vertrekken. Hamed en Adam zitten namens ons mee. Hamed strijdt wederom om de zege, maar moet helaas net buigen voor Colleoni. Bij de klassementsrenners is er strijd. Marco en Milko vallen mij aan, maar ik kies gewoon voor mijn eigen tempo. In de slotkilometer sluit ik weer aan en zo finish ik als eerste van de klassementsrenners. Achter ons finisht verrassend Juan als eerste andere renner. Vandaag is er wel een grote verliezer. Kjeld verliest een pak tijd en zakt zo in het klassement. Etappe 17 Ook vandaag gaan weer klimmen. Tijmen is namens ons per ongeluk mee in de vlucht van 20. Maar die vlucht haalt het niet. De grote mannen gaan erom rijden. Ik open de aanval, zodat we de overgebleven vluchters oprapen. Milko en Marco gaan mee, maar in de slotkilometer parkeert de Italiaan volledig. In de slotmeters zit ook Milko er doorheen. Van achteren komt Uijtdebroeks nog dichtbij, maar mij echt bedreigen doet hij niet. Zo win ik dus mijn 34e rit in de Tour. Schitterend! Wederom is er tijdverlies voor Kjeld, die vandaag bijna 5 minuten aan zijn broek krijgt. Etappe 18 De laatste vlakke etappe, die niet in Parijs is, levert meestal chaos op. Ook vandaag. Ik zit samen met Ben en Ian mee in de vlucht van 25. Geen sprinter, maar die zaten beide gewoon te ver in het peloton. Het wordt een bizarre finale. In de kopgroep wordt er gepokerd, en als het een beetje omhoog loopt, neem ik de benen. Niemand gaat mee en dus ben ik weg, maar een deel van het peloton komt nog compleet uit het aanstormen. Het is Jan Anton die op 2 km van de meet aanvalt om mij nog terug te halen. Mijn landgenoot komt tot aan mijn achterwiel, maar ik win, geheel tegen mijn verwachting in, deze rit. In de chaos achter mij en Jan Anton weet Marco derde te worden voor Max Kanter. Wat een bizarre rit! Wat een manier om als eerste renner ooit 35 ritten in de Tour te winnen! Etappe 19 Op de Hautacam gaan de grote mannen er vandaag omrijden. Geen vluchters die het tot einde hebben gehaald dus. De strijd gaat uiteindelijk tussen 4 renners. Marco, Milko, Cian en ik. Xabi en Kjeld hebben moeten passen. De Belg, Cian, is de minst aanvallende en wordt uiteindelijk 4e. Milko is te gretig en schiet de meeste onnodige pijlen af. Marco volgt vooral mij. Als ik in de slotmeters versnel, past de Italiaan als eerst. Daarna kraakt ook Milko. Zo win ik mijn 6e etappe van deze Tour! En mijn 36e in totaal. Wat een Tour! Etappe 20 15 renners rijden weg, met daarbij Jasper en Hamed namens ons. Alleen CSC en Medellin rijden hard door, waardoor de vlucht helaas kansloos is. Op de Col de Val Louron vallen Bigot en Uijtebroeks aan, waarna ik meesluip. Ik rijd door en op de Peyragudes laat ik iedereen achter. Op die klim heeft Marco het moeilijk. Hij moet Milko, Xabi en Leo laten gaan. Leo is de enige die me nog een beetje bij kan houden op de slotklim. De rest zit kapot. Zo win ik ongepland mijn 7e rit van deze Tour! Ook zijn er nog verschuivingen in het klassement. Milko gaat voorbij Marco, Cian steekt net Xabi voorbij. De Fransman stijgt nog 3 plaatsen. Ook zakken een aantal renners nog enkele plaatsen, maar wat een Tour was het voor mij. Etappe 21 De vraag is: pakt Juan ook zijn 7e rit van deze Tour, of wordt het iemand anders? We hebben met Jasper en Adam nog kanshebbers. Maar het is uiteindelijk toch weer de Cubaan die Jakobsen en Jan Anton voorblijft. Zo verdelen Juan en ik samen 14 ritten in deze Tour. De andere ritten gingen naar Enrico, Marco, Bouvier, Cross, Hagenes en Ben. EK ITT Met een contractverlenging op zak vertrek hier zonder verwachtingen. Toch word ik nog 7e, terwijl mijn ploegmaat Tijmen netjes 4e wordt. De winnaar is Ethan Hayter. EK Ik ga hier vandaag niet winnen en dus doe ik al vroeg werk voor de ploeg. Vandaag levert Olav dat uiteindelijk een bronzen plak op, achter Capra en de Vos. Prestaties renners Stefano Demora Stefano reed een goede Tour. Tweemaal was hij dichtbij een zege, maar meer dan een 2e en 3e plaats zat er niet in. Verder deed hij werk voor zijn kopman Bigot. Na de Tour liet hij de Renewi Tour zien goede klassementen te kunnen rijden. Hij werd 2e in het eindklassement, achter de Lie. Lucho Escobar Lucho was vooral knecht in de Tour. Na de Tour werd hij 11e in de Renewi Tour. Een degelijk resultaat. Leonardo Aparecido Leonardo kende een vrij onzichtbare Tour, op enkele uitzonderingen na. Hij werd uiteindelijk 9e. Na de Tour waren er geen goede resultaten, vermoedelijk was Leandro vermoeid. Júan Alblas Júan was ijzersterk in de Tour, met 7 ritzeges, groen en een 12e plaats in het eindklassement. De Cubaan staat zo op 20 ritzeges in de Tour en won 3 keer het groen. En alsof dat nog niet genoeg was: Júan wist ook nog eens zege te vieren in Bemer Cyclassics en 2 ritten in de Deutschland Tour te pakken. Wat een renner. Enrico Veloce Collina Enrico reed een goede Tour, met een ritzege in etappe 3. Daarnaast was hij onderdeel van de successen van de Cubaan. Na de Tour kwam hij nog tot 3 mooie resultaten (3e, 4e en 7e) in de Renewi Tour. Ook besloot de Italiaan te vertrekken naar Human Powered Health. Kjeld Kuiper Kjeld kende een prima start aan de Tour. Lang deed hij mee voor de podiumplaatsen, maar in de laatste week kreeg hij klappen te verduren. Zo werd hij 7e in de Tour. Ook na de Tour volgde er geen grootste resultaten meer. Jan Anton Pijl Jan Anton reed echt geen slechte Tour. 4 keer 2e en 2 keer 3e. Het leverde hem een tweede plaats in het puntenklassement op. Goede resultaten, maar helaas voor hem geen winst. Ook in België en Nederland kon hij niet winnen. Weer driemaal 2e en 3e in het eindklassement. Gelukkig was er dit keer wel een puntentrui. Milko Djurovski Milko begon prima aan de Tour en kon bijna de gehele Tour met mij en Marco de strijd aangaan. Die strijd leverde hem 4 2e plaatsen op, waarvan een in het eindklassement. Een goede Tour dus. Na de Tour volgde er in Duitsland enkel nog een 2e plaats in de 4e rit. Stefan Perauer Stefan bereidde zich voor op de Vuelta, maar in Burgos bleek dat de Oostenrijker nog wel wat aan zijn vorm moet gaan doen om mee te kunnen doen in de derde grote ronde. Marco Bossi Marco kende een goede Tour, ondanks een lastige laatste bergrit. Hij won de klimtijdrit en behaalde verder 6 3e-plaatsen, waaronder 1 in het eindklassement. Marco kan dus zeker tevreden terugkijken op deze Tour. Thierry Spintor Thierry reed als meesterknecht van Marco een goede Tour. Hij deed belangrijk werk voor de Italiaan en werd zelf 14e in het eindklassement. Na de Tour volgden er helaas geen spraakmakende resultaten. Xabi Llorente Xabi werd 5e in de Tour. Redelijk onzichtbaar, maar met af en toe een mooie ereplaats, zoals de 3e plek in de tijdrit. Na de Tour werd hij ook 5e in San Sebastian. Arber Doka Arber reed meerdere koersen, maar was vooral eind augustus in vorm. Hij werd weer 2 keer Albanees kampioen. Daarna volgde goede ereplaatsen in de Renewi Tour, waar hij netjes 4e werd in het eindklassement. Volgend jaar komt hij overigens uit voor Tinkoff, al gaan de geruchten dat de ploeg een andere sponsor krijgt. @chrisje1993 @Svenpunt @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Bedankt voor de reacties en de likes! Van Lucho ontbreekt helaas een screenshot (en aangezien ik veel verder ben qua hoofdstukken kan ik dat niet meer terughalen). 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost July 19 Share Gepost July 19 Weer 2e 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost July 19 Share Gepost July 19 Prima Tour voor Enrico en de ploeg. Nu nog een mooi najaar en dan volgend jaar nog een stapje zetten bij Human Powered Health. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost July 19 Share Gepost July 19 Podium weet te pakken in een grote ronde, zeker niet slecht ook met 1 rit erbij te winnen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blom Gepost July 22 Share Gepost July 22 Tour was oké.. maar daarna was het niet veel meer. Hopelijk kunnen we nog wat laten zien 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost July 23 Share Gepost July 23 Ik kan nog wel eens de volgende renner worden die 35 ritten wint in de Tour als ik zo door kan blijven gaan. Dit is toch wel echt een ongekend seizoen voor mij tot nu toe. Maar altijd maar weer die plek 2 op de wereldranglijst wordt toch wel een beetje pijnlijk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost July 26 Author Share Gepost July 26 Hoofdstuk 58: het najaar Terwijl de Vuelta in volle gang, ga ik mij via 3 klassiekers voorbereiden op het WK. Bretagne Classic Team Citroën heeft vandaag de meeste favorieten in huis. Mijn kansen zijn, gezien mijn slechte benen niet zo groot en dus sluip ik mee in de vroege vlucht van 6. Op 60 km van de meet vallen Pijl, Young en Shmidt aan. 10 km later volgen Marco, Morgado en Gaudu. Maar wij hebben nog altijd een mooie voorsprong. Daarachter volgen overigens steeds meer aanvallen, zoals van Kjeld en Milko. Daarom smelt alles samen. Op 15 km van het eind komt Kjeld samen met Pidcock bij de vluchters aansluiten, waarna ik als enige nog kan volgen. In de finale rijden meer renners ons voorbij. Tulett weet te winnen voor Schmidt en Tiberi. Ik word 16e. Gegokt en verloren, maar ja, dat ik met deze slechte benen nog zo dichtbij was, belooft veel goeds voor het WK. Québec Wederom heb ik geen geweldige benen. Samen met de bekende van de vorige koers, Barrera, en Murcia, een goede Colombiaanse klimmer, vorm ik de vlucht van 3. We krijgen een mooie voorsprong. Op 50 km volgen dan van achteren de eerste aanvallen. Cross, Pidcock, Johannessen, Tiberi en Driesen komen langzamerhand naar ons toe gereden. Samen met ons vooraan gaan zij strijden om de zege. Alleen op 20 km moeten mijn medevluchters passen. Cross is uiteindelijk de enige die naar mij de oversteek maakt. En dus gaan wij omhoog sprinten om de zege. Ik heb duidelijk meer over en win zo hier in Canada! Heerlijk! Daarmee ben ik nu gedeeld recordhouder. Montréal Wederom ga ik mee in de vlucht. Deschamps en Lock zijn mijn medevluchters. Met nkg 50 te gaan kilometer volgen de eerste 5 tegenaanvallers. Daarachter volgen er nog 4. Maar ze komen er nooit bij. Op de slotklim val ik aan en ga ik solo naar de meet. Na die klim halen een aantal renners mijn kapotgereden medevluchters nog in, maar mij zien ze pas na de finishstreep terug. Zo ben ik de eerste renner die deze koers 3 keer wint. WK ITT Echt kansrijk ben ik hier niet. Ik word 14e, ver achter de winnaar. August is 54 seconden sneller dan de nunmer 2 Rustad en 1'23 op nummer 3 Evenepoel. Adam wordt overigens nog netjes 5e. WK Met al 6 wereldtitels op zak wil ik graag mijn volgende. Met de beklimmingen op het parcours moet dat zeker mogelijk zijn. 3 renners vormen de vlucht vandaag, terwijl ik mijn plan al klaar heb: aanvallen op de slotklim. Daarna wordt het een sprintend peloton voorblijven. Zoals het plan voorschrijft, ga ik ervandoor op de slotklim. Maar al voor die klim is August weggereden. Samen met Evenepoel ga ik hem dus halen. Achter ons vallen Perry en Huby ook nog aan. Wij pakken de Amerikaan en laten hem vervolgens achter. We gaan er met 2 om sprinten, ondanks de Belg in de laatste 5 kilometer geen enkel kopwerk verricht. In de sprint tussen ons 2 ben ik de rappere en zo win ik mijn 7e wereldtitel! Fantastisch! Il Lombardia Er zijn veel favorieten, waaronder ik. Er rijdt een vlucht van 7 weg, met onder andere Enrico. Op 72 km van het eind is Leandro de eerste die hen gaat terughalen. Hij krijgt daarbij steun van Tiberi en Fisher-Black, maar het gat dat ze hebben, wordt nooit groot door het harde werken van mijn ploegmaten. Op de Passo di Ganda kan het dus weer alle kanten op. Ik val op die klim aan, maar ik ben verrast dat niemand meekan. Ik grijp de vooropgebleven vroege vluchters en rijd vervolgens van hen weh. Achter mij volgt er een groep van 13 met onder andere Johannes. Zo komen door Thierry op het vlakke gedeelte nog terug tot 8 seconden, maar als Thierry stuk is, wil niemand op kop rijden. Zo loopt het gat weer op tot 40 seconden. Dat gat is te groot, ondanks er nog wat tijd van afgaat. Zo win ik voor de 5e keer Il Lombardia. Daarmee kom ik op gelijke hoogte met Fausto Coppi. Kjeld en Fisher-Black maken overigens het podium compleet. Prestaties renners Stefano Demora Stefano reed redelijke uitslagen in Canada en de Super 8 Classic. Maar zijn derde overwinning van dit seizoen bereikte hij in een andere koers, namelijk de Omloop van Houtland. Een redelijke afsluiting voor de Belg dus. Lucho Escobar Lucho leefde helemaal op in het Verenigd Koninkrijk. Na een goede openingsrit wist hij in de 4e etappe toe slaan. De Colombiaan won de sprint van een select groepje. Na deze winst volgde er nog een 3e plaats. In het eindklassement werd hij overigens ook zeer verdienstelijk 8e. Daarna volgde er overigens ook nog een 6e plaats in Gooiske Pijl. Leonardo Aparecido Leonardo kwam na 3 klassiekers en een lange vlucht in goede vorm aan in Luxemburg. Naast 2 ritzeges pakte hij op de slotdag ook nog eens de leiding in het klassement. Zijn resultaten leverde overigens ook nog een puntentrui op. In Il Lombardia toonde hij zich, maar werd hij slechts 5e. Júan Alblas Júan was ijzersterk dit jaar, maar door een val kwam er een vroegtijdig einde aan het seizoen van de Cubaan. Enrico Veloce Collina Enrico kende in het Verenigd Koninkrijk succes met 4 ritzeges en de puntentrui. In Luxemburg kwam de Italiaan niet tot grote resultaten, maar in Coppa Bernocchi en Sparkassen Münsterland Giro wist de Italiaan wel weer te winnen. Kjeld Kuiper Kjeld reed niet veel in het najaar, maar na een 10e plek in Bretagne wist de Belg wel solo te winnen in Wallonie. In Il Lombardia was helaas voor Kjeld een andere Nederlander net iets te goed. Jan Anton Pijl Jan Anton reed een prima najaar, met succes in Luxemburg. De derde etappe was voor de Nederlander. Daarna werd Jan Anton nog 2e in de Super 8 Classic. Milko Djurovski Milko koerste vooral in Italië in het najaar, met onder andere een 3e plaats in de Adriatica Ionica Race als gevolg. In Gran Piemonte schoot Milko wel raak. Daarna werd Milko nog 4e in Il Lombardia. Stefan Perauer Stefan startte goed aan de Vuelta, met onder andere een vroege ritzege. In het midden van de Vuelta ging het minder, maar in de slotweek vocht de Oostenrijker zich nog naar 2 ritzeges. Dat leverde uiteindelijk een 7e plaats in het eindklassement op. In Adriatica Ionica Race volgde daarna nog een 4e plaats. In de CRO Race kwam er vervolgens een ongelukkig einde aan het seizoen van de Oostenrijker. Marco Bossi Marco kende een constant einde van zijn seizoen met een 4e plek in Bregtagne, een 4e plek in Luxembrug en een 6e plek Il Lombardia. Daarmee eindigt de Italiaan zijn seizoen redelijk. Thierry Spintor Thierry reed als knecht zijn ballen uit de broek in 4 koersen. In Il Lombardia dichtte hij bijna het gat richting mij, maar het bleek uiteindelijk verspilde energie. Jammer voor hem! Xabi Llorente Xabi pakte in de Vuelta al snel 2 ritten. In etappe 9 pakte hij ook het rood. Die leek allang en breed veilig, maar een couppoging van landgenoot Granados, op Contador-achtige wijze, deed de voorsprong van meer dan 4 minuten toch nog slinken naar 27 seconden. De eindwinst was echter wel binnen voor de Spanjaard. Zo heeft hij na 18 pogingen eindelijk een grote ronde gewonnen. Na de Vuelta volgden er nog een 5e plaats in Gran Piemonte en een 10e plaats in Il Lombardia. Arber Doka Arber reed 4 koersen en behaalde daarin 4 top-5 plekken. In Grand Prix d'Isbergues - Pas de Calais en Paris-Chauny schoot Arber raak. Zo eindigde hij zijn laatste seizoen bij Voralberg dus op een mooie manier. @chrisje1993 @Svenpunt @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost July 26 Share Gepost July 26 Geen echte topvorm meer, maar mijn piek zal ook wel in de Tour hebben gelegen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost July 26 Share Gepost July 26 Winnen, winnen, winnen! Gaat prima voor Enrico. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost July 27 Share Gepost July 27 Redelijk najaar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost August 3 Author Share Gepost August 3 (edited) Hoofdstuk 59: een rustig begin 2034 is mijn laatste seizoen bij Phonak. Na 3 seizoenen bij deze mooie ploeg wil ik eigenlijk nog eenmalig terugkeren na de ploeg waar het allemaal begon. In het begin van het jaar kom ik slechts in 1 koers in actie, in de Trofeo Andratx. Trofeo Andratx Vandaag ontmoeten we voor het eerst dit seizoen Xabi, Valenti en Tavares. De enige echte concurrenten vandaag. 6 renners rijden weg, maar kansrijk zijn ze nooit. De vlucht wordt gewoon gepakt. Het gaat beslist worden op de punchsprint. De echte toppers ontbreekt het aan goede benen, mij ook. Ik weet de punch echter wel te winnen voor Tavares, Galvez, Valenti en Lier (mijn nieuwe ploeggenoot). Daarachter volgen Abu en Xabi. Prestaties renners Stefano Demora Stefano was op dreef. In Algarve schoot Stefano op zijn eerste koersdag van het jaar al raak! In etappe 4 werd hij nog 2e. Verder pakte Stefano de 7e plaats in het eindklassement en de puntentrui. In UAE reed hij ook naar de 2 2e plaatsen. Tweemaal werd hij door een Heineken-renner geklopt, door Juan en Sebastian Pinilla. Lucho Escobar Lucho beleefde een goede eerste dag van zijn seizoen. Hij schoot raak in de Colombia door de nationale tijdrittitel te pakken. In Kuurne-Brussel-Kuurne finishte hij in de 2e groep en in de Omloop werd hij 11e. Leonardo Aparecido Leonardo kwam dit seizoen nog niet in actie. We zullen hem pas zien in de Tirreno en Catalunya. Enrico Veloce Collina Enrico kwam in UAE niet verder dan een 4e plek, maar hij hoeft zich absoluut geen zorgen te maken. Hij is nog lang niet in vorm. In de Tirreno zullen we hem vast beter zien presteren. Arber Doka Arber reed tot nu toe 2 koersen voor zijn nieuwe ploeg, Kaspersky Lab. Hij eindigde 17e in de Omloop en 7e in Kuurne-Brussel-Kuurne. Een redelijk begin dus. Júan Alblas Júan was ijzersterk in het begin van 2034. Hij won 4 ritten in Down Under en werd ook nog eens 3e in de slotrit. Dat betekende ook nog eens eindwinst en winst in de puntentrui. Daarna won hij in Portugal ook nog een eendaagse koers. In de UAE Tour deed de Cubaan het gewoon opnieuw. Nog maar eens 4 ritzeges, een puntentrui en een eindklassement. Wat een begin aan dit seizoen van Júan. Kjeld Kuiper Kjeld wist nog niet te winnen in 2034. In Algarve werd hij wel 2e in het eindklassement nadat hij slechts 1 keer buiten de top 10 eindigde. Een prima start dus voor Kjeld. Jan Anton Pijl Jan Anton reed enkel in Trofeo Palma - Palma. In de sprint bleef Max Collette hem voor. Zo heeft de Nederlander dus nog geen winst te pakken. Milko Djurovski Milko begon sterk aan het seizoen in Andalucia. Op de 4e dag nam hij de leiding, waarna hij in de slottijdrit ook nog eens wist te winnen. Zo was de eindoverwinning van Milko dus binnen! Stefan Perauer Stefan wist in San Juan geen rit te winnen, maar de eindoverwinning ging wel naar de Oostenrijker. Zo was de 0 al snel van de teller. In Andalucia kende Stefan een mindere eerste etappe, maar in de laatste 4 ritten reed hij toch naar mooie resultaten. Hij werd daardoor toch nog 11e in het eindklassement. Marco Bossi Marco kwam dit seizoen nog niet in actie. We gaan hem pas zien in de Tirreno en Catalunya. Thierry Spintor Thierry reed in Algarve goed. Hij wist zichzelf na 3 podiumplaatsen te rijden, waarvan eenmaal in het eindklassement (achter Sadykov en Kjeld). Dat moet hem zeker tevreden stellen. Xabi Llorente Xabi werd in Trofeo Andratx nog 7e, maar een dag nadien was het in Trofeo Serra Tramuntana raak. Zo is de Spanjaard al heel snel van de 0 af! @chrisje1993 @Svenpunt @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Edited August 3 by aron24 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost August 3 Share Gepost August 3 Hoppa meteen een eindoverwinning dit wordt het jaar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blom Gepost August 5 Share Gepost August 5 Start van het seizoen is goed te noemen. Kijken wat we dit jaar nog meer kunnen presteren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost August 14 Author Share Gepost August 14 Hoofdstuk 60: het voorjaar Het voorjaar is begonnen en ik sta aan de start van Paris-Nice en 6 klassiekers. Hier in Nice kom ik onder andere Sadykov, August en Pogacar tegen. Paris - Nice Etappe 1 4 mannen vertrekken vroeg in deze koers. Als ze op 30 km van het einde teruggehaald worden, wordt er niet serieus gesprint om de punten en de boni's. Zo kan ik dus zomaar 3 seconden oprapen. Ook bij de 2e sprint zijn de seconden voor mij. In een vreemde sprint, kort na een heuvel, weet Leif Klausen te winnen voor mij en Johannes. Vanwege mijn eerdere boni's neem ik echter wel de leiding in het klassement. Etappe 2 Deze etappe is er eentje voor de rappe mannen. Adam zou dus zeker moeten kunnen winnen. 4 mannen vormen de vlucht, maar ze hebben geen kans. Er wordt gewoon gesprint, waarna Collette vreemd genoeg wint voor Heßmann, Seeman, Louvel en Lucho. Adam zat helemaal ingesloten en wordt daardoor 15e. Etappe 3 2 vluchters en een sprint is het menu voor vandaag. Overigens is het geen sprint op een geheel vlakke aankomst. Adam laat zich weer dom insluiten en zo kan Paul voor Pogi (ja, je leest het goed) en Seeman winnen. De Fransoos neemt de leiding van mij over. Etappe 4 Een tijdrit, die zeker niet vlak is, kan best wel eens belangrijk worden voor het verloop van deze Paris-Nice. Ik voel me goed en ik rijd een zeer goede tijdrit. Ik zet de snelste tijd neer aan de meet. Ik win met 5 seconden voor Sadykov en Bouvier. Een goede dag dus! Etappe 5 Deze 5e etappe lijkt op een sprint te gaan uitdraaien. 2 renners vormen de kopgroep van de dag en uiteindelijk krijgen we gewoon de beloofde sprint. Adam laat zich dit keer niet insluiten en klopt Seeman en Paul. Etappe 6 Deze etappe is beslist geen eenvoudige. Na wat moeite rijden er uiteindelijk 3 man weg. Op 10 km van de meet trek ik ten aanval. Dat blijkt de beslissende aanval te zijn, want ik blijf weg en win zo deze 6e etappe. Adam klopt daarachter nog Tulett. Een goede dag voor de ploeg! Etappe 7 5 mannen rijden weg, maar we kunnen hen niet teveel ruimte geven. Daarvoor staan ze tekort in het klassement. Mijn ploegmaten houden het gat de hele rit rond de 4 minuten. Alexis neemt bijna de gehele slotklim voor zijn rekening en zorgt dat alle klassementsrenners het moeilijk hebben. Op 3 km ga ik zelf. Ik raap Carbone, de laatste vluchter, op. Larsson, de opvolger van Vingegaard, en Ferrero, kunnen als klassementsrenners het langste met mij. Zo win ik ook deze rit, terwijl Carbone zeer knap 2e wordt. Een mooie zege voor mij, met dank aan mijn ploeg. Etappe 8 Op weg naar Nice komen er uiteindelijk 3 man weg, maar zij halen het niet. Met een late aanval weet Ferrero te winnen voor Ryan en Johannessen. Voor mij is de eindwinst binnen. Daarmee is mijn doel bereikt! Milaan - Sanremo 6 renners vormen de vlucht, maar deze koers wordt gewoon beslist op de Poggio natuurlijk. Dat plan slaagt voor mij niet. Een clubje van 5 raakt weg, en ik zit mee. Maar deze sprint is voor mij niet te winnen. Stefano wint voor Jan Anton, Pidcock, De Lie en mij. Daarachter komt het peloton net te laat. Ronde van Vlaanderen 6 mannen vormen de vlucht in Vlaandrens Mooiste. Deze koers wil ik graag nog een keer winnen, maar makkelijk is dat niet. Op 90 km van het einde opent Asgreen de finale. Hij gaat op jacht naar de kopgroep. 10 km later gaan Wærenskjold, Brink en Vogel de Deen halen. Stefano vertrouwt het niet en poeft naar die groep toe. De Deen wordt niet gepakt, maar de anderen wel, waarna Lucho besluit aan te vallen. Jan Anton reageert met nog 50 km te gaan. Alles smelt echter opnieuw samen. Op de laatste keer Oude Kwaremont ga ik, wetende dat Ben en Marcel ook nog fris zitten. Ik krijg wat volk mee, maar ik weet dat zij niet meer fris zitten. Op het vlakke laat ik hen dus ook achter. Zo win ik de Ronde voor Laloux, Enekoitz en Jan Anton. Daarachter finishen Marcel, Wout, Juan en Ben. Wat een heerlijke dag voor de ploeg! Paris - Roubaix Na 40 km aanvallen is er dan eindelijk een club van 4 renners weg. De finale opent als Grisel op 86 km van de meet aanvalt, maar ver komt hij niet. Op 75 km van de meet vertrekken Fredheim, Arber, Eekhoff, Daniels, Pidcock en Fietzke. Barhoumi en Lucho proberen kort daarna de oversteek te maken na deze groep. Alleen zij worden vlot gepakt. Op 40 km van de meet zijn de andere 6 echter nog vooruit. 20 km later ziet de wereld er heel anders uit. Laloux, Jan Anton, van Aert, Grisel en Lucho vallen namelijk dan aan uit de voortste groep van 30. Ik poef het gat dicht en laat hen één voor één achter. Ik houd mijn voorsprong net vast en blijf zo uit handen van Vermeersch, die niet voor de eerste achter mij 2e wordt in deze koers. Achter hem wordt Jan Anton 3e! Voor mij betekent dat mijn 8e zege in deze koers! Wauw! Amstel Gold Race Vorig jaar won Marcel hier. Het zou mooi zijn als we hier als ploeg opnieuw succes kunnen boeken, zonder hem. 9 mannen vormen de vlucht en hoewel die natuurlijk kansloos lijken, weet je het maar nooit. Ze komen best ver, maar de eerste aanvallen op 50 km van de meet zijn kansloos. Op de Keutenberg rijden 10 man weg. Johannes, Juan, Stefano, Pidcock, Marco, Halland Johannessen, Young, Morgado, Isifore en ik. 18 man, met onder andere Kjeld en Alexis, komen echter toch nog terug. Op de Cauberg rijden er opnieuw 6 man weg. Stefano, ik, Pidcock, Marco, Rafferty en Isidore. We zijn even sterk. En dus gaan we er helaas om sprinten. Stefano weet te winnen voor mij, Pidcock en Marco. Helaas geen winst, maar 2e is niet slecht. Waalse Pijl Met de vorm zit het nog altijd goed, maar dit parcours ligt mij niet geweldig, ondanks eerdere zeges. Na een fors aantal aanvallen rijden er uiteindelijk 4 man weg. Op 56 km van de meet opent de finale. Granados and Simmons rijden namelijk weg, maar ver raken ze overigens niet. Er komen daarna nog veel meer aanvallen. Toch wordt het gewoon beslist op de welbekende Muur. Wel met een flink uitgedunde groep van 22. Ik zit niet in een goede positie en ik word helaas 9e. Simmons weet te winnen voor Stefan en Pidcock. LBL Goed na 2 koersen zonder winst moet het vandaag weer gaan gebeuren, zeker ook omdat ik superbenen heb. 6 mannen vliegen er snel vandoor, terwijl 5 ploegen daarachter de kop nemen. Christen en Cross zijn op 60 km van de meet de eerste aanvallers. De finale is begonnen, vooral omdat het met aanvallen begint te regenen en het peloton in meerdere delen breekt. Vele clubjes rijden weg, maar ik durf lang te wachten. Zeker omdat mijn ploegmaten tempo blijven rijden. Ook zijn er nog altijd 4 vluchters voorop. En dat wachten blijkt een goede keuze. Op de laatste klim, op de top, val ik aan en de rest moet passen. Daarachter sprinten Stefano en Pidcock naar het podium. Voor mij geldt dat ik de eerste renner ooit ben die dit monument 6 keer gewonnen heeft! Zo heb ik ene Eddy uit de recordboeken gereden! Schitterend! Prestaties renners Stefano Demora Het was het voorjaar voor Stefano. De Belg begon in de Tirreno lekker met 2 ritzeges en winst in de punten- en bergtrui. Zijn grootste succes volgde echter daarna pas: Stefano heeft op 30e eindelijk zijn eerste monument binnen. In Sanremo was het eindelijk raak. Daarna volgde nog een 2e plek in de E3, een 1e plek in Amstel en een 2e plek in Luik-Bastenaken-Luik. Wat een voorjaar van de Belg. Lucho Escobar Na zijn goede resultaten in Nice had ik Lucho verwacht in zijn klassiekers, maar het zat er weer niet in. Hij was goed, maar niet goed genoeg om op het podium te komen. Jammer voor hem! Leonardo Aparecido Leonardo reed weinig goede klassementen. Een 6e plaats was degelijk, maar in Spanje viel hij toch tegen. In Barcelona pakt hij overigens nog wel een zege. Zo heeft Leandro zijn voorjaar toch wat kleur gegeven. Hopelijk kan hij het beter doen in de Giro. Enrico Veloce Collina Enrico was tot nu toe nog geen schim van zichzelf. Een 2e plaats en een 3e plaats was het maximale voor de Italiaan. Staat hij weer op in zijn Giro? Arber Doka Arber was in de klassiekerperiode enkel goed in de Classic Brugge-De Panne. Daar werd hij 4e. In Romandië veranderde dat. In de 2e etappe werd hij 4e en de dag daarna was het zelfs raak. In laatste rit werd hij ook nog 3e. In het eindklassement werd de Albanees als niet klimmer best knap 17e. Júan Alblas Júan viel toch een klein beetje tegen. Zijn raketstart kon hij niet het gehele voorjaar doorzetten. Wel wist hij te winnen in de Panne. Ook was een 7e plek in Vlaanderen niet slecht, aangezien hij niet de beste kasseienknager is. Maar toch had ik stiekem meer verwacht. Kjeld Kuiper Kjeld begon zijn voorjaar met een zege. In Strade was het raak. Daarna volgde een degelijke Tirreno met een 4e plaats in het algemeen klassement. In het Baskenland won hij de eerste 3 ritten, maar Marco was in Arrate hem toch te sterk af. De Italiaan snoepte zo de eindzege uit de handen van Kjeld. Ook in de klassiekers daarna won Kjeld niet meer. Jan Anton Pijl Jan Anton was sterk. In La Primavera en Vlaanderen werd hij ondankbaar 2e en 4e. In de Scheldeprijs was hij wel de rapste. In Roubaix werd hij vervolgens 3e. Daarna volgde in de Waalse Pijl en Liège- Bastogne- Liège respectievelijk een 15e en een 5e plek. Zijn voorjaar was dus sterk en redelijk constant. Milko Djurovski Milko viel toch wat tegen. In de klassementen van Tirreno, Catalonië en Baskenland kwam hij tot een 7e, 14e en 9e klassement. In Barcalona en Mallabia werd hij nog wel 2e, maar een zege zat er niet in. Daarna reed hij nog 2 Waalse klassiekers, met een 8e plaats in het 4e monument van het seizoen als beste klassering. Stefan Perauer Stefan was de koning van de Tirreno. Met 2 ritzeges en de eindoverwinning was hij 14 dagen later ook favoriet in Catalunya. Maar een klassement reed hij daar niet. Wel won hij de 5e rit. In de klassiekers kwam hij in de Waalse Pijl vervolgens nog dichtbij een zege, maar hij mocht voor hem niet zo zijn. Marco Bossi Marco moest warmdraaien dit seizoen. In zijn eerste koersen was hij nergens, maar in Baskenland ontwaakte de Italiaan uit zijn winterslaap. Met een mooie coup in de slotrit was de eindzege binnen. Die vorm bracht hij mee in de Waalse klassiekers, waar hij telkens bij de besten in koers hoorde. Die vorm leverde hem vervolgens een ritzege en eindwinst in Romandië op. Zo heeft de Italiaan toch nog een mooi voorjaar neergezet. Thierry Spintor Thierry reed geen goede klassementen in de Tirreno en in Catalunya. Echter wist hij in de Spaanse koers wel de tijdrit te winnen. In Baskenland werd hij achter Marco en Kjeld knap 3e in het klassement. Ook pakte hij daar de 5e rit. In de Waalse Pijl werd hij daarna overigens nog fraai 8e. Zo kende Thierry een mooi voorjaar. Xabi Llorente Xabi reed een slechte Tirreno, maar kwam daarna in Catalunya tot goede resultaten. Hij boekte 3 2e plaatsen, waarvan 1 in het eindklassement (achter de sterke Leo Hayter). In Romandië reed hij overigens nog een 2e en 3e tijd in de tijdritten, maar omhoog was de Spanjaard niet op niveau. Zo was het een voorjaar van mixed feelings. @chrisje1993 @Svenpunt @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Bedankt voor de likes en de reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost August 14 Share Gepost August 14 Eindwinst in Baskenland en Romandië is toch erg netjes! Ardennen klassiekers ook meer dan prima. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DemoN Gepost August 14 Share Gepost August 14 Sinds ik vriend ben van MU gaat het inderdaad beter op de fiets 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost August 14 Share Gepost August 14 Sinds andere mensen vriend zijn van MU bakt Juan er helemaal niets meer van. Vermoeden van.... 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost August 14 Share Gepost August 14 Geen al te beste start voor Enrico bij zijn nieuwe ploeg. Hopelijk brengt de Giro beterschap. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts