Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MILANO

mattihamstra

Aanbevolen berichten

Dit interview lijkt erop te duiden dat er in de toekomst een overstap naar de oliedollars aan zit te komen. Gelukkig lijkt het wel voor de verre toekomst want de doelen bij Napoli zijn duidelijk. 

Daarnaast hoop ik dat je dit verhaal lekker doorzet. Het is altijd maar afwachten of een nieuw verhaal namelijk net zo leuk is om te volgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1214418441_milanobanner.png.4fdfad7048a0baa282578daf6cb659c0.png

Had ik ooit gedacht dat mijn zoon zo succesvol zou worden? Nee uiteraard niet. Maar ik had ook nooit meer gedacht dat ik mijn zoon ooit nog zou gaan zien en dat ik voor een groot deel zijn belangen behartig. Het is een reis geweest en je zou er gerust een film kunnen maken maar mijn leven is niet belangrijk. Ooit koos ik ervoor om mijn zoon een veiliger leven te geven door afstand van hem te nemen. Vandaag de dag is die afstand er gelukkig niet meer. Veel te lang heb ik me voor hem verborgen gehouden. Toen ik eenmaal begon met mijn agency ben ik toch een heel klein beetje gaan sturen op een carrière in Italië. Het klinkt misschien heel raar om te zeggen maar ik denk juist dat Milano zo'n sterke wil heeft door het feit dat hij zijn vader niet had en dat hij daardoor al vroeg volwassen is geworden. Richting zijn moeder heeft hij een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Hij zegt nog heel vaak dat hij mij haat om de tijd dat ik er niet voor hem was maar dat hij dankbaar is voor de tijd die we nu hebben. 

Goed even terug in de tijd. De tijd dat ik een trainingskamp regelde voor Vicenza in Harderwijk. Ik wist dat mijn zoon mooi stappen aan het maken was in het amateur voetbal en dat hij op een kruispunt stond in zijn leven. Ga ik nog een keer voor die ene kans die misschien voorbij komt of ga ik me richten op een vervolgopleiding en hou ik het bij amateurvoetbal. Godzijdank mocht hij in een oefenwedstrijd laten zien wat hij kon en vanaf daar is hij vertrokken. Het zegt ook veel over zijn moeder, die toch ook haar leven heeft opgegeven en ook de stap naar Italië heeft gemaakt voor hem. Spelen voor Vicenza is absoluut geen vetpot maar het was voor mij de perfecte manier om echt dichtbij hem te komen. Ik was er bij toen hij zijn debuut maakte tegen Bari en in de verlenging de winnende wist te maken. Vanaf dat moment kon hij als 16 jarige al niet meer stuk bij de supporters en tot op de dag van vandaag is hij de jongste doelpuntenmaker ooit voor de club. Daarna duurde het even voor hij echt los kwam maar toen hij eenmaal zijn kans kreeg greep hij deze met beide handen aan. Tegen Pro Patria is hij begonnen met scoren en dat is eigenlijk niet meer opgehouden. Hij was op zijn 16e al belangrijk voor de club en op zijn 17e eigenlijk al onhoudbaar. Bologna was de perfecte stap. Daar was het begin lastig. Maar is dat gek als je in anderhalf jaar tijd van amateur voetbal naar de Serie A gaat. Bologna is daar geweldig mee om gegaan en heeft hem echt een half jaar de tijd gegeven om aan alles te wennen. 

Eenmaal bij Bologna kwam ook het Nederlands Elftal heel snel om de hoek kijken. Hoewel ik het persoonlijk geweldig had gevonden als Milano voor Italië had gekozen snap ik zijn keuze natuurlijk wel. Hij is daar geboren en heeft daar 16 jaar van zijn leven door gebracht. In zijn enige volledige seizoen bij Bologna liet Milano zien de potentie te hebben de beste speler van de wereld te kunnen worden. Wat vooral mooi was om te zien was hoe hij met de sport bezig was. Zo serieus en zo gedreven. Op die leeftijd zo rond zijn 18e kunnen er heel veel afleidingen zijn. Uitgaan , vrouwen , mensen die zeggen het beste met hem voor te hebben maar uiteindelijk alleen maar uit zijn op zijn geld en reputatie. Het was dan ook even schrikken voor mij toen hij met een Nederlandse Influencer ging maar al snel zag ik dat het goed was. Voetbal ging voor alles. De cijfers logen er niet om. 37 wedstrijden gespeeld in de Serie A en daarin wist hij 39 keer tot scoren te komen. Het was duidelijk ook Bologna kan hem niet behouden. 

Milano had graag willen blijven ondanks de interesse van meerdere Europese topclubs. 'Waarom zou ik vertrekken met het WK aan het einde van dit seizoen? Ik heb hier alles wat ik nodig heb om uiteindelijk gekozen te worden voor de selectie die naar Amerika gaat.' En toen werd de droom werkelijkheid.

Victor Osimhen werd vlak voor het einde van de transfermarkt verkocht aan Liverpool en Napoli bracht een bod uit dat niet te weigeren was. Om eerlijk te zijn dachten we beiden niet maar aan het WK aan het einde van het seizoen. Mijn club , de club waar ik van kinds af aan al fan van was wou mijn zoon hebben. Milano heeft ook meegekregen dat deze club mijn favoriete club was en natuurlijk nog steeds is. 'Pap, Het is tijd om een lang gekoesterde droom uit te laten komen. Niet alleen voor jou maar ook voor mij persoonlijk.'  Het voelt nog steeds onwerkelijk dat die kleine voor 83 miljoen Euro die stap heeft kunnen maken. Het enige probleem was dat ik me niet veilig voelde in Napels en dus geen wedstrijden live kon bijwonen daar. Nu is dat wel anders en daar moet ik mijn zoon natuurlijk voor bedanken. Er zijn maar weinig spelers die doen wat hij heeft gedaan. Het gesprek aan gaan met de Camorra en daarin nog eisen stellen ook. Tot op de dag van vandaag moet hij zijn belofte nog wel waar maken maar gezien zijn inzet en liefde voor de club gaat iedereen er van uit dat die Champions League snel naar Napels komt. Bij Napoli word hij inmiddels gezien als de Maradona van deze tijd. 

Ondanks dat ik Milano graag in het blauw van Italië had zien spelen per het oranje van Nederland hem perfect. Ik weet nog goed toen hij met Adidas in gesprek ging. 'Zet het WK van 2026 maar in jullie agenda want dat word mijn toernooi.' Die speciaal ontworpen voetbalschoen waarin de 3 strepen van Adidas de kleuren van de Nederlandse vlag kregen en het goud daar omheen. Het was een man met een doel.  Het begon ook mooi met een overwinning en een doelpunt tegen het Gastland. Daarna kwam er kritiek. Kritiek die hij vanaf de kwartfinale aan gort schoot. Tot 2 keer toe schoot hij zijn land in de verlenging een ronde verder tot aan de finale. Die finale waar hij heel veel lat van heeft gehad. Bedreigingen zijn nooit leuk en het was duidelijk dat het invloed had op hem. De tranen nadat hij de 2-0 wist te maken in de 89e minuut. Het was een mix van blijdschap en angst. 

Ondanks een moeilijk periode daarna is hij bijna onverstoorbaar door gegaan met presteren voor zijn club en land. Milano en Napoli hebben samen nu meerdere prijzen gepakt en langzaam maar zeker komen ze ook steeds dichter bij die prijs die elke club en speler een keer wil winnen. De Champions League. De finale van afgelopen seizoen is een litteken maar de honger is alleen maar gegroeid. Het Litteken komt vooral door de blessure die hij daar opliep en dus moest vrezen voor het missen van het EK in ons Italië. We kunnen niet zeggen dat het zijn toernooi is geworden maar het EK van 2028 zal toch voor altijd verbonden zijn aan zijn naam door in de finale met 2 treffers en een assist belangrijk te zijn. 

En nu zitten we hier. Ondanks de moeizame start in de competitie (0-4 winst op Sampdoria en 0-0 thuis tegen Lazio) en het feit dat Milano nu nog droog staat wil de club maar wat graag duidelijk maken dat Milano voorlopig niet te koop is. Als trotse vader en zaakwaarnemer kan en mag ik het eindelijk bekend maken. Milano tekent een nieuw contract bij de club die hem de komende 5 jaar op de plek zal houden die hij als zijn thuis ziet en dat is hier in Napels bij Napoli.

1394798918_resultatenaugustusseizoen7.thumb.png.246cb3dcbe947a5a7fd9342e1a14b373.png

--------------

Zelf was ik er al over uit wat ik zou willen met dit verhaal. Ik vond het in het verleden nog wel een jammer dat er een nieuwe game aan zat te komen en dat ik een nieuw verhaal moest starten. Persoonlijk ben ik dus erg blij dat we straks bij de nieuwe game een oude save mee kunnen nemen. Milano heeft nog een heel voetballeven voor zich ik ben zelf ook wel benieuwd wat er nog allemaal staat te gebeuren. Ik zal dus ook doorgaan met dit verhaal en jullie hopelijk nog lang weten te boeien 

@19CH98 voorlopig zit Milano goed op zijn plek en is dat misschien iets voor de hele verre toekomst ;) 

@Kyrill thanks weer

@Marius thanks zoals gezegd ga ik zelf ook graag door met dit verhaal

@ElMarcos zoals gezegd heeft doorgaan ook mijn voorkeur. 

@Keeza @Djurovski @MNie @Bogatyr @Tim Windt @Blom @D.J. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

milanobanner.png.93e8152d6cc7e1df3b946d7cb15a1e7c.png

Een nieuw contract bij de club van mijn dromen. Ik heb al vaker aangegeven dat ik niet zomaar vertrek hier en ik heb nog een belofte open staan. Mijn vader heeft een prachtige deal er uit weten te slepen en daarvoor ben ik hem natuurlijk dankbaar. De komende jaren hoop ik vooral dat dit rust geeft. Rust die ik rondom mijn persoon goed kan gebruiken. Ik ben getrouwd met een prachtige vrouw , heb een geweldig kind en heb mijn beide ouders dichtbij mij. Die mensen zorgen er voor dat ik normaal blijf doen en dat ik mij kan richten op de doelen die ik mezelf elk jaar weer stel. Dit jaar moet het toch wel echt gaan gebeuren. Toch ligt er met mijn status toch altijd het gevaar van de media op de loer. Gelukkig ben ik niet van het uit gaan en ben ik naast de voetballer Milano gewoon de familiemens. Na 2 wedstrijden zonder goal word er in Italië al gesproken van een slechte vorm. Dat word in de kranten nogmaals uitgemeten als ik bij het Nederlands Elftal wel presteer. In de Nations League word er gewonnen van Noorwegen (4-1) en België (3-6) In beide wedstrijden word ik verkozen tot man van de wedstrijd en kom ik 3 keer tot scoren en geef ik 4 assists. 

Zelf lees ik eigenlijk nooit echt wat er over mij verschijnt in de media maar je ontkomt er bijna niet aan dat je het toch mee krijgt. Tijdens interviews zullen er altijd vragen komen over wat ik er van vind of word er op de club over gesproken. Voor de wedstrijd tegen Juventus sta ik dan ook weer in het middelpunt. Ik moet min of meer presteren. Arne Slot praat er met mij over en ik zeg hem dat ik er weinig mee kan. Het zorgt niet voor extra motivatie aan de voorkant. Wel is het zo dat ik nog wel eens wil reageren als ik het wel laat zien. Slot wil dat dit keer niet hebben anders ontstaat er heel makkelijk een nieuwe rel. Juventus tegen Napoli is ook vooral de wedstrijd van Vlahovic tegen mij. Vlahovic laat zich in de eerste helft gelden met 2 treffers en zo kijken we met de rust tegen een 2-0 achterstand aan. Slot is woest. Ik kom totaal niet in het spel voor en dat komt vooral door de slechte aanvoer deze wedstrijd. Slot besluit gelijk risico te gaan nemen en een verdediger wat hoger op het veld te zetten. Het duurt niet lang voor die omzetting effect heeft. In de 53e minuut word ik weggestoken en schuif ik de bal onder de doelman door. Er is geen tijd om te juichen want ik ruik bloed. 2 minuten later schiet ik al de gelijkmaker tegen de touwen. Kvara trekt de bal hard voor en ik kan de bal net voor de doelman binnen glijden 2-2 en het is weer een wedstrijd. In de 64e minuut is de comeback en de hattrick compleet. Uit een vrije trap weet ik de bal tussen 2 verdedigers in toch te verlengen en staat de doelman aan de grond genageld 2-3 en het stadion lijkt zich tegen Juventus te keren. Als Kim er 4 minuten later ook nog 2-4 van maakt hebben wij de wedstrijd helemaal in handen. In de 71e minuut word het toch 3-4 en blijft het vrijwel tot het einde spannend. Aan die spanning komt een eind als Singo er in de 93e minuut 3-5 van weet te maken. Na de wedstrijd krijg ik inderdaad de vraag wat ik vind de verhalen in de media. 'Ik kan er weinig mee. Volgens mij loop ik na vandaag gewoon weer 1 op 1 en dat lijken me nou geen slechte cijfers voor een spits.'

Slechts een paar dagen later is het weer de strijd tussen 2 superspitsen in de media. Dit keer is mijn tegenstander Haaland. Haaland komt er in de 1e Champions League wedstrijd niet aan te pas en ik lijk met 2 treffers de grote man te worden. Ik word vervangen met een 0-2 voorsprong maar ik zie het voor mijn ogen helemaal mis gaan in de slotfase. Het word 2-2 en in mijn ogen verliezen we hier 2 punten. 

Voor de 3e topwedstrijd in 8 dagen tijd komt AC Milan op bezoek. Met 5 goals in de afgelopen 2 wedstrijden is het voorlopig wel weer even klaar met vragen over mijn vorm. Nu is het zaak om die vorm door te trekken want ook in deze wedstrijd moet ik er weer staan. Het begin van ons is prima. Kim kopt ons na 20 minuten spelen op een 1-0 voorsprong en tot dan toe zijn we nog niet in de problemen gekomen. Toch is het bij de eerste de beste kans die AC Milan krijgt ook direct raak en staat het 4 minuten later gewoon weer 1-1. Er lijkt vanaf dat moment wat rust in de wedstrijd te komen waarin het vooral draait om speldenprikjes uitdelen. AC Milan heeft een fase zelfs het betere van het spel maar op de counter slaan we voor rust toch nog toe. De restverdediging klopt totaal niet en met 1 lange bal ben ik weg. De doelman komt erg vroeg zijn doel uit en ik stift de bal vrij simpel over hem heen voor de 2-1. Na rust ben ik al vrij snel weer trefzeker. Een schot van Malacia word geblokt maar komt precies voor mijn voeten. zonder enige twijfel ram ik de bal tegen de touwen voor de 3-1 en lijkt er wat te knakken bij de tegenstander. Als 2 minuten later Anguissa er 4-1 van maakt is de wedstrijd wel beslist. Vanaf de bank zie ik Saliba er nog 5-1 van maken en dus is het al met al een erg goede week voor ons geweest. 

resultatenseptemberseizoen7deel1.thumb.png.68c7829d950f146ebad9eb2fe60974c9.png

-----------

Het heeft even geduurd. Ik ben echt superdruk geweest de afgelopen weken. naast werk nog 4 avonden trainen geven en de weekenden ook gevuld met voetbal. Nu is er gelukkig weer ietsjes meer tijd voor FM

@Kyrill thanks een terugblik gaat vaker voorkomen vanuit een ander perspectief

@Marius Het heeft even geduurd maar nu toch een vervolg van dit verhaal ;)

@19CH98 De honger naar prijzen en dan met name die ene prijs gaat maar niet weg

@ElMarcos het heeft even geduurd maar nu is er weer tijd en uiteraard ook zin om verder te gaan

@Keeza @Djurovski @MNie @Bogatyr @Tim Windt @Blom @D.J. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

milanobanner.png.8cc13c59eb2e34f3de8d543aa0472244.png

Sinds dit seizoen heeft de club een nieuw merk voor de kleding. Met Nike / Jordan komt er nog wat extra geld binnen en is specifiek aan mij gevraagd of ik me bezig wou houden met het ontwerp voor de Champions League shirts. In eerste instantie zal het alleen gaan om een thuisshirt maar na de winterstop moet daar nog een extra shirt bij gaan komen. Ik krijg een beetje de vrije hand en mocht ook zelf op zoek gaan naar een sponsor. Ik heb aan heel veel bekende merken gedacht maar uiteindelijk kwam ik toch uit bij Patta. We hadden een aantal ontwerpen liggen maar zijn uiteindelijk met een ontwerp gekomen dat we binnen kort voor het eerst zullen dragen tijdens een Champions League wedstrijd. 

Voor het zover is moeten we onze goede vorm eerst nog even doorzetten in de uitwedstrijd op Florence. Fiorentina is daar de tegenstander en na 3 topwedstrijden word dit gezien als zomaar een tussendoortje. Blijkbaar dachten een aantal spelers daar ook zo over want na een al beroerde eerste helft worden we pas wakker als de tegenstander op voorsprong komt. Toch lijken we door een snelle dubbelslag ook weer rap orde op zaken te stellen. Anguissa maakt er na een uur spelen 1-1 van waarna ik ons maar weer eens op voorsprong schiet. Ik ontvang de bal op links en kan iets naar binnen komen. De verdediger laat wat ruimte en ook de doelman is niet klaar. In een flits besluit ik het maar eens te proberen en de bal ploft zo in de verre kruising 1-2. Dat lijk ook de eindstand te worden maar met de laatste trap van de wedstrijd weet Fiorentina toch nog gelijk te maken. Na mooie overwinningen op Juventus en AC Milan kan je toch wel spreken van een domper. 

Een paar dagen later word er een antwoord verwacht thuis tegen Sassuolo. Opnieuw is het van onze kant niet heel erg goed maar we komen al vroeg op voorsprong en dan maakt het voetbal even niet uit. Kvara opent na 7 minuten al de score. Echt in de problemen komen we niet maar tot grote kansen komen we ook niet. Het is eigenlijk een slaapverwekkende wedstrijd. Toch kan het publiek na 62 minuten spelen weer opveren als ik op de juiste plek sta om een rebound heel eenvoudig binnen te tikken voor de 2-0. Uiteindelijk word het nog heel geflatteerd 4-0 door 2 doelpunten in blessuretijd. Ik schiet nog een keer raak vanaf 11 meter en St. Maximin bepaald uiteindelijk de uitslag. Zonder grootst te spelen toch een groote overwinning. Nu op na de thuiswedstrijd tegen Spurs. 

In de dagen voor de wedstrijd tegen de Spurs kriebelt het toch een beetje bij mij. Een dag voor de wedstrijd krijgen ook mijn medespelers pas het nieuwe Champions League thuis shirt te zien en hun reacties zijn eigenlijk alleen maar positief. Maar het gaat mij vooral om de supporters. Het is namelijk niet zoals het traditionele thuisshirt. Omdat het de eerste keer is zal er na de wedstrijd een online veiling zijn waarbij de shirts te koop worden aangeboden. De opbrengst gaat uiteraard naar een goed doel. Angelia laat me vooral weten dat ik niet te veel bezig moet zijn met wat mensen er van vinden. "Als jullie dit seizoen succes behalen in dat shirt zal het niet aan te slepen zijn en word het automatisch een legendarisch shirt voor de supporters." Daar heeft ze natuurlijk een punt. Een uur voor aanvang van de wedstrijd, precies wanneer de opstelling online komt word de eerste afbeelding op social media geplaats. 

clshirtnapoliseizoen7.png.2c0fe28c8d39bbad4aa68fcce91265d6.png

Op dat moment hou ik me al lang niet meer bezig met reacties en heb ik mijn focus vol op de wedstrijd. Na het gelijke spel tegen Manchester City treffen we nu dus weer een Engelse tegenstander. De opdracht is heel simpel. We spelen thuis dus er moet gewonnen worden. Na 2 mindere wedstrijden schieten we dit keer uit de startblokken. Voordat de tegenstander een bal heeft geraakt is het al raak. We zijn goed 12 seconden onderweg als ik hem er al in heb liggen. Het is een streep in de korte hoek waarbij de doelman volgens mij denkt dat de bal naast gaat. 1-0 en wat een heerlijke start. Na 15 minuten spelen is het Anguissa die de score verdubbeld en in de 33e minuut kopt Saliba de 3-0 al tegen de touwen. Voor Saliba is dit extra lekker. Gezien zijn verleden word hij bij elk balcontact uitgefloten door de meegereisde Spurs fans. In de rust ben ik toch benieuwd hoe er gereageerd word op het shirt en ik vraag iemand die de socials van de club doet wat de reacties zijn. "Het is wennen voor de mensen maar het neigt toch naar positief." Dat is dan al weer een zorg minder. In de 2e helft gaan we gewoon vrolijk door en word de tegenstander van het kastje naar de muur getikt. Echt effectief zijn we niet maar ik krijg het publiek toch op de banken met een wonderschone treffer. Kvara met een heerlijke actie over links. Zijn voorzet is half hoog en net niet helemaal lekker. Maar ik bedenk met niet en spring iets op. Ik laat de bal op de binnenkant van mijn linker voet achter mijn rechter been langs vallen en de bal valt in de verre bovenhoek voor de 4-0. Kvara zelf bekroond een heerlijke wedstrijd met de 5-0 en zo zetten we toch een aardig grote score neer. 

Daags na de wedstrijd gaat het hard op de veiling van de shirt. Mijn shirt staat dan al op een bedrag van 2100 Euro en ook van de andere spelers lopen de prijzen flink op. Wat ik vooral top vind is dat de club nog even wacht met het verkopen van de shirts. Dat komt vanzelf wel. Eerst zoveel mogelijk geld ophalen voor het goede doel.

resultatenseptemberseizoen7deel2.thumb.png.ffdfbe30e3d10677f7713b601fa9c87a.png

standnaseptemberseizoen7.png.b86c58a5f0f3c26c02f3fb1284458ab4.png

---------------

@Marius milano was inderdaad weer eens niet te houden

@19CH98 een goed begin is het halve werk. ook voor milano ;)

@ElMarcos milano blijft nog even lekker doorgaan met scoren

@Kyrillthanks en milano gaat gewoon weer verder met waar we waren gebleven

@Djurovski ze kunnen moeilijk zeggen dat het slecht gaat nu. Maar uiteindelijk moet het team toch wel een plaatsje gaan klimmen op de ranglijst

@MNie terug met een knaller ;)

@Keeza @Bogatyr @Tim Windt @Blom @D.J. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

milanobanner.png.669bc83e39494c8d395af0da9bef9f31.png

Ik vraag me wel eens af hoe Milano het toch elke keer maar doet. Elke wedstrijd is de hoop op hem gevestigd en zijn er mensen die speciaal naar het stadion komen om hem te zien spelen. Niet alleen dat maar ze verwachten dan natuurlijk ook minstens een doelpunt van hem. Als spits van de beste ploeg van Italië verwacht hij dat zelf misschien ook wel maar als die druk zo verschrikkelijk hoog is dan is het toch bijna onmogelijk om daar mee om te gaan? Natuurlijk heb ik daar ook bewondering voor. Als ik naar hem kijk in het stadion zie ik wel dezelfde Milano als thuis alleen zijn houding is totaal anders. In het veld is het niet de lieve en zorgzame vader van Sydney maar een roofdier die op zoek is naar zijn prooi. In Italië hebben we nu vooral het geluk dat we niet overal worden gevolgd. Rondom het voetbal zijn de camera's vol op hem gericht maar daarbuiten kunnen we inmiddels vrij rustig ons gang gaan. Volgens Milano komt dat ook vooral omdat de ploeg het goed doet. Als de ploeg het slecht doet zal je eerder aangesproken worden op straat of zit even rustig uit eten er niet bij. In Napels is het inmiddels de normaalste zaak van de wereld dat Milano ergens gezien word en reageren mensen , op een paar toeristen na eigenlijk niet eens meer op het feit dat hij in het openbaar te zien is. Dat is toch wel erg lekker. Zeker nu we samen de documentaire over Beckham hebben gekeken. Het lijkt Milano geweldig om in de Premier League te spelen maar ik ben er bang voor dat we dan geen leven zullen hebben. 

Als vrouw kan ik na de wedstrijd tegen Udinese weer extra trots op hem zijn. Hoe belangrijk hij ook vandaag weer is voor zijn team door de enige 2 treffers van de wedstrijd voor zijn rekening te nemen. Al na 16 minuten is het 2 keer raak voor hem met een goede kopbal en een intikkertje van dichtbij. Na rust keer Milano niet meer terug. Vlak voor rust greep hij naar zijn hamstring en word er geen risico genomen. 

De club raad hem af om actief te zijn tijdens de interland periode en Milano luistert dit keer naar dat advies. Hoewel hij er stevig van baalt weet hij natuurlijk ook wel dat het seizoen nog erg lang is en er is dit jaar eigenlijk maar 1 prijs die echt gewonnen moet worden. Blessures zijn dus niet wenselijk. Omdat Milano hierdoor een paar dagen vrij heeft besluiten we om naar mijn familie in Stuttgart te gaan. Daar gaat het eigenlijk ook alleen maar over het voetbal. De vraag die mijn opa hem stelt is of hij ooit in Duitsland gaat voetballen. 'Er zijn maar weinig clubs die het geld hebben om mij te kunnen betalen. Daarmee bedoel ik niet eens mijn salaris want daar voetbal ik niet voor. Misschien ga ik wel wat voor een club hier in de buurt doen na mijn loopbaan.'

Tijdens de interland periode weet het Nederlands Elftal met 4-0 te winnen van Zweden en word er met 1-1 gelijk gespeeld tegen Noorwegen. Vooral na die 1-1 tegen Noorwegen gaat het weer over de rol van Milano. Je ziet dat het zonder hem toch niet vanzelf gaat. Milano kan dat gelukkig snel naast zich neer leggen maar het zegt toch wel iets over de druk die er ook in Nederland op hem ligt.

Na de interland periode kan Milano gelukkig weer aansluiten bij Napoli en staat hij gelijk in de basis tegen Ascoli. Hij speelt alsof hij helemaal geen last heeft gehad van zijn hamstring en weet weer 2 keer tot scoren te komen in de 5-2 overwinning. Hij maakt in de 27e minuut de 3-0 en lijkt de wedstrijd al vroegtijdig te beslissen. Echter komt Ascoli binnen 5 minuten terug tot 3-2 en is de spanning helemaal terug. Napoli dacht er te zijn maar speelt na die 2 tegentreffers vooral tegen zichzelf. In de 70e minuut is Milano dan toch weer de verlosser. Hij word goed vrijgespeeld en krult de bal fantastisch de verre hoek in voor de 4-2. Zielinski maakt er in de slotfase 5-2 van en zo word er toch nog ruim gewonnen. Toch heeft de ploeg dieper moeten gaan dat het zou willen met de wedstrijd tegen Real Madrid voor de boeg.

Na de wedstrijd tegen Real Madrid is er toch kritiek op Milano. 'Leuk dat hij er staat in de Serie A en daar aan de lopende band scoort. Maar dit zijn de wedstrijden waarin hij het wel vaker laat afweten en vandaag was daar weer een voorbeeld van.' Er word met 4-2 gewonnen van Real Madrid en Milano scoort eens een keer niet. Gelijk word er gesproken over een slechte wedstrijd van zijn kant en ik ben wel iemand die dat soort dingen mee krijgt. Zelf slaapt hij er niet minder om trouwens. Er is weer gewonnen en uiteindelijk gaat het volgens hem vooral daar om. Bovendien weet hij ook heel goed dat het onmogelijk is om elke wedstrijd tot scoren te komen. Vind maar eens een spits die dat wel heeft gedaan.

Milano zou Milano niet zijn als hij niet zou antwoorden. In de wedstrijd tegen Cittadella krijgt Di Lorenzo al erg snel een rode kaart en komt Napoli met 10 man te staan. Milano staat op als leider en neemt het team bij de hand. In de 24e minuut weet hij een lange bal goed bij zich te houden en kan hij de bal klaar leggen voor Macallister die binnen kan schuiven voor de 0-1. 5 minuten na rust verdubbeld Milano zelf de score. Een lange bal valt goed en de doelman staat helemaal verkeerd. Milano laat de bal stuiteren en van 40 meter schiet hij de bal richting het doel. De bal ploft binnen en met een man minder komt Napoli op 0-2. Uit een standaard situatie kopt Kim de 0-3 binnen en word Milano naar de kant gehaald. Opnieuw grijpt hij naar zijn hamstring en lijkt er toch weer sprake te zijn van een blessure.

Tegen Genoa is Milano er niet bij maar samen gezellig voetbal kijken op de bank zit er niet bij. Sydney is ziek en word eigenlijk alleen echt rustig als Milano bij hem in de buurt is. Ik kijk voetbal op de bank en Milano probeert Sydney in slaap te krijgen. Uiteindelijk vallen die 2 allebei in slaap en moet ik Milano vertellen dat er met 0-4 is gewonnen. Door de 4 overwinning in de Serie A klimt Napoli weer naar de 1e plaats.

resultatenoktoberseizoen7.thumb.png.711f06834fb8e3326693ada2a6d34261.png

standnaoktoberseizoen7.png.c5db4ac0fcbceaa8ca06e9d3725f7fa5.png

--------------

@Djurovski Milano kwakkelt nu een beetje maar het team behaalt de volle buit

@Marius Je vraagt er om dus hier in ieder geval een wedstrijd waarin milano niet scoort

@Kyrill En hij blijft het team helpen

@19CH98 @ElMarcos @MNie @Keeza @Bogatyr @Tim Windt @Blom @D.J. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @aron24 @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites