Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU-zieke Top 2000

Chiemel

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Urbeto:

Civil War vind ik best een leuke plaat, had die wel hoger verwacht. 

Gokje voor de top 3:

1. Black - Pearl Jam
  2. Paolo Nutini - Iron Sky
  3. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart

Hoop in ieder geval dat Fix You buiten de top 10 valt. 

Graag maar dan die nummer 1 liever op plek 3 , en die andere twee plekje omhoog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kyrill:

Graag maar dan die nummer 1 liever op plek 3 , en die andere twee plekje omhoog

Black > Cold Little Heart natuurlijk. Maar Black doet het van oorsprong ook wel goed bij andere muziekcompetities hier, vandaar de voorspelling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Urbeto:

Black > Cold Little Heart natuurlijk. Maar Black doet het van oorsprong ook wel goed bij andere muziekcompetities hier, vandaar de voorspelling. 

Ja uiteraard, maar ik ben nooit echt Pearl Jam fan geweest. Misschien ooit gaat komen, voorlopig niet iig. Ik luister toch 6-8 uur per dag muziek , ik kan wel wat in queque zetten:mmm:

Nu Black, Alive en Jeremy in queque gezet, ben benieuwd!

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kyrill:

Ja uiteraard, maar ik ben nooit echt Pearl Jam fan geweest. Misschien ooit gaat komen, voorlopig niet iig. Ik luister toch 6-8 uur per dag muziek , ik kan wel wat in queque zetten:mmm:

Nu Black, Alive en Jeremy in queque gezet, ben benieuwd!

Voeg Last Breath en Last Kiss even toe aan je wachtrij en dan moet je wel om zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bas huijsmans:

Voeg Last Breath en Last Kiss even toe aan je wachtrij en dan moet je wel om zijn

Ik hoop het want Black, Alive en Jeremy deden het totaal niet voor me ;)

Ik vond het bepaald niet indrukwekkend.

En ik denk dat je Just Breathe bedoeld ipv Last Breath  ;)

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kyrill:

En ik denk dat je Just Breathe bedoeld ipv Last Breath  ;)

Haha ohja, even een foutje omdat ik al aan Last Kiss zat te denken voor het volgende nummer denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei bas huijsmans:

Haha ohja, even een foutje omdat ik al aan Last Kiss zat te denken voor het volgende nummer denk ik.

Ik heb het geluisterd Bas, Just Breathe wel leuk, Last Kiss ook niet mijn ding. Laten maar ophouden Pearl Jam niet mijn ding is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.d84e758ccf4376aaf39bf222c22bd6bb.png

Mijn spectaculaire dag met de Orchideeën Hoeve en een kotsend kind in de badkamer sluit ik af met de volgende 50 nummers. We hebben de 5.0 scores gehaald, dus het lijkt erop dat de kleine voldoendes (5.5 in mijn tijd) al eerder gaan beginnen dan bij de helft. In de volgende 50 zie ik veel namen die ik al voorbij heb zien komen, dus wellicht zijn dit de beter scorende nummers van artiesten die we niet echt kunnen waarderen. Ook nummer 2000 komt hier terug, dus die is flink gestegen (+530)!

1451-1500.png

@Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kyrill:

Ik kan af en toe best een pretentieuze lul zijn qua muzieksmaak, maar zelfs los daarvan is het tamelijk ridicuul om Black - wat mij betreft het beste nummer ooit - 'niet indrukwekkend' te noemen. Dat nummer zit zó vol gevoel. Ik ken geen nummer waar stekende hartpijn zo indrukwekkend wordt bezongen als Black, al komt Hurt van Nine Inch Nails misschien nog in de buurt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Urbeto:

Ik kan af en toe best een pretentieuze lul zijn qua muzieksmaak, maar zelfs los daarvan is het tamelijk ridicuul om Black - wat mij betreft het beste nummer ooit - 'niet indrukwekkend' te noemen. Dat nummer zit zó vol gevoel. Ik ken geen nummer waar stekende hartpijn zo indrukwekkend wordt bezongen als Black, al komt Hurt van Nine Inch Nails misschien nog in de buurt. 

Nja is allemaal afhankelijk van smaak en van ervaringen. Heb Pearl Jam en vooral Black al 10 jaar 'de kans' gegeven vanwege de FMusic lijstjes, het raakte me vroeger niet en nu nog steeds niet, niet erg toch?

Buiten dat. Op Fietse van Skik, geniaal Nederlandstalig nummer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.d84e758ccf4376aaf39bf222c22bd6bb.png

Na een spectaculaire nacht met een kotsend kind, hierbij de eerste 50 nummers van vandaag. Deze lijst lijkt niet een specifieke trend te laten zien, wat wellicht logisch is als we meer naar het midden van de Top 2000 kruipen? Ik lees wel graag over jullie teleurstellingen, dat geeft mij altijd weer goede moed.

1401-1450.png

@Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Urbeto:

Je bent inderdaad af en toe, zoals nu pretentieuze lul ;)

Als jij niet kan accepteren, dat mensen andere muziek smaken hebben, en het "wansmaak" gaat noemen, waarom doe je dan mee aan dit soort subjectieve muziek dingen? Ik vind jou hele post tamelijk ridicuul bij dezen. Muziek smaken verschillen nou eenmaal, deal with it. Ik vind Black geen indrukwekkend nummer nee omdat niet MIJN smaak is. Net als jij Taylor Swift wansmaak noemt en vindt , dat vind ik dan weer juist geweldige muziek. Als je muziek zo persoonlijk neemt andere meningen en smaken, kan je beter niet meedoen met dingen waar "het volk" bepaald 🤷🤦

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Je bent inderdaad af en toe, zoals nu pretentieuze lul ;)

Als jij niet kan accepteren, dat mensen andere muziek smaken hebben, en het "wansmaak" gaat noemen, waarom doe je dan mee aan dit soort subjectieve muziek dingen? Ik vind jou hele post tamelijk ridicuul bij dezen. Muziek smaken verschillen nou eenmaal, deal with it. Ik vind Black geen indrukwekkend nummer nee omdat niet MIJN smaak is. Net als jij Taylor Swift wansmaak noemt en vindt , dat vind ik dan weer juist geweldige muziek. Als je muziek zo persoonlijk neemt andere meningen en smaken, kan je beter niet meedoen met dingen waar "het volk" bepaald 🤷🤦

Screenshot_20231223_113622_Samsung Internet.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Je bent inderdaad af en toe, zoals nu pretentieuze lul 

Het is natuurlijk evident dat ik gewoon accepteer dat mensen andere meningen en smaken hebben, ik deel ze alleen niet en daar reageer ik dus op. Ik weet dan ook niet hoe je er bij komt dat ik dit alles heel persoonlijk neem; ik wakker enkel de discussie aan. 

Er zit namelijk een verschil tussen muziek die niet je smaak is en (h)erkennen waarom andere mensen iets goed vinden. Ik begrijp bijvoorbeeld prima dat mensen groot fan zijn van een Bruce Springsteen want het zit kwalitatief goed in elkaar, maar mijn smaak is het niet. In datzelfde licht vind ik dat je objectief niet echt kan zeggen dat Black totaal niet indrukwekkend is, ook al is Pearl Jam je smaak niet. Oftewel, je mág het zeggen - dat betwist ik zeker niet - maar ik deel die mening vanwege bovenstaande niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Urbeto:

Het is natuurlijk evident dat ik gewoon accepteer dat mensen andere meningen en smaken hebben, ik deel ze alleen niet en daar reageer ik dus op. Ik weet dan ook niet hoe je er bij komt dat ik dit alles heel persoonlijk neem; ik wakker enkel de discussie aan. 

Er zit namelijk een verschil tussen muziek die niet je smaak is en (h)erkennen waarom andere mensen iets goed vinden. Ik begrijp bijvoorbeeld prima dat mensen groot fan zijn van een Bruce Springsteen want het zit kwalitatief goed in elkaar, maar mijn smaak is het niet. In datzelfde licht vind ik dat je objectief niet echt kan zeggen dat Black totaal niet indrukwekkend is, ook al is Pearl Jam je smaak niet. Oftewel, je mág het zeggen - dat betwist ik zeker niet - maar ik deel die mening vanwege bovenstaande niet. 

Zeggen dat iets indrukwekkend is, is altijd subjectief, hoe mooi je het ook verpakt of onderbouwt. Net zoals zeggen dat iets niet indrukwekkend is ook subjectief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Urbeto:

Dat blijkt anders totaal nergens uit. Echt absoluut niet. Zal je gerust stellen, Pearl Jam is überhaupt mijn ding niet. Heb zes eerder genoemde nummers geluisterd, alleen Just Breathe vond ik een beetje leuk. Zelfs met films kon je het moeilijk hebben ik Oppenheimer niet heel goed vind, is hier met met jou en muziek in het kwadraat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites