Blom Geplaatst 27 maart 2023 Share Geplaatst 27 maart 2023 Oei, toch een nare afsluiter van de interlandperiode. Benieuwd of je een stap gaat maken en dan naar welke club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 27 maart 2023 Share Geplaatst 27 maart 2023 Ik zeg een stap hogerop in Italië en hopelijk wilt het bij de nationale ploeg ook snel de goede kant op gaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 28 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 28 maart 2023 De zomerstop zit er weer op en in de laatste week van Juni meld ik me gewoon netjes weer op het trainingscomplex van Bologna. In de vakantie wou ik bewust even niks met voetbal te maken hebben zodat ik echt tot rust kon komen. Ik ging natuurlijk met een geweldig gevoel weg bij de club maar ik ging toch met een slecht gevoel op vakantie. Eenmaal op de club wil ik een gesprek met de technisch directeur Giovanni Sartori. Ik geef aan graag bij de club te willen blijven en nog een jaar te wachten op een eventuele transfer echter vind ik wel dat ik beloond moet worden voor mijn prestaties van vorig seizoen. Een verbeterd contract lijkt mij namelijk niet heel gek. Daarbij kan ik in een jaar tijd de club helpen om weer Europees voetbal te behalen en zodoende voor nog meer inkomsten te zorgen. ´Laten we wachten tot September voor we over een nieuw contract gaan praten. De transfermarkt is nog goed 2 maanden open en het moet heel raar lopen wil er geen club voor jou komen. Wij zijn niet in de positie om zomaar elk bod te weigeren.´ Ik snap het standpunt van de club ergens wel maar ik heb nou ook niet het gevoel dat ze me nog graag een jaar hier willen houden. Ergens weet ik dan al dat mocht er een bod geaccepteerd worden door de club ik min of meer wel naar die club zou moeten anders kan het hier wel eens een vervelende situatie opleveren. Ik bespreek de situatie met mijn vader. ´Jongen wat kan je bij Bologna eigenlijk nog bereiken? Het gaat eerder slechter dan beter. Tuurlijk is het niet makkelijk met het oog op het WK maar wie zegt dat je een WK gaat spelen met de vorm van het Nederlands Elftal? Op dit moment speelt er niks maar geloof me er gaan echt wel clubs komen. Mijn vader heeft gelijk. De transfermarkt is nog geen dag open of de eerste club meld zich al. Juventus opent het bal met een bod van 47 Miljoen Euro + 30% van de winst bij een eventuele verkoop. Nog voor ik er over na kan denken heeft de club al laten weten dit bod van tafel te vegen. Juventus is nou net een club waar ik niet heel snel naar toe zou gaan. Al is het maar omdat mijn vader me dat als supporter niet in dank af zal nemen. Nog geen dag later zie ik bij Fabrizio Romano op Instagram voorbij komen dat Liverpool een bod heeft uitgebracht. 50 Miljoen maar opnieuw is dat niet genoeg. Ondertussen train ik best aardig en doe ik ook niet moeilijk. Het komt wanneer het komt en anders maar niet. Tenminste dat probeer ik mezelf wijs te maken. Een aantal dagen later word er opnieuw een bod gedaan door Juventus. Dit keer komen ze met 70 Miljoen aanzetten. De club neemt het bod in beraad maar ik heb mijn keuze al gemaakt. Waarom kunnen ze zomaar in een paar dagen tijd hun bod met 23 Miljoen Euro verhogen? Waarom kon dat niet gelijk om te laten zien hoe graag ze me wouden hebben? De club kan er lang over nadenken maar ik ga niet naar Juventus. En vanaf dat moment veranderd de sfeer rondom mijn persoon. Ik merk dat de club niet blij is en ik krijg ineens ook nog maar weinig mee van een eventuele club die een bod op mij doet. ongeveer 2 weken na het laatste bod van Juventus gebeurd er precies waar ik eigenlijk bang voor was. In de vriendschappelijke wedstrijd tegen Borussia Dortmund blijf ik 90 minuten lang op de bank zitten. De club laat de buitenwereld weten dat er wat speelt en dat ze het risico niet willen nemen dat ik geblesseerd raak. Mijn vader weet echter van niks. Er word overigens met 4-2 verloren. Een paar dagen later kom ik ook tegen Feralpisalò niet aan spelen toe. Dit keer word er met 2-1 gewonnen. Inmiddels gaan we Augustus in en heb ik besloten gewoon te doen wat er van mij verwacht word. Speel ik dan geef ik alles en speel ik niet dan ga ik toch gewoon op de bank zitten. Mocht dat laatste lang aanhouden dan denk ik wel dat de supporters zich laten horen. Ook tegen Pordenone speel ik niet (4-1 winst) En ondertussen komt de eerste competitie wedstrijd er al aan. Ze zullen toch niet zo gek zijn om mij niet te laten spelen in de toch al lastige uitwedstrijd tegen AC Milan? Dat doen ze dus wel. Woest ben ik als ik mijn vader in het hotel aan de telefoon heb. 'Wat denken ze wel? dat ze mij kapot kunnen krijgen? Ze komen er nog wel achter zodra ik hier weg ben. De word Europees voetbal weer iets waar ze als club zijnde alleen maar van kunnen dromen. Er word met 4-1 verloren en zo beginnen we niet best aan de competitie. Voor de wedstrijd tegen Torino moet ik bij de trainer op kantoor komen. 'Milano, Het is nooit mijn keuze geweest om je niet te laten spelen. Nu de transfermarkt nog slechts een paar dagen open is en er geen club meer voor je lijkt te komen mag ik je pas van het bestuur weer laten spelen. Je mag er dus vanuit gaan dat je tegen Torino weer in de basis begint en ik hoop dat je dan ook weer net als vorig seizoen alles geeft.' De trainer hoeft zich geen zorgen te maken. Hij krijgt ook maar een opdracht en als hij zich daar niet weet te houden kan het ook zijn baan kosten. Tegen Torino laat ik als vanouds zien wat ik voor Bologna kan betekenen. Voor ik in de 80e minuut naar de kant word gehaald ben ik bij alle 3 de goals betrokken. 2 assist en een doelpunt. Het publiek klapt de handen stuk en scandeert mijn naam. Het lijkt bijna een soort smeekbede om te blijven en ik neem dan ook de tijd om ze te bedanken. Voor mij voelt het zeker niet als een afscheid maar ik kan natuurlijk niet voor de supporters spreken. De transfermarkt is nog ruimt 24 uur open en ik heb me er eigenlijk al bij neergelegd. Ik kan ook gewoon goed in slaap komen en voel totaal geen spanning. Wel word ik op deadline day vroeg wakker. Uit interesse kijk ik of er nog iets spectaculairs is gebeurd. Dat lijkt niet het geval te zijn. Ik maak me klaar om richting het trainingscomplex van Bologna te gaan. Maar dan......... ------------------------------------------------- @19CH98 Milano lijkt de een beetje hetzelfde probleem te hebben als Van Persie in zijn beginjaren bij het Nederlands Elftal @Kyrill thanks @Marius op dit moment is het ook niet heel fijn om op de club te zijn @ElMarcosEr lijkt wat te gaan gebeuren @Keeza een betere club betekend nog meer kansen als Milano aan spelen toekomt. MAar misschien blijft het toch bij het oude vertrouwde @Blom het is nog even afwachten of de stap gemaakt gaat worden of niet @MNie een stap hogerop in Italië klinkt logisch. milano kent de competitie dus wat dat betreft zal er dan niet heel veel veranderen. Of het daar ook van komt is nog even afwachten @Djurovski @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 28 maart 2023 Share Geplaatst 28 maart 2023 Knallen nu je bij de club blijft en je weer opgesteld zult worden! Of toch niet.... ik ben benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 maart 2023 Share Geplaatst 28 maart 2023 Mooie update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 maart 2023 Share Geplaatst 28 maart 2023 Niet de meest ideale voorbereiding op het nieuwe seizoen natuurlijk, maar toch lijkt Milano toch gewoon te presteren op het veld. Maar ik denk dat het niemand van ons zou verbazen mocht hij in de laatste uren voor het sluiten van de mercato nog gewoon vertrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 28 maart 2023 Share Geplaatst 28 maart 2023 Een spannende cliffhanger, hopelijk komt Napoli nog even langs... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Spannend, ik heb niet het gevoel dat je in Italië blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Milano gaat goed met de situatie op de club om. Al lijkt er nu op de laatste dag van de transferperiode nog een club te komen. Hopelijk voor Milano is dat Napoli. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Hopelijk een bod dat zowel de club als jij niet kan weigeren.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Normaal gesproken snap ik zulke trainers niet maar goed in Italië worden ze voor minder ontslagen. Hopelijk doet de KNVB dat ook met Bosz. Leuke cliffhanger. Zou Napoli toch komen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 29 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2023 Deadlineday. Een hectische dag voor de meeste voetballers. Als ik wakker word ben ik er eerlijk gezegd niet mee bezig maar vlak voordat ik richting de club wil word ik gebeld. Voor ik het allemaal goed en wel besef is deze dag voorbij en is het tijd om alles eens even op een rijtje te zetten. 08.15 Ik sta op het punt om richting de club te gaan als ik telefoon krijg van de trainer. ´Vandaag hoef je niet te trainen jongen. Sterker nog ik denk dat dit een afscheid is. De club gaat er vanuit dat er nog een bod op je komt die ze niet kunnen weigeren. Mocht het er van komen wens ik je heel veel succes in je verdere loopbaan.´ als er is opgehangen kijk ik nog een beetje verbaasd naar mijn telefoon. 08.20 Ik bel mijn vader op of hij misschien al meer weet. ´Het gaat gebeuren jongen. Het sneeuwbal effect lijkt op gang te komen. Met een half uur ben ik bij je met iemand van de agency die deze dag gaat vastleggen.´ 09.00 Mijn vader komt druk telefonerend aan en maant mij om plaats te nemen in het busje. In alle haast heb ik snel nog wat spullen in een tas gegooid want ik heb geen idee wat er staat te gebeuren 09.15 Eindelijk heeft mijn vader tijd om mij uit te leggen wat er allemaal speelt. ´PSG en Arsenal willen een gesprek met je en eerst kijken of we tot overeenstemming kunnen komen. We gaan nu naar Florence om daar de gesprekken te voeren. 10.30 We komen aan bij Florence Airport en mijn vader is opnieuw druk in de weer. ´Maak je klaar jongen dit kan wel eens een lange en slopende dag gaan worden.´ 12.00 In een kantoortje op het vliegveld komt Luis Campos de technisch directeur van PSG binnen lopen. Er volgt een korte voorstelronde en dan komt meneer Campos ter zake. ´Je bent een speler weer vooral erg veel toekomst in zit. Mbappé is op dit moment de man die je voor je moet dulden want we zullen niet snel van speelwijze veranderen maar wij hopen na het WK een klapper te maken door Mbappé te verkopen. 12.50 Het gesprek zit er op en ik heb min of meer mijn keuze al gemaakt. Toen ik ooit tekende bij Adidas heb ik min of meer uitgesproken het WK te gaan spelen. PSG is een erg mooie club maar als ik het op moet nemen tegen Mbappé word het WK toch een lastig verhaal. We hebben tot 17.00 bedenktijd gekregen. 14.00 Edu van Arsenal geeft mij zijn telefoon. Hij heeft een Facetime gesprek met Arteta. Die is eigenlijk heel duidelijk. ´Je bent mijn nummer 1 target als het om de spitspositie gaat. Er is op dit moment nog 1 probleem. Wij wachten nog op een afrondende transfer voor Jesus en dan willen wij snel toeslaan.´ Edu legt mij de plannen van Arsenal uit en ik moet daar een belangrijke rol in gaan spelen. Zelf heb ik wel oren naar een stap naar Arsenal. Het enige probleem is dat ik dan nog even in de wacht zit. Edu stuurt mijn vader binnen 3 uur een contract op en mocht er dan wat gebeuren kunnen we gelijk schakelen. 16.45 Bayern München informeert nog bij mijn vader maar ik laat weten dat ik waarschijnlijk mijn keuze al heb gemaakt. Als het aan mij ligt ga ik naar Arsenal. 17.05 VICTOR OSIMHEN VOOR 100 MILJOEN NAAR LIVERPOOL 17.40 Mijn vader hangt de telefoon op met waterige ogen. ´Jongen Hoe lang wil je Arsenal laten wachten? Arsenal moet nog steeds verkopen voordat jij die kant eventueel op zou kunnen gaan. Binnen nu en 90 minuten heb ik een contract voor je klaar liggen die niet alleen jou maar ook mijn droom in vervulling laat gaan. Napoli wil je dolgraag hebben. 17.45 GABRIEL JESUS VOOR 87 MILJOEN NAAR PSG 18.10 BOLOGNA GAAT AKKOORD MET BOD VAN 80 MILJOEN OP MILANO VAN ZANTEN VAN BARCELONA 18.50 Mijn vader laat mij het aanbod van Napoli zien. Ik kan voor 5 jaar tekenen en kan maar liefst 534.000 Euro per maand gaan verdienen. Ik hoef hier niet eens over na te denken. 'Pa zeg alles maar af we gaan naar Napels.' 19.15 Bologna wijst bod van 75 Miljoen van Napoli op Milano Van Zanten af. 19.30 Mijn vader hangt woest aan de lijn bij de TD van Bologna. Ze willen dat ik voor Barcelona kies omdat ze dan meer kunnen verdienen. 19.45 Mijn vader belt met de sportief directeur van Napoli. Als ze tenminste 5 Miljoen meer willen en kunnen bieden dan zien wij af van de teken premie. Ik geef zelfs nog aan dat ik minder wil verdienen als dat nog helpt. 20.00 De stress en spanning slaan toch wel langzaam toe bij mij. Nog steeds is er geen nieuws en eerlijk gezegd heb ik nu ook geen zin meer om terug te keren richting Bologna. 20.50 BOLOGNA GAAT AKKOORD MET BOD VAN 83 MILJOEN VAN NAPOLI OP MILANO VAN ZANTEN 21.00 De contracten worden getekend worden getekend en worden per fax naar het hoofd kantoor van de Italiaanse bond gestuurd. Het wachten kan beginnen. Ondertussen is er een afvaardiging van Napoli met het vliegtuig onderweg naar Florence voor de presentatie. 22.10 MILANO VAN ZANTEN MAAKT DE OVERSTAP NAAR NAPOLI. De 18 jarige aanvaller tekent een contract tot de zomer van 2030 22.20 Ik neem een filmpje op voor de social media kanalen van Bologna. Daarin bedank ik de trainer , mijn teamgenoten en vooral ook de supporters voor de afgelopen anderhalf jaar. Het was een tijd die we allemaal niet snel zullen vergeten. 23.00 De afvaardiging van Napoli is inmiddels aangekomen en die zijn tevreden met de gedane zaken. Ik word welkom geheten door voorzitter Aurelio Di Laurentis en krijg het shirt overhandigd die ik mag aantrekken voor de officiële foto voor de kanalen van Napoli. 'We weten dat je dolgraag met het nummer van Diego zou willen spelen maar die gebruiken we niet meer. 19 leek ons wel een goed nummer want 1+9 is ook 10. 23.30 We stappen in een privé vliegtuig richting Napels er schijnen al supporters te wachten op het vliegveld van Napels. 00.40 De transfer deadline zit er op maar mijn dag is nog niet voorbij. We zijn net aangekomen op het Vliegveld van Napels en daar barst de gekte pas echt los. ik had rekening gehouden met wat supporters maar waar ik ook kijk in de aankomsthal overal waar ik kijk zie ik mensen met Napoli sjaaltjes zwaaien. 01.25 Eindelijk zit ik in het busje richting het hotel. De hele film die ik de afgelopen dag heb mee gemaakt flits nog een keer aan mij voorbij. 01.50 Slapen zit er voorlopig nog even niet in maar ik kan eindelijk even tot rust komen. Ik bel nog met mijn moeder. Mijn moeder is supertrots op het feit dat ik mijn droom nu kan waarmaken. 'Vroeger verklaarde iedereen je voor gek. Profvoetballer? Je kon beter een echt vak leren. Napoli? waarom niet dromen van een echt groot team? Je hebt je nooit gek laten maken en dat je nu je gelijk krijgt daar heb je keihard voor gewerkt.' 02.00 Wat een dag en dit is nog maar het begin. Het gaat allemaal nog veel gekker worden. Morgen moet ik er vroeg uit want ik mag richting Nederland om me voor te bereiden om de interlandperiode. De bondscoach stuurt me nog wel een appje. 'Gefeliciteerd met je record transfer naar jou droomclub. Je hebt er verstandig aan gedaan om een stap omhoog te doen maar wel in een voor jou bekende competitie te blijven. Zorg dat je wat rust pakt en dat je klaar bent voor Oostenrijk over een paar dagen.' Ik besef me door zijn appje pas dat ik nu de duurste speler ben die voor Napoli gaat uit komen. Het is dan ook niet gek dat er straks veel van mij verwacht word en dat de druk op mij alleen maar groter word. Het maakt mij weinig uit. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik alles aan kan. Ik ben waar ik wil zijn. IK ben speler van Napoli -------------------------------------------- Ik heb er even over nagedacht hoe ik deze deadline day aan ging pakken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een tijdlijn met gebeurtenissen. Ik hoop dat het jullie bevalt. @MNie Bewijzen bij de club van zijn dromen. mag dat ook? @Kyrill thank weer @Marius het moest eigenlijk wel heel gek lopen als Milano niet zou vertrekken @19CH98 en of ze langskwamen. Die keuze was heel snel gemaakt @Keeza Milano blijft toch wel in Italië en ik gok zomaar dat hij daar voorlopig nog wel even blijft @ElMarcos Jij had het al vrij snel goed @Blom uiteindelijk is het er dan toch van gekomen @Djurovski In Italië is het met trainers soms ook totale gekte. Uiteindelijk volgt de trainer ook maar de orders op. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Wat een update zeg, ieder tijdstip was een genot om te lezen, geweldig geschreven en wat een transfer. In de voetsporen van Diego! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Wat een fantastische update, geniaal Veel plezier en succes bij Napoli!! Graag gedaan altijd maat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Heel leuk geschreven, het blijft lekker boeiend en de spanning was mooi opgebouwd. Nu knallen bij Napoli en hopen op dat je de tijden van Diego kan doen herleven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Wat een heerlijke update. De spanning was letterlijk te voelen tijdens het lezen. Best ook wel onverwacht nog wel dat Milano op dit moment al naar Napoli gaat. Ik had er niet noodzakelijk rekening mee gehouden dat het er nu van zou komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D.J. Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Toffe update. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Een toffe update dit zeg! Het is uiteindelijk de droomclub van Milano geworden, Napoli! Benieuwd hoe het leven en spelen in Napels voor hem gaat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Mooie manier om de deadlineday te verslaan. Missie geslaagd voor Milano maar de echte uitdaging begint nu pas... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 30 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 30 maart 2023 Als ik wakker word is het besef er eigenlijk nog niet echt. Een bezoek aan het trainingscomplex of het stadion van Napoli zit er nog niet in. Ik moet zo snel mogelijk richting Nederland om me bij het Nederlands Elftal te melden. De meeste jongens zijn daar al een dag maar ik heb een dag uitstel gekregen om een eventuele transfer af te ronden. Opnieuw vlieg ik met een privé vliegtuig en zodoende kan ik toch nog een beetje extra slaap pakken. Slaap die nodig was na een bewogen dag. Eenmaal aangekomen in Zeist staat er de nodige pers te wachten die allemaal een reactie willen. Ze willen vooral weten wat het met me doet dat ik de duurste speler in de geschiedenis van Napoli ben. ´Daar heb ik weinig invloed op. Tuurlijk zal het prijskaartje er voor zorgen dat ik er gelijk moet staan en dat ik weinig tijd krijg om te wennen aan een nieuwe omgeving en aan een iets andere speelwijze. Aan de andere kant kom ik van een club die niet zoveel kansen kreeg als Napoli dus hopelijk werkt dat in mijn voordeel. Uiteindelijk is er maar 1 dinge belangrijk. Dat mijn prestaties en ambities overeenkomen met die van de club en dan word het vast een mooi seizoen.´ Mijn teamgenoten feliciteren mij met mijn transfer en een aantal daarvan weten ook dat dit mijn droomtransfer was. Er zijn wat afspraken gemaakt tussen Napoli en de KNVB. Als het niet nodig is om te spelen zal ik ook niet spelen. Ergens jammer maar geef de club eens ongelijk. Je koopt een speler voor 83 Miljoen Euro en hij raakt vervolgens tijdens een interlandperiode geblesseerd zonder ook maar een seconde bij de club getraind te hebben. Dan is het gelijk crisis en begin ik ook met een achterstand. De wedstrijd tegen Oostenrijk is voor ons een wedstrijd waarin we absoluut moeten winnen. Puntverlies hier en het is zo goed als klaar. De druk is gigantisch dat met je binnen de ploeg ook wel. Meestal voel ik me dan juist wel lekker. Na 5 minuten bewijs ik mijn waarde. Over links heb ik wat ruimte en ik kan naar binnen komen. Met een schijnbeweging zet ik Trauner op het verkeerde been en kan ik er aan de buitenkant langs. Trauner steekt zijn been uit en ik kan niet anders da er tegenaan lopen. De scheidsrechter legt de bal op de stip en Memphis eist de bal op. Hij schiet de bal onberispelijk tegen de touwen en zorgt al snel voor de 1-0 voorsprong. Een goed begin dus maar vanaf dat moment word het een frustrerende wedstrijd. Uiteindelijk word ik na 63 minuten spelen maar naar de kant gehaald. Het is niet makkelijk. Bij Bologna hoefde ik maar een loopactie te maken en kwam de bal ook mijn kant op. Hier bij het Nederlands Elftal zijn te veel spelers die graag nog zelf een actie maken waardoor het moment verloren gaat. Die afstemming moet dus beter. Er word gewonnen met 1-0 ik heb daarin een aandeel gehad maar tevreden kan ik natuurlijk niet zijn. Wie ook niet tevreden is dat is de bondscoach. Tegen Noord Ierland begin ik op de bank en daar blijf ik de hele wedstrijd zitten. Er word met 3-0 gewonnen waardoor het gevoel binnen de ploeg goed is maar persoonlijk had ik beter in Napels kunnen blijven om daar alvast te wennen. Bij terugkomst in Napels is het voorlopig nog even leven in ene hotel. Ik heb een prachtige plek op het oog. Een plek die voor mij best speciaal is. Het is vlak bij de plek waar mijn vader zijn dood in scène heeft gezet en ook nog eens met uitzicht op het stadion vanuit de achtertuin. Dat word natuurlijk een fantastische lounge plek. Aan de zijkant van het huis heb ik oog nog eens fantastisch uitzicht over het water dus veel mooier ga ik het ook niet krijgen. Voor mijn eerste training voel ik toch wel wat zenuwen. Het voelt een beetje onwerkelijk ook nog. Ik ga spelen voor de club waar het idool van mijn vader heeft gevoetbald en waardoor Maradona dus ook mijn idool werd. Mijn vader heeft hem in het stadion zien spelen dus ik kan me goed voorstellen dat het straks voor mijn vader best een emotioneel moment gaat zijn als ik daar mijn eerste minuten ga maken. Mijn vader heeft wel aangegeven voorlopig niet bij de wedstrijden te willen zijn. Hij voelt zich toch nog niet op zijn gemak in de stad. Mijn moeder is inmiddels wel over gekomen en die blijft uiteraard nog zo lang als het kan bij mij. Op het trainingscomplex stel ik me netjes aan iedereen voor en word er gelijk hard en fel getraind. Na de training volgt er een gesprek met de trainer. 'Voor komende wedstrijd lijkt het me logisch dat je nog op de bank begint. De jongens hier zijn de hele voorbereiding bezig en jij doet bij aanvang van de wedstrijd pas net een paar trainingen mee. Je gaat natuurlijk wel wat minuten maken want je bent niet voor niets de recordaankoop van deze club. Maar richt je vooral op de ontmoeting tegen Barcelona in de Champions League.' Ik mag dus op de bank plaatsnemen in de uitwedstrijd tegen Udinese. Ik zie de ploeg weinig moeite hebben met de tegenstander. Na 52 minuten spelen staat er een dik verdiende 0-2 op het scorebord. Het is voor de trainer het sein om mij warm te laten lopen en goed 20 minuten later mag ik me klaar maken. De wedstrijd is dan in principe al dood gemaakt en dus valt er weinig eer te behalen voor mij. Maar deze dag pakt niemand me af. Mijn debuut voor Napoli is een feit. Genieten kan ik niet van mijn debuut want het grote werk wacht ook. De Champions League gaat beginnen en meneer Spalletti heeft een basisplaats voor mij ingeruimd. Als er dan buiten het Stadio Diego Armando Maradona een stadion is waar ik mijn Chamions League debuut had willen maken dan staat het Camp nou toch zeker wel op dat lijstje. Last van zenuwen heb ik overigens niet. Ik heb geleerd om vooral te genieten van alles wat er op mijn pad komt en dat genieten dat gebeurd wel. Het zijn toch een soort witte broodsweken die ik nu mee maak. Hopelijk kan ik hoogtepunt op hoogtepunt mee maken maar dat heb ik deels zelf in de hand natuurlijk. Ik heb slechts 13 minuten nodig In deze wedstrijd om mijn eerste voor Napoli te maken. Kvicha weet wel hoe hij mijn loopacties moet bedienen en puur op gevoel schuif ik de bal diagonaal langs de doelman en is het hangen geblazen 0-1. Op het moment dat ik de bal tegen de touwen zie gaan voel ik de koude rillingen over heel mijn lichaam. Het gevoel dat er op dat moment door mij heen gaat is niet de beschrijven. Geweldig dekt niet eens de lading. Helaas staat het 25 minuten later al weer 2-1 voor Barcelona en word ik na een uur spelen vervangen. Het blijft bij 2-1 maar de trainer is tevreden. 'Milano heeft zich vandaag laten zien en na een uur was het mooi geweest. Ik ben benieuwd hoe hij straks in eigen stadion word ontvangen door de supporters. Inmiddels was ik natuurlijk al een keer in het stadion geweest en maakte het leeg al behoorlijk indruk. Maar voor de wedstrijd tegen Fiorentina zitten er ruim 44.000 op de tribune. Opnieuw begin ik in de basis en dat is voor mij toch wel een teken dat ik goed zit hier. Ik ben natuurlijk door mijn prijs alleen al de nummer 1 spits maar het is aan mij om te zorgen dat het ook zo blijft. De openingsfase is wat rommelig. maar we hebben slechts 5 flitsende minuten nodig om afstand te nemen van Fiorentina. in de 27e minuut opent Anguissa de score en niet veel later maakt Kvicha er 2-0 van. In de 32e minuut open ik voor mijn gevoel pas echt mijn rekening voor Napoli. In de Champions League scoren is leuk hoor. Maar voor het eerst voor je droomclub scoren in eigen stadion is de overtreffende trap. Ik stuur zelf Anguissa weg om vervolgens in het strafschop gebied te komen. De pas terug op mij is perfect en ik hoef de bal alleen nog richting de linker hoek te sturen. De stadion speaker schreeuwt samen met de supporters de kelen schor. Milanoooooooooo VAN ZANTEN , Milano VAN ZANTEN , Mi la no VAN ZANTEEEEEEEEN. Ik zoek een camera op waarop duidelijk te zien is wat ik zeg. 'Papà, per te' pap, voor jou. Het publiek moet het doen met deze flitsende minuten maar het is duidelijk dat het verschil is gemaakt. Showvoetbal komt nog wel een keer maar nu is het opnieuw de wedstrijd controleren en weinig energie verspillen. Weer goed 70 minuten in de benen een 3-0 overwinning en een goal. Life is good. Mijn start is best aardig te noemen maar nog echt herkend word ik niet in de stad. Dat wil zeggen met een petje op en een zonnebril op is het nog prima te doen om vrij anoniem rond te wandelen. Er zijn een aantal dingen die ik op mijn lijstje heb staan om te bezoeken. De wijk Scampia en Secondigliano staan hoog op dat lijstje. Maar als ik daar in de buurt ben voelt het alsof de tijd nog niet goed is om daar zomaar de wijk binnen te stappen. Mijn moeder geniet ook van de stad en dat is voor mij ook belangrijk. Voor haar is dit misschien ook een moment om stil te staan bij wat haar ex man hier heeft meegemaakt en misschien is dat voor haar ook alleen maar goed. Het idee dat ze straks vlak bij de plek gaat leven waar haar ex man ooit zomaar is verdwenen was in het begin eng maar nu heeft ze er vrede mee. Binnenkort ga ik met mijn vader naar de exacte plek al heb ik zelf al wel een beetje in idee van waar het is. De wedstrijd tegen Spezia is weer een wedstrijd waarin ik de 90 minuten niet vol maak. Ik scoor ook niet maar ik ben met een assist op Zielinski toch van belang 1-4. De eerste echte binnenlandse kraker die ik ga spelen is die thuis tegen AS Roma. Het stadion is alweer wat mee gevuld als tegen Fiorentina en dat is dan ook een mooi moment om na 8 minuten spelen voor een huzaren stukje te zorgen. Het is een lange bal van achteruit die ik op 25 meter van het doel met mijn borst probeer te controleren. De bal stuit van mijn borst iets omhoog en als deze op knie hoogte komt brengt ik hem nog een keer goed omlaag. Dan zie ik in een flits de ruimte ontstaan en met een dropkick raak ik de bal perfect. Het is een streep die van mijn voet vertrekt en in de rechter kruising doel treft. Opnieuw gaan de supporters en de stadion speaker te keer maar zie ik ook mensen met de handen in hun haar vol ongeloof en ook medespelers die op me af komen en nog niet helemaal kunnen geloven wat ze net hebben gezien 1-0. Dat ik het uitgerekend doe tegen Mourinho is voor mij persoonlijk natuurlijk wel weer fijn. Iedereen weet inmiddels wel dat Mourinho en ik niet met elkaar overweg kunnen. Al heb ik wel respect voor wat hij allemaal heeft bereikt. We spelen een heerlijke eerste helft en gaan met een 3-1 voorsprong rusten. Na rust is het Kvicha die nog een keer tot scoren komt en voor de 4-1 eindstand zorgt. Een maand is voorbij gevlogen. Een maand die ik eigenlijk meer in een soort van roes heb beleefd maar die al met al toch vooral geweldig was. Hopelijk kan ik mijn start hier een goed vervolg geven. --------------- Zo te zien is de update met een tijdlijn goed bevallen. Ik zit er over na te denken om het in de toekomst nog een keer te doen alleen dan bij bijvoorbeeld een belangrijke wedstrijd. Hoe verloopt dan de dag van milano. @MNie thanks. Het was een update waar ik ondanks dat het voor mijn doen niet een hele lap tekst was toch wel een update waar ik lang mee bezig ben geweest om een beetje dat gevoel van meeleven er in te krijgen @Kyrill op het oog een simpele update maar zoals al aangegeven toch 1 die lastiger bleek voor mezelf dan gedacht @Blom thanks. De start is in ieder geval veelbelovend @Marius dat milano een transfer zou maken had ik stiekem zelf wel verwacht. DAt het op deadlineday uitgerekend nog Napoli was waardoor dit verhaal al snel het gewenste hoofdstuk krijg zag ik ook nog niet aankomen @D.J. thanks. Gezien het logo zal de clubkeuze jou wel bevallen @ElMarcos Het begin van zijn leven in napels is goed te noemen. Nu wil ik ook weer wat andere kanten uit met dit verhaal. Gezien de geschiedenis van zijn vader. Komen er bijvoorbeeld nog spoken uit het verleden langs? @19CH98 Een wijs man zei ooit. Er komen is 1. Er blijven is wat anders. de start beloofd in ieder geval veel goeds @Keeza @Djurovski @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Mooie update, goed geschreven en gaat erg goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Een vliegende start voor Milano bij zijn nieuwe club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 31 maart 2023 Share Geplaatst 31 maart 2023 De interlandperiode was eerder frustrerend maar daarna leek Milano zich snel in zijn sas te voelen bij zijn nieuwe club. Mooi dat hij al meteen enkele keren aan het kanon stond! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 31 maart 2023 Share Geplaatst 31 maart 2023 Mooie club man! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 31 maart 2023 Share Geplaatst 31 maart 2023 Je kunt de start van Milano zeker lekker noemen! Hopelijk gaat hij nog beter zijn draai vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten