EssDee Posted January 3 Share Posted January 3 Passen jullie vaak instructies toe op de tegenstander? Zo ja, op welke attributen letten jullie? Ik denk het volgende, maar ik ben niet zeker: (uiteraard alles in functie van de eigen speler die het moet uitvoeren) Korte mandekking: "Altijd" als de tegenstander laag scoort op versnelling en snelheid? "Nooit" als de tegenstander pijlsnel is? Druk zetten: "Altijd" als de tegenstander weinig haalt op Eerste Balcontact, Passing en Kalmte? "Nooit" als hij technisch superieur is? Tackelen: geen idee eigenlijk: ik zou zeggen "Fel" als de tegenstander zijn moraal slecht is en hij een lage score heeft op "Kracht"? Maar wanneer zou je kiezen voor Voorzichtig of Normaal? Op zwakke voet dwingen doe ik enkel als ze echt een duidelijk zwakke voet hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rrrood Gepost January 3 Share Gepost January 3 Nee in FM23 gebruik ik ze niet en in FM22 gebruikte ik ze soms. Maar deze instructies hebben effect op jouw tactiek. Dus stel dat je een Plug&Play tactiek downloadt, dan werkt de tactiek anders dan de maker heeft bedacht als je veel tegenstanderinstructies gebruikt. Druk zetten: Als de tegenstander laag scoort op Composure/kalmte. Tackelen: als de tegenstander laag scoort op Bravery Zwakke voet: exact wat je zegt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nom de Guerre Gepost January 3 Share Gepost January 3 Ik gebruik ze wel eens om een bepaalde speler uit te schakelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keko Gepost January 4 Share Gepost January 4 16 uur geleden zei Nom de Guerre: Ik gebruik ze wel eens om een bepaalde speler uit te schakelen. Druk zetten icm met fel tackelen? Of ook korte mandekking? Of verschilt dat als het gaat om een spelmaker tov een buitenspeler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcFM1 Gepost January 4 Share Gepost January 4 Ik gebruik het ook om een bepaalde speler uit te schakelen (cq. ik vind dat hij teveel ruimte krijgt bijvoorbeeld, dan wil dit nog weleens helpen). Drie varianten die ik gebruik: 1) druk zetten: bijvoorbeeld op een speler die niet teveel tijd aan de bal moet hebben (voorbeeld uit mijn Feyenoord-game: Tadic als die op 10 staat, hangend op rechts, etc) 2) korte mandekking: op een spits die teveel tijd/ruimte krijgt aan de bal of we gaan niet genoeg het duel met hem aan. 3) druk zetten én korte mandekking: dit gebruik ik eigenlijk gewoon op extreem goede spelers (Mbappe bijv.) of een speler, vaak een spits, die erg lekker in de wedstrijd lijkt te zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nom de Guerre Gepost January 4 Share Gepost January 4 3 uur geleden zei Keko: Druk zetten icm met fel tackelen? Of ook korte mandekking? Of verschilt dat als het gaat om een spelmaker tov een buitenspeler? https://www.passion4fm.com/using-opposition-instructions-in-football-manager-to-deal-with-players/ Eigenlijk dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts