ElMarcos Geplaatst 5 januari 2023 Share Geplaatst 5 januari 2023 Je hebt het prima gedaan met Bolivia. Vier punten in deze groep is een meer dan verdienstelijke prestatie. Je had zelfs nog door kunnen gaan, wat helemaal bizar zou zijn geweest. Nu mag je aan de gang bij Argentinië. Heel veel succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 5 januari 2023 Share Geplaatst 5 januari 2023 Prima gedaan bij Bolivia! En nu met Argentinië een mooie stap hogerop kunnen zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 januari 2023 Auteur Share Geplaatst 5 januari 2023 Wat zou jij doen met 50 miljoen? Op ons werk komt soms uit het niets een vraag ( ingeleid door een oud collega ) Zou jij voor tien miljoen.... Ik zal de vragen en antwoorden maar niet posten maar voor onze eigen veiligheid. Ik kreeg dus een budget van 50 miljoen om Eupen te versterken, Verder krijg ik nog 10% van elke uitgaande transfer. En met die laatste categorie beginnen wij deze update. De spelers die ons dus hebben verlaten. Als eerste nemen wij Stef Peeters die ons helaas transfervrij heeft verlaten. Alles maar dan ook alles heb ik er aan gedaan om hem te kunnen behouden maar vanaf dag 1 wou hij niet praten over contract verlenging. Dan kun je twee dingen doen. Of terugzetten naar het tweede of hem laten doen waar hij goed in is namelijk voetballen. Geen enkele training of wedstrijd heeft Stef verzaakt dus hij vertrekt hier door de voordeur. Voor het geld heeft hij het niet gedaan want hij tekende later voor Rapid Wien. De schoonheid van de stad zal het wel gedaan hebben. Al moet je daar niet met veertig graden rond lopen heb ik uit betrouwbare bron. Elmo Verbruggen komt uit de 1e jeugdlichting maar aangezien hij een pure rechter/linker middenvelder is zou hij bij ons nooit minuten gaan maken. Voor het schamele bedrag van 25k vertrekt hij naar Eendracht Aalst. Lorenzo Offermann komt ook uit de eigen jeugd en heeft drie keer mogen invallen in ons 1e elftal. Veel rek zit er niet meer in en er komt betere jeugd aan. Voor maximaal 80k gaat hij nu proberen te scoren in Roemenië voor Voluntari. Onze ster uit Qatar heeft indruk gemaakt bij Craiova en voor 275k mag Hamza Sanhaji het nu in Roemenië proberen. Yentl van Genechten , die in het vorige seizoen nog basisspeler kreeg steeds minder minuten. Mede omdat hij niet meegroeit met de club. Na 39 wedstrijden gaat deze jonge rechtsback het nu bij NAC proberen. De Bredase club maakt 350k na ons over. Denzel Owusu die wij transfervrij wisten op te pikken speelde sterk bij Top Oss op huurbasis. Vitesse heeft 1,5 miljoen voor hem over en dat bedrag ga ik niet weigeren. Oybek Bozorov de Oezbeek die vaker in de lappenmand zat dan mij lief was heeft toch indruk gemaakt in de wedstrijden die hij wel speelde. Celta de Vigo heeft namelijk 2,5 miljoen voor hem over. Aangezien hij ons maar 3,3k heeft gekost hoefde ik niet lang na te denken. Tyreek Magee onze 24 jarige Jamaicaanse flankflitser heeft N'Dri voor zich en begon wat te morren qua speeltijd. Voor 2,5 miljoen euro mag hij het nu laten zien in Kroatië. Dinamo Zagreb is zijn nieuwe werkgever, Ook de volgende speler vertrok voor 2,5 miljoen. Andrija Vukcevic die als vaste invaller voor Finnsson de nodige minuten heeft gemaakt vertrekt ook naar Kroatië en gaat het bij de concurrent proberen. Namelijk Hajduk Split. Die zullen elkaar nog wel regelmatig tegenkomen op het veld. Antonios Papadopoulos ontwikkelde zich prima. Speelde ook de nodige wedstrijden ( 56 ) zowel als rechtsback als centraal achterin. Voor 6,5 miljoen vertrekt deze Griek naar zonnigere oorden namelijk het Mexicaanse Monterrey is zijn nieuwe werkgever. Onder de lat was het stuivertje wisselen tussen Nurudeen en Thiago. PSV neemt laatst genoemde over voor 7 miljoen. De grootste klapper werd Benedikt Gimber. Namen hem vorige zomer transfervrij over en speelde als een baas centraal achterin. In de wedstrijd tegen Hoffenheim had hij blijkbaar indruk gemaakt gemaakt want die club melde zich deze zomer met 17 miljoen. Voor ons zijn zulke bedragen niet te weigeren. Dan over naar de nieuwe spelers. En dat zijn er aardig wat. Ik begin met de spelers die ik al in de winter had vast gelegd nadat ik kon praten over een contract. De eerste speler is er hopelijk 1 voor de toekomst. De twintigjarige Dourado was einde contract en ik neem een gok met deze verdediger. Aangezien wij op rechtsback echt te kort komen had ik Radinio Balker vastgelegd van FC Groningen. Beter dan wat ik tot dus ver had en met gebrek aan geld moet je wat ( had toen nog niet de 50 miljoen ) Ivan Fiolic een 28 jarige rechtsbuiten moet de concurrentie aangaan met N'Dri. Ivan komt over van NK Osijek. Nicolaj Möller nemen wij gratis over van Arsenal waar een doorbraak uitbleef. Hij zal het moeten uitvechten met Lorenzo Lucca die al eerder werd vastgelegd. Dat Bozorov mocht vertrekken had te maken met het feit dat wij Luca Oyen al hadden vastgelegd. Bij Genk kwam hij weinig aan spelen toe en hoopt op muur minuten in Eupen. Bij Zulte liep het contract af van Modou Tambedou. Komt nu nog te kort maar hopelijk kan hij zich door ontwikkelen. Francesco Antonucci die wij al op huurbasis hadden komt voor 275k definitief over. Dat je niet altijd met grote bedragen hoeft te gooien voor goede spelers bewijs ik hopelijk met de 26 jarige Davit Kobouri. Deze Georgische speler die het Finnsson het vuur aan de schenen moet leggen komt voor 450k over van Dinamo Tiblisi. Spoiler Met het vertrek van Thiago zocht ik nog een nieuwe doelman. Nurudeen is bij deze nu 1e doelman. Voor het bedrag van 1 miljoen heb ik denk ik wel een prima back-up weten te halen. Lino komt over van SV Sandhausen. Spoiler Jose Cordoba komt het beste tot zijn recht als centrale verdediger maar kan ook als linksback spelen. Deze 23 jarige speler uit Panama komt voor 1,1 miljoen over van Levski Sofia uit Bulgarije. Spoiler Shinta Karl Appelkamp een Japanner met ik gok een Duits verleden komt voor 2,2 miljoen euro over van Fortuna Düsseldorf. Hij mag de concurrentie met Oyen aangaan als 1e reserve voor de linkerflank. Spoiler Het vertrek van Peeters zal ik zeker gaan voelen. Met Holm heb ik in de winter al een speler gehaald die op zijn positie kan spelen. Verder kan Gulliksen en Appelkamp ook op die positie spelen. Maar door het ontstane budget en de degradatie van Lommel werd Filip Krastev een interessante optie. Hij had een release clausule van 3,5 miljoen euro en die heb ik betaald. Spoiler Het vertrek van Gimber deed pijn maar zo'n bedrag kan ik niet laten lopen. Als vervanger leveren wij misschien in 1e instantie wel wat in maar aangezien hij Belg is en gezien wordt als een groot talent krijgt Koni de Winter de kans komend seizoen. Op jonge leeftijd vertrok hij naar Juventus , via huur speelde hij voor Empoli en Westerlo en voor 5 miljoen euro halen wij hem terug uit Italië. Spoiler Een speler die ik langer in het vizier had is nu eindelijk speler van Eupen. En lost direct het probleem rechtsback op voor de komende jaren. Vorig seizoen was ik al dicht bij het huren van deze jonge man maar toen lag de voorzitter dwars. Met een clausule van 5 miljoen kan Deportivo la Coruna iig niet lastig doen en zodoende speelt Trilli de komende jaren voor ons. Spoiler Lang heb ik getwijfeld of ik het wel of niet moest doen. Ik had nu het geld om het te doen maar in hoever is een bedrag van 18,75 miljoen te rechtvaardigen voor een club als Eupen? Met Lucca had ik al een prima spits. Met Möller en Keita had ik twee talenten om in te vallen. Maar is dat genoeg om Europees wat te laten zien? Of zelfs nationaal. Met Lucca ben je wel geneigd om meer de voorzet te spelen. Waardoor het spel wat voorspelbaar wordt. Een extra spits kon dus geen kwaad. Maar waar haal je een goede spits? Ik had natuurlijk nog een huurling van PSV rondlopen. Die een lastige start had maar na de winter vrij makkelijk scoorde. Een speler die mij inmiddels als favoriet personeel had en de supporters in zijn hart had gesloten. Het is echter wel een forse investering maar ik hoop dat hij het bedrag weet waar te maken. Jason van Duiven is speler van Eupen!!!! Spoiler Het record van duurste aankoop heeft Jason dus ruim gebroken. Ik twijfelde dus lang maar ik weet wat ik aan Jason heb en dat moet een nieuwe aankoop nog maar laten zien. Het belangrijkste tot zo ver is dat de sterkhouders ( Gulliksen , Holm , N'Dri en Gorenc ) allemaal zijn gebleven tot zo ver. Ik denk dat wij zeker niet zwakker zijn geworden. Nationaal voorzie ik niet gek veel problemen al weet je dat maar nooit. Europees verwacht ik nog niet echt te kunnen stunten. Maar dat zal sowieso een lastig verhaal worden gezien het geld wat de topclubs hebben te besteden. @Tim' Haha ik had gehoopt dat je een echte kenner was maar helaas. Die van de tegenstander zijn wat bekender haha. Op zich vind ik de stap wat snel na 2 seizoenen maar zeg maar eens nee tegen Argentinië @Titan Ik denk dat er zelfs meer mogelijk was geweest als ik meer met de tactieken had gespeeld. In real life had ik niet Argentinië gekozen gezien het salaris. Maar gelukkig hoeven we online niet te zwoegen voor ons geld. En kan ik gewoon voor een tiende tekenen bij de Argentijnen. @19CH98 Ik was zeker tevreden en maakte mij al op voor de kwalificatie. Tot ineens 3 toplanden zich melden en zeg dan maar eens nee @Marius Met Argentinië komt een land waar ik gewoon geen nee tegen kan zeggen @delichris Eerst maar eens op de plekken voor kwalificatie zien te komen. @ElMarcos Stiekem had ik toch op de volgende ronde gehoopt en was ook zeker niet onmogelijk geweest. Nu maar met mijn Avatar zien te presteren @DGremlin Hopelijk kan ik presteren met de Argentijnen @keano77 @Satioz @MNie thnx @Glenn08 @DavyPeeters @Nom de Guerre @DemoN @chrisje1993 @Mansveld @Bogatyr @MarcFM1 @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette @FlyD @Kevinreijnen @John Terry 2.0 @stef1978 @Vlonkie @Svenpunt @mannie510 @Vreven @Tim Windt @Thomassje123 @jefri @Fantasy @Al Veni @glennix Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 5 januari 2023 Share Geplaatst 5 januari 2023 Dat zijn nog eens leuke aankopen, maar bovenal top dat Van Duiven blijft. Die is echt belangrijk geweest, dus dat mag hij gaan herhalen. Maar verder heb je nog meer leuke spelers gehaald, dus dat belooft genoeg goeds voor komend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 Zo te zien goed gehandeld hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 Sterke aanwinst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 Er wordt me weer flink wat gedeald daar in Eupen... Een paar schitterende aanwinsten, met van Duiven als topper. Die gaat nog veel meer waard worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 Heel veel mutaties daar in Eupen. Peeters is natuurlijk het schoolvoorbeeld van de kroniek van een aangekondigd vertrek, maar aan inkomende kant lijk je toch zeker ook een paar hele goede versterkingen gerealiseerd te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 De 50 miljoen die je kreeg heb je goed besteed als ik het zo lees. Over de meeste spelers kan ik niet oordelen maar Van Duiven heeft zijn waarde al bewezen en Krastev ken ik uit mijn eigen novelle als een heerlijke speler. Al met al klinkt het dus heel goed en lijk je er eerder sterker dan zwakker op geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 Mooie aankopen hoor, stilaan België helemaal aan het ontgroeien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 Jason van Duiven is een hele leuke aanwinst, met 50 miljoen heb je je prima versterkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John Terry 2.0 Geplaatst 6 januari 2023 Share Geplaatst 6 januari 2023 Lekkere aankopen met een toch wel mooie portefeuille :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 januari 2023 Auteur Share Geplaatst 7 januari 2023 Behalve het elftal ben ik deze zomer ook bezig geweest om de staff een nieuw gezicht te geven. En met Patrick Kluivert heb ik een prima assistent. Hier bleef het natuurlijk niet bij en bij zowel de jeugd ons U21 team en het 1e elftal is genoeg veranderd aan de staff. Bij de U18 is Sven Swinnen de nieuwe manager. Swinnen die zelf al op vroege leeftijd moest stoppen met voetballen was daarna lange tijd actief bij KV Mechelen. Ook was hij kort hoofdcoach bij Helmond Sport. Hij wordt geassisteerd door Sebastien Cognart. De keepers worden getraind door Laurent Deraedt die wij hebben overgenomen van Anderlecht. Bij de trainers hadden wij natuurlijk Theo Janssen al en daar is de Oostenrijker Ivica Vastic bij gekomen. De oudste doelpuntenmaker op een EK. De U21 wordt geleid door Anouar Hadouir. De oud prof van onder meer Roda JC en Alemania Aachen krijgt assistentie van een andere Nederlander. Namelijk Marco van Hoogdalem. Een andere Roda legende dus. Brian Pinas had ik al eerder vastgelegd en wist deze zomer Joseph Oosting te overtuigen om trainer te worden bij ons. Wat ik toch wel een verrassende stap vind aangezien Oosting nog niet zo lang geleden hoofdcoach van RKC Waalwijk was. Bij Dortrecht'90 haalden wij Ben Kinds weg en de Nederlandse enclave wordt nog groter met Marlou Peeters. Deze oud voetbalster speelde o.a voor Willem II en PSV. Bij het 1e elftal is het wat internationaler en hebben we met Helveg en Angulo twee oud profs. Hopelijk kunnen we op deze manier meer uit onze spelers halen. Ik ben in ieder geval tevreden met de staff. Ook kwam er meer positief nieuws want de seizoenkaarten zijn met 1000 stuks omhoog gegaan. Ook werden er een aantal oefenwedstrijden gespeeld. We begonnen met een oefenwedstrijd tegen onze satelliet club en wonnen die eenvoudig. Hierna namen we het in eigen huis op tegen Benfica en wisten die te winnen ( voor tips mag je mij altijd berichten @19CH98 haha ) Vervolgens hadden we een vast trainingskamp in Oostende. En met de verse zeelucht wonnen wij alle drie de wedstrijden waar vooral de 5-0 tegen Standard erg lekker was. Met een goed gevoel gingen wij dan ook de Supercup in tegen Club Brugge. Maar van dat goede gevoel was weinig te merken want Brugge speelde goed. En wij hadden het erg lastig. En kwamen ook op achterstand. Jutgla scoorde in de 35e minuut. Negen minuten na de rust komen wij langszij. N'Dri flitst er langs en zijn voorzet wordt binnen geschoten door Vahan. Uiteindelijk wordt er niet meer gescoord. En moeten penalty's de beslissing brengen. Wanneer Vahan de 1e mist zie ik de bui al hangen maar Brugge mist daarna 3 op en rij. En daardoor weten wij toch de supercup te winnen. Een aantal spelers maakten hun debuut. Ook begon de competitie al deze maand en mochten wij het seizoen openen tegen Genk. De oud werkgever van Theo Janssen. Ook Marco Bizot , Orlando Engelaar en JP Boëtius hebben voor Genk gespeeld. Verder hebben Koulibaly ( inmiddels Chelsea en was actief op het WK voor Senegal ) Leon Bailey en Sander Berge voor Genk gespeeld. Ook hebben diverse grote Belgische namen gespeeld voor Genk. Waar Thibaut Courtois wel de bekendste is en ook nog eens eigen jeugd. Hoewel wij Kevin De Bruyne ook niet mogen uitvlakken. Waar Kevin wel minuten maakte voor Genk deed Yannick Carrasco dat nooit. Hij hing op zijn 16e naar AS Monaco. Steven Defour wist ook door te breken in Genk. Genk had in Eupen weinig te vertellen. In de 11e minuut pakten wij al de leiding. Een lange bal van Holm en N'Dri rent er wel achteraan. Hij speelt de keeper uit en tikt de bal in het lege doel. In de 25e minuut verdubbelen we de score. Finnsson speelt de bal lang op N'Dri die de bal goed voor geeft. Krastev staat frank en vrij in de 16 en kan makkelijk binnen tikken. Op slag van rust lijken wij op 3-0 te komen wanneer Gulliksen raak schiet van afstand maar Vahan had de bal nog aangeraakt en hij stond net in buitenspel positie. De 3-0 viel direct na rust wel. N'Dri met de voorzet na een lange bal van Holm en van Duiven hoeft zijn voet maar tegen de bal te zetten. Een paar minuten later is het weer raak. Vahan stuurt N'Dri diep en zijn voorzet wordt binnen gekopt door van Duiven. De wedstrijd was dus al beslist en met een rode kaart van van de Perre in de 56e minuut hoeft Genk ook niet te denken aan nog een ommekeer. Twee minuten later kopt van Duiven de 5-0 binnen op aangeven van Gulliksen. Hierna vinden wij het wel prima en spelen de wedstrijd rustig uit. Zoals te verwachten staan wij na 1 wedstrijd boven aan. En behalve Genk ging Anderlecht ook al direct onderuit. @Tim' Hij laat het meteen zien in de 1e competitie wedstrijd. Denk dat wij er sowieso sterker op geworden zijn @delichris Ik ben zeker tevreden over de aankopen @Keeza Het is veel geld maar goed ik weet wat ik aan hem heb @Titan Op de grens met Nederland en Duitsland ideaal hoor. Niet voor niets had je hier in de buurt vroeger nog Neutraal Moresnet. Ik hoop dat van Duiven het kan laten blijven zien. @Marius Om Europees mee te mogen doen moet ik wel door selecteren. Helaas wou Peeters niet verlengen maar denk dat ik zijn vertrek wel kan opvangen @19CH98 Een aantal spelers zijn ook gehaald met het oog op de pokeplayer. Maar ze moeten wel wat kunnen natuurlijk. Ik verwacht ook sterker te zijn. Zeker in de breedte. Krastev is een fijne speler idd @Glenn08 Thnx. Ik denk nog niet dat we België al ontgroeid zijn. Daarvoor zijn we nog niet dominant genoeg. @Oerlie Jason is een prima speler idd. Zat wel te twijfelen over dat bedrag maar goed we konden het veroorloven. @John Terry 2.0 Ik was zeker blij met die 50 miljoen en hebben ons prima weten te versterken. @Satioz @keano77 thnx @ElMarcos @DGremlin @MNie @DavyPeeters @Nom de Guerre @DemoN @chrisje1993 @Mansveld @Bogatyr @MarcFM1 @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette @FlyD @Kevinreijnen @stef1978 @Vlonkie @Svenpunt @mannie510 @Vreven @Tim Windt @Thomassje123 @jefri @Fantasy @Al Veni @glennix Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 7 januari 2023 Share Geplaatst 7 januari 2023 12 minuten geleden zei Djurovski: Ook begon de competitie al deze maand en mochten wij het seizoen openen tegen Genk. De oud werkgever van Theo Janssen. Ook Marco Bizot , Orlando Engelaar en JP Boëtius hebben voor Genk gespeeld. Verder hebben Koulibaly ( inmiddels Chelsea en was actief op het WK voor Senegal ) Leon Bailey en Sander Berge voor Genk gespeeld. Ook hebben diverse grote Belgische namen gespeeld voor Genk. Waar Thibaut Courtois wel de bekendste is en ook nog eens eigen jeugd. Hoewel wij Kevin De Bruyne ook niet mogen uitvlakken. Waar Kevin wel minuten maakte voor Genk deed Yannick Carrasco dat nooit. Hij hing op zijn 16e naar AS Monaco. Steven Defour wist ook door te breken in Genk. Prachtig stuk, ook al vergeet je nog wat namen De overwinning zelf vond ik persoonlijk ook wat minder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 8 januari 2023 Share Geplaatst 8 januari 2023 Mooi bezig om de club verder naar je hand te gaan zetten en de start van het seizoen is ook erg lekker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 8 januari 2023 Share Geplaatst 8 januari 2023 Leuk om al die oud-profs als staflid in dienst te nemen. Met Kluivert staat er een persoon met veel aanzien, misschien dat Van Duiven hem nog kent van de videobanden van zijn ouders. Gefeliciteerd met de eerste prijs van het jaar, lang niet slecht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 8 januari 2023 Share Geplaatst 8 januari 2023 Mooi om de technische staff bij alle geledingen te versterken! En meteen ook weer een prijsje meegepakt, altijd leuk natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 januari 2023 Share Geplaatst 8 januari 2023 Heel erg lekkere voorbereiding en dito start! Meteen een heel goede indruk achtergelaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 januari 2023 Share Geplaatst 8 januari 2023 Tips om Benfica te verslaan zijn altijd welkom. Maar je hebt dus een goede voorbereiding gedraaid en meteen de eerste prijs gepakt. In de competitie laat je ook meteen weer zien wie de beste ploeg van België is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 januari 2023 Share Geplaatst 8 januari 2023 De supercup is niet de belangrijkste prijs natuurlijk maar toch lekker om die gewonnen te hebben. En dan begint de competitie ook nog eens met zo'n mooie uitslag, lekker bezig hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 9 januari 2023 Share Geplaatst 9 januari 2023 Je hebt je prima weten te versterken met een aardig mooi budget. Dat bekroon je meteen met een prijs en een riante zegen in het eerste competitieduel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 januari 2023 Auteur Share Geplaatst 9 januari 2023 In augustus speelden wij vier wedstrijden. Met Oostende , Beerschot , Sint Truiden en Union SG hebben wij op papier niet de lastigste maand. Maar papier kan geduldig zijn. Betreft transfers was het een rustige maand. Er kwam geen enkel nieuwe speler naar de club omdat ik momenteel tevreden ben over de selectie. Wel vertrokken er nog twee spelers. Rune Paeshuyse een jonge rechtsback die af en toe minuten mocht maken kiest toch voor speeltijd. Zeker met aantrekken van Balker en Trilli zou Rune weinig kans maken. Voor een startbedrag van 350k wat kan oplopen naar 400k vertrekt hij naar het gedegradeerde Lommel. Sambou Soumano is ook weer vertrokken. In de 1e winter liet ik hem terug gaan toen hij als huurling niet meer nodig was. Afgelopen winter kwam hij terug als noodoplossing en speelde zich in de kijker bij Mainz die 1,8 miljoen voor hem over had. Wij beginnen deze maand met een uitwedstrijd aan zee bij Oostende. Waar waarschijnlijk 36 voudig Belgisch international Nico Claesen een van de bekendste oud spelers zijn. Al mogen we Wout Faes ook niet uitvlakken natuurlijk. En Bjorn Vleminck. Een speler die mogelijk niet zo snel herkend zou worden in Oostende is Stoney Mallonie Nicklas Pedersen. Met 15 wedstrijden en 0 treffers was zijn periode weinig succesvol. Wat hij in Groningen ook niet was maar bij Emmen met twee treffers wel voor een nederlaag zorgde voor de trots van het noorden. Qua Nederlanders is het helemaal hopeloos. Ik kom niet verder dan Remco Heerkens. Ronny Prins... Usaze Urhoghide... Lionel Lord wie juist die. Al zal @Nom de Guerre hem misschien nog wel kennen van zijn tijd bij Fortuna. Robin Muller van Moppes die het daarna nog twee jaar op Cyprus mocht proberen. Bekendste naam is dan misschien nog wel Kjell Scherpen. Qua wedstrijd was het niet best. Mede doordat wij al snel met 10 man kwamen te spelen. Antonucci pakte in tien minuten twee keer geel en zo mochten wij naar ongeveer 25 minuten met een man minder gaan spelen. Ook verloren wij Gulliksen en N'Dri met een blessure waar die van N'Dri het ernstigste was. Cordoba mocht zijn debuut maken deze wedstrijd die eindigde zoals de wedstrijd was begonnen. 0-0 Onze volgende tegenstander is Koninklijke Beerschot Voetbalclub Antwerpen. Een ploeg met een verleden. Opgericht als Beerschot VAC met stamnummer 13. Nadat de club failliet ging werd het Germinal Ekeren overgeplaatst naar Beerschot en ging de club verder in 1999 als Germinal Beerschot Antwerpen. In 2013 ging ook deze club failliet en gingen de supporters massaal naar KFCO Wilrijk wat later de naam veranderde in KFCO Beerschot Wilrijk. In 2018 besluit de club om voor 40000 stamnummer 13 ( Beerschot VAC ) te kopen en een jaar later werd de naam en logo weer veranderd in de huidige naam. De supporters hebben overigens warme banden met die van FC Groningen. De club speelt in het Olympisch Stadion. De bijnaam is 't Kiel en dat komt door de wijk waar het stadion ligt. Tijdens de olympische spelen van 1920 was er plaats voor 30000 supporters ( 20000 waren staanplaatsen ) Tegenwoordig kunnen er 12771 mensen in die allemaal kunnen zitten. Zakaria Bakkali bij PSV een groot talent speelde als huurling van Anderlecht een aantal wedstrijden voor deze club. Jimmy Hoffa oftewel oud Oostenrijks international Erwin Hoffer speelde ook nog voor Beerschot. Hernan Losada speelde in twee termijnen voor Beerschot en was er later nog trainer. Speelde ook nog een seizoen voor Heerenveen. Dante Rigo die we nog kennen van PSV speelt tegenwoordig voor Beerschot. Arjan Swinkels speelde na zijn periode bij Roda JC twee jaar voor Beerschot. De schrik zat er goed in toen Alhassan na zes minuten de bezoekers ( die 157 km hadden gereisd ) op voorsprong zette. In de 18e minuut werd Appelkamp aan zijn shirt getrokken binnen de 16 en gaat de bal op de stip. Vanhoutte faalt niet. Vijf minuten later vangt Krastev de bal op nadat een hoekschop werd afgeslagen. Zijn schot werd nog gered door de doelman waar Lucca als 1e bij was en zo zijn 1e treffer voor Eupen kon aantekenen. Op slag van rust krijgt Lucca de bal aangespeeld door Vanhoutte en hij besluit uit te halen van zo'n 25 meter. En zet hiermee ook direct de eindstand op het bord. Lino en Tambedou maakten hun debuut. Onze volgende verplaatsing was naar Sint Truiden. Kan de hel van Stayen hun naam eer aan doen? Bruno Andrade kennen we misschien nog van tijd bij Willem II. Zijn tijd bij Sint Truiden was minder succesvol. Ook Tom Caluwe was succesvoller in Tilburg. Bram Castro speelde twee maal voor de club maar ook hier is hij bekender in Nederland dan in Sint Truiden. Een voormalig wonderkid op FM speelde ook voor Sint Truiden namelijk Lauri Dalla Valle. Kennen jullie hem nog? Een speler die we niet mogen vergeten is namelijk Maradonny oftewel Donny de Groot. Ook de man met de moeilijke naam speelde er zijn wedstrijden. Reza Ghoochannejhad bekender in Nederland dan België. Speelde er alleen maar B garnituur nee hoor Simon Mignolet maakte zijn debuut bij Sint Truiden. En de vader van Luc namelijk Roger Nilis speelde ook voor Sint Truiden. En ook Denis Odoi speelde 70 wedstrijden voor deze club. Een andere speler die zijn debuut maakte voor Sint Truiden was later zelfs bondscoach van België namelijk Marc Wilmots. Sorry voor de aanwezige supporters maar de wedstrijd was niet best. Twee momenten zijn het beschrijven waard. In de 4e minuut was Lucca dichtbij de 0-1 op aangeven van Trilli wat in een iets andere rol speelt. Maar de bal eindigde op de lat. In de 39e minuut was het wel raak voor Lucca en wederom kwam de pass van Trilli. Wij sluiten de maand af met een thuiswedstrijd tegen Union SG. Sebastien Pocognoli is 1 van de bekendere namen wat mij betreft die voor Union is uitgekomen. Al mag de nog niet de veters strikken van Constant Vanden Stock. Groots was het wederom niet en lang bleef de brilstand op het scorebord staan. In de 43 minuut werd een treffer afgekeurd van Boniface. In de 66e minuut was Vahan dicht bij de 1-0 maar zijn schot spatte uiteen op de paal. Zeven minuten voor tijd mochten de thuisfans dan toch juichen. Een voorzet van Vahan werd goed binnen gekopt door Lucca. Diezelfde Lucca was ook betrokken bij de 2-0. Antonucci zette de aanval zelf op en met een mooie 1-2 met Lucca kwam hij zelf voor de keeper en weet de kans goed af te maken. Qua verliespunten staan wij virtueel op de 1e plek maar voorlopig moeten we onze rivalen in Luik voor ons dulden. Beerschot is sterk gestart en staat keurig 3e. Anderlecht heeft een zeer zwakke start. Ook Lierse is goed gestart. Dan hebben we tot slot nog de loting voor de Champions League. Een zwaar programma staat ons te wachten. Met Paris SG , Liverpool , Inter en Atletico Madrid hebben we vier zeer sterke tegenstanders. Sporting CP, Dinamo Zagreb en Celtic zijn qua naam ook zeker niet de minste. Al hoop ik thuis ( jaja we spelen gewoon in Eupen. Hoewel er niets aan het stadion veranderd is... ) wel op hopelijk wat punten tegen Celtic en Zagreb. Met Shamrock hebben wij op papier een makkelijke tegenstander.Maar ongetwijfeld denken zij hetzelfde bij deze loting. @Glenn08 Ik zal ongetwijfeld heel wat namen missen ( Ken niet zo veel oud spelers in België ) en kies ze dus op wie voor mij bekend voorkomen. Maar ben het met je eens ik had Wesley Sonck wel even moeten benoemen haha. Sorry maar Genk is op FM wel 1 van mijn favoriete tegenstanders haha. Mocht ik eens een wedstrijd gaan kijken in Genk krijg je wel een pintje van mij als goedmaker @delichris Ik zal wel moeten. Vermoed dat het wel even duurt voor wij ons echt kunnen meten met de grote jongens in het grote mannen voetbal. Dus moet ik zorgen dat de randzaken waar ik wel invloed op heb zo goed mogelijk worden. @Titan We worden oud haha. Jason zal misschien op Youtube ook nog wel wat beeldmateriaal vinden. Behalve dat ze oud prof zijn kijk ik ook nog wel naar de kwaliteiten. Hoewel Keirrison als scout een uitzondering hierop is. Ach ja naar de play-off waar we maar 1 punt pakten tegen Brugge is zo'n winst in de supercup dan toch wel lekker. @DGremlinQua salarissen etc hebben we nog een lange weg te gaan om te concurreren met de echte top. Zullen dus qua staff en faciliteiten ook moeten blijven investeren om er wat van te maken. Een prijs pakken is altijd lekker @Marius Qua spel hebben we dat deze maand niet kunnen herhalen maar de resultaten zijn niet verkeerd @19CH98 Er 1 meer maken dan hun De start was goed het spel deze maand minder maar met deze resultaten ben ik tevreden @Tim' Voor veel clubs stelt de Supercup niet veel voor. Maar voor Eupen met een beperkte prijzenkast is elke prijs welkom @ElMarcos ik ben tevreden met de versterkingen. En ze laten meteen hun waarde zien @Satioz @keano77 Thnx @Keeza @Oerlie @John Terry 2.0 @MNie @DavyPeeters @Nom de Guerre @DemoN @chrisje1993 @Mansveld @Bogatyr @MarcFM1 @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette @FlyD @Kevinreijnen @stef1978 @Vlonkie @Svenpunt @mannie510 @Vreven @Tim Windt @Thomassje123 @jefri @Fantasy @Al Veni @glennix Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 9 januari 2023 Share Geplaatst 9 januari 2023 Zeer sterke reeks neergezet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 10 januari 2023 Share Geplaatst 10 januari 2023 Je staat er goed bij hoor door deze reeks neer te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 10 januari 2023 Share Geplaatst 10 januari 2023 Los van het gelijke spel in een duel waarin je ruim een uur met tien man speelt alleen overwinningen. Eigenlijk zoals we van je gewend zijn. In de Champions League sta je voor een aardige uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten