Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Journeyman around the world Lesotho

Djurovski

Aanbevolen berichten

BmJCcDd.png

Een maandje later mocht ik al weer afreizen naar het Caribisch gebied. Goh wat vervelend he. De laatste twee wedstrijden van de Nations League stonden op het programma. Niet dat ik veel van verwachte. Ik kijk al vast uit naar de kwalificatie voor het WK en de volgende Nations League waar we hopelijk wat meer gelijkwaardige tegenstanders zullen treffen. We treffen weer Martinique en dit maal ook Nicaragua. 

XBN04sN.png

Aan de selectie is niet veel veranderd. En was het wel weer leuk om mijn helden van Western Warriors weer te zien. Je bouwt toch wel een band op als ze presteren. Thuis waren wij vrij kansloos tegen Martinique. Maar heb tegen mijn jongens gezegd " Elke wedstrijd begint bij 0-0 " Vecht voor wat jullie waard zijn. Gestreden werd er. Wat de nodige kaarten betekende maar dat vind ik prima. Veel kansen kregen we niet maar aangezien de thuisploeg niet scoorde haalden wij de rust met 0-0. Na de thee wist Martinique 1x te scoren , wij uiteraard niet maar ik ben semi tevreden

QdMcWrS.png

Vervolgens kwam Nicaraqua op bezoek bij ons. Mijn voorganger verloor daar met 5-1 en aangezien het de nummer drie in de poule was vreesde ik het ergste. Na twintig minuten kwamen wij op achterstand. Maar vlak voor rust scoren wij de 1-1. Rahming tikt de bal binnen op aangeven van Lissek. Na de thee blijft het vrij lang 1-1. In de 70e minuut wordt het dan toch 1-2 en even later zelfs 1-3 en die tik komen wij niet meer te boven. Toch zie ik verbeteringen in korte tijd. 

FzADnQt.png

Znr1SXk.png

We zijn dus gedegradeerd maar aangezien dit toernooi niet mee telt is de bond nog altijd tevreden. Persoonlijk denk ik dat wij de op en neer worden in de Nations League. Te goed voor C te slecht voor B of je moet een keer geluk hebben met de loting.

@ElMarcos Ja toch en ondanks de klimaat veranderingen zit ik liever op de Bahama's dan in Luxemburg haha. Vind het een leuke klus tussendoor. Geen idee hoe lang ik aanblijf of mag aanblijven maar leuk is het zeker

@Tim' Als Oostenrijk wereldkampioen kan worden.... Nee gekheid ik zie mij hier geen prijzen pakken ( of er moet 1 of ander wazig toernooi zijn ( grote podcasatlas heeft er wel eens over ) ) Maar hoop wel op wat leuke wedstrijden op het C niveau en de WK kwalificatie

@delichris Het is vooral een leuk tussendoortje en hopelijk wat extra punten qua ervaring

@Marius Het land beviel prima bij Western dus de keus was niet moeilijk. Echt wat presteren gaat lastig worden

@19CH98 Ik was vooral verrast dat je bondscoach kunt worden zonder alle papieren. Heb er iig zin in

@MNie Ja vind het wel een leuke bestemming om te starten als bondscoach

@Satioz Thnx

@Tim Windt@Huipio @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan  @keano77 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

c2PFLXv.png

det2bLY.png

In Luxemburg hebben we inmiddels de wintertransfer periode afgesloten en we hebben ons vooral in de breedte kunnen versterken. Het was de laatste maanden natuurlijk even schipperen tussen het koude , grauwe Luxemburg en het warmere Bahama's. Aangezien het voor mij voor het eerst in jaren was dat ik niet actief was in warmere oorden is dat bondscoach zijn wel een fijn uitje. Maar goed ook in Luxemburg is er werk aan de winkel. Eerst maar de spelers die ons hebben verlaten

GupCL6C.png

Spelers die niet tot nauwelijks bij ons in actie kwamen hebben de club transfervrij verlaten. Kalenga is op zich een aardige spits maar heeft gewoon 3 man voor zich die beter zijn. Het andere Lierse besloot hem aan te trekken. De overige spelers wens ik veel succes. 

zKAJHpJ.png

Ik heb twee goede centrale verdedigers maar als er 1 geschorst of geblesseerd is heb ik wel een probleem. Kocan mag proberen te strijden voor de nummer plek met de overige CV's . Niet direct een versterking maar voor de breedte net als Martin. Reiser die we voor 40k overnemen van de club uit hoofdstad is wel een speler die wellicht kan strijden voor een basisplaats en anders wel direct de 1e invaller is voor centraal achterin. Deze 22 jarige oude Belg is vrij snel , kan een mannetje uitschakelen en is vrij agressief. Oftewel een prima centrale verdediger voor ons niveau

Spoiler

lkTIioU.png

Onze Ijslandse vriend heeft het blijkbaar lastig om zich te aarden in Luxemburg en weet de kroeg goed te vinden. Gaat hem niet helpen om een basisplaats te veroveren. Dan de wedstrijden

aQ7bqCV.png

Hier heb ik uiteraard geen klagen over. We herstarten weer prima maar spelen wel zeer verrassend gelijk tegen een laagvlieger. Wat wel een nieuw record betekend. 

MjL2fdk.png

Inmiddels hebben we het record al met twee wedstrijden weten aan te scherpen en zijn nu al 22 wedstrijden ongeslagen. F91 is echter ook nog steeds ongeslagen dit seizoen maar spelen net wat te veel gelijk om ons voorlopig bij  te kunnen benen. Voorlopig liggen we heerlijk op koers.

Ook speelden we in de beker en hadden daar een aardige dosis geluk. We kwamen vlak voor tijd langszij en zo een verlenging er uit te slepen. Helaas verloren wij in die verlenging wel 1 van onze sterspelers met een blessure. Lang leek het op penalty's uit te draaien maar in de laatste minuut weten wij nog te scoren

o0WASD9.png

s6cnG1i.png

Met de nummer 2 van het tweede niveau in eigen huis zijn wij de grootte favoriet om de finale te halen in de beker

@Tim' Echte successen zie ik mij hier niet halen. Hoop wel op een leuke C divisie campagne en hopelijk een leuke WK kwalificatie

@Marius Het Volendam van de Carribean haha

@delichris Ik denk dat het niveau van de Bahama's te laag is om echt wat te bereiken maar hoop wel op wat leuke wedstrijden in de toekomst

@19CH98 Daar lijkt het zeker op

@Satioz @Vis thnx

@ElMarcos @MNie @Tim Windt@Huipio @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan  @keano77 

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

01bnyPx.png

In maart had ik twee oefenwedstrijden ingepland met de Bahama's. Het weer in Luxemburg is nog altijd koud en regenachtig dus moest weer werken aan mijn kleurtje. Had twee wedstrijden ingepland tegen Grenada en de Britse Maagdeneilanden. Grenada staat een stuk hoger dan ons op de wereldranglijst en wist zich te handhaven in Nations League B groep. De Britse Maagdeneilanden staan lager dan ons en is een eventuele tegenstander voor de volgende editie. Qua selectie niet al te veel veranderingen

dWDwWUm.png

De wedstrijd tegen Grenada leek goed te beginnen toen wel al snel op voorsprong dachten te komen echter werd de treffer afgekeurd door een lichte duw. Direct erna stond het 0-1.. Binnen het kwartier stond het al 0-2 en leek het zelfs 0-3 te worden terwijl wij echt niet minder waren. Gelukkig werd deze treffer ook afgekeurd. Twintig minuten voor tijd maken wij het weer het spannend door de aansluitingstreffer te maken via Joseph. Kansen op de 2-2 volgden maar in vier minuten scoort Grenada twee keer. Toch blijven we voetballen en kansen creëren en weten in de slotfase nog twee te scoren. Beide treffers worden afgekeurd.. Ik heb mijn twijfels maar goed daar koop je niets voor. Uiteindelijk is de score 1-4 maar dat is vooral scorebord journalistiek

msJIkMP.png

jozU6ll.png

Een succesje zou wel eens fijn zijn dus deze 11 moeten het laten zien tegen de Britse Maagdeneilanden. Het was direct schrikken toen de tegenstander in de 8e minuut op 0-1 kwam vanuit een strafschop. Het zou toch niet... In de 33e minuut komen we langszij via Joseph. In de blessuretijd van de 1e helft komen via Lissek zelfs op voorsprong. Met bijna een uur gespeeld te hebben komen de bezoekers verrassend weer langszij. Twee keer op doel geschoten twee treffers. Dodelijk efficiënt. In de laatste twintig minuten weten we nog twee keer te scoren en weten zo eindelijk weer eens wat winnen is. Voor twee spelers die ik bij Western Warriors had waren het hun 1e treffers voor de nationale ploeg. 

Aji45Va.png

@Tim' Het gaat erg lekker. Toch twijfel ik om direct door te gaan. CL spelen is wel een trigger

@delichris Laten we het hopen. Denk dat een aantal spelers wel bij Leo hadden kunnen spelen een paar seizoenen geleden

@Marius Ik had het niet verwacht met de nummer 12 van vorig seizoen

@19CH98 Kunnen waarschijnlijk wel of ik het wil is een tweede

@Satioz @Vis @ElMarcos thnx

@MNie @Tim Windt@Huipio @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan  @keano77 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G59HoFa.png

GcnUKQ9.png

Zijn dit de laatste maanden in Luxemburg? Kans op een prijs is zeer groot en toen sloeg ineens de twijfel in mij toe. Mochten we de beker winnen spelen we Conference league en worden we kampioen zelfs Champions League. Dat zijn wel competities waar je als trainer naam kunt maken. In eerste instantie leek de youth intake waardeloos zijn maar uiteindelijk viel het nog best mee. 

xRiYoMg.png

Niet spelers die in topcompetities gaan spelen maar wel spelers die misschien wel van waarde kunnen zijn voor de club. De meeste spelers hebben dus een contract aangeboden gekregen. Mijn begeerde papiertje heb ik ook binnen. In de halve finale hadden wij het niet geheel makkelijk. Wisten maar met 1-0 te winnen van Schifflange maar de finale was gehaald. Onze tegenstander werd Victoria Rosport die op weg naar de finale het zwaarder hadden dan ons. In de 1e ronde wisten ze via penalty's gezonken club Avenir Beggen uit te schakelen maar vanaf de 4e ronde troffen ze steeds tegenstanders van het hoogste niveau. Wij hadden op papier de makkelijkere route hoewel de uitslagen er niet altijd naar waren. Maar goed uiteindelijk staan we wil in de finale.

UyT0gbk.png

Die wij in de slotfase naar ons toe weten te trekken en zodoende de eerste prijs binnen hebben. 

6cxuFmW.png

TwG8kZ0.png

Ons spel was niet altijd even geweldig maar we lieten maar weinig punten liggen en met de voorsprong die wij hadden betekende dat wij ook vrij gemakkelijk kampioen wisten te worden. En ons dus wisten te kwalificeren voor de CL. Belangrijke spelers waren voor ons zie screen

yU6hKVK.png

pyDtvlP.png

dBkDtUa.png

Twijfel twijfel blijf ik nog een jaar of ga ik door in de bekende lijst. CL is wel een competitie om eens te kijken wat ik zou kunnen neerzetten. Echter was ik in het begin totaal niet bezig met de contracten en besloten een aantal belangrijke spelers transfervrij te vertrekken. Waaronder Duriatti , Todorovic , Klica en Bernard. Deze zijn niet 123 te vervangen dus met pijn in mijn hart besloot ik

wdwKbD3.png

@delichris Scorebord Journalistiek noemen we die partij tegen Grenada. Had meer ingezeten gelukkig herstelden we genoeg. 

@ElMarcos Het werd groots gevierd

@Marius Op de Cariben is het om 0900 Cuba Libre tijd oftewel het was nog lang onrustig

@Tim' Het werd wel eens tijd

@19CH98 Het geeft iig vertrouwen dat er wel iets met de doen is. Halen we een WK ( nee ) Komen we tot A divisie ( nee ) Kunnen we af en toe eens verrassen ( hopelijk ) 

@Satioz @Vis @MNie @Tim Windt@Huipio @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan  @keano77 

Link naar opmerking
Deel via andere websites