Kyrill Geplaatst 17 december 2022 Share Geplaatst 17 december 2022 Toffe update weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 december 2022 Share Geplaatst 17 december 2022 Mooi eerbetoon van Milano aan zijn vader met die tattoo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 18 december 2022 Auteur Share Geplaatst 18 december 2022 'Hey , mijn tattoo is inmiddels wel genezen. Hoe is het weer in Italië en hoe is Vicenza?' Ik was het berichtje aan Jade bijna weer vergeten maar krijg nu ineens uit het niets toch nog een antwoord. Ik laat het bericht even voor wat het is want het is in de voorbereiding hard werken en weinig tijd om op social media te te zitten. De trainer is duidelijk we moeten in topconditie zijn om mee te draaien in de Serie B. Bosloopjes en op hoogte trainen hoort daar dan bij. Ik vind het verschrikkelijk maar als ik denk dat ik weg kom met een dagje minder trainen heb ik het mis. Er word persoonlijk ook heel veel gewerkt aan het dodelijk zijn in de 16. Ook kreeg ik een berichtje van Baggio. Hij zou mij graag willen begeleiden in deze fase van mijn carrière. Het is best een mooi verhaal. Ne mijn debuut voor Vicenza gebombardeerd tot de nieuwe Baggio. Na het kampioenschap die omhelsing. Het contract bij Adidas dat ik voor mij gevoel toch aan hem te danken heb en nu wil hij mij onder zijn hoede nemen. Na de voorbereiding staat er een meeting op de planning. Tijdens de voorbereiding speel ik in de oefenwedstrijden niet heel veel. In de 5 wedstrijden die er gespeeld worden kom ik elke keer maar 45 minuten in actie en eerlijk gezegd voel ik me daar niet heel goed bij. Er is zo hard getraind dat een aantal jongens overtraind lijkt. Daar ben ik er 1 van. In die 5 keer 45 minuten kom ik slechts 1 keer tot scoren en dat is natuurlijk niet echt iets om over naar huis te schrijven als je naar de tegenstanders kijkt. Daags na de voorbereiding staat er een afspraak met Baggio en iemand van het management waarbij hij is aangesloten. Ik heb mijn moeder mee genomen want dit is toch weer een mooi moment om samen mee te maken. Aangekomen bij het een penthouse in Vicenza staat meneer Baggio al op ons te wachten. De begroeting lijkt op een begroeting tussen vader en zoon zo lijkt het. Buiten is het toch nog even bijpraten en ik vertel me dat ik me niet heel lekker voel. De zware trainingen lijken zijn tol te eisen maar ik kijk wel uit naar het seizoen dat komen gaat. Dan is het tijd om richting het penthouse te gaan. Ik stap het penthouse binnen en zie tot mijn schrik de vreemde man die ik een paar maanden eerder ook achter mij aan had zitten. Nog geen seconde later slaat mijn moeder een kreet van schrik en valt ze flauw. Op dat moment is het voor mij al snel een rekensom waarvan de uitkomst simpel is. Die vreemde man is voor mijn moeder een oude bekende. -------------------------------------- @19CH98 Toen ik het voorbij zag komen kwam gelijk het idee om daar iets mee te doen of daar iets uitkomt is nog maar de vraag @Djurovski voetballen is op dit moment het enige wat voor milano belangrijk is @Copywriter thanks @Kyrill thanks @Marius slechts een klein gebaar @ElMarcos @John Terry 2.0 @MNie @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 18 december 2022 Share Geplaatst 18 december 2022 Het kon zo maar zijn dat die "vreemde man" je vader is. Leuke update weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 december 2022 Share Geplaatst 18 december 2022 Niet onlogisch dat zo veel zware trainingsarbeid voor zo'n jonge speler niet altijd even goed verteerd wordt. Toch ook wel benieuwd naar de identiteit van de vreemde man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 december 2022 Share Geplaatst 18 december 2022 Wederom een mooi geschreven stukje. Veel succes in het nieuwe seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 december 2022 Share Geplaatst 18 december 2022 Mooi en leuk stuk weer, jammer je meteen ''nieuwe Baggio'' genoemd wordt, neemt onnodig veel druk met zich mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 december 2022 Share Geplaatst 18 december 2022 Bij het op de tribune zitten had ik al eens gezegd dat het de vader kon zijn , gezien de reactie van de moeder denk ik het wederom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 december 2022 Share Geplaatst 19 december 2022 Is de vader van Milano toch nog in leven? Zou een leuke twist zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 20 december 2022 Auteur Share Geplaatst 20 december 2022 'M M M Marco' Als mijn moeder weer bijkomt stamelt ze deze naam uit. 'Je Je Vader' En ze wijst naar de tot dan toe vreemde man. Met het vuur in mijn ogen draai ik me om richting de man en wil hem aanvliegen. 'Jij! Al die tijd dat je bij me in de buurt was wist je dondersgoed wie ik was en nooit is het in je opgekomen om te vertellen wie je echt bent? En Jij Roberto weet jij hier ook van?' Ik moet weg van deze plek en besluit met mijn moeder het penthouse te verlaten. Baggio komt nog achter ons aan maar weet ook al dat er vandaag geen fatsoenlijk gesprek meer plaats zal vinden. 'Ik wist het echt niet. Toch wil ik graag met je samenwerken op wat voor manier dat zal worden maakt me niet uit. Maar het is aan jou om daarover contact op te nemen. Voor nu is het belangrijk dat wat hier net is gebeurd een plekje krijgt.' De dagen die volgen zijn een kwelling. Fatsoenlijk trainen zit er voor mijn gevoel niet bij maar toch kiest de trainer er voor om mij een basisplaats te geven in de bekerwedstrijd tegen Pro Vercelli. Uiteindelijk is het dan toch ook wel lekker om op het veld te staan om even de situatie buiten het veld los te kunnen laten. Baggio is in het stadion aanwezig maar ik probeer hem op dit moment ook zo veel mogelijk te negeren. Het is een lastige wedstrijd waarin 1 moment vlak voor rust genoeg is om met een voorsprong de rust op te zoeken. Rayan El Azrak met een lage voorzet en ik schuif rustig binnen. Er lijkt voor ons weinig aan de hand maar 10 minuten na de rust zijn we even niet bij de les en dat word afgestraft met de 1-1. Pro Vercelli neemt de verdedigende stellingen in en het is lastig om doorheen te voetballen. De temperatuur werkt ook niet echt mee en zo aan het einde van de wedstrijd lijkt iedereen er toch wel een beetje doorheen te zitten. Maar in de 90e minuut word ik weggestuurd door Scarsella. Ik kan om de uitstormende doelman heen en schuif de bal in het lege doel. Ik wil het bij de cornervlag vieren en als ik daar aankom schreeuw ik alle frustratie uit me. Er lopen tranen over mijn wangen en mijn medespelers schrikken een beetje van deze reactie. Als niet veel later het eindsignaal klinkt trek ik mijn shirt over mijn hoofd heen en laat ik alles even gaan. Ik merk dat ik word vast gepakt en hoor al snel dat het de trainer is. Die kent mijn verhaal en als hij mij vast pakt en wat in mijn oor fluistert fluister ik terug dat ik mijn vader heb gezien. Ik bedank de aanwezige supporters en nog voor ik bij de kleedkamers ben neemt de trainer mij even apart. 'Jij neemt de komende dagen vrij geen discussie. Je krijgt alle tijd en ruimte om uit te zoeken hoe en wat. Dat je met die wetenschap toch nog zo'n wedstrijd hebt kunnen spelen. Mijn respect voor jou is daardoor weer een stukje groter geworden.' 17 jaar en een paar maanden lang heb ik geen vader gehad en altijd heb ik mezelf voorgehouden dat het goed zo was. Dat als hij nog in leven was hij geen contact met ons kon maken vanwege zijn veiligheid. Dat idee was gelijk weg toen mijn moeder met de bevestiging kwam. Ik heb zoveel vragen maar er is er maar 1 die telkens terug komt. Waarom heeft hij niet een blijk van leven gegeven? Niet om hem op te zoeken maar om de wetenschap te hebben dat ik een vader heb. De ergste woede is met een paar dagen verdwenen. 'Mam vind je het goed als ik alleen terug ga naar het penthouse? Ik moet mijn vragen kwijt en ik wil antwoorden van hem.' Mijn moeder is er nog niet aan toe om mee te gaan en dat is volkomen logisch. Ik ga dus alleen. Ik druk de knop van de intercom in. 'Kom binnen jongen.' ----------------------------------------- @Copywriter Het was natuurlijk ook te verwachten na de reactie van de moeder @Marius De identiteit van de man is bekend. Maar wat gaat dit doen met Milano? @19CH98 thanks en thanks @Kyrill Als Baggio je een beetje begeleid en er een aantal overeenkomsten en records van de beste man door milano zijn overgenomen word de vergelijking snel gemaakt @Djurovski al die tijd zat je dus al goed @ElMarcos Brengt een twist in het verhaal maar of het op dit moment goed nieuws is voor milano moet blijken @John Terry 2.0 @MNie @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 december 2022 Share Geplaatst 20 december 2022 Knap dat het voetballende gedeelte er niet onder aan het lijden is. Ben benieuwd hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 december 2022 Share Geplaatst 20 december 2022 Ondanks het verrassende nieuws laat Milano zich niet uit zijn lood slaan op het veld! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 december 2022 Share Geplaatst 20 december 2022 Dit tekend wel de klasse hoor om toch te presteren na zulk nieuws Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 december 2022 Share Geplaatst 20 december 2022 Wat een kwetsbaar en emotioneel stuk zeg, erg goed geschreven weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 21 december 2022 Auteur Share Geplaatst 21 december 2022 'Waarom? Waarom nu pas en op deze manier?' Van alle vragen die ik kan stellen is deze voor nu het belangrijkste. 'Omdat het nooit een goed moment was geweest voor jou. Ik heb de keuze ooit gemaakt en dat was niet alleen voor mijn eigen veiligheid. Ook voor de veiligheid van jou en je moeder. Het is moeilijk uit te leggen hoe moeilijk het is geweest om geen contact te zoeken maar ik heb mijn leven nu behoorlijk op orde en sinds je in Italië bent heb ik al te lang moeten wachten voor een goed moment. Feit is dat ik zelf in Nederland ongemerkt bij je in de buurt ben geweest. Ik heb bijvoorbeeld het trainingskamp georganiseerd waarbij jij uiteindelijk de aandacht trok van de trainer. Ik wist dat het jou moment zou zijn. En nu wil ik er niet alleen als vader voor je zijn. Al gaat dat moeilijk want ik kan nooit 17 jaar goed maken. Maar ook als zaakwaarnemer.' Ergens diep van binnen begrijp ik heel goed dat het ook voor mijn vader moeilijk moet zijn geweest. Al die jaren afstand van de liefde van je leven en je eigen kind. Maar hoe hard het ook klinkt daar heb ik nu nog geen boodschap aan. 'Als je mij al die tijd al volgt dan weet je vast ook wel dat ik naar Italië ben gekomen om achter mijn roots aan te gaan en dichter bij jou verhaal wil komen. Dat het mijn droom is om voor de club van jou dromen te spelen.' Ergens klinkt dat ook weer als een verwijt. 'Dat weet ik maar dat is niet belangrijk. Mijn verleden is geweest het is nu vooral belangrijk om naar jou toekomst en jou dromen te kijken. Als dat voor jou echt Napoli is dan kan ik je nu al vertellen dat je dat ooit op een dag gaat halen.' Een paar intensieve gesprekken en een aantal slapeloze nachten verder vraag ik mijn moeder om haar mening. 'Mam wat denk jij? Doe ik er goed aan om te tekenen bij het management van mijn vader?' Mijn moeder is altijd heel duidelijk in dat soort dingen en zegt eigenlijk altijd hetzelfde. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. En dus besluit ik om toch maar te tekenen. Waarom? Omdat andere zaakwaarnemers waarschijnlijk iets over mijn rug willen verdienen. Een vader heeft toch altijd het beste met zijn kind voor? Ik kan nog heel lang boos blijven waarom hij mij en mijn moeder in de steek heeft gelaten maar volgens hem was dat het beste voor ons. Ik heb door dit alles de wedstrijd om de beker tegen Torino laten schieten in goed overleg met de trainer. Die wedstrijd werd met 2-0 verloren. Tegen Cittadella zit ik op de bank en lijk ik op basis van de 1e helft niet nodig te zijn. De jongens nemen een 3-0 voorsprong mee de kleedkamer in en er lijkt geen vuiltje aan de lucht. Maar in de 2e helft gaat het helemaal mis en staat het een kwartier voor tijd 3-3. Ik kom binnen de lijnen maar kan op dat moment het verschil niet meer maken. Een paar dagen later vraagt de trainer mij hoe het er voor staat. Ik geef aan dat de beste manier om mijn hoofd leeg te maken is door te spelen en dus sta ik tegen Cagliari weer in de basis. Het is extra lekker dat ik dan na 12 minuten Rayan weg kan steken en hij ons op 0-1 zet. Toch kijken we na 35 minuten tegen een 2-1 achterstand aan en is er dus werk aan de winkel. In de 41e minuut is er een lange bal die ik onder controle weet te krijgen. Opnieuw kan ik Rayan weg steken. Hij is weg over links en ik pers er nog een sprint uit. De voorzet is laag en scherp maar al glijdend teken ik voor de 2-2. De glimlach op mijn gezicht is terug en mijn nieuwe goal celebration ook. Ik kijk veel Dragonball Z en heb Aubameyang ooit deze celebration zien doen. Vanaf nu word die van mij. Na rust laat Cagliari zien wat het verschil in de Serie B is en dat wij nog wat stappen moeten maken. Het word 4-2. -------- @19CH98 Binnenkort doe ik weer een update door de ogen van de vader @Marius die 2 goals waren mooi maar de emotie liet toch de werkelijkheid zien @Djurovski de prestatie was goed. Nu het ergste achter de rug lijkt te zijn is het zaak om door te pakken voor milano @Kyrill thanks again @Copywriter @ElMarcos @John Terry 2.0 @MNie @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 21 december 2022 Share Geplaatst 21 december 2022 Serie B is net wat anders dan de serie C zo te zien #opendeurenintrappen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 december 2022 Share Geplaatst 21 december 2022 Het lijkt nog even wennen aan een niveau hoger voor de ploeg. Voor Milano gaat het wel snel buiten het veld, eerst geen vader, en plots staat hij er dan toch in zijn leven, met zelfs een extra rol als zaakwaarnemer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 december 2022 Share Geplaatst 21 december 2022 Dragon Ball Z meine gutte Getekend bij papa dus. En nu die last van de schouder is komen de e goals wel weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 december 2022 Share Geplaatst 23 december 2022 De eerste goal in de Serie B is binnen, maar het beloofd nog een lastig seizoen te gaan worden! Dat de vader van Milano nu in beeld is, dat is mooi. Al kan ik mij voorstellen dat het ook wel lastig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 24 december 2022 Auteur Share Geplaatst 24 december 2022 Heb ik fouten gemaakt? Ja! Ben ik egoïstisch geweest? Dat lijkt me duidelijk. Maar dat alles is het voor mij dubbel en dwars waard geweest om nu mijn zoon zijn stappen in het profvoetbal te zien zetten. Voor Milano en Claire ben ik uit hun leven geweest. Maar vanaf mijn kant ben ik altijd een soort van in de buurt geweest. Iets meer dan 17 jaar geleden moest ik met helemaal niks opnieuw beginnen. Een nieuwe identiteit , Valse diploma's maar vooral een leven zonder vriendin en kind. De eerste jaren ging dat best makkelijk. Maar naar verloop van tijd begon het te knagen. Ik ging op sites van plaatselijke voetbalclubs kijken of Milano al ergens was ingeschreven en zo kwam ik er achter waar mijn zoon voetbalde. Ik ben zelfs een paar keer naar Nederland gegaan om hem vooral bij uitwedstrijden te zien spelen van een afstandje. Ongeveer 3 jaar geleden ben ik een bedrijfje gestart die zich vooral richt op het social media gedeelte van sporters en voetbalclubs. Zodoende kwam ik uit bij Vicenza en heb ik de club op het idee gebracht om een trainingskamp aan het einde van het seizoen in Nederland te plannen. Ik wou daar maar 1 ding mee bereiken en dat was natuurlijk dat mijn zoon op zou vallen. Nou dat is gelukt. Het was persoonlijk mijn eerste echte trotse vader moment. Toen hij ook daadwerkelijk op nog geen 15 minuten bij mij vandaan kwam te spelen kwam de drang wel steeds meer om bij hem in de buurt te zijn. Het begon met aankondigingsfilmpjes sturen en het vragen om een foto en een handtekening. Waarschijnlijk ben ik toen te opdringerig geweest en heeft Milano het contact verbroken. Inmiddels heb ik Baggio in dienst en toen zag ik een mogelijkheid om op die manier de zaken van mijn zoon te begeleiden. Natuurlijk kon een confrontatie niet uitblijven maar ik ben blij dat voor Milano en Clarie de waarheid nu op tafel ligt. Claire is er nog niet aan toe maar Milano lijkt de situatie te accepteren. Ik verplicht hem niks. Het moet vooral vanuit hem zelf komen. Als hij vragen heeft zal ik ze altijd beantwoorden maar op dit moment is het beter op niks te gaan forceren. Hij vind het fijn dat iemand die echt het beste voor hem wilt nu zijn zaken regelt en dat hij met Baggio iemand heeft die het klappen van de zweep kent. Baggio is er voor het voetballende gedeelte en voor mij is het eerst belangrijk om onze persoonlijke band goed te krijgen en te versterken. Dat heeft tijd nodig maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik trots ben op mijn jongen. Voor Milano is dit natuurlijk een hele verandering geweest. Hij kan en mag niet naar buiten treden dat hij zijn vader nu ziet. Nog steeds vanwege veiligheid en vooral met dat punt heeft hij het nog moeilijk. Dat was ook even terug te zien in zijn spel de afgelopen wedstrijden. Waar hij in zijn eerste seizoen vaak belangrijk en beslissend was voor Vicenza was dat in de wedstrijden tegen Brescia , Catanzaro en Reggina niet het geval. Hij leek bij vlagen wat afwezig en er met zijn hoofd niet bij. Is dat raar? In mijn ogen niet. Ga er met 17 jaar maar aan staan als je zo'n ingrijpende gebeurtenis in je leven mee maakt. Daarom maakt het mij juist nog trotser dat hij net nu er wat kritiek kwam op zijn spel gelijk de criticasters de mond snoert met een dubbelslag tegen zowel Modena als Como. Maar dat is nog niet alles. Door zijn 4 goals in 5 wedstrijden is hij verkozen in het Serie B elftal van de maand. En stond hem een nog grotere verassing te wachten. Toen mijn telefoon ging en ik zag zijn naam in beeld nam ik natuurlijk op. 'Pap ik ben net gebeld door iemand van de KNVB. Ik ben opgeroepen voor Nederland onder 21. Wat moet ik doen?' Als trotse Italiaan had ik hem natuurlijk graag in het blauwe shirt zien schitteren maar Milano heeft het grootste deel van zijn leven in Nederland doorgebracht. 'Gaan jongen!' ----------------------------------- @19CH98 wat dat betreft is de aanpassing toch snel gemaakt @Marius Milano lijkt dan ook iemand die gebaat is bij duidelijkheid en daar dus ook voor kiest @Djurovski Die last lijkt er na wat mindere wedstrijden vanaf te zijn met een hele dikke beloning op zak @ElMarcos Voetballend pakt Milano het inmiddels weer op en lijkt zijn privéleven nog maar weinig invloed te hebben tussen de lijnen @Kyrill @Copywriter @John Terry 2.0 @MNie @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 december 2022 Share Geplaatst 24 december 2022 Zowel Milano als de ploeg lijken zich herpakt te hebben en zich snel aangepast te hebben aan het hogere niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 24 december 2022 Share Geplaatst 24 december 2022 Zoals je zelf al zegt is de aanpassing opeens snel gemaakt. Op deze manier is een tweede promotie zelfs niet uit te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 december 2022 Share Geplaatst 24 december 2022 Het gaat zeer lekker met Milano en Vicenza. Tja altijd lastig zulke keuzes. Beide landen zijn mooi om voor te spelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 december 2022 Share Geplaatst 25 december 2022 Mooie update en het loopt erg goed in de Serie B Heel fijn en fijne kerst Matti! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 december 2022 Share Geplaatst 27 december 2022 Resultaten en doelpunten, de ideale kans om de sores uit de privésfeer achter je te laten al speler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten