mattihamstra Geplaatst 22 oktober 2022 Share Geplaatst 22 oktober 2022 (bewerkt) Marco , geboren en getogen in de wijk Scampia in Napels. Het is dan ook niet vreemd dat Marco supporter is van Napoli. Marco is opgegroeid met de wel bekende Camorra. Sterker nog hij heeft banden met 1 van de meest gezochte criminelen van Italië Edoardo Contini. Maar sinds kort leeft Marco in een tweestrijd. Tijden een "zakenreis" naar Nederland is Marco tot over zijn oren verliefd geraakt op een dame die hij in het Amsterdamse nachtleven heeft ontmoet. De 2 hebben bijna dagelijks contact en Marco beseft dat het niet meer verder kan op deze manier. Echter hoe kan hij zijn geliefde Napels en geliefde Napoli achter laten voor de liefde van zijn leven? Maar misschien nog wel belangrijker hoe komt Marco af van zijn banden met de Camorra? Marco piekert er dagen lang over en ook 's nachts spookt het regelmatig door zijn hoofd. Italianen zijn loyaal en als hij kiest voor een vrouw word dat hem niet in dank afgenomen. Dan neemt Marco een drastisch besluit. Hij gaat praten met de Italiaanse politie en geeft de rechterhand van Edoardo Contini aan bij de politie. Het is in het Najaar van 2002 en Marco weet op dat moment 1 ding zeker. Vanaf nu moet hij alles waar hij zo van heeft gehouden achter zich laten en vluchten naar een plek waar hij veilig is. Praten met de politie levert je namelijk binnen de Camorra maar 1 straf op en dat is de dood. Hij kan maar 1 land bedenken waar hij naar toe kan en dat is Nederland. ---------------------------------------------------- Even een korte intro voor een nieuwe novelle van mijn kant. Ik duik de komende periode eerst de geschiedenis is en kom dan uiteindelijk uit bij de persoon om wie het allemaal gaat draaien in dit verhaal. Wanneer de game officieel uit is zal ik in de editor weer een speler toevoegen. dit zal een aanvaller zijn en daarin mogen jullie meebeslissen in wat de stats zullen zijn. ( dat mogen stats zijn die jullie zelf doorgeven en ik pak dan het gemiddelde daar of jullie mogen ook een speler doorgeven waarvan ik de stats zal gaan kopieren en gebruiken. maar ik kan ook een lijstje maken van een aantal redelijke talenten zodat jullie kunnen stemmen) ook mogen jullie de club bepalen (nederlands of italiaans) 19 oktober 2023 bewerkt door Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 22 oktober 2022 Share Geplaatst 22 oktober 2022 Interessant begin! Tag aub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 oktober 2022 Share Geplaatst 22 oktober 2022 Wat een intro, spannund. Ook een tag graag aub. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 oktober 2022 Share Geplaatst 22 oktober 2022 Leuke intro in ieder geval! Ook het concept dat je van plan bent te gebruiken kennen we natuurlijk al langer van jou. Altijd fijn om volgen! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 22 oktober 2022 Share Geplaatst 22 oktober 2022 Klinkt goed, zet mij maar bij de volgers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 oktober 2022 Share Geplaatst 22 oktober 2022 Leuk begin. Ik ga weer volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 24 oktober 2022 Share Geplaatst 24 oktober 2022 leuke intro graag een tag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 25 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst 25 oktober 2022 Verhuizen naar een ander land is niet zomaar iets. Zeker niet als je ook nog eens zonder ook maar iets te vertellen je familie moet achter laten. Dit alles omdat het voor jou eigen veiligheid beter is dat niemand weet waar je bent. Toch gaat het Marco allemaal goed af. In Nederland kon hij gelijk aan het werk als order picker in een magazijn. Ook was onderdak snel gevonden. Inmiddels is Marco helemaal op zijn plek in Zwolle en heeft hij het prima naar zijn zin in de wijk Holtenbroek. Door de jeugd ook wel de holtenbronx genoemd. Voor Marco voelt dit toch nog een beetje als een soort van thuis komen want het is nou niet de meest frisse buurt van Zwolle. Er zijn slechts een paar mensen die weten waar Marco woont en dat is de vrouw van zijn dromen die inmiddels zijn vriendin is en daar de ouders van. Wat Marco in het verleden allemaal heeft gedaan maakt voor hun weinig uit. Zijn vriendin is gelukkig en dat is voor haar ouders genoeg reden om tevreden te zijn met hun schoonzoon. Eigenlijk mist Marco zijn familie ook helemaal niet behalve als hij pasta krijgt voorgeschoteld. Die maakt niemand zoals zijn moeder dat doet. Maanden gaan er voor bij en dan besluiten Marco en zijn vriendin om te gaan samenwonen. Met de Nederlandse taal gaat het ook steeds beter dus het werd dan ook tijd voor de volgende stap. Marco is oprecht gelukkig en denkt nog maar zelden terug aan de beslissing om alles achter te laten. Als hij er al aan denkt dan kan hij alleen maar concluderen dat het voor hem de beste keuze is die hij heeft kunnen maken. Toch volgt hij sinds kort het nieuws uit zijn stad Napels weer op de voet. De rechtszaak tegen de rechterhand van Edoardo Contini is groot nieuws daar en hij heeft daartoe de aanzet gegeven. Dankzij hem is deze zaak tot stand gekomen en nu lijkt er ook daadwerkelijk wat te gaan gebeuren. Inmiddels is het Juli 2005 en is het al bijna 3 jaar geleden dat dit avontuur is begonnen. Het leven lacht Marco eigenlijk alleen maar toe. Maar dan krijgt hij een mededeling die zijn wereld totaal op zijn kop zet... ------------------------------------- een klein vervolg op mijn 1e post. mijn planning is om steeds dichter tot de hoofdpersoon te komen in dit verhaal en dat we rond de officiële release ook echt het verhaal vanuit de hoofdpersoon gaan vervolgen @Bogatyr bij deze @Kyrill hopelijk blijft de spanning er nog even in @Marius Het concept om een verhaallijn te maken werkt op deze manier voor mij het beste. dus dat veranderd dan ook niet @Copywriter bij deze een tag @Djurovski tof dat je er weer bij bent @Tim Windt thank en hier ook voor jou een tag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 oktober 2022 Share Geplaatst 25 oktober 2022 Mooie update weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 oktober 2022 Share Geplaatst 25 oktober 2022 Mooie update om de persoon wat beter te leren kennen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 De spanning stijgt in ieder geval ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Een update met een cliffhanger altijd leuk!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 27 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst 27 oktober 2022 'Ik ben zwanger.' 3 woorden die de wereld van Marco helemaal op zijn kop zetten. Ja het is fantastisch nieuws maar tegelijkertijd schieten er heel veel vragen door zijn hoofd. Marco besluit die vragen te parkeren en kan daarna toch blij zijn met dit prachtige nieuws. Toch begint het geweten van Marco in de dagen en weken na het nieuws toch te knagen. Hij heeft niet echt iemand met wie die het nieuws kan delen. Ja zijn schoonouders en een paar collega's weten het maar dat is het dan ook wel. De vragen in zijn hoofd komen langzaam maar zeker ook steeds meer naar boven. Hoe hebben mijn ouders het met mij als baby gedaan? is de voornaamste vraag die blijft knagen. Even vragen zit er niet in en het nieuws met hun delen ook niet. Toch zit het Marco niet lekker en naarmate de geboorte van de kleine steeds dichterbij komt neemt ook de drang om zijn ouders weer te zien toe. Marco weet dat het gevaarlijk kan zijn om terug naar Napels te gaan. Willen zijn ouders heb nog wel zien nadat hij zonder ook maar iets te zeggen met de noorderzon vertrokken is. Hij weet zeker dat ze het hem niet in dank af zullen nemen maar uiteindelijk blijft hij wel hun zoon dus besluit Marco een vliegticket naar Napels te boeken. Zijn vriendin was graag met hem mee gegaan maar dat is volgens Marco geen goed idee. Hij beseft dat deze reis niet zonder risico's is en dus lijk het hem beter dat zijn inmiddels hoogzwangere vriendin in Nederland blijft. Eenmaal in Napels gaat Marco zo snel mogelijk maar onherkenbaar richting het ouderlijk huis. Hij voelt zich niet veilig in de stad waar hij geboren en getogen is en dat is natuurlijk ook niet gek. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die hem liever dood dan levend zien. Als hij aangekomen is bij het huis van zijn ouders twijfelt hij even. Is dit nou wel zo verstandig? Maar wie A zegt moet ook B zeggen zouden zijn schoonouders gezegd hebben. Hij klopt op de deur en het duurt even voor deze open gaat. Zijn moeder verstijfd bij het zien van haar zoon. Ondanks dat hij onherkenbaar over straat is gegaan zal een moeder aan een paar kleine dingen haar kind altijd herkennen en dat is ook hier het geval. Ze barst in huilen uit maar dat lijkt eerder van geluk dan van verdriet. Ook zijn ouder hebben veel vragen waar ze graag antwoord op zouden willen en Marco neemt daar zijn tijd dan ook voor. Maar dan is het tijd om te vertellen waarvoor hij eigenlijk is terug gekomen. 'Ik word vader.' Ook bij deze 3 woorden word zijn moeder weer emotioneel maar opnieuw van geluk. Marco is blij dat hij de stap heeft gezet om toch terug te komen maar drukt zijn ouders op het hart dat ze na dit weerzien waarschijnlijk weer een hele tijd niks van hem zullen horen. Het is te gevaarlijk om terug te komen naar Italië en uit veiligheid voor zijn vriendin en ongeboren kind lijkt het hem ook beter om zo min mogelijk contact te hebben. Wat de politie kan met telefoon en computer taps dat kan de Camorra ook. Zijn ouder vinden het jammer maar vinden de veiligheid van hun zoon belangrijker dan hun geluk om hun zoon weer te zien en om opa en oma te worden. Marco verlaat het ouderlijk huis met de belofte via via toch iets te laten horen als de kleine is geboren. Opgelucht neemt hij afscheid van zijn ouder en vertrekt richting het hotel. Eenmaal in het hotel aangekomen besluit hij toch nog naar de fanshop van Napoli te gaan om daar een baby tenue te kopen. ------------------------- Vraag aan jullie! Bij welke Nederlandse of Italiaanse club moet de hoofdpersoon in dit verhaal beginnen? Het mag een Serie A of Eredivisie club zijn maar het liefst toch wat lager. mocht er wel een eredivisie of serie a club uitkomen zal ik een verhuuroptie in de database toevoegen bij het aanmaken van de speler @Kyrill thanks @Djurovski voorlopig is dat ook de insteek om de achtergrond van de hoofdpersoon wat uit te lichten @Marius er komt denk ik ook nog genoeg spanning aan @Tim Windt GTST is er niks bij @Bogatyr @Copywriter @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Mooi stukje wederom Vicenza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Mooi verhaal, ik denk dat Emmen wel past als hij in Zwolle woont. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Die zag ik even niet komen! Chievo mag je voor mij noteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 29 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst 29 oktober 2022 Nog maar een maand en dan word die kleine verwacht. Als het aan Claire ligt gebeurd het liever vandaag nog want ze kan inmiddels niet meer wachten. Ze is blij dat Marco weer contact probeert te leggen met zijn familie. Dat is straks voor het kind ook fijn om een opa en oma van beide ouders te hebben al zie hij die van zijn vaders kant straks wat minder. Inderdaad hij, Want Marco en Claire krijgen een zoon. Het verleden van Marco speelt voor Claire geen enkele rol. Wat in het verleden is gebeurd dat kan toch niet meer veranderd worden en met een zoon op komst is het veel belangrijker om samen naar de toekomst te kijken. Dat het geen zuivere koffie is geweest daar is ze inmiddels wel achter want het is voor haar blijkbaar te gevaarlijk om eindelijk eens kennis te maken met haar schoonouders. Toch hoopt ze in de toekomst haar schoonouders te leren kennen. Marco stuurt haar een berichtje dat hij toch ook wel weer blij is als hij over een paar dagen weer terug naar Nederland komt. Er is niks raars gebeurd in Napels maar toch voelt hij zich er niet meer op zijn gemak. Claire beloofd haar vriend dat ze op hem zal wachten als hij weer veilig op Schiphol is geland. Een paar dagen later is het zover Marco belt naar Claire dat hij onderweg is naar het vliegveld van Napels om zijn vlucht terug naar huis te halen. Een paar uur later vertrekt Claire naar Schiphol om Marco een warm welkom te geven. De vlucht van Marco moet om 19.00 landen staat aangegeven op de borden en inderdaad om 19.08 staat er op de informatie borden dat het vliegtuig is geland. Nog heel even en de toekomstige ouders zijn weer veilig bij elkaar. Ruim een kwartier later komen de eerste passagiers aan in de aankomst hal maar Marco is nog nergens te bekennen. Claire wacht geduldig en er gaat een goed uur voorbij. Ondertussen heeft Claire al meerdere berichtjes naar Marco gestuurd maar heeft ze geen antwoord gekregen . Ook neemt Marco zijn telefoon niet op. Ze besluit te gaan vragen of iedereen het vliegtuig wel heeft verlaten en dat blijkt het geval te zijn. Dan komt daar de grote maar er is 1 passagier die niet aan boord is gestapt. Claire raakt in paniek. Ze belt nog meerder keren naar het nummer van Marco maar zijn telefoon lijkt buiten bereik... ----------------------------- @Djurovski Leuke clubkeuze neem deze zeker mee @Copywriterthanks. Emmen ga ik noteren @Marius dan zag je dit ook niet aankomen denk ik. Chievo word wat lastig. daar die zijn verdwenen uit het profvoetbal. heb daar ook nog geen aangepaste database voor @Kyrill @Tim Windt @Bogatyr @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 oktober 2022 Share Geplaatst 29 oktober 2022 Zo blijkt dat het tripje naar Napels misschien toch niet zo'n goed idee was! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 oktober 2022 Share Geplaatst 29 oktober 2022 Goed en mooi stuk weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 30 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst 30 oktober 2022 Claire weet het zeker. De reis naar Napels is Marco fataal geworden. Haar onderbuik gevoel heeft haar nog nooit in de steek gelaten en ook dit keer vertrouwd ze daar op. Tot een week geleden zag haar leven er nog zo mooi uit. Samen met de man van haar dromen, Net samenwonend en een kind op komst. Nu een goede week later lijkt het alsof de grond onder haar voeten is verdwenen. In alle paniek spreekt ze iemand van de Douane en doet ze haar verhaal. Die neemt haar verhaal serieus en binnen no time zit Claire in een kamertje. Daar moet ze haar verhaal opnieuw vertellen maar dan voor 2 volgens haar agenten. Het verhaal word serieus genomen en er word contact gelegd met de politie in Napels. Daar gaan alle alarmbellen of bij het horen van de naam Marco D´Angelo. Dat was de klokkenluider voor hun die met zijn informatie meerdere Camorra zaken heeft geopend. Er word een jacht gestart naar Marco. Claire heeft een beschrijving van Marco gegeven maar daar zullen ze waarschijnlijk niks aan hebben. Als het echt een afrekening is vanuit de Camorra dan is het lichaam vaak zo toegetakeld dat het niet meer herkenbaar is. De Napolitaanse politie vreest dus eigenlijk al het ergste. Er word met man en macht gezocht. Te beginnen in de wijk Scampia. Het is natuurlijk het meest voor de hand liggend dat Marco daar is geweest en dat klopt ook. Alleen van Marco geen spoor. Maar 2 dagen later word er een verkoold lichaam gevonden aan de Via Pasquale Leonardi Cattolica. Op een oud en verlaten bedrijven terrein word een melding gedaan en de politie gaat er met spoed op af. Bij het verkoolde lichaam is een foto van een baby echo gevonden. Volgens de Napolitaanse politie is dit een bewuste boodschap van de Camorra. De politie in Nederland word ingelicht en die weten natuurlijk van de zwangerschap van Claire af. Voor hun is 1+1 dan al snel 2. Claire word ingelicht en vanaf dat moment veranderd ook haar leven in 1 klap. --------------------------------------- allereerst wil ik @Daniell nog een eervolle vernoeming geven voor de hele toffe banner !! @Marius Dat tripje lijkt inderdaad een heel slecht idee te zijn geweest. @Kyrill De spanning stijgt nog iets. Nog even geduld en ik kan ook in game aan de slag @Djurovski @Copywriter @Tim Windt @Bogatyr @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Met recht een bad trip. Benieuwd hoe dit verder gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Spannend. Benieuwd hoe dit verder gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Pfff poe heftig en spannend zeg. Erg goed stuk weer! Oh en ik vond oprecht je vorige novelle's en stukken ook erg goed maar die waren meestal 2000 woorden per update, dit heeft meer mijn voorkeur. Maar als je updates uiteindelijk weer oude formaat worden vind ik ook niet erg, ik vind dit fijner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Een vreselijk slechte afloop, of worden we gewoon op het verkeerde been gezet? Het zou zo maar eens kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Zou mij niet verbazen dat het in scène is gezet om zo de maffia om de tuin te leiden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten