Jump to content

[FM23] Ævintýramaðurinn

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Banner.png.9d893f1fb4a622c04e935be0b4470b9e.png

015. Lítið teymi nýliða

Na het vertrek van doelman Placide - die tot 41 optredens kwam afgelopen seizoen - en met o.a. Amine Talal en Joris Sainati verloren we heel wat vaste krachten van het voorgaande voetbalseizoen. Het was dus zaak om op zoek te gaan naar vervangers en als het even kon dan wilde ik graag spelers halen die nog net iets beter waren dan hun voorgangers. En dus gingen we allereerst op zoek naar een nieuwe goalie, welke we vonden in Nikola Ivezic van Lommel. Daar was de Montenegrijn voor €850.000,- op te pikken en met zijn 20 jaar kan hij nog vele jaren mee. Een talent als hij zou zomaar ook op het hoogste Franse niveau nog wel een seizoentje of twee tot drie mee kunnen is mijn verwachting. 

1324757874_1ivezic.png.0de27aaa9fa8281b1111dafcb709563e.png

Ik ga de teksten niet al te lang houden, want we zijn aanbeland bij aanwinst nummer twee van de negen in deze update. Er kwamen nog meer spelers, maar lang niet allemaal zijn die het benoemen waard. Reservedoelman Gabriel Pereira, een Braziliaanse Italiaan bijvoorbeeld, is het benoemen nauwelijks waard. De volgende nieuweling die ik wel aan jullie wil voorstellen, is Mahamadou Doucouré. In 2016 kwam hij voetballen bij FC Montfermeil, maar een jaar later pikte Strasbourg hem op. Debuteren deed hij daar echter nooit, want daarvoor moest hij wachten tot 2020. In dat jaar nam Nîmes hem over en mocht hij debuteren in de Ligue 1. Vorig jaar kwam hij daar tot welgeteld 0 competitieminuten, waardoor hij graag wilde verkassen. Bij ons mag hij komen voetballen en hij kost ons slechts €86.000,-.

37705400_2doucoure.png.af8f3b4d7e2314d915bffdef11ef292a.png

In de achterhoede konden we wel wat versterking en ervaring gebruiken, want eerlijkheidshalve verwacht ik vrij weinig meer van Eiður Aron Sigurbjörnsson. In de vorm van Aymen Abdennour halen we iemand met ervaring bij AS Monaco, Valencia en Olympique Marseille. De Tunesische centrale verdediger werd ooit voor 13 en 22 miljoen euro ge- en verkocht, maar maakt nu gratis de overstap van Rodez AF naar onze ploeg. Met zijn leiderschapskwaliteiten én uitstekende verdedigende vaardigheden zal hij van grote waarde (kunnen gaan) zijn bij onze ploeg. 

1347730096_3abdennour.png.8d17f8e3d996ab25c98b84968c3f128d.png

Na het vertrek van Amine Talal viel er op 'tien' een enorm gat dat opgevuld diende te worden. En voor die positie hebben we een bekende naam weten te strikken: Thanawat Suengchitthawon. Thana-wie? Ja, die grap maak ik gewoon voor het tweede jaar op rij. De volgers van mijn verhaal met FM22 kennen hem natuurlijk al, maar deze zoon van de overleden Leicester City-eigenaar kwam ooit voetballen bij Nancy, voordat hij in 2020 de overstap naar Engeland maken. Deze Thai beschikt ook over een Frans paspoort en mag bij ons in de as van het veld doelpunten en assists gaan afleveren. Hij komt gratis over van Leicester, waar zijn contract niet verlengd werd. 

1644128743_4suengchitthawon.png.c278a427df8fa43aed85f6e951cb5f77.png

Wie ook een positie in de as van het veld kan bekleden is Björn Daníel Sverrisson. Voor wie mijn verhaal vanuit FM 2008 nog kan herinneren, toen ik met Reynir Sandgerði speelde, is dit allicht een bekende naam. Doorbreken deed hij bij FH Hafnarfjörður, waarna hij via Viking, AGF en een jaartje bij Vejle BK opnieuw bij FH terecht kwam. Op 33-jarige leeftijd gaat hij zich nu nog eenmaal aan een buitenlands avontuur wagen, wat hij bij ons op Corsica gaat doen. Zijn contract liep af in oktober, waardoor hij voor een zacht prijsje ter waarde van €8.250,- direct de overstap kon en wilde maken. 

139705568_5sverrisson.png.4a66361423e79c4e1734c2cea6b55353.png

Een concurrent van Aymen Abdennour is Duarte Soares, die voor €75.000,- overkwam van Beira-Mar, dat actief is in de Campeonato Nacional Prio, het vierde niveau van Portugal. Wat een speler met zijn kwaliteiten op zo'n laag niveau deed is mij nog steeds een raadsel, maar ik ben blij dat hij ons is komen versterken. Hij zal onze achterhoede van een diepte- én breedte-injectie voorzien. Het zal nog moeten blijken of hij het niveau aan gaat kunnen, want de Campeonato Nacional Prio is het hoogste niveau waarop hij ooit geacteerd heeft. 

1990595220_6soares.png.abb366225b49f0aa5e3b334463ffaf9b.png

Een bekende naam dan voor de Nederlandse voetbalvolgers, want we hebben Anass Salah-Eddine weten te verleiden tot een jaartje voetbal bij Bastia. Hem huren we voor een seizoen van Ajax, waar hij vooral actief was in de Keuken Kampioen Divisie. Vorig seizoen was hij actief bij FC Twente op het hoogste voetbalniveau van Nederland, maar daarvoor speelde hij vooral zijn wedstrijden bij Jong Ajax. Nu mag hij zijn talenten gaan etaleren bij ons en kan hij ervaring opdoen in een eerste elftal. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij onze eerste linksback worden. 

1615192490_7salah-eddine.png.74660a17f7b4e8700163253589a8f651.png

De tweede huurling luistert naar de naam Warren Zaïre-Emery, van wie ze bij Paris Saint-Germain enorm hoge verwachtingen hebben. Hij staat te boek als het nieuwe grote Franse wonderkind die de komende vijftien jaar het middenveld van de Parijzenaren moet gaan leiden. Het voorgaande seizoen was hij actief bij de reserves van PSG, waar hij zeven assists afleverde in 25 optredens. Bij ons mag hij de lijnen op het veld gaan uitzetten vanaf de verdedigende middenvelder positie, waarvoor ik hem een basisplaats toedicht. 

1809871787_8zaire-emery.png.04023583e7b0148c2e4084c68055a850.png

In principe was ik toen klaar met het doen van transfers, maar toen onze Director of Football Djamal Mohamed - een drievoudig international van De Comoren - op de proppen kwam met Shion Honma ging ik er toch in mee om nog een transfer af te ronden. Ondanks de hoge transfersom van €1.000.000,- verwelkomde ik hem graag bij de ploeg, want op de positie van linksbuiten zaten we niet heel ruim in ons jasje. De 22-jarige Japanner komt over van Club NXT, de jeugdtak van Club Brugge, en zal met Benjamin Santelli concurreren voor een plekje op de positie van linksbuiten.

58870734_9honma.png.0e95d21b569e69f582665385a5c144e5.png

Zodoende gaan het we seizoen in met onderstaande selectie. Al met al ben ik best tevreden met de kern die er staat, ondanks dat het ons nog altijd ontbeert aan kwaliteit op het gebied van doelpuntenmakers en echt sterke spelers in onze achterhoede. Daar valt nog de meeste winst te behalen, maar al met al denk ik dat we best kunnen concurreren om de bovenste plekken in de Ligue 2. 

1011798943_10ploeg.png.c80083cdd763f018bb6307d03936590a.png

De bookies denken daar anders over, want zij verwachten ons op de 17e positie van de ranglijst aan het eind van de rit. Degradanten Lens en Auxerre zullen samen met Saint-Étienne gaan strijden om de bovenste twee plekken volgens diezelfde bookmakers, terwijl de andere degradanten Clermont Ferrand en onze rivaal AC Ajaccio geen aanspraak zullen gaan maken op de titel. Onze aartsrivaal moet zelfs vrezen voor een tweede degradatie op rij, als we die zogenaamde kenners mogen geloven. 

467464089_11voorspellingbookmakers.png.0918726058022ff5367e5c808ddc83b5.png

Als we een blik werpen op de salarissen in de competitie, dan snap ik die bookmakers echter wel weer al een stuk beter. Waar clubs als Lens, Dijon en Saint-Étienne rustig meer dan tien miljoen euro op jaarbasis overmaken naar hun selectiespelers, moeten wij het doen met amper 2,5 miljoen euro per jaar. Een groot contrast dus met de topploegen en clubs die een plekje bovenin de Ligue 2 geprognosticeerd krijgen. Eens zien of we een kunststukje kunnen realiseren door het hen lastig te maken komend jaar. 

1520283802_12salarissen.png.8bb19f165d0ade7a0245cb740e4f14a9.png

Het lijkt erop dat we opnieuw een seizoen tegemoet gaan waarin we strijden tegen degradatie volgens de bookmakers, maar zelf heb ik iets andere ambities: promoveren. Of toch op z'n minst meedoen om de bovenste twee plekken die recht geven op een ticket voor de Ligue 1. Hoe dan ook wil ik jullie alvast weer bedanken voor het lezen en volgen van dit verhaal & voor het achterlaten van de likes en reacties :DW: 

Spoiler

@RubenS2@Bogatyr@Satioz@KayDeManaager@Kyrill@keano77@DemoN@Jotew@Djurovski@FlyD@MNie@Willem@chrisje1993@Tim'@Mansveld@delichris@Marius@Titan@ElMarcos@Arezo@19CH98@Vreven@mannie510@neva@roeliho@Krabby@Tim Windt@DGremlin@Handzeep@Thomassje123@Glenn08@Gert@MarcFM1@Gnolfdolf@Whitewolf345@Daniell@Lupus.@Svenpunt@Tim'@Renato  - Een tag voor de volgers onder ons. Bedankt weer voor het lezen van deze update! Mocht je niet bij elke update een tag willen? Laat het me gerust weten en dan haal ik je uit het lijstje. Óðinn Hálfdan Sásérstakisson

Een nieuw blik spelers open getrokken maar toch denk ik dat we kunnen spreken van een kwaliteitsinjectie. Enkel voorin had ik misschien ook nog iets erbij verwacht, maar dat geef je ook zelf aan. Op basis van de salaristlast is het geen verrassing dat je niet bovenin wordt verwacht, op basis van de sportieve prestaties weten wij hier natuurlijk wel beter.

Banner.png.6dacd853be8c6b3e9ae74cf74c2cfa9f.png

016. La bravoure brésilienne en France

Hoewel het erop leek dat we klaar waren op de transfermarkt, deed zich op 1 september nog een buitenkansje voor. Of een gokje beter gezegd. Door zijn zaakwaarnemer werd Giovanni aangeboden bij ons, de 21-jarige Braziliaan van Ajax die werd opgeleid bij Santos en eerder vooral minuten maakte bij Jong Ajax en een jaartje bij Telstar. Voor €120.000,- nemen wij hem over van de Amsterdammers, maar via clausules zou daar nog een ton bovenop kunnen komen. Hij zal met onze Thaise vriend Suengchitthawon gaan concurreren voor een plekje in de basis-elf als aanvallende middenvelder. 

1021435831_0giovanni.png.c6d57e52aa58c50a90351eaa8a93c843.png

Zijn komst vond plaats nadat de voorbereiding en de start van het seizoen al lang en breed achter de rug waren. We werkten slechts vier oefenwedstrijden af om ritme op te doen en fit te geraken, waarbij we een variëteit aan tegenstanders wisten te strikken. De reserves van Olympique Marseille, Qarabag FK uit het altijd gezellige Azerbeidzjan, onze eilandgenoten van Jeunesse Etoile Biguglia en SK Austria Klagenfurt uit Oostenrijk. Dat kun je gerust een gevarieerd gezelschap noemen, al zeg ik het zelf. Door de drie behaalde zeges uit deze vier wedstrijden, zat het met het moraal ook wel snor. De eerste twee wedstrijden eindigde nog in een remise, maar vervolgens wisten we drie overwinningen te noteren. Dankzij het gelijke spel tegen Nancy tegen Châteauroux en de overwinning op Nancy in de laatste twee duels van de maand augustus zijn we dus nog altijd ongeslagen ook. 

419580661_1wedstrijdenjulaug.png.330c500b8976c9976e1d4095d8da8e35.png

Die lijn trokken we in september rustig verder door, want ook Lens ging over de knie. De kersverse degradant heeft het lastig in de Ligue 2 en ze hebben daar hun draai nog alles behalve gevonden; hetgeen ook wel bleek uit de 2-0 nederlaag die ze tegen ons leden. Helaas kwam onze ongeslagen reeks tegen Saint-Étienne ten einde, want de koploper was met 1-0 te sterk. Vorig seizoen kende ASSE nog een zeer matig seizoen, maar dit jaar lijken ze zich volledig te hebben hervonden. We maakten geen schijn van kans en gingen dan ook volledig terecht onderuit tegen hen. Gelukkig sloten we de maand wel af met een overwinning, want op 23 september stond het duel tegen onze grote rivaal Ajaccio op het programma. In eigen huis wonnen we met 3-1 en onze fans waren meer dan gelukkig met deze zege. 

845730726_3wedstrijdensept.png.cedc1f6dc29f31850b37a1e13d282f66.png

Mede dankzij die overwinning staan we namelijk op de derde plek van de ranglijst, op gelijke hoogte met Quevilly-Rouen en vlak achter Auxerre en Saint-Étienne. Dat zijn natuurlijk gevestigde namen, dus geen schande om voor ons te moeten dulden. De grote tegenvallers tot dusver zijn toch wel Lens en Clermont Foot, die na hun degradatie van de Ligue 1 naar de Ligue 2 moeten oppassen dat ze niet direct nóg een keer een niveautje lager gaan afdalen aan het eind van dit seizoen.

2103587435_4stand.png.769f250ba85fa931d3cefa25d67aa854.png

Onwijs bedankt weer voor jullie geduld en voor het achterlaten van de likes en reacties na de vorige update(s). En natuurlijk ook een dankwoord voor iedereen die leest en dit verhaal volgt; ook dat wordt ontzettend gewaardeerd :) In de volgende update gaan we zien of we onze huidige vorm kunnen doorzetten of dat er toch een welbekende herfstdip gaat plaatsvinden. Hoe dan ook zijn we lekker begonnen tot dusver!

Spoiler

@RubenS2@Bogatyr@Satioz@KayDeManaager@Kyrill@keano77@DemoN@Jotew@Djurovski@FlyD@MNie@Willem@chrisje1993@Tim'@Mansveld@delichris@Marius@Titan@ElMarcos@Arezo@19CH98@Vreven@mannie510@neva@roeliho@Krabby@Tim Windt@DGremlin@Handzeep@Thomassje123@Glenn08@Gert@MarcFM1@Gnolfdolf@Whitewolf345@Daniell@Lupus.@Svenpunt@Tim'@Renato  - Een tag voor de volgers onder ons. Bedankt weer voor het lezen van deze update! Mocht je niet bij elke update een tag willen? Laat het me gerust weten en dan haal ik je uit het lijstje. Óðinn Hálfdan Sásérstakisson

Altijd leuk als er zo nog een verrassing uit de bus komt op het einde van de transfermarkt. De start is meer dan goed te noemen met 21/30 en slechts één nederlaag, tegen de koploper dan nog. Indien je nog je inhaalwedstrijd weet te winnen sta je zelfs al tweede, met een kleine buffer op nummer zes.

Banner.png.481a431fba70de82b3593fa98fcdecab.png

017. Le club va-t-il changer de mains ?

De start van de competitie was meer dan uitstekend te noemen, de fans waren tevreden, het journaille positief verrast en het bestuur meer dan content. Wat wil je nog meer? Nou; zo doorgaan vooral. In oktober wisten we de fans echter niet heel denderend te verrassen, want in de gehele maand oktober vielen er slechts drie doelpunten tijdens onze wedstrijden in de Ligue 2. De eerste wedstrijd speelden we op bezoek bij Nîmes en daarin noteerden we een 0-0 gelijkspel. Vervolgens wisten we zowel in eigen huis tegen Clermont Foot als op bezoek bij Le Havre met een minimaal verschil (1-0) te winnen om vervolgens de maand af te sluiten tegen Valenciennes. In eigen huis verloren we met 0-1, waardoor we onze tweede competitienederlaag van het seizoen noteerden. 

554796509_1wedstrijdenoktober.png.de249e9a1b17de714e4b826e9d9d8775.png

Onderwijl is er ook buiten het veld allerlei activiteit. De geruchten omtrent een eventuele overname zijn schering en inslag en zo ongeveer elke maand ontvangen we we ondertussen wel een nieuwsbericht daaromtrent. Echt doorzetten doet het niet, maar wel zijn de geruchten steeds hardnekkiger. Eens zien of voorzitter Claude Ferrandi - de man die mij naar de club haalde - afstand gaat doen van het pluche. 

943164207_2overnamevraagteken.png.4c9bb961d0719ec15d1c9d9e1ff4fadb.png

De kalender kende ook in november weer vier wedstrijden, waarvan we er één speelden in het bekertoernooi. Tijdens de zevende ronde van de Coupe de France nemen we het op tegen AJ Petite-Ile. En dat kleine eiland is dus Réunion. Een eiland dat op maar liefst vijftien uur vliegen afstand ligt van Corsica. Je moet er maar zin in hebben :D Tegen onze mede-eilandbewoners kenden we weinig moeite en via treffers van Sverrisson, Guidi, Cissé en Alfarela wisten we eenvoudig te winnen. Ook tegen Rodez AF en Quevilly-Rouen noteerden we een zegepartij en enkel in eigen huis tegen Paris FC wisten we niet te winnen. De hoofdstedelingen keerden met een remise terug naar Parijs. 

118657401_3wedstrijdennovember.png.53162170055214f066cee8e4f62bbe84.png

Dat alles zorgt ervoor dat we inmiddels op vier punten achterstand van Saint-Étienne staan en de tweede plek op de ranglijst innemen. Paris FC, Auxerre en Dijon volgen op vijf punten achterstand, terwijl Sochaux, Valenciennes, Rodez AF en Quevilly-Rouen ook op korte afstand daar weer achter aansluiten. Oftewel; de verschillen zijn klein en elke misstap kan er zomaar voor zorgen dat je enkele plekken keldert op de ranglijst. Het is dus zaak om fit te blijven en resultaten te blijven behalen. 

1902876952_4stand.png.0b43874dd322d836e17479f8805ffe22.png

Dankjulliewel weer voor alle reacties en likes na de vorige update(s). Het kan niet genoeg benoemd worden; ik waardeer het enorm. Net zoals alle lezers en volgers; ook dat wordt gewaardeerd :) Mocht je verzoekjes hebben of ergens meer over willen weten of lezen; laat het gerust weten!

Spoiler

2 uur geleden zei 19CH98:

Bijzondere bekerwedstrijd gehad maar je hebt de jet lag weerstaan en simpel gewonnen. In de competitie gaat het onverminderd goed, je hebt een klein gaatje naar de plekken onder je weten te slaan. Hopelijk hou je dat vast!

We speelden thuis, dus een jetlag hadden we niet :D 

1 uur geleden zei Renato:

Je hebt het in je update over een 1-1 gelijkspel, terwijl in de screen 0-0 staat. Verder goede resultaten, benieuwd naar de resultaten van december.

Scherp; direct even aangepast :)