Jump to content

[FM23] El club mas odiado de Mexico

delichris
 Share

Recommended Posts

634a7a853788f-clubamericafm23.png

Ook ik ga een nieuwe novelle maken. Dit jaar met FM23 ga ik kiezen voor Club America. In het verleden heb ik ook een game met deze club gehad en nu wil ik de club weer naar grote hoogte laten stijgen. Club America is nog steeds een grote club in Mexico, maar een paar jaar niet meer de beste van Mexico. Club America is de meest gehate club van Mexico. Als Club verliest dan is heel Mexico blij. Wint Club een prijs dan zijn ze allemaal kwaad. Als tip zal ik jullie willen meegeven. Kijk even op Netflix. Daar staat een docu over Club America en dat is ook de aanleiding geweest van mij om met de mooie club te gaan beginnen. Ik zal even een screen plaatsen met de prijzen van de club en dan kunnen jullie zien hoe weinig ze de afgelopen vier jaar gepakt hebben. En een foto van het grote Azteken stadion. En dan is het nu wachten op de game die 8 november uit gaat komen.

Prijzen van de club

634a7c225aef8-prijzen.png

Azteken stadion

Estadio Azteca wird für WM 2026 modernisiert - Stadionwelt

16 uur geleden zei ElMarcos:

Ik ga deze novelle zeker volgen. Ben een keer in dit stadion geweest en het is echt indrukwekkend. Met een groep van slechts een paar mensen konden we er al herrie maken en een echo laten klinken. De docu op Netflix ga ik zeker volgen. Hoe heet die?

Club America Club volgens mij. Maar als je Club America intikt vind je hem direct.

• 3 weeks later...

6366287b2a59e-clubamericafm23.png

FM23 komt nu echt dichtbij. Maandag ga ik hem bestellen en dan is het spel er dinsdag of woensdag binnen. Ik zal nu  wat updates maken omtrent de club geschiedenis. Ik jat het even van onze geliefde wikipedia.

Clubgeschiedenis

creatie

De oprichting van deze club volgt op de beslissing van twee scholen in Mexico-Stad , de Colegio Mascarones en de Colegio Marista de la Perpetua, om zich te verenigen om een uniek en zeer competitief team te vormen. De Club América is dus officieel geboren12 oktober 1916, verjaardagsdatum van de ontdekking van Amerika door Christoffel Columbus . De naam van de club is natuurlijk een eerbetoon aan deze datum. De eerste truien en hun kleuren (geel en blauw) werden gekozen op instigatie van Rafael Garza Gutiérrez , een van de leden van dit toekomstige team dat de kans krijgt om als trainer deel te nemen aan het WK 1930 onder de Mexicaanse vlag.

Het tijdperk van amateurisme

In 1916 mag de club, om zijn waarde te bewijzen en het recht te verkrijgen om te worden toegelaten tot de Mexicaanse competitie, zijn eerste drie wedstrijden niet verliezen. Tot ieders verbazing won Amerika er twee en speelde gelijk in de derde. De eigenaardigheid van het team in die tijd was om alleen uit Mexicaanse spelers te bestaan, in tegenstelling tot andere clubs in Mexico , Necaxa of Atlante . Amerika, een zeer populaire club, is de eerste club die wedstrijden buiten Mexico speelt, te beginnen in 1926 . Veel spelers die deel uitmaken van de Mexicaanse selectie voor de Olympische Zomerspelen van 1928 en het Wereldkampioenschap voetbal van 1930 dragen de beroemde kleuren van deze club.

De jaren veertig, een valse start in het tijdperk van professionaliteit

Vóór 1942 en de oprichting van de Liga Mayor, was er geen nationaal kampioenschap, maar verschillende kleine competities in het hele land. De competitie van Mexico City, waar Club América wijdverbreid is, wordt als de beste van het land beschouwd. In de jaren veertig verloor de club echter zijn glans en bereikte niet het niveau waarin het zich in de jaren twintig en vroege jaren dertig bevond . Gebrek aan geld, vergrijzende spelers, de club groeit als het professionele tijdperk begint.

De jaren vijftig en zestig, de eerste successen op nationaal niveau

In 1956 werd de club verkocht aan de eigenaar en producent van Jarritos- drankjes . Club America won vervolgens zijn eerste nationale titels met de Mexican Cup in 1954 en 1955. Het werd vervolgens in 1959 verkocht aan de ambitieuze Emilio Azcárraga Milmo , eigenaar van de televisiezender Telesistema Mexicano ( Televisa ) die een revolutie teweegbracht in de club door veel geld te injecteren en door een revolutie teweeg te brengen in de structuren en ambities van de club. Daar ontwikkelde hij merchandising, verbeterde de infrastructuur en legde hij een fundament voor de ontwikkeling van talenten in de hoofdstad. We spraken toen over een tweede geboorte voor de club. Fans van Club America zullen moeten wachten op het presidentschap van Guillermo Canedo , vanaf 1961 twintig jaar aan het hoofd van de club, om hun spelers eindelijk de titel van kampioen van Mexico te zien winnen (eerste titel in 1965 met de Uruguayaan Roberto Scarone als coach ). Voordat hij afstand deed van de club, bood Emilio Azcárraga Milmo de supporters tien titels aan.

1977, de eerste Copa Interamericana

In 1977 nam América deel aan zijn eerste Copa Interamericana- finale , een ontmoeting tussen de Zuid-Amerikaanse kampioen en de CONCACAF-kampioen, tegen Boca Juniors . In een van de belangrijkste wedstrijden in de geschiedenis van de club wonnen de Mexicanen de wedstrijd met 1-0 door een doelpunt van de Chileen Carlos Reinoso. Dit is de eerste titel gewonnen door een club uit dit land en deze Federatie in deze competitie.

Antwoorden op posts van users

@19CH98 Dankje

@Djurovski Dankje

@chrisje1993 Dankje

@ElMarcos Ik zal niet snel in Mexico komen ben ik bang voor, maar het lijkt mij een geweldig mooi stadion. De docu heet dacht ik CLub America Club.

@La Pulga Dankje

@Mansveld Dankje

@Marius Ik heb eens eerder een hele mooie game mee gehad.

@Tim Windt Daar ben ik zelf ook benieuwd naar.

@DGremlin Eens wat anders dan het standaard Europa van mijzelf.

@Thomassje123 Ik kwam op de titel door die docuserie. En inderdaad eens wat anders dan Europa.

@LouisPSV Dankje. 

@Titan Het stadion is inderdaad erg groot. Ik krijg wel zin in FM23.

@Glenn08

Nog drie dagen en een paar nachtjes, en dan kun je los :D Het is opvallend hoe weinig er over het Mexicaanse voetbal wordt bericht in Nederland, terwijl het niveau me zeker niet slecht lijkt. In ieder geval een hoger niveau dan de MLS. Maar ja, dat is commercieel gezien interessanter. 

6366287b2a59e-clubamericafm23.png

Nu komt het tweede deel van de geschiedenies van Club America.

Clubgeschiedenis deel 2

De jaren 80, de gouden eeuw van de club 1983-1991

Tijdens dit decennium won het team de nationale titels. Hij won het kampioenschap vijf keer, waaronder drie op rij in 1984-1985. In die jaren was het simpel: Amerika was de favoriet van alle competities waaraan het meedeed. Hij won 2 Mexicaanse Super Cups in 1987-88 en 1988-89 en de CONCACAF Champions Cup in 1987. Hun belangrijkste concurrenten op dat moment, Pumas UNAM , Cruz Azul en natuurlijk Chivas de Guadalajara , deelden toen de kruimels.

De jaren 90, een decennium om te vergeten

Dit decennium is om te vergeten voor Club America-fans met "slechts" twee CONCACAF Champions Cups in 1990 en 1992, maar geen nationale titel. Bij gebrek aan geld en slachtoffers van de explosie van salarissen, gaf de club zonder al te veel succes de voorkeur aan de opleiding van zijn jonge spelers. Cuauhtémoc Blanco en German Villa profiteerden dus van dit beleid.

De schuchtere heropleving van de jaren 2000

Na deze magere periode vulde Club América zijn prijzenkast opnieuw aan met een van Mexico's twee kampioenstitels in 2002 en een andere in 2005. Dankzij de CONCACAF-kampioenstitel in 2006 won Club América elders om in hetzelfde jaar de Club World Cup te spelen. "Las Aguilas", bijnaam van het team, eindigde op de 4 e  plaats van het toernooi na het verlies in de halve finale tegen FC Barcelona en tegen Al-Ahly in het spel rankings.

Met een veelbelovende aanwerving, waaruit de Argentijnen Federico Insua en Lucas Castroman of de Uruguayaan Hernan Rodrigo Lopez voortkomen , verschijnt América als favoriet van het kampioenschap 2007-2008. Ze zullen echter ondanks de ambitie in de zachte onderbuik van de ranglijst blijven. In 2007 bereikte Club América de finale van de Copa Sudamericana, met 30 teams van CONMEBOL en 4 van CONCACAF. Hij gaf toe aan het Argentijnse Arsenal de Sarandi na een 2-1 nederlaag in Argentinië en ondanks een 3-2 overwinning in hun Azteekse stadion .

In het seizoen 2008-2009 schitterden de Mexicanen op het continentale toneel met een halve finale in de Copa Libertadores , ze versloegen Flamengo in de kwartfinales, terwijl ze jammerlijk faalden in de competitie (ze bleven zelfs een paar dagen op de laatste plaats, een evenement dat niet werd ervaren door de club sinds de jaren 1950). Guillermo Cañedo White draagt vervolgens het voorzitterschap van de club over aan Michel Bauer . Ramon Diaz wordt dan coach, maar met een ellendig resultaat (alleen 21 punten aan het einde van het kampioenschap).

Ramon Diaz miste de campagne voor de kwalificatie voor de Copa Libertadores en werd in het seizoen 2009-2010 van boord gehaald en vervangen door Jesus Ramirez . De resultaten zijn nog steeds mager met een 8 e  plaats aan het einde van het Open Kampioenschap. Het Clausura kampioenschap eindigt iets beter met een 2 e  plaats in zijn poule en een kwalificatie voor de slotfase (uitschakeling in de kwartfinales tegen CF Monterrey ). Maar de voorzitter van de club, Emilio Azcárraga Jean, was niet tevreden met deze reis en stuurde Jesus Ramirez in mei 2010 weg. Merk op dat het seizoen 2009/2010 werd gekenmerkt door de agressie die de sterspits van de club, de Paraguayaanse Salvador Cabañas , de auteur van tot nu toe 66 doelpunten, heeft ondergaan. in 115 wedstrijden met América: op 25 januari 2010 raakte laatstgenoemde zwaargewond door een fan die hem in het hoofd schoot in een nachtclub in de Mexicaanse hoofdstad.

In december 2015 nam de club opnieuw deel aan de FIFA Club World Cup .

Antwoorden op posts van users

@Kyrill Ik wilde even wat anders en met Club America heb ik een leuke uitdaging.

@Marius Ik heb straks een lekker lang weekend en zal dus veel kunnen spelen. 

@MNie Bij deze.

@Titan Ik ga morgen FM23 bestellen en dan is het spel er dinsdag of woensdag. En dan kan ik los gaan. Er is heel weinig bekend over het Mexicaanse voetbal in Nederland.

@Glenn08 Ik heb er zelf ook heel veel zin in.

@DGremlin En dat was het eerste deel.

@ElMarcos Dan krijg je een leuke inkijk van de club.

@Thymen Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil met deze game eens wat anders.

@19CH98 @Djurovski @chrisje1993 @La Pulga @Mansveld @Tim Windt @Thomassje123 @LouisPSV @Jotew @Daniell