Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM23] Any way the wind blows - Belgian Journeyman

Brattbakk

Aanbevolen berichten

20220701 Any way the wind blows.jpg

Any way the wind blows – Belgian Journeyman

26 maart 2023Betekom%20logo.jpg

De laatste rechte lijn. En helemaal goed staan we er niet op. Ondanks het feit dat we de nodige punten behaald hebben, zitten we nog steeds in acuut degradatiegevaar. In principe zullen we met 5 gaan uitvechten welke 3 ploegen er zullen degraderen. Een 6 op 12 gaat een must zijn, vermoed ik.

20230324%20KAC%20Betekom%20relegation%20

Als ik even het resterende programma overloop, lijkt het voor Nijlen een uitgemaakte zaak dat ze zakken. Zelf ga ik het moeten doen in de wedstrijden tegen datzelfde Nijlen en KVK Beringen als rechtstreekse concurrenten. Verder trek ik me op aan het programma dat Olympia Wijgmaal nog voor de boeg heeft. Samen met Schoonbeek-Beverst is dat op papier de zwaarste serie aan matchen. Alleszins zullen we toch nog 2 ploegen moeten passeren. Indien we zelf de nodige punten halen, kijk ik dan vooral naar die laatste 2 ploegen. Sint-Lenaarts gaat trouwens niet in de problemen komen aangezien ze reeds 30 punten hebben. Die kloof is te groot om allemaal nog te passeren.

Tactisch gezien heb ik ondertussen wel enkele kleine aanpassingen gedaan. Om meer gevaar te creëren zijn we richting een normaal tempo gegaan. Achterin heb ik de defensive line teruggeschroefd. Die staat opnieuw op normal. Of dat echt een groot verschil gaat maken weet ik niet. Tactisch ben ik redelijk beperkt maar hopelijk zet het de deur wel iets minder open achteraan.

We hebben ondertussen ook de youth intake gehad. Normaal is dat 1 van de basics in mijn saves maar in het huidige type van carrière heb ik er, zeker in het begin, minder mogelijkheden mee. Desalniettemin ken ik mezelf. De geduldige bouwer in mij zomaar parkeren, is niet echt evident. Ik ga dus toch proberen om de jeugd aan bod te laten komen. Op dit niveau lijkt het me realistisch om jaarlijks minstens 1 jeugdspeler in de A-kern te lanceren en regelmatig te laten meespelen. Van de gepromoveerde jeugdspelers neem ik Ashraf Gcabi, Nicolaas Jacobs en Yann Mfoutou op in de A-kern en 1 van hen zal dus zeker aan regelmatig spelen toekomen. Bij welke club ik dan ook passeer, zo kan ik tijdens mijn carrière toch de nodige spelers volgen die ik kansen gegeven heb en zien hoe ver ze raken.

Spoiler

@19CH98 @Marius @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe  @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt

Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen.

bewerkt door Brattbakk
-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opnieuw niet verloren, maar met die gelijke spelletjes schiet je weinig op qua puntengewin. Het resterende programma lijkt in ieder geval niet in je nadeel met nog twee wedstrijden tegen rechtstreekse concurrenten. Als daar zes punten behaalt geef ik je al veel kans om de degradatiedans te ontspringen. Elk punt daarboven lijkt me bonus. Het programma van Eendracht White Star Schoonbeek-Beverst (what in a name?!) lijkt me ook in je voordeel. Maar op het einde van het seizoen gebeuren er natuurlijk wel eens meer vreemde dingen. Spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 april 2023

Betekom logo.jpgHoe is het seizoen verder verlopen? Bloed, zweet en tranen minimaal. Even een oplijsting van de 4 cruciale duels die bepaald hebben of we het behoud wel of niet verzekerd hebben. De match tegen hoogvlieger Verbroedering Geel gaf meteen een mentale boost. Ondanks het feit dat Geel in het spelbeeld de overhand nam, konden we toch een 1-1 gelijkspel uit de brand slepen. Richting de 2 volgende cruciale duels tegen onze directe concurrenten, was dit een enorme opsteker. En die uit bleek te betalen...

20230422%20KAC%20Betekom%20End%20of%20season%20run.jpg

Zowel tegen Beringen als Nijlen was het spelbeeld zeer gelijkopgaand. Maar onze mentale weerstand zorgde ervoor dat we in beide matchen op het cruciale moment de score konden openen en geen tegentreffer meer zouden incasseren. We konden telkens de overwinning claimen met het allerkleinste verschil omdat we achterin het slot op de deur hielden en dan via een beslissende tegenstoot het maximale rendement konden binnenhalen. En meteen ook het behoud verzekeren! Tegen Nijlen deden we dat zelfs door een penalty om te zetten in de allerlaatste minuut van de wedstrijd. Onvoorstelbaar spannend! Ook al was de elfmeter terecht. Dan nog moet die omgezet worden. Maar wie anders dan good old Kevin Janssens was hiervoor de aangewezen speler? De fans slaakten een enorme zucht van opluchting en zetten het feest in. De wedstrijd op de slotspeeldag tegen Pelt bleek plots overbodig wat betreft het klassement. Vandaar dat KAC Betekom zich onvoldoende kon opladen voor dit laatste competitieduel.

20230425%20KAC%20Betekom%20final%20league%20table%20D3B.jpgIk heb met hangen en wurgen mijn doelstelling bereikt en met KAC Betekom in afdeling 3B het lijfsbehoud kunnen bereiken. Ook de club kon haar vreugde niet op na dit slopende seizoen. We kwamen dus beiden tot een vergelijk om mijn contract met 1 seizoen te verlengen.

Qua stats vind ik het uiteindelijk ook zelf nog een behoorlijk parcours. Dikwijls draaide een match uit op een gelijkspel en het winstpercentage mag dus wel omhoog. Maar anderzijds gaat mijn ploeg ook niet echt dikwijls onderuit. Dat is anderzijds weer wel een goed teken als start van een carrière. Lees: het zal hopelijk de clubs toch ook doen inzien dat ik toch enige kwaliteit heb.

Spoiler

@19CH98 @Marius Je komt al eens andere ploegen tegen in deze reeksen :-) @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe  @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt

bewerkt door Brattbakk
-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 juni 2023

Samenvatting van mij eerste (pakweg) halve seizoen

20230425%20KAC%20Betekom%20end%20of%20season%20comments.jpg

Qua statistieken heeft de kern bijgevoegde prestaties geleverd

20230501%20KAC%20Betekom%20season%20stats.jpg

Ze speelden naast het behoud natuurlijk ook voor hun eigen toekomst. Gezien het zeer beperkte budget moet ik echter knopen doorhakken. Zo zullen mijn 2 meest ervaren spelers vertrekken. Björn Vander Elst wil niet verlengen en vertrekt zonder dat ik kans heb om hem te houden. Een ander verhaal is het voor Kevin Janssens. Hij heeft dit seizoen na een zwakke periode onder mijn voorganger toch uitstekend werk geleverd in de spits. Het is dankzij zijn ervaring dat KAC Betekom voor een stuk het behoud heeft kunnen verzekeren. Als we spreken van een "last dance" is dat wat hem betreft zeker het geval vind ik. En op die manier kan hij zijn carrière mooi afsluiten. Hij zoekt nog wel een ploeg maar ik denk dat hij binnenkort doorgaat als coach en wie weet kom ik hem daardoor ooit nog wel terug tegen.

Wie blijft er wel? Dat is op zich een belangrijke affaire. Volgend rijtje wordt weerhouden: Lizen, Pelgrims, Body, Thuys, Van Den Broeck, Henderix, Mateso, Lauwrensens en Antheunis. Zij kunnen rekenen op een jaartje extra. Alle andere “+20’ers” mogen beschikken. Inkomend probeer ik hier en daar nog iets vast te leggen maar de middelen zijn erg beperkt. We zaten al boven de beschikbare loonmassa en ondanks de reeds vermelde herschikkingen, komen we nog maar net uit bij de salarisgrens. Als ik pakweg 3 spelers kan halen, is het budget echt maximaal ingezet en zit ik zelfs in de rode cijfers. Dit risico ga ik als passant evenwel vermoedelijk toch nemen. De verdere aanvulling komt dan noodzakelijkerwijs van de jeugdspelers.

Ik ben er zeker van dat we met die kern een veilig seizoen zullen draaien. Het zal vooral een beetje afhangen van de nieuwe spits die ik kan binnenhalen maar we hebben sinds mijn overname een 21 op 45 punten gepakt. Daarmee kom je normaal niet in de problemen en ik ben ervan overtuigd dat het geen totale ineenstorting zal worden. Ook de verwachtingen van de clubleiding zijn zeer realistisch en daar moet ik me dus op richten.

20230702%20KAC%20Betekom%20season%20expectations.jpg

Voor mezelf wordt het trouwens mijn eerste seizoen dat ik een volledige voorbereiding kan opbouwen. Als ik een gans seizoen in dienst kan blijven, kan dat enkel maar gunstig zijn voor mijn ervaring en verdere ontplooiing als manager. Voorlopig is dat het enige uitgangspunt.

- Kampioen van België werd trouwens R Antwerp FC
- Brazilië heeft het WK gewonnen (en voor België was dat een ferme ontgoocheling met uitschakeling in de groepsfase)

Spoiler

@19CH98 @Marius  @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe enorm veel verandering qua spelers gaat niet echt mogelijk zijn, vrees ik. Uiteraard probeer ik wel het maximale wat mogelijk is te halen  @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt

bewerkt door Brattbakk
-
Link naar opmerking
Deel via andere websites