Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM23] Any way the wind blows - Belgian Journeyman

Brattbakk

Aanbevolen berichten

20220701 Any way the wind blows.jpg

Any way the wind blows – Belgian Journeyman

3 april 202920270610 RWDM logo.jpg

Amper 1 maand verder maar er is veel gebeurd in tussentijd. Het nieuws met de meeste consequenties is mijn (onverwachte) link aan Standard die sinds half maart plots heel concreet geworden is. Na mijn spraakmakende interview met Sporting Telenet heeft het clubbestuur van Standard besloten om door te duwen. Op 27 maart werd ik namelijk uitgenodigd voor een gesprek aan de boorden van de Maas. Met succes. Want op vrijdag 30 maart mocht ik al terugkeren voor een vervolg. Kwestie van alles concreter te maken qua omkadering en structuur. Het resulteert in een aanbod voor de openstaande vacature.

Persoonlijk zat ik nu in een spagaat. Na mijn uitspraken ben ik plots van schaduw kandidaat gekatapulteerd richting favoriet voor de job. En nu ligt het contract om te ondertekenen klaar. Ik was er dus niet op voorzien en gezien de sportieve situatie bij RWDM is dit eigenlijk niet het moment om de overstap te maken.

Ik vroeg daarom nog een extra gesprek met voorzitter Octave Köttgen. In een aangename sfeer zijn we tot een vergelijk gekomen waarbij interim manager Luigi Pieroni het seizoen verder zal volmaken bij Standard en ikzelf meteen na het seizoen overneem. Ik kan een contract tekenen voor 3 seizoenen en zie mijn loon met 17,5k stijgen. Deze wending had ik niet echt verwacht maar geeft mezelf wel het perfecte gevoel. Het zit allemaal goed, je kent dat wel.

20290403%20STANDARD%20Zimmermann%20next%20season%20appointment.jpg

Kortom, ik kan mijn hoogconjunctuur bij RWDM succesvol proberen afronden. Want jawel, het gaat hier nog steeds super. Onze laatste 4 wedstrijden resulteerden in een 10 op 12. Daarmee zijn we zowaar KV Mechelen gepasseerd en staan we plots op kop van het klassement. Wie had dat eind vorig kalenderjaar kunnen voorspellen? De kloof was op een gegeven moment 13 punten.

20290407%20RWDM%20promotion%20race.jpg

Het wil natuurlijk niet zeggen dat we er al zijn. De seizoenontknoping belooft tot het gaatje te gaan. De 6 ploegen die richting promotie dingen, lijken vast te staan. De 2 daarvan die rechtstreeks over gaan mogelijk ook maar er is echt nog wel veel om spelen. Op papier lijkt de titel haalbaar. Al heeft KVM ook nog een goed haalbaar programma voor de boeg. Dit sterk seizoen achtte ik voor de start van deze campagne niet voor mogelijk. Gecombineerd met mijn toekomstige overstap naar Luik heb ik echter niet de minste stress meer. Laat ik daar een zo optimaal mogelijk voordeel uit halen!

Spoiler

@19CH98  Nu vooral niet meer naar beneden kijken en proberen volhouden t.e.m. de laatste speeldag

@Marius  Dit kan de perfecte afsluiter worden van mijn tijd hier.

@KayDeManaager 

@DGremlin Ja, ik zit echt on a high. Werkelijk alles lukt momenteel

@dimihuyghe Ze moesten het ergens ook willen. Daar dus enigszins een gok maar is goed uitgedraaid. Journeyman niet mijn natuurlijke habitat dus zijn dingen die ik moet ondervinden

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski 

@Svenpunt 

@Tim Windt 

@DemoN 

@Keeza 

@FlyD

Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen.

bewerkt door Brattbakk
-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig nieuws op alle vlakken! De overstap naar Standard is een heel erg mooie beloning voor al het werk en het afgelegde parcours de afgelopen jaren. Dat je het seizoen bij RWDM mag afmaken is een fijne toegift. Hopelijk kan je afscheid nemen in stijl. De titel zou helemaal een droom zijn. Zoals je aangeeft, wie had die nog gedacht op een bepaald moment?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20270610 RWDM logo.jpg

5 mei 2029

20290505%20RWDM%20final%20league%20table.jpgWe did it! En voor mezelf een afscheid in stijl. Ondanks de nederlaag tegen KV Kortrijk bleek een 9 op 12 toch voldoende om de titel te pakken. Voor de bookies ongetwijfeld de stunt van het jaar en wie er op ingezet had, krijgt dan ook een ferme winstuitkering. Er promoveren trouwens maar 2 ploegen. De anderen slaagden er niet in om de deur naar de Pro League open te beuken in de promotion play-offs.

Zoals steeds was Jonathan Benoit weer on fire, ook tijdens het einde van de competitie. Hij sluit het seizoen af met maar liefst 23 competitiegoals. Het straffe is… hij is daar geen topschutter mee geworden en komt voor die titel zelfs 7 stuks te kort… Gregorius Henry van RSCA Futures moet dus een superspeler zijn. Hij claimt dan ook zowat alle individuele prijzen van de Challenger Pro League.

20290505%20RWDM%20player%20season%20stats.jpg

Mijn best eleven kan je hier terugvinden maar naast Jonathan Benoit vond ik zelf de ontwikkeling van Axl Ernst mooi om zien. Binnen onze ploeg de speler met de meeste assists en vooral qua stabiele prestaties een enorme stap voorwaarts gezet. De verrassing van het seizoen stond voor mij tussen de palen. Ilias Moutha-Sebtaoui werd gehaald als back-up maar door de blessure van Brent Gabriel tijdens de voorbereiding kreeg hij vrij snel een kans. Hij is niet meer uit doel verdwenen. 13x hield hij zijn netten schoon en hij was een belangrijke factor in het behalen van de titel. Speciale vermeldingen ook nog voor de stabiele backbone die Rune Paeshuyse, Yentl Van Genechten en Kiir Lokiru vormden.

20290505%20RWDM%20season%20best%20moments%20banner.jpg

En zodoende eindigt mijn tijdperk bij RWDM. Ik ben er in geslaagd om hier indruk te maken en heb zelfs een plaats bij het “favoured personnel” kunnen bemachtigen na mijn 2 succesvolle seizoenen. Het is leuk om dan even te kijken of ik wat tegemoet ben gekomen aan mijn doelstellingen die ik bij RWDM had:

• Volledige heropbouw na de degradatie
    Helemaal gelukt en zelfs meer dan dat. Uiteindelijk staat de club nu zelfs een reeks hoger dan een stabiele tweedeklasser

• De reputatie van de club moet in ere hersteld worden
    Qua reputatie is er cijfermatig zeker vooruitgang geboekt. Het is altijd “national” gebleven maar RWDM is wel van 2 sterren naar 2,5 sterren gestegen. En ook in de Belgische lijst heeft de club een sprong gemaakt van plaats 33 naar plaats 18. De inwoners van Molenbeek zijn ook effectief meer betrokken bij de club. Zo ging het gemiddeld aantal toeschouwers van 7.212 naar 9.884

• Historisch gezien heeft RWDM het meest volkse imago van de Brusselse clubs
    Of dat klopt of niet is moeilijk vast te stellen. Feit is wel dat er nu 3 Brusselse ploegen op het hoogste niveau actief zijn en de rivaliteit alleen maar toeneemt op die manier.

• De speelstijl van RWDM wordt geassocieerd met verbeten werkvoetbal
    Dit is het onderdeel waar ik het minste geslaagd ben. Ik koppel dit vooral aan de verdedigende verbetenheid - gewonnen tackles (8ste), tackle ratio (8ste), possession won (14de), interceptions (11de), fouls made (9de) – en fysieke parameters - high intensity sprints (8ste), average possession (3de), distance covered per 90 min (niemand in de top 20). Daaruit blijkt dat ik dit soort voetbal niet heb kunnen doordrukken.

• Op termijn wil ik ook de lokale Brusselse rivaliteit doen heropleven
    Die komt er dus aan nu ze met 3 ploegen samen op het hoogste niveau zullen spelen

• Focus op jeugdontwikkeling
    Qua faciliteiten duidelijk een manco. De jeugdfaciliteiten zijn verouderd en de kwaliteit is geslonken. Daartegenover staat wel dat er effectief spelers gelanceerd zijn binnen de 1ste ploeg. Het lijstje met eigen jeugdspelers die hun RWDM debuut gemaakt hebben sinds mijn aantreden: Noa Engelen (30 matchen), Rémi Franzen (6 matchen), Joël Lefevre (40 matchen), Camille Wey (4 matchen) en Alain Mbangou (5 matchen). Ook Jonathan Benoit, Pierrick Fort, Mohamed Ghimouz en Naïm Gillekens zijn eigen jeugdspelers die voordien nog geen 10 matchen in de A-ploeg op hun naam hadden.

• Sint-Jans-Molenbeek is een multiculturele gemeente. Marokko, Roemenië, Spanje, Frankrijk, Democratische Republiek Congo en Syrië zijn sterk vertegenwoordigd.
    Buiten hier en daar een dubbelnationaliteit is dit nog niet echt merkbaar 20290429%20RWDM%20CPL%20past%20winners.jpgbinnen mijn jongere garde. Qua jeugdcaps bij bepaalde landen heb ik enkel Ghimouz die bij de jeugdselectie van Algerije zit

• Ik ga me iets meer verdiepen richting een club DNA
    Die ontwikkeling is er wel deels maar ik ben niet lang genoeg actief als manager bij RWDM om dit concreet af te vinken.

Desalniettemin heb ik een erg succesvolle passage bij RWDM gehad. Vol vertrouwen maak in dan ook de overstap naar Standard de Liège. Voor het eerst zal ik uitkomen op het hoogste niveau en dat bij een ploeg waar het type van druk anders is dan bij mijn eerdere clubs. Time to make a mark at my new club!

Spoiler

@19CH98  Meteen tegen een ex-ploeg dus

@Marius  Afscheid in stijl en ik laat de club echt in goede omstandigheden achter. Ze kunnen verder bouwen als ze willen

@KayDeManaager 

@DGremlin

@dimihuyghe 

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski 

@Svenpunt 

@Tim Windt 

@DemoN Ik hoop net hetzelfde. En vooral dat ik het er beter zal doen dan wat momenteel IRL het geval is bij Standard. Ze zijn in game 9de geëindingd maar hopelijk slaag ik er wel in om de goede richting uit te gaan. IRL is dat momenteel toch wat afwachten vrees ik

@Keeza 

@FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 juli 2029

20290528%20STANDARD%20club%20profile.jpg

Alsof het de start van een nieuw tijdperk is. Aan het roer bij Standard de Liège. Ronkende naam en historisch gezien toch een grotere club in België. Ik ben dan ook vereerd dat ik hier aan de slag kan en het geeft me het gevoel dat ik ondertussen toch echt wel naam heb gemaakt. Ik voel me in elk geval geen Calimero meer binnen het Belgisch voetballandschap en speel nu helemaal mee met de grote jongens.

20290702%20STANDARD%20photo%20Europe%20final.jpg

Als inleiding... Een bewogen geschiedenis… linkje naar de FM club background en naar Wikipedia (bien sur en Français)…

Standard de Liège werd in 1898 opgericht door studenten van het Saint-Servaiscollege en draagt stamnummer 16 (daar zijn we weer in ons Belgenlandje). De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Maurice Dufrasnestadion, beter bekend onder de naam Sclessin. De clubkleuren zijn rood-wit en ze gaan als de 'Rouches' door het leven. Standard heeft 10 landstitels op het palmares en 8 keer werd de beker van België gewonnen. Een Europese finale werd 1 maal bereikt in 1982. Daarin was FC Barcelona met 2-1 echter te sterk.

20290702%20STANDARD%20recent%20history.jpgStandard is vooral een passionele club met de nodige bijhorende hoogtes en laagtes die als een rode draad in de clubgeschiedenis verweven zijn. Het maakt ook dat de gekendere spelers vaak een beetje cultfiguren zijn. Een lijstje zegt op dat vlak veel: Michel Preud’homme, Nico Dewalque, Eric Gerets, Guy Hellers, Milan Jovanovic, Guy Vandersmissen, Roger Claessen, Wilfried Van Moer, Gilbert Bodart, Leon Semmeling, Jean Nicolay, Didier Ernst, Michel Renquin, Jean Thissen, Asgeir Sigurvinsson, Marc Wilmots, Axel Witsel, Marouane Fellaini, Michaël Goossens,… Een heerlijk rijtje voetballers dat nog verder aangevuld kan worden met markante spelers. Saai is het in elk geval nooit aan de boorden van de Maas en hopelijk breng ik dergelijke geschiedenis ook terug tot leven. De laatste seizoenen is het algemeen gezien middenmoot en ietwat grijs (zie kader).

Na mijn aantreden blijkt de start evenwel niet evident. Standard zit effectief in woelig water en financieel ogen de cijfers niet echt gunstig. Er wordt een kapitaalinjectie van € 3.100.000 gedaan maar dan nog staat er een rood cijfer van -14 miljoen euro. De club is gelukkig wel nog het nodige kapitaal waard en heeft ook spelers die een bedrag vertegenwoordigen zodat Standard wel een FFP licentie heeft voor eventueel Europees voetbal.

20290610%20STANDARD%20negative%20club%20finances.jpg

Toch heeft dit alles zijn weerslag op de club. Voorzitten Octave Köttgen kan zelf onvoldoende bijpassen en daardoor valt de club over te nemen. Iets wat enkele weken na mijn aanstelling ook effectief gebeurd. Tim Lambert neemt over als voorzitter maar buiten enkele linken met andere ploegen wegknippen, gaat hij voor continuïteit en een financieel voorzichtigere aanpak. Gelukkig ziet hij mij daarin als een perfecte medestander. Ik krijg geen andere verwachtingen opgelegd en kan dus mijn ding doen zoals gepland. Als ik het ruimere kader bekijk, vermoed ik dat mijn aanstelling in deze optiek bekeken moet worden. In kreeg concrete vragen over mijn financiële aanpak bij mijn vorige clubs, dat ik voldoende met een vastgelegd budget kon werken, enz…

Het wordt me duidelijk dat deze wending op de achtergrond reeds voorbereid werd. Ik ben er evenwel niet door overdonderd en eigenlijk zelfs tevreden mee.

Zelf vind ik het namelijk uitermate belangrijk om in deze jungle zo snel mogelijk een kentering te krijgen. Op korte termijn wil ik dan ook alle “deadwood” uit de kern gooien. En dat betekent dus vooral dat ik een kleinere groep wil hebben om mee te werken, een veel duidelijkere verdeling qua rangorde van spelers en financieel haalbare/realistische contracten. Wie daarin niet past of meewil, heeft de mogelijkheid om een andere uitdaging te zoeken. Inkomend wil ik er dan weer voor zorgen dat op elke positie genoeg evenwaardige opties zijn. De zomer mercato gaat vermoedelijk vrij geanimeerd worden.

Spoiler

@19CH98  Qua journeyman is dit wel een realistisch pad. Nu zit ik op het hoogste niveau. Zelfs in FM omgeving nooit echt lang gespeeld in een 1ste afdeling. Dus dat wordt weer een nieuw soort ervaring en aanpak. Benieuwd naar!

@Marius  Hier kijk ik zo naar uit!

@KayDeManaager 

@DGremlin 2x op rij de titel. De highs in een carrière

@dimihuyghe Merci

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski 

@Svenpunt 

@Tim Windt 

@DemoN

@Keeza 

@FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 augustus 2029Standard%20Logo.jpg

De zomermercato. Nog nooit was die zo druk of actief als degene die ik nu achter de rug heb.

Mogelijk lopen mijn 2 novelle updates hier ietwat door elkaar aangezien de Pro League gestart is eind juli maar ik nu eerst mijn volledige zomer transferoverzicht overloop. Het is evenwel zo dat ik voor alle wedstrijden tot eind augustus al mijn inkomende transfers reeds afgehandeld had. Wel is er nog het nodige uitgaande verkeer geweest maar deze spelers hebben echter geen rol meer gespeeld in de ploeg die ik op de mat heb gebracht. Dat maakt dat ik de overlap van mijn posts zonder problemen kan maken.

20290829%20STANDARD%20transfer%20activity.jpg

Zoals aangegeven heb ik vooral geprobeerd om overbodige spelers op de 1 of andere manier buiten te krijgen. De criteria waren daarvoor vrij simpel: kwaliteit van de speler en het financiële plaatje van het contract.

Dat laatste vond ik gezien de financiële toestand belangrijk en daardoor heb ik enkele jongens mogelijk verrassend laten vertrekken als ik enkel kwaliteit in beschouwing zou nemen. Perica, Sundberg, Konongo, Mateta Pepa en Cafaro zijn puur uitgaande deals wegens economische redenen. In principe zijn zij dus wel de grootste aderlating maar dat zal ik proberen opvangen met doorselecteren en de goedkopere nieuwkomers.

Inkomend daardoor niet echt sterspelers maar wat mij betreft wel degelijke aanvullingen om de vertrekkers te compenseren. Eveneens allemaal free transfers. En dat brengt Standard bij volgende A-kern

20290829%20STANDARD%20goalkeepers.jpg

In doel is de rangorde vrij strikt. Dupé is ermee gestopt en Maxime Delanghe zal de nummer 1 positie moeten invullen. Hij komt over van tweedeklasser Oudenaarde en ik hoop vooral dat hij deze stap hoger kan waarmaken. Qua attributes heb ik er een goed oog in maar dat is geenszins een zekerheid dat hij geschikt is voor dit niveau. Enzo Basilio is de ervaren back-up en de jonge Cesar Urbain is doorgeschoven als nummer 3

20290829%20STANDARD%20defenders.jpg

De meeste ervaring lijkt in mijn verdedigende compartiment te zitten. Buiten Tommaso Barbieri als back-up heb ik daar ook niemand bij gehaald. Nathan Ngoy en Marco Brescianini centraal kan volgens mij echt wel eens een sterk duo worden. Ik vind dat ze beiden een beetje alles hebben wat op die positie nodig is en ik denk dat zij qua kwaliteit bij de beste spelers van de club zijn. Op de flanken is het degelijk maar niet meer dan dat. Marlon Fossey is op het zicht iets beter maar hij is een te dure vogel. Hij gaat zijn laatste contractjaar in en dat ga sowieso ik niet verlengen.

20290829%20STANDARD%20central%20midfielders.jpg

Centraal op het middenveld is de ploeg niet uitgebreid gestoffeerd. Hopelijk krijg ik er hier wel voldoende schwung in om ons geheel te doen draaien. Een linie die ik samen met mijn voorhoede als meest kwetsbaar ervaar.

20290829%20STANDARD%20wingers.jpg

Op de flanken zit het wel goed. Voldoende opties en met Aron Donnum in principe ook mijn beste speler. Wel veel linksvoetigen wat maakt de kans groot is dat op rechts voor een inside rol zal opteren.

20290829%20STANDARD%20strikers.jpg

In de voorlinie rust de druk op (te) jonge schouders. Maar anderzijds wil ik voldoende kansen geven aan de jeugd. Wel, ze liggen voor het grijpen voor Sébastien Aubry en Jonathan Herbin. Draait het minder uit dan ik hoop, probeer ik vermoedelijk een flankaanvaller door te schuiven in een specifieke rol.

Het verbaast me na al deze verschuivingen binnen de kern dat de media Standard nog steeds op een 6de plaats zien eindigen met een 25-1 odds. Des te beter natuurlijk maar toch ietwat verrassend vind ik.

Voor de volledigheid kan ik meegeven dat er vertrouwen is bij de fans. Een mooi aantal van 22.891 seizoenskaarten werden aan de man gebracht. En zelf ben ik ondertussen gestart aan mijn Continental A Licence.

Spoiler

@19CH98  Het is vooral vrij wisselvallig geweest. De 2 seizoenen dat ze 5de werden waren nog betrekkelijk stabiel maar voor de rest is het toch vooral aanmodderen geweest. Vorig seizoen te weinig kunnen voortbouwen op die stabiliteit en helemaal weggezakt. Dat was voor mij natuurlijk wel de ideale kans en hopelijk kan ik dat keren. Er terug meer schwung in krijgen vooral

@Marius  Nu ze ook op het veld vurig krijgen en het komt helemaal in orde

@KayDeManaager 

@DGremlin 

@dimihuyghe Merci. Anderlecht in deze game wel de veel sterkere ploeg dan Standard. Momenteel dan toch

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski Wel RWDM zelf achter Luik zien te parkeren natuurlijk

@Svenpunt 

@Tim Windt 

@DemoN

@Keeza 

@FlyD

bewerkt door Brattbakk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 oktober 2029Standard%20Logo.jpg

20291001%20STANDARD%20league%2010%20fixtures.jpg20291001%20STANDARD%20league%2010%20table.jpg

Nou, het is deels een ontnuchtering maar deels ook gewoon de realiteit. De omslag zal niet op heel korte termijn bewerkstelligd worden en zowel mijn integratie als die van de nieuwe, meer economisch haalbare, spelers zal toch een beetje tijd nodig hebben. De resultaten zijn wisselend en er is nog niet echt lijn in te trekken. Qua puntengewin is het net niet je dat en qua prestaties is dat evenzeer het geval. Overal ruimte tot verbetering. Al wil ik de huidige 10 wedstrijden ook niet dramatiseren. Zoals verwacht, heb ik vooraan niet direct een uitgesproken speerpunt maar (zeker centraal) achterin zit het best oké. De clubambitie om in de top 6 te eindigen, komen we voorlopig wel tegemoet maar de top 4 lijkt zich wel al van de rest los te maken. Ik vrees dat we daar te kort voor komen gezien de onderlinge resultaten. Enkel tegen Anderlecht gewonnen maar dat was niet heel overtuigend. Onze positie is wat we verdienen. De XG tabel geeft zelfs aan dat we momenteel net iets beter presteren dan wat de data aangeven. Als Standard de Liège extra stappen wil zetten, moeten we dus ook deels richting de tekentafel.

Defensief

20291001%20STANDARD%20defending%20charts.jpg

Buiten het feit dat we te veel incasseren, heb ik niet de indruk dat hier de angel in ons spel zit. Onze tackles zijn vrij slecht maar dat past ook niet bij ons beoogde spel. De intercepties en blocks zitten wel goed en dat is een basisprincipe van mijn voetbal. Wanneer we een bal veroveren, moeten we namelijk direct verder kunnen voetballen. De aanpassingen die ik mogelijk ga maken, is dat de tackling zeker niet op stevig zet en de counter uitschakel. Regroup lijkt me misschien beter aangewezen eens we de bal verloren hebben.

Aanvallend

20291001%20STANDARD%20attacking%20charts.jpg

In de zone van de waarheid mankeren we vooral de afwerking zelf. Te weinig effectieve schoten (waarbij de goals als gevolg natuurlijk ook te laag liggen). Mijn flankspelers lijken het dan weer wel uitstekend te doen. Dribbels en voorzetten zitten echt wel dik in orde. We moeten onze doelschoten dus echt wel opkrikken. Ik ga “work ball into box” uitvinken. Hopelijk doet dat iets.

Passing en Balbezit

20291001%20STANDARD%20passing%20possession%20charts.jpg

Balbezit is echt een 50-50 statistiek. We winnen hem zowat evenveel per match terug als dat we hem kwijt spelen. Maar gecombineerd met onze passing ben ik hier wel tevreden mee. Het is duidelijk dat we op balbezit spelen en de bal gaat vlot rond. Om aanvallend beter uit de verf te komen, overweeg ik wel om meer risico’s in onze passing te steken.

Conclusie

Hier en daar ga ik dus een kleine tactische aanpassing maken. Dat zijn echter niet diegene die voor de grote oplossingen (of extra problemen) gaan zorgen. Het andere tactische stuk zal een stevigere uitdaging worden…

Ploegen die veel press zetten, kunnen we niet altijd meteen uittikken en eens we gepakt worden, kan het razendsnel keren. Hier zoek ik echt nog het recept voor. Maar ik wil vasthouden aan mijn speelstijl met een positieve mentaliteit dus. Daar morrel ik niet aan en die heeft me al gebracht waar ik nu geraakt ben.

Blijven over… het tempo en de passingstijl. Alsook de defensive line en de line of engagement. Dat worden waarschijnlijk de zaken waarmee ik mogelijk iets kan veranderen en mee moet gaan spelen. En laat dat tactische stuk nu net mijn specialiteit zijn… (not!). Ik vrees dat het een beetje een trial en error gaat worden eens ik daar mee begin.

Spoiler

@19CH98  

@Marius  In principe is dit nog steeds veruit de sterkste ploeg die ik al onder mijn hoede heb gehad. RWDM is een reeksgenoot met minder dus competitief lukt zeker

@KayDeManaager 

@DGremlin 

@dimihuyghe 

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski 

@Svenpunt 

@Tim Windt 

@DemoN Beter ineens een keer een reset alvorens erin te vliegen en dan achteraf problemen krijgen.
IRL vind ik het trouwens geen fijne periode voor de supporters. Besparen moet uiteraard als het financieel moeilijk is. Maar om zonder ervaring aan een seizoen aan te vatten met mogelijk 3 zakkers op 16
 :classic_dry: Ondertussen dan ook nog eens 5 à 6 wedstrijden onderweg. Ik hoop echt dat deze halve gok goedkomt voor de club

@Keeza 

@FlyD

Even in verlof geweest maar terug verder aan het gaan nu ((en hopelijk gaat het ook beter dan de club er IRL aan toe is - ik hoop dat het niet door mij komt met deze save dat er nu problemen zijn)

bewerkt door Brattbakk
Link naar opmerking
Deel via andere websites