Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

Je hebt de kaartenregen in Oostende overleefd en daarna een nette reeks van drie overwinningen neergezet. De loting in de Champions League is er denk ik wel een met perspectief, alleen al omdat je met Shamrock waarschijnlijk de zwakste deelnemer gaat treffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dat je een wedstrijd geruime tijd met tien man moest spelen, anders was je zonder twijfel zonder puntverlies geweest in het lopende seizoen. Zowat elke wedstrijd win je met overmacht, gezien de doelpogingen en xG's. De echte uitdaging zal dit jaar denk ik in de CL liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6wtc3lF.png

Met zes wedstrijden ( vijf in de competitie en Shamrock in de CL ) stond er een drukke maand op het programma. Met beide clubs uit Brugge , Mechelen , Zulte en Anderlecht waren de tegenstanders in de competitie ook niet mals. Ook was dit de maand waar de transfersmarkt ging sluiten. Er vertrokken alleen nog een aantal spelers op huurbasis. 

wS1xNpX.png

Waarvan Möller de bekendste is. Met van Duiven, Lucca en Keita zou hij nu 4e spits zijn. Voor zijn ontwikkeling is het dan beter om elders minuten te maken. RFC Liege wil voor promotie gaan en dat hoop ik zelf ook. Want op een niveautje hoger kunnen mijn spelers zich nog beter ontwikkelen. Ook aan de inkomende kant was er toch nog wat actie. Over de inbreng van Appelkamp en Fiolic ben ik nog niet super tevreden. Kan nog nog komen natuurlijk aangezien ze ook moeten wennen aan het team en de tactiek. Maar als je dan voor 2,5 miljoen euro Yvandro Borches Sanches kunt aantrekken van Borussia Mönchengladbach dan sla ik toe. Op zijn 20e al 27 interlands gespeeld voor Luxemburg. Oké toegegeven nu is Luxemburg niet het meest aansprekende land maar de internationaals kunnen over het algemeen toch aardig ballen daar. En het is leuke speler voor de Poke player natuurlijk. Dat hij zowel op de linker als rechter flank kan spelen vind ik ideaal.

Spoiler

bs5EWMR.png

Voor Jose Ricardo Gignoux-Soulier betaalden wij 425k aan het tweede elftal van Nice. De 19 jarige centrale verdediger uit Kameroen zal zich moeten bewijzen in ons 2e. Maar bij de juiste training zal hij op den duur minuten kunnen gaan maken in ons 1e elftal. Voor Driss Kembo betaalden wij maar liefst 1,6 miljoen aan het nietige clubje Quevilly Rouen. En zoals jullie al hadden kunnen zien is hij direct verhuurd. Toch heb ik wel vertrouwen dat hij een prima reserve spits kan worden in de toekomst. De laatste "aanwinst" werd zeer goed aangeprezen door onze scout. Zelf zie ik het nog niet maar hij schijnt veel talent te hebben. Milos Urosevic komt transfervrij over van het Amerikaanse Santa Cruz Breakers FC

Goed over naar het voetbal gedeelte op het veld. Wij beginnen deze maand met een uitwedstrijd in Brugge tegen Cercle. Thomas Buffel debuteerde bij Feyenoord maar kwam wel uit de jeugd van Cercle. Oud bondscoach Guy Thys sloot zijn voetballende carrière af bij Cercle. Paulus Roiha onder meer bekend van zijn periode bij FC Utrecht speelde voor Cercle om daarna terug te keren in Nederland bij ADO. Morten Olsen , oud bondscoach van Denemarken en ex hoofdcoach van Ajax speelde 132 wedstrijden voor Cercle. En wist u dat er ook een ex speler van o.a Barcelona speelde voor Cercle. Ik gok dat @Fantasy dit wel weet want we hebben het namelijk over Eiour Gudjohnsen. Opmerkelijk is dat hij naar Cercle de overstap maakte naar Club.

Wij hadden het niet erg lastig bij Cercle. Al in de 13e minuut kwamen wij op voorsprong door Keita die vandaag vanaf rechts mocht beginnen. Van Duiven die in de spits begon nam de bal goed aan en gaf de bal mee aan Keita die goed afronde. In de 31e minuut komen wij op 0-2. Finnsson geeft een prima crosspass op Keita , die goed zijn man uitspeelt en vervolgens de bal over de keeper heen speelt. In de 36e minuut is de wedstrijd gespeeld wanneer Holm de stand op 0-3 zet. De voorzet van Keita die dus een sterke wedstrijd speelde. Met nog een kwartier te spelen scoort Vahan de laatste treffer van de avond op aangeven van de ingevallen Fiolic.

zp7xH1S.png

Anderlecht komt op bezoek in Eupen. De Rekordmeister op bezoek bij de huidige kampioen. Dat Anderlecht niet meer de naam is wat het vroeger was zie je ook aan de oud spelers. Ruud Geels , John Bosman en Arie Haan vroeger , Bram Nuytinck en Alexander Büttner is recentere tijden. Gilles de Bilde , Hugo Broos als speler uitkomend voor Anderlecht en Club Brugge maar als trainer een ware nomade. Met Vincent Kompany kwam er een zeer goede verdediger uit de eigen jeud. Marc Degryse een ware stylist die juist van Brugge naar Anderlecht ging. Steven Defour ex captain van Standard Liege kwam via Porto bij Anderlecht terecht en zijn bezoek in Luik zal hem altijd bij blijven . Tot slot mogen wij Youri Tielemans natuurlijk ook niet vergeten. 

Wij hadden meer verdiend dan wij uiteindelijk hebben gekregen. Maar soms is voetbal niet altijd eerlijk. Bayo opende de score voor de bezoekers. Diep in blessuretijd van de 1e helft komen wij wel langszij. Van Duiven wordt goed weggestuurd door Holm en lobt de bal over de doelman. Ondanks de overmacht qua balbezit weten wij dat niet omzetten in doelpunten en blijft het bij 1-1.

XzZsqfr.png

Hoewel wij volgens de bookmakers weinig kansen hebben in de CL gaan wij zeker onze best doen. En met de nieuwe opzet wordt het er niet beter op. Maar goed wij gaan onze best doen en beginnen deze run in Dublin tegen Shamrock Rovers. Na een reis van 1121 kilometer waren wij aangekomen in de Ierse hoofdstad. In het Tallaght Stadion wat plaats bied aan 8000 man mochten wij het opnemen tegen de lokale trots. De 20 voudig kampioen van Ierland die ook nog eens 25x de beker wist te winnen is 1 zo niet de succesvolste club van het land. De ploeg die regelmatig Europees speelt wist nog nooit de groepsfase te halen van de CL. Speelde 1x eerder tegen een Belgische club. In 2022 werd er met 3-0 verloren in Gent en in Dublin werd het 1-1. We zijn dus gewaarschuwd.

Als deze wedstrijd de graadmeter van de komende CL heb ik er een hard hoofd in wat we hadden het verdomd lastig. Of was het misschien toch een deel onderschatting van mijn selectie. We wisten gelukkig wel te winnen. Vlak voor rust komen wij op voorsprong door een goede vrije trap van Krastev. De bal viel via de onderkant van de lat binnen. Na iets meer dan uur spelen verdubbelen wij onze score door Gulliksen. Van Duiven zag zijn loopactie en de pass was op maat. Met een diagonaal schot verschalkte hij de doelman. Winst is winst maar gezien de tegenstanders mag ons spel wel wat beter worden.

mjDI9pT.png

SHs7mEq.png

Maar goed voor nu maar even genieten van deze stand. Wij mochten wederom een uitwedstrijd spelen en ditmaal bij promovendus Zulte Waregem. In de Elindus Arena waar ruim 12000 mensen in kunnen en beter bekend staat als het regenboog stadion. Die naam komt uit 1957 toen het WK wielrennen hier eindigde en de winnaar via een grote brug over de vijvers van Waregem het stadion binnen kwam rijden en dus de regenboogtrui mocht aandoen. De club zelf bestaat pas sinds 2001 toen de clubs Zultse VV en KSV Waregem samen gingen. Sven Kums speelde een seizoen voor Essevee. Thorgen Hazard blies zijn carrière nieuw leven in bij deze club. Timothy Derijck speelde 2 seizoenen na zijn Nederlandse periode voor Zulte om vervolgens in 2022 terug te keren naar de club. Theo Bongonda brak door bij Zulte om na een uitstap in Spanje en Turkije terug te keren om vervolgens de duurste speler tussen Belgische clubs te worden toen hij voor 7 miljoen naar Genk vertrok. 

Het werd een gekke wedstrijd. Wij hadden een stuk meer balbezit dan de thuisclub en in de rust leek er ook weinig aan de hand. In de 12e minuut krijgen wij een hoekschop. Gulliksen trapt deze en de Winter kopt hem goed door waardoor Vanhoutte hem simpel binnen kan tikken. In de 21e minuut veroverd van Duiven de bal die hem snel kaatst op Krastev die vervolgens N'Dri diep stuurt. En Konan the Barbarian weet wel raak met zulke kansen. Na iets meer dan een half uur lijkt het al beslist wanneer Gulliksen via de onderkant van de lat raak schiet. Finnsson speelt van Duiven in en die ziet ditmaal dus Gulliksen vertrekken. In de 34e minuut doet Srarfi wat terug via een goede counter. Op slag van rust scoort van Duiven met zijn bekende lob. Gulliksen wist hem op het juiste moment weg te steken. 1-4 met rust , veel meer balbezit dus weinig aan de hand zou je zeggen. In de 56e scoort Dierckx de 2-4 om een paar minuten later dat kunstje te herhalen. Met nog een half uur te spelen dus nog van alles mogelijk. Echter gebeurd er daarna weinig meer en nemen wij dus de volle drie punten mee terug naar Eupen. 

sf4IEKk.png

Mechelen komt op bezoek. De mannen van Malinwa met een rijke historie. De al eerder genoemde Steven Defour sloot zijn carrière af bij Mechelen. Christian Benteke speelde op huurbasis achter de kazerne. Jonas Ivens ging van Mechelen naar de trots van het noorden. Michel Preud'homme oud trainer van Twente speelde jarenlang voor Mechelen voordat hij vertrok naar Benfica. Spelers als John Boskamp , Rene Eijkelkamp en Erwin Koeman speelde er in het verleden. In het recentere verleden moesten ze het doen met Ferdy Druif en Arjen Swinkels. Eli Ohana een van de beste spelers uit Israël speelde 52 wedstrijden voor Mechelen. 

Wederom mochten onze fans de adem lange tijd in houden ondanks dat wij qua balbezit weer heer en meester waren. In de 14e minuut gooit Kobouri de bal in de 16 , van Duiven neemt goed aan maar gaat over het been. Bal op de stip en Krastev faalt niet. Vahan scoort de 2-0 in de 21e minuut op aangeven van Antonucci. Vlak na de thee doet Vanlerberghe iets terug voor de bezoekers. En dat bleek uiteindelijk dus ook de laatste treffer van de dag. 

hAblDqZ.png

De laatste wedstrijd van de maand was wederom in Brugge ditmaal tegen de grootste club van de stad. En waar op dit moment de beste speler ooit van Brugge speelt ( volgens hemzelf dan ) Namelijk Noa Lang. Persoonlijk denk ik dat hij nog niet de veters mag strikken van Jan Ceulemans, Georges Leekens , Franky van der Elst , Robbie Rensenbrink , Jean-Pierre Papin of Jan Sorensen. Ik zou Noa eerder in een lijstje met Wesley Sonck , Ruud Vormer , Eric Addo en Maxim Lestienne plaatsen. 

Lang leek deze wedstrijd op 0-0 af te stevenen. En dus wederom een gelijkspel leek zich aan te dienen. Echter waren wij deze wedstrijd wel de bovenliggende partij. Vlak voor tijd wordt Gulliksen echter neergelegd en krijgen wij een vrije bal op een mooie plaats. Nieuwste aanwinst Borges Sanches eist de bal op en krult de bal over de muur in de lange hoek. 

gb0oTE3.png

AbSnhws.png

LSarv6T.png

Na tien wedstrijden hebben wij de eerste plaats weer terug opgeëist. Anderlecht die ons dus twee punten wist te ontfutselen staat er nog altijd niet goed voor. Beerschot blijft het goed doen en staat op een keurige 4e plaats. Gent en Luik lijken op dit moment onze grootste uitdagers. 

mUUFhz0.png

In de beker zijn er geen excuses als tweevoudig winnaar zullen met alle respect een club als Deinze moeten kunnen verslaan. 

@MNie Het spel kan ik mijn ogen nog wel beter maar goed met dit soort resultaten klaag ik niet

@delichris Qua resultaten mag ik zeker niet klagen toch hoop ik wel dat het spel nog beter wordt

@ElMarcos De resultaten blijven goed maar vind ons veldspel iets minder. Missen misschien toch Steffie. In de CL mogen we zeker aan de slag 

@Tim' De legende gaat dat  Lahoz de wedstrijd tegen Oostende floot. Ik hoop zelf dat we bij de beste 24 kunnen komen maar dan zal het spel wel beter moeten dan wat we lieten zien in Ierland

@Marius Zo zou je het ook kunnen bekijken natuurlijk. Ze sparen zich gewoon. 

@DGremlin Qua resultaten mogen we zeker niet klagen over het spel zo af en toe nog wel. Ik ben ook zeker benieuwd wat we laten zien in de CL

@19CH98 Zolang we slechte wedstrijden ook winnen zie ik de titelstrijd positief in

@Titan Waar ik mij enigszins zorgen om maak is dat wij toch ondanks veel meer balbezit niet kunnen doordrukken in sommige wedstrijden. Maar goed zolang we winnen is er weinig aan de hand en ben ik zeer benieuwd hoe we het gaan doen tegen Liverpool en PSG om maar even twee namen te noemen,

@keano77 @Satioz Bedankt

@Glenn08 

Keeza @Oerlie @John Terry 2.0

@MNie 

@DavyPeeters  @Nom de Guerre 

@DemoN 

@chrisje1993 

@Mansveld @Bogatyr  @MarcFM1 

@r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette  @FlyD @Kevinreijnen @stef1978 

@Vlonkie  @Svenpunt 

@mannie510 @Vreven   @Tim Windt  @Thomassje123  @jefri  

@Fantasy @Al Veni @glennix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd lekker om de Champions League te beginnen met een zege, al weet je dat het vanaf nu alleen maar zwaarder gaat worden qua tegenstand. In de competitie lijken er wat moeizame wedstrijden te zijn, maar uiteindelijk sta je gewoon netjes eerste, dus praten we nergens meer over natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kampioen wint ook zijn slechte wedstrijden zeggen ze altijd. En als ik naar de Xg kijk zijn er genoeg wedstrijden die in die categorie vallen. Daarnaast een prima start in de CL, hopelijk kan je nog wat stuntjes uithalen om de tussenronde te bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit blijft prachtig gaan. Natuurlijk, van Shamrock moet je winnen. Sta ja toch mooi bovenin  het klassement én zijn er wat miljoenen bijgeschreven. Ik vraag me wel af of de talenten uit Kameroen en Servië ooit het gewenste niveau gaan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

g9mOPLy.png

Nu de transfermarkt officieel dicht is gaan wij in deze update de selectie voorstellen. Gelukkig bleven de meeste grote namen maar de vraag is hoe lang nog? We beginnen met de doelmannen

oJmw2AB.png

Waar Nurudeen in seizoen 1 nog wat concurrentie had van Moser en die uiteindelijk won, had hij vorig seizoen flinke concurrentie van Thiago. Maar in de slotfase van de competitie won hij ook die strijd en nu Thiago verkocht was besloot ik Nurudeen definitief vaste nummer 1 te maken. Hij stelt niet teleur. Met Lino hebben we een prima reserve doelman die er gewoon kan staan bij een blessure of iets dergelijks. Renner is niets meer dan opvulling omdat ik drie keepers moet inschrijven en hij voldoet aan de jeugdeis.

wcCHGJK.png

Trilli is mijn vaste rechtsback. Voor 5 miljoen vastgelegd dus de verwachtingen zijn hoog. Balker is een prima back-up en ook Magnee kan er in geval van nood spelen. Cordoba is meer een centrale verdediger maar ook hij kan in principe in geval van nood ook uit de voeten op de flank

qyfl4Lc.png

Centraal zal er redelijk gerouleerd worden gok ik. Koni de Winter zal veel spelen. En zal dan geassisteerd worden door Gorenc , Cordoba of Cordoba. Beide Cordoba's zijn in principe de sterkste spelers ( volgens Kluivert ) Maar Koni voldoet aan de regels van de inschrijving en Gorenc speelt al twee jaar naar behoren. Schoonbaert deed het vorig jaar helemaal niet zo slecht en zal ook wel minuten krijgen. Tambedou lijkt het slachtoffer te zijn geworden van de kapitaalsinjectie in mei

lsk65o4.png

Finnsson al twee jaar vaste keus lijkt dit seizoen serieuze  concurrentie te gaan krijgen want beide spelers ontlopen elkaar vrijwel niets. Misschien dat ik per wedstrijd ga kijken welk profiel het beste bij de wedstrijd past

WU8f6Bu.png

Holm of Krastev moet Peeters doen vergeten. Beide tegelijk laten spelen zal in principe alleen gebeuren als 1 van de 2 speelt als AMC want beide als MC is verdedigend wel kwetsbaar. Grote kans dat Vanhoutte of Antonucci is een meer dienende rol moeten gaan spelen dan ze liever doen. Eventueel ligt daar nog een kans voor Magnee. En dan kan ik ook nog Gulliksen en Appelkamp centraal op het middenveld zetten. De keuze is reuze

H7fjdcG.png

N'Dri en Keita hebben het geluk dat ze ten eerste gewoon prima presteren. En beide voldoen aan de inschrijvingseis. Echter valt de ontwikkeling wel tegen. Hopelijk wordt dat beter nu de staff is versterkt. En anders moet ik toch eens kijken naar andere trainingsschema's. Want N'Dri heeft nog aardig wat potentieel maar speelt al twee jaar basis. Met Fiolic heeft hij enigszins concurrentie maar zoals het er nu uitziet is dit wel een positie waar eventueel een nieuwe speler nodig gaat zijn de komende jaren.

kdb51fH.png

Vahan zal in principe net als vorig seizoen 1e keus zijn. Hoewel ook Holm hier prima uit de voeten kan en dan zou Krastev als Mezzala kunnen spelen. Antonucci zal zich zo al eerder gezegd zich vooral moeten richten op een meer defensieve rol centraal op het middenveld. Camara kan zich nog prima ontwikkelen en zal ook zeker minuten gaan maken. Simic lijkt hier het kind van de rekening te gaan worden

sJj9rbm.png

Gulliksen is hier 1e keus op de linkerflank. Hoewel Appelkamp er in potentie niet ver van af zit. Maar zoals jullie konden lezen in de vorige update presteert hij nog niet zoals ik zou willen. Met Borges Sanches hebben we dan weer een speler die het beide lastig kan maken. Het leuke van deze drie spelers is dat ze vrij multifunctioneel zijn. Gulliksen kan prima als Mezzala voetballen. Appelkamp kan ook prima diverse rollen als MC spelen en Sanches kan ook op de rechterflank. Waar ook Vahan prima uit de voeten kan. Sorry moest hem ff maken. Voor Filip gaan wij kijken of we hem in de winter kunnen verhuren. Luca lijkt het kind van de rekening te worden. En moet dus hopen op blessures of vormverlies zodat meerdere concurrenten elders komen te spelen. Aziz mag vertrekken maar lijkt daar weinig zin in te hebben en er geen tot weinig interesse in is.

YgmVWnp.png

Voorin zal het vooral afhangen hoe wij gaan spelen want zowel Jason als Lucca zullen beide de nodige minuten willen maken. En Lucca lijkt verder te zijn dan onze recordaankoop. Met Keita en Lucca hebben nog prima spelers die in geval van nood in de spits kan spelen. En hopelijk leer Möller veel tijdens zijn uitleenbeurt.

Wat jullie misschien is opgevallen dat de selectie vrij jong en onervaren is. Fiolic is onze oudste speler met 28 jaar maar heeft niet echt ervaring op hoog niveau. Hierna zijn de spelers 26 jaar of jonger. Ik heb dus flink geïnvesteerd deze zomer en hoop dat ik nog lang van deze spelers kan genieten. Het is wel bewust gedaan zodat het kapitaal op het veld staat en er ruimte voor ontwikkeling is. Europees zal dit wellicht opbreken maar het zij zo. Verder zijn de meeste spelers divers inzetbaar zodat ik niet direct hoef te panikeren bij een schorsing of blessure.

@delichris Willen we door dan moest hier gewonnen worden klaar. nationaal gaat het zeker lekker

@Tim' Klopt dit was op papier iig de makkelijkste. Heb het al in de update een beetje aangegeven maar wellicht dat de leeftijd invloed gaat hebben dit seizoen.

@19CH98 Dat is een bekende uitspraak inderdaad. Laten we het hopen zullen het nodig hebben

@Marius We zijn  iig een ploeg die niet makkelijk verliest en met dat gegeven speel je toch wat met meer vertrouwen lijkt het. Als dit de makkelijkste CL wedstrijd was dan mogen we nog flink aan de bak

@ElMarcos We zijn lastig te verslaan ( in ieder geval nationaal )

@DGremlin We mogen zeker niet klagen. Daar ben ik ook benieuwd na. Qua salaris en ervaring leggen wij het af maar hopelijk kan vechtlust en talent veel verbloemen

@Titan Tussen moeten en doen zit vaak nog een verschil ( Hallo FC Groningen wat the fuck zijn die mee bezig ) Ja dat geld is wel fijn in de CL. Die uit Kameroen hoop ik dat hij zich zodoende ontwikkeld dat ik via invalbeurten Kameroen kan afstrepen in de Poke player. Die uit Servië had een geweldig scoutingsrapport maar valt mij ook tegen in het echie. Hopelijk kan hij ons nog doen verbazen

@Satioz @keano77 thnx

@Glenn08 

@MNie 

@DemoN 

@chrisje1993 

@Mansveld @Bogatyr  @MarcFM1 

@Vlonkie  @Svenpunt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yC56tXM.png

In September was het dan zo ver ik mocht voor het eerst een wedstrijd coachen van Argentinië. Het werden meteen twee wedstrijden voor de kwalificatie van het WK van 2026. Na een leuke periode in Bolivia nu dus de druk van een land wat voetbal als religie heeft. Wij spelen uit tegen Paraquay en thuis tegen Uruguay. 

kByjyTw.png

Geen Messi? Nee inderdaad geen Messi. Niet dat hij gestopt is maar zijn rare gedrag op het WK van 2022 heb ik besloten om hem niet meer op te roepen. Dit Argentinië wordt het Argentinië in de periode na Messi. Op FM zal hij dus geen wereldkampioen worden. Of ze moeten mij voor 2026 ontslaan natuurlijk. Ook het ontbreken van oud speler van Ajax riep vraagtekens op in de media. 

Mijn start is dus in Paraquay. Een land wat centraal ligt in Zuid Amerika. De hoofdstad is Asuncion waar ruim een half miljoen mensen wonen. En geboorteplaats van Edgar Barreto oud speler van NEC. Paraguay is relatief vlak met een hoogste punt van 842 meter. Het zal dus nog wel even duren voordat Jess hier actief mag coachen. Met 6,7 miljoen inwoners is het een relatief klein land. Het nationale elftal was 7 maal aanwezig op een WK maar de laatste deelname is al weer van 2010. Tweemaal werd de Copa America gewonnen in 1953 en 1979. De twee misschien wel bekendste spelers uit het verleden zijn Roque Santa Cruz. De oud spits van Bayern München en Manchester City. En natuurlijk Jose Luis Chilavert. De excentrieke doelman die 8x wist te scoren voor zijn land en 44x bij zijn clubs.

bb2RHCE.png

De ploeg moest duidelijk wennen aan de nieuwe manager want genieten was het nog niet. Wel veel en veel meer balbezit maar dan mag er ook wel eens op het doel worden geschoten hoor. We winnen wel , tien minuten voor tijd speelt Dybala de bal door naar de Paul en die schiet keurig binnen. Luka Romero werd de jongste speler van de kwalificatie van Zuid Amerika. 

mfkSzQj.png

Vervolgens spelen wij in het Mas Monumental het stadion van River Plate de thuiswedstrijd tegen Uruguay. Uruguay is nog kleiner dan Paraguay met ongeveer 3,5 miljoen inwoners. De hoofdstad is Montevideo waar meer dan een derde van de gehele bevolking woont. En de meeste clubs op het hoogste niveau van het land voetballen ook in de hoofdstad. Erg toeristisch is Uruguay niet hoewel de zandstranden van Punta del Este wel de moeite waard zijn. Het nationale elftal werd tweemaal wereldkampioen. In 1930 werd het zelfs de allereerste kampioen. In 1950 werden ze het voor de tweede maal. 15 maal wonnen ze de Copa America.

6RZX0uP.png

Opnieuw was 1 treffer genoeg voor de volle winst. Het elftal moet duidelijk wennen aan de nieuwe stijl maar zolang we winnen vind ik het prima. Een treffer van Martinez werd eerst nog afgekeurd maar een kwartier later was hij wel succesvol op aangeven van de Paul. Al met al kan ik dus tevreden zijn en mocht Barco zijn debuut maken. 

6RZX0uP.png

GCgdGMr.png

Met 6 punten tegen 2 ploegen die voor deze periode boven ons stonden/staan heb ik ons in ieder geval weer op een plek gezet wat betekend dat wij naar het WK mogen mocht dit de eindstand zijn. Groepswinnaar zullen wij niet meer worden maar deze positie is nog altijd Argentinië onwaardig zeker omdat wij wel de 3e van de wereld zijn. 

@delichris Thnx maar we zitten pas in oktober he

@Tim''Daar ben ik ook benieuwd na. Of ervaring echt belangrijk is? Ik heb meestal altijd jeugdige ploegen.

@Oerlie Absoluut

@Marius Als je goed genoeg bent ben je ook oud genoeg. Dat zeggen ze in ieder geval. Benieuwd of dat ook in FM geldt. Heb liever talent dan een dure vedette maar of het in de top ook zo werkt?

@Titan Het draait om het talent toch? Het kan verkeerd uitpakken maar dat zien we dan wel. Dat kan wel eens lang wachten worden want doe het Pokeplayer erbij. Denk niet dat ik hem zal uitspelen mede doordat ik maar zeven wissels op de bank mag hebben en je ook nog zes spelers die hun opleiding in België hebben genoten in de wedstrijd selectie moet hebben. Maar goed wie weet kunnen we een 16 jarige Tuvaluaan verleiden om zijn opleiding in Eupen te genieten. Mag die 20 keer invallen in de laatste 30 seconden

@DGremlin Klopt maar ben wel zeer tevreden met deze selectie. En hopelijk kan ik het team lang bij elkaar houden

@19CH98 Ik geloof in het collectief. In plaats van afhankelijk te zijn van 1 of 2 spelers. 

@MNie @MarcFM1 @Bogatyr @keano77 @Satioz Thnx

@ElMarcos

@Glenn08 

@DemoN 

@chrisje1993 

@Mansveld 

@Vlonkie  @Svenpunt