Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MILANO

mattihamstra

Aanbevolen berichten

1589136453_milanobanner.png.cb390d91b321ca76d975aaded0ad8893.png

De hele situatie met die vreemde man zit me toch niet helemaal lekker. Ik zie hem steeds vaker opduiken na de trainingen maar ook tijdens wedstrijden valt het me op dat hij op de bus wacht en ook na de wedstrijd wacht tot ik het stadion verlaat. Ik wil simpelweg niet elke keer de vraag om een foto afwijzen. Ik kom pas net kijken maar ik laat wel vriendelijk weten dat ik geen tijd hem om een praatje te maken omdat iedereen het dan wil. Als ik op zijn Instagram pagina kijk post hij ook trouw elke keer de foto die hij van ons maakt maar komen acties van mij ook steeds vaker op zijn story voorbij. Sterker nog tegenwoordig maakt hij hele samenvattingen met acties , goals en balcontacten van mij. Als het nou een anoniem fan account was geweest dan had ik het hartstikke leuk gevonden maar ik vind het allemaal maar een beetje vreemd. 

Ik heb het er thuis ook met mijn moeder over en die vind het ook maar een vreemd verhaal. Zonder daar nog verder op in te gaan. Maar voor de thuis wedstrijd tegen Renate valt mij iets vreemds op. De man is in het stadion aanwezig en zit een paar rijen achter mijn moeder. Met dat ik contact maak met mijn moeder en naar hem kijk weet hij niet hoe snel hij weg moet gaan. De situatie word er dus alleen maar vreemder op maar ik laat het voor wat het is. Ik hoor ook een paar dagen niks meer van hem.

Maar dan krijg ik weer via Instagram een berichtje. Beste jongen , Je zal inmiddels wel in de gaten hebben dat ik je al een tijdje volg. Ik ben sinds een paar maanden een eigen agency gestart waarbij ik vooral het mediagedeelte van sporters op mij wil nemen. Die matchday aankondigingen die ik je stuur zijn daar bijvoorbeeld onderdeel van. Eigenlijk komt het er op neer dat ik een soort van portfolio voor spelers maak waardoor het voor grotere clubs interessanter word om die spelers te bekijken. Ik denk dat jij het nog wel eens ver kan gaan schoppen en wil graag een afspraak maken als jij daar voor open staat. Daarbij is mijn vraag ook gelijk of jij al een zaakwaarnemer hebt. Ik denk namelijk dat ik jou verder kan brengen dan alleen Vicenza.

Ik laat het berichtje voor wat het is en concentreer me vooral op de wedstrijden die we met de club spelen. Langzaam maar zeker krijg ik steeds meer minuten van de trainer. Ik werd zelfs nog gespaard tegen Olbia en die wedstrijd werd helaas verloren. Tegen Juventus onder 23 kreeg ik 20 minuten. Maar vervolgens mocht ik tegen Piacenza na rust gelijk mijn opwachting maken en kon ik vanaf de stip voor de 0-1 zorgen. De wedstrijd er op tegen Renate stond ik zelfs in de basis en was het in een uur tijd ook 2 keer raak. Uit bij Pergoletesse mocht ik weer direct na de rust invallen en was mijn 1e balcontact een doelpunt. Overigens was het ook in die wedstrijd 2 keer raak. Tegen Feralpisalò kreeg ik ook weer goed 40 minuten speeltijd maar wist ik niet van waarde te zijn.

Hoe raar de situatie met die vreemde man ook is en hoezeer ik daar ook mee bezig ben, het gaat niet ten koste van mijn spel. Sterker nog ik heb het gevoel dat een basisplaats dichterbij is dan het ooit is geweest. Aan mijn vorm ligt het niet.

Toch blijft er bij mij wel een vreemd gevoel hangen. Hoe is die man mij op het spoor gekomen? Waarom wil die graag met mij in zee gaan? en nog belangrijker wie is die man?

10938642_resultatennovemberseizoen1.thumb.png.ebab76fcf16452a724046ac76d41a591.png

1844418236_standnanovember.png.60759c207879c2a2c4fb8e0e4df85b1f.png

-----

@Marius de trein lijkt qua vorm in een sneltrein te zitten. Qua minuten is het toch nog een stoptrein

@Djurovski het lijkt eindelijk op zijn plek te vallen

@19CH98 de serie word met pieken en dalen voortgezet. thanks trouwens! 

@ElMarcos De beloning is in ieder geval wel dat milano op meer minuten kan rekenen

als dit zo doorgaat dan kan de trainer straks niet om hem heen

@Copywriter @Kyrill @MNie @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1605648218_milanobanner.png.e06d7f3d8a35886bf9f69a11f721a2f7.png

Het aanbod van de voor mij nog steeds wat vreemde man is best aanlokkelijk maar ik wijs het af. Ik vraag hem ook om mij voorlopig met rust te laten. Ik heb bij Vicenza nog niet eens een vaste basisplaats en die man wil mij al weer verder brengen. Wat heb ik gepresteerd dan? Daarbij wil ik de club terugbetalen voor de kans die ze mij hebben gegeven. 

Ik bespreek die verhaal met mijn opa aan de telefoon. Die verteld mij ook dat ik er verstandig aan doe om me voorlopig op Vicenza te concentreren. De rest is niet belangrijk. Mochten er ooit zaakwaarnemers komen of marketingbureaus dan moeten ze maar contact met hem opnemen. 

Op de club is iedereen eigenlijk wel tevreden over de groei die ik doormaak. Ze hadden wel verwacht dat ik het in het begin lastig zou krijgen. Niet zozeer voetballend mar wel met alles er om heen en dat zou dan terug te zien zijn in mijn spel. Achteraf is het makkelijk praten maar daarin hebben ze toch wel gelijk gekregen. Toch is het in de afgelopen 9 wedstrijden waarin ik speeltijd heb gekregen 10 keer raak geweest en dat zijn toch ook weer cijfers die ze niet hadden verwacht. De trainer is dan ook lovend over mij en laat aan de plaatselijke media weten dat als ik zo door ga een plekje in de basis ook niet lang meer zal duren. Maar dat we niet moeten vergeten dat het als invaller soms ook makkelijker is. Verdedigers zijn vaak wat vermoeider en met een frisse spelen is het dan makkelijker om tot kansen te komen. Dat laatste ben ik het eigenlijk niet mee eens maar hij heeft natuurlijk zijn mening.

In de uitwedstrijd tegen Padova begin ik gewoon weer op de bank en kom ik na een uur spelen binnen de lijnen bij een stand van 1-1. 8 minuten later schiet ik ons op voorsprong. Een vrije trap word bij de 2e paal neergelegd en daar sta ik helemaal vrij, laat ik de bal op de binnenkant van mijn voet vallen en kan de doelman niks meer doen 1-2. 6 minuten later is het opnieuw raak. Een splijtende pass zorgt ervoor dat ik oog in oog met de doelman kom te staan. Deze komt al glijdend naar de bal toe en met een simpel wippertje breng ik de marge op 2 en staat het 1-3. Nu wil ik nog meer. Het komt niet vaak voor dat ik nog genoeg tijd heb om een hattrick te maken en het kan een nieuwe mijlpaal voor mezelf zijn maar nog beter. De zoveelste boodschap dat de trainer echt niet meer om mij heen kan. De tijd verstrijkt en het lijkt er ook niet meer in te zitten. Maar dan komen we in blessuretijd nog 1 keer door en is Ebosele niet zelfzuchtig. Hij kan zelf scoren maar legt de bal breed waardoor ik de bal in een leeg doel kan plaatsen 1-4.

Op de verjaardag van mijn oma is het dan zover. De trainer laat voorafgaand aan de wedstrijd tegen Arzignano weten dat ik voorlopig de kans krijg als 1e spits. Dit is waarvoor ik Nederland achter me heb gelaten maar ik ben er natuurlijk nog niet. De afgelopen maanden hebben in het teken gestaan van deze boodschap en dat het harde werken word beloond is natuurlijk mooi. Maar eigenlijk begint het nu pas echt. Nu moet ik er echt staan en blijven leveren. Wat dat betreft bewijs ik mijzelf een enorme dienst door na 20 minuten spelen al voor de 2-0 te zorgen. Het is een goede aanval over de linkerkant waarbij de voorzet erg vroeg en scherp is. Ik moet er nog een versnelling uitgooien maar als ik vervolgens mijn rechtervoet tegen de bal kan zetten weet ik al dat het raak is. Bij rust staat overigens de eindstand van 4-1 al op het scorebord.

Uit bij Novara is het voor mij hard werken om tot kansen te komen. We krijgen in de 1e minuut al een penalty tegen en lijken al snel achter de feiten aan te lopen maar het team laat zie waarom het meedoet om de bovenste plaatsen en stelt voor rust nog orde op zaken waardoor we met een 1-3 stand gaan rusten. In de 2e helft staat mijn vervanger al klaar als we nog een strafschop krijgen. Ik wil er toch vanaf gaan met een treffer en mijn teamgenoten merken dat ook. Gezien mijn vorm vertrouwen ze er op dat ik de wedstrijd helemaal op slot gooi en dat doe ik dus ook. Vanaf de stip pik ik mijn goaltje mee en zie ik hoe er uiteindelijk met 2-4 word gewonnen.

De laatste wedstrijd voor de korte winterstop is tegen Mantova. Opnieuw kom ik eigenlijk niet tot kansen maar spelen we als team ook gewoon niet goed. Dat we met 1-0 verliezen is vooral zuur omdat het even duurt voor we dit resultaat recht kunnen zetten. Toch ben ik vooral blij dat ik met mijn moeder weer even terug naar Nederland kan om daar de feestdagen te vieren. Natuurlijk is het ook fijn om weer even tijd te hebben om wat met vrienden en bekenden te doen. Toch staat er nog een afspraak gepland met de plaatselijke krant. Die zijn vooral benieuwd naar mijn eerste maanden in het buitenland.

2105326402_resultatendecemberseizoen1.thumb.png.62ff49a7d13c5d424348adead4e9f79a.png

416172188_standnadecemberseizoen1.png.e1899a70c036a76a4a3b1ae484f9d0bd.png

----

De vaste volgers van mijn novelles weten dat ik zo nu en dan een interview doe. dus bij deze zijn vragen welkom ;)

@19CH98Het is natuurlijk ook nog veel te vroeg aan om een volgende stap te denken

@ElMarcos Milano is los en die basisplaats is na zijn goals de afgelopen wedstrijden dan ook gerechtvaardigd

@Djurovski Een andere club is voor milano persoonlijk ook nog niet aan de orde

@Marius Getuige die 1e plaats doet de hele ploeg het natuurlijk goed. Milano heeft daar wel een behoorlijke bijdrage in

@Thomassje123 het moment is dan ook daar dat de trainer echt overtuigd is

@Copywriter @Kyrill @MNie @Bogatyr @Tim Windt @aron24

Link naar opmerking
Deel via andere websites

549382327_milanobanner.png.9a3e73112b0ca27ca6d12e23bcedfbde.png

Het zal je maar gebeuren. Je debuut maken voor een 1e elftal tegen een profclub in een feestwedstrijd en daarin een contract afdwingen bij de profclub waar je tegen moest spelen. Het overkwam de 16 jarige Milano Van Zanten. Inmiddels lijkt hij zijn draai in Italië helemaal gevonden te hebben en lijkt zijn verhaal op een voetbalsprookje.

Milano, Allereerst hoe is het om weer even terug in Nederland te zijn?

Het is eerlijk gezegd wel even lekker om terug te zijn en gewoon weer de vertrouwde dingen en mensen om je heen te hebben.

Hoe bevalt het leven in Italië?

Voetballend gezien gaat het inmiddels prima alleen buiten het voetbal om is het toch wel anders. Ik weet dat ik daar met een reden ben maar ik mis het wel om even de deur uit te gaan met vrienden. Mijn moeder en ik doen het vooral samen daar en dat gaat hartstikke goed hoor. Toch is mijn wereld daar vrij klein.

Toch denk ik dat heel veel jongens graag met jou zouden willen ruilen. Is het ook een droom die uit komt?

Dat ligt er maar net aan. Vroeger als klein ventje dacht ik er nou niet aan om in de Serie C te spelen. Maar nu ik er speel mag je best zeggen dat dit een opstap is naar de droom die langzaam aan het uitkomen is.

Kan je ons meenemen naar hoe het allemaal tot stand is gekomen?

Ik mocht meespelen tijdens een wedstrijd in de feestweek hier en viel dusdanig op dat de trainer mij een kans gaf op een aantal trainingen hier. Ook dat beviel van zijn kant wel en zodoende is het eigenlijk van een contract bij Vicenza gekomen. 

Is het niet gewaagd om op jonge leeftijd een avontuur in het buitenland aan te gaan?

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat je beter spijt kan hebben van de keuzes die je maakt dan van de kansen die je laat liggen. Nu na ruim 6 maanden is het makkelijk om te zeggen dat die keuze goed heeft uitgepakt.

Toch lijkt de Serie C me ook geen vetpot?

Ik verdien meer dan prima voor iemand van mijn leeftijd. Geld is ook niet mijn motivatie. Tuurlijk hij beter ik presteer hoe meer geld er natuurlijk binnen zal komen maar ik wil vooral voetballen en mijn droom waarmaken.

Wat is die droom dan precies?

Ik ben al in het land waar ik wil zijn nu is het zaak om langzaam maar zeker te groeien en beter te worden. Uiteindelijk is het mijn droom om dan voor Napoli te spelen. Dat is dan puur gericht op het club voetbal. Natuurlijk heb ik ook wel eens van een WK of EK gedroomd maar dat is nog lang niet aan de orde.

Waarom Napoli?

Ik heb mijn vader nooit mogen kennen door omstandigheden. Gelukkig weet ik wel genoeg over hem en hij was groot supporters van Napoli. Mijn vader kwam uit Napels en dan niet uit de meest frisse wijk van de stad. Nu zijn het in de wijk Scampia vooral maffia en drugs bazen die de boel daar runnen maar ik wil door middel van het voetbal de kinderen daar inspireren en de kans geven op een beter leven.

Hoe denk je dat te gaan bereiken?

Zoals ik al heb aangegeven. Hoe beter mijn prestaties hoe beter ik met het voetbal ga verdienen. Daarvan wil ik een deel gaan uitgeven aan bijvoorbeeld de aanleg van voetbalveldjes en betere voorzieningen voor de jeugd. 

Je gaf al aan dat jij je vader nooit hebt mogen kennen. Is het daarom dan ook een extra drijfveer? En geeft het je extra kracht?

Ik haal er zeker mijn motivatie uit. Mijn vader is plotseling verdwenen. De kans is dus aanwezig dat hij nog leeft. Dan weet ik zeker dat hij trots zal zijn als ik voor zijn club ga spelen en de wijk waar hij is opgegroeid wil verbeteren. Mocht hij niet meer leven dan komt er vanzelf een moment dat de wat oudere mensen daar weten dat ik de zoon van ben. 

Je naam doet eigenlijk vermoeden dat jou vader fan was van een heel andere club.

Ik snap wat je bedoeld. Dat zijn natuurlijk ook allebei prachtige clubs. Binnenkort nemen we het trouwens in de beker op tegen Inter. Ik kijk er erg naar uit om in dat stadion te voetballen

Je bent dus ook beschikbaar voor Italië?

Daar loop je iets te veel op de zaken vooruit. Ik kan uitkomen voor Nederland en Italië inderdaad maar het moet heel raar lopen wil ik op korte termijn een uitnodiging krijgen.

Je hebt inmiddels je draai aardig weten te vinden. Wat zijn op korte termijn de doelstellingen?

Mijn basisplaats behouden en belangrijk zijn voor Vicenza. Daarnaast is promotie ook doel dat haalbaar moet zijn. De Serie B zal wat dat betreft voor mijn ontwikkeling ook een stap in de goede richting zijn.

Tot slot, Het WK is natuurlijk net achter de rug. Is het volgende grote toernooi realistisch?

Het volgende grote toernooi is over goed 18 maanden alweer. Ik denk niet dat ik daar rekening mee moet houden. Wie weet is het volgende WK een mooie stip aan de horizon. Daar moet ik nog heel veel stappen voor zetten hoor. Het is voor mij vooral belangrijk om ook een beetje te genieten van wat er allemaal gebeurd. Ik ben de laatste maanden zo bezig geweest met het moeten presteren en het moeten slagen dat ik , nu er even een rustperiode is eindelijk een moment van bezinning heb. Voetballend is het fantastisch en buiten het voetbal om gaat het straks vanzelf ook allemaal wel weer mooier worden. 

-------------

Zoals aangegeven dus een interview

@19CH98 Het lijkt op dit moment erg makkelijk te gaan voor milano als het op goals aankomt

@Djurovski puur naar de cijfers kijkend lijkt er geen reden om hem snel weer op de bank te zetten

@MNie het gaat erg lekker

@Marius Het gaat voor beiden erg lekker. Maar het seizoen is pas op de helft

@ElMarcos @Thomassje123 @Copywriter @Kyrill @Bogatyr @Tim Windt @aron24

Link naar opmerking
Deel via andere websites

168526630_milanobanner.png.44a346865342336639a0aaca154297d8.png

Een korte break , Feestdagen met de familie en een interview waar ik toch wel wat wisselende reacties op heb gekregen. Met name het feit dat ik het WK van 2026 als een stip aan de horizon zie is volgens de meeste mensen echt belachelijk. Wat die mensen vinden boeit me eigenlijk ook niet. Misschien is dat wel de reden dat ik een kans heb gekregen om prof te worden en voetballen de meeste mensen die kritiek hadden op dat stukje bij de amateurs. 

Ook heb ik weer 3 paar nieuwe voetbalschoenen gekocht. Ik heb nog geen sponsorcontract dus draai zelf voor de kosten op. Wel ik het fijn dat ik een kleine korting krijg bij een sportzaak waar ik eigenlijk altijd mijn schoenen heb gehaald. Bij de club vinden ze het vreemd dat ik nog niet getekend heb voor een merk als Adidas of Nike. Ik kan me er nog niet zo druk om maken. Ik heb namelijk nooit met een vast merk gespeeld. Ik kocht namelijk altijd de schoenen waarvan ik dacht die vind ik mooi en belangrijker nog dat ze lekker zaten. Dat ik mijn eigen schoenen nu nog bekostig zorgt er ook een beetje voor dat ik een band heb met mijn schoenen. Ik ben er zuinig op en maak ze nog steeds zelfs dagelijks schoon. Daar waar ploeggenoten ze dumpen bij de materiaalman. 

Ondanks dat de korte break even lekker was is het toch ook weer erg fijn dat het snel weer begint. Thuis tegen Triestina moeten we de nare smaak van het verlies in de laatste wedstrijd voor de break wegspelen. Het is de hele wedstrijd verre van goed maar er word wel gewonnen. In de 13e minuut is het een te korte terugspeelbal op de doelman die ik kan onderscheppen. Ik kan simpel langs de doelman en schuif de bal in het lege doel 1-0.

Misschien waren een aantal spelers van ons al met hun hoofd bij de grootste wedstrijd van het seizoen. De bekerconfrontatie met Inter in het Stadio Giuseppe Meazza. Een iconisch stadion en al bij aankomst krijg ik kippenvel. Tijden de veldinspectie is het stadion nog leeg en dan al krijgen we te horen dat het voor het grootste deel ook leeg zal blijven. Dat maakt niet uit want ook leeg maakt dit stadion enorme indruk. Dit is een podium waarop ik mezelf maar wat graag wil laten zien. De wedstrijd word voor mij persoonlijk een wedstrijd om heel snel te vergeten. Al na 8 minuten word ik vervangen. Ik krijg de bal aangespeeld en krijg vervolgens een knietje op mijn stuitje. Ik voel gelijk een tinteling in mijn benen en de schrik zit er goed is. Ik verlaat het veld op een brancard en er word gevreesd voor het ergste. Gelukkig trekken de tintelingen na een goede 20 minuten weg maar ik kan me nog steeds niet vrij bewegen. De ploeg doet het overigens fantastisch en laat echt zien tegenstand te kunnen bieden. Vlak voor rust is het uit een vrije trap raak voor Inter maar dat is de enige goal in deze wedstrijd 1-0 verlies maar wel een verlies waar we als team trots op mogen zijn.

Het was voor mij gelijk al duidelijk dat de wedstrijd tegen Pordenone een wedstrijd was waar ik niet zou gaan starten. Op de afsluitende training kan ik het grootste gedeelte wel mee doen maar heb ik nog steeds last en ben ik nog steeds niet heel erg mobiel. Het loopt niet bij ons en dus word er na 60 minuten voor gekozen om mij toch warm te laten lopen.  Juist op dat moment komen we ook nog eens met 1-0 achter en is er enige haast geboden. In de 70e minuut kom ik binnen de lijnen om iets te forceren maar als 7 minuten later Zonta een rode kaart krijgt is het onbegonnen werk. De trainer vraagt mij zelf nog of ik het erg vind om weer gewisseld te worden maar dat wil ik absoluut niet hebben. Al met al dus een pijnlijke nederlaag.

Ook in de thuiswedstrijd tegen Sangiuliano City begin ik op de bank. Maar ook nu loopt het voor geen meter bij ons. Voor rust mag ik al gaan warmlopen en in de rust moet ik me klaarmaken voor de 2e helft. Ik voel me al weer een stuk beter en heb het gevoel dat ik zonder pijn ook weer makkelijk weg kan draaien. in de 54e minuut bewijs ik maar weer eens mijn waarde voro het team. Bij een vrije trap word ik over het hoofd gezien. De bal komt perfect bij de 2e paal en daar knik ik simpel binnen 1-0. Het blijkt weer de enige treffer van de wedstrijd te zijn en dus mag ik mezelf weer matchwinner noemen. 

Op tv hoorde ik altijd vaak dat Januari een lastige maand is en ik vond dat altijd de grootste onzin. Toch merk ik nu dat Januari inderdaad een maand is die anders is dan andere. Nu kan ik daar ook wel een verklaring voor geven. Het is voor clubs en spelers toch een maand van onzekerheid. Komen er nieuwe spelers bij die een concurrent kunnen zijn of misschien nog erger. Zit er een transfer in als ik goed speel. Persoonlijk heb ik daar geen last van maar ik merk wel dat binnen ons team een aantal jongens voor zichzelf lijkt te spelen. Ik ben er in ieder geval wel blij mee dat de ploeg zich heeft versterkt met Rayan El Azrak. Hij word overgenomen van FC Utrecht en daarmee is er een Nederlands sprekende speler bij gekomen. Ik ken hem nog niet goed maar dat is ook niet belangrijk. Het is duidelijk dat wij buiten het veld veel aan elkaar kunnen hebben. 

De blijdschap van deze transfer is ook snel weer weg trouwens. We laten het als team weer behoorlijk afweten in de uitwedstrijd tegen Albino Leffe. Het eindigt namelijk zoals we waren begonnen 0-0.

2083068960_resultatenjanuariseizoen1.thumb.png.881e02cfa1f24b34b1ea965bbcae65ba.png

160009405_standnajanuariseizoen1.png.0ea30e75fab4c506111835379923962e.png

------

@Djurovski @Copywriter @Marius @ElMarcos thanks

@19CH98 @MNie @Thomassje123 @Kyrill @Bogatyr @Tim Windt @aron24

Link naar opmerking
Deel via andere websites