Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MILANO

mattihamstra

Aanbevolen berichten

445255649_milanobanner.png.807ca917150ca44e0ff4e14ceabbb0f1.png

Toen ik naar Bologna kwam heb ik als eerste gekeken wanneer de wedstrijd tegen Napoli gespeeld werd. De uitwedstrijd was al voor mijn komst gespeeld dus ik moest het dan maar doen met de thuiswedstrijd. Gezien het verleden van mijn vader en mijn droom is dit persoonlijk natuurlijk wel een beladen wedstrijd. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat spelen voor Napoli een absolute droom is. Al was het alleen maar om mijn vader te eren. Nu mijn vader terug is in mijn leven is die droom er nog steeds. We hebben het er tijdens ons telefoongesprek vlak voor de wedstrijd ook hierover. Het zou toch prachtig zijn om nu in dienst van Bologna juist tegen Napoli te scoren? Die kans lijkt echter niet heel groot omdat ik weer op de bank begin en Napoli natuurlijk veel meer kwaliteit heeft als dat wij hebben. Toch zie ik in ons eigen stadion een gelijk opgaande wedstrijd met een 0-0 ruststand. Er is geloof in een resultaat en ik zie mijn kans op speelminuten eigenlijk alleen maar kleiner worden. Maar 5 minuten na rust mag ik gaan warmlopen. Ik zoek naar mijn moeder op de tribune en die weet ook dat dit wel eens een heel mooi moment voor mij kan zijn. In de 70e minuut kom ik in de ploeg voor de moegestreden Barrow. Arnautovic komt vanaf de linkerkant en ik kom in de spits te spelen. 5 minuten later ga ik de combinatie aan met Arnautovic en word ik in het strafschopgebied neergelegd. Niks aan de hand volgens de scheidsrechter en ik kan mijn ogen niet geloven. Als de bal uit gaat voor een ingooi word er toch aangegeven even te wachten en mag de scheidsrechter naar het scherm. Hij kan er niet omheen en moet wel een strafschop geven. Arnautovic gaat achter de bal staan en benut deze kans 1-0. Napoli zet nog maar eens aan maar we weten stand te houden. 1-0 winst op Napoli is een prachtig resultaat. Mijn avond word nog mooier als ik in de catacomben mijn shirt kan ruilen met Osimhen. Dat shirt is natuurlijk niet voor mij maar een cadeautje voor mijn vader.

Als je weet te winnen van Napoli dan verwachten onze supporters natuurlijk ook een overwinning in de uitwedstrijd tegen Empoli. Ook nu begin ik op de bank en zie ik ons goed beginnen. Arnautovic zet ons opnieuw op voorsprong maar goed 10 minuten later staan de bordjes weer in evenwicht. Ook na rust beginnen we sterk en zorgt Barrow voor de 1-2 voorsprong. Toch word het opnieuw gelijk. Vlak voor tijd weet Empoli de 2-2 te maken en mag ik nog snel bij de trainer komen. In die 5 minuten die ik dan nog krijg weet ik het verschil niet te maken en dus blijft het bij 2-2.

Sassuolo thuis is een kansloze wedstrijd van onze kant. Ik zie het op het moment dat ik mag warmlopen helemaal mis gaan. We staan dan als 0-1 achter en vlak nadat ik ben begonnen met warmlopen word het 0-2. Er is wat haast geboden bij mijn warming up maar vlak voordat ik binnen de lijnen kom word het zelfs nog 0-3. Toch kiest de trainer er nog steeds voor om mij te brengen. Echt veel kan ik niet betekenen. Ik schiet nog een keer op de paal vanaf de rand van het strafschopgebied maar dat is het eigenlijk wel. Het word zelfs nog 0-4 en dus worden we uitgefloten als we de supporters willen bedanken voor hun komst.

op de vrijdag voor de wedstrijd tegen Lazio zit ik eigenlijk te wachten op een telefoontje van Erwin Van De Looi. Natuurlijk speel ik niet zoveel als ik bij Vicenza deed maar ik maak toch minuten in de Serie A en dat lijkt mij genoeg voor een 2e oproep voor Jong Oranje. Ik word ook gebeld maar niet door Erwin Van De Looi. 'Milano, Peter Bosz hier. Fijn dat ik je te pakken heb gekregen. Zoals je weet staat er binnenkort weer een interlandperiode op het programma. Met het Nederlands Elftal spelen we 2 oefenwedstrijden en zou ik je graag van dichtbij aan het werk zien. Je bent 1 van de talenten die op ons lijstje staat dus ik zie je graag Maandag in Zeist.' Het gesprek duurt niet eens heel lang maar vol verbazing kijk ik nog eens naar mijn telefoon. Ik bel mijn vader op of hij er meer over weet want ik heb het gevoel dat ik in de zeik word genomen. Als ik op de club kom is het Joshua die gelijk naar mij toe komt. 'Gefeliciteerd bro laat ze daar straks zien wat je kan.' Ik kijk hem nog vragend aan en dan laat hij mij de Instagram post van OnsOranje zien. De selectie voor de komende interlandperiode is bekend gemaakt en mijn naam staat er tussen. Eerlijk gezegd voelt het allemaal heel onwerkelijk. Het hele weekend is het besef er eigenlijk niet echt. Mijn weekend word vanaf dat moment eigenlijk alleen maar mooier want Door een ziektegeval bij Arnautovic mag ik voor het eerst in de basis starten. Ik speel best een aardig wedstrijd waarbij ik niet eens echte kansen krijg maar ik zorg er wel voor dat mijn teamgenoten tot kansen komen door ballen bij mij te houden en de juiste keuzes te maken. Het is alleen niet genoeg en er word met 0-1 verloren. Die avond pak ik het vliegtuig naar Nederland.

Een dag later meld ik me in Zeist. Ik heb de nacht doorgebracht bij mijn opa en oma en vanaf daar is het een goede 40 minuten rijden. Mijn opa vraagt me of ik zenuwachtig ben. Dat is een beetje een domme vraag. Natuurlijk heb ik last van zenuwen maar ik weet ook heel goed dat ik moet gaan genieten van de komende dagen en deze ervaring vooral gebruiken als energie. Energie om aan te haken bij het niveau dat vereist word om voor het Nederlands Elftal uit te komen en misschien zit er dan nog wel een stunt in. De nieuwe bondscoach Peter Bosz is duidelijk. Ik krijg in deze dagen de kans om mezelf te laten zien en ik mag ook rekening houden met speelminuten. Verder kijken doet hij ook al. Normaal gesproken komt het EK voor mij te vroeg maar niks is onmogelijk als ik een goede laatste fase doormaak bij de club.  Een mogelijk interland debuut kan ik maken tegen Spanje. Ik heb voor beide oefenwedstrijden die gespeeld worden genoeg kaarten gekregen om te verdelen onder familie en vrienden. Mijn familie is aanwezig. Een paar oud ploeggenoten van toen ik nog bij de amateurs speelde maar ook Jade is aanwezig met een aantal vriendinnen. Als ik langs de lijn ga staan voor het volkslied schiet er heel veel door mijn hoofd. Nog geen 2 jaar geleden was ik een totale onbekende en nu sta ik in de Johan Cruijff Arena en sta ik mogelijk voor mijn mooiste moment in mijn leven. Ik zie een hele slechte 1e helft waarin Spanje met een 0-2 voorsprong de rust in gaat. Na rust is het eigenlijk niet veel beter maar dat zal me allemaal een zorg zijn. In de 85 minuut gaat het bord omhoog. Nummer 23 komt er in voor nummer 10. Ik vervang Depay die mij nog toefluistert dat ik moet genieten. Het blijft bij 0-2 maar dit is een avond die ik niet snel meer ga vergeten.  Ik krijg een haasje en moet een speech houden. Eigenlijk weet ik niet goed wat ik moet zeggen. 'Ondanks de nederlaag wil ik jullie allemaal bedanken. Ik ben de afgelopen dagen geweldig opgevangen en heb vandaag  met jullie mijn grootste hoogtepunt uit mijn leven mogen delen. Hopelijk maak ik met jullie in de toekomst nog veel meer mooie momenten mee.'

Een paar dagen later spelen we in hetzelfde stadion tegen Portugal. Opnieuw begin ik op de bank en opnieuw is het spel niet best. Het publiek begint te fluiten als we in de 70e minuut opnieuw op een 0-2 achterstand komen. Op dat moment sta ik klaar om in de ploeg te komen. Geen lekker moment dus om in te vallen maar met iets meer tijd moet ik er maar het beste van maken. Niet veel later speelt Gakpo mij in vanaf de linker kant. Ik zet mijn kont in het duel en kan de bal kort bij mij houden. Gakpo is naar binnen gekomen en ik kan de bal nog een tikje geven. Met een snel schot in de korte hoek maakt Cody de aansluitingstreffer en dus gaat het oranje legioen er nog maar eens achter staan. Wij willen voor die gelijkmaker gaan en Portugal wil de wedstrijd in het slot gooien. Het is ene boeiende slotfase met kansen over en weer. De blessuretijd is inmiddels aangebroken. Portugal is in de aanval maar is slordig. De bal word onderschept de Virgil en die krijgt de bal bij Gakpo. Er ligt ruimte achter de verdediging dus ik zet het op een lopen. De lange bal van Gakpo is goed maar mijn aanname is niet best. De bal springt van mijn borst af en de doelman ziet kans om mij van scoren af te houden. Ik zet nog maar eens aan en ben net iets eerder bij de bal. Ik krijg de bal langs de doelman en kom dan hard in botsing. terwijl ik een soort van salto maak en hard terecht kom hoor ik het stadion juichen. Ik heb behoorlijk was last van mijn heup maar kijk toch even op. Ik zie cody als eerste op mij af komen en hij roept mij nog iets toe voordat de rest van mijn ploeggenoten mij willen feliciteren. Ik blijf echter liggen en heb verzorging nodig. Ik moet even naar de kant en terwijl ik daar wacht om weer binnen de lijnen te komen krijg ik nog een tik tegen mijn achterhoofd. De glimlach van Peter Bosz is veelzeggend. Niet veel alter fluit de scheidsrechter voor het eindsignaal en mag ik de felicitaties in ontvangst nemen. Sterker nog ik word verkozen tot man van de wedstrijd en de NOS wil graag en interview met mij. 'Het is nooit lekker natuurlijk om vlak na een tegendoelpunt binnen de lijnen te komen maar als we het dan met zijn alleen toch nog zo weten om te draaien dan is dat mooi. Of dit mijn mooiste goal is? Zeker niet maar met de pijn die ik nu voel ga ik deze voorlopig niet vergeten natuurlijk.'

Na afloop zoek ik mijn familie op. Jade wou eigenlijk naar huis maar ik heb haar geaapt dat ik het fijn vond als ze toch nog even bleef. Mijn familie is uitzinnig van vreugde en trots maar op het moment dat ik Jade een knuffel geef komen eigenlijk pas de emoties los. Het besef dringt door dat alles wat ik nu mee maak eigenlijk niet normaal is en soms word het dan iets te veel.

1074368905_resultatenmaartseizoen2bologna.thumb.png.23b3f51dec6b42e871a36c54f1505d4f.png

1841168062_resultatenmaartseizoen2nederland.thumb.png.bc314d986fb706bc5a2fae8a951a94b6.png

359244390_standnamaartseizoen2.png.e635ab8fc95a061f116bc3bfa9a232f2.png

--------

@Marius een vaste basisplaats lijkt er voorlopig niet in te zitten of het moet komen door zijn nieuwe status als "international

@19CH98 Bologna lijkt inmiddels wel redelijk veilig te zijn maar milano heeft daar niet heel erg veel invloed op gehad

@Djurovski Dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven maar het is aan milano om in die minuten van waarde te zijn

@Keeza wat heet laten zien. 25 minuten in 2 interlands en al een assist en een treffer op zijn naam. Het kan veel slechter

@ElMarcos als grote clubs komen is het heel verleidelijk om die stap te maken maar natuurlijk niet altijd even goed voor de ontwikkeling.

@MNie Milano heeft inderdaad nog genoeg tijd om uiteindelijk bij een topclub te komen. Bologna is daarin een goede stap hogerop. Nu is het zaak om langzaam maar zeker meer minuten te gaan maken.

@Copywriter @Kyrill @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1783973373_milanobanner.png.008bc2fff398bf3bed19db92cf402474.png

Die kleine die zijn debuut mag maken voor het Nederlands Elftal en in zijn 2e optreden weet te scoren. Als moeder is het lastig uit te leggen wat er op dat moment door je heen gaat. Natuurlijk is het trots maar het gaat nog veel verder dan dat. ´Mam , Op een dag zorg ik er voor dat jij vrij kan leven en geef ik je alles wat je mij hebt gegeven.´ Als een ventje met dromen zijn dat woorden die je eigenlijk niet wilt horen als moeder zijnde. Nu maakt hij die woorden waar en kom ik op plekken waar ik nooit van had durven dromen. Bologna maar zeker ook Vicenza stonden nooit op mijn lijstje maar het zijn heerlijke steden om te zijn. Hoewel het in Bologna nog wel wennen is voor ons gaat Milano ook hier verder met mooie herinneringen maken. Alsof het allemaal nog niet mooi genoeg is word hij ook nog verkozen als nummer 9 in de NXGN 2024 top 50 talenten van de wereld. 

Langzaam maar zeker begint hij bij zijn club ook steeds iets meer minuten te maken. Milano heeft er nog vrede mee. Het team lijkt veilig te zijn en zijn vizier is voor een vaste basisplaats op volgend seizoen gericht. Toch was het vlak voor de interlandperiode een leuke verassing dat hij voor het eerst in de basis mocht starten. Tegen Sampdoria mocht Milano het weer vanaf de aftrap laten zien. Als deze wedstrijd word gewonnen dan mag ik het wel echt gezegd worden dat Bologna veilig is. Milano speelt redelijk voor mijn gevoel maar voor de rest valt het deze wedstrijd toch wel tegen. Het blijft bij 0-0.

Zijn verjaardag kon niet op de dag zelf gevierd worden. 18 jaar is toch een mijlpaal maar een uitwedstrijd tegen Juventus is natuurlijk belangrijker. Zijn verjaardag staat dus voor een dag later gepland en de familie is er speciaal voor over gekomen. We kijken met zijn allen thuis de wedstrijd en zien Milano op de bank beginnen. Na 22 minuten spelen krijgt Orsolini een rode kaart en kan de tv eigenlijk wel uit. Er word verdedigend gewisseld en na 90 minuten spelen staat er afgetekend 4-1 voor Juventus. Milano heeft inderdaad geen minuten gemaakt en als Jade hem na de wedstrijd via facetime spreekt komt het stoom nog net niet uit zijn oren. Een dag later is zijn ergste frustratie wel weg en kan er toch nog een mooi feest gevierd worden.

Uit bij Salernitana staat Milano wel weer met beide benen op de grond. Opnieuw begint hij op de bank en loopt het voor geen kant in de 1e helft. 1-0 achter met rust en gelukkig mag hij tijdens de rust al gaan warmlopen. Aan het begin van de 2e helft komt hij er in maar kan ook Milano geen potten breken. Geen lekkere invalbeurt en daar baalt hij van. Voor Milano is het duidelijk van belang dat hij belangrijk is in de minuten die hij krijgt.

In de week voor de wedstrijd tegen Benevento heeft hij een gesprek met de trainer gehad. Hij heeft aangegeven dat Milano de komende tijd wat meer aan spelen toe zal gaan komen om zich te kunnen bewijzen voor volgend seizoen. Milano maakt zich dus op voor een plekje in de basis en de trainer maakt zijn woorden waar. Of het door de woorden van de trainer komt weet ik niet maar Milano maakt na 16 minuten spelen de enige treffer van de wedstrijd. Hij word knap vrijgespeeld door een medespeler en oog in oog met de doelman prikt hij de bal binnen. De ontlading bij de supporters maar ook bij Milano zelf is geweldig. Het is pas zijn 2e treffer voor Bologna en zeker na zijn debuut voor het Nederlands Elftal voelt hij de druk van het moeten presteren zeker. Met deze goal heeft hij ook weer even iets lucht.

Ook tegen Cremonese thuis mag Milano weer in de basis beginnen. Opnieuw is hij van waarde met een assist op Arnautovic. Arnautovic is voor Milano echt een voetbalbroer. Hij trekt best wel veel met hem op en probeert alle ervaringen die Arnautovic heeft meegemaakt in zich op te nemen zodat hij daar misschien later voordeel van heeft. Marko heeft hem al wel eens een tikje op zijn achterhoofd gegeven. Dat was al toen hij bij Bologna kwam. Volgens Marko had hij de kans moeten pakken om naar een topclub te gaan. Aan de andere kant vind hij het ook wel weer mooi dat Milano zo overtuigd is dat er over een tijdje nog meer topclubs zullen komen. Ondanks dat ze elkaar prima weten te vinden word deze wedstrijd na de rust in 5 minuten weggegeven en word er met 1-2 verloren.

Het gaat sinds de komst naar Bologna met vallen en opstaan maar het neemt mijn trotse gevoel als moeder niet weg. Het is ook niet gek dat het niet altijd even goed gaat. Er is de afgelopen periode ook best veel op Milano afgekomen en vaak komt het besef pas later. Als je het dan allemaal een plekje moet geven kan het moeilijk zijn. Zeker omdat Milano eigenlijk nog niet echt een tegenslag heeft meegemaakt is het misschien goed dat hij nu vanaf de bank moest beginnen en zich langzaam in de basis moet knokken. Als het allemaal maar vanzelf zou gaan dan zou het ook niet goed zijn in mijn ogen. Het belangrijkste is dat Bologna veilig is. Tenminste het moet erg raar lopen wil Bologna nog degraderen. Voor Milano is dat erg belangrijk voor zijn ontwikkeling. Zeker als hij volgend seizoen meer minuten gaat maken.

733062277_resultatenaprilseizoen2.thumb.png.2cf983baed16f8f946b8543db9406095.png

186823866_standnaaprilseizoen2.png.cc7038714b40372b8b3c26a1967fb2a3.png

------

@Marius de oproep voor oranje stond zeker nog niet op de planning en was inderdaad een hele grote verassing ook gezien de speelminuten

@19CH98 wat goed is komt snel maar een oproep voor oranje had ik zelf niet helemaal verwacht eerlijk gezegd

@Djurovski Milano heeft zich laten zien maar eerlijk gezegd komt het EK natuurlijk nog wel wat te vroeg

@ElMarcos de oproep op dit moment is prachtig maar nu is het zaak om op regelmatige basis belangrijk te zijn voor de club

@Keeza @MNie @Copywriter @Kyrill @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

797190577_milanobanner.png.e6f79e74f3af1acff4a9fa92fb662571.png

Spelen voor het Nederlands Elftal was prachtig om mee te maken. Maar in April was het weer even terugkomen met mijn beide benen op de grond. Niet dat ik echt met mijn hoofd in de wolken hing maar de realiteit was dat het een wisselvallige maand was. Die wisselvallige maand word tegen Hellas Verona nog even voortgezet. Hoewel ik in de basis mocht beginnen was het een verschrikkelijke middag. Na een uur spelen staan we met 3-1 achter en word ik naar de kant gehaald. Geen potten kunnen breken en ik zit er dan ook heel even doorheen. Misschien wel omdat ik mezelf teveel druk op leg. Uiteindelijk is het een wanprestatie en worden we met een 6-2 nederlaag naar huis gestuurd. 

Door de toch wel zwakke prestatie word ik weer naar de bank verwezen voor de wedstrijd tegen Fiorentina. Ik zie een enerverende 1e helft waarin beide ploegen een keer tot scoren komen. Na de rust mag ik gaan warmlopen. In de 66e minuut kom ik binnen de lijnen. Bijna maak ik mijn mooiste goal ooit. Er komt een voorzet vanaf de rechterkant en de bal word nog even aangeraakt. Met een boog beland de bal iets achter mij. In een fractie schiet het door mijn hoofd en voer ik het uit. Mijn omhaal scheert langs de kruising. Toch een hoogtepunt in de 2e helft maar we hebben er weinig aan en het blijft dan ook bij 1-1.

Genoa thuis. De laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Terugkijkend op mijn transfer ben ik niet geheel tevreden met hoe dit heeft uitgepakt. Ik heb te weinig kunnen brengen voor mijn gevoel. De stap van de Serie B naar de Serie A is toch iets groter dan gedacht. Toch krijg ik voor deze wedstrijd toch weer het vertrouwen van de trainer. In een gesprek heeft hij aangegeven voor komend seizoen in mij een speler te zien die zomaar eens basisspeler kan worden. Die woorden zijn fijn om te horen en geven mij het vertrouwen dat ik nodig heb. Na 23 minuten spelen betaal ik het vertrouwen van de trainer terug. Een lange bal krijg ik onder controle en met een snel en kort schot vind ik de korte hoek 1-0. De supporters die mijn naam scanderen doet mij ook erg goed. Vlak voor rust komen we op 2-0 als Lucumi een hoekschop binnen kopt. In de 2e helft word ik na 70 minuten spelen gewisseld en krijg ik zowaar de handen van de supporters op elkaar. Om in de laatste thuiswedstrijd tot scoren te komen is voor mij persoonlijk erg belangrijk. Het is voor veel supporters toch de laatste herinnering van dit seizoen en dus het eerst wat terug zal komen in hun gedachten als het nieuwe seizoen begint.

Het seizoen word afgesloten in Rome. AS Roma is de tegenstander en er word van ons eigenlijk niet veel verwacht. Toch pakken we na 13 minuten spelen brutaal de voorsprong door een treffer van Lykogiannis. Maar AS Roma is een maatje te groot. we verliezen met 2-1 maar het belangrijkste is dat we volgend seizoen gewoon in de Serie A spelen. Bij Bologna is het er nog niet helemaal uit gekomen maar desondanks is het toch wel een mooi seizoen geweest. Geweldig gespeeld bij Vicenza en een transfer verdiend naar Bologna. Mijn debuut mogen maken voor Jong Oranje en het grote Oranje. Mijn eerste goal voor beide teams mogen maken. Mijn eerste goal in de Serie A mogen maken. Daags na het einde van de competitie word duidelijk dat ik niet bij de selectie hoor dat naar het EK gaat maar daar had ik eerlijk gezegd ook niet op gerekend. Het was een mooie stip aan de horizon maar het WK van 2026 was voor mij het doel wat betreft mijn eerste toernooi. Wel mag ik hopen op een internationaal toernooi deze zomer. De Olympische Spelen staan namelijk ook op het programma. Dat is toch ook wel uniek om mee te maken.

1237009870_resultatenmeiseizoen2.thumb.png.08e82de0114d9159041d47543520b308.png

1840652422_eindstandserieaseizoen1.png.77dc69d301feffb1d254be1401c66577.png

------

@Marius en nummer 3 is er inmiddels ook. Milano heeft wel wat minuten kunnen maken in de Serie A 3 doelpunten is misschien niet heel veel maar hij is het voergrote deel natuurlijk gebracht als wissel in de slotfase

@ElMarcos het kan altijd slechter maar om echt indruk te maken in de Serie A moet het toch echt beter

@19CH98 Een jaar Serie A en inmiddels gewend aan het niveau kan van heel groot belang zijn. een kans op een mooi toernooi is natuurlijk ook een welkome ervaring

@Djurovski Of Arnautovic nou wel of geen goed voorbeeld is dat is aan Milano Arnautovic heeft in het verleden soms wat rare dingen gedaan maar misschien is hij nu wel de grote broer die wil voorkomen dat iets soortgelijks met Milano gebeurd

@Keeza @MNie @Copywriter @Kyrill @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

514029448_milanobanner.png.cafe9cd64edb81d6753e6254ef4b343f.png

Ik ga niet mee naar het EK. Het is jammer want het was een toernooi geweest dat om de hoek lag en dus hadden veel familie en vrienden het mee kunnen maken. Echter ben ik pas 18 jaar en dat betekend dat ik nog een behoorlijke tijd mee ga. Mijn tijd gaat nog wel komen. Ik hoop alleen wel dat ik mee kan naar de Olympische Spelen. Dat was aan het begin van dit jaar zeker geen doel omdat ik er simpelweg geen rekening mee gehouden had. Dat is het een beetje met de Olympische Spelen. Het is niet het grootste voetbal toernooi omdat het voornamelijk gericht is op andere sporten. Maar als die kans er dan is om er aan mee te doen is het natuurlijk wel een eer. In 2 oefen interlands mag ik laten zien dat ik mee moet naar Frankrijk.

Met Jong Oranje spelen we de eerste uitwedstrijd tegen Jong Wales. Ik begin op de bank. Dat voelt helemaal niet goed als ik me moet bewijzen voor een selectie. Na rust laat ik in 45 minuten zien dat ik recht heb op een plek in de selectie. Het staat dan al 1-2 en ik beslis de wedstrijd min of meer. Op de counter word ik weggestuurd door Naci en met een simpele schijnbeweging kan ik om de doelman heen en schuif ik de bal in het lege doel 1-3. In de 82e minuut haal ik de achterlijn en trek ik de bal terug richting de stip waar Slory er 1-4 van weet te maken. 4 minuten voor tijd kop ik een voorzet van Dijkstra binnen en bepaal ik de eindstand op 1-5. Ik word verkozen tot man van de wedstrijd. Na de wedstrijd weet ik min of meer al dat ik bij de selectie zit. De trainer geeft me dan al de hint om 3 weken op vakantie te gaan en uitgerust te zijn voor een mooie periode.

Ik besluit juist om niet op vakantie te gaan en ga met een personal trainer aan de slag. Dat was ik sowieso al van plan omdat ik gewoon iets meer body en met een kleine voorsprong aan het seizoen wil beginnen. 4 dagen in de week word er 2 uur getraind en ga ik voor mezelf de gym in. Ik merk in die paar weken dat ik bezig ben dat ik sterker en fitter word dan ik ooit ben geweest. Ook is het lekker om hoge intensiteit dezelfde afwerk oefeningen onder druk te doen. In het begin was ik daarin ook nog wat slordig maar na het constant te herhalen  weet ik bijna blind het doel te vinden en weet ik op gevoel wat een doelman kan doen. Ik dacht dat ik wel een aardig complete spits was maar in die weken heb ik gemerkt dat ik nog zoveel kan verbeteren. 

10 dagen voor het Olympisch toernooi moet ik me weer melden in Zeist. Iedereen heeft een lekker kleurtje gekregen op hun vakantie maar al tijdens de eerste training op de KNVB Campus merk ik dat ik fitter ben dan de andere jongens. Na een redelijke trainingsweek spelen we een oefenwedstrijd tegen Ivoorkust onder 23. Hoewel ik me afvraag of dat wel echt zo is want fysiek lijken die gasten zoveel verder als dat wij zijn. Voetballend zijn wij wel beter en dat geeft uiteindelijk vlak voor tijd de doorslag als Rensch de enige treffer van de wedstrijd weet te maken. Hij is vanaf rechts mee opgekomen en als de voorzet vanaf links komt hoor ik hem al schreeuwen dat hij helemaal vrij staat. Met een schijnschot zet ik 2 verdedigers op het verkeerde been en kan hij simpel binnen tikken. Na afloop laat Erwin Van De Looi weten dat dit een uitstekende wedstrijd was. Hij is door de KNVB gevraagd om dit toernooi in goede banen te laten verlopen en zeg dan als trainer ook maar eens nee. Volgens hem moeten we ons wapenen tegen het fysieke spel van onder andere Ecuador en Nigeria. Landen die wij in de groepsfase tegen gaan komen. Als wij ons daartegen kunnen wapenen dan zal volgens hem uiteindelijk het voetbal winnen. Typisch Nederlands om zo te denken maar ik denk oprecht dat wij er een mooi toernooi van kunnen maken. 

----------------------------------

@19CH98 Milano gaat nu mee en mag zich laten zien 

@Marius Die oproep voor het nederlands elftal was leuk maar milano heeft meer ervaring nodig om toe te zijn aan een toch groter toernooi dan de olympische spelen

@Djurovski Bologna gaat zeker nog genieten van Milano maar eerst knallen met het nederlands olympisch team.

@ElMarcos @Keeza @MNie   @Copywriter @Kyrill @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

224110289_milanobanner.png.5087846198c2b16bb26b8022531ea4da.png

Wij zijn als team niet bij de openingsceremonie omdat er een dag later voor ons een wedstrijd op het programma staat. De trainer is duidelijk. Het zorgt alleen maar voor afleiding en onze focus moet op de wedstrijd zijn. Persoonlijk vind ik dit wel jammer. De Olympische Spelen dat is uniek om mee te maken dus ook de openingsceremonie. Dan maar zorgen dat we er nog zijn voor de sluitingsceremonie. Onze eerste tegenstander in de groepsfase is tegen het Ecuador. Een wedstrijd waarin een fysieke strijd word verwacht. De wedstrijd word net als onze andere groepswedstrijden gespeeld in het Geoffroy-Guichard Stadion. Het stadion waar Saint-Etienne in speelt. Ik heb me laten vertellen dat er 42.000 supporters in kunnen. Niemand verwacht eigenlijk dat het stadion vol zit maar als we aankomen zit het toch al behoorlijk gevuld. Tijdens de warming up blijkt dat er toch genoeg aandacht is voor deze wedstrijd. Ik gok dat het stadion voor zeker 75% gevuld is en dat komt de sfeer ten goede. Veel familie is bij deze wedstrijd aanwezig. Ik vind het wel belangrijk omdat dit toch ook weer een mijlpaal voor mij is. Ik sta in de basis en dus weet ik dat ik maar 1 opdracht heb en dat is scoren. De sfeer in het stadion is die ik me had voorgesteld bij een eindtoernooi. Voor het grootste deel is het stadion gevuld met oranje en dat geeft een enorme boost. Ecuador maakt er zoals verwacht een fysieke wedstrijd van waardoor het tempo in de eerste 30 minuten behoorlijk laag ligt. Maar niet veel later klopt de organisatie bij hun niet en slaan we dodelijk toe. Schra geeft de lange bal en ik heb ruimte. Ik kom wat lastig uit en echt een afspeelmogelijkheid heb ik op dat moment ook niet. Ik laat de bal nog een keer stuiteren en zie dan de doelman een stap maken. Ik neem de bal op mijn wreef en met een boog zie ik de bal over de doelman gaan. Het volgende moment zie ik de bal in het net onder de lat tegen het zijnet aan ploffen en is de openingstreffer een feit 1-0. Veel mooier gaan we ze dit toernooi niet meer zien denk ik. Ondanks die treffer blijft Ecuador bij het strijdplan en dus weten we dat we geconcentreerd moeten blijven. Ongeveer 5 minuten voor rust gaat de bal snel van voet tot voet en is het Regeer die mij oog in oog met de doelman weet te zetten. Dit zijn de momenten waar ik extra op heb getraind en dus schuif ik de bal simpel binnen 2-0. Na rust moet Ecuador dus komen en daar profiteren we nog een keer van. Een schot van Lang word nog gekeerd door de doelman maar in de rebound kan ik weer simpel binnen tikken voor de 3-0. Een hattrick op de Olympische Spelen daarmee geef ik mijn visitekaartje toch wel af.

Natuurlijk was het een mooie wedstrijd tegen Ecuador maar nu begint het toernooi voor mij pas echt. Tegenstanders zullen zich gaan instellen op mij en dus zal het moeilijker worden om tot scoren te komen. Japan is de volgende tegenstander en wat ik van Japan weet is dat het vaak teams zijn met een geweldige discipline. Het zal dus niet makkelijk worden maar gelukkig hebben wij genoeg kwaliteit in het team. Als ik niet tot scoren kom zijn er genoeg andere spelers met scorend vermogen. Vanaf de aftrap mogen wij de bal hebben van Japan en langzaam maar zeker voeren we het tempo op. Japan heeft moeite om de ruimtes te belopen en dus is het een kwestie van tijd voor wij de score openen. Net binnen het kwartier si er een combinatie over rechts waarbij Malen goed word weggestuurd. Hij geeft de bal strak en laag voor en bij de 2e paal kan ik nog net binnen glijden 1-0. Wij hebben de voorsprong te pakken en dus kunnen we gaan reageren. Dat doen we in mijn ogen veel te weinig. Vlak voor rust krijg ik weer eens de ruimte en ga ik de combinatie aan met Regeer. Ik ben weg en denk al aan de 2-0 maar op dat moment word ik ondersteboven gelopen en krijg ik een strafschop. Malen heeft de bal al in zijn handen en dus doe ik niet moeilijk. Malen schiet de bal dwars door het midden raak en dus is het vlak voor rust 2-0. Na rust word ik na een uur spelen vervangen en zie ik dat de wedstrijd simpel word uitgespeeld. Het blijft bij 2-0. 

Met 2 overwinningen zijn we al geplaatst voor de volgende ronde. De trainer kiest er dan ook voor om met wat andere namen te starten tegen Nigeria en dat komt ons duur te staan. Na 35 minuten spelen staat er afgetekend 0-3 op het scorebord en lijkt het een kansloze missie te worden. Vlak voor rust maakt Naci de 1-3 en dat zorgt toch weer voor een beetje hoop. Na rust word er hard ingegrepen maar blij ik vooralsnog op de bank zitten. Pas als Lang in de 64e minuut de 2-3 maakt mag ik toch gaan warmlopen. Een kwartier voor tijd kom ik toch nog binnen de lijnen om voor in ieder geval een gelijkspel te zorgen. 5 minuten voor tijd is onze comeback compleet. Lang schiet verwoestend hard op de paal en de paal komt precies voor mijn voeten. De doelman ligt nog op de grond en dus is het simpel raak 3-3. Na afloop heb ik zelfs nog het gevoel we er nog meer uit konden halen maar als je met 3-0 achter komt getuigd het van karakter om toch zo terug te komen. Toch geven de eerste 35 minuten stof tot nadenken. Als we namelijk zo beginnen tegen Portugal in de kwartfinale kunnen we wel inpakken. Door mijn prestaties in de groepsfase heb ik er voor gezorgd dat mijn vader niet echt kan genieten van dit toernooi. Hij is er maar druk mee. Er schijnen topclubs te zijn die voor mij op de tribune zitten. Dat is allemaal leuk en aardig maar mijn plan is om bij Bologna te blijven. Als ik deze vorm vast weet te houden ben ik er van overtuigd dat het niet heel lang duurt voor ik bij Bologna een basisplaats verover. 

582936664_resultatengroepsfaseOS2024.thumb.png.100cff347bfe3c89401acc2abb1e8405.png

----------

@Marius die extra arbeid betaald zich in de groepsfase in ieder geval uit

@19CH98 milano is uit de startblokken geschoten op de OS

@Djurovski dat betaald zich in de groepsfase in ieder geval uit. wie weet wat voor toernooi dit kan worden

@Keeza als Milano zo doorgaat is hij straks al onbetaalbaar

@ElMarcos @MNie @Copywriter @Kyrill @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites